View Full Version : Husqvarna 701 - wątek oponiarski.
Stoję przed dylematem wyboru opon. Mam 2 pytania:
1. Opony, koniecznie kostki, do terenowego latania wokół komina, gdzie 90% to będą pola, lasy, łąki, szutrówki, gruntówki itp., a pozostałe 10% asfalt. Nie zależy mi do dużych przebiegach, a zależy na trakcji.
2. Opony, koniecznie kostki, na dalsze wyjazdy, gdy dojazd będzie asfaltem, a na miejscu już zabawa w terenie. Wiem, że będą twardsze i zapewniały gorszą trakcję niż te z punktu 1. Coś jak mitas E-09, zapewniający znaczny przebieg i całkiem niezłą trakcję w terenie (pod warunkiem, że nie ma błota).
Nie za duże mam wymagania? Co Wam się sprawdza w tym motocyklu?
Co do terenu to ostatni sezon przelatalem na Goldentyre 216. Naprawdę świetna guma na prawie każdy teren. Na czarnym tez spoko.
Potwierdzam.. 216X! :Thumbs_Up: Kończę chyba trzeci komplet w 450 i bardzo sobie chwale.. Strumyki, mokre podjazdy, spokojnie dają radę. Asfalt.. schodzą bardzo ale w przeciwieństwie do moich ulubionych S12 to GT trzyma do końca.
Trzymają świetnie przede wszystkim na śliskim. Mokra trawa, błoto, śliskie kamienie. Zrobiłem z 1000 km i już pomału się kończą. Następne będą takie same tylko założę komplet.
Nie zależy mi do dużych przebiegach, a zależy na trakcji.
Myślisz że te 20 kg robią aż taką różnicę w 701 a ciut lżejszym enduraku?? Kumpel ma to w LC4 ADV a to chyba cięższe niż 701 i jeździ dualowo bez problemu.
Myślisz że te 20 kg robią aż taką różnicę w 701 a ciut lżejszym enduraku??
Nie wiem, dlatego zapytałem.
Lekkie 250 - 450 ważą 105-115kg na pełno, 701 156kg na pełno. Różnica jest większa niż 20kg. ;)
Myślisz że te 20 kg robią aż taką różnicę w 701 a ciut lżejszym enduraku?? :Thumbs_Up:
W 690 na wypady 50/50 wrzucam MT 21, w mokrym terenie trzeba się pilnować, na off/off 216X a jak robi za skuter po mieście to scorpiony MT 90.
Ja u siebie pierwsze co zrobiłem to zredukowałem rozmiar tyłu do 130 w kostce. Nie potrzebny mi taki balon na motocyklu adv/enduro. Lepiej robi w terenie a w trasie bez zmian
1. MT21 - moim zdanie idealna opona do tego 90:10. Na czarnym szybciej schodzi, ale trzyma.
2. Tutaj mam wypróbowany zestaw - przód TKC80, tył K60. Jedyną modyfikacje jaka zrobię następnym razem, to zamiast K60 Scouta 140 założę K60 enduro 130. Wiem, że w planach masz tył kostkę, ale mi ten zestaw robi lepiej dojazd/teren niż TKC80 i E09 (nie jeżdżę po błocie - raczej kamole).
Nie wiem, dlatego zapytałem.
Lekkie 250 - 450 ważą 105-115kg na pełno, 701 156kg na pełno. Różnica jest większa niż 20kg. ;)
LC4 ADV waży tyle samo lub ciut więcej.
147kg na sucho o ile pamiętam ze swojego kiedyś... plus 25kg wachy.
m
Ostatnio teren to tylko S12, przód i tył - 690
216 są w mojej ocenie za miękkie do moto typu 701, tył skończy sie po dwóch dniach jazdy, to opona stworzona dla dobrej trakcji i przyczepności w trudnych warunkach do ścigania.
Jeśli w trase ma być kostka to na tył rockrider. W 950tce robie 5.5tyś 50/50 (przetestowałem juz dwie sztuki) i niektorzy się dziwią że już zmieniam. Wg mnie wytrzymała na szosie i całkiem dobrze trzyma w terenie. Jedynie mokry asfalt ... ostrożność zalecana. Ale to jak każda kostka. Co do opon do terenu na lekko to temat rzeka, nie ma zlotego srodka(chyba- ja na razie odkrywam różne gumy).
A przypomniałem sobie jedyny feler rockridera - od 120km/h wyje jakby ktoś kask szlifierką ciął. Im szybciej jest coraz głośniej.
W mojej CRF450 z dużym baniakiem (waga zalanej ok 130 kg), przejechałem na niej dualowo ok 1000 km i jeszcze da się ciut oblecieć.
Moto typu 701 czy 690 ma inne zastosowanie niż endurak, przynajmniej dla mnie. Dlatego opony o dłuższej żywotności bardziej się nadają, żeby co miesiąc nie grzebać przy kołach. W Tenerce jeżdżę na C17 i C02, wcześniej zakładałem przez wiele sezonów MT 21 i uważam ze to jest dobrym kompromis do dualowych zastosowań. Zestaw C17 i C02 jest też dobrym ekonomicznym zestawem sprawdzającym się w większości warunków i różnorodności nawierzchni.
Dopóki nie było w garażu 450 to kombinowałem z 216 / S12 teraz w dualu MT21 na większość wypadów on/off a jako skuter scorpiony..:Thumbs_Up:
Zestaw C17 i C02 jest też dobrym ekonomicznym zestawem sprawdzającym się w większości warunków i różnorodności nawierzchni.
C02 nie ma w rozmiarze 140/80-18. :(
A po co ci takie szerokie? Mitas c02 w rozmiarze 120 jest szerszy niż 140 z Goldentyre czy Metzeler Six Days.
A po co ci takie szerokie?
Emku, nie wiem. Taki wymiar jest w specyfikacji motocykla i nim się kierowałem. Widziałem te opony na motocyklu w rozmiarze 120 lub 130 i jakoś szerokie się nie wydawały. Przynajmniej nie szersze niż "standardowe" 120 lub 130.
Mogę ci pomierzyć bo mam 140 Golden tyre i 120 z Mitasa i Pirelli.
Węższe - lepsze.
Mogę ci pomierzyć bo mam 140 Golden tyre i 120 z Mitasa i Pirelli.
Dzięki, nie trzeba. 120 mam kilka do małej HQV, więc sobie sam porównam z oryginalną TKC80 w rozmiarze 140.
Węższe - lepsze.
Są różne szkoły. ;)
Szerokość w terenie nie pomaga a i na czarnym w takom moto nie widzę wielu zalet. Ale kto co lubi :D.
Emku, nie wiem. Taki wymiar jest w specyfikacji motocykla i nim się kierowałem. .....
I to mnie zawsze zastanawiało :confused: Jako oni to zhomologowali? Opona 140ka na 2,5 calowej feldze? A dodatkowo - po co? Po mojemu kompletny bezsens...
https://www.moto-madness.com/Product%20Pictures/MotoMadness/Rim%20Wheel%20Size%20Chart.jpg
Wieczór
Może te 20 kg to niewiele ale na jednym ukraińskim wyjeździe kolezka na 690 (tutejszy, może potwierdzi) złapał bodajże 8 gum, lżejszy endurak 1.
Miękkie gumy fajnie wszędzie robią ale generalnie też na niskich cisnieniach wiec na szosie będzie kulawo, no i krótko. Jak wokół komina nie oznacza gór a raczej polskie piaseczki i błota obstawiam jednak dużo trwalsze a i tańsze s12. Dodam, że s12 wytrzymują na ciśnieniach rzędu 0,3/0,5 bara do 4 tkm.
Nasza ekipa (fakt, tylko jeden na LC4) ciągle lata tych oponkach i jest hepi, ale do Rumunii i zimą zakładamy jednak inne, bardziej miekkie gumki.
Co do szerokości - twierdzę że jedyna zaleta szerszej gumy w terenie jest jej trwałość. Przy cytowanych s12 120 robi około 1000 km mniej niż 140 na tym samym motku, pod tym samym szoferem.
Pozdr rr
michelin na 10% asfalt 90% teren, proponuje oponę AC10 - miał ktoś z tym jakiś kontakt ?
Mialem w 690 i bylem niezadowolony, to opna do slabszych, lzejszych sprzetow. To moje zdanie oczywiscie :)
Wieczór
Może te 20 kg to niewiele ale na jednym ukraińskim wyjeździe kolezka na 690 (tutejszy, może potwierdzi) złapał bodajże 8 gum, lżejszy endurak 1.
Potwierdzam i dementuję zarazem...to nie była kwestia cięższej 690 czy opon, miałem wylany tylny amor (kapcie na tylnym kole)...nigdy wcześniej ani później nie miałem tyle łatania...
Co do AC10 to potwierdzam słowa Rumpla...w 690 z przodu nie robi, po jednej UA poszła na półkę...niby dobrze wygląda i kosztuję przyzwoicie, ale moto pływał okrutnie w terenie i nie miał trakcji...dużo lepiej spisywała się MT21...
A motoz tractinator desert H/T? Ktoś na tym jeździł? To opona na twarde skaliste podłoże i piach. Sądząc po gęstości bieżnika w błocie nie robi. Może stanowić ciekawą alternatywę jako opona podróżnicza (czyli kategoria 2 z pierwszego posta).
Korbol zjeździł taką. Miałem okazję kawałek się przejechać. Jest tak jak piszesz , na twardym bardzo dobrze, w błocie się ślizga ale nie ma tragedii.
Jako opcja 1 z pierwszego posta założyłem Michelin S12 i jestem zadowolony. Dołożyłem do nich dętki UHD, trzymaki i ciśnienie 1,5 atm. Nalatane mają 2 tys. km i są w połowie zużycia.
kompletnnie nie mam pojęcia o oponach tego typu
ewentualnie poprosze linka ze świeżą dyskusja na jakims forum
wypad na przyczepie do Ustrzyk
a nastepnie karpaty ukraińskie -poloniny
motki dr650, xr650r i mój xchallenge 650
co polecacie na jesienną wilgoć, mokre trawy-gdyż praktycznie tylko jesienią jest użwyany ten motocykl. Na piachu i twardym każda da radę, a na mokrej trawie jest najwięcej ślizgnięć
przód i tył
szukam coś z tego lkinku
przód
https://intercars.pl/szukaj/opony-do-motocykli-i-atv-217/?cf_szerokosc=90&cf_profil=90&cf_srednica=21%22#cf_profil=90&cf_srednica=21%22&cf_szerokosc=90&sort=2&cf_przeznaczenie=Opona+cross%2Fenduro
tył poniżej 250zł sa niedostępne
https://intercars.pl/szukaj/opony-do-motocykli-i-atv-217/?cf_szerokosc=140&cf_profil=80&cf_srednica=18%22#cf_szerokosc=140&cf_profil=80&cf_srednica=18%22&cf_przeznaczenie=Opona+cross%2Fenduro&sort=2
Może odświeże temat
coś nowego pojawiło sie na rynku, albo jakieś ciekawe odkrycia
Wyjazd w ukraińsie Karpaty
a później głównie używane jesionią do enduro na mokrej trawię, oczywiście odporność na kapcie ma bardzo duże znaczenie
Moto Xchallenge, ale rozmiar opon taki jak w 701 90/90-21 140/80-21
z tego co przeczytałem w tym poście to najlesz Michelin S12 które chyba ciężko teraz kupić w rozmiarze na tył
i ewentualnie Mitas C02 tylko w rozmiarze 120/80-18
Na teren mokry do XR650R kolo 18, X Challenge , KTM
https://allegro.pl/oferta/mitas-xt-754-m-c-120-90-18-65-p-tt-10683321002
S12 pojawiają się i znikają. Wycofywali je jak weszły Starcross z programu, potem znów były dostępne. Latami kupowałem je do moich liści ale stopniowo zastąpiły je inne, bardziej miękkie gumy. Na LC4ce dojeżdżam teraz te wynalazki ale na długo to one w mieszanej jeździe nie starczają.
Ogólnie:
Tak po Us't Czorną i Swidowiec masz przewagę błota więc jak ma być mokro i opona ma być trwała, weź raczej typowe, twarde, crossowe opony z wysoką kostką. Na mokrych płajach i w sekcjach leśnych się sprawdzą ale na wielu podjazdach po luźnych kamieniach nie będą już dobrze robić (odczujesz to już na Równej ale i miejscami bliżej np. w okolicach Stoja)
Im dalej na południe tym więcej kamieni więc czy suche czy mokre lepsze będą gumy miękkie typu enduro i niskie ciśnienia. Jak się uprzesz to XT946 czy EF07 zielone na jeden wylot wystarczą. Uniwersalnych nie ma i jak ma być fun a nie użas nie oszczędzisz.
Propozycja Franza bardzo dobra, tyle, że w rozbebłanej glinie nie robi. Najlepsza w taki teren ta z zielonym paskiem (ale nie na długo).
Pozdr rr
kolega z forum BMW poleca coś takiego
Opona cross/enduro PIRELLI 140/80-18 TT 70 M SCORPION XC MID HARD Tył
https://intercars.pl/produkty/1830551-opona-crossenduro-pirelli-14080-18-tt-70-m-scorpion-xc-mid-hard-tyl
tylko, że to po kamiorach nie będzie robić i szybko zużyje się
Ty natomiast polecasz tę oponkę
Opona cross/enduro MITAS 140/80-18 TT 70 R EF07 LIGHT GREEN https://intercars.pl/produkty/1830484-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef07-light-green-tyl
czym ona różni się od tej z żółtym paskiem? https://intercars.pl/produkty/1830490-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef-07-super-yellow-tyl
Widzę że jest jeszcze EF07 z podwójnym zielonym paskiem https://intercars.pl/produkty/1830635-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef07-super-soft-extreme-2xgreen-tyl
Z kolej XT-754 polecane przez Franza występuje tylko w rozmiarze 120/100- w czym pomaga taki balon? https://intercars.pl/produkty/1829298-opona-crossenduro-mitas-120100-18-tt-68-m-xt946-ice-soft-white-tyl
Zaznaczyłem, że jak się uprzesz to... i napisałem to trochę z przekory bo to opony stricte enduro. Ich zalety docenia się latając na bardzo niskich ciśnieniach, moussach czy tublissach. Na relatywnie cięższych dualach i mieszanej w domyśle trasie może to nie mieć sensu.
Osobiście jak bym leciał teraz na Ukrainę na LC4ce to szczerze powiem, że musiał bym się dobrze zastanowić co wybrać. W ciągu ostatnich kilku lat weszło sporo nowych, pewnie dobrych, opon, na których ani ja ani moi kumple nie latali.
Pozdr rr
strobus1
20.08.2021, 08:30
kolega z forum BMW poleca coś takiego
Opona cross/enduro PIRELLI 140/80-18 TT 70 M SCORPION XC MID HARD Tył
https://intercars.pl/produkty/1830551-opona-crossenduro-pirelli-14080-18-tt-70-m-scorpion-xc-mid-hard-tyl
tylko, że to po kamiorach nie będzie robić i szybko zużyje się
Ty natomiast polecasz tę oponkę
Opona cross/enduro MITAS 140/80-18 TT 70 R EF07 LIGHT GREEN https://intercars.pl/produkty/1830484-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef07-light-green-tyl
czym ona różni się od tej z żółtym paskiem? https://intercars.pl/produkty/1830490-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef-07-super-yellow-tyl
Widzę że jest jeszcze EF07 z podwójnym zielonym paskiem https://intercars.pl/produkty/1875230-opona-terenowa-mitas-14080-18-tt-70m-terra-force-tyl
Z kolej XT 946 polecane przez Franza występuje tylko w rozmiarze 120/100- w czym pomaga taki balon? https://intercars.pl/produkty/1829298-opona-crossenduro-mitas-120100-18-tt-68-m-xt946-ice-soft-white-tyl
Te pirelki to nieporozumienie na Ukrainę - w lc 4 testowane.
EF 07 podwójny zielony - bardzo smaczna opona ALE nie do ciężkich sprzętów, nie do ciężkiej ręki - mięciutka guma kostek szybko staje się wspomnieniem; drugie ale - miękki karkas jest podatny na rozcięcie!!! Testowałem na 4,5.
Obecnie na Ukrainę wrzuciłem to to "http://intercars.pl/produkty/1875230-opona-terenowa-mitas-14080-18-tt-70m-terra-force-tyl" po bezpośredniej przesiadce z goldenfrajerów (znikły z rynku) jestem więcej niż zadowolony. Nadal testowane na 4,5.
Starym rozwiązaniem na błoto Karpat jest c 10 z żółtym paskiem.
Link nie ładuje sie u mnie
ogólnie daj nazwę tej gumki, zostanie dla potomnych
kolega z forum BMW poleca coś takiego
Opona cross/enduro PIRELLI 140/80-18 TT 70 M SCORPION XC MID HARD Tył
https://intercars.pl/produkty/1830551-opona-crossenduro-pirelli-14080-18-tt-70-m-scorpion-xc-mid-hard-tyl
tylko, że to po kamiorach nie będzie robić i szybko zużyje się
Ty natomiast polecasz tę oponkę
Opona cross/enduro MITAS 140/80-18 TT 70 R EF07 LIGHT GREEN https://intercars.pl/produkty/1830484-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef07-light-green-tyl
czym ona różni się od tej z żółtym paskiem? https://intercars.pl/produkty/1830490-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef-07-super-yellow-tyl
Widzę że jest jeszcze EF07 z podwójnym zielonym paskiem https://intercars.pl/produkty/1830635-opona-crossenduro-mitas-14080-18-tt-70-r-ef07-super-soft-extreme-2xgreen-tyl
Z kolej XT 946 polecane przez Franza występuje tylko w rozmiarze 120/100- w czym pomaga taki balon? https://intercars.pl/produkty/1829298-opona-crossenduro-mitas-120100-18-tt-68-m-xt946-ice-soft-white-tyl
Franz polecal na mokre Mitas 754
Trochę nie rozumiem upierania sie przy gumach szerokosci 140 - choć takie zaleca producent pojazdu.
Szersze są może trwalsze , ale gorzej sie zachowuja.
Nie daj Boże ściągać to łyżkami gdy zajdzie taka
potrzeba
Opinii na temat opon enduro bylo już sporo na tym forum. Wystarczy pogrzebać
Jezdzilem na s12, na c02, kilku innych, ostatnio kupilem z bratem Metzeler mid soft mc360 - strzal w dziesiatke na szutry, piachy, bloto, trawe... bardzo twarda guma, z wysokimi lopatami, nic mi tak nie podnosilo kola jak ten wynalazek... polecam serdecznie, tym bardziej, ze dostepne jeszcze lezaki po 160-170 zeta...
PS: rozmiar 120/100 nie rozin sie za bardzo od 140/80 innych marek.
754 mam przypadkiem na moto aktualnie. Dobra, uniwersalna guma. W błocie gliniastym jednak nie robi to najlepiej a z tego co pamiętam to na UA coś takiego właśnie występuje.
ostatnio kupilem z bratem Metzeler mid soft mc360 - strzal w dziesiatke na szutry, piachy, bloto, trawe... (...).
Podoba mi się ten Metzeler. Pamiętasz może mniej więcej wagę tylnej opony, np. w porównaniu do TKC80 /K60 ? Będę musiał zmienić niedługo w 250L, a tam konie takie mniejsze i nie lubią ciężkiej tylnej opony.
Ciekawe ile to wytrzyma na czarnym. Dobra opcja z tym, że można obracać gumę.
Emek - wyjatkowo dobrze, zdjecie jest po pierwszych 500km z tego 100 po czarnym i to dosc szybko jak na mnie bo ok. 80km/h.... trzyma od nowosci nie tak jak np mitas c02. (teraz ma ok 2000 i lekko zaokraglone z jednej strony kostki, przeloze kiedys na druga strone, ale trzyma i tak nadal jak wsciekla)
Sudden - nie jest jakas super lekka, bo ma dosc grube i sztywne boki, generalnie raczej pancerna. Nie wazylem, ale nie powinna byc duzo ciezsza od c02.
PS: Jako komplet na przod polecam Mitasa c21 (opcja twardsza) - Wysokie, masywne u nasady, twarde i wolno schodzace kosci, nie zaginaja sie przy lc4 podczas hamowania...
...Metzeler mid soft mc360 - strzal w dziesiatke na szutry, piachy, bloto, trawe....
Nie wygląda zachęcająco, ale kto wie. Jak to trzyma bokiem? Chodzi mi bardziej o trawersowanie po śliskim niż chodzenie bokami po piasku. Przy najeździe pod kątem na twardą przeszkodę (pniak, kamień) od razu stawia bokiem czy jednak daje jakiś "impuls" do góry?
Pozdr rr
Nie wygląda zachęcająco, ale kto wie. Jak to trzyma bokiem? Chodzi mi bardziej o trawersowanie po śliskim niż chodzenie bokami po piasku. Przy najeździe pod kątem na twardą przeszkodę (pniak, kamień) od razu stawia bokiem czy jednak daje jakiś "impuls" do góry?
Pozdr rr Hmm, ale rozkminiasz:) Jedynie czuje ze jest super stabilna na glebokich slajdach po szutrach (schoc rownolegle wstawilem amor skretu... ktory trzyma dupsko w linii). Trawersowanie po trawie spoko, po pniakach wszystko mi sie zawsze slizgalo... jedynie tu moge powiedziec, ze z tego powodu ze stabilnie kopie i sie odpycha, to duzo mi latwiej kolo uniesc i przeskoczyc dynamicznie nie za duze takie do 25cm zwalone drzewka...
Podoba mi się ten Metzeler. Pamiętasz może mniej więcej wagę tylnej opony, np. w porównaniu do TKC80 /K60 ? Będę musiał zmienić niedługo w 250L, a tam konie takie mniejsze i nie lubią ciężkiej tylnej opony.
Ta 360 w rozmiarze 120/100 to raczej nie podejdzie do 250l- strasznie szeroka i wysoka jest.
Miałem ją na tyle w lc4 - dobrze drapała poza czarnym, na asfalcie spoko, ale jak to twarda opona śliska na nim była. T
"MC360 Midhard Rear Tire - 120/100-18 Item Weight 13.2 pounds"
Edyta: Widzę, że są i węższe więc luz.
właśnie coś takiego wskoczyło
Opona cross/enduro MICHELIN 140/80-18 TT 70 R TRACKER Tył- prędkość do 170 więc chyba mocna
https://intercars.pl/produkty/1841641-opona-crossenduro-michelin-14080-18-tt-70-r-tracker-tyl
myślę że za 230 wyrwę z dostawą
a teraz odniosę sie do leżaków 120/100 Metzelara z postu powyżej z przesyłką pewnie pod 200zeta
Ma ktoś jakies doświadczenie z tym Michelinem, będzie to jechało w Karpatach w deszczowym roku, i ewentualnie później na mazurach po lasach w pażdzierniku ?
jeszcze w pażdzierniku szykuje się Grecja, do końca nie wiem czy dużym czy enduro bedzie jechane
załóżmy enduro i grecki TET
Gracki TET to jest level skutra z elementami 125.
Jezdzilem na s12, na c02, kilku innych, ostatnio kupilem z bratem Metzeler mid soft mc360 - strzal w dziesiatke na szutry, piachy, bloto, trawe... bardzo twarda guma, z wysokimi lopatami, nic mi tak nie podnosilo kola jak ten wynalazek... polecam serdecznie, tym bardziej, ze dostepne jeszcze lezaki po 160-170 zeta...
PS: rozmiar 120/100 nie rozin sie za bardzo od 140/80 innych marek.
Myślałem o tym samym do Kajtka - ale bardziej mid -hard - na mazowieckie szutry - ale jak piszesz mid-soft jest twardy - to może lepiej mid -soft.
Ciekawe jaka jest różnica pomiędzy tymi twardościami
Grecja 70% będzie czołgami z plecakami
więc zostańmy przy karpatach, ktoś ma wiedzę czy Opona MICHELIN 140/80-18 TT 70 R TRACKER Tył, to raczej błotna czy raczej kamienista guma, ma jakies lamelki na kankach ponacinane jak zimówka
Myślałem o tym samym do Kajtka - ale bardziej mid -hard - na mazowieckie szutry - ale jak piszesz mid-soft jest twardy - to może lepiej mid -soft.
Ciekawe jaka jest różnica pomiędzy tymi twardościami
Moim zdaniem to przewrotne oznaczenie. Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie. Z moimi doswiadczeniami ukrainskimi wieksze problemy mialem zwykle na glinach i tych ichnich blotach niz na kamieniach. Jak pokazal czas lepiej mi sie jezdzi na twardszych gumach.
Mazowieckie szutry piach i ziemia. Każda gumka co mieli piach da rade. Jak jest sucho to nie ma żadnego stopnia trudności. Ale jeśli dojazdówki są asfaltowe to wypadałoby coś z homologacją i twarde żeby nie schodziły w oczach. I twardsze tym na dłużnej starczą.
Moim zdaniem to przewrotne oznaczenie. Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie. Z moimi doswiadczeniami ukrainskimi wieksze problemy mialem zwykle na glinach i tych ichnich blotach niz na kamieniach. Jak pokazal czas lepiej mi sie jezdzi na twardszych gumach.
Wyglada na to że masz racje - obecnie na allegroszu tylko mid-hard w niskiej cenie - wiec chyba wezmę mid-hard .
Asfaltu staram sie unikać :) a mam do "pogadania: z jednym podjazdem a na mojej łysej gumie nie idzie :D
Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie.
Wygląda na to że generalnie masz rację :) ale akurat MC360 w obu specyfikacjach są z tej samej mieszanki natomiast różnią się gęstością upakowania kostek. Mid-soft są "rzadsze", mid-hard "gęstsze".
Słucham o nich z różnych źródeł już od jakiegoś czasu, same pochlebne opinie. U mnie w CRF300 na przedzie niedługo wyląduje mid-hard (trakcja) a na tyle mid-soft (łopata).
z racji tego że wyjazd miał być dziś i wczoraj już nie było czasu zamówiłęm co było
tył
Opona terenowa DUNLOP 1408018 OMDU 70R EN91
https://intercars.pl/produkty/1875567-opona-terenowa-dunlop-1408018-omdu-70r-en91
przód
Opona cross/enduro MICHELIN 90/90-21 TT 54 H ENDURO HARD Przód
https://intercars.pl/produkty/1934493-opona-crossenduro-michelin-9090-21-tt-54-h-enduro-hard-przod
Ale wcale nie mam pojęcia czy one na głównie na piach, błoto, trawy, czy kami0ry w górach
Jednak wyjazd z racji pogody przełożony o co najmniej tydzień, więc mogę jeszcze zwrócić
Myślałem nad jakimiś mitasami, ale tam jest tyle modeli i do tego te same prawie nazwy różnymi kolorami pasków pomalowane i bez pasków też, że i tak nigdy chyba nnie będe wiedział co miałem wcześniej założone
Jak ktoś ma jakiś kontakt do doradcy Mitasa to to poproszę, ale chyba nic takiego na {olskę nie ma.
z racji tego że wyjazd miał być dziś i wczoraj już
Ale wcale nie mam pojęcia czy one na głównie na piach, błoto, trawy, czy kami0ry w górach
Jednak wyjazd z racji pogody przełożony o co najmniej tydzień, więc mogę jeszcze zwrócić
Myślałem nad jakimiś mitasami, ale tam jest tyle modeli i do tego te same prawie nazwy różnymi kolorami pasków pomalowane i bez pasków też, że i tak nigdy chyba nnie będe wiedział co miałem wcześniej założone
Jak ktoś ma jakiś kontakt do doradcy Mitasa to to poproszę, ale chyba nic takiego na {olskę nie ma.
Tak na oko, ktore mi sie juz wyrobilo a i kilkanascie opon zjechalem... przod do lekkiego enduro, zejdzie w oka mgnieniu, wyzabkuje i zacznie wyc o ile najpierw nie wyrwiesz tych malych kosteczek... tyl bedzie ciagnac przez chwile, z tego powodu ze to FIM, czyli tak jakbys kupil np. MItasa c02 i skrocil kostki o polowe przed pierwsza jazda... Nie jest to zawsze zasada, ale czesto sie sprawdza.
Akurat mam założony ten komplet,po 2kkm przodu ubyło niewiele,tyłu połowa,kostki niepowyrywane.Dziwne opony,szuter i piach pływają,najlepiej robią w błocie.
Trzeba probowac roznych. Kazdy cos tam sobie znajdzie. Wg mnie do sprzetow mocnych typu LC4, 690 czy Huska 701 potrzeba solidniejszych przekrojow i twardszych mieszanek.
Marcinnn6
24.08.2021, 10:41
Wyglada na to że masz racje - obecnie na allegroszu tylko mid-hard w niskiej cenie - wiec chyba wezmę mid-hard .
Asfaltu staram sie unikać :) a mam do "pogadania: z jednym podjazdem a na mojej łysej gumie nie idzie :D
Fajna dziura, gdzie to?.
Z oponami metzelera jest trochę na "odwrót" jeżeli chodzi o oznaczenia.
Bo METZELER MID-SOFT oznacza teren po jakiej chcemy jeździć a nie miękkość gumy tak jak np. w Mitasie. W Mitasie SOFT oznacza że guma jest miękka i jeździmy nią po twardym.
I ta opona z linku poniżej (MID-SOFT) jest bardzo twarda, ale dobrze robi w piachu (i w zasadzie tylko tam)
https://allegro.pl/oferta/1x-opona-110-90-19-metzeler-mc360-r-62m-2020-11069597113
Natomiast MID-HARD niby do podłoża twardego (czyli jest bardziej miękka) ale tak naprawdę to nie jest guma na twarde nawierzchnie (typu skały w hard enduro), gdyż jest po prostu zbyt twarda. OPONA MID-HARD jest spoko do motocykli typu DUAL, do jazd cross country bo mimo wszystko nie schodzi tak szybko.
Jeżdziłem na obu tych laczkach. Na MID-HARD Dualem, dwie zjechałem.
MID-SOFT założyłem do exc , to w piaskownicach mega robi robotę.
Podsumowując obydwie gumy są twarde. Do Duala brać MID-HARD. Jak chcemy lisciem polatać w kopnym piachu to MID-SOFT. A szuterki to można każdą
Akurat mam założony ten komplet,po 2kkm przodu ubyło niewiele,tyłu połowa,kostki niepowyrywane.Dziwne opony,szuter i piach pływają,najlepiej robią w błocie.
Przód i tył w błotku mówisz najlepiej odnajdują się?
Wieć wybór ok, nie ma co oddawać?
Nie jestem autorytetem,może ktoś ich jeszcze używał,niech się wypowie.
Osobiście na błoto bym zostawił.
Wybrałem te modele
po I cena, po II jak na crossowe w opisie to wysokie indeksy prędkości i masy
przód do 210km/h
tył 170km/h, tutaj jedunie tańszą opcja była Opona cross/enduro PIRELLI 140/80-18 TT 70 M SCORPION XC MID HARD Tył- ale tylko 130km/h
No to dla podsumowania mid hard po lewo - mid soft po prawo...i którą potrzebuje - teraz to sobie namieszałem :P
No to dla podsumowania mid hard po lewo - mid soft po prawo...i którą potrzebuje - teraz to sobie namieszałem :P
A gdzie tu namieszane, toć wszystko jasne. Na tą górę piasku, na tył, potrzebujesz łopatę - czyli tą po prawo.
Soft na oponie znaczy ze do miekkiego terenu co zdecydowanie potwierdzam. Zatem te mid hard beda delikatniejsze, bardziej na kamieniste podloze, mieksza mieszanka schodzaca szybko na asfalcie.
Wygląda na to że generalnie masz rację :) ale akurat MC360 w obu specyfikacjach są z tej samej mieszanki natomiast różnią się gęstością upakowania kostek. Mid-soft są "rzadsze", mid-hard "gęstsze".
Słucham o nich z różnych źródeł już od jakiegoś czasu, same pochlebne opinie. U mnie w CRF300 na przedzie niedługo wyląduje mid-hard (trakcja) a na tyle mid-soft (łopata).
Kurde, w sumie to nie wiem czy nie powinienem odszczekać. Sugerowałem się czyjąś opinią i tym co Metzeler pisze o tych oponach na swojej stronie - nie ma tam wzmianki o tym że oba warianty różnią się mieszanką. Tymczasem opony przyjechały i jednak jak człowiek pomaca to guma w przedniej (mid-hard) jest bardziej miękka niż w tylnej (mid-soft). Wydaje mi się że to odczucie to nie jest tylko kwestia wielkości kostek.
Reszta się nie zmienia - to wciąż podobno bardzo fajne laczki :)
Chudy 45
15.09.2021, 19:28
MC 360 założyłem do Afryki i jest super, Tukan i ER24 przejechane i nie mam zastrzeżeń.
Z mojej wiedzy klocki na twarde podłoża są większe i miękkie i na oborot.
Wiele o tym się mówi i dużo napisano. W powyższych konfiguracjach w enduro paradoksalnie trwałość opon wyrażona w przydatnosci do jazdy w dedykowanym terenie a nie w wysokości kostek jest podobna. Pamiętajmy o zupełnie innych stylach jazdy na różnych podłożach.
Jako, że duale w tym i 701 do trudnego terenu się nie nadają, został bym przy oponach z twardą mieszanką. W piasku i na szutrach będą robić, na asfalcie jakoś też i nie zejdą w tydzień. A jak kto musi udowadniać, że da sie, niech lepiej kupi jakieś softy.
Pozdr rr
podsumowanie
u mnie założona
Opona terenowa DUNLOP 1408018 OMDU 70R EN91
IMG_1876.HEIC
IMG_1928.HEIC
IMG_2015.HEIC
Czy ktoś z szanownych czarnuchów próbował już opony Michelin Tracker i może podzielić się opinią, szczególnie jakich przebiegów można oczekiwać na LC4?
Trochę jest tu, ale nie wiele na temat przebiegu http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=36726&highlight=Tracker
Patrząc na bieżnik powinna robić w błocie, choć kolega Quter zauważył, że nie ma zbyt tłustego bieżnika.
RedDragon
10.10.2021, 22:28
Zakupiłem do swojego KTM 690 oponki Metzeler MC 360 MidHard i dzisiaj na drugiej przejażdżce ukręciło wentyl z tyłu. Dętki 4mm.. Ciśnienie przód 1.3 - tył 1.1. Pytanie do Was na jakich ciśnieniach jeździcie w swoich H701/K690 na oponach typu kostka? Czy za nisko zszedłem przy tej masie motocykla?
Szpaner o wlasciwej szerokosci i byl dokręcony jak należy?
RedDragon
11.10.2021, 10:45
Szpaner o wlasciwej szerokosci i byl dokręcony jak należy?
Trzymaka brak. Tylko czy z trzymakiem da radę jeździć ponad 100km/h po czarnym?
Dziurkę popełnić i założyć.
RedDragon
11.10.2021, 11:41
Dziurkę popełnić i założyć.
Tak zrobię :) Podpowiecie na jakich ciśnieniach jeździcie w offie?
Ja daję kole 15 PSI jako uniwersum.
Trzymaka brak. Tylko czy z trzymakiem da radę jeździć ponad 100km/h po czarnym?
Da rade, duzo lepiej niz z urwanym wentylem:) Z przodu tez zainstaluj. Cisnienia miales OK.
Ja w 640 w mieszany teren + jakieś przeskoki asfaltem mam 1,0/0,8. Ale bywało, że musiałem sporo upuścić albo dobijałem jak dłuższy kawałek asfaltem.
Powinieneś mieć otwory pod trzymaki w obręczach. Ja w 2016 mam. Jeżdżę na 1,5 (bez trzymaków)
W Xchalenge z zatwarym zawiasem z przodu, miałem 1.0, 3 tyg temu kamiory na Zakarpaciu przetrwał, a teraz na zlocie adv rider poległ. Tył chyba był 1,2 i przeżył ale mam z tyłu zawias ok
Czy ktoś z szanownych czarnuchów próbował już opony Michelin Tracker i może podzielić się opinią, szczególnie jakich przebiegów można oczekiwać na LC4?
Trochę jest tu, ale nie wiele na temat przebiegu http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=36726&highlight=Tracker
Patrząc na bieżnik powinna robić w błocie, choć kolega Quter zauważył, że nie ma zbyt tłustego bieżnika.Mam założoną już drugą Michelin Tracker na przód w Husie FE 350. Jeździ mi się na niej o niebo lepiej niż na AC 10 której podobno jest następczynią. Ciśnienie jakieś 1.0 do 1.2. Sądzę że jakieś 8-10 kkm na niej zrobisz na lc4.
Pzdr
Qter
Światu pokój - ludziom motocykle
Tyle w mojej 350 zrobił już Michelin Enduro M+S. Fakt, asfaltów może 5 %. I to wszystko na ciśnieniach rzędu 0,3 do 0,8. Na tej gumie jeszcze pewnie tą zimę zrobię. Jak dla mnie to niesamowite.
Jak to się ma do LC4? Do pycenia pewnie nijak, do wolniejszej technicznej jazdy pewnie owszem.
Pozdr rr
RedDragon
11.10.2021, 21:32
Powinieneś mieć otwory pod trzymaki w obręczach. Ja w 2016 mam. Jeżdżę na 1,5 (bez trzymaków)
Chodzi Ci o ten otwór?
https://images92.fotosik.pl/545/4b3cc31385d2e823.jpg
Trzymak nie powinien być naprzeciwko wentyla?
Ostatni komplet zostal, bo wlasnie 2 kpl kupilem... kto chce sprawdzic jak to drapie:)
https://allegro.pl/oferta/opony-metzeler-mc360-90-90-21-110-100-18-cross-11331502785?reco_id=900bfc50-36f3-11ec-b655-b02628c81c90&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897 d3b9ab8b1bd1d899d5
Dobra cena. Niestety już zanabyłem 6 Days. A ten tył to nie będzie taki pizzacutter?
Ostatni komplet zostal, bo wlasnie 2 kpl kupilem... kto chce sprawdzic jak to drapie:)
https://allegro.pl/oferta/opony-metzeler-mc360-90-90-21-110-100-18-cross-11331502785?reco_id=900bfc50-36f3-11ec-b655-b02628c81c90&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897 d3b9ab8b1bd1d899d5
Gośc mieszka w mojej okolicy - byłem u niego osobiście po MC360 - ma masę opon rożnych opon - jak to mówią polecam tego allegrowicza :)
Marcinnn6
27.10.2021, 09:54
O co chodzi z tym pizzacutterem ?
Marcinnn6
27.10.2021, 10:17
aa, że 110 - zależy do jakiego moto w sumie. Do duala lepsza by była 140 , do crossa może być . Mam tą oponę jak juz tu wspominałem w szerokości 140. Do liścia to na piach się tylko nadaje moim zdaniem. Na innych nawierzchniach nie ma trakcji bo jest bardzo twarda. Do duala na szuterki pewnie spoko
Coś w tym jest - mam tyl MC360 MID HARD w exc 450 - Marcin na tej żwirowni koło A2 na piachu robi robotę .
Ale reszta terenu - ok - ale bez rewelacji - mam wrażenie że się ślizga tył np zamiast iść na koło
No ale ze mnie doopa nie rider - wiec to może byc przyczyna.
Marcinnn6
27.10.2021, 11:27
Mid Hard miałem ta oponę po Husce została mi nie zużyta, popełniłem błąd i ją raz założyłem w góry. Katastrofa. Nie mogłem ruszyć na podjeździe gdzie chłopaki na miękkich gumach normalni z miejsca ruszali. No ale to błąd nowicjusza i już go nie popełnię :) Teraz latam na super sofcie Mitasa + tubliss i czasem sam się nie mogę nadziwić jaka jest trakcja na tym zestawie
No tylko na ten piach na żwirowni przy A2 - to Mitas ef07 żółty pasek słabo robił - ale to fimowska guma i juz trochę zjeżdżona była
Marcinnn6
27.10.2021, 11:52
no tak, w piachu super soft słabo robi czy nawet soft. Ale jeżdżąc nawet te nasze okolice to wolę na miękkiej gumie latać. Bo mamy tu tez trochę twardych podjazdów , trawersów etc. I w takiej mieszanej jeździe lepiej się czuję na miękkiej oponie.
Na dużych piaskowych podjazdach, ok, jest gorzej. A drugi minus, że miękka guma znika w oczach , więc jest troche mniej ekonomicznie
A próbował ktoś Metzeler mc360 mid-soft?
Odgrzeję temat. Miałem tkc 80, metzeler 6 days, pirelli mt-21, michelin Tracker, motoz enduro I/T, michelin enduro medium, maxis M7313 i dunlop 908rr.
* TKC80 to mega opona na asfalt moim zdaniem. Można lecieć jak na oponie szosowej i wiele jej nie brakuje , na przodzie czy tyle. Na szutrach ujdzie. Na mokrym się gubi, bo szybko się zakleja. Na trawę kostka jest za duża i nie trzyma. Tył 4-5kkm, przód 5-7kkm, obie zużywają się nierównomiernie co drugi rząd, co powoduje wibracje przy szybszej jeździe. Czuć to nawet przy przetaczaniu motocykla. Oczywiście na nowej oponie wszystko cacy.
* Do metzelera 6 days miałem dwa podejścia. Raz twardy raz miękki, kupione z trasy nie z wyboru. Twardy był ok, zrobił ze 2,5kkm przebiegu mieszanego. Na wszystkich rodzajach terenu, poza mokrymi kamieniami robił poprawnie, ale w tych warunkach to tylko miękka guma daje radę. Na miękkim motocykl idzie po żwirze i kamieniach jak zły, ale było mega sucho i dość gorąco. Pierwszy slajd i dohamowanie ujawniły że nie będzie mistrzem długiego dystansu. Dokonały żywota na włoskiej autostradzie, gdzie odpadły kostki. Może 150km przy 32-34oC i 110-130km/h. W sumie 1-1,5kkm, wiec do dual sportu się nie nadaje taka opona, No chyba że ktoś ma mega kamienisty teren w odległości 10km, ale to chyba inaczej się nazywa . . . duro czy coś !?
* Pirelli MT-21 miałem na przodzie. Długodystansowa opona. Na asfalcie jedzie naprawdę dobrze. Na szutrach nie trzyma jak typowa opona enduro, a na mokrym błocie czy trawie trzeba uważać. Wytrzymała z 6tysi. Wyząbkowała podobnie jak TKC80, co drugi rząd prawie do zera tam gdzie dwie kostki się stykają na środku bierznika. Pojedyncze na środku miały jeszcze z 4mm wysokości, ale w tym stanie opona nie trzymała w zakrętach nawet na suchym szutrze, co chwilę ją odsuwało.
* Michelin Tracker założyłem w komplecie na tył i przód. Bardzo uniwersalna i tania gum. W mokrym trochę się gubi, szczególnie na trawie, ale nie ma dramatu. Tył lubię bardziej. Założyłem ponownie. Przód zmieniłem przy około 2tysiach, nadawał się do dalszej eksploatacji, ale jechałem na ER24 wiec wymieniłem. Tył dobił do 3,5kkm i zużył się równo. Zostało 3,5-4mm i nie było ząbkowania.
* Motoz enduro I/T na tył, w parze z Michelin Enduro Medium na przód, założyłem na piaski ER24. Obie w tych warunkach dawały sobie nieźle radę. Motoz enduro i/t na tyle przetrwał około 2,5tysia do około 2-3mm. Zużył się równo, nie było ząbkowania. Piasek super, trawa super, kamienie poprawnie. Na żwiże ma jakąś dziwną tranzycję pomiędzy centraną częścią bieżnika a brzegami, i jakoś wali się w zakręt, ale te odczucia z końca jej żywota raczej. Przód Michelin enduro medium jeszcze leży w garażu. Na razie ma ze 350km nalotu. Na szosie nerwowo reaguje na hamulec, w terenie robi.
* Maxiss M7313 czy 7314, przód w każdym razie. Kupiony w trasie, nie z wyboru. Jeździłem po kamieniach, żwirze, trawie i błocie. Robi super w każdym terenie, szczególnie w porównaniu do zużytej pirelli my-21 :-D Przez zakręt mogłem na luzie 15km szybciej lecieć. Na szosie . . . no cóż to kostka enduro. Przy hamowaniu nerwowo, w zakrętach poprawnie. Nawet zamknąłem bieżnik o dziwo. Jak wytrzyma 2-3 tysie i zużyje się równo, to na krótkie wyjazdy bez dużej ilości asfaltów może to być nowa ulubiona przednia opona.
* dunlop 908rr, po pierwszym zachwycie, chyba spowodowanym ilością zapłaconych papierów, opona jest do bani. Na kamieniach/żwirze idzie jak jest sucho. Jak mokro to już na twardym nie jest super. Na miękkim w ogóle katastrofa. Jeździ na boki gorzej niż TKC80 a kosztuje z 50% więcej. Przebieg estymowany podobny do TKC80 na tyle. No może z tysiąc więcej zrobi. Zdjąłem przy około 7mm i wywaliłem.
Mam podobną opinię co Zylek odnośnie TKC, ale że ja zawsze wolę mieć opony przesadzone pod kątem off vs. asfalt to u mnie jeździły bardzo krótko. Potem były MT21 - niezłe w off ale strasznie twarde (dzięki temu robią duże przebiegi), na ER24 założyłem Michelin Enduro Medium przy okazji założenia tublissa i już z nimi zostałem. Aktualnie założyłem kolejny komplet z tą różnicą, że na przodzie tym razem 90/90 a nie 90-100. Zobaczymy jak się sprawdzi. Komplet Motoz I/T cały czas czeka ale tak dobrze mi się jeździ na Michelin, że na razie zostaje na nich. Przebiegi kręcą bardzo małe (ok 2 tysiące), ale coś za coś.
Jeździ ktoś na 908RR. Idzie mi jaki przebieg się na tym zrobi.
Jeździ ktoś na 908RR. Idzie mi jaki przebieg się na tym zrobi.
Ja miałem, nie polecam. Zobacz ostatnią * z tasiemca powyżej.
Wszystko w temacie. Nie zauważyłem tego wpisu. Dzięki.
Odgrzeję temat. Miałem tkc 80, metzeler 6 days, pirelli mt-21, michelin Tracker, motoz enduro I/T, michelin enduro medium, maxis M7313 i dunlop 908rr.
* TKC80 to mega opona na asfalt moim zdaniem. Można lecieć jak na oponie szosowej i wiele jej nie brakuje , na przodzie czy tyle. Na szutrach ujdzie. Na mokrym się gubi, bo szybko się zakleja. Na trawę kostka jest za duża i nie trzyma. Tył 4-5kkm, przód 5-7kkm, obie zużywają się nierównomiernie co drugi rząd, co powoduje wibracje przy szybszej jeździe. Czuć to nawet przy przetaczaniu motocykla. Oczywiście na nowej oponie wszystko cacy.
* Do metzelera 6 days miałem dwa podejścia. Raz twardy raz miękki, kupione z trasy nie z wyboru. Twardy był ok, zrobił ze 2,5kkm przebiegu mieszanego. Na wszystkich rodzajach terenu, poza mokrymi kamieniami robił poprawnie, ale w tych warunkach to tylko miękka guma daje radę. Na miękkim motocykl idzie po żwirze i kamieniach jak zły, ale było mega sucho i dość gorąco. Pierwszy slajd i dohamowanie ujawniły że nie będzie mistrzem długiego dystansu. Dokonały żywota na włoskiej autostradzie, gdzie odpadły kostki. Może 150km przy 32-34oC i 110-130km/h. W sumie 1-1,5kkm, wiec do dual sportu się nie nadaje taka opona, No chyba że ktoś ma mega kamienisty teren w odległości 10km, ale to chyba inaczej się nazywa . . . duro czy coś !?
* Pirelli MT-21 miałem na przodzie. Długodystansowa opona. Na asfalcie jedzie naprawdę dobrze. Na szutrach nie trzyma jak typowa opona enduro, a na mokrym błocie czy trawie trzeba uważać. Wytrzymała z 6tysi. Wyząbkowała podobnie jak TKC80, co drugi rząd prawie do zera tam gdzie dwie kostki się stykają na środku bierznika. Pojedyncze na środku miały jeszcze z 4mm wysokości, ale w tym stanie opona nie trzymała w zakrętach nawet na suchym szutrze, co chwilę ją odsuwało.
* Michelin Tracker założyłem w komplecie na tył i przód. Bardzo uniwersalna i tania gum. W mokrym trochę się gubi, szczególnie na trawie, ale nie ma dramatu. Tył lubię bardziej. Założyłem ponownie. Przód zmieniłem przy około 2tysiach, nadawał się do dalszej eksploatacji, ale jechałem na ER24 wiec wymieniłem. Tył dobił do 3,5kkm i zużył się równo. Zostało 3,5-4mm i nie było ząbkowania.
* Motoz enduro I/T na tył, w parze z Michelin Enduro Medium na przód, założyłem na piaski ER24. Obie w tych warunkach dawały sobie nieźle radę. Motoz enduro i/t na tyle przetrwał około 2,5tysia do około 2-3mm. Zużył się równo, nie było ząbkowania. Piasek super, trawa super, kamienie poprawnie. Na żwiże ma jakąś dziwną tranzycję pomiędzy centraną częścią bieżnika a brzegami, i jakoś wali się w zakręt, ale te odczucia z końca jej żywota raczej. Przód Michelin enduro medium jeszcze leży w garażu. Na razie ma ze 350km nalotu. Na szosie nerwowo reaguje na hamulec, w terenie robi.
* Maxiss M7313 czy 7314, przód w każdym razie. Kupiony w trasie, nie z wyboru. Jeździłem po kamieniach, żwirze, trawie i błocie. Robi super w każdym terenie, szczególnie w porównaniu do zużytej pirelli my-21 :-D Przez zakręt mogłem na luzie 15km szybciej lecieć. Na szosie . . . no cóż to kostka enduro. Przy hamowaniu nerwowo, w zakrętach poprawnie. Nawet zamknąłem bieżnik o dziwo. Jak wytrzyma 2-3 tysie i zużyje się równo, to na krótkie wyjazdy bez dużej ilości asfaltów może to być nowa ulubiona przednia opona.
* dunlop 908rr, po pierwszym zachwycie, chyba spowodowanym ilością zapłaconych papierów, opona jest do bani. Na kamieniach/żwirze idzie jak jest sucho. Jak mokro to już na twardym nie jest super. Na miękkim w ogóle katastrofa. Jeździ na boki gorzej niż TKC80 a kosztuje z 50% więcej. Przebieg estymowany podobny do TKC80 na tyle. No może z tysiąc więcej zrobi. Zdjąłem przy około 7mm i wywaliłem.
Update:
* Mitas Terra Force tył średni (żółty pasek), przód miękki (pojedynczy zielony). Kupione na początek sezonu kiedy jeszcze jest w miarę zimno i twarde opony nie robią. Zestaw ten robi w offie w każdym terenie który widziały, czyli: ścieżki leśne, trochę kamieni, szutry, błoto, piach, mnóstwo piachu, i jeszcze więcej piachu na ER24, ale kompletnie nie nadaje się na szosę. Przód szybko łapie schody ale stabilnie nawet na asfalcie. Nie przywołuję nerwowego zachowania opony przy hamowaniu na czarnym. Tył stabilny, ale oczywiście bieżnik schodził w mig. Przeżyły około 1,1kkm, głównie w offie (pewnie z 80%). Może jeszcze je założę na jakieś wypady jedno-dwu dniowe. Tył ma jeszcze około 6-7mm mięsa, przód 7-8mm. Tył dojechały hamowania na szutrze z prostych 100+ do zakrętu 90 stopni, a potem gwałtowne odpychanie się ze 30 do 100+ w trakcie ER24. Przód każde hamowanie na twardym zdziera na maksa. Trochę drogie jak na to co robią. W tej cenie, jako gumy enduro, chyba wolę jednak Michelina medium zarówno tył jak i przód, choć przód bardziej stabilny na asfalcie jest od Mitasa. Będą robić podobne przebiegi moim zdaniem, a Micheliny odpychają się lepiej.
Odgrzeję temat (https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=792489&postcount=95). Miałem tkc 80, metzeler 6 days, pirelli mt-21, michelin Tracker, motoz enduro I/T, michelin enduro medium, maxis M7313 i dunlop 908rr.
* TKC80 to mega opona na asfalt moim zdaniem. Można lecieć jak na oponie szosowej i wiele jej nie brakuje , na przodzie czy tyle. Na szutrach ujdzie. Na mokrym się gubi, bo szybko się zakleja. Na trawę kostka jest za duża i nie trzyma. Tył 4-5kkm, przód 5-7kkm, obie zużywają się nierównomiernie co drugi rząd, co powoduje wibracje przy szybszej jeździe. Czuć to nawet przy przetaczaniu motocykla. Oczywiście na nowej oponie wszystko cacy.
* Do metzelera 6 days miałem dwa podejścia. Raz twardy raz miękki, kupione z trasy nie z wyboru. Twardy był ok, zrobił ze 2,5kkm przebiegu mieszanego. Na wszystkich rodzajach terenu, poza mokrymi kamieniami robił poprawnie, ale w tych warunkach to tylko miękka guma daje radę. Na miękkim motocykl idzie po żwirze i kamieniach jak zły, ale było mega sucho i dość gorąco. Pierwszy slajd i dohamowanie ujawniły że nie będzie mistrzem długiego dystansu. Dokonały żywota na włoskiej autostradzie, gdzie odpadły kostki. Może 150km przy 32-34oC i 110-130km/h. W sumie 1-1,5kkm, wiec do dual sportu się nie nadaje taka opona, No chyba że ktoś ma mega kamienisty teren w odległości 10km, ale to chyba inaczej się nazywa . . . duro czy coś !?
* Pirelli MT-21 miałem na przodzie. Długodystansowa opona. Na asfalcie jedzie naprawdę dobrze. Na szutrach nie trzyma jak typowa opona enduro, a na mokrym błocie czy trawie trzeba uważać. Wytrzymała z 6tysi. Wyząbkowała podobnie jak TKC80, co drugi rząd prawie do zera tam gdzie dwie kostki się stykają na środku bierznika. Pojedyncze na środku miały jeszcze z 4mm wysokości, ale w tym stanie opona nie trzymała w zakrętach nawet na suchym szutrze, co chwilę ją odsuwało.
* Michelin Tracker założyłem w komplecie na tył i przód. Bardzo uniwersalna i tania gum. W mokrym trochę się gubi, szczególnie na trawie, ale nie ma dramatu. Tył lubię bardziej. Założyłem ponownie. Przód zmieniłem przy około 2tysiach, nadawał się do dalszej eksploatacji, ale jechałem na ER24 wiec wymieniłem. Tył dobił do 3,5kkm i zużył się równo. Zostało 3,5-4mm i nie było ząbkowania.
* Motoz enduro I/T na tył, w parze z Michelin Enduro Medium na przód, założyłem na piaski ER24. Obie w tych warunkach dawały sobie nieźle radę. Motoz enduro i/t na tyle przetrwał około 2,5tysia do około 2-3mm. Zużył się równo, nie było ząbkowania. Piasek super, trawa super, kamienie poprawnie. Na żwiże ma jakąś dziwną tranzycję pomiędzy centraną częścią bieżnika a brzegami, i jakoś wali się w zakręt, ale te odczucia z końca jej żywota raczej. Przód Michelin enduro medium jeszcze leży w garażu. Na razie ma ze 350km nalotu. Na szosie nerwowo reaguje na hamulec, w terenie robi.
* Maxiss M7313 czy 7314, przód w każdym razie. Kupiony w trasie, nie z wyboru. Jeździłem po kamieniach, żwirze, trawie i błocie. Robi super w każdym terenie, szczególnie w porównaniu do zużytej pirelli my-21 :-D Przez zakręt mogłem na luzie 15km szybciej lecieć. Na szosie . . . no cóż to kostka enduro. Przy hamowaniu nerwowo, w zakrętach poprawnie. Nawet zamknąłem bieżnik o dziwo. Jak wytrzyma 2-3 tysie i zużyje się równo, to na krótkie wyjazdy bez dużej ilości asfaltów może to być nowa ulubiona przednia opona.
* dunlop 908rr, po pierwszym zachwycie, chyba spowodowanym ilością zapłaconych papierów, opona jest do bani. Na kamieniach/żwirze idzie jak jest sucho. Jak mokro to już na twardym nie jest super. Na miękkim w ogóle katastrofa. Jeździ na boki gorzej niż TKC80 a kosztuje z 50% więcej. Przebieg estymowany podobny do TKC80 na tyle. No może z tysiąc więcej zrobi. Zdjąłem przy około 7mm i wywaliłem.
Update (https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=822114&postcount=100):
* Mitas Terra Force tył średni (żółty pasek), przód miękki (pojedynczy zielony). Kupione na początek sezonu kiedy jeszcze jest w miarę zimno i twarde opony nie robią. Zestaw ten robi w offie w każdym terenie który widziały, czyli: ścieżki leśne, trochę kamieni, szutry, błoto, piach, mnóstwo piachu, i jeszcze więcej piachu na ER24, ale kompletnie nie nadaje się na szosę. Przód szybko łapie schody ale stabilnie nawet na asfalcie. Nie przywołuję nerwowego zachowania opony przy hamowaniu na czarnym. Tył stabilny, ale oczywiście bieżnik schodził w mig. Przeżyły około 1,1kkm, głównie w offie (pewnie z 80%). Może jeszcze je założę na jakieś wypady jedno-dwu dniowe. Tył ma jeszcze około 6-7mm mięsa, przód 7-8mm. Tył dojechały hamowania na szutrze z prostych 100+ do zakrętu 90 stopni, a potem gwałtowne odpychanie się ze 30 do 100+ w trakcie ER24. Przód każde hamowanie na twardym zdziera na maksa. Trochę drogie jak na to co robią. W tej cenie, jako gumy enduro, chyba wolę jednak Michelina medium zarówno tył jak i przód, choć przód bardziej stabilny na asfalcie jest od Mitasa. Będą robić podobne przebiegi moim zdaniem, a Micheliny odpychają się lepiej.
Update:
* Motoz Rallz tył wytrzymała 2.2kkm, mega pałowania po kamieniach we Włoszech a potem Pirenejach. Dla odniesienia na 950SE Michelin wild 140/80 był zużyty bardziej już po 1,2kkm, ale … inna masa, inna moc, i inny rajder. Jak zwykle coś za coś, długi przebieg=twarda mieszanka = na mokrym śliska, długo się dogrzewa. Na ciepło ładnie klei na asfalcie. Po kamieniach, piachu idzie jak zła. W offie nie lubi błota, zakleja się i ślizga z uwagi na twardą mieszankę i sztywny karkas. Na dowód tego ostatniego stwierdzenia, przejechałem ostatnie ca 20km bez powierza w Pirenejach, opona siedziała na feldze cały czas, co prawda mam trzymak, ale siedziała na całym obwodzie. Opona i tak była do śmietnika, a po 7 dniach, nie chciało mi się robić dętki na sam koniec wyjazdu. Może wytrzymała by jeszcze z 500km, ale zaczęła już bardzo wyjeżdżać na zakrętach, no i koniec wyjazdu szwenduro = nowa opona. Może nowa ulubiona na szwenduro w lecie!?
* Metzeler mc360 mid hard na przód, chodziła w zestawie z Motoz, i tyle samo wytrzymała (2,2kkm). W offie poprawnie. Na szosie jak na oponę enduro wzorowo. Bardzo długo nie ząbkowała. Przy około 1,5kkm, prawdopodobnie od grzania po zakrętach na czarnym, straciła część kostek w zew rzędach. Trochę wpłynęło to na jej trzymanie na szutrach. Na asfalcie praktycznie bez wpływu. Do tej opony trochę zniechęciły mnie ułamane kostki. Pewnie pompowanie na 1,6 przy zjeździe na asfalt by ograniczyło jej szczerbatość, ale nie mam na to mocy.
127982
127983
Ktoś miał styczność z Karoo Extreme? Chodzi o potencjalny nalot jaki można na tym zrobić.
Kumpel w tym roku założył przód na wycieczke do Maroka (moto Xt 660) i ledwo dojechał na oponie. Na focie nalot ok 2tyś km. Co do tyłu to się nie wypowiem.
Dzięki. Mnie o tył właśnie idzie.
testował ktoś Motoza TRACTIONATOR ENDURO I/T, jakie przebiegi są do zrobienia? Myślę o założeniu w 690 do Maroka.
https://motoz.com.au/product/tractionator-enduro-i-t/
testował ktoś Motoza TRACTIONATOR ENDURO I/T, jakie przebiegi są do zrobienia? Myślę o założeniu w 690 do Maroka.
https://motoz.com.au/product/tractionator-enduro-i-t/
Założyłem na tył w zeszłym i tym roku na er24, patrz mój tasiemiec powyżej. 80% to piach na tych zawodach. Robi fajnie w tych warunkach. Zrobiłem też na nich Bałkany w zeszłym roku, odpychała się spoko. Dojazd na kołach około 700km. W sumie wytrzymały ze 2,5 tyś km. Na piachu wiadomka, dłużej by pojechała. W temperaturze 30+ na dojeździe nic nie podpadało, ładnie się zużywała. Na końcu po szutrze miała dziwne przejście na bok opony, dlatego wymieniłem, no i wjeżdżałem do Albani, więc nie chciałem ryzykować.
Kiedy to Maroko jedziesz?
no patrz, czytałem Twojego posta i cos mnie zamuliło, że piszesz o S/T
Planuje druga połowa kwietnia jak wszystko dobrze pójdzie. Co do opony to oczywiście jak będą dostępne do założę Deserta HT ale jak wiadomo z dostępnością jest kłopot albo są po 999zł (za tył) :D
Na przód jako opona do Adventure polecam Mitasa E-13, spore przebiegi na tym można robić, mega dobrze sie spisuje na asfalcie (jak na kostkę), na kamcorach (hamada, ostre wapienne skały) mozna spokojnie grzać bez obawy o przebicie gumy.
Macie moze doswiadczenie z PIRELLI Scorpion XC Mid Hard? Tyl mnie interesuje, czy ta kostka jest ponadprzecietnie wysoka, jak z twardoscia i ogolnie jak to robi?
Dość wysoka kostka, w 701 robi 2500-3000km, w 990 1500km z tym że ja lubię mocno odkręcać manetkę.
Opona jest dość twarda , trudno się zakłada ale można nisko z ciśnieniem schodzić
Panowie, na czym zrobię 5 kkm żeby nie zdechło i dawało rade w terenie. Teren raczej średnio lub mało wymagający i raczej twardo niż miękko. Dojazdówka po czarnym długa (ok 2,5 kkm).
Mam nowy zestaw MT21. Objadę?
lukasz_vip
08.04.2024, 12:38
Chyba tylko Motoz. Ja TKC i Dunlopa 908RR zajeżdżam na tyle do całkowitego zera od 3 do 5tys. km w 950. Ale ja dość odkręcam.
Tutaj masz fajne podsumowanie:
https://africatwin.com.pl/showpost.php?p=792489&postcount=95
To czytałem. TKC odpada a Zylek dość szybko zabił 908. Jak na MT21 objadę to mi styka tylko tego nie wiem.
Tak kombinuje co by majtasy rock ridery na italianski TET założyć. Dużo asfaltu, szuterki, trochę kamieni i gruntu. Dadzą radę? Czy jednak Pirelli mt21?
strobus1
13.04.2024, 20:58
Na italie nie trzeba cudów oponiarskich. Okrągłe wystarczą ;)
Też mam takie wrazenie.
Jak tam ich nie dojadę to żal mi będzie wyrzucić a tu mi się na nic nie przydadzą ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.