Zaloguj się

View Full Version : Cross Country 10 maj dla dzików !!!!


JOJNA
06.05.2009, 00:26
Polecam startowałem wiele razy jako amator oczywiscie na lekkim moto typu cross. Afrykańczyków zachęcam do kibicowania, a wszystkich posiadaczy lekkich dzików do startowania. Kajtek może sie namówisz na trening przed runda MP.




REGULAMIN RAMOWY CYKLU IMPREZ
MOTOCYKLOWYCH ,,WINÓW CROSS COUNTRY 2009”
O PUCHAR PREZESA AUTOMOBILKLUBU OPOLSKIEGO
1. PRZEPISY OGÓLNE
1.1 Cykl popularnych imprez motocyklowych „Winów Cross Country 2009” składa się
z trzech eliminacji organizowanych na terenie poligonu „Winów” w miejscowości Górki
koło Opola. Zawody odbędą się w następujących terminach :
I Runda - 5 kwietnia 2009
II Runda - 10 maja 2009
III Runda - 20 września 2009.
Zawody mają charakter otwarty i startować w nich mogą zawodnicy z
licencją A i B oraz amatorzy .
Dopuszcza się również do start zawodników zagranicznych spełniających wymogi
niniejszego regulaminu.
2. ORGANIZATOR
2.1 Organizatorem całego cyklu imprez jest Automobilklub Opolski OPOLE ul.
Wrocławska 102 tel. 077 474 59 19 .
2.2 Nadzór nad całością rozgrywek sprawuje Komisja Motocyklowa Zarządu
Okręgowego PZM Opole .
.
3. UCZESTNICY
3.1 Prawo do startu mają uczestnicy z licencją A i B uprawniającą do startów w rajdach
enduro lub motocrossie oraz amatorzy bez licencji.
3.2 Zawodnicy bez licencji zobowiązani są do wykupienia ubezpieczenia NNW,
oraz udziału w przeszkoleniu zapoznającym z zasadami obowiązującymi w
zawodach.
3.3 Uczestnicy, którzy nie ukończyli 18 lat, muszą złożyć pisemną
zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach.
3.4 Każdy uczestnik musi przedłożyć w biurze zawodów :
- dowód tożsamości
- licencję , ważną na rok 2009.(nie dotyczy amatorów)
- aktualne badania lekarskie uprawniające do brania udziału w zawodach
motocyklowych , a zawodnicy licencjonowani powinni posiadać ważną
książeczkę zdrowia sportowca
- wypełnioną kartę zgłoszenia
- dowód wpłaty wpisowego
- uczestnicy zawodów (amatorzy) mają możliwość zrobienia badania lekarskiego
przed zawodami na miejscu w biurze zawodów .
3.5 Do startu będą dopuszczone motocykle i quady sprawne technicznie , których
wyposażenie jest zgodne z wymaganiami RSM dla dyscypliny MotoCross lub
enduro .
Motocykle biorące udział w imprezie nie muszą posiadać dowodu rejestracyjnego oraz
osprzętu ( oświetlenie , sygnalizacja ) wymaganego przepisami prawa o ruchu drogowym.
.
3.6 Zawodnicy muszą posiadać wyposażenie osobiste wg RSM dla dyscypliny
motocross .
3.7 Każdy zawodnik zobowiązany jest do przedstawienia swojego pojazdu i kasku do
kontroli technicznej .
4. PODZIAŁ NA KLASY
4.1 Zawody rozgrywane będą w klasach :
- klasa JUNIOR – motocykle o pojemności do 85ccm , wiek od 13 lat do 17 lat
- klasa E1 – motocykle o pojemności 150 ccm – 2T i do 250 ccm – 4T (uczestnicy
bez licencji lub z licencją „B” )
- klasa E2/E3 – motocykle o pojemności powyżej 150 ccm – 2T i powyżej 250
ccm 4T(uczestnicy bez licencji lub z licencją „B”)
- klasa OTWARTA- uczestnicy z licencją „A” , bez podziału na klasy + zawodnicy
amator klas E1 i E2/E3 . Warunkiem utworzenia klasy jest udział minimum 3
zawodników z licencją „A” .
- klasa WETERAN – od 40 – go roku życia ( od rocznika 1969 )
- klasa QUADY – bez podziału na klasy
4.2 Czas trwania wyścigu
Bieg I - motocykle (wspólny dla wszystkich klas )
2 godziny - klasa E1
- klasa E2/E3
- klasa OTWARTA (licencja)
- klasa WETERAN
1 godzina – klasa JUNIOR
Bieg II - quady
1,5 godziny – klasa QUADY
4.3 Zawodnik , który przystąpił do zawodów jako amator i uzyskał licencję B w trakcie
sezonu może do końca sezonu 2009 startować w tej samej klasie .
5. KLASYFIKACJA
5.1 Zawodnicy są klasyfikowani na podstawie zapisu ilości pokonanych okrążeń trasy
po przejechaniu min . 1 okrążenia . Przy jednakowej ilości pokonanych okrążeń , o
zajętym miejscu decyduje wcześniejszy czas ukończenia ostatniego okrążenia .
5.2 Punktacja zawodów :
I – 25 pkt. II- 22 pkt. III – 20 pkt. IV – 18 pkt. V - 16 pkt . VI - 15 pkt. VII - 14pkt.
VIII - 13 pkt. IX - 12 pkt. X - 11 pkt. XI - 10 pkt. XII - 9 pkt. XIII – 8 pkt.
XIV - 7 pkt. XV - 6 pkt. XVI - 5 pkt. XVII - 4 pkt. XVIII - 3 pkt. XIX - 2 pkt.
XX - 1 pkt.
5.3 Do klasyfikacji końcowej cyklu zalicza się punkty zdobyte przez zawodnika we
wszystkich odbytych rundach . Zwycięzcą zostaje zawodnik , który uzyska największą
ilość punktów.
Przy równej ilości punktów decyduje większa ilość wyższych miejsc w rundach .
6. ZGŁOSZENIA I WPISOWE
6.1 Zgłoszenia do każdej z eliminacji mogą być przesyłane przed terminem imprezy
na adres organizatora lub złożone w biurze imprezy. Zgłoszenie musi być czytelnie
wypełnione i osobiście podpisane przez uczestnika
6.2 Wpisowe za udział w eliminacji wynosi 90 zł.
Uczestnicy do lat 17 - 60 zł . Członkom Automobilklubu Opolskiego z opłaconą składką
za rok 2008 przysługuje zniżka w wysokości 25%podstawowego wpisowego. Wpisowe
może być wpłacone na konto PKO BP oddz. Opole nr 56 1020 3668 0000 5902 0009
6685 lub w dniu zawodów w biurze zawodów . Biuro zawodów „Winów Cross Country
2009”
znajduje się w siedzibie Automobilklubu Opolskiego w Opolu ul. Wrocławska 102 w
godz. od 8-15 od poniedziałku do piątku , a w dniu imprezy na terenie poligonu „Winów”.
7. START I META
7.1 Zawodnicy przed startem mają prawo przejechać jedno okrążenie zapoznawcze w
czasie wyznaczonym przez organizatora .Wszelkie inne treningi na trasie są zabronione
. Start następuje 10 min. po przyjeździe ostatniego zawodnika z okrążenia
zapoznawczego .Procedura startu zaczyna się od pokazania tablicy oznaczającej 2
minuty do startu i na ten znak następuje uruchomienie silników .Następnie starter
pokazuje tablice 15 i 5 sekund . Start następuje na znak chorągiewki startera . Falstart
jest karany procedurą stop and go w strefie pomiaru czasu po zatrzymaniu zawodnika
przez sędziego na 2 min. Koniec wyścigu jest sygnalizowany chorągiewką z
szachownicą po upłynięciu wyznaczonego czasu i oznacza zakaz kontynuowania jazdy
po przekroczeniu linii mety .
Ilość okrążeń i pomiar czasu będzie dokonany elektronicznie .
8. PRZEPISY PORZĄDKOWE
8.1 Jazda po trasie w kierunku przeciwnym do ruchu jest zabroniona , pod groźbą
wykluczenia z zawodów .
8.2 Zawodnik , który przypadkowo opuścił trasę , musi na nią wrócić w miejscu
jej opuszczenia .Niedotrzymanie tego warunku spowoduje wykluczenie zawodnika.
8.3 Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania w parku maszyn mat ekologicznych
pod motocykle .
8.4 W pobliżu startu organizator wyznacza strefę napraw i tankowania obszar ten
oznaczony jest chorągiewkami białą wjazd i żółtą wyjazd . Na terenie strefy napraw
może przebywać jedynie zawodnik startujący w zawodach i jeden jego mechanik ,
oraz osoby funkcyjne wyznaczone przez organizatora .
8.5 Na terenie strefy napraw jest całkowity zakaz palenia tytoniu i używania ognia.
W czasie wyścigu tankowanie pojazdu może odbywać się tylko w strefie napraw i
tankowania i tylko po unieruchomieniu silnika tankowanego pojazdu .
8.6 Ilość tankowań i zjazdów do strefy napraw nie jest limitowana .
9. WYKLUCZENIA ZAWODNIKÓW
9.1 Wymiana motocykla na inny niż zgłoszony .
9.2 Zamiana motocyklami z innym zawodnikiem
9.3 Tankowanie paliwa poza strefą napraw .
9.4 Tankowanie motocykla z włączonym silnikiem .
9.5 Palenie tytoniu w strefie napraw zawodnika lub mechanika .
9.6 Użycie niedozwolonego paliwa .
9.7 Przyjęcie niedozwolonej pomocy
9.8 Jazda poza wyznaczoną trasą .
9.9 Jazda pod prąd .
9.10 Ominięcie punktu kontroli przejazdu lub punktu tajnego
9.11 Trening po trasie
9.12 Wylanie oleju lub paliwa na ziemię .
9.13 Nie używanie maty ekologicznej .
10. ZAKRES PRAC DOZWOLONYCH PRZY POJAZDACH
10.1 Wymiana każdej części oprócz ramy.
10.2 Wymiana opon
10.3 Wymiana i uzupełnienie płynów .
10.4 Uzupełnienie paliwa .
10.5 Oczyszczenie pojazdu z błota na plastikach oraz chłodnicy omycie numerów
startowych.
11. PROTESTY
11.1 Protesty przyjmowane będą tylko na piśmie w Biurze Zawodów do 15 min. po
ogłoszeniu nieoficjalnej klasyfikacji .Kaucja wynosi 200 zł. (zwrotna w przypadku
uznania protestu).
11.2 Jeżeli wskutek przyjętego protestu zajdzie konieczność demontażu niektórych
elementów motocykla, dokonuje go zawodnik przeciwko , któremu złożono protest lub
jego mechanik w obecności Kierownika Komisji Technicznej .
12. NUMERY STARTOWE
12.1 Na motocyklu musi znajdować się numer startowy umieszczony z przodu
Numery nadane przez organizatora w I rundzie obowiązują przez cały rok .
13. NAGRODY
13.1 Nagrody w Rundach o Puchar Prezesa Automobilklubu Opolskiego
Puchar - za zajęcie pierwszych trzech miejsc w każdej klasie (min. 8-u
sklasyfikowanych zawodników w klasie )
Puchar - za zajęcie I i II miejsca w klasie min.6-ciu sklasyfikowanych
zawodników w klasie
Puchar - za zajęcie I miejsca w klasie min. 4-ch sklasyfikowanych
zawodników w klasie .
13.2 Klasyfikacja roczna o Puchar Prezesa Automobilklubu Opolskiego prowadzona
będzie w poszczególnych klasach wg punktacji podanej w punkcie 5 .
Do klasyfikacji końcowej zalicza się punkty zdobyte przez każdego z uczestników
w całym cyklu . Warunkiem sklasyfikowania jest ukończenie minimum dwóch rund .
Klasyfikacja zostanie ogłoszona w dniu ostatniej eliminacji ,po jej zakończeniu .
Za zajęcie I do III miejsca w każdej z klas uczestnicy otrzymają Puchar ufundowany przez
Prezesa Automobilklubu Opolskiego . Za zajęcie od IV do VI miejsca wręczone zostaną
dyplomy .
14.Ubezpieczenia.
Impreza jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej [OC] Od NNW uczestnicy
Powinni ubezpieczyć się we własnym zakresie..Organizator nie odpowiada za ewentualne
straty i szkody w stosunku do uczestników i ich sprzętu jak i szkody oraz straty
spowodowane bezpośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia .
15.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy
RSM i Komunikaty GKSM.
Regulamin zatwierdzony przez Komisja Motocyklowa
Okręgową Komisję Motocyklową Automobilklubu Opolskiego
PZM OPOLE
W dniu 24.03.2009