View Full Version : Gmole HEED pytanie ?Outback Motortek ?
Cześć Panowie :at:
Jakie płyty macie pod gmole HEED ?
Co wchodzi bez rzeźby oprócz oryginału:hehehe: albo co macie u siebie i czy ciężko było :dizzy:
Ja obecnie mam płytę TT i zastanawiam sie jak by to spasowało ...:dizzy:
Ciekawią mnie też gmole Outback Motortek plus płyta , cena jest zaYbeiscie soczysta ale wyglądają na super wytrzymałe
Widziałem je na YT oraz na żywo w akcji podczas gleby , motocykl cały a gmole nie ruszone .Moto opierało się na dolnym gmolu a resztę roboty zrobiła kiera z handbarem:Thumbs_Up:
radiolog
24.09.2018, 07:59
Zestaw OM jest pancerny
Zestaw OM jest pancerny
mówisz o tym OM , pełnym zestawie góra plus dół i płyta ?
Bo to że sam dół daje radę to wiem ale zastanawiam się nad pełną wersją .....czy faktycznie warto bo dużo żelastwa no i kasa jest dość duża
Jak masz takie u siebie to wklej proszę fotę jak to siedzi
:bow::bow::bow:
mówisz o tym OM , pełnym zestawie góra plus dół i płyta ?
Bo to że sam dół daje radę to wiem ale zastanawiam się nad pełną wersją .....czy faktycznie warto bo dużo żelastwa no i kasa jest dość duża
Jak masz takie u siebie to wklej proszę fotę jak to siedzi
:bow::bow::bow:Pełny zestaw. Ponownie kupując wybór był by ten sam. Zestaw obronił już nie raz uszkodzenia moto. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180924/b2d3e82a794147a25b555e92bf70d45f.jpg
radiolog
24.09.2018, 14:36
mówisz o tym OM , pełnym zestawie góra plus dół i płyta ?
Bo to że sam dół daje radę to wiem ale zastanawiam się nad pełną wersją .....czy faktycznie warto bo dużo żelastwa no i kasa jest dość duża
Jak masz takie u siebie to wklej proszę fotę jak to siedzi
:bow::bow::bow:
Po testowaniu pełnego stwierdzam, że według mnie najlepszy jest zestaw środkowy i dolny plus płyta, górny niekoniecznie
madafakinges
24.09.2018, 14:44
Ja mam sam środek miałem już szlifa na asfalcie i parę gleb w terenie, do zabezpieczenia silnika mam sw motech, planuje dospawać do niej płytę osłaniającą lewy dekiel. Silnik najlepiej chroni płyta bumot, jednak jest dużo brzydsza niż swm.
Po testowaniu pełnego stwierdzam, że według mnie najlepszy jest zestaw środkowy i dolny plus płyta, górny niekoniecznie
czyli góra nie koniecznie , wnioskuje że moto i tak opiera się na gmolu i handbarze
Wniosek góra zbędna i to właśnie chciałem usłyszeć:oldman:
ale cały zestaw wygląda zacnie :lobby:
Góra może przydać się przy dachowaniu :-)
Góra może przydać się przy dachowaniu :-)
ha ha ha dachowanie :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::vis:, u mnie generalnie turystyka ale jak trzeba to przejadę prawie po wszystkim ale nigdy nic nie wiadomo :D:at:
radiolog
24.09.2018, 22:51
czyli góra nie koniecznie , wnioskuje że moto i tak opiera się na gmolu i handbarze
Wniosek góra zbędna i to właśnie chciałem usłyszeć:oldman:
ale cały zestaw wygląda zacnie :lobby:
Dokładnie na gmolu i handbarze, ewentualnie stelażu jak jest.
Ale nie oryginalnym handbarze, minimum to wzmocnienie w hepco-becker, lub lepsze barkbustersy.
Mam wrażenie, ze dodanie góry pogarsza pracę przedniego zawiasu,przez wagę
dzięki radiolog za opinie
mam górne Heedy i płytę SW-motech..
:)
zamierzam się nie przewracać. :D
mam górne Heedy i płytę SW-motech..
:)
zamierzam się nie przewracać. :D
Każdy tak myśli :D:Thumbs_Up:
Czy jest gdzieś takie magiczne miejsce gdzie na zasadzie kupna można w dobrych piniĄdzach kupić gmole OM ?
Czy tylko zostaje strona z koncówką EU ?
Grzechu2012
25.09.2018, 19:32
gmole od Henrego też robią i masz na miejscu
bukowski
25.09.2018, 20:54
Czy jest gdzieś takie magiczne miejsce gdzie na zasadzie kupna można w dobrych piniĄdzach kupić gmole OM ?
Czy tylko zostaje strona z koncówką EU ?To jest strona producenta, gmole i płyty przychodzą z Węgier w kilka dni.
Ja mam płytę, dół i silnik, po nastu glebach bez uwag.
Sent from my G8441 using Tapatalk
gmole od Henrego też robią i masz na miejscu
Pod warunkiem, że się moto nie przewróci :D
To jest strona producenta, gmole i płyty przychodzą z Węgier w kilka dni.
Ja mam płytę, dół i silnik, po nastu glebach bez uwag.
Sent from my G8441 using Tapatalk
Dzięki
Grzechu2012
26.09.2018, 12:17
Pod warunkiem, że się moto nie przewróci :D
nie pitol, leżałem nie raz, w różnych warunkach to też wiem co piszę :at::D
Gmol od Henrego przy paciaku prawie bez prędkości dogiął mi się do plastiku, zostało może z cm miejsca. Przy ostatniej figurze - rolka przez przednie koło czyli można powiedzieć dachowanie :D cały przód dogiął mi się do gmola OM, który wygląda na nieruszony. Myślę, że zestaw który mam założony jest w stanie ochronić przed większością przygód - środek OM, dół TT (silnik) i Barkbustersy. Gmole TT przytarte, ochroniły dekiel silnika. Płytę mam standardową.
nie pitol, leżałem nie raz, w różnych warunkach to też wiem co piszę :at::D
To twoje zdanie , widziałem jak zachowały się gmole przy lekkim paciaku więc też wiem co mówię :)
krzysiek_m
26.09.2018, 16:05
Poprzeć muszę Grzecha i bronić gmoli Henrego.
Te co mam od gleb się nie przemieszczają :).
radiolog
26.09.2018, 17:14
Jeszcze jedna przewaga zestawu OM z płytą, w 99% zabezpiecza ramę przed kamieniami
Ja stanę po stronie tego co sam montowałem (zresztą robiłem zamówienie zbiorcze). Czyli czarna płyta Bumot + gmole OM (sam środek). Do dziś uważam, że to zestaw prawie idealny i wg mnie wygląda/chroni lepiej niż SW (patrz foto:D)! :p Miałem nieprzyjemność przetestować go ostatnio i wyszło bez jednej ryski. W lesie, 1km od chaty :vis:, po stromym, luźnym podjeździe, jadąc na 2ce, trafiłem w trawie na głęboką koleinę po sprzęcie leśnym i zabrała mi franca przednie koło. Ale na tyle nagle, że zanim impuls dotarł z myślą 'zaraz będę leżał' to już się zbierałem z gleby...no ułamek sekundy! Nic nie zdążyłem zrobić i poleciałem na bok tak jak stałem na podnóżkach, nawet palcem nie kiwnąłem (efekt: obite żebra, naciągnięte mięśnie klaty i pod łopatką, siniak na biodrze). Moto poleciał na lewo i całe uderzenie zdjęła płyta (ochroniła idealnie lewy dekiel przed brzegiem koleiny, delikatnie się przygięła w stronę dekla, ale dalej jest miejsce na palec), a powyżej gmol. Minimalne rysy na płycie i gmolu, na moto NIC. I o to chodziło, nie żałuję żadnej złotówki na to wydanej. :Thumbs_Up: No i nie muszę żadnych klatek wokół silnika budować, bo płyta ochrania zacnie (tyczy się manuala). A handbary mam założone plastikowe z KTMa (690/990 itd) i też dają radę, nie lubię metalowych prętów w turystyce...
83390
Zainteresowanym mogę podać namiary na Czecha od którego brałem, jest otwarty na negocjację (chociaż OM nie daję żadnych upustów, nawet przy zakupie kilku kompletów :dizzy:, to można pograć na Bumocie, przesyłce, braku prowizji za przelew zagraniczny/paypal - gość miał konto w polskim banku). ;) Można go też łatwo wygóglać jak się chce. ;)
Grzechu2012
26.09.2018, 18:48
Ja stanę po stronie tego co sam montowałem (zresztą robiłem zamówienie zbiorcze). Czyli czarna płyta Bumot + gmole OM (sam środek). Do dziś uważam, że to zestaw prawie idealny i wg mnie wygląda/chroni lepiej niż SW (patrz foto:D)! :p Miałem nieprzyjemność przetestować go ostatnio i wyszło bez jednej ryski. W lesie, 1km od chaty :vis:, po stromym, luźnym podjeździe, jadąc na 2ce, trafiłem w trawie na głęboką koleinę po sprzęcie leśnym i zabrała mi franca przednie koło. Ale na tyle nagle, że zanim impuls dotarł z myślą 'zaraz będę leżał' to już się zbierałem z gleby...no ułamek sekundy! Nic nie zdążyłem zrobić i poleciałem na bok tak jak stałem na podnóżkach, nawet palcem nie kiwnąłem (efekt: obite żebra, naciągnięte mięśnie klaty i pod łopatką, siniak na biodrze). Moto poleciał na lewo i całe uderzenie zdjęła płyta (ochroniła idealnie lewy dekiel przed brzegiem koleiny, delikatnie się przygięła w stronę dekla, ale dalej jest miejsce na palec), a powyżej gmol. Minimalne rysy na płycie i gmolu, na moto NIC. I o to chodziło, nie żałuję żadnej złotówki na to wydanej. :Thumbs_Up: No i nie muszę żadnych klatek wokół silnika budować, bo płyta ochrania zacnie (tyczy się manuala). A handbary mam założone plastikowe z KTMa (690/990 itd) i też dają radę, nie lubię metalowych prętów w turystyce...
83390
Zainteresowanym mogę podać namiary na Czecha od którego brałem, jest otwarty na negocjację (chociaż OM nie daję żadnych upustów, nawet przy zakupie kilku kompletów :dizzy:, to można pograć na Bumocie, przesyłce, braku prowizji za przelew zagraniczny/paypal - gość miał konto w polskim banku). ;) Można go też łatwo wygóglać jak się chce. ;)
Do dziś żałuję że nie wziąłem płyty bumota :mad:
Trojan sam widziałeś mój zestaw w akcji na żywo, więc wiesz co i jak w sprawie OM i Bumota :)
Gmol od Henrego przy paciaku prawie bez prędkości dogiął mi się do plastiku, zostało może z cm miejsca. Przy ostatniej figurze - rolka przez przednie koło czyli można powiedzieć dachowanie :D cały przód dogiął mi się do gmola OM, który wygląda na nieruszony. Myślę, że zestaw który mam założony jest w stanie ochronić przed większością przygód - środek OM, dół TT (silnik) i Barkbustersy. Gmole TT przytarte, ochroniły dekiel silnika. Płytę mam standardową.
Odnośnie Gmoli TT muszę cię zmartwić co do ich właściwości chroniących dekiel. 2 tygodnie temu na nawrocie w Teth zaliczyłem glebę - prędkość 5km/h i jak się okazało później zamiast chronić to uszkodziły dekiel po lewej stronie. zauważyłem na parkingu że dekiel się poci i faktycznie gmol odcisnął się na deklu i spowodował mikropęknięcie. Całe szczęście miałem ze sobą cudowną żywicę którą kleję rury transportowe pod ciśnieniem i podkleiłem tą ryskę.
Gmole TT są miękkie konstrukcyjnie.
W zeszłym roku górne też doszły do czachy i je przerobiłem ale po tegorocznej przygodzie wypieprzę to "cudo". Złożę jeszcze reklamację w TT tak dla formalności, bo za darmo ich nie rozdawali.
Wyrzuć je zanim doświadczysz tego co ja.
TT nie jest funkcjonalny ani za grosz i pisano o tym nie raz ale daje za to 100% lansu:)
TT nie jest funkcjonalny ani za grosz i pisano o tym nie raz ale daje za to 100% lansu:)
Dzięki, może i do lansu.
Jak uzbrajałem moto nie było za dużego wyboru. Kupiłem Afrykę w przedsprzedaży. Ładnie się zgrywały z Gmolami OM, które akurat dekli nie chronią.
W moim przypadku zrobiły robotę. Tylko co z tego jak i tak pewnie będzie szkoda całkowita :( .
Trojan ma ten sam problem kupil gmole bo na tamta chwile byly tylko takie dostępne zaliczył małego paciaka i rozsądek podpowiada mu by coś zmienić:)
Cała to Nowa Królowa:) Szkoda starej ale.............
madafakinges
26.09.2018, 22:16
Ja stanę po stronie tego co sam montowałem (zresztą robiłem zamówienie zbiorcze). Czyli czarna płyta Bumot + gmole OM (sam środek). Do dziś uważam, że to zestaw prawie idealny i wg mnie wygląda/chroni lepiej niż SW (patrz foto:D)! :p Miałem nieprzyjemność przetestować go ostatnio i wyszło bez jednej ryski. W lesie, 1km od chaty :vis:, po stromym, luźnym podjeździe, jadąc na 2ce, trafiłem w trawie na głęboką koleinę po sprzęcie leśnym i zabrała mi franca przednie koło. Ale na tyle nagle, że zanim impuls dotarł z myślą 'zaraz będę leżał' to już się zbierałem z gleby...no ułamek sekundy! Nic nie zdążyłem zrobić i poleciałem na bok tak jak stałem na podnóżkach, nawet palcem nie kiwnąłem (efekt: obite żebra, naciągnięte mięśnie klaty i pod łopatką, siniak na biodrze). Moto poleciał na lewo i całe uderzenie zdjęła płyta (ochroniła idealnie lewy dekiel przed brzegiem koleiny, delikatnie się przygięła w stronę dekla, ale dalej jest miejsce na palec), a powyżej gmol. Minimalne rysy na płycie i gmolu, na moto NIC. I o to chodziło, nie żałuję żadnej złotówki na to wydanej. :Thumbs_Up: No i nie muszę żadnych klatek wokół silnika budować, bo płyta ochrania zacnie (tyczy się manuala). A handbary mam założone plastikowe z KTMa (690/990 itd) i też dają radę, nie lubię metalowych prętów w turystyce...
83390
Zainteresowanym mogę podać namiary na Czecha od którego brałem, jest otwarty na negocjację (chociaż OM nie daję żadnych upustów, nawet przy zakupie kilku kompletów :dizzy:, to można pograć na Bumocie, przesyłce, braku prowizji za przelew zagraniczny/paypal - gość miał konto w polskim banku). ;) Można go też łatwo wygóglać jak się chce. ;)
Ale ładna ta po lewej z akrapem
:D ale ma okropne stelaże.. :D strasznie szeroko.. :)
Trojan ma ten sam problem kupil gmole bo na tamta chwile byly tylko takie dostępne zaliczył małego paciaka i rozsądek podpowiada mu by coś zmienić:)
Cała to Nowa Królowa:) Szkoda starej ale.............
Ja nie mam problemu z gmolami tylko z przodem moto. Zegary weszły w stacyjkę. Prawdopodobnie ramą poszła. W sumie cieszę się, że tu jeszcze piszę ;).
Nowa Królowa, T7, ktm 790 czy inne V85 to wyjdzie w praniu jak się szkoda rozliczy. Na razie Policja bada czy była katastrofa w ruchu lądowym i trwa to stanowczo za długo ;) . Za chwilę okaże się, że kasy starczy na średniej klasy rower :D . Pocieszające, że w stajni są inne konie więc jeździ się.
radiolog
27.09.2018, 08:17
Takich szkód moze narobić TThttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180927/dae92fc75ef990962263c25427a27929.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180927/f5ab5ae8c8315092f08fa3e7bd43b67b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180927/e4f56c736570775928ac1eacc3c65c77.jpg
madafakinges
27.09.2018, 09:13
Widziałem gdzieś podobne zdjęcia spowodowane gmolami OM. Przy 'niefartownej' glebie wszystko się rozpizdzi
Trochę off, ale muszę zapytać. Czym można to tymczasowo zalepić aby dojechać do domu. Jest jakaś chemia?
madafakinges
27.09.2018, 10:05
poksipol albo inny metal w płynie, dzisiejsze kleje są zajebiste, ważne żeby dobrze odtłuścić.
Taki? https://diolut.pl/klej-poxipol-metalizowany-spoiwo-plastyczne-21g14ml-p-20840.html?gclid=Cj0KCQjw_7HdBRDPARIsAN_ltcI5g52o5 lrHjlXgonnbYPFZcLwSc28YBBGl5-GzG36yNDF_cUcWGGwaAnMREALw_wcB
madafakinges
27.09.2018, 10:24
Da rade, do tego trochę papierku ściernego 500, żeby oczyścić miejsce klejenia.
radiolog
27.09.2018, 10:42
A te karbonwe oslony? Nie ma kontynuacji projektu?
Trojan sam widziałeś mój zestaw w akcji na żywo, więc wiesz co i jak w sprawie OM i Bumota :)
:at::D
Było genialnie 💪
HarryLey4x4
27.09.2018, 19:05
To ja zaglosuje za HEEDem.
Moja NAT przefrunęła na lewym boku po asfalcie jakies 100-150 m w slizgu przy 190 km/h. Moto mialo zadrapania wielkosci paznokcia od palucha stopy na plastiku oraz na deklu po lewej stronie mniej wiecej 3cm na 3 cm. Mówie o wersji gmoli bunkier.
Generalnie mam nową NAT i takie same gmole. Polecam
To ja zaglosuje za HEEDem.
Moja NAT przefrunęła na lewym boku po asfalcie jakies 100-150 m w slizgu przy 190 km/h. Moto mialo zadrapania wielkosci paznokcia od palucha stopy na plastiku oraz na deklu po lewej stronie mniej wiecej 3cm na 3 cm. Mówie o wersji gmoli bunkier.
Generalnie mam nową NAT i takie same gmole. Polecam
A coż żeś spłodził przy 190 ....ja pierdziÓ :dizzy:
To chyba szczęście że piszesz dalej na forum :bow:, brzmi mocno :bow:
Ja mam sam środek miałem już szlifa na asfalcie i parę gleb w terenie, do zabezpieczenia silnika mam sw motech, planuje dospawać do niej płytę osłaniającą lewy dekiel. Silnik najlepiej chroni płyta bumot, jednak jest dużo brzydsza niż swm.
sam jesteś brzydki :haha2:
HarryLey4x4
28.09.2018, 08:41
A coż żeś spłodził przy 190 ....ja pierdziÓ :dizzy:
To chyba szczęście że piszesz dalej na forum :bow:, brzmi mocno :bow:To prawda. Mam nowe urodziny.
Ad rem , polecam Heed
Trochę off, ale muszę zapytać. Czym można to tymczasowo zalepić aby dojechać do domu. Jest jakaś chemia?
Ja mam Loctite w formie plasteliny, urabiasz i kleisz, na mokro wygładzasz (wystarczy poślinić palucha) i w minutę masz sklejone, tak jak pisałem wcześniej mi to uratowało dupę po kontakcie dekla z gmolami TT.
Ja mam Loctite w formie plasteliny, urabiasz i kleisz, na mokro wygładzasz (wystarczy poślinić palucha) i w minutę masz sklejone, tak jak pisałem wcześniej mi to uratowało dupę po kontakcie dekla z gmolami TT.
Podrzuć linka Marcin.
Podrzuć linka Marcin.
Zdaje się że to jest Loctite 3463
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802624569345
sprawdzę jeszcze w poniedziałek w robocie, w kufrze mam ucięte 3cm w torebce strunowej bez nazwy - co ciekawe nie wyschło to ustrojstwo przez 2 lata po rozpakowaniu.
Ale ładna ta po lewej z akrapem
Czy ja wiem...na pewno ma 'ładne' zawieszenie, ale reszta... :lol8: :osy: :cool:
radiolog
05.10.2018, 21:54
Każdy lepszy niz fabryczny gmolhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181005/6eb351942cbf219a4cb8a827f4df040a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181005/fee1c00828269bc4fe2179db13f8b755.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181005/04298fd84545a948751f98eaa81e7702.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20181005/4740c7b0be41a2e2d8d5ce0e94e2eafd.jpg
Ona wygląda jakby żaden gmol nie pomógł...
o ja cie pierDzió :vis::vis::dizzy::dizzy::dizzy:
płakał bYm długo :mur:
muszel72
07.10.2018, 09:58
A ten dolny gmol to co to było?
radiolog
07.10.2018, 10:45
A ten dolny gmol to co to było?
Hepco-Becker
Co do gmoli Heed Bunkier w NAT manual 2018.
Górne tylne mocowanie prawego gmola uniemożliwia zdjęcie osłony przekaźnika rozrusznika i pozostałych bezpieczników abs i wtrysku. Być może w rocznikach 2016-17 osłona jest inaczej mocowana ale w 2018 jest problem. Trzeba właściwie poluzować wszystkie śruby
mocujące gmol z prawej strony.
Ale bubel.... :mur:
Ale że motocykl?:)
radiolog
01.01.2019, 00:25
A po co odkrecać, jak się przekaźniki w hondzie nie psują
Ale że motocykl?:)
Zastanow sie...:lol8:
A po co odkrecać, jak się przekaźniki w hondzie nie psują
Z czystej ciekawości i wymyślania sobie zajęcia w garażu.
Lubię też wiedzieć co gdzie jest w motocyklu a nie dociekać szczegółów
jak się znajdę gdzieś w czarnej du.....
A tak przygotowałem sobie zestaw odpowiednich kluczy(większa część już była)
aby w godzinie zero nie stresować się z odkręcaniem prawego gmola.
Przydałyby się osłony na dekle, które od środka wypełnione będą gumą i nie trzeba bunkra robić... aż dziwne, że nikt czegoś podobnego nie robi do CRF w BMW no norma..... coś musi amortyzować uderzenie gmol nie może być na sztywno przykręcony
HarryLey4x4
30.01.2019, 21:56
No więc jaką płytę polecacie do HEEDa bunkier ?
Ja wziąłem do heed`a swmotech. W tygodniu postaram się założyć, podobno powinna pasować :)
No więc jaką płytę polecacie do HEEDa bunkier ?
Mam pytanie?
Próbowałeś bez ściągnięcia bunkra zdemontować osłonę silnika, filtra pow, itp.
Na rys. nr 3 i 5?
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/1000-MOTO/AFRICA-TWIN/2018/CRF1000AJ/Frame/--CARENAGE-MILIEU-CRF1000A-AL-D-DL-/100358/F_45/2/32401
Pytam, bo mi się nie udało a wiem, że są gmole które nie utrudniają.
Mam pytanie?
Próbowałeś bez ściągnięcia bunkra zdemontować osłonę silnika, filtra pow, itp.
Na rys. nr 3 i 5?
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/1000-MOTO/AFRICA-TWIN/2018/CRF1000AJ/Frame/--CARENAGE-MILIEU-CRF1000A-AL-D-DL-/100358/F_45/2/32401
Pytam, bo mi się nie udało a wiem, że są gmole które nie utrudniają.
Ja ściągałem mając Heed Bunkier. Da się, ale łatwo nie jest i trzeba uważać, aby czegoś nie porysować albo nie złamać zatrzasków od tych osłon.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190302/3a7bd409d5c3e5d51ed2ed3257822140.jpg
Nooo... to muszę pokombinować i poćwiczyć, bo mi się nie udało.
radiolog
03.03.2019, 12:13
Mysle ze jakbys odkrecil 2 srubki, to plastelina heed wygiełaby się wystarczajaco, potem tylko odgiąć i jak nówka
To jeszcze ja zapytam.
Chcę zamontować "małe" gmole. Nie cały bunkier bo mi się nie podoba i bo mam nadzieję, że nie będzie potrzebny.
Wybieram pomiędzy SW-Motech i Outback Motortek:
https://www.motobagaz.pl/gmole-swmotech-do-honda-crf1000-africa-twin-15-p-7860.html
http://www.fullgarage.pl/gmole-outback-motortek-canada/gmole-outback-motortek-honda-africa-twin-crf1000l/
Różnica w cenie jest jak dla mnie spora.
Czy OM są jakoś wyraźnie lepsze ?
radiolog
05.03.2019, 14:10
A czy różnica w cenie miedzy polskim pośrednikiem a wysylką z Węgier tez jest znaczna?
Jak chcesz OM to zamawiaj bezposrednio ze strony producenta.
Moje zdanie jest takie, że OM bija SW motech solidnością
Cena bezpośrednio na stronie OM nie jest niższa.
Powiedziałbym nawet, że jest wyższa.
Co do solidności - dzięki za informację. Wezmę pod uwagę. Chociaż nie dotarłem do złych opinii na temat gmoli SWMotech.
radiolog
05.03.2019, 17:04
Ale tu chyba same gmole, nie ma zestawów combo, a te wychodza taniej
Wiem, że taniej jest w zestawach.
Mailowałem z Panem Radkiem Fiala z FullGarage.
Napisał, że w zestawach z OM byłoby taniej - ale mi żaden "gotowy" zestaw nie podchodzi.
madafakinges
05.03.2019, 22:18
Ja mam środkowe OM, chwale sobie. Moto dobrze z nimi wygląda.
Miałem z nimi szlifa w Grecji na asfalcie. Lekko się odgiely, po powrocie naprostowalem brecha i wyglądają jak nowe. W terenie też leżałem nie raz. Moto opiera się na nich i na kierownicy. Dla spokoju ducha porządna płyta pod silnik. Ja mam SW ale najlepiej chroni bumot, choć jest paskudny. Nic więcej nie potrzeba.
Dzięki.
Już sam siebie przekonałem - gmol będzie OM.
Jeszcze tylko zastanawiam się nad płytą. W przyzwoitej cenie jest zestaw OM gmol + płyta.
co myślicie o gmolach givi, wyglądają bardzo estetycznie?
Ja mam środkowe OM, chwale sobie. Moto dobrze z nimi wygląda.
Miałem z nimi szlifa w Grecji na asfalcie. Lekko się odgiely, po powrocie naprostowalem brecha i wyglądają jak nowe. W terenie też leżałem nie raz. Moto opiera się na nich i na kierownicy. Dla spokoju ducha porządna płyta pod silnik. Ja mam SW ale najlepiej chroni bumot, choć jest paskudny. Nic więcej nie potrzeba.
a jak z silnikiem? czy przy wywrotce na asfalcie, zastanawia mnie czy tylko środkowe go ochronią (chodzi o asfalt) zwłaszcza alternator
a jak z silnikiem? czy przy wywrotce na asfalcie, zastanawia mnie czy tylko środkowe go ochronią (chodzi o asfalt) zwłaszcza alternatorMada widział jak miałem szlifa na asfalcie. Oprócz wygiętej podnóżki pasażera i rys na gmolu nic.
madafakinges
06.03.2019, 08:59
No ale Dzinks ma cały zestaw gmoli. 100% ochronę silnika załatwi bumot ale jest paskudny, dlatego ja mam SW do którego przyspawam dodatkową blachę która osłoni mi alternator
Ja bym wciągnął jakaś ochronę gumową na dekiel sprzęgła.
madafakinges
06.03.2019, 10:34
No niestety nie da się w 100% zabezpieczyć, widziałem już zdjęcia wszelakich gmoli na silnik, które po niefartownej glebie wygły się tak że weszły w dekiel, ja po dospawaniu blachy podkeje ją od środka gumą która trochę pochłonie uderzenie. Niestety zawsze można trafić na wystający kamień, albo krawężnik, który zrobi nam kuku.
Kiedyś gdzieś na sieci wydziałem nakładki plastikowe na dekle sprzęgła. Ale to do krosów
Mada, Ty miałeś robić jakieś karbonowe dekle - pomysł umarł?
madafakinges
06.03.2019, 17:19
Pomysł nie umarł ale nie mam kim to zrobic. Gość co to miał robić okazał się niepoważny i zaniechałem pomysł
ktoś ma doświadczenie z gmolami givi? chodzi mi oczywiście o gleby... z tego wszystkiego co jest dostępne mi najbardziej się podobają.
kristoch
06.03.2019, 21:57
ktoś ma doświadczenie z gmolami givi? chodzi mi oczywiście o gleby... z tego wszystkiego co jest dostępne mi najbardziej się podobają.
Mam je prawie od nowości. Przeżyły kilkanaście paciaków w off-ie na miękkim i na kamieniach, przy małych prędkościach lub w postoju. Od odkształceniach nie ma mowy, w sumie to nawet się farba nie porysowała. Nie miałem szlifa wiec nie wiem co by było na asfalcie przy większej prędkości (i nie zamierzam się dowiadywać).
Plastiki NAT da się zdjąć bez zdejmowania gmoli ale łatwo nie jest.
To co mi się w nich nie podoba to sprawiają, że orurowana NAT przestaje wyglądać zgrabnie i w sumie górną część zakładam na wyjazdy off-owe. Plastiki i tak mam porysowane.
Fajnie chroniony jest silnik z obu stron, a same rury sprawiają solidne wrażenie.
Dziś może kupiłbym OM, ale w 2016 nie było wyboru - nie żałuję zakupu.
Mam je prawie od nowości. Przeżyły kilkanaście paciaków w off-ie na miękkim i na kamieniach, przy małych prędkościach lub w postoju. Od odkształceniach nie ma mowy, w sumie to nawet się farba nie porysowała. Nie miałem szlifa wiec nie wiem co by było na asfalcie przy większej prędkości (i nie zamierzam się dowiadywać).
Plastiki NAT da się zdjąć bez zdejmowania gmoli ale łatwo nie jest.
To co mi się w nich nie podoba to sprawiają, że orurowana NAT przestaje wyglądać zgrabnie i w sumie górną część zakładam na wyjazdy off-owe. Plastiki i tak mam porysowane.
Fajnie chroniony jest silnik z obu stron, a same rury sprawiają solidne wrażenie.
Dziś może kupiłbym OM, ale w 2016 nie było wyboru - nie żałuję zakupu.
Dzięki z info! rozumiem, że jeżeli masz założone tylko dolne to na asfalcie plastiki są już chronione? zastanawiam się czy nie dokupić tylko dolnych gmoli givi a górne zostawić sobie HONDY, które demontuje się łatwo
kristoch
07.03.2019, 10:03
Dzięki z info! rozumiem, że jeżeli masz założone tylko dolne to na asfalcie plastiki są już chronione?
Dolne chronią tylko silnik ale prawda jest taka, ze NAT położona na równym opiera się kierownicą, podnóżkiem pasażera lub stelażem na bagaż i czasem kołem przednim lub gmolami przy silniku. Plastiki rysują się jak moto upadnie na nierówny teren - wtedy wystarczy wystająca ziemia nawet z trawą.
Płaszczyznę wyznaczają 3 punkty minimum ale zawsze, więcej tylko czasami. W geometrii euklidesowej :-).
środkowe gmole OM są spoko, ale dolne psują cały wygląd moto.... tutaj givi jest na plus
kristoch
07.03.2019, 23:59
Tu na przykład leży na gmolu, bagażu i przednim kole. Zero śladów czy wygięć. Także Givi też dają radę.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190307/34d989f15ae426fb18134c26c5301236.jpg
Już nie zaśmiecam więcej wątku o Heed/OM.
GregoryS
20.03.2019, 10:21
Panowie szybkie pytanko - moze slepy jestem ale nie potrafie znalezc, czy na europejskiej stronie OM ceny sa juz z VATem ?
https://europe.outbackmotortek.com/
Probowalem zalozyc tam konto (moze po podaniu kraju, adresu itd ceny sie ewentualnie "uaktualniaja" ?) ale od ponad 40 minut czekam na maila z potwierdzeniem.
radiolog
20.03.2019, 10:30
Na stronie napewno są ceny brutto, czyli tyle ile płacisz
GregoryS
20.03.2019, 10:55
Jezeli tak by bylo to roznica w cenach miedzy "europejska" strona OM a naszym krajowym dealerem jest spora... jako tlumaczenie uslyszalem wlasnie ze na stronie OM ceny sa netto a dealer podal mi brutto. Ale nie mam jak sprawdzic. Lorry na pytanie czy ceny na stronie zawieraja VAT nie odpowiedzial.
Gdyby to byl zakup za przyslowiowe "dwie stowki" to bym te kilkadziesiat zlotych roznicy olal, ale tu robi sie roznica rzedu kilkuset zl.
Nie pierniczylbym sie i zamowil bezposrednio z "OM europe" gdyby nie to ze juz jakis czas wszystko co mnie interesuje jest tam sold-out, stad tez proba zakupu u krajowego przedstawiciela.
Zapytaj Radka: http://www.motorkaruvpruvodce.cz/honda_crf1000l_africa_twin/padaci-ram-honda-crf1000l-africa-twin/
Na stronie ma dostępne, ale lepiej dopytać.
Robiliśmy u niego zamówienie zbiorcze OM/Bumot w zeszłym roku, dał dobre ceny i płaciliśmy w PLN, bo miał konto w polskim banku... :Thumbs_Up:
radiolog
20.03.2019, 18:19
Jezeli tak by bylo to roznica w cenach miedzy "europejska" strona OM a naszym krajowym dealerem jest spora... jako tlumaczenie uslyszalem wlasnie ze na stronie OM ceny sa netto a dealer podal mi brutto. Ale nie mam jak sprawdzic. Lorry na pytanie czy ceny na stronie zawieraja VAT nie odpowiedzial.
To ten na telefonie to chciał Ci chyba kolumnę Zygmunta sprzedać.....co to nie robią niektrzy sprzedawcy ,żeby mojsze było na ich wierzchu, chociaż pierd....lą 3 po 3
Kupowalem u Lorryego 3 razy i zawsze cena na stronie była ceną ostateczną, plus shipping który też był ceną ostateczną, ale w Euro, to zawsze mogą być wahania kursu jedynie
Czy ktoś wie czy środkowe OM będą w stanie ochronić szerszy zbiornik AT AdvSp ?
Test gmoli outbacka:
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-crf-crf1000-africa-twin-1000-crf-1000-africatwin-1000-adventure-sports-dct-ID6BNWvw.html?
radiolog
26.03.2019, 12:52
Test gmoli outbacka:
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-crf-crf1000-africa-twin-1000-crf-1000-africatwin-1000-adventure-sports-dct-ID6BNWvw.html?Ale ze strzał z boku?
Co tam się wydarzyło, to nie dojdziemy, ale moim zdaniem gmol rozwalił dekiel.
Niby najtrwalsze gmole..
Widac ze lepiej miec jednak gmole ktore sięgają wysoko.
Swoja drogą.. Jak to mozliwe, że bak sie pogiął od gory ? :dizzy:
Bo to chyba strzała dostało a nie tylko gleba.
madafakinges
27.03.2019, 13:47
Moim zdaniem szlif bo gmol jest starty, może jakiś highside... Nie ma opcji, jak się prawie 300kg+ prędkość z ziemią spotka, musi się rozpiździć...
radiolog
29.03.2019, 21:33
Jezeli tak by bylo to roznica w cenach miedzy "europejska" strona OM a naszym krajowym dealerem jest spora... jako tlumaczenie uslyszalem wlasnie ze na stronie OM ceny sa netto a dealer podal mi brutto. Ale nie mam jak sprawdzic. Lorry na pytanie czy ceny na stronie zawieraja VAT nie odpowiedzial.
Gdyby to byl zakup za przyslowiowe "dwie stowki" to bym te kilkadziesiat zlotych roznicy olal, ale tu robi sie roznica rzedu kilkuset zl.
Nie pierniczylbym sie i zamowil bezposrednio z "OM europe" gdyby nie to ze juz jakis czas wszystko co mnie interesuje jest tam sold-out, stad tez proba zakupu u krajowego przedstawiciela.No widzę, że się duzo zmieniło, teraz ponieważ pojawil sie polski dystrybutor, Lorry zablokował możliwość wysylki do Polski spoza Polski, pewnie umowa o zakazie konkurencji buhaha, bardzo dziwne, no chyba, ze roznice w vacie albo cuś. No szkoda, ale nie da sie obejść frycowego. Róznica sie troche niweluje z kosztami wysyłki
No i to jest przekręt.
Gmole wysyła Lorry do Czech, a z Czech do Polski idzie bezpośrednio na adres odbiorcy, full garage jest tylko wirtualnym pośrednikiem.
No to teraz wiadomo, czemu placi się frycowego 2 stówki więcej
Kurna, kupując w sklepie międzynarodowym komplet gmole + plyta jest o 700 zł tańsza niż przez polskiego pośrednika, co za chujoza
Znalazł.ktoś sposób na ominięcie polskiego dystrybutora OM?
Może zakup bezpośrednio w Czechach? Jeśli tak to gdzie?
W sumie moto trzeba dotrzeć to mogę sobie śmignąć na dzień dobry traskę 1000km po gmole ;)
PS: płyta pod silnik od OM jest si czy raczej docinać bumota?
bukowski
29.04.2019, 18:51
Płyta jest bardzo ok. Nie ma lipy.
Sent from my G8441 using Tapatalk
No bo właśnie dostaję kwadratowej głowy. Pomijając kwestie kasy i estetyczne co lepiej zabezpieczy moto: zestaw om gmol środkowy, gmol silnika i płyta OM. Czy gmol środkowy OM i płyta bumot? w tym drugim zestawie gmol ma tylko dwa punkty podparcia, a w pierwszym 3 i sam już nie wiem co brać :). Doradź proszę drogie Bravo ;)
No i jeszcze kwestia masy. Nigdzie nie mogę znaleźć ile to całe żelastwo waży...
bukowski
29.04.2019, 21:48
No bo właśnie dostaję kwadratowej głowy. Pomijając kwestie kasy i estetyczne co lepiej zabezpieczy moto: zestaw om gmol środkowy, gmol silnika i płyta OM. Czy gmol środkowy OM i płyta bumot? w tym drugim zestawie gmol ma tylko dwa punkty podparcia, a w pierwszym 3 i sam już nie wiem co brać :). Doradź proszę drogie Bravo ;)
No i jeszcze kwestia masy. Nigdzie nie mogę znaleźć ile to całe żelastwo waży...Ja wazylem, nie pamiętam czy było 8.5, czy 10.5 kilo. Mam płytę i combo - to dziś jest dół plus środek. Moim zdaniem wystarczy, zresztą parę razy się weryfikowalo.
Sent from my G8441 using Tapatalk
No bo właśnie dostaję kwadratowej głowy. Pomijając kwestie kasy i estetyczne co lepiej zabezpieczy moto
No i jeszcze kwestia masy. Nigdzie nie mogę znaleźć ile to całe żelastwo waży...
Albo moto pancerne, albo lekkie.
Znalazł.ktoś sposób na ominięcie polskiego dystrybutora OM?
Może zakup bezpośrednio w Czechach? Jeśli tak to gdzie?
W sumie moto trzeba dotrzeć to mogę sobie śmignąć na dzień dobry traskę 1000km po gmole ;)
PS: płyta pod silnik od OM jest si czy raczej docinać bumota?
Muszę Cię uświadomić, że nie "ominiesz polskiego dystrybutora" kupując z Czech bo to jest jedna i TA SAMA firma ;)
właśnie dostałem ofertę od Czecha. Przy aktualnym kursie combo wychodzi o 120 zł brutto taniej (Czech daje wysyłkę w cenie a Polak dolicza więc różnica ciut większa), no i dla mnie ważne to, że z Czech mam fakturę 0% Vat jak kupuję na firmę z nipem EU (a takową posiadam) więc no... ten, tego :)
GregoryS
29.04.2019, 23:52
Polski dystrybutor i czeski to ta sama osoba - Radek. Wlasciciel OM szybko odpisywal na moje maile do momentu kiedy nie zaczalem dopytywac o roznice w cenach miedzy samym OM a cenami âdystryboturaâ. Wiec raczej ominac sie nie da, no chyba zeby probowac zamawiac bezposrednio u producenta, jesli sie uda.
Z tego powodu musialem mocno zweryfikowac swoje zamowienie, chcialem brac pelen komplet gmoli plus plyta. Wiedzialem mniej wiecej jakiej ceny sie spodziewac - z europejskiej strony OM, ale tam towar jest sold out, a sam wlasciciel skierowal mnie do naszego dystrybutora. Cena ktora dostalem lekko sciela mnie z nog, wiec z duzego zamowienia zrobilo sie jedynie gmole podstawowe OM plus plyta Bumot. A mial byc full komplet..
To ciekawe bo cena w euro jest odrobine bardziej atrakcyjna no i jeszcze ta faktura z Czech z zerowym vatem :)
Szybka ankieta, takie mam dwie opcje finansowo/estetyczne, sprzęt będzie traktowany nie-bardzo-ciężko:
1. Gmole Basic Heed + płyta alu Heed
czy ...
2. Gmole SW-Motech + płyta SW-Motech
https://akcesoriamotocyklowe.pl/pol_pl_CRASHBARY-HONDA-CRF-1000L-AFRICA-TWIN-BLACK-SW-MOTECH-22734_1.jpg
https://akcesoriamotocyklowe.pl/pol_pl_OSLONA-SILNIKA-PLYTA-POD-SILNIK-HONDA-CRF-1000-L-AFRICA-TWIN-BEZ-DTC-15-SILVER-SW-MOTECH-25052_1.jpg
GregoryS
08.07.2019, 09:32
Tak pare slow o OM po +-2 tys km i dwoch glebach.
Mam zestaw gmole podstawowe i plyta pod silnik bumota. Wyglada to super. Czy dziala - dziala ! Po dwoch glebach owiewki nawet nie tkniete (a mam ATAS - z szerokim zbiornikiem). Ale nie ma rozy bez kolcow - gmole sa miekkie. Ja rozumiem ze rozpraszanie energii itd, jak najbardziej to ma sens. Ale OM gna sie w mojej opinii jednak zbyt bardzo.
Pierwsza gleba to byla typowa parkingowka (po prawdzie puste skrzyzowanie) - predkosc zero, zle postawiona noga, i sru na prawa strone. Straty zerowe, gmol zarysowany, ale.. wyraznie dogiety do owiewki. Po lewej stronie nie dotykal owiewki, po prawej do plastiku wciaz bylo miejsce, ale stykal sie z "guma" na dole owiewki. Gmola nie prostowalem.
Ostanio zabralem Afryke w szuterki (czyli mniejsze i wieksze luzne kamyki, dla jasnosci). Bylo fajnie do momentu kiedy przy minimalnej predkosci (+-5 km) zachcialo mi sie ostro zawrocic. Przednie kolo ucieklo i gleba, znowu na prawa strone. Straty - kilka drobnych rys na lusterku, kilka wiecej na oryginalnym handguardzie, calkowicie starta farba z gmola, rysy na plycie bumota. Efekt dodatkowy - gmol jest juz znacznie dogiety. Zmienil sie jego kąt po dwoch glebach na prawa strone, przy mocowaniu do ramy widac wyrazne przesuniecie calosci - uchwyt jest wygiety w lewo. Sprawa o tyle niefajna ze brakuje zaledwie 2-3 mm aby gmol z prawej strony zaczal sie stykac z metalowa rurka nad silnikiem (szybki rzut oka wskazuje ze to z ukladu chlodzenia). Czyli jesli tego nie naprostuje, to przy trzeciej glebie na prawo uderzy w ta rurke, wygnie ją, albo jesli rurka sie nie podda, rozszczelni uklad na laczeniu z silnikiem. Perspektywa taka sobie.
Trzeba to teraz rozebrac i naprostowac. Czyli w moim wypadku gmol przy predkosciach bliskich 0 starcza na "2 gleby" po czym dogina sie tak bardzo ze zaczyna zagrazac elementom motocykla. Warunki warsztatowe mam tu zadne, ale powiedzmy ze bedac w domu mozna to sobie rozebrac i naprostowac. Ale co np w razie wyjazdow gdzies w szutry na ukraine czy inne kazachstany, gdzie zmeczenie, kilometry, trudny teren, i gleby zdarzaja sie znacznie czesciej niz przy lajtowej jezdzie wokol komina i przy predkosciach raczej niezerowych..
Tak ze moja osobista opinia jest no.. nie jest zle, ale szalu nie ma. Fakt niezaprzeczalny ze zestaw Bumot + gmole podstawowe OM dziala. Ale nie jest to w zadnym wypadku zestaw "bezobslugowy".
madafakinges
08.07.2019, 09:39
Nie odkręcasz gmola. Bierzesz brechę i prostujesz na moto.
Drugi sposób spinasz pasem motocytk za gmol do drzewa i używając wagi moto prostujesz całość.
Lepiej ugiąć gmol niż ramę. Zamocuj pas do gmola a drugi koniec do jakiegoś słupa, filara i spróbuj ciężarem motocykla nagiąć go na swoje miejsce. Kilkukrotnie tak robiłem z powodzeniem jak sciągniesz pogiętego gmola to po prostowaniu możesz mieć problem z rozstawem śrub.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Próbowałem tego sposobu pasem do drzewa, gmol się nie poddał.Dałem podkładki dystansowe pod dolne mocowanie i gmol się odsunął od silnika.
Ważne jest miejsce na gmolu do którego zamocujesz pas. Czasami trzeba użyć większej sily nawet w dwie osoby
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
radiolog
08.07.2019, 12:08
Takie odginanie nie robi dobrze punktom mocowania.
Ale bedzie sie gieło, bo ten srodkowy gmol ms 2 pkt mocowania, jak dodasz silnikowy to się zrobią 4 pkt i to jest wtedy solidniejsze, mnie przy wyjebce na asfalcie bez podparcia, czyli pelną masą, wygial sie max 2 mm.
Mam środek i dół.
Na miękkim pewnie w ogóle by nie poczul
odświeżam troche temat jako ze jestem na zakupie...
#1 OM Motortek nie wysyła juz do polski bezposrednio, dystrybutorem na Polskę jest Fullgarage (strona po polsku z cenami w zł brutto) ale obsuguje to wspomniany tutaj Radek z Czech, są pod Pragą. Istnieje odbiór osobisty wtedy cena z VAT21%....
#2 Ceny na stronie OM international sa netto, w zaleznosci kraju wysylki bedzie doliczony VAT (który jest różny w różnych krajach) do Polski z OM International nie wyślą odeślą do Fullgarage
do ostatnich dywagacji w tym wątku dorzuciłbym Garde.
jasnym jest ze gmol przed powaznym dzwonem nie ochroni ale przy paciakach powinien i to jest moje oczekiwanie.
Inaczej to jak jezdzenie w klapkach i krotkich spodenkach bo ja przewracac sie nie zamierzam...
dodam ze w samochodach czesto lekkie pukniecie (zwlaszcza w tyl i bez podetskstow) zderzak caly a podloga pogieta... taka analogia mi sie nasuneła
No w tej gardzie to bym nie chciał w kamień zajebać płytą. Ogólnie na szosę to bym był daleki od obwieszania moto taka ilością żelastwa. Mada wskazał ci słuszną drogę w drugim wątku.
No w tej gardzie to bym nie chciał w kamień zajebać płytą. Ogólnie na szosę to bym był daleki od obwieszania moto taka ilością żelastwa. Mada wskazał ci słuszną drogę w drugim wątku.A czym się różni ta płyta od innych? Nie widziałem ich na żywo więc pytam
Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka
Niczym. Większość groźnie wygląda. Tylko. Aż sobie wszedłem na stronę Garda. Wow. Niezłe rusztowanie. Ale to wszystko przypomina mniej więcej jak co niektórzy przykręcają sobie orurowanie w suv-ach. Orurowanie wygląda groźnie, a trzyma się na plastikowym zderzaku i dwóch blachowkrętach. Także tego. Widzę dwa działania matematyczne. Minus w portfelu i plus do masy :lol8:
A co powiecie o rusztowaniu Altrider?
https://www.altrider.eu/de/altrider-crash-bars-for-the-honda-crf1000l-africa-twin/pid/1885
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
A co powiecie o rusztowaniu Altrider?
https://www.altrider.eu/de/altrider-crash-bars-for-the-honda-crf1000l-africa-twin/pid/1885
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu TapatalkaWidziałem na YT chwala się że są lepsi od OM czy SW motecha.
Wysłane z mojego 2311DRK48G przy użyciu Tapatalka
Marcin-Krakow
06.02.2025, 14:12
A co powiecie o rusztowaniu Altrider?
https://www.altrider.eu/de/altrider-crash-bars-for-the-honda-crf1000l-africa-twin/pid/1885
Ogólnie fajne. Sam chciałem do siebie takie kupić. Ale nie mają jeszcze do najnowszych modeli >24
Po korespondencji z nimi wyszło, że w Europie najwcześniej będą w drugiej połowie roku.
Jestem właśnie po zmontowaniu zestawu Outback Motortek (podstawowe, silnika i płyta).
Moje doświadczenia:
1. Na stronie fullgarage.pl brak zestawu Ultimate Protection Combo, który zawiera wymienione wyżej trzy komponenty. Trzeba kupić osobno zestaw gmole podstawowe i silnika oraz osobno płytę. Wychodzi drożej! Na stronie tego samego sklepu, ale pod adresem www.motorkaruvpruvodce.cz można zamówić jako zestaw Utlimate Protection Combo.
2. Kontakt ze sprzedawcą przez email radek@fullgarage.pl wyśmienity.
3. Zamówiłem w Euro i zapłaciłem Revolutem co przy obecnym kursie wychodzi super korzystnie.
4. W sumie kupując jako zestaw i w Euro wyszło mi taniej o jakieś 800 zł.
5. Zmontowałem samemu przez 4 godziny, ale bez porządnych narzędzi z przedłużkami byłoby trudno. Klucz dynamomentryczny i klej do gwintów Loctite 243 wskazany.
6. Niektóre śruby nie zgadzają się z instrukcją. Te do mocowania płyty wręcz wymieniłem, bo nie było stożkowych w zestawie, żeby się zlicowały z powierzchnią płyty na spodzie. Instrukcja mówi o M8x20, ale w rzeczywistości są ciut za długie, więc nawet sami dołączają M8x16.
6a. Największa niespodzianka to była śruba do gmoli silnika z prawej strony na dole. Ta koło pedału hamulca. W instrukcji jest sześciokątna, w dostawie imbus, więc za cholerę nie wiem jak miałbym włożyć ją "od wewnątrz" jak wg instrukcji i przytrzymać imbusem w ciasnej przestrzeni, żeby dokręcić nakrętkę. Włozyłem od zewnątrz i nakrętkę dałem wewnątrz, dało się wtedy ją trzymać płaskim kluczem.
7. Wykonanie i końcowy wygląd cud, miód, malina! Lepiej niż na zdjęciach.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.