Zaloguj się

View Full Version : Silentblocki/gumy w półce.


madafakinges
29.10.2018, 09:39
Od nowości wkurzało mnie to, że te gumy są za miętkie i mogę bez problemu krzywić na nich kierownice, po zamontowaniu podwyższeń sytuacja na tyle się pogorszyła, że nawet jeżdżąc po asfalcie czułem, że kierownica gnie się na tych gumach...
84277

84278

84279

84280

Po zdemontowaniu kierownicy mogłem sobie bez problemu wyginać tą tulejkę w każdą stronę.:mad:
Ten silentblock składa się z dwóch części jedna wprasowana od dołu, druga od góry, próbowałem wybić je na każde sposoby, jednak jest to niemożliwe, przynajmniej na moto.
Muszę odkręcić półkę, i zniszczyć/rozwiercić je i wstawić w ich miejsce tulejki albo ameliniowe, albo teflonowe.:mur:

Myślałem że to przypadłość wszystkich NAT jednak porównywałem to z Dzinksem i Machonim, u nich jest kiera znacznie sztywniejsza.

Zmyler
29.10.2018, 11:01
A było tak szarpać za kierownice ?

madafakinges
29.10.2018, 11:06
Jak nie chce na koło iść, to muszę za kierownicę siepać...

CzarnyEZG
29.10.2018, 11:09
Mada - a długa śruba, podkładka od spodu i tulejka od góry - tak jak się wkładało tulejki do wachacza w Kaszlaku?
Wtedy może bez zdejmowania półek pójdzie.

Dubel
29.10.2018, 11:13
Mada - a długa śruba, podkładka od spodu i tulejka od góry - tak jak się wkładało tulejki do wachacza w Kaszlaku?
Wtedy może bez zdejmowania półek pójdzie.

Dokladnie taki sciagacz zrob, do tego robienie na sztywno to chyba nie jest zbyt celny pomysl ;) drgnia sie pojawia na kierze

madafakinges
29.10.2018, 11:17
W ktm950 też miałem wyrobione te gumy i wstawiłem tulejki z podwyższeniami, nie odczółem specjalnie zwiększonych wibracji, a lc8 wibruje duuuużo więcej niż NAT.

Mam gdzieś te stare gumowe tulejki od KTMki właśnie, jak rozmiarowo przypasują to zamówie nowe i wstawię w półkę, jak nie to dam na sztywno i z głowy.

Chyba się nie uda tego tak ściągnąć, bo tak jak było w trampkach czy xrv po środku jest warga na krótej opierają się silentbocki, tak jak isałem jedną część wprasowana jest od góry, druga od dołu...

Większy problem jest z odkręceniem stacyjki, od półki. Śruby są takie, że nie da się ich normalnie odkręcić, a kostka od stacyjki znajduje się pod zbiornikiem, więc czeka mnie grubsza rozbiórka...

Bikers work never done....

CzarnyEZG
29.10.2018, 11:29
Kto ma motory ten chodzi chory...

Nie popierdzielisz czegoś w elektronice odłączając stacyjkę w tym nowoczesnym wynalazku?

Pomyśl jeszcze o takim małym ściągaczu (chyba w Juli widziałem), który ma możliwość wsadzenia do środka tulejki części z haczykami i oparcia o półkę (wtedy wyciągasz tylko jedną tulejkę, np. górną)

madafakinges
29.10.2018, 11:34
A co mam popierdzielić to nie prom kosmiczny:)

Emek
29.10.2018, 11:38
Daj na sztywno i sprawdź jak będzie. Jak OK nie będziesz musiał nic rozbierać i rzeźbić.

madafakinges
29.10.2018, 11:44
Ale żeby dać na sztywno to i tak muszę wyciągnąć stare gumy. Skręcenie tego z podkładkami to półśrodek, nie lubie takich akcji, jak mam już to zrobić to tak żeby było dobrze.

Emek
29.10.2018, 11:46
Racja. Chodziło mi tylko o to aby jak najmniej rozbierać ale jak ma być po ludzku to innej opcji nie widzę.

radiolog
29.10.2018, 11:49
a nie jest to po to,żeby przy glebie kierownica nie wykrzywiła półek? Tak się tylko przekręci na gumie i odprostować łatwo, podobny patent jest chyba w bmw f800 gs

CzarnyEZG
29.10.2018, 11:54
Łaa tam - takie gadanie.

W Afrze ma być wszystko twarde jak żelki z Biedronki, a nie jakaś ciastolina i później masz wrażenie jakby co kiera w rencach zostawała. (Rozumiem Madę, bo w autach przechodzę z gum na polibusze w zawiasie - ma być czuć, że jedziesz)

madafakinges
29.10.2018, 11:56
Może spróbuje dać takie podkładki z teflony czy tam ertalonu od góry i dołu żeby skasować luz, a zawsze przy paciaku one się poddadzą i przekręci się kiera.

Michal
29.10.2018, 11:57
W ktm 1190 jest na sztywno i jest ok.
U żony w F800GS było na takich gumach i tez się non stop przestawiało.

Mhv
29.10.2018, 12:00
Łaa tam - takie gadanie.

W Afrze ma być wszystko twarde jak żelki z Biedronki, a nie jakaś ciastolina i później masz wrażenie jakby co kiera w rencach zostawała. (Rozumiem Madę, bo w autach przechodzę z gum na polibusze w zawiasie - ma być czuć, że jedziesz)

Różne materiały podatne są dawane w różnych miejscach ze względu na różne właściwości, np. większy komfort. Może od razu wszystko zaspawać, żeby twardo było:)
W tym przypadku może jakieś twardsze polibusze załatwiłyby sprawę.

Lucky Luke
29.10.2018, 12:10
Łaa tam - takie gadanie.

W Afrze ma być wszystko twarde jak żelki z Biedronki, a nie jakaś ciastolina i później masz wrażenie jakby co kiera w rencach zostawała. (Rozumiem Madę, bo w autach przechodzę z gum na polibusze w zawiasie - ma być czuć, że jedziesz)

Czarny odstaw te prochy ;)

CzarnyEZG
29.10.2018, 12:19
W tym przypadku może jakieś twardsze polibusze załatwiłyby sprawę.

Elastpol robi polibusze do różnych zastosowań i o różnych twardościach, Mada - może uderz do nich, powinni pomóc.

Czarny odstaw te prochy ;)

Powiedział do mię gość z kreskówki jeżdżący na czerwonym motocyklu :at:

Kurde, chyba czas zmienić dilera :D

madafakinges
29.10.2018, 12:34
Pierdzieliś dam na sztywno, zamiast gum właśnie bolibusze wytoczę.
Mój tokarz-ślusarz-akrobata sobie z tym poradzi:)

CzarnyEZG
29.10.2018, 12:43
Tak jest!

Majty prawdziwego mężczyzny mają być w kroku jak rączka od walizki.

Wszystko na twardo :)

A tak serio - daj znaka jak poszło, bo kiedyś w Rydwanie Wpierdolu mało zawału nie dostałem jak mi się kiera wygła na tych gumach i myślałem, że coś z lagami czy dalej.

Lucky Lucke, spoko - ja wiem, że Ty jesteś prawdziwy. W końcu postaci z kreskówek nie tylko do mnie gadają - prawda chłopaki?

chemik
29.10.2018, 12:47
Kurde, chyba czas zmienić dilera :D

Omiń dilera, wal prosto do producenta (powiedział chemik ;) )

Lucky Luke
29.10.2018, 14:54
Powiedział do mię gość z kreskówki jeżdżący na czerwonym motocyklu :at:

Kurde, chyba czas zmienić dilera :D

Wypraszam sobie , ja jeżdżę na czarnym :p i to najlepszym bo na czarnej czwórce.

no trudno , skoro musisz łykać te, tabletki to łykaj ;)

CzarnyEZG
29.10.2018, 16:15
Ale czerwone są szybsze :)

Chemiku - masz rację - wszelakiego rodzaju środki wprowadzające element baśniowy do rzeczywistości warto brać od źródła

madafakinges
29.10.2018, 21:48
To była nierówna walka, ale zakończona sukcesem. Kostki od stacyjki znajdują się pod airboxem, więc wypięcie ich nie wchodziło w grę, bo musiałbym pół Moto rozebrać. Zostało rozwiercenie główek. Nawiercone najpierw 6mm później 8mm główka pięknie odpadła. Można było ściągnąć stacyjkę i resztę wystającej śruby odkręcić kombinerkami.
Druga część operacji to nawiercenie w gumie pomiędzy tulejka wewnętrzna silentblocka, a zewnętrzna 4 otworów, tak żeby osłabić zewnętrzna scianke. Później małym przecinakiem dookoła odbić tulejkę od półki i od środka wybiłem już bez większych problemów. Chwilę zeszło ale się udało. Teraz mój tokarz-slusarz-cudotworca wytoczy tulejki z ertalonu i gotowe. :)
Jak już mam zdemontowana górną półkę to zaglądnęła do łożyska główki ramy i napierdziele temu grubo towotu.
Następna misja przewody hamulcowe... Przy okazji chce usunąć na stałe ABS z tylnego koła pozostawiając przód, ale to już w innym wątku.

madafakinges
30.10.2018, 10:18
Wydzieliłem osobny temat o usunięciu ABSu

machoni
30.10.2018, 20:44
Myślałem że to przypadłość wszystkich NAT jednak porównywałem to z Dzinksem i Machonim, u nich jest kiera znacznie sztywniejsza.

Nie tylko kiera u nas sztywniejsza :), ciekaw jestem eksperymentu bo po ostatnim rajdzie rally 24 ze 3 razy trzeba było prostować tą kiere, na tych gumach.

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

madafakinges
31.10.2018, 10:03
84328

84329

Tak to wyszło. Dziś montaż.

robertG7
03.04.2019, 19:00
Mada i jak testy z ertalonem? Może do starej RD07 by taki patent zastosować?