View Full Version : Przelot ,fakty i mity
gumpinoga
12.03.2019, 14:02
post do zamkniecia.
Stawiaj proszę kropki. Strasznie długie zdania Ci wychodzą i. Iezko Ci odpowiadać. Zrób edycje proszę.
Robiłem takie kombinacje w obie strony. Pytałem mechanika czy nie należy gaźnika regulować i powiedział, że nie ma takiej potrzeby ale to było w singlu.
Wojtek, nie każdy jest miszczem poprawnej polszczyzny. Wyluzuj.
gumpinoga
12.03.2019, 14:48
Stawiaj proszę kropki. Strasznie długie zdania Ci wychodzą i. Iezko Ci odpowiadać. Zrób edycje proszę.
uwziales sie na mnie ?,wykasuj posta i juz
madafakinges
12.03.2019, 15:02
Fajny ten arrow, nie wiedziałem że robili takie dedykowane do xrv.
Wszystko co piszesz to prawda przelot może, choć nie musi spowodować wzrost spalania i zużycia oleju, powinno się ustawić gażnik pod niego jednak na 90% nikt tego nie robił.
Główną zaletą zmiany tłumika jest oszczędność masy i zmiana dźwięku, niestety może za tym iść zmiana charakterystyki oddawania mocy np. będziesz miał lepszy dół, ale stracisz moc na górze, albo pojawi się dziura na dole, a lepiej będzie ciągnął na górze.
Mało który tłumik poprawia moc moto w pełnym zakresie.
Podsumowując pojeździj na każdym tłumiku i zostaw ten, który najbadziej ci pasuje.
ps. ja bym zostawił ori
się wzion zaobraził i nie wiadomo teraz o czym było pisane :D
w XL600 miałem po ori supertrappa. brzmiało to fantastycznie i BARDZO poprawiło dół. jednak to wszystko co spłynęło 'w dół' spłynęło z 'góry'.
po tym jak już miałem dość hałasu i wróciłem do orginalnego wydechu okazało się, że moto pracuje idealnie właśnie na nim - liniowo oddaje moc no i nie boli łeb.
PONOĆ przelot potrafi ciągnąć olej poprzez zmniejszenie ciśnienia wstecznego w kolektorze /backpressure/ no ale to głównie w przypadku motocykli gdzie są luzy na prowadnicach i stare, twarde uszczelniacze trzonków zaworów.
poza tym - wg mego doświadczenia aby moto brało olej trzeba się postarać. jeśli jeźdi się z głową to nic się nie dzieje póki silnik nie jest naprawdę w słabym stanie.
Strojenie owszem bo może zubażać mieszankę - ale od tego są obserwacje koloru świecy, spalania/100km itd, zachowania przy odpuszczeniu manety. Po zmianie na przelot zawsze warto być czujnym przez jakiś okres.
Potem też - żeby dowodu nie stracić :D
m
Odpowiadając - forum to pisanie i czytanie. Szanujmy czytelników. Nie wiem, jak niskie muszą być standardy języka polskiego, aby grzeczną prośbę o stawianie kropek wziąć za uwzięcie się czy gnębienie.
Zgodnie z prośbą autora - zamykam.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.