View Full Version : Szyba turystyczna do RD03
Czy ktoś z forumowiczów miał doświadczenie (albo zna kogoś, kto miał :) z którąś z poniższych szyb turystycznych w XRV650:
- MRA VT (Vario Touring - ze zintegrowanym deflektorem)
https://www.bikehps.com/acatalog/Honda_XRV650_Africa_Twin_MRA_Adjustable_Motorcycle _Touring_Screens.html
- Ermax E4837
www.xlv.ch/XRV/hohe_ScheibeErmax.html
Szukam dobrej, wysokiej szyby dla siebie. Dotychczasowa, Five Stars, mimo ładnie wyprofilowanej górnej krawędzi była nieco za niska do moich 195cm wzrostu i struga powietrza nieprzyjemnie trafiała w wizjer. Ewentualnie jakieś inne sugestie...? :)
Ermaxa masz obecnie za 149zł na OLX;
co do deflektorów to jest kilka osób na forum co sprzedaje fajne- poszukaj
MRA plus deflektor przy moim 180cm wzr nie zdaje rezultatu. Jest głośno i strumień powietrza trafia w kask. Także nie polecam. Ermaxa zamówiłem właśnie. Jak pojeździe to napiszę odczucia.
Ermaxa masz obecnie za 149zł na OLX;
Tak, znam to ogłoszenie. Wcześniej było na alledrogo. Cena fajna. Szkoda, że szyba do 750 po '95 bo już bym testował ;)
MRA plus deflektor przy moim 180cm wzr nie zdaje rezultatu. Jest głośno i strumień powietrza trafia w kask. Także nie polecam.
No właśnie też dotarłem do podobnych opinii :( Wprawdzie w odniesieniu do innych motocykli, ale obawiałem się, że i w RD03 będzie podobnie. Ciekawe, jak ten fabryczny deflektor radzi sobie w porównaniu z akcesoryjnym. Trzeba było nie rosnąć...
Ermaxa zamówiłem właśnie. Jak pojeździe to napiszę odczucia.
Ten sam model...? Z niecierpliwością czekam na relację z jazdy próbnej :)
Napisałem do mixmoto w sprawie szyby. Mam nadzieję że fotka z aukcji jest tylko poglądowa i będzie pasowała do Rd03.
Napisałem do mixmoto w sprawie szyby. Mam nadzieję że fotka z aukcji jest tylko poglądowa i będzie pasowała do Rd03.
Niestety, to jest szyba ze zdjęcia. Dzwoniłem :-)
a mam pytanie czy faktycznie w RD03 trzeba iść 'w górę'????
ja mam doświadczenia takie, że najciszej w kasku jest na golasach, lub jeśli szyba jest nisko. przedłużanie szyby, deflektory, z reguły kończą się turbulencjami i dążeniem do budowy jakiejś zajebistej szyby przed sobą jak w turystyku.
tylko moje 3 grosze.
orginał był tak niski, że może nie powoduje turbulencji ale przyznam, że 'trójka' jeszcze nie stała u mnie w garażu.
m
Turbulencji na kasku nie ma, bo zbierasz wszystko na korpus przy ori szybie.
Turbulencji na kasku nie ma, bo zbierasz wszystko na korpus przy ori szybie.
jak dla mnie układ idealny :Thumbs_Up:
Wysoka szyba powoduje giecie czachy przy predkosciach ok 120km/h. W rd04 jest juz stelaz. Takze warto pomyslec o wspornikach w rd03 przy wysokiej szybie. Mialem kiedys bardzo wysoką na zamówienie do wysokości oczu. Bez stelaża nie robiła w ogóle i była za ciężka na czache która ma mało punktów mocowania.
ja miałem w RD04 wysoką turystycznom... stelaż się może i nie giął za to moja czacha była tak wywachlowana, że po 200km miałem zawroty głowy.
nie wspominam dobrze i z tego doświadczenia jak również z kilku innych /i obecnego moto mać/ wiem, że wolę brak szyby niż szybę, która daje zawirowania wokół łba.
najlepsze są takie które dają powietrze tak na cycki - szyja i głowa są wtedy w spokojnej strudze powietrza.
m
2 stówy afryką? Matjas, kto w to uwierzy.:D
Też wolę niskie szyby z tych samych powodów co Pan na tej szybkiej afryce :D
SERIO :D jeszcze mogłem manetę nawinąć ale się bałę i prosta testowa się kończyła :D
mareksz007
30.01.2019, 16:58
Ciął z Was ktoś szybę? Mam wysoką i łamie mi się powyżej stówy. Zanim kupię niską pomyślałem, że można przyciąć. Jak myślicie flex czy ręcznie nożówką ?
Ciął z Was ktoś szybę? Mam wysoką i łamie mi się powyżej stówy. Zanim kupię niską pomyślałem, że można przyciąć. Jak myślicie flex czy ręcznie nożówką ?
zamień się z p@włem
Marek flex, jak najciensza tarcza (są dostępne 0.8mm,)ale i dobra jedynka też da radę. W TA tak zrobiłem i było ok.
Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka
matjas, Artek - na pewno macie sporo racji w kwestii niskich szyb. Z racji utrącenia swojej dotychczasowej, wysokiej, w sezonie jeździłem ze standardową i tak, jak mówicie - było równo, ale w strudze :) Czyli tak, jak ma motocyklu w zasadzie powinno być ;) Tu w kwestii hałasu zasadniczego znaczenia nabiera jakość kasku i dopasowanie kurtki. Mój niestety jest duży i nie jest najcichszy (LS2 z obracaną szczęką), a i z kurtki robi się balon. Wiem, czas kupić lepszą. Miałem jednak okazję przejechać się wiadrem kolegi, ze standardową szybą i niewielkim deflektorkiem i wiem, że nawet przy moim wzroście potrafi być cicho i przyjemnie. Stąd poszukiwania. Ja jakoś skłaniam się ku temu ermax'owi. Jest smukły, mocno wyprofilowany, zwęża się ku górze i sprawia wrażenie, że nie będzie pchał powietrza jak szeroka MRA.
mareksz007 - co planujesz ciąć...? :)
Tylko zeby mieć taka ciszę jak na wiadrze to musisz założyć niemal żagiel na trójkę...
M
Tylko zeby mieć taka ciszę jak na wiadrze to musisz założyć niemal żagiel na trójkę...
M
Takiej odpowiedzi się obawiałem. Ale dzięki za wyprostowanie :) Nie mam zamiaru jeździć z płytą czołową.
mareksz007
30.01.2019, 19:57
matjas, Artek - na pewno macie sporo racji w kwestii niskich szyb. Z racji utrącenia swojej dotychczasowej, wysokiej, w sezonie jeździłem ze standardową i tak, jak mówicie - było równo, ale w strudze :) Czyli tak, jak ma motocyklu w zasadzie powinno być ;) Tu w kwestii hałasu zasadniczego znaczenia nabiera jakość kasku i dopasowanie kurtki. Mój niestety jest duży i nie jest najcichszy (LS2 z obracaną szczęką), a i z kurtki robi się balon. Wiem, czas kupić lepszą. Miałem jednak okazję przejechać się wiadrem kolegi, ze standardową szybą i niewielkim deflektorkiem i wiem, że nawet przy moim wzroście potrafi być cicho i przyjemnie. Stąd poszukiwania. Ja jakoś skłaniam się ku temu ermax'owi. Jest smukły, mocno wyprofilowany, zwęża się ku górze i sprawia wrażenie, że nie będzie pchał powietrza jak szeroka MRA.
mareksz007 - co planujesz ciąć...? :)
Mam jak na zdjęciu.
file:///home/marek/Pulpit/fc47feb847089f3d636eab1d206e3f78.jpeg
Paweł,
mam jak na zdjęciu to jest chyba mra
86120
Skoro i Ty, i majo piszecie, że MRA plus deflektor nie robi roboty to chyba nie będę się pchał w tym kierunku :( Albo zaryzykuję z tym ermax'em, albo pozostanę przy standardowej szybie (i lekko pękniętej owiewce, bo przy krótkiej szybie widzę, ze to nie pracuje) i zafunduję sobie porządną kurtkę :)
majo - Ty będziesz miał tego ermax'a, czy chciałeś mnie ubiec w zakupach na olx...? ;)
Zamówiłem sobie kiedys do trójki wysoką szybę , która miała chronić od wiatru i robić na +. Niestety , robiła na- cały wiatr zbierałem na kask i była lipa gorsza niż na standardowej.Do tego ch..wo się w terenie jęździło. https://photos.app.goo.gl/K3Ktnz5VhJ8k8yJj7
Przyciąłem ją dremelkiem z małą tarczą do metalu( średnicy 5 zł ) do rozmiaru oryginału, później wygładzenie krawędzi papierkiem ściernym i jest OK .
Podeślij fotkę z lasu jak się kamufluje Rd03.
Zamówiłem sobie kiedys do trójki wysoką szybę , która miała chronić od wiatru i robić na +. Niestety , robiła na- cały wiatr zbierałem na kask i była lipa gorsza niż na standardowej.Do tego ch..wo się w terenie jęździło. [url]https://photos.app.goo.gl/K3Ktnz5VhJ8k8yJj7[/url
Mam taką, faktycznie specjalnego szału nie robi ale działa.
Wszystko zależy od wzrostu i przy takiej samej szybie różne wzrostem osoby będą miały różne odczucia.
Do swojej zrobiłem sobie dokładkę coś koło 15cm+ ponad krawędź , wtedy jest cicho przy kasku ale brak wsporników czachy powoduje przyginanie całości powyżej 120km/h .
Tak naprawdę sztuka polega na tym by na wysokości kasku struga powietrza była spokojna a niestety dokładki zrobione na oko i nie zbadane w tunelu będą powodowały bałagan i hałas powietrzny.
Z resztą porównajcie sobie co słyszycie siedząc a co stojąc , nawet przy 160km/h na stojąco jest ciągle cicho.
Dlatego nauka o opływaniu powietrza jest tak ważna.
Jeśli komuś nie przeszkadza większy napór wiatru na klatę to seryjna krótka szyba będzie cicha a i w upał też się sprawdzi.
Jak ktoś chce ochrony przed wiatrem i dodatkowo w chłodne dni to trzeba poeksperymentować z szybami , nie sugerować się na 100% odczuciami innych tylko robić przejażdżki i samemu oceniać a do tego po testować różne dokładki pod względem kształtu wielkości jak i odcięcia strugi powietrza.
Czy ktoś mówił że będzie łatwo?
Ale jak ma być dobrze to inaczej się nie da.
PS, dokładkę zakładam okazjonalnie.
To tylko tłumaczy że pierwsza najlepsza Afryka była bardziej off niż pozostałe modele.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.