Zaloguj się

View Full Version : Prawidłowe napięcie ładowania


Vladimir P
17.02.2019, 16:41
Cześć,
pojeździłem dzisiaj pierwszy raz dalej, moją Rd07 z zainstalowanym wskaźnikiem ładowania akumulatora.
Akumulator był naładowany przed jazdą.
Cały czas był załączony scottoiler.
Podczas jazdy bez świateł wskaźnik przy 5 tyś obrotów pokazywał 14,1 volta.
Gdy włączyłem światła ( mam założone ksenony) i halogeny oraz 2 stopień grzania manetek ładowanie spadło do 13.5 volta przy 5 tyś.
Jak włączyłem 1 stopień rozgrzewania manetek i wszystkie swiatła, halogeny oraz ładowanie spadło do 13 Voltów.
Wszystkie dane podczas jazdy przy prędkości 110 km/h.
Wiem że poprzedni właściciel wymieniał regulator na mocniejszy.
Czy podane przeze mnie napięcia mieszczą się w normalnych wartościach?

KORNIK
17.02.2019, 17:34
13 to trochę mało, zacząłbym od sprawdzenia wszystkich połączeń/kostek a szczególnie masy.

Mallory
17.02.2019, 19:29
Haynes manual:
XRV750 models 14.0 to 15.0 V @ 5000 rpm
Sprawdzenie łądowania na stronie 259:
http://150.254.222.97/serwisowki/Service_Repare_Manual_Honda_XL600_650V_Transalp_XR V750_AfricaTwin_87_07_st_font_fin.pdf Tabela wartości ładowania jest na początku rozdziału.
W 7 mam prawie cały czas 14,3 - manetki wyłączone, światła na mijania - podłączyłem multimetr do klem akumulatora a sam miernik taśmą do kierownicy::))) i tak jechałem kilka tyś do domu - mały voltomierz z aliexpress podłączony do kostki świateł pokazywał inne wartości.. . U Ciebie jednak są motane światła mocno więc... cholera wie.

kudlacz
17.02.2019, 21:49
nie potrzebnie instalowałeś teraz będziesz się stresował.

R2D2
17.02.2019, 21:55
Podstawowe pytanie jest takie gdzie podłączony jest miernik napięcia
czy bezpośrednio do klem aku czy gdzieś dalej w instalacji ?

Spadki napięcia w instalacji w afryce przy pełnym obciążeniu mogą wynosić
nawet 2V.

bigboykr
17.02.2019, 21:57
W moich starych XTZ, XT, KLR napięcie potrafi spaść, jak podajesz. W BMW niezależnie od włączonych urządzeń nie spada poniżej 14.1
Zanim zaczniesz wymieniać połowę rzeczy to zmierz jeszcze innym multimetrem.
A potem to standard: pomiar alternatora, regler, kostki, masa silnika itp itd.
Pół netu jest o tym.

Vladimir P
17.02.2019, 23:04
Nie jest podłączony do klem, gdzieś zapewne w instalacji.

luźno kieta
18.02.2019, 08:59
Podłącz miernik pod zaciski akumulatora i zmierz przy wszystkich włączonych odbiornikach, ja mam miernik wpięty pod czaszą i pokazuje mi 12,9 przy włączonych swiatlach, ale na zaciskach mam wtedy 13,9-14,2