View Full Version : ..nawigacja bez wpinania sie w instalacje elektr.
Nigdy bardzo nie widziałem z blizsza nawigacji motocyklowej, nie znam się na tym itd.
Zebyscie wiedzieli, z jakim amatorem macie do czynienia, to dodam, ze nie mam komórki, a pierwszy komputer kupiłem po 30tym roku zycia :D
Teraz do rzeczy - tak samo jak nie podobają mi się olejarki podpięte w podciśnienie, tak samo nie podoba mi się idea podlaczania nawigacji w układ motocykla.
I stad pytanie - czy jest jakas opcja nawigacji motocyklowej poprzez baterie czy jakiś tam akumulatorek? Widzialem, ze ktoś tak zrobil przez jakiś powerbank, ale rzekomo to wytrzymalo tylko pare godzin.
Czy może ktoś poszukiwal czegos podobnego?
Nie chciałbym na to wydac fortuny, a w sumie tez nawet w podrozy nie korzystałbym z tego non stop - tylko podczas jakiś pogmatwanych przejazdow przez miasta, autostrady itd.
https://e.allegroimg.com/s512/03547b/4071d07e46d9b9bc1ea09a994b9e
Wszystkie nawi maja wbudowane aku, mozesz podlaczyc ladowanie pod gniazdo zapalniczki o na samym aku trzyma pare godzin. Nie podlaczenie stalego zasilania to totalny bezsens ale ....
To się nazywa blyskawiczna odpowiedz ;-)
Proszę wybaczyć niewiedze, ale czy to ustrojstwo posiada wbudowane mapy?
Ja naprawdę nie znam się na tym absolutnie.
No i ile to wytrzyma działania? Będzie przynajmniej z kilkanaście godzin?
Przeciez wystarczy sobie zmajstrowac kabelek zasilający wtykany do gniazdka zapalniczki i, jezeli nie masz, rzeczone gniazdko. Przydaje się nie tylko do odpalania fajek i ładowania navi. Widziales juz gdzies kiedyś gniazdko zapalniczki? :)
Edit . O, byli szybsi:)
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wbudowane mają ale takie Zumo zeżre akumulator bez podtrzymania bardzo szybko. 64 spokojnie dzień, dwa nawigowania da radę. Z tym, że też nie rozumiem idei.
Z tym ze 64 na dzien dobry raczej nie będzie miala map drogowych, tylko topograficzne.
Fakt, idea niepojęta. :)
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ja mam mapy drogowe. Ale nawet jak ich nie ma można spokojnie ściągnąć i wgrać dowolne.
Ja mam mapy drogowe. Ale nawet jak ich nie ma można spokojnie ściągnąć i wgrać dowolne.
No tak ale jesli ktos boi sie podlaczyc zasilanie do nawi to wgranie mam wcale nie bedzie takie spokojne i oczywiste ... ;)
Za raz bede mial na sprzedaz Zumo 590 z uchwytem TT jesli bedziesz zaintereowany :)
O to
80424
Dobra, to inaczej ;-)
Temat już był przerabiany pewnie z 1000x, ale i tak zapytam.
Gdybym w takim razie chciał mieć nawigacje podpieta w motocykl, to co dokładnie musze zrobić? Zainstalowac gniazdko, kupic nawigacje i tyle?
Jaki może być koszt robocizny w NAT, bo nie wiem, ile to może czasu zajac w jakims warsztacie?
No i gdzie macie te uchwyty na nawigacje w NAT, bo tez nie do końca czaje......?
Ja już za pare dni wyjezdzam w trase, wiec teraz na szybko tego nie ogarne, ale może przynajmniej na kolejna podróż cos zmajstruje ;-)
Ja mam mapy drogowe. Ale nawet jak ich nie ma można spokojnie ściągnąć i wgrać dowolne.
Czyli masz akurat tego wlasnie Garmina, którego zamiesciles w pierwszym poscie? Korzystasz z niego na motocyklu? Sprawdza się to czy średnio?
Czy wgrywanie map jest skomplikowane?
I jak w zasadzie się wgrywa te mapy? Podlaczam to ustrojstwo do kompa czy jak?
Sorry, ale jak ktoś mi ostatnio dal swojego smarkfona i kazal odebrać dzwoniący telefon, to nawet tego nie potrafiłem zrobić :D
Temat juz na tyle walkowany ze z szacunku dla nas uzyj przycicku szukaj, bo raczej nikomu nie chce sie pisac po raz 1001 tego samego. Szynszyl robi wiazki instalacja ich to plug & play .
Czyli masz akurat tego wlasnie Garmina, którego zamiesciles w pierwszym poscie? Korzystasz z niego na motocyklu? Sprawdza się to czy średnio?
Czy wgrywanie map jest skomplikowane?
I jak w zasadzie się wgrywa te mapy? Podlaczam to ustrojstwo do kompa czy jak?
Sorry, ale jak ktoś mi ostatnio dal swojego smarkfona i kazal odebrać dzwoniący telefon, to nawet tego nie potrafiłem zrobić :D
Mam 64s i Zumo. Zumo jeździ w Afryce i w samochodzie. 64S latam na liściu i DR. Zumo do obsługi i czytelności zdecydowanie lepsze. 64S pancerny i też daje radę. Wgrywanie map jest banalne. Ściągasz i wklejasz w odpowiedni katalog w Garminie. Tak, do kompa trzeba podłączyć. Wariant B kupić mapę na karcie pamięci.
Mam 64s i Zumo. Zumo jeździ w Afryce i w samochodzie. 64S latam na liściu i DR. Zumo do obsługi i czytelności zdecydowanie lepsze. 64S pancerny i też daje radę. Wgrywanie map jest banalne. Ściągasz i wklejasz w odpowiedni katalog w Garminie. Tak, do kompa trzeba podłączyć. Wariant B kupić mapę na karcie pamięci.
I jak rozwiazales zasilanie tego 64s w liściu i DR? Jedziesz z bateryjek/akumulatorka?
I czy da się tego 64s ladowac z jakiegoś powerbanku?
W liściu jadę na bateriach bo nie mam zasilania wyciągniętego. Ewentualnie zapasowe baterie mam zawsze pod ręką. Nie zdarzyło mi się żeby brakło prądu ale tylko jednodniowe wypady. W DR podpinam pod gniazdo zapalniczki.
teddy-boy
30.05.2018, 10:17
@yeuop te garminy 62/64 wytrzymuja caly dzien na dwoch paluszkach. Nie musisz miec wiec podlaczenia do instalacji. Jest to wygodne, no i blyskawicznie mozesz zdjac i uzywac jako recznej nawigacji.
Minusem jest maly ekranik, i czasami to utrudnia nawigacje. Wgrywanie map jest bardzo proste. Sciagniete pliki map po prostu wrzucasz do pamieci urzadzenia lub na karte. Tyle.
Dobra, to jeszcze inaczej.
Czy przykładowo tego Garmina 64s da się podpiac pod przenosny panel słoneczny? Będzie hulac?
I nie pytajcie, dlaczego szukam takiego rozwiązania ;-)
Da się.
https://shop.boxwave.com/products/garmin-gpsmap-64s-solar-rejuva-powerpack-5000mah-battery
Można też podpiąć pod agregat prądotwórczy albo akumulator. Tylko po wuja....
szynszyll
30.05.2018, 10:45
w NAT jest to o tyle proste ze nad lampa masz dedykowana kostke 4pin z napieciem pojawiajacym sie po kluczyku. do zasilenia GPS wystarczy zupelnie okolo 2A. mozesz kupic wiazke w Hondzie jako czesc zamienna OEM albo Ci taka wiazke sklece za pare pln.
robilem ostatnio koledze takie cos dla garmina:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=575031&postcount=75
zasilacz 12V na 5V usb katowe 90 stopni tak by wpinac sie w plecy Garmina
numer 16
https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1WXbmJFXXXXb4XFXXq6xXFXXXs/200311907/HTB1WXbmJFXXXXb4XFXXq6xXFXXXs.jpg
Da się.
https://shop.boxwave.com/products/garmin-gpsmap-64s-solar-rejuva-powerpack-5000mah-battery
Można też podpiąć pod agregat prądotwórczy albo akumulator. Tylko po wuja....Ba, da to sie nawet pod minielektrownię wiatrową na wieku od kufra😳
Za raz bede mial na sprzedaz Zumo 590 z uchwytem TT jesli bedziesz zaintereowany :)
O to
80424
Co po nim kupujesz ?
Co po nim kupujesz ?
Nie kupuje nic, mam leżeć w domu Tom Tom Rider 400 i jakoś lepiej mi leży jego użytkowanie. Opcja przygody oraz doboru trasy przez wysokość i ilość zakrętów jest dla nie rewelacyjna. Tom tom ma też wady ale je znam i akceptuję.
bukowski
31.05.2018, 07:30
Dobra, to jeszcze inaczej.
Czy przykładowo tego Garmina 64s da się podpiac pod przenosny panel słoneczny? Będzie hulac?
I nie pytajcie, dlaczego szukam takiego rozwiązania ;-)Ja mam takiego Garmina, jak Emek. Potrzebujesz mocowania RAM z długim ramieniem, montujesz to po lewej stronie kierownicy. Wtedy GPS jest pod ręką.
Do tego albo gniazdko USB (ja tak mam) i wtedy akumulatorki, albo pakujesz parę zestawów paluszkow i masz prądu na miesiąc.
Jesli nie chcesz targac dużo, weź litowe, para wystarczała na 4 dni po 8h jazdy.
Sent from my G8441 using Tapatalk
NaczelnyFilozof
31.05.2018, 23:39
Ja to jestem z innej epoki.
Dalej mam tego starego Garmina 60. Teraz byłem na objazdówce Bałkanów. Zużyłem JEDEN komplet baterii paluszków na 10 dni. No ale ja nawigacji używam tylko do korekt kursu, orientacji, szukania stacji paliw lub miejsc na nocleg. Uchwyt rowerowy dedykowany i mapy z neta :) CO ten zestaw zwiedził już świata to świat nie widział :)
Ja używam garmina 62st jeżdżę tylko na bateriach. Próbowałem kiedyś z podtrzymaniem z ładowarki ale w singlu często mi się rozłączało napięcie.
Taki garmin to bardziej styl życia niż nawigacja bo nie podpowie do ucha na który pas zjechać.
Ja sobie chwalę i nie zmienię na nic innego.
Uchwyt touratecha na poprzeczkę kierownicy sprawdzą się dobrze.
zaczekaj
01.06.2018, 11:39
Do takich garminów można pakować zwykle baterie czy raczej tylko akumulatorki nimh?
Kupiłam raz do Oregona 600 baterie nimh, wytrzymały pół dnia.
W menu jest opcja na aku i baterie.
zaczekaj
01.06.2018, 12:26
W menu jest opcja na aku i baterie.W takim razie nie umiem tego znaleźć. Grzebię grzebię ale nigdzie nic nie ma nt źródła zasilania.
[QUOTE=Marulin;584390]
Taki garmin to bardziej styl życia niż nawigacja bo nie podpowie do ucha na który pas zjechać.
Właśnie! Przed zakupem tego typu GPS trzeba pamiętać, że jadąc z nim musimy myśleć i śledzić oznakowanie prawie jak z papierową mapą(którą i tak zawsze warto posiadać), z tym ułatwieniem, że mamy podaną pozycję.
To nie jest odmóżdżające urządzenie typu samochodowego co wsio wizualizuje i prowadzi za rękę.
"W takim razie nie umiem tego znaleźć. Grzebię grzebię ale nigdzie nic nie ma nt źródła zasilania."
Wejdź w ikonę "system" (widnieje na niej obraz GPSu), tam znajdziesz opcję -TYP BATERII, po kliknięciu pojawi się wybór: alkaliczne, litowe, bateria NiMH -czyli akumulatorki,
Także polecam LITOWE, bardzo długo trzymają i są odporne na niską temperaturę.
bukowski
01.06.2018, 13:06
[QUOTE=Marulin;584390]
Taki garmin to bardziej styl życia niż nawigacja bo nie podpowie do ucha na który pas zjechać.
Właśnie! Przed zakupem tego typu GPS trzeba pamiętać, że jadąc z nim musimy myśleć i śledzić oznakowanie prawie jak z papierową mapą(którą i tak zawsze warto posiadać), z tym ułatwieniem, że mamy podaną pozycję.
To nie jest odmóżdżające urządzenie typu samochodowego co wsio wizualizuje i prowadzi za rękę.
"W takim razie nie umiem tego znaleźć. Grzebię grzebię ale nigdzie nic nie ma nt źródła zasilania."
Wejdź w ikonę "system" (widnieje na niej obraz GPSu), tam znajdziesz opcję -TYP BATERII, po kliknięciu pojawi się wybór: alkaliczne, litowe, bateria NiMH -czyli akumulatorki,
Także polecam LITOWE, bardzo długo trzymają i są odporne na niską temperaturę.W 62s trzeba użyć firmowego zasobnika na akumulatorki albo rzeźbic z przycisnieciem takiego pstryczka pod bateriami.
Sent from my G8441 using Tapatalk
mój 62st na aku 2500 wytrzymuje ok 1,5-2 dni jazdy .
szynszyll
01.06.2018, 17:31
skladam teraz dla jednego z Was rozdzielacz do NAT w wersji 4.0 7/10A. 10A podzielone na trzy linie idzie miedzy innymi zasilac garmina. linia 7A bedzie w kufrze do turbo ladowania. zrobie to wrzuce opis. ta wersja nie wymaga podpiecia do aku - jedynie we wtyk 6pin pod siedzeniem.
zaczekaj
01.06.2018, 20:01
[QUOTE=Marulin;584390]
"W takim razie nie umiem tego znaleźć. Grzebię grzebię ale nigdzie nic nie ma nt źródła zasilania."
Wejdź w ikonę "system" (widnieje na niej obraz GPSu), tam znajdziesz opcję -TYP BATERII, po kliknięciu pojawi się wybór: alkaliczne, litowe, bateria NiMH -czyli akumulatorki,
Także polecam LITOWE, bardzo długo trzymają i są odporne na niską temperaturę.
Już znalazłam. Problem był w tym, że jak masz włożone baterie nimh to nie widać takiej opcji. Dopiero po wyciągnięciu tych baterii pojawia się opcja zmiany typu.
Forum jak zwykle pomogło.😉
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180601/75d898fc4af9827cd48f6675e913ca43.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180601/4681b1bd2992bc8e5472bc1954183bca.jpg
62 chodzi na zwyklych bateriach w 64 potrzeba zablokowac pstryczek lub uzyc dedykowany zasobnik garmina
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.