View Full Version : Stalowy oplot w NAT
olecki79
08.10.2018, 22:08
Wrzucał ktoś ? Dozowalność hebli jest jak w chińskim skuterze.
Na pewno?
Może masz podróbę 😁
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
olecki79
08.10.2018, 22:29
Pierwsza rzecz, która wydała mi się kupą po przesiadce z Kata. Nie myl siły hamowania z dozowalnością. To dwie różne rzeczy.
Ja po pierwszej jeździe DR zmieniłem oplot na stalowy. Brak jakichkolwiek zmian. Olek, u mnie dozowalność w Afryce jest OK. Próbowałeś na innej? Może coś jest nie tak w Twoim egzemplarzu lub przyzwyczajenie z Dzika zostało?
madafakinges
09.10.2018, 10:14
Hamulce w KTM nie umywają się do tych z NAT również pod względem dozowalności. Jeździłem na 5 różnych KTM 2x950 i 3x990 w tym na świerzej 990r z nalotem 17tyś i jej heble są dużo gorzej dozowalne niż w każdej NAT na jakiej jeździłem, a latałem na 3 różnych.
Coś z twoją musi być nie tak.
olecki79
09.10.2018, 15:15
jak dla mnie dozowalność jest słaba w Afrze. Jeździłem Katem i Afrą na zmianę i łapał mnie wkurw na dozowalność w nowym motku. Skuteczność natomiast w NAT jest faktycznie super.
Może ktoś już zamącił stalowy oplot?
Z drugiej strony to wstyd, że wypuścili moto za tyle kasy bez stalowego oplotu. To już jest norma w tej klasie.
A może faktycznie dosiąde innej...
muszel72
09.10.2018, 15:51
Dosiądź innej, u mnie w ATASie zarówno dozowalność jak i siła hamowania na duży plus. I mówię o warunkach ekstremalnych przy prawie pełnym załadunku oraz temp 35 plus. Pzdr
madafakinges
09.10.2018, 15:57
Ogólnie stalowy oplot do nat będzie trochę kosztował, a nie jestem przekonany żeby zmienił diametralnie wyczucie hamulca, stalowy oplot pomaga przy przegrzewaniu się halulców, jeśli nie gotujesz płynu to nie odczujesz różnicy.
u mnie pojawia się problem w jeździe cięższym offem.. co jakiś czas czuć twardą klamkę..
myślę o oplocie też.. :(
olecki79
10.10.2018, 09:45
W Warszawie był zajebisty zakład robiący stalowe oploty, gdzieś na Pradze południe. Ceny były małe a jakość lepsza niż w Helu. Złapię kontakt to się dowiem.
olecki79
10.10.2018, 09:46
u mnie pojawia się problem w jeździe cięższym offem.. co jakiś czas czuć twardą klamkę..
myślę o oplocie też.. :(
Też czuję, że puchnie.
madafakinges
18.10.2018, 11:46
http://shop-africanqueens.de/Breakpipe-steel-Kit
Myślicie że wystarczyłoby tyle, czy ten krótki od klamki do pompy abs też robić?
W sumie najbardziej nagrzewa się właśnie przy zaciskach...
krzysiek_m
18.10.2018, 14:15
Z ciekawości - co z tymi jest nie tak: http://przewodystalowe.pl/
Czym się różni HEL od czegoś takiego?
madafakinges
18.10.2018, 15:13
Właśnie u niego będę robił zestawy. Problem jest taki że nat ma nietypowe końcówki i nie wiadomo czy gość ma takie czy będę musiał robić na CNC.
Chodzi o te wchodzące w sztywny przewód idący do pompy ABS muszę wykręcić mój przewód i mu wysłać. Chce zrobić to tak jak jest AQ.
olecki79
23.10.2018, 10:21
http://shop-africanqueens.de/Breakpipe-steel-Kit
Myślicie że wystarczyłoby tyle, czy ten krótki od klamki do pompy abs też robić?
W sumie najbardziej nagrzewa się właśnie przy zaciskach...
Robić.
madafakinges
23.10.2018, 10:24
zrobimy
olecki79
23.10.2018, 10:30
Mada tylnego oplotu nie chcesz zmieniać?
madafakinges
15.01.2019, 15:06
https://www.ebay.pl/itm/FREN-HOSE-SET-BRAKE-PIPES-STEEL-ERGAL-HONDA-Africa-Twin-CRF1000L-DCT-2016-ABS/183238113697?hash=item2aa9d7b9a1:g:rRAAAOSwqYZbAwi u:rk:24:pf:0
https://frentubo.it/it/2018/10/africa/
Niestety niewiele to taniej by wyszło, więc odpuszczam temat, w szczególności że to nie osłony tylko hamulce, więc trochę boje się brać odpowiedzialność jak coś pójdzie nie tak...
W jakims tescie porownawczym 1090 i NAT po takim typowym dlugim dniu podsumowanie bylo, ze:
1. promien skretu w NAT to duza zaleta, bo czesto sie jednak nawraca (np. zobaczyli soczystego arbuza i nawrotka)
2. Hamulce w NAT sa lepiej dozowalne, miekko hamuje. KTM heble ma jak na dzika przystalo.
3. Zawias w NAT jest wygodniejszy, mniej dzik.
Pewnie jak ktos woli trawdsze dozowanie to oploty zmienia sprawe.
Jeśli chodzi o przewody w oplocie stalowym to mogę polecić firmę EnZet z Warszawy na Bemowie.
Robią na przewodach Goodridge i są duuużo tańsze np. od Hela.
U mnie zakończenia przewodów to zwykłe oczka, więc problem żaden. Nie wiem jak inne końcówki.
ostatnio zastanawiałem się nad wymianą i już byłem zdecydowany żeby to zrobić. Udałem się do MCS i poprosiłem aby zrobili mi taką usługę i wymienili na przewody Hell. Przyszedł do mnie kierownik serwisu i powiedział że nie ma problemu ale jego zdaniem ma to sens za 2 - 3 lata bo teraz nie będzie żadnej różnicy - oryginalne gumowe przewody są po prostu na tyle dobrej jakości że nie ma sensu bo po 2 sezonach nie są absolutnie przepracowane a za dwa trzy lata guma już zacznie się "starzeć" i wtedy będzie to jak najbardziej uzasadnione.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.