View Full Version : Nowa konsola (wyciągnięte z wątku o woltomierzach)
Zegarek to podstawa , moze nawet pokusilbym sie o wstawienie modulu GPS do jego synchronizacji , ale to zobaczymy .
Musze tylko obliczyc jakis target cenowy zeby nie zabic cena urzadzenia
Ale w swoim czasie zrobie moze jaka sonde tu na forum , jak bede mial jakis prototyp.
IMHO moduł GPS to przesada, jak go wsadzisz to zaczniesz kombinować jakby tu obsłużyć mapy i się skończy dedykowanym laptokiem z diwajsem do robienia laski na kierownicy :p
Idealnie by było gdyby urządzenie było dostępne w wersji "gołej" (prędkościomierz, obrotomierz, temp płynu, zegarek) z możliwościa późniejszej rozbudowy (może ten moduł GPS, voltomierz czy amperomierz) :-) Aha, nie znam się na magii która powoduje że żarówka świeci, znacz nie mam też pojęcia czy takie modułowe coś jest możliwe do wykonania w rozsądnych pieniądzach :lobby:
Sondę może zacznij od takiej która odpowie na pytanie 'co ma pokazywać kompiuterek?'.
Pozdr
newrom
No ale to ideowo idziemy w wyświetlacz ze wskazaniami woltomierza, amperomierza, temp oleju, czy w ogóle konstruujemy całą deskę rozdzielczą, gdzie będzie prędkość, obroty i inne przebiegi??
Ja tam wolałbym swoje zegary, i dokupioną przystawkę z powyższymi analizatorami :)... Jeno gdzie to upchnąć... :rolleyes:
No ale to ideowo idziemy w wyświetlacz ze wskazaniami woltomierza, amperomierza, temp oleju, czy w ogóle konstruujemy całą deskę rozdzielczą, gdzie będzie prędkość, obroty i inne przebiegi??
Ja tam wolałbym swoje zegary, i dokupioną przystawkę z powyższymi analizatorami :)... Jeno gdzie to upchnąć... :rolleyes:
jak to gdzie upchnac ? w tym starym i nic nie wartym , zabytkowym i fabrycznie popsutym tripie ! :convulsion:
Ktos kto dla Hondy go robil nie dosc ze zwalil soft w procesorze , dlatego standartowo jest wylaczony predkosciomierz , bo jak sie go wlaczy to trip sie wiesza , to to jeszcze kosztuje :
37220MY1921 F-2 - METER ASSY., DIGITAL TRIP 735,40€
Wiec ja leciutko wywale bebeszki z obudówki i wstawie se swoje lepsze.
Pozdrawiam
Mam drobną sugestię.. a nie dałoby się ominąć nieszczęśnego napędu prędkościomierza? bo jak napęd siądzie, trip też milczy :-(
Moim zdaniem, jak robić, to konkretnie, niech pokazuje wszystko co potrzebne
bez ankiety się nie obejdzie :-D
Duuupaaa, ja mam wersję bez tripa... Czyli cały stelaż inny.
Duuupaaa, ja mam wersję bez tripa... Czyli cały stelaż inny.
Podwójna dupa. Stelaż od RD04'92 (swoją drogą mam do sprzedania) nie pasuje do naszych zegarów, czyli musimy kombinować inaczej
No właśnie, nawet mi demonstrowałeś...
:(
Cos sie pokombinuje i do RD04 i 03 i moze jak ktos ma 01
Zastanawiam sie nad pobieraniem informacji o predkosci , najlatwiej chyba by bylo pobierac z zebatki na walku zdawczym , tylko problem jest jak ktos sobie tylna zebatke wymieni na inna niz oryginal.
Drugim rozwiazaniem jest magnes gdzies na przednim kole i czujnik halla , tylko gdzie taki magnes zaczepic ?.
Wada tego rozwiazania jest tez rodzaj opony wplywajacy na obwod kola, chyba ze w nowym tripie bedzie funkcja wpisywania obwodu kola , to rozwiaze problem.
Teraz jestem na etapie skladania swojego moto do kupy , jeszcze jakis tydzien i sie zabiore do roboty.
Wyswietlacz mam juz zamowiony.
Piszcie jakie macie pomysly , co wiele glow to nie jedna.
Pozdrawiam :zdrufko:
Wiesz, magnes można przyczepić gdzieś do tarczy hamulcowej, czy jeszcze bliżej osi obrotu, a czujnik siakimś cybanciorem do lagi przymocować. Z zębatki przekłamania mogą być spore - wystarczy, że się opona kostka weźmie zjedzie.
Ludziska :-)
Każdy pomiar biorący za podstawe prędkosc obrotową, czy to koła, czy zebatki, będzie obarczony tym samym błędem :-) to samo dotyczy fabrycznego prędkościomierza :-D, nowe gumy - wieksza prędkosc niz na zegarze, stare łysole - nizsza..
Moim zdaniem : na tarczy, na feldze, na szpryche, to w sumie większego znaczenia nie ma, Jedynie co, to trzeba to wymyślec tak, zeby i magnes i czujnik byly gdzies konspiracyjnie schowane i nie dalo się ich łatwo urwać :D
Moje rozwiazanie to Voltomierz Equus, ladnie wpasowujacy sie nad zegary. Sprawdzony w zeszlym roku, pieknie wszystko widać. Zwlaszcza jak nie ma ładowania jak sie wszystko włączy :) Mocowanie moze nie eleganckie ale sie sprawdzilo
A nie masz z nim problemu że wskazówka lata jak oszalała powyżej jakichś obrotów?
Mam taki właśnie problem z woltomierzem innego producenta i zastanawiam się czy sie nie przesiąść na equusa
Nic z tych rzeczy, Amperomierz Equus =-50A tak sie zachowywal. Voltomierz jest super.
Nie wiem czy ma znaczenie miejsce wlutowania - ja mam wszystkie odbiorniki wlutowane w kable wchodziace do skrzynki bezpiecznikow pod boczkiek prawym. Po kluczyku oczywiscie.
Nic z tych rzeczy, Amperomierz Equus =-50A tak sie zachowywal.
Ja mam amperomierz =/- 30 A wskazania są lepiej widoczne niż na 50A jednak skacze tak jak u Ciebie, podobno "znawca tematu prądowego" potrafi zrobić jakiś myk co ustabilizuje wskazówkę. Czekam na takiego :bow:
Wiesz, magnes można przyczepić gdzieś do tarczy hamulcowej, czy jeszcze bliżej osi obrotu, a czujnik siakimś cybanciorem do lagi przymocować. Z zębatki przekłamania mogą być spore - wystarczy, że się opona kostka weźmie zjedzie.
W Bmw mam zamontowany Touratecha Imo r100 i magnes jest włożony w otwór tarczy hamulcowej a czujnik przymocowany do lagi tak jak pisze Wieczny
Mogę zrobić zdjęcia i jutro wieczorem je podpiąć do posta
jak działa bez problemów to pewnie że wklej te zdjęcia... a wracając do dylematów R2D2 myślę, że na przednim kole będzie najlepiej i sztywno ustawić średnice koła, czy promien, czy obwód.. nie ma potrzeby byc tak dokładnym, żeby rodzaj i stan opon uwzględniać - na legalizacje do instytutu miar i jakości toto nie pójdzie :-D
Szerokości !
mam zamontowany Touratecha Imo r100
IMO 100 R 300
sztywno ustawić średnice koła, czy promien, czy obwód.. nie ma potrzeby byc tak dokładnym, żeby rodzaj i stan opon uwzględniać - na legalizacje do instytutu miar i jakości toto nie pójdzie :-D
Eee nie - lepiej definiować obwód jako zmienną. Między np nowym T63 a Anakee jest jednak wyczuwalna róznica w promieniu toczenia. Na moim Vaporze to widać.
Pozatym ustrojstwo będzie pasiło wtedy tym co maja np. 19" z przodu, albo się uprą żeby brać sygnał z tylnego koła albo z jeszcze czego innego ;)
Jeśli to nie problem, to lepiej mieć to nastawne.
Zdrowia!
:hello:
Zostaniemy przy definiowaniu obwodu kola w milimetrach.
Mam tylko pytanie do osob uzywajacych podobnych licznikow :
JAk reaguje licznik po ruszemiu z miejsca i przyspieszamiu ?
chodzi mi o to ze ilosc impulsow w czasie bedzie mala w porownaniu do oryginalnego rozwiazania gdzie jest kilka impulsow na obrot kola.
Bedzie to dosc znacznie rzutowac na uaktualnianie wskazan tzn. podobnie jak w licznikach rowerowych , ten sam efekt bedzie widoczny przy przyspieszaniu jak i naglym zmiejszaniu predkosci.
Im wieksza ilosc impulsow na sekunde tym lepiej , tzn. wskazania sa bardziej plynne , dlatego myslalem o walku zdawczym.
Jak zaczne prace to zaloze nowy watek o nowym tripie.
Pozdrawiam
JAk reaguje licznik po ruszemiu z miejsca i przyspieszamiu ?
chodzi mi o to ze ilosc impulsow w czasie bedzie mala w porownaniu do oryginalnego rozwiazania gdzie jest kilka impulsow na obrot kola.
Całkiem poprawnie to działa. Wszystkie aftermarketowe ustrojstwa jakie spotkałem mają tylko jeden magnes na przednim kole i nie ma problemu z bezwładnością wskazań.
Ale jak ktoś będzie chciał to zawsze można dać 2 magnesy lub więcej i wprowadzić odpowiednio mniejszy obwód koła :cool:
Zdruf!
:hello:
Touratecha Imo r100
Tylko cena chora jakaś 300-400 euro w zależności od wersji... już wole Vapora....
Napisał Chomik
"Tylko cena chora jakaś 300-400 euro w zależności od wersji... już wole Vapora...."
__________________
Nie musisz. Kilka postów wyżej jest Det 100 za 100 euro.
http://www.det-motorrad.de/shop6/index.html
Funkcje te same co Imo a 300 euro tańszy.
Pozatym Imo Touratecha to gniot. Kilku moim znajomym wraz ze mną szwankują.
DrSpławik
11.04.2008, 11:11
Tripmaster spotkał się z krytyką i pewnie zasłużenie ale nie zapominajmy, że ma jednak dwie przydatne funkcje: licznik przebiegu dziennego i zegarek. No i to jednak oryginalne wyposażenie Hondy. Może jednak zaczniemy tworzyć listę wskażników które na prawdę przydadzą sie w Afryce. Na pierwszy ogień voltomierz ( np ciekłokrystaliczny wyświetlacz z cyframi świecącymi na zielono w zakresie poprawnego ładowania i na czerwono gdy ładowanie jest zbyt wysokie lub za niskie ) i amperomierz.... Jakieś inne propozycje? Wakuometr, wskażnik poziomu paliwa? Piszcie, piszcie, piszcie...
Może jednak zaczniemy tworzyć listę wskażników które na prawdę przydadzą sie w Afryce.
Ja proponuję alkomat :haha2:
Tripmaster spotkał się z krytyką i pewnie zasłużenie ale nie zapominajmy, że ma jednak dwie przydatne funkcje: licznik przebiegu dziennego i zegarek. No i to jednak oryginalne wyposażenie Hondy. Może jednak zaczniemy tworzyć listę wskażników które na prawdę przydadzą sie w Afryce. Na pierwszy ogień voltomierz ( np ciekłokrystaliczny wyświetlacz z cyframi świecącymi na zielono w zakresie poprawnego ładowania i na czerwono gdy ładowanie jest zbyt wysokie lub za niskie ) i amperomierz.... Jakieś inne propozycje? Wakuometr, wskażnik poziomu paliwa? Piszcie, piszcie, piszcie...
Wyswietlacz bedzie graficzny , 240x64 pixele monochromatyczny.Białe podswietlanie ledowe.
Wymiarowo powinien idealnie pasowac zamiast tego w tripie. ( dzis mam dostac 2 sztuki to pozniej pomierze , swojego tripa mam na stole )
Mozna na nim wyswietlic co dusza zapragnie maksymalnie w podanej rozdzielczosci , przyklady podam pozniej po tym jak zaprojektuje plytke ze sterowaniem tegoz wyswietlacza.
Po co komu wakuometr ? do robienia synchro ? :D
Mysle ze na poczatek mozna spokojnie dac :
- Zegarek w sytemie 24-ro godzinnym , jeszcze zobacze czy zastosuje scalak RTC , jezeli tak to bedzie pelna data.
- Woltomierz
- mierniki temperatur , nie wiem ile maksymalnie punktow pomiarowych bedzie potrzebnych , napewno temperatura powietrza ( zewnetrzna ) oraz cieczy chlodzacej.
- Amperomierz , to raczej rozwiazanie na pozniej ale do zrobienia.
- oczywiscie predkosciomierz , z funkcjami przebiegow dziennych , przebiegow ujemnych ( ile zostalo do celu )
- zastanowie sie nad mozliwoscia wgrywania oprogramowania przez uzytkowanika poprzez USB z kompa. W razie jakby poprawki jakies wychodzily.
Czekam na dalsze rozsadne propozycje.
Czekam na dalsze rozsadne propozycje.
Jeszcze obrotomierz i już można wypieprzyć w kosmos oryginalne budziki, co zapewne wielu ludzi ucieszy :rolleyes:
Przydałyby się też ze dwa niezależnie kasowane liczniki do przebiegów dziennych i przełączanie f-kcji z guzika przy manecie. Przydaje się do jazdy z roadbookiem.
:hello:
Jeszcze obrotomierz i już można wypieprzyć w kosmos oryginalne budziki, co zapewne wielu ludzi ucieszy :rolleyes:
Przydałyby się też ze dwa niezależnie kasowane liczniki do przebiegów dziennych i przełączanie f-kcji z guzika przy manecie. Przydaje się do jazdy z roadbookiem.
:hello:
co do obrotomierza to mozna tylko w formie bargrafu (bez problemu), obrotomierz z odczytem cyfrowym raczej nie bedzie dobry.
co do przelacznika funkcji na manecie , to jak sobie to wyobrazasz ?
wedlug mnie zeby dobrze sie poruszac po ustawieniach i zmieniac jakies nastawy potrzebne sa co najmniej 3 guziory , no chyba ze zrobimy 1 i przyciskanie to bedzie przelaczanie miedzy funkcjami a przytrzymanie np 3 sek to bedzie kasowanie np przebiegu diennego i tyle sie da zrobic na 1 guziku.
Wlasnie przywiezli wyswietlacze , niestety do oryginalnego tripa nie wejda ,
trzeba bedzie robic jakas obudowe.
:zdrufko:
wedlug mnie zeby dobrze sie poruszac po ustawieniach i zmieniac jakies nastawy potrzebne sa co najmniej 3 guziory , no chyba ze zrobimy 1 i przyciskanie to bedzie przelaczanie miedzy funkcjami a przytrzymanie np 3 sek to bedzie kasowanie np przebiegu diennego i tyle sie da zrobic na 1 guziku.
Jak na wyświetlaczu będzie wystarczajaco duzo info, to wystarczy jak guzikiem bedzie się tylko kasować jeden z liczników dziennych. Chodzi o jazdę z roadbookiem, gdy masz podane odległości między kolejnymi pkt-ami i po minięciu każdego musisz zerować licznik. Reszta sterowania może być spokojnie na panelu.
:hello:
a mozna tez kontrolki?
migacze, światła, awaryjne czy to już przesada będzie?
Czytam te propozycja i jak nic mi wychodzi kopia kokpitu USS Enterprise ze StarTreka ;)
Z czujników to może jeszcze dorzucić czujnik poziomu oleum ? :)
Pozdrawiam
newrom
wieczny, jak zmieniac na porządne a nie na kolejne prowizorki, dlatego wspomniałem o kontrolkach.
Szaleństwem z mojej strony byloby proponowanie map zapłonu :D
Zobaczymy jak bedzie z dostepnym miejscem , jak da rade upchnac kontrolki to oczywiscie ze mozna.
Jak rozplanuje miejsce na wyswietlaczu to sie okaze co da sie tam wsadzic.
trzeba tez zrobic jakies czcionki ktore beda dobrze czytelne.
jakies logo by sie przydalo przy odpalaniu zaplonu , moze napis AfricaTwin
taki jak jest na przedniej owiewce ?
Pastor : czyli maja byc wyswietlane 2 tripy na raz ?
:eek:- nie wiem co to będzie al jak ktoś pisał Ala Gwiezdne wojny itd..
Moim zdaniem najbardzie użytecznym bajerem będzie wmontowany alkomat...:haha2:
Zaczęło się od woltomierza :). Ciekawe jak będzie z podłączeniem tego cuda. Być może kablologia przerośnie co poniektórych :D.
Rozumiem, że będzie można przełączać "widoki" czyli zestawy wskażników ??
Jeżeli ma to zastąpić oryginalne budziki to wtedy wg mnie na "głównym ekranie"
- duzy cyfrowy prędkościomierz
- bargraf - woltomierz z jakos zaznaczonym właściwym zakresem
- bargraf - obrotomierz
- bargraf z temp płynu
- zegarek
- trip1 - do kontroli przebiegu od pompy do pompy
- trip2 - do współpracy z roadbookiem
reszta informacji dostępna gmyraniem w przełączniku:
- przebieg całkowity (jak bedzie z ustawieniem stanu początkowego??)
- temp zewnętrzna
- data
no i co tam jeszcze :)
bargrafy moim zdaniem szybciej się ogarnia wzrokiem, niż cyferki. Jak bedą ułożone obok siebie, to szybko się oko nauczy jak wysoko powinny pokazywać.
Szerokości :)
ta, to moze jeszcze dorzucic modul gps :D (koszt jak orientowalem sie kiedys w USA to jakies $25)
ale juz R2D2 współczuje roboty, moze nawet nie roboty a wysluchiwania zachcianek :D
Przyznamm sie, że ja żyje w błogiej nieświadomości, czy to dużo roboty, czy mało.. Dla mnie to po prostu magia i już :D
R2D2 pytał co byśmy chcieli, to piszę, a zrobi jak będzie uważał za słuszne
.. Mam tylko nadzieję, że ten nasz chór zachcianek jest chociaż w minimalnym stopniu pomocny:dizzy:
Szerokości!
Ramires : modul GPS z wbudowana antena kosztuje ok 80 zl , zobacze ile bedzie kosztowal uklad scalony RTC ( Real Time Clock ) jezeli cena bedzie powyzej 40% modulu GPS to bede sia zastanawial nad modulem GPS.
Zoltan : Im wiecej powaznych propozycji tym lepiej.
A zatem wiekszosc pomyslow jest juz napisana , wiec trzeba bedzie sie brac za napisanie zalozen do projektu.
Co do ilosci roboty to beeeedzie troche. Sadze ze czas zrealizowania elektroniki to minimum 3 miechy. Jakies testy pewnie bede robil wczesniej.
Mam jeszcze pytanie , czy jest ktos na forum kto pracuje w CAD , potrzebuje projektu obudowy najlepiej z poliweglanu.Projektk musial by zakaldac ze obudowa bedzie skladala sie z 3 czesci cietych laserowo.Jakby ktos chcial sie podjac to dam wiecej szczegolow.Projekt bede wysylal do jakiejs laserowni ktora wytnie zadane detale ,a moze wystarczy jakis corel ? ma ktos doswiadczenie w temacie ?
Pozdrawiam
Pastor : czyli maja byc wyswietlane 2 tripy na raz ?
Jak Ci serce dyktuje :D Mogą być na raz - wtedy się nie pomylą jeden z drugim.
Co do modułu GPS to bym odpuścił - zwykły zegar będzie prostszy, a datownik w czasie jazdy do niczego nie jest potrzebny.
Mam jeszcze pytanie , czy jest ktos na forum kto pracuje w CAD , potrzebuje projektu obudowy najlepiej z poliweglanu.Projektk musial by zakaldac ze obudowa bedzie skladala sie z 3 czesci cietych laserowo.Jakby ktos chcial sie podjac to dam wiecej szczegolow.Projekt bede wysylal do jakiejs laserowni ktora wytnie zadane detale ,a moze wystarczy jakis corel ? ma ktos doswiadczenie w temacie ?
Zrób zwymiarowany szkic choćby odręcznie, zeskanuj i podeslij. Robię w CADzie laserowe wycinanki od paru lat, więc nie ma problema.
Zdrowia!
:hello:
Was naprawdę Bóg opuscił? Do teraz myslalem ze zartujecie.
1. Ilu macie na to chętnych?
2. 3 miechy roboty. Ile to będzie kosztować?
3. Czego brak Vaporowi za 100 euro. Bo Wasze tańsze nie bedzie.
Nie zebym was zniechęcał...:)
Nie zebym was zniechęcał...:)
Ciicho... Niech chłop robi - ja lubię wynalazki, a Vapor ma literki za małe. Przyda mi się nowy kokpit jak se kupie drugi motur :D
:hello:
Podos, podstawowa sprawa, wole dac wiecej a znajomemu niz nabijac kase kapitalistycznym molochom :)
dlatego, nawet jesli jeszcze na dzien dzisiejszy nie mam moto, oficjalnie zamawiam jedna sztuke!
bez wzgledu na to, czy to bedzie 100eu czy 200eu.
R2D2 - wystarczy corel (zapis w wersji 9) i tez mam pod reka laserownie
dobra dobra - to nie mój dział. Puki mi sie z tym nie wpinkalacie w Dział elektryczny - róbta co chceta.. Ale potem reklamacje bede wycinał bez litości :D
R2D2, jaki jest cel tego projektu? Komercyjny czy hobbistyczny?
Co bedzie lepsze niz jest w oryginale?
Ile to bedzie kosztowac?
Czy bierzesz pod uwage jakis czujnik spalania paliwa? To by mialo wartosc!
Mysle ze w 100EUR sie zmiescimy , w projekcie zakaldam :
- predkosciomierz - do wyboru cyfrowy lub analog ze wskazowka
- obrotomierz ( na bargrafie ) cyfrowy lub analogowy do wyboru
- zegarek w sysyemie 24-ro godzinnym
- 2 przebiegi dzienne w tym jeden kasowalny z zewnetrznego guziora
- przebieg calkowity , bedzie mozliwosc wpisania oryginalnego przebiegu 1 raz jak urzadzenie bedzie nowe
- 3 mierniki temperatur - definiowane przez uzytkowanika ( beda 3 czujniki , nazwy pomiarow bedzie mozna samemu wpisac i czujniki umiescic gdzie dusza zapragnie )
-woltomierz
- amperomierz ( funkcja future )
nie zakladam chomologacji ani zadnych atestow predkosciomierza , wiec prawnie urzadzenie nie bedzie moglo oficjalnie sluzyc jako predkosciomierz.
Ale do czego kto to zastosuje to jego sprawa.
Rozwiazanie byc moze bedzie komercyjne zobaczymy , wiem ze ludzie szukaja takich rozwiazan i nie zawsze w dobrej kasie da sie cos dobrego kupic.
Nie zakladam ze bedziecie wywalac oryginalne zegary ale tripy i owszem.
Kiedys juz poczynilem podobne urzadzenie , jak i kilka modulow zaplonowych
do silnikow benzynowych ktore byly produkowane jako prototypy.
Urzadzenia byly robione w ilosciach sladowych od 1 do 5 szt.
Wiec gadanie ze cos tam sie nie oplaca albo nikt tego nie kupi jest lekko przesadzone.
Ja osobiscie lubie swoja prace i nie przerazaja mnie 3 miechy roboty , bo nic na marne nie idzie. A jako ze mam swoja manufakture nie przeliczam swojego czasu , w niektorych przypadkach , na zywa kase.
zrobie rysunek z rzutami i powysyslam wam do wyceny , material poliweglan , plyta 15mm + 3mm , trzeba bedzie tez mechanicznie frezowac , macie takie mozliwosci ?
QrczaQ : spalanie da sie zrobic w silnikach wyposazonych we wtrysk paliwa , w gazniku jakos tego nie wiedze , a stosowanie przeplywomierza zabije finansowo.
co do frezowania to jestem w stanie to wycenic u znajomego co mam stajnie frezarek precyzyjnych, jak bede w łapie miał co potrzeba (w pliku w sumie) to podskocze do niego.
a już zupełnie z innej beczki, czy robią już większe OLEDowe wyświetlacze? byłyby czytelniejsze oraz mniej prądożerne. wiem, że póki co to nowość, ale też i lepsza jakość.
Teraz zastanawiam się nad tym o czym wspomniałem wcześniej, czyli GPS.
byloby zacnie mając od razu gps, mogłoby się okazać ciekawym rozwiązaniem dla posiadaczy palmów bez gps lub komórek :) (kurde, komunikacja BT) dobra, bez GPS. Przecież to potem trzeba jeszcze jakoś zakodować a nie wiem w czym piszesz, ale jak pamiętam moje męki na programatorze PICów i pomyśle o asm to mnie ciarki przechodzą. Szybko porzuciłem naukę tego języka :D
Jak to się zmieści w 100 E lub w okolicy, to juz dzisiaj biorę takie cudo w ciemno :D
Jeżeli chodzi o GPS, to jeżeli nie przedrożył by sprawy jakoś makabrycznie, to bardzo by mi się podobało jakby gdzieś na górze wyświetlacza, albo na dole, no albo z boku ;) pokazywał bieżące współrzędne. Mnie by takie coś za "nawigację" wystarczyło.
Szerokości !
co do frezowania to jestem w stanie to wycenic u znajomego co mam stajnie frezarek precyzyjnych, jak bede w łapie miał co potrzeba (w pliku w sumie) to podskocze do niego.
a już zupełnie z innej beczki, czy robią już większe OLEDowe wyświetlacze? byłyby czytelniejsze oraz mniej prądożerne. wiem, że póki co to nowość, ale też i lepsza jakość.
Teraz zastanawiam się nad tym o czym wspomniałem wcześniej, czyli GPS.
byloby zacnie mając od razu gps, mogłoby się okazać ciekawym rozwiązaniem dla posiadaczy palmów bez gps lub komórek :) (kurde, komunikacja BT) dobra, bez GPS. Przecież to potem trzeba jeszcze jakoś zakodować a nie wiem w czym piszesz, ale jak pamiętam moje męki na programatorze PICów i pomyśle o asm to mnie ciarki przechodzą. Szybko porzuciłem naukę tego języka :D
mam pare projektow na OLEDach , nawet mam pare takich wyswietlaczy 128x64 pix , czy beda czytelniejsze to bym polemizowal , cena jest do przelkniecia ale nie wiem ile to wytrzyma w eksploatacji.Oledy sie wypalaja
i to dosc szybko , w urzadzeniach gdzie jest wyswietlane caly czas to samo i nie da sie zastosowac wygaszacza albo gasic go calkiem.
Fajne sa przez to ze wyswietlaja 16 odcieni szarosci i biora bardzo malo pradu co nie oznacza ze w afryce go brak.
LCD ktory chce zastosowac bierze 1mA przy zasilaniu z 3V , wiec chyba nie duzo , mysle ze w 300mA sie zamknie cale urzadzenie,czyli tyle ile 3 zarowki od podswietlania zegarow.
tu link do filmiku OLED graficzny w akcji : www.elektronika.enet.pl/AT/OLED.avi (http://www.elektronika.enet.pl/AT/OLED.avi)
Zoltan : zobacze jak bedzie fizycznie z miejscem , jezeli sie da to zrobie miejsce na modul GPS , i jak miejsca starczy to bedzie dostepna wersja z GPS i bez .
hmm, nie wiedzialem, ze sa az tak "malo zywotne".
zegar jaki mialem podawal czas nonstop wlasnie na oledach i wytrzymal 2 lata, potem cos padlo (znaczy baterie wylaly) i poszedl w piach.
natomiast poza odcieniami mozna chyba fajnie kolorami mieszac (tak przynajmniej teoretycznie na jednej tarczy mialem - 4 kolory - niebieski, bursztyn, czerwien, i bialy (bladoniebieski w sumie) ) i bylo ok. Dobry kontrast na czarnym tle, plus szyba antyrefleksyjna - dawalo to naprawde czytelny obraz widoczny w dzien nawet przy slonecznej pogodzie.
Dobra, to tylko dewagacje.
Skoro twierdzisz, ze malo zywotne to ja jestem za tym, aby zdac sie na Ciebie, bo pewnie dobierzesz tak graty do srodka, aby to sluzylo jaknajlepiej.
DrSpławik
14.04.2008, 23:18
A ja powiem tylko tak bo ze mnie elektroniczny lajkonik.... R2D (R@D)2 mocno trzymam kciuki!!!
Kompletnie nie mam pojęcia jak ma finalnie to wyglądać bo nie znam elektronicznego żargonu, ale filmik zapowiada bardzo ciekawy efekt.
R2D2, jak już mówimy o opcjach i tym, że będzie tam odometer (podoba mi się to słowo) to pomyśl nad alertami o wymianach oleju :)
taki 3 licznik do przebiegu miedzy wymianami oleju.
nie musi byc kasowany, wystarczy, ze pamieta ostatnia wymiane oleju i na jej podstawie wg serwisowych danych oblicza przebieg pozostaly do kolejnej wymiany.
z tym powiadamianiem o wymianach oleju to moze byc roznie... honda kaze wymieniac co 12, niektorzy w tym ja wymieniaja co 8-10, a jesczze inni pewnie max 8... wiec co ile kazal by wymieniac komputerek??
mysle ze najbardziej potrzebne bedą: zegarek, ze 2 wiecej niz 3-cyfrowye liczniki kilometrów (tripy) no i pewnie woltomierz.. i za to juz chetnie urzadzonko nabędę... :)
Reinchardt
17.04.2008, 18:56
Tak sobie czytam wątek i wydaje mi sie ze np woltomierz zda egzamin w momencie kiedy zawsze bedzie wyswietlany "na wierzchu", trzeba sie zastanowic w jaki sposób wyświetlac konkretne info. Moim zdanie na wierzchu, niezależnie od włączonej f-cji powinno byc wyswietlane: conajmniej godzina i woltomierz. Niech ktoś sie jeszcze wypowie
no to interwał wymiany pewnie bedzie mozna ustawic, mysle, ze nie bedzie to komplikowanie. Kazdy sobie sam ustawi co ile wymienia i licznik będzie mu podawać.
Niezle,niezle.Tak wstepnie to tez jestem zainteresowany tym "cosiem".Coraz bardziej mi sie te Afryki podobaja!I tak tripa wywalilem bo mial rozbita szybke,to moze nie bede go robil tylko poczekam na to ustrojstwo od R2D2 ?
Kolega ma w Dakarze 650 bajer o nazwie SIXO, zna to ktoś? Fajna sprawa, coś takiego nad czym my tutaj dumamy mniej więcej :D
http://sixo.de/
http://sixo.de/HOME/hand_holding_sixo.gif
Data7 z EA pisze, ze jest to opensource :)
http://sixo.de/DOWNLOAD20/sixo_schematic_v20.zip
http://sixo.de/DOWNLOAD20/sixo_bestueckung_v20.zip
Poproszę taką fotę żeby metkę z ceną było widać... ;)
Zdrowia!
:hello:
Poproszę taką fotę żeby metkę z ceną było widać... ;)
Zdrowia!
:hello:
Ostatnio za 600 zł widziałem....
http://motoakcent.pl/enduro.htm
No ladne cacko , rozwiazanie z czujnikiem na przednie kolo jest ok .
Polookalem na instrukcje , ale jestem analfabeta z niemieckiego. Nie wiem czy do AT dziala funkcja pliwa.
ogolnie robi pozytywne wrazenie.
Bajerek fajny. Nie jechałem jego motocyklem, ale właśnie wróciliśmy z wycieczki ze startu rajdu Dakar Series i kurcze prawie go wpuszczali na tereny zamknięte dla cywili :D. Profi.
PS: http://sixo.de/
http://sixo.de/DOWNLOAD20/sixo_schematic_v20.zip
http://sixo.de/DOWNLOAD20/sixo_bestueckung_v20.zip
R2D2 mam pytanko:
Pisales ze modul ktory robisz nie zmiesci sie w obudowie tripmastera ze wzgledu na wyswietlacz... jakie sa wymiay tego wyswiatlacza? czy nie mozna by bylo wywalic całej tej szybki ktora tam jest lub ewentualnie conieco podpiłować?
pytam bo mi ten Tripo z wygladu sie podoba. no i odpadły by spore koszty wytworzenia szczelnej obudowy + kombinowania jakiegos mocowania...
jol jol,
To o moim sprzecie mowa :) Sixo ma 9 wstepnie zaprogramowanych sprzetow, czyli ilosc cewek/cylindrow w moto, rozmiar kola itp. Jest tez Afryka :)
To co podal ramires to pelny schemat urzadzenia, oprogramowanie to tego cuda tez jest odstepne w postaci zrodlowej jak i gotowej do wgrania. Tak wiec wszystko mozna sobie samemu zmontowac.
Z funkcji tego cacka jakie teraz przychodza mi do glowy to:
2 przebiegi dzienne
przebieg calkowity moto
przebieg do nastepnego serwisu (mozna sobie ustawiac)
przebieg od ostatniego tankowania
wszystkie kontrolki moto, plus jedna do skonfigurowania sobie samemu np. czujnik z rozlozenia kosy
woltomierz
obrotomierz
predkosciomierz
czujnik temp. wody
czujnik temp. oleju
czujnik temp. otoczenia
czujnki temperatury wewnetrznej urzadzenia
programowalne wejscie na inne czujniki
data, godzina itp
automatyczne wlaczanie/wylaczanie podswietlenia (czujnik swiatla)
sterowanie z kierownicy
pelne wsparcie dla rodbooka
wiecej nie pamietam teraz :) ale ogolnie mozna go sobie programowac jak sie potrafi :) niby gadzet, ale po ostatnim wyjezdzie okazal sie bardzo fajnym kompanem informacyjnym :)
Aha, obecnie sa trzy jezyki, niemiecki, angielski i holenderski. Ale nic nie stoi na przeszkodzie przetlumaczyc wszystko na polski bo jak juz wpominalem, zrodla sa :) nawet zbieram sie, zeby to zrobic.
Pozdro!
4x4piotr
23.04.2008, 20:29
gdzie to ustrojstwo mozna zanabyc i za ile zelestow? :D
Ja kupilem uzywany. A zeby kupic to trzeba by napisac do http://sixo.de/ORDER/adr_arnold.gif
Po angielsku mozna, bardzo dobrze koles zna ten jezyk :) mysle ze jak by bylo wiecej chetnych na raz, to jakos mozna by sie z nimi dogadac :) Jak by co, to moge do nich pisac w tej sprawie, bo juz sie kontatkowalem z tymi typami i sa bardzo ok :)
R2D2 mam pytanko:
Pisales ze modul ktory robisz nie zmiesci sie w obudowie tripmastera ze wzgledu na wyswietlacz... jakie sa wymiay tego wyswiatlacza? czy nie mozna by bylo wywalic całej tej szybki ktora tam jest lub ewentualnie conieco podpiłować?
pytam bo mi ten Tripo z wygladu sie podoba. no i odpadły by spore koszty wytworzenia szczelnej obudowy + kombinowania jakiegos mocowania...
zobacze co i jak , ile miejsca zajmie elektronika
dokumentacja do wyswietlacza jest tu :
http://download.maritex.com.pl/pdfs/op/JM24064A6WLW.pdf
na stronie 5.
Data7 : nie znalazlem kodow zrodlowych tylko skompilowane binary , nie sadze zeby ktos dawal zrodla jak sprzedaje to komercyjnie.
A jak wygląda sprawa zalegalizowania takiego ustrojstwa, jak by wywalić orginalne zegary.
Będę musiał kupić nowe, to może takie cacko i na rozszerzony przegląd?
Data7 : nie znalazlem kodow zrodlowych tylko skompilowane binary , nie sadze zeby ktos dawal zrodla jak sprzedaje to komercyjnie.
Wszystko jest :) do zrodel dostac sie mozesz przez CVS
ale jest tez zgrabna paczuszka:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=169257&package_id=205376
Co do legalizacji, to wiem ze to urzadzenie nie ma TUV`u ale na forum sixo bylo info ze da sie to raczej zrobic. Ja sie nie interesowalem tym, chociaz sam chcialem podmienic zegary:)
Wszystko jest :) do zrodel dostac sie mozesz przez CVS
ale jest tez zgrabna paczuszka:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=169257&package_id=205376
dzieki za linke .
polookam w kody moze sie cos przyda , chociaz ja chce zastosowac inne czujniki temperatury, aczkolwiek korzystanie z oryginalu bedzie mile.
Jak toto sie zmiesci w TRIPMASTERA to ja biere.
4x4piotr
25.04.2008, 19:37
Ja kupilem uzywany. A zeby kupic to trzeba by napisac do http://sixo.de/ORDER/adr_arnold.gif (http://sixo.de/ORDER/adr_arnold.gif)
Po angielsku mozna, bardzo dobrze koles zna ten jezyk :) mysle ze jak by bylo wiecej chetnych na raz, to jakos mozna by sie z nimi dogadac :) Jak by co, to moge do nich pisac w tej sprawie, bo juz sie kontatkowalem z tymi typami i sa bardzo ok :)
...a zapytaj kolesi w niemcowni ile sobie winszuja za taki komplecik:confused: nie bedziemy im gromadnie mieszac ;)a jakbyco to sie paru chetnych powinno znalezc na jakis rabacik...chyba, ze R2D2 bedzie szybszy...zawsze to nasza mysl techniczna...:Thumbs_Up:
...a zapytaj kolesi w niemcowni ile sobie winszuja za taki komplecik:confused: nie bedziemy im gromadnie mieszac ;)a jakbyco to sie paru chetnych powinno znalezc na jakis rabacik...chyba, ze R2D2 bedzie szybszy...zawsze to nasza mysl techniczna...:Thumbs_Up:
szybszy to nie bedzie bo ... oni juz to maja a my zaczynamy to robic wiec przepasc czasowa
QrczaQ : nie zmiesci sie bo okno wyswietlacza w tripie jest mniejsze od wyswietlacza ktory chce zastosowac pozatym ma byc sporo danych wiec ...
Mysle ze nie bedzie wieksze ogolnie od tripa , kwestia projektu obudowy.
A jakies guziki na kierownicy? Ja i tak biere.
W R&D to sie inwestuje i nie marudzi...
...a zapytaj kolesi w niemcowni ile sobie winszuja za taki komplecik:confused: nie bedziemy im gromadnie mieszac ;)a jakbyco to sie paru chetnych powinno znalezc na jakis rabacik...chyba, ze R2D2 bedzie szybszy...zawsze to nasza mysl techniczna...:Thumbs_Up:
Wyslalem im pytanie, jak tylko cos odpisza, dam znac :)
Jol jol,
Juz wszystko wiem :)
Strona dystrybutora: www.motobau.de (http://www.motobau.de)
Podstrona ktora nas interesuje :)
http://www.motobau.de/cat-equip/rallye/sixo/main.html
The price for the MotoBau-SIXO is: 389.00 €
Remote control standard Sixo-3 65.00 €
Fernbedienung standard-Sixo-5 85,00 €
Remote control standard Sixo-5 85.00 €
Do tego oczywiscie trzeba dokupic czujnik predkosci na przednie kolo.
Troche to jednak drogo wychodzi, nie wiem czy gdybym mial wylozyc tyle szmalu to nie wolalbym IMO z Touratecha... Za SIXO przemawia jego otwartosc oprogramowania, jak sie odpowiednio posteka na ich forum to szybko implementuja nowe funkcje :) a w innych komputerach trzeba kupic po prostu nowszy model :)
Maszakra. In R2D2 we trust :)
Spokojnie , spokojnie , mimo ze cisza w temacie , prace trwaja.
I jeszcze potrwaja.SIXO jest niezle , ale dzieki temu ze maja forum i grono uzytkownikow zapodalo pomysly co my tez poczynimy.
Co do ceny to podobnej sie spodziewalem , celowalem sobie w 300 EUR.
Widac nie wcelowalem do konca bo sixo z osprzetem to prawie 500 EUR ale sie nie dziwie , bo projektowanie elektroniki i pisanie nowego softu to kupa czasu i kasy.
Nie biore pod uwage projektu obudowy ( w sixo jest jakis gotowiec ) , wykonania prototypow , dokumetacji produkcyjnej , testowania i innych komplikacji projektowych. Wiec cena jak widac z czegos sie wywodzi.
Teraz ( jak mam wolny czas ) trwaja prace nad zalozeniami do projektu , szczegolnie sie skupiam nad rozwiazaniem problemu aktualizacji softu przez uzytkowanika oraz grafik na LCD. Jako ze wyswietlacz bedzie 2x wiekszy (dluzszy ) niz w sixo da sie troche wiecej albo inaczej wyswietlac.
Czytam i czytam i coraz bardziej mi się to ustrojstwo podoba ze wszystkimi wodotryskami . Jerzeli chodzi o prędkościomierz to orginalny trip przecierz pokazuje prędkość niemożna tego wykorzystać??
Mam nadzieje że efekt końcowy będzie zadowalający jeśli tak dla mnie 1szt , jeśli więcej niż zadawalający 2szt. jedna do puszki.
R2D2 - możesz mnie śmiało wliczyć w grono klientów. Choć skończy się pewnikiem w ten sposób, że zanabędę, obejrzę, pójdę do kącika, kucnę i się pobeczę, że nie potrafię własnoręcznie wszystkiego podłączyć;). I tak warto, tym bardziej, że zima za pasem;)
W zimę się jeździ.
Bambusie :D.
Pse Pana Admina, a On sie przezywa! Od Bambusów, Cep jeden skalny Afrykański;)
"Bambus" to akurat określenie afrykanera, które jak dotąd najbardziej mi się spodobało :). Czarnuchu ;).
A to przepraszam, nie pejoratywnie znaczy mejoratywie, znaczy pieszczotliwie, a co najmniej z sympatią;) Biję się w piersi, posypuję głowę popiołem, wyskubuję włosy z brody i szarpię sarmackiego sumiastego:)
Pytanie głównie do R2D2:
Czy temat tej konsoli nadal jest aktualny? Może chętni na to ustrojstwo by się zadeklarowali, R2D2 miał by jasnośc w temacie, czy brać się na poważnie, czy zlać temat..
Pozdro
bedzie, na spokojnie.
mowil przeciez ze temat przed zima bedzie walkowal.
ja chciec żyroskop, moze byc taki oltskulowy jak w land kruzerach starych , byle działał szybciej :)
;) By zmotywować i tak już wybitnie zmotywowanego mistrza R2D2 napiszę, że delikatne zniecierpliwienie związane z oczekiwaniem na konsolę rejli wyraża się w mym skromnym przypadku w zaglądaniu co i rusz na strony i aukcje poświęcone różnorakim zegarom;) Ale, jako że "słowo się rzekło, kobyłka u płota", bezterminowo podtrzymuję swoją ofertę kupna, która - jak powszechnie wiadomo - wiąże oferenta w myśl art. 66 par. 1 kc. :)
poczekajmy az z urlopu wróci - tez czekam :)
chciałem zaproponować dodatkowy wskaźnik, który można rozważyć przy konstrukcji nowej konsoli. Chodzi mi o czujnik otwarcia przepustnic w silnikach gaźnikowych. Wskaźnik ten w bardzo prosty sposób pozwala wpływać na zużycie paliwa.
jak tam wyglądają prace bo jestem na etapie szukania ;)takiego osprzętu ?
Co słychać R2D2 w temacie konsoli? działasz, czy dałeś sobie z tym spokój ?
ja chciec żyroskop, moze byc taki oltskulowy jak w
land kruzerach starych , byle działał szybciej :)
Zyroskop? Taki stabilizator jak na statkach zeby ci sie moto nie bujalo jak wieczoram do domu wracasz, bo czasem buja strasznie?
Moze stucny horyzont ? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/VMS_Artificial_Horizon.jpg/240px-VMS_Artificial_Horizon.jpg
A od LandCruiserow lapy prec! :oldman:
papa
To może od razu HUD'a na szybie walnąć ;)
5014
Sztuczny horyzont to zamiast świateł przeciwmgielnych? To ja poproszę i autopilota cobym mógł kimnąć jak zmęczony afryczką wracam:)
I co by jeszcze gotować, sprzątać, prasować potrafiła to żonę wek z domu pogonię :vis:
Tiaaa ... krawaty wiąże i usuwa ciąże ...
Łee, ja póki co mam takie cuś zamontowane
http://lh5.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/Setwb3Em4mI/AAAAAAAAEOE/UZ6pNZE5Xrk/s800/DSC01608.JPG
http://lh6.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/SetwcAFC_RI/AAAAAAAAEOM/KZIpNeOqgeE/s800/DSC01607.JPG
Nie mniej podtrzymuje też mocne zainteresowanie patentem od R2D2
E no panie - na wypasie :)
Ramires, który masz model? Dobrze to działa? Jak zbiera sygnały do prędkościomierza? Solidne? :D Też zamierzam to kupić do swojej Rejli Adventure 750 Africa Twin Supa Leicht Edition
Łee, ja póki co mam takie cuś zamontowane
http://lh5.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/Setwb3Em4mI/AAAAAAAAEOE/UZ6pNZE5Xrk/s800/DSC01608.JPG
http://lh6.ggpht.com/_9sGb13fwQlw/SetwcAFC_RI/AAAAAAAAEOM/KZIpNeOqgeE/s800/DSC01607.JPG
Nie mniej podtrzymuje też mocne zainteresowanie patentem od R2D2
radziłbym jednak zaintalować to w drugą stronę, mozesz mieć kłopot z obserwacją cyferblatu. :haha2::haha2::haha2:
I przestan w tym dłubać a zacznij jezdzic. bo Ci sie sezon skonczy...:vis:
Do zmontowania pozostała przednia owiewka - nie bede pisal dlaczego nie ma - ale w przyszlym tygodniu na trasie juz bede widoczny :)
Co do tego co to za zegar - AceWell 3963 - ma praktycznie wszystko co potrzeba do AT.
nie podpiąłem jeszcze tylko kontrolki rezerwy, dam je jako osobne diody, bo ten zegar nie przewiduje dwóch czujników.
Reszta w 100% wykorzystana.
Chinol ma taki sam i też zadowolony :)
Obrotomierz działa dość precyzyjnie, podpinany w dwóch miejscach: za modułem przed cewką i po cewce oplot na 5 uzwojeń. Wskazania są w miare dokładne.
A prędkościomierz skąd pobiera dane? System magnetyczny czy jakaś przejściówka z oryginalnej linki?
Sprytna przejściówka na linke. Wpinasz "w układ linkowy" przed zegarami - u mnie oryginałów brak wiec odpowiednio zaprawiona została.
Jutro będę w garażu to porobie więcej zdjęć.
Więcej "skrinszotów" z zegarów tak samo uczynię.
Sprytna przejściówka na linke. Wpinasz "w układ linkowy" przed zegarami - u mnie oryginałów brak wiec odpowiednio zaprawiona została.
Jutro będę w garażu to porobie więcej zdjęć.
Więcej "skrinszotów" z zegarów tak samo uczynię.
bez sensu...
bierzesz kontaktron od licznika rowerowego i kabelkami podłączasz do miejsca gdzie powinna być owa przejściówka z linki.
potem tylko magnesik na tarcze i gitara... no i kalibracja licznika czyli wpisanie odpowiedniej wartości.
moja wartość jest tak dobrana ze pokazuje mi prędkość zgodną z GPS, która odpowiada faktycznej prędkości pojazdu ...sprawdzenia dokonali panowie policjanci na moja prośbę strzelili we mnie suszarką i wynik był identyczny jak na gps i liczniku ;)
najlepiej zmierzyć obwód koła różne opony maja różne obwody ;)
ja tak nie śmiało zapodam mały pomysł w sumie to mi takie coś by się przydało :)
funkcje jak z licznika rowerowego np takiego :) jak coś takiego
http://www.rowerek.pl/index.php?products=product&prod_id=96
ale dolny wyświetlacz mógłby być wyświetlany na czymś takim ( oba tez mogły być wyświetlane na takich segmentach w miarę dużych i czytelnych w słońcu)
da sie to zrobić ??
i w sumie metromierz gotowy ale to tylko takie moje głupie pomysły :)
Wskaźnik elegancko wygląda szacun
bez sensu...
bierzesz kontaktron od licznika rowerowego i kabelkami podłączasz do miejsca gdzie powinna być owa przejściówka z linki.
potem tylko magnesik na tarcze i gitara... no i kalibracja licznika czyli wpisanie odpowiedniej wartości.
moja wartość jest tak dobrana ze pokazuje mi prędkość zgodną z GPS, która odpowiada faktycznej prędkości pojazdu ...sprawdzenia dokonali panowie policjanci na moja prośbę strzelili we mnie suszarką i wynik był identyczny jak na gps i liczniku ;)
najlepiej zmierzyć obwód koła różne opony maja różne obwody ;)
Uporałem się z przelicznikiem w końcu, ustawienie pomiędzy 670 a 680 w Acewellu dla podpięcia jako linka lub 2167 dla magnetycznego. Dobrze mimo wszystko kalibrować go co jakiś czas przy zużyciu opon.
na magnetyk to banał sie robi :)
robisz kreske kreda po oponie i asfalcie pchasz motor aż kreska na opnie dotknie drugi raz ziemi i mierzysz metrówka ile jest mm wynik wklep w urządzenie i masz :)
Pozwolę sobie odkopać temat- czy licznik doczekał się realizacji?
Pozdrawiam
Miałem kiedyś w XL600 jakiś rowerowy licznik i podczas upałów kiedy słońce go nagrzało, ekran robił się czarny (tak jak wylany kwarc), nic nie dało się odczytać.
Jak postał w chłodzie to wracało wszystko do normy, nie wiem jak zachowuje się Sigma bo tamten to był jakiś totalny badziew.
Dodałem sobie zegar bo podczas jazdy nie chce mi się grzebać w rękawie, szczególnie gdy mam długie rękawice.
http://img850.imageshack.us/img850/6180/p6160019.jpg
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.