PDA

View Full Version : T³oczek zacisku - problem z demonta¿em


huzar
15.03.2019, 13:06
Cze¶æ,
mam problem z jednym t³oczkiem w przednim zacisku - niby troszkê drga góra/dó³ przy podawaniu ci¶nienia ale nie chce wyle¼æ na ¦wiat. :mur:
Drugi mogê bez problemu "wypompowywaæ", ¿eby nie wyskoczy³ ca³kiem, podpieram go dwoma klockami hamulcowymi.

Macie jakie¶ mechaniczne patenty jak i czym dziada z³apaæ, ¿eby nie uszkodziæ przy okazji? Grzaæ opalark± do skutku czy raczej uzyskam przeciwny efekt topi±c uszczelnienia gumowe co dodatkowo sklei t³oczek? Komplet uszczelnieñ oczywi¶cie do wymiany...

matjas
15.03.2019, 13:35
Nic nie grzej ani niczym go nie ³ap.
Jeste¶ prawie 'w domu'

Robisz tak:

Zdejmujesz zacisk NIE odpinaj±c go od przewodu.
Wciskasz ruchomy t³ok do oporu /wa¿ne - ¿eby nie brak³o p³ynu w pompie/ i TYLKO ten t³ok podpierasz jakim¶ bloczkiem o jarzmo zacisku- i pompujesz klamk±. NIE MA UJA musi wyj¶æ. Oczywi¶cie gra wstêpna za pomoc± jakiego¶ penetranta nie zaszkodzi.

Jak ju¿ wysunie siê do po³owy to blokujesz go i doje¿d¿asz drugim.
W ten sposób wysuwasz obydwa t³oczki do oko³o 5mm od jarzma.

WTEDY - demontujesz przewód, spuszczasz p³yn z przewodu i z zacisku i po pod³o¿eniu czego¶ o grubo¶ci 3-4mm podajesz w otwór zacisku sprê¿one powietrze.

JE¦LI nie masz kompresora mo¿esz dojechaæ do koñca na pompie z klamki ale na 99% nie styknie Ci p³ynu w zbiorniku i uk³ad siê zapowietrzy - wiêc we¼ to pod uwagê i uzupe³niaj w trakcie wypychania. Objêto¶æ tych komór jest wiêksza ni¿ obliczeniowa objêto¶æ zbiornika pompy. Poza tym jak ci wylez± t³oczki /a na stówê nie wyjd± oba naraz/ to bêdzie syf na pod³odze.

Drugi zacisk zostawiasz na miejscu ale te¿ wy¶lij go do Spa bo najpewniej to tylko kwestia czasu a¿ te¿ poka¿e rogi.

Powodzenia!

Dzieju
15.03.2019, 19:45
Jak wy¿ej , robi³em podobnie z pewnym opornym , musia³ wyj¶æ.

huzar
15.03.2019, 22:38
Dziêkujê Panowie za podpowiedzi ale ja jednak trochê skomplikujê... mo¿e powinienem precyzyjnie od pocz±tku: po zimie okaza³o siê, ¿e mój prawy zacisk nie "odbija" jak powinien. Rozebra³em, przesmarowa³em t³oczki ale nadal tarcza ciep³a. Przyznajê - mam ma³y ubytek (mo¿e 2-3mm na obwodzie) rantu trzymaj±cego pierwsz± gumkê (t± od kurzu). Wiêc stwierdzi³em ¿e mo¿e to byæ przyczyn± nie w³a¶ciwego cofania t³oczka. Gumki wymienia³em jakie¶ 2 lata temu.
Kupi³em wiêc u¿ywane zaciski ma podmiankê. Lewy zosta³ dawc± t³oczków - moje s± miejscami zmêczone przez poprzednich w³a¶cicieli. Prawy chcia³em prze³o¿yæ ca³y. Niestety oprócz "stoj±cego" jednego t³oczka ma piêknie u³amany odpowietrznik. Widzia³em to na zdjêciach i my¶la³em ¿e siê przecie¿ rozwierci i wyd³ubie... ju¿ dawno nie by³em taki naiwny. Prawdopodobnie kto¶ ju¿ walczy³ z odpowietrznikiem i u³ama³ w nim wiert³o, wykrêtak czy inne twarde dziadostwo bo moje wiert³a tego nie bior±. Szkoda s³ów. Jutro spróbujê co¶ naspawaæ i wykrêciæ bo przecie¿ bez odpowietrzenia to sobie mogê pompk± hamulcow± ci¶nienie têtnicze podnie¶æ... ehhh co za dzieñ.


A tak przy okazji: co oznaczaj± numery nabite numeratorem na korpusie zacisku? Moje maj± numer N11, te co kupi³em L18? Nie pogryz± siê?

matjas
15.03.2019, 23:15
Proste pytanie:

Co to znaczy przesmarowalem tloczki????

M

Dzieju
16.03.2019, 06:27
Czy to przesmarowanie t³oczków polega³o na smarowaniu bez ca³kowitego wyjêcia a tylko na du¿ym wysuwie?
Je¶li t³oczki zaczynaj± ciê¿ko chodziæ i po trochu blokowaæ tarczê to tylko ca³kowity demonta¿ , czyszczenie wszystkiego a g³ównie rowka pod uszczelniacz .
Podczas monta¿u t³oczek ma wchodziæ tak lekko ¿e niemal pod w³asnym ciê¿arem.
Wszelkie pó³¶rodki s± bezcelowe i krótkotrwa³e.
W³a¶ciwie to jest szansa posk³adaæ to bez odpowietrznika i bez powietrza wewn±trz no ale wygodniej z odpowietrznikiem.
Z udro¿nieniem odpowietrznika mo¿e byæ trochê zabawy ale ³atwe rzeczy s± nudne.

huzar
16.03.2019, 08:05
T³oczki wyj±³em ca³kiem i po wyczyszczeniu wszystkiego a przed ich w³o¿eniem nasmarowa³em "smarem do t³oczków". Wcisn±³em je na swoje miejsce, do dna paluchami. Mimo to jeden z nich przytrzymuje klocki - jak na podno¶niku zakrêcê rêk± ko³o to s³ychaæ tarcie i ko³o wykona mo¿e 1 - 1,5 obrotu (przed wypchniêciem klocków krêci jak oszala³e). A wydaje mi siê, ¿e w miejscu ubytku rantu powstaje nazwijmy to ma³a bu³ka z uszczelniacza st±d pomys³ wymiany ca³ego zacisku.

matjas
16.03.2019, 08:35
Smar do t³oczków...
Nie dziw siê ze nie wracaj±.

Masz to wyczy¶ciæ na b³ysk z tego ca³ego SMARU i posk³adaæ na p³yn hamulcowy to i wracanie siê zacznie.

Smarem maestro smarujesz TYLKO trzpienie na których p³ywa zacisk.

Zdrowia
M

torak
16.03.2019, 08:58
3-2-1 start


i posk³adaæ na p³yn hamulcowy


Stary dobry mechanik uczy³ mnie ¿e nie wolno sk³adaæ zacisku na p³yn.
Zostaj± resztki na zewn±trz (pod gum±)a poniewa¿ p³yn jest higroskopijny b. szybko pojawia siê tam korozja.
A zacisk mo¿e siê blokowaæ na prowadnicach-trzpieniach.

Artek
16.03.2019, 09:11
£o matko matjas co za herezje tu siejesz...

Kazmir
16.03.2019, 09:48
Smar do t³oczków...
Nie dziw siê ze nie wracaj±.

Masz to wyczy¶ciæ na b³ysk z tego ca³ego SMARU i posk³adaæ na p³yn hamulcowy to i wracanie siê zacznie.
Matjas nie walcz z wiatrakami!;) Smarowid³a do t³oczków wymy¶lono po to, ¿eby ludzie ci±gle co¶ wymieniali i ¿eby siê dzia³o tzn klocki ¿ar³y tarcze, czy na odwrót?
Szacuje, ¿e 85% kierowców nie wie dlaczego klocki odsuwaj± siê po zwolnieniu d¼wigni hamulca. Teorie s± takie zabawne, ¿e rêce opadaj±. Najgorsze jest te¿ to, ¿e w¶ród tych 85% jest sporo mechaników:(
Dlatego ja i Matjas, ¿eby nie burzyæ legendy polecamy sad³o z nied¼wiedzia do smarowania. Podobno rewelacja;)

matjas
16.03.2019, 09:50
We¼ torak czytaj ca³o¶æ tego co napisa³em. To co piszesz o prowadnicach ¶wiadczy ze widzisz ale nie czytasz.

Robta co chceta. Sk³adajcie na smar lub i miód z uszu.
Jak bêdziesz zak³ada³ odpowietrznik to pierdolnij jeszcze po kalamitce na ka¿dy t³ok. W ten sposób zapewnisz sobie wracanie t³oczków na zawsze.

EOT - kazmir masz piwo

Artek
16.03.2019, 15:32
Taaa...
Czy¶ci³em kiedy¶ zacisk hamulcowy po takim ³oju z nied¼wiedzia.
Klocki nie wraca³y bo gumka by³a c...j wie z czego albo umyta benzyn± i zrobi³a siê dwa rozmiary wiêksza.
POLECAM bo sam stosujê od kilku lat na t³oczki to:
https://www.petrostar.pl/chemia/smary/ate/ate-bremszylinder-paste-smar-do-hamulcow-180g,p1067652112

Dzieju
18.03.2019, 07:11
A czym siê ró¿ni ta pasta ATE od jakiejkolwiek innej te¿ przeznaczonej do t³oczków?
S± zwolennicy sk³adania na p³yn hamulcowy i na smarowid³o.
Jedni dlatego ¿e dawno temu by³ tylko p³yn i nie by³o wyboru inni sk³adaj± te¿ na smarowid³o dlatego ¿e po prostu jest.
Obydwie metody dzia³aj± a wybór to tylko sprawa indywidualna.
Próbowa³em obydwu sposobów i oba dzia³aj±, przy czym p³yn hamulcowy nie jest tak ¶liski jak mazid³o i komu¶ maj±cemu ma³o z wciskaniem t³oczków ³atwiej uszkodziæ uszczelniacz.



Kazmir , Matias , dobrego piwa ale czasem dopu¶cie inne metody tym bardziej ¿e dzia³aj± :)

Kazmir
18.03.2019, 10:06
Dzieju! Kiedy¶ na ¿aglach wyj±tkowo dla Ciebie zrobiê ci wyk³ad z tego tematu, ale na piwie siê nie skoñczy:zdrufko:;)

Dzieju
19.03.2019, 05:52
Czekam :):Thumbs_Up: , do tego do³o¿ymy w tle zachód S³oñca z rumem do degustacji.