View Full Version : Gmole....heed czy givi
Siema jestem w trakcie zakupu nowej królowej i mam dylemat nad wyborem gmoli.Myślałem nad heedami lecz przesunięcie łączenia gmoli pod czachą nie zabardzo mnie się widzi https://crashbars.eu/pl/p/Gmole-do-HONDA-CRF-1000-L-Africa-Twin-Bunkier-czarne/562 Druga opcja gmole givi https://www.twistedthrottle.com/givi-tnh1144-upper-crash-bars-engine-guards-for-honda-africa-twin-crf1000l-16 Proszę o opinie i rady.Pozdro.
Będę chyba wyjątkiem, który zamienił Heedy (tak chwalone) na Givi. Ale to temat na osobny wątek, do którego powoli się zbieram. Dla mnie nigdy więcej Heedy, sparzyłem się na źle zrobionym egzemplarzu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
radiolog
22.07.2018, 08:37
Heedy to głównie taniość, a reszta to metal ciasto, zapiekające się śruby w karterze i pewnie inne jeszcze nieznane.
Givi lepszy wybór, a jeszcze lepszy OM
A to za karter silnika też Heed odpowiada?
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
A co reszta kolegów ma do powiedzenia bo do jutra muszę podjąć decyzję.....
Heedy to głównie taniość, a reszta to metal ciasto, zapiekające się śruby w karterze i pewnie inne jeszcze nieznane.
Givi lepszy wybór, a jeszcze lepszy OM
Dasz linka do tych OM . Dzieki
radiolog
22.07.2018, 09:52
A to za karter silnika też Heed odpowiada?
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu TapatalkaJeżeli daje śruby, które korodują w reakcji z aluminium to odpowiada
A OM tu
https://europe.outbackmotortek.com
Heedy to głównie taniość, a reszta to metal ciasto, zapiekające się śruby w karterze i pewnie inne jeszcze nieznane.
Givi lepszy wybór, a jeszcze lepszy OM
Miałeś kolego zamontowane czy piszesz na podstawie opowieści innych. Jak możesz to podziel się wiedzą?
Miałem gmole Need w Yamaszcze, którą mocno eksploatowałem w terenie. Leżałem wiele razy i nic konstrukcji nie było poza otarciami lakieru. Co jakiś czas musiałem odciągnąć rury od przednich owiewek ale to raczej wina braku w motocyklu dostatecznej liczby miejsc montażowych. Być może to i lepiej bo energia upadku Niemcy"szła" w całości w ramę sprzęta.
radiolog
22.07.2018, 10:23
Miałem w 1200 gs, kazdy paciak, nawet w terenie doginal mocowanie przy silniku.
Śruba zakorodowała u koleżanki. Wszyscy znajomi z 1200 gs mieli ten sam problem z dolnym mocowaniem.
Kolega z 1200 rt musial je przerabiać bo dolne mocowanie zahaczało o asfalt przy pochylaniu.
We wszystkich przypadkach projekt jest zajebisty i projektant nie uwzględnia zażaleń i propozycji użytkowników.
Jeżeli wyprodukowanie gmola do nowego modelu zajmuje weekend, to najprawdopodobnie bedzie niedopracowany.
Będę chyba wyjątkiem, który zamienił Heedy (tak chwalone) na Givi. Ale to temat na osobny wątek, do którego powoli się zbieram. Dla mnie nigdy więcej Heedy, sparzyłem się na źle zrobionym egzemplarzu.
Dajesz Rafał, szkoda nie opisać tego przypadku! Zachowanie Heeda, co najmniej nie na miejscu.
Heedy to głównie taniość, a reszta to metal ciasto, zapiekające się śruby w karterze i pewnie inne jeszcze nieznane.
Potwierdzam problem ze śrubami, mnie kosztowało to XYZ zł, - serwis (podczas przeglądu musieli je zdemontować) stwierdził, że źle zamontowałem gmole, źle wkręciłem gwint - w związku z czym koszt wykręcenia urwanej śruby spadł na mnie. Jak pogrzebałem w necie to dokopałem się do takich historii własnie ze śrubami od Heeda.
Ja kupiłem je za dobre słowo od userów, za pancerność, no i podobały mi się w miarę - czynnika ceny w przypadku gmoli nigdy nie brałem pod uwagę.
Inne nieznane - to pewnie opisze rafput, jak się w końcu zdecyduje ;)
W dalszym ciągu żadnych konkretów.....a givi ktoś użytkował,jak z jakością i wykonaniem.Może pochwalcie się swoimi gmolami w Nat.
Outback Motortek - jak dla mnie robią najlepszą robotę nie psując przy tym wyglądu Afryki, mam dół i środek.
heed mam i chwale kolega ma i tez chwali cena i polska firma wspieramy polski przemysl pzd ;)
Tyle że w heedah przesunięcie łączenia pod czachą w oko gryzie.
To prawda . Slabo jest to spasowane. Wlasnie wrocilem ze zloty NAT i przyznam za niemcy najwiecej kupili wlasnie Heedow. O dziwo nie bylo ani jednego Givi, ale to o niczym nie swiadczy. Dla mnie tylko OM wchodza w gre, ktore zreszta mam.
kristoch
22.07.2018, 19:41
Givi mam od 2 lat. NAT leżała kilka razy w terenie przy małych lub zerowych prędkościach - żadnych śladów po tym.
Żeby zdemontować plastiki (i dostać się do filtrów powietrza) nie trzeba zdejmować gmoli (górnych) ale jest ciasno ( trzeba odczepić kierunkowskaz.
Zdrowia!
Zdecydowanie Outback Motortek, pancerne. Tanie nie są ale jako jedyne nie zmieniają kształtu po srogim przyziemieniu.
muszel72
23.07.2018, 12:53
Zaprojektowanie gmoli do ATAS (moja królowa była motocyklem do projektu) trwało dwa tygodnie. Pzdr
muszel72
23.07.2018, 12:57
Dodam, że nie leżałem z nimi więc nie wiem jak trwałe są. Wyglądają bardzo solidnie. Śrub również nie wykręcałem, może zimą zrobię to kontrolnie. Pzdr
Mam HEED Bunkier. Moja AT leżała jak do tej pory tak ze 30-40 razy, od kamieni, po beton, motocykl nietknięty, gmole wszystko idealnie przyjęły. Są PANCERNE. Nic się nie zapieka, wszystko pasuje idealnie. Polecam Heed w 100%, sprawdzone w bardzo cięzkich warunkach.
Przypominam o forumowym producencie:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26540
Moja była NAT dostała strzała w bok na rondzie w Albanii od pędzącego merola i dzięki niemu wróciła o własnych siłach do domu.
Ja je polecam.
:Thumbs_Up:
operator99
23.07.2018, 16:49
Mam HEED Bunkier. Moja AT leżała jak do tej pory tak ze 30-40 razy, od kamieni, po beton, motocykl nietknięty, gmole wszystko idealnie przyjęły. Są PANCERNE. Nic się nie zapieka, wszystko pasuje idealnie. Polecam Heed w 100%, sprawdzone w bardzo cięzkich warunkach.
Mam to samo też polecam
Ja mam heed w pudełku w garażu od 4 miesiecy. Nie zdążyłem ich zmienić z aktualnych które pogiely się jak plasteliny. Heed ma Colles na swojej Afryce i widziałem co potrafią. Są pancerne. Dla mnie jedna wada. Ta rurka co wygląda jak wieszak na ręcznik. Ale jeden kolega miał przerabiać gmole heed na mocowanie jak od Henrego. Jak mu się udało to już będzie ideał.
Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
Sa lepsze od tych ktore masz
Dobrze gadasz. Wódki Ci dać.
Wysłane z mojego H8324 przy użyciu Tapatalka
syncronizator
24.09.2021, 08:42
Cześć, Mam pytanie.. czy da się wymienić filtry powietrza bez zdejmowania gmoli HEED ?
Jak się ma ta sama sprawa przy gmolach givi ?
(wersja standard- mały zbiornik paliwa)
muszel72
24.09.2021, 09:14
W ATAS musisz gmole zdjąć.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.