Zaloguj się

View Full Version : Akumulator NAT


luk2asz
27.05.2018, 09:42
A taka miała być piękna, amerykańska - 2 lata ( oczywiście po gwarancji ) 30 tys. km i po akumulatorze . Jeszcze w tygodniu odpalał normalnie, dzisiaj nawet wyświetlacz się nie odpalił. Podpięcie pod kable tylko zapaliło wyświetlacz , o odpaleniu nie ma mowy. Następne 400 stówki

Tank
27.05.2018, 10:43
Jakiej firmy bateria? Kumplowi Yuasa tydzień przed końcem gwarancji na moto (Ducati MTS) wywalila-pewnie Japonczyki walneli się w obliczeniach dot. zaplanowanej zywotnosci:) . Podobno to ostatnimi czasy wcale nie takie niezwykle w Yuasach. Nie ma juz świętości... :)

Znajomy handlujący akumulatorami mowil, ze najlepiej kupowac chinoleg wytrzymują tyle samo co markowe, a problemow z reklamacją nie ma, wymieniają sztukę za sztukę bez wnikania. Z markowymi jest zazwyczaj bujanie i udowadmianie niewlasciwej exploatacji.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

luk2asz
27.05.2018, 11:08
Yuasa

yeuop
30.05.2018, 10:04
A okoliczności zgonu? Sposób użytkowania?

tommi
30.05.2018, 10:22
U mnie było to samo, padł po 1,5 roku. Ot tak.

Emek
30.05.2018, 10:27
U mnie 3 sezon bez uwag z tym , że jak moto stoi podpinam do CTEKa na podtrzymanie.

Dubel
30.05.2018, 10:29
Kiedys w xrv mialem podobny przypadek , jednego dnia wjechalem normalnie na przyczepe, dwa dni pozniej chcialem odpalic moto i nawet kontrolki nie zaswiecily, padlo aku tak samo z dnia na dzien. Zdarza sie.

szynszyll
30.05.2018, 10:53
yuasa sie bardzo zepsula. ja juz nie polecam i nie zakladam. kasa 2x a jakosc jak kazdy inny. tak na dobra sprawe to juz zupelnie nie wiadomo co zakladac :( ja wkladam Exide, Unibat, Bosh. na wszystkim jest made ich china tak samo :(

Neno
30.05.2018, 11:15
To teraz zamiast pompy i regulatora napięcia trzeba będzie aku wozić... ;)
Dokąd ten świat zmierza... ;(

szynszyll
30.05.2018, 11:18
bardzo czesta usterka jest zasiarczenie i zwarcie cel. grozne uszkodzenie bo moze sporo popsuc w instalacji. pojawia sie nagle i wlasciwie nie daje zadnych objawow wczesniej. przekrecasz kluczy i zong! nie ma pradu zupelnie. kilka dni temu u kolegi w Tiger 1050 taka akcja. z dnia na dzien.

madafakinges
30.05.2018, 12:23
może litowo-jonowy założyc?

Dubel
30.05.2018, 12:58
może litowo-jonowy założyc?

A jak wybuchnie ? :D

madafakinges
30.05.2018, 12:59
ale hąda czy aku?

Dubel
30.05.2018, 13:01
Aku rzecz jasna, przeciez nie od dzis wiadomo ze Litowo-Jonowe baterie lubia se wybuchnac :D

radiolog
30.05.2018, 13:40
U mnie 3 sezon bez uwag z tym , że jak moto stoi podpinam do CTEKa na podtrzymanie.Robię jak Emek i też bezproblemowo

może litowo-jonowy założyc?

Tylko to pewnie jakaś specjalna ladowarka musi być i pewnie coś w motocyklu

Dubel
30.05.2018, 15:03
Ladowarka na pewno innna i chy ba trzeba by bylo regulator w moto zmienic by to dzialalo prawidlowo?

honda_honda
30.05.2018, 17:49
Nie znam się na prądach ale kiedyś osoba biegła e tej materii powiedziała mi że akumulator ( każdy a nie tylko motocyklowy ) powinien pracować a więc pobierać i oddawać prąd. Najgorsza jest bezczynność dlatego tak jak napisał Emek należy aku ładować wtedy gdy nie jeździmy. Ja nie podłączam na stałe ale raz na jakiś czas ładuję .

kaminba
30.05.2018, 17:55
Szukam akumulatora żelowego do moje AT 1000 z 2018 co wybrać?
Sorry chodziło mi o baterie AGM

bukowski
30.05.2018, 19:12
ja nie ładuję. Ostatnio po 3 miesiącach w garażu nie dał rady odpalić (cholerny tps...) ale z popchalim i poszedł.

Ypsi
30.05.2018, 21:08
Nie wiem, czy to jeszcze były te dobre, ale ponad 2,5 roku temu kupiłem yuase i działa elegancko do tej pory (tfu, tfu odpukać w niemalowane:) ). Tak jak włożyłem do motocykla, tak tam siedzi cały czas. Nawet na zimę go nie wyciągam, ale to już specjalnie. Więc chyba nie ma reguły.
Mam tą czarną yuasę jeśli to ma jakieś znaczenie.

Novy
30.05.2018, 21:09
(...) ale z popchalim i poszedł.

...i tu się objawia bolączka DCT :cold:

luk2asz
30.05.2018, 23:44
A więc...

na 99% popełniłem babola w postaci pozostawienia motocykla na zapłonie. Zawsze kiedy wjeżdżam do garażu to zanim wyłącze zapłon to się rozbieram itp. Nie wyłączam odrazu bo mam przez navi muzykę podłączoną i jeszcze chece słuchać. Tego dnia wjechałem za dnia, nie zamknąłem bramy odrazu i pewnie tak sobie stał do rana, a rano juz nic się nie świeciło. Po dwóch dniach wyjąłem nawigacje z uchwytu, więc wyciągnąłem kluczyk nie zauważając, że jest w pozycji ON. Na trzeci dzień wpiąłem nawigację i prądu brak. Akumulator totalna dętka. Na ładowarce zadziałał dopiero jak podpiołem kable z auta, inaczej łądowarka go nie widziała. ŁAdowałem 12 h i miał coś koło 12,8. Podjechałem do sklepu celem kupna nowego, koleś go sprawedził i stwierdził, że jest totalnie zdrowy. Założyłem do motocykla , sprawdziłem łądowanie i jest ok. Odpala już kilka razy, a jutro jadę do Czarnogóry.
Morał : "o ja głupia pizda, zapomniałem koszyczka" , przepraszam Afrykę, dalej jest amerykańska.

radiolog
31.05.2018, 07:31
No, bo Honda się nie psuje

Tank
31.05.2018, 07:53
I nikt nam nie powie ze czarne jest czarne! :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

kristoch
14.07.2018, 07:39
Taką paczkę dziś dostałem od przyjaciół z Chin (https://www.shoraidirect.com/en/):
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/db8ae3f9377071db2c7eb60d7c4d359d.jpg...

A poważniej - poprzedniej zimy (bo jak wiadomo zaczęła się kolejna 😉 - http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32352) zostawiłem Afrykę przez 2-3 miesiące bez doładowywania akumulatora. I to chyba było przyczyną rozładowania akumulatora do ok 11V. Podejrzewam też ( do sprawdzenia), że serwis wyłączył w alarmie (OEM Hondy) tryb oszczędzania energii. Akumulator podładowałem ale był słaby i nawet dwa razy na wyjeździe na Bałkany DCT nie chciała wrzucić na luz po ponownym włączeniu zapłonu (problem opisywany tu i na innych forach). Po analizie tego co dostępne i za ile wybór padł na Shorai.
Załączam kilka zdjęć i porównanie Shoraia do oryginału - może komuś się przyda. Nie mogę jeździć więc testy w nowym sezonie.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/28e0fd5b8f359099264afb0a27fe5c92.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/051bd48d3028b30964f61772a337d036.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/efadd46159ce0969f078b3b2ff2ede73.jpg

kristoch
14.07.2018, 08:00
Kilka parametrów do porównania - na papierze bo praktyka pokaże:
1. Pojemność w Shorai 19Ah vs 12Ah.
2. CCA 285A w Shorai vs 230A w OEM - więc nawet w niskich temperaturach dużo lepiej.
3. Masa 1,1 kg vs 3,8 kg.
4. Li-Ion (nie LiFePO4 które bardziej wybuchają) w Shorai - brak zasiarczania, mniej wrażliwe na głębokie rozładowanie.
5. Cena - tanio nie jest ale nie drożej niż mniej znane Li-Ion o gorszych parametrach, które są dostępne w PL. Do tego dochodzi przesyłka $100. Nie było cła/VAT bo szło magicznie przez Holandię. Żeby WR-ce, która stoi obok NAT nie było przykro, kupiłem też do niej więc koszt transportu rozłożył się na 2 aku - więcej w paczce nie wysyłają bo przepisy lotnicze dot transportu baterii coś ograniczają.
To chyba tyle...

Tank
14.07.2018, 08:03
Ile to cudo sumarycznie Cię wyniosło?

Edit: OK, juz wiem:) byles szybszy:)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

tadzik
14.07.2018, 11:13
Ile to cudo sumarycznie Cię wyniosło?

Edit: OK, juz wiem:) byles szybszy:)
Hmmm, a ja nadal nie widzę ceny, tylko koszt transportu widzę :)

radiolog
14.07.2018, 11:21
Po wejściu na stronę i wybraniu modelu pokazuje sie jakiś inny aku, w dodatku 2x cięższy.

Novy
14.07.2018, 11:28
Kilka parametrów do porównania - na papierze bo praktyka pokaże:
1. Pojemność w Shorai 19Ah vs 12Ah.
2. CCA 285A w Shorai vs 230A w OEM - więc nawet w niskich temperaturach dużo lepiej.
3. Masa 1,1 kg vs 3,8 kg.
4. Li-Ion (nie LiFePO4 które bardziej wybuchają) w Shorai - brak zasiarczania, mniej wrażliwe na głębokie rozładowanie.
5. Cena - tanio nie jest ale nie drożej niż mniej znane Li-Ion o gorszych parametrach, które są dostępne w PL. Do tego dochodzi przesyłka $100. Nie było cła/VAT bo szło magicznie przez Holandię. Żeby WR-ce, która stoi obok NAT nie było przykro, kupiłem też do niej więc koszt transportu rozłożył się na 2 aku - więcej w paczce nie wysyłają bo przepisy lotnicze dot transportu baterii coś ograniczają.
To chyba tyle...

Faktycznie dane 'na papierze' wyglądają obiecująco. Ciekaw jestem tylko czy Li-Ion dobrze będzie znosił ciągłe doładowywanie?
Cierpliwie będę czekał na test.

A jeśli wyjdzie na duży plus to może by zrobić zamówienie zbiorcze??

kristoch
14.07.2018, 11:53
Trzeba wybrać motocykl i wtedy pojawią się rekomendacje jednego lub więcej aku. Dla NAT pokazuje mi tylko ten jeden - jak na zrzucie poniżej.
Podałem cenę transportu do PL bo aku trzeba dobrać do moto - dla NAT to $117.

Jest jeszcze jedna fajna rzecz - aku można ładować zwykłymi ładowarkami (bez trybu odsiarczania by nie przekroczyć max napięcia ładowania) ale jeśli kupi się dedykowaną ładowarkę to w zestawie jest kabelek, który podłącza się do aku na stałe i wyprowadza drugi koniec gdzieś pod siedzenie. Jak trzeba doładować wystarczy podłączyć do tego kabelka. To jest podłączenie wielożyłowe i ta dedykowana ładowarka również balansuje ogniwa Li-Ion co zwiększa trwałość aku. Nie trzeba wpinać się do klem 12V by go naładować. Ale to tylko opcja dodatkowa jest. Zdjęcie poglądowe też poniżej.
Jakby co x - pytajcie.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/3b4c60a239837df4c49e7a25f7039180.png

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180714/0b29aca3c6e02c387b84c4e0cde3bd5e.jpg

radiolog
14.07.2018, 16:24
Fakt, przeczytałem wagę w lbs 😊
Ten kabelek z osobnym złączem ładowania bardzo ciekawe rozwiazanie

madafakinges
14.07.2018, 16:42
217$ =800zł na ebayu jest z uk z przesyłką 890zł a nie ryzykujemy cła.

Pomijam, że to w chuj kasy, gdyby był za 400-500 to sam bym sobie chętnie kupił.

luk2asz
14.07.2018, 19:28
A zcy to ktoś zna ?

Czy warte ceny 405 zł brutto

Akumulator litowo-jonowy JMT HJTZ14S-FP
Li-Ion z wskaźnikiem
https://images.matthies.de/mike/007/220_7070039.jpg

Napięcie : 12V
Pojemność : 4.5 Ah
Pojemność : 54 Wh
Rodzaj : Litowo-jonowy
Bezobsługowy
Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta : 300 A
Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP : 350 A
Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP : 325 A
Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP : 195 A
Długość : 150 mm
Szerokość : 87 mm
Wysokość : 93
110 mm
Ciężar (z elektrolitem) : 0.9 kg
Mocowanie przewodów : Od przodu
Od dołu
Pozycja klemy dodatniej : Przód-lewa
Pozycja klemy ujemnej : Przód-prawa
Odpowietrzenie : Brak
Producent : JMT

kristoch
14.07.2018, 19:40
Nie znam ale właśnie te najczęściej mi wyszukiwarki znajdowały i już miałem wybrać ten mocniejszy wariant do NAT - https://allegro.pl/akumulator-litowy-honda-crf-1000-l-africa-twin-i7198006365.html.
Ktoś jednak napisał, że Shorai bardziej znany jest...

ex1
16.07.2018, 09:08
swego czasu kupiłem coś podobnego do SE, ze stajni exide
działał super.. z tymm że trzeba mieć swiadomośc mniejszej pojemności.. 5Ah zamiast 11Ah.. ale prąd rozruchu jest super.. nie wiem jak w NAT ale w SE te 3 kg mniej pod siedzeniem.. różnica była mega odczuwalna

kristoch
17.07.2018, 16:16
Aku zamontowane wstępnie. Pali rzeczywiście lepiej - szybciej kręci i NAT i WR-ka.
Przy okazji sprawdziłem ile mniej więcej te sprzęty żrą prądu i okazuje się, że moja NAT przy wyłączonym zapłonie i nieaktywnym alarmie pobiera 0,35A (z alarmem 0,5A) podczas gdy WR-ka równe 0,00A. To by oznaczało teoretycznie, że 11Ah aku powinno starczyć na zaledwie na 31 godzin. Przy włączonym zapłonie NAT cięgnie 3,8A więc zostawienie jej na noc powinno rozładować aku.

Głównie martwi mnie to 0,35A. Czy ktoś mógłby zmierzyć u siebie?



...tapatalked.

operator99
17.07.2018, 16:58
217$ =800zł na ebayu jest z uk z przesyłką 890zł a nie ryzykujemy cła.

Pomijam, że to w chuj kasy, gdyby był za 400-500 to sam bym sobie chętnie kupił.

I bez gwarancji w tej cenie ! Dokup gwarancję to totalnie nie opłacalne

radiolog
17.07.2018, 17:04
A ile kosztuje oryginał Hondy?
Ten brak gwarancji też mnie ostudził.

kristoch
17.07.2018, 17:51
Uważam, że nie powinniście tego kupować 🤤. W ogóle kupowanie moto jest bez sensu, prawda?
Ale ytz14s wypełniane fabrycznie są na allegro za 450PLN. Ja zapłaciłem $117+$50 (bo kupowałem dwa aku więc koszt transportu się rozkłada) co daje 615PLN. Cła nie ma bo wysyłają sprytnie do Holandii i stamtąd do PL. Na paczce nie było śladu, że idzie z Chin - niektóre rzeczy tak można kupić na Aliexpress.
Oryginalny aku padł 2 miesiące po zakończeniu gwarancji na moto - także ten...
Zobaczymy jak będzie z tym.

Gdyby tak można było wymieniać inne elementy NAT na 3 razy lżejsze za 30% dopłatą (bez gwarancji) to bym tak pół NAT wymienił 🤗.
Albo idąc dalej - gdyby Honda oferowała NAT 160kg za 30% więcej to szła by jak ciepłe bułki...

radiolog
17.07.2018, 17:59
Ale ytz14s wypełniane fabrycznie są na allegro za 450PLN. Ja zapłaciłem $117+$50 (bo kupowałem dwa aku więc koszt transportu się rozkłada) co daje 615PLN.
Oryginalny aku padł 2 miesiące po zakończeniu gwarancji na moto - także ten...
Zobaczymy jak będzie z tym.


Hmm to chyba przemyślę sprawę, bo zaraz mi minie 2 miesiace po gwarancji, narazie na styk mi padł czujnik abs.
Ale zadnej nawet rozruchowej nie ma?

madafakinges
17.07.2018, 18:43
Ostatnio ktoś na Facebooku wrzucił że mu litowojonowka w atas padła bo jeździł przez wody nie uznali mu gwarancji. Rzeczywiście litowojonowka są nie odporne na topienie?

Dubel
17.07.2018, 18:57
Ostatnio ktoś na Facebooku wrzucił że mu litowojonowka w atas padła bo jeździł przez wody nie uznali mu gwarancji. Rzeczywiście litowojonowka są nie odporne na topienie?
Są odporne

Novy
17.07.2018, 18:58
Ostatnio ktoś na Facebooku wrzucił że mu litowojonowka w atas padła bo jeździł przez wody nie uznali mu gwarancji. Rzeczywiście litowojonowka są nie odporne na topienie?

A jak to udowodnili?

madafakinges
17.07.2018, 19:16
Nie wiem na grupie crf pisał jakiś hamerykanin

radiolog
17.07.2018, 19:30
Pewnie nie musieli udowadniać, jak to hamerykanin sam się pryznal

Grzechu2012
17.07.2018, 20:50
Jesli chodzi o hamerykie i sprawy gwarancyjne to konsument jest zajebiście traktowany nigdy się nie spotkałem żeby mi czy komuś ze znajomych odrzucili kiedykolwiek coś z mojej winy czy z winy wadliwego sprzetu. Dostajesz zwrot kasy lub nowe.

krzysiek_m
18.07.2018, 08:47
Głównie martwi mnie to 0,35A. Czy ktoś mógłby zmierzyć u siebie?


Coś nie działa. To jest 0,35A * 12V = 4,2W
Jakbyś miał postojówki zapalone cały czas - żaden akumulator tego nie wytrzyma.

radiolog
18.07.2018, 09:33
Ale czekamy na testy i opinię jak go już Kristoch zamontujesz

Franz
18.07.2018, 16:53
Aku zamontowane wstępnie. Pali rzeczywiście lepiej - szybciej kręci i NAT i WR-ka.
Przy okazji sprawdziłem ile mniej więcej te sprzęty żrą prądu i okazuje się, że moja NAT przy wyłączonym zapłonie i nieaktywnym alarmie pobiera 0,35A (z alarmem 0,5A) podczas gdy WR-ka równe 0,00A. To by oznaczało teoretycznie, że 11Ah aku powinno starczyć na zaledwie na 31 godzin. Przy włączonym zapłonie NAT cięgnie 3,8A więc zostawienie jej na noc powinno rozładować aku.

Głównie martwi mnie to 0,35A. Czy ktoś mógłby zmierzyć u siebie?



...tapatalked.
Nie masz czasem gniazda 12V z wejściem USB
podłączonym na stałe? To USB żre prąd

Póki co u mnie chodzą 3 szt shorai. Na razie bezawaryjnie
Używam jednak specjalnej ładowarki do zimowego podladowania. Gdzieś tam wyczytałem że
tak ma być. Aku jest czułe na przeladowanie
I do ładowania potrzebna pełna kontrola elektroniki
Litowo-jonowa jest całkowicie hermetyczna więc powinna działać nawet pod wodą

tomekt
18.07.2018, 17:10
Litowo jonowym szkodzi przechowywanie w pełni naładowanym. 3,6-3,7 V na ogniwo oraz niska temperatura zapewnia długowieczność.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

madafakinges
26.07.2018, 16:07
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/LTZ14S-LION

radiolog
26.07.2018, 18:13
To już lepsza cena niż z Chin, tylko skąd ładowarkę wziąć

Dubel
26.07.2018, 18:15
To już lepsza cena niż z Chin, tylko skąd ładowarkę wziąć

Ze sklepu :D Ctek ma dedykowane.

radiolog
26.07.2018, 18:36
No ma, prawie 4 stówy za dedykowaną, czyli sumarum wychodzi podobnie jak z Chin. Zaczynam przestawać widzieć przewagę, poza wagą

Emek
26.07.2018, 18:59
Najpierw obwieszamy sprzęt żelazem coby potem szukać kilograma na baterii. Hmmm

Novy
26.07.2018, 19:37
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/LTZ14S-LION


z dokładnie takim samym oznaczeniem na niemieckim eBay'u - trochę niższy koszt zakupu (https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Shido+ltz14s&_sop=15)

Grzechu2012
26.07.2018, 21:37
Najpierw obwieszamy sprzęt żelazem coby potem szukać kilograma na baterii. Hmmm

coś w tym jest :)

madafakinges
26.07.2018, 22:47
Też o tym myślę. Sama płyta swmotech to 2.5kg moje wzmocnienie podnóżka 0.5kg handbary z rdzeniem 0.5kg gmole nie wiem ale myślę ze 5kg minimum a i tak myślę że OM są jedne z lzejszych stelaż pod sakwy 5kg płyta givi z adapterem to 4kg jak nic... No ale z czego tu zrezygnować same potrzebne rzeczy... Swoją drogą można by zrobić wątek jak odchudzić NAT.
Africaqueens podaje że ich rally afra waży 215 zatankowaną. Myślę że moja będzie 240jak nic...

Grzechu2012
27.07.2018, 19:20
wątek o odchudzaniu nie jest głupi, a może testował ktoś uszkodzenia afry bez gmoli ?
Jakie są zniszczenia i czy uniemożliwiają dalszą podróż gdzieś w czeluściach Azji ?

Artek
27.07.2018, 20:04
wątek o odchudzaniu nie jest głupi, a może testował ktoś uszkodzenia afry bez gmoli ?
Jakie są zniszczenia i czy uniemożliwiają dalszą podróż gdzieś w czeluściach Azji ?

Rozwalony dekiel silnika z którego wylewa się olej nie jest żadną przeszkodą w podróży po Azji. Można iść pieszo, rowerem, autem...

Franz
28.07.2018, 08:40
Najpierw obwieszamy sprzęt żelazem coby potem szukać kilograma na baterii. Hmmm
W takich klocach jak Africa to sens jest rzeczywiście średni.
Kupowalem do Hondy Xr 400/650
Gdzie waga ma już większe znaczenie a przedewszystkim wielkość i bezobslugowosc . Upchalem na plask pod
siedzeniem. W ten sposób jestem lżejszy o 4 kg
Likwidując stelaż, box na aku
No i różnica 3.5 kg na samym aku

kristoch
28.07.2018, 10:11
Hm..
Ja tam wymieniłem aku bo mi padł, a że za 2 stówki mogłem odchudzić NAT i wiele jest narzekań na tradycyjnie popularne marki akumulatorowe to się długo nie zastanawiałem...
To co wcześniej pisałem o 35mA poboru to mój błąd. Z odpowiednim miernikiem jest ok 2 mA + 8 mA dioda HISS gdy miga. A w WRce nadal 0 mA. Shorai pisze, że w starych moto, gdzie nie ma obciążenia aku może bez szkody stać rok bez ładowania. I faktycznie akumulatory litowe bardzo długo trzymają ładunek bez uszkodzeń o ile zostawi się je naładowane.
Aku odpala szybciej niż stary (żwawiej kręci) ale nie jest to jakaś wielka różnica. Niestety ten specjalny kabelek do ładowania nie sięgnie pod siedzenie i u mnie zostanie gdzieś pod zbiornikiem, za ramą lub go przedłużę jakoś. Można go elegancko wyprowadzić ze skrzynki akumulatorowej do góry ale trzeba zdejmować zbiornik paliwa.

A wątek o odchudzaniu NAT 😉:
a) właśnie po to warto odchudzić by zniwelować masę „niezbędnego” szpeju choć bez fekaloplastyki to jeszcze chyba tylko tłumik można by zmienić czy KYB z jedną tarczą
b) i tak lepszy od niektórych innych tematów na Forum

tomekt
28.07.2018, 10:49
Naladowane do przechowywania tak ale nie do pelna bo zabijasz aku.jakies powiedzmy 40 % pojemnosci lub napiecie nominalne ogniwa okolo 3,6 V

gkrz67
27.08.2018, 08:14
Tak czytam ten wątek i nie mogę się nadziwić, żeby płacić 2 stówy więcej, żeby mieć kilo mniej :vis: i wieczne problemy. Raz dolewałem do swojego wodę, słownie RAZ, przez 3 lata i aku dalej bangla bez zająknięcia, a kosztował 150zł :D

matjas
27.08.2018, 08:17
bo jest taka choroba jak 'szpejoza' :D :D :D ciężko się leczy

yeuop
27.08.2018, 18:17
Jak dojść do akumulatora w NAT? Bo pan sprzedawca mi to jakos tlumaczyl, ale niestety go nie zrozumialem do końca, a chciałbym podladowac aku.
To gdzie on w ogole jest? I czy to jest rownie skomplikowane jak naciąganie lancucha?
Jest jakiś filmik w sieci o tym akumulatorze?

Cezar3
27.08.2018, 19:35
Jest w instrukcji :)
Trzeba zdjąć pudełeczko z kluczami, z lewej strony i się pojawi ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Novy
27.08.2018, 20:05
Jak dojść do akumulatora w NAT? Bo pan sprzedawca mi to jakos tlumaczyl, ale niestety go nie zrozumialem do końca, a chciałbym podladowac aku.
To gdzie on w ogole jest? I czy to jest rownie skomplikowane jak naciąganie lancucha?

Jest jakiś filmik w sieci o tym akumulatorze?

Do 3.30 jest w sumie wyjaśnione.

https://youtu.be/bchAlzBt36o

bchAlzBt36o

ter_haar
11.09.2018, 21:52
Taka sytuacja: Afryka (DCT), kupiona w sierpniu zeszłego roku (czyli ma 13 miesięcy). Akumulator yuasa, fabryczny. Akumulator padł zupełnie - naładowany wieczorem, rano kontroli się swiecą, ale rozrusznikiem nie zakręci. Poprzednio problemów z akumulatorem w zasadzie nie było (miesiąc temu nie chciał zapalić po dwóch tygodniach stania)

Serwis twierdzi aku to część eksploatacyjna i jedyne co mogą, to dadzą mi 15% rabatu na nową yuase... A poza tym może to wina alarmu, może to wina manetek, może to wina ładowarki, może to wina czegoś zupełnie innego.....

Komuś udało się wywalczyć wymianę akumulatora w ramach gwarancji na motocykl? Kurde, motocykl ma dwa lata gwarancji, a jak przyjdzie co do czego to akumulator kup sobie sam....

pozdro
Jacek.

Ziarko
14.09.2018, 14:13
sprzedali przecież akumulator razem z motocyklem na jedną FV z dwuletnią gwarancją. Winni to uznać.

SawTom
14.09.2018, 19:20
Gwarancji udziela zwykle producent na swoich warunkach, to dobrowolne zobowiązanie. Jeśli masz w warunkach GWARANCJI napisane że nie obejmuje np. opon i akumulatora, to nie masz o co walczyć, chyba że o wymianę w ramach „good will”.
Pozostaje ustawowa rękojmia z KC, dwa lata od chwili zakupu, jeśli nie kupiłeś na firmę.

yeuop
28.09.2018, 06:50
Badzcie ktoś w pogotowiu!
W weekend będę probowal wyciagnac akumulator, by go podladowac.
Cos czuje, ze będę potrzebowal rady.

zaczekaj
28.09.2018, 07:25
Badzcie ktoś w pogotowiu!

W weekend będę probowal wyciagnac akumulator, by go podladowac.

Cos czuje, ze będę potrzebowal rady.


Wszystko pokazane :P od 3:20
https://youtu.be/kXgfjAm8Tns


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

HarryLey4x4
28.09.2018, 11:09
Jak dla mnie akumulator ma dwa lata gwarancji. Popros o odmowe na pismie. Chyba sie w dupach poprzewracało tym sprzedawcom.
Idąc tropem części eksplpatacyjnej to wszystko jest eksploatowane. Zapytaj czy jak po tygodniu by padł akumulator to by go wymienili czy nie ? Bo co za roznica? Na wszystko masz dwa lata, ewentualnie ilosc kilometrow czyli próg przebiegu.

Emek
28.09.2018, 11:25
Badzcie ktoś w pogotowiu!
W weekend będę probowal wyciagnac akumulator, by go podladowac.
Cos czuje, ze będę potrzebowal rady.

Jak już masz zamiar go wyciągać to warto wyciągnąć sobie kabelki coby następnym razem nie było konieczności wyciągania baterii do podładowania. O taki na ten przykład do CTEKa.
https://www.ctek.com/storage/ma/7cb5d677b6c445b3a0ed6249eb44e931/7174b741a75147da8abe25dc6361cc14/800-400-0-jpg.Jpeg/95D65E87952F07C1DF859B5B5829C12CB678F0A7/connect_eyelet_m6-web-big.jpeg

bigboykr
28.09.2018, 11:38
Emek dobrze gada. Wódki dać :)
We wszystkich moto zrobiłem sobie właśnie takie gniazda i teraz w zimie, czy w inne "niejezdne" okresy podpinam moto bez zabawy z kluczami, rozkręcaniem itp. Bajka :)

radiolog
28.09.2018, 13:58
Zawsze ladowalem bez wyciagania, krokodylki sie mieszcza idealnie, no jedynie puszke narzedzi trzeba odkręcić

Emek
28.09.2018, 13:59
Jak chce ci się to odkręcać i gimnastykować to można ale po co? Kabelek kosztuje groszki. Wjeżdżam do garażu, wpinam CTEKa i zapominam o temacie.

Lakrua
28.09.2018, 17:07
Ja to lubię odkręcać i się gimnastykować, chociaż tyle sam potrafię zrobić przy tym moto jak naładować Aku ;-)

dzinks
29.09.2018, 00:46
Druga część gdzie wypuściłeś?

Cezar3
29.09.2018, 08:16
Jakie oczka brać do przykręcenia ctek`a do aku ? 6 czy 8 ?

Emek
29.09.2018, 09:50
Druga część gdzie wypuściłeś?
Pod ramą, ładnie się chowa. Jak coś to mogę foto pyknąć.

dzinks
29.09.2018, 12:48
Wstaw jak możesz..

kristoch
29.09.2018, 13:15
Zrobiłem małe porównanie fabrycznego aku YUASA YTZ14S i Shorai LFX19A4. Niestety porównanie nie jest do końca miarodajne bo YTZ14S jest używany (2 lata) i zaczął wykazywać pierwsze oznaki zużycia. Nie mam nowego do porównania ale jak ktoś ma to możemy podłączyć do miernika i sprawdzić.
Testy są laboratoryjne bo dołączyłem do kącika ortopedycznego i nie mogę jeździć ale parę obserwacji jest i może komuś się przyda. Załączam dwa linki do nagrań z rozładowania aku ze 100% do zera - nie patrzcie na wskaźnik %. Ważne są: napięcie, moc oddawana w czasie (charakterystyka), zgromadzona energia (Wh, a nie Ah bo w czasie napięcie spada i Ah nie oddają tego ile zgromadzone jest energii w aku).

Moje wnioski:
1. Shorai ma wyższe napięcie (13,5V). To jest charakterystyka LiFePo4 vs Pb. Stąd żarówka świeci jaśniej (67W na początku)
2. Shorai ma bardziej "zerojedynkową" charakterystykę - 12V utrzymywał przez 60 minut, ale jak padł to nagle. YUASA zszedł poniżej 12V już po 25 minutach i napięcie cały czas spadało proporcjonalnie - to też może być przyczyną problemów z odpalenie bo elektronika "nie lubi" jak nie ma właściwego napięcia i coś może nie odpalać przy napięciu np. 8V (a YUASA po 60 minutach takie właśnie miał, gdy Shorai wciąż dawał 12V)
3. Oba aku zgromadziły podobną energię (68Wh vs 70Wh) ale YASA jest używany więc to o niczym nie świadczy.
4. Shorai minimalnie ściemnia jeśli chodzi o pojemność bo w specyfikacji pisze o 84,5Wh. Shorai nieco mniej się nagrzewał.
5. Nie wrzucałem już nagrania, ale Shorai ładuje się kilkukrotnie szybciej niż YUASA. Za to jak się kompletnie rozładował to zwykłą ładowarką elektroniczną nie dało się go naładować - nie wykrywała aku i nie zaczynała ładować bo napięcie pozostało 2V. W YUASA po jakimś czasie napięcie samo się podnosiło i ładowarka reagowała.

Wnioski i dyskusje co lepsze do NAT zostawiam każdemu

Filmiki:
https://youtu.be/7a3CzWdIDvI

https://youtu.be/Bszv-G6rUKU

Edit:
Coś filmiki w przeglądarce nie działają więc załączam linki:

https://www.youtube.com/watch?v=7a3CzWdIDvI

https://www.youtube.com/watch?v=Bszv-G6rUKU

Emek
29.09.2018, 14:28
Wstaw jak możesz..



https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180929/1c2d2f3e2ea0537bee0bbf776a18cf42.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180929/42a048fd1f1097add530a5d0384861ec.jpg

radiolog
29.09.2018, 17:10
To ty masz Shoraia?

Emek
29.09.2018, 17:11
Nie. Mam ori baterię.

radiolog
05.10.2018, 11:39
I już można miec litowo-jonowy z Polski za 4 stówki

http://sklep.olekmotocykle.pl/landport-akumulator-litowo-jonowy-lifepo4-lfp14-134x65x92-ytz-10s-ytz-12s-ytz14s,631145.html

Ciekawe co to warte

olecki79
05.10.2018, 11:53
I już można miec litowo-jonowy z Polski za 4 stówki

http://sklep.olekmotocykle.pl/landport-akumulator-litowo-jonowy-lifepo4-lfp14-134x65x92-ytz-10s-ytz-12s-ytz14s,631145.html

Ciekawe co to warte

Miałem Landporta w Ktmie i działał dobrze. Eksploatowałem go 2 lata (50 000 km przebiegu). Moto słabo odpalało przy niskich temperaturach ale nie wiem, czy to kwestia moto, czy aku.

radiolog
11.10.2018, 07:54
Różnica w wadze między oryginałem a litówka przepascista, litówka nie wazy nic.
Zobaczymy jak sie bedzie spisywać

Cezar3
11.10.2018, 19:48
Zastanawiam się czy ctek'iem można ładować akumulator w nowej NAT?
W instrukcji jest, że do tych starszych tylko się nadaje...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

radiolog
11.10.2018, 20:12
Raczej powinien byc dedykowany do litówek

Emek
11.10.2018, 20:19
Mam i ładuje. Sam rozpoznaje typ baterii.

radiolog
11.10.2018, 21:18
Mam i ładuje. Sam rozpoznaje typ baterii.Ale chyba chodzi o nowa NAT z aku litowo jonowym

Cezar3
11.10.2018, 21:29
Chodzi o nową z litowo-jonowym

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Dubel
11.10.2018, 22:40
Ctek ma specjalne ładowarki do li-on

Cezar3
12.10.2018, 20:39
Będę wymieniał...
W opisie było, że do wszystkich typów aku, szkoda, że nie dodali iż do litowych nie podejdzie.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Dubel
12.10.2018, 20:59
Będę wymieniał...
W opisie było, że do wszystkich typów aku, szkoda, że nie dodali iż do litowych nie podejdzie.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Litowy to już ogniwo nie aku :)

KRK_WZR
24.09.2019, 11:17
Info dla statystyk: własnie padł mi akumulator, po 18kkm, AT odbierałem w styczniu 2017

Nie odpalił, zaczął kręcić parę razy, potem zaczął cykać, podładowałem go w domu, odpalił, pojeździłem godzinę i rano kolejnego dnia sytuacja się powtórzyła

Zmieniam na taką samą yuasę.

bukowski
24.09.2019, 11:40
Radio, jak doświadczenia organoleptyczne z używania litówki? U mnie już się szykuje wymiana yuasy (chodzi od 33 tys. km i 40 miesięcy) i zastanawiam się, czy wchodzić w lit.

Emek
24.09.2019, 11:53
U mnie 43 miesiące, 40 tysi i jest jak nówka, z tym że jak stoi to zawsze CTEK podpięty. Ostatnio litówkę zdechniętą odpaliliśmy z pomocą auta, kolega trochę pojeździł i następne 10-12 dni chodziło to bez problemów. Przy obecnych cenach Yuasy to Shorai jest na niemal tym samym poziomie cenowym.
Tutaj masz dość ciekawe porównanie, może się przyda.
3ywopGAXP-I

radiolog
24.09.2019, 12:12
Radio, jak doświadczenia organoleptyczne z używania litówki? U mnie już się szykuje wymiana yuasy (chodzi od 33 tys. km i 40 miesięcy) i zastanawiam się, czy wchodzić w lit.

Żadnych, pali od strzała, nie ma żadnych objawów rozładowywania się. Kupiłem w Olek motocykle.
Zobaczymy po kolejnej zimie,cała ostatnia była na automatycznej ładowarce, po naładowaniu, praktycznie nie włączał się tryb podładowania.

bukowski
24.09.2019, 12:49
U mnie 43 miesiące, 40 tysi i jest jak nówka,

od początku miałeś litówkę?

Emek
24.09.2019, 13:01
od początku miałeś litówkę?
Mówię o seryjnej Yuasie.

Franz
24.09.2019, 13:13
A mnie Shorai padł po 3 latach . Tak go zachwalalem :p
Zostaly mi jeszce 2 w innych moto :cold:

king3
24.09.2019, 18:02
I u mnie padł aku, 18 tys przebiegu, 2017 rocznik, z racji że byłem poza domem wziąłem co było, czyli Exide ETZ14-BS, zobaczymy ile ten pożyje. Objawy jak u wiekszości, coś tam zakręcił a potem tylko cykanie. Arogancko nie miałem żadnych kluczy przy sobie, aby wykręcić aku, jedynie ten mały imbusik (niezbedny w tej sytuacji :)) Szczęsliwie poratowała mnie kobieta, która stwierdziła ze klucz 10 ma zawsze w samochodzie :)

Grzechu2012
24.09.2019, 18:58
70500km, 4 lata, co jakiś czas ładuję dla swojego spokoju. Działa bez zarzutu :)

bukowski
24.09.2019, 19:02
mój kręci, ale zdycha po pół godzinie włączonych swiatel.
no i kręci tak jakoś niemrawo. ale ja nigdy go nie doladywalem.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

MrWaski
24.09.2019, 19:42
Info dla statystyk: własnie padł mi akumulator, po 18kkm, AT odbierałem w styczniu 2017

Nie odpalił, zaczął kręcić parę razy, potem zaczął cykać, podładowałem go w domu, odpalił, pojeździłem godzinę i rano kolejnego dnia sytuacja się powtórzyła

Zmieniam na taką samą yuasę.


Przed wymianą sprawdź czy nie ma gdzieś zwarcia. W dwa lata zarżnąć akumulator to sztuka.

tommi
25.09.2019, 07:54
Przed wymianą sprawdź czy nie ma gdzieś zwarcia. W dwa lata zarżnąć akumulator to sztuka.

Żadna tam sztuka, mój też padł po 2 latach. Miałem "fabryczny" alarm, może to też trochę to.

bukowski
25.09.2019, 10:39
Przed wymianą sprawdź czy nie ma gdzieś zwarcia. W dwa lata zarżnąć akumulator to sztuka.w czy i pół :D

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

marcos
25.09.2019, 15:06
W starej jawie z 6 diodowym prostownikiem używam litowo jonowego 7 AH yuasa (taki jak do zabawek ) akumulatora już 5 lat - nigdy nic się nie działo, nic nie wybuchło, wszystko działa gra odpala i śmiga :at:
A różne z nim były perypetie - kilka razy był rozładowany do zera jak kluczyk zostawiłem w stacyjce

bukowski
25.09.2019, 15:23
u mnie też odpala i śmiga.
ale dwóch miesięcy w garazu nie wytrzyma bez podładowania
a ostatnio na podjazdach na granicy UKR/RO padł mi aku - wyłączałem tylko silnik z hebla.
no i kręci jakoś tak niemrawo.

matjas
26.09.2019, 09:11
3 i 1/2 roku na aku w dzisiejszych czasach to IMO nie jest źle.
sprawdziłbym tylko dwie rzeczy czy inny/nowy/pewny też kręci 'niemrawo' i multimetrem obczaj czy nie masz jakiegokolwiek upływu na wyłączonym wszystkim /często alarmy potrafią brać więcej postojowo niż deklarowane/.
Jeśli powyższe można wykluczyć to na nowy sezon nowe aku - nie są to przecież wielkie pieniądze a będziesz miał święty spokój.

m

nabrU
26.09.2019, 23:30
Mój oryginalny aku Yuasy padł po 1,5 roku (tzn. działa ale słabo trzyma napięcie), ale:
- miałem wypadek (samochodowy) i NAT stała przez 8 miesiecy nie jeżdzona,
- moto ma tracker więc coś pradu z aku zawsze szło,
- tam gdzie moto stało nie miałem możliwości ładowania aku, więc mimo jego odpalania na 15 min od czasu do czasu i tak padł.

Zdecydowałem się, że czas odchudzić moto o 3kg i zakupiłem w lipcu ogniwo LiFePO4 BC Lithium Batteries BCTZ14S-FP-S na Amazon:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00FG49YXE

Jako że wreszcie NAT stoi w garażu z prądem zakupiłem też do kompletu polecaną tu ładowarkę modelarską Redox Gamma i od tych kilku miesięcy jest OK. Bateria trzyma ok. 13,4 -13.5V a ładowarkę włączam raz na tydzień.

GrubyDDZ
05.10.2019, 14:42
Z innej beczki, kupował ktoś oryginalną ładowarkę w salonie Hondy, do nowych aku litowo...?

Dario
05.10.2019, 18:57
Z innej beczki, kupował ktoś oryginalną ładowarkę w salonie Hondy, do nowych aku litowo...?

A że tak delikatnie zapytam, po co Ci oryginalny Hondy?
Nie lepiej kupic CTEK LITHIUM XS?

siwy
19.02.2020, 12:50
Mój oryginalny aku Yuasy padł po 1,5 roku (tzn. działa ale słabo trzyma napięcie), ale:
- miałem wypadek (samochodowy) i NAT stała przez 8 miesiecy nie jeżdzona,
- moto ma tracker więc coś pradu z aku zawsze szło,
- tam gdzie moto stało nie miałem możliwości ładowania aku, więc mimo jego odpalania na 15 min od czasu do czasu i tak padł.

Zdecydowałem się, że czas odchudzić moto o 3kg i zakupiłem w lipcu ogniwo LiFePO4 BC Lithium Batteries BCTZ14S-FP-S na Amazon:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00FG49YXE

Jako że wreszcie NAT stoi w garażu z prądem zakupiłem też do kompletu polecaną tu ładowarkę modelarską Redox Gamma i od tych kilku miesięcy jest OK. Bateria trzyma ok. 13,4 -13.5V a ładowarkę włączam raz na tydzień.

Zastanawia mnie ta mała pojemność Ah. Jak się ma to 4,5 Ah do 11 Ah w klasycznym aku ?

p.s.
a może lepiej kupić klasyczny aku + ładowarka ?
https://www.akumulatory24.pl/varta-ytz14s-p-139.html
https://www.akumulatory24.pl/ctek-zestaw20-p-1400.html
https://www.akumulatory24.pl/ctek-comfort-connect-m6-p-825.html

wyjdzie taniej niż sam litowojonowy aku

Grzechu2012
19.02.2020, 19:01
Mam NAT od marca 2016r
Moto stoi w ciepłym, od czasu do czasu doładuje aku, w sezonie togo nie robię tylko zimą. I generalnie nie narzekam na brak prądu chociaż w kościach czuję że jego żywotność powoli się kończy. Ale moja ładowarka super, hiper procesorowa wskazuje 100% :)
Mam też inne moto tam trochę mniej o to dbam i faktycznie 2 całkowite rozładowania i aku śmieć :(

Cezar3
19.02.2020, 20:14
W 16 roku nie było litowego...
Mój sprawdza się na razie wyśmienicie, ile to potrwa...czas pokaże :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

StrzeLuk
02.04.2020, 12:50
Nie chce otwierać nowego wątku więc dopiszę tutaj mój przypadek. Może jakiemuś świeżakowi się przydać zanim poleci po nowe aku do sklepu.

Motocykl z oryginalnym akumulatorem z 2017 roku. Przejechane 19kkm. Motocykl zimowany w garażu podziemnym.
Pierwszej zimy wykręcony aku i zimował u mnie w domu w ciepełku. Nie ładowany.
Drugiej zimy aku w motocyklu całą zimę. Trochę musiał pokręcić bo paliwo zeszło z przewodów ale dał radę. Aku nie okazywało oznak słabnięcia.

Ta zima była trochę inna bo pod koniec lutego zabrałem motocykl z "ciepłego" garażu podziemnego do mnie do garażu w domku, który jest nieogrzewany. Motocykl po zimie odpalił normalnie. Potem kilka razy był odpalany ale na krótko. Wczoraj padł... Próbowałem odpalić ale kręcił coraz słabiej i słabiej ale kręcił. Motocykl nie odpalił. Wykręciłem akumulator i sprawdziłem miernikiem 12,2V. Nie jestem ekspertem ale wydawało mi się to całkiem dużo. Pojechałem do znajomego po prostownik i podłączyłem. Prostownik pokazywał 80% naładowania. Przez jakieś 2-3h doładowałem do 100%. Miernik pokazał chyba 12,8V. Całą noc akumulator stał w cieple. Dzisiaj rano wkręciłem aku i afryka odpaliła od dotknięcia.

Tak jak napisałem, nie jestem ekspertem w temacie. Czytałem ten wątek i wnioski miałem takie, że jak kręci to powinien odpalić. Okazuje się, że jednak nie. Nawet ten delikatny spadek napięcia (80% naładowania) powoduje, że NAT już nie odpali. Nie wiem jak to jest u innych więc nie traktujcie tego jak standard.

zylek
02.04.2020, 13:45
...Tak jak napisałem, nie jestem ekspertem w temacie....

Zmierz napięcie Aku po naładowaniu, ale po kilku godzinach po odłączeniu od prostownika (powiedzmy 3-4). Porównaj z sekcja 4.4.3 dla temperatury http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm#mf_soc

Jak aku ma 12,2v to wymaga ładowania, czym szybciej tym lepiej. Akumulatory oparte o kwas nie lubią, jak się je trzyma długo rozładowane. Tracą sprawność.
Jeżeli zaś po naładowaniu i spoczynku nie trzyma napięcia dla poziomu naładowania min 70% to raczej śmietnik, będziesz się tylko z nim męczył (ładował go co chwile). Oczywiście może być też tak, ze prostownik go nie ładuje w pełni, co z mikroprocesorowymi często się zdarza, nawet te markowe maja te przypadłość.

Ważne też jakim prądem ładował się te 2-3h, jeżeli w okolicach 0,9-1A, zwykle max tyle dają ładowarki dedykowane do moto, to przyjmując średnią sprawność powiedzmy 80% przyjął jakieś 1,6 - 2,4A. BTW Sprawność trudno oszacować, bo prąd na końcu ładowania będzie się zmniejszał.

Tak czy inaczej nawet 2,5A to trochę mało, jak na napięcie początkowe 12,2 co odpowiada poziomowi około 40% naładowania. No chyba że prąd prostownika był większy, to wtedy trzeba przeliczyć.

Oczywiście to szacunki tak czy inaczej!

8Bodzio8
03.05.2020, 11:46
Jak już masz zamiar go wyciągać to warto wyciągnąć sobie kabelki coby następnym razem nie było konieczności wyciągania baterii do podładowania. O taki na ten przykład do CTEKa.
https://www.ctek.com/storage/ma/7cb5d677b6c445b3a0ed6249eb44e931/7174b741a75147da8abe25dc6361cc14/800-400-0-jpg.Jpeg/95D65E87952F07C1DF859B5B5829C12CB678F0A7/connect_eyelet_m6-web-big.jpeg

Panowie jest jeszcze lepszy sposób na ładowanie aku. Najlepiej dokupić wtyczkę do gniazda do zapalniczki wlutować do ładowarki akumulatorowej i ładować przez gniazdo które jest podłączone bezpośrednio do akumulatora.

Świetnie się sprawdza i zmniejsza ilość dodatkowych połączeń i plątaniny kabli przy akumulatorze

nabrU
03.05.2020, 14:08
Nie jest to żadne odkrycie. Problem jest taki że NAT ma fabrycznie bezpiecznik 5A w obwodzie zapalniczki, który może nie wytrzymać. Domyślam sie, że wiesz gdzie ten bezpiecznik się znajduje😀

radiolog
03.05.2020, 15:21
Hehe jak wywali to się dowie, klnąc jak szewc

Majster
03.05.2020, 15:40
A to gniazdo jest na sztywno połączone z aku czy przez stacyjkę?

Dario
03.05.2020, 20:30
A to gniazdo jest na sztywno połączone z aku czy przez stacyjkę?

Dobre pytanie :)
Jeśli oryginalne, to na pewno przez stacyjkę.
Przynajmniej tak jest w CRF 1000.

dzinks
17.08.2022, 11:13
Moto pali, ale jak zimniej i moto stoi na dworze to jakoś słabo się zbiera. Wyjazd w góry, więc raczej zapobiegawczo wymienię. Już dwa razy rozładowałem, że nie mogłem odpalić, więc pewnie już nie ma swoich właściwości.

Yuasa oryginał - trochę dużo. Natomiast sprzedawca polecił jako dobry polecenia zamiennik Bpower GTZ14S.

Sprzedawca sprzedawcą, ale zapytam was czy ktoś używał? A może coś innego kupić? Lion - odpuszczam jak na razie. Musiałbym zmienić ładowarkę CTEKA.

siwy
17.08.2022, 11:39
Ja mam jakiś zwykły varty, doładowuję co parę miesięcy wtyczką i ctkiem i działa już 2 lata.

lukasz_vip
17.08.2022, 11:58
Kupiłem najtańszy jaki był... chyba marka z Autopartnera lub Intercarsu do mojego LC8. Ma już 3 lata. Zimą doładowuję tylko raz. Jak na razie zero problemów.

dzinks
19.08.2022, 21:35
Zamówiłem bpower gtz14s. Obecny jakoś słabo dawał moc rozruchową. Pomimo że ciepło. Słychać że nie pali od strzała.

Dziś przyszedł miernik z allegro o nazwie 24diag B440. Zmierzyłem i pokazało że moc rozruchowa spadła do 189 z 230. Stan na 68%. Czas na wymianę, pomimo że pokazuje stan dobry.

Dzieju
24.08.2022, 06:16
Najpierw może podładuj a potem jeszcze raz pomierz. No chyba że już to zrobiłeś.

dzinks
24.08.2022, 07:49
Tak robiłem.

Wymieniony na nowy https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220824/af0b745f1e505bd0daa91a28c630aece.jpg

Novy
17.04.2023, 21:17
Czy regenerowaliście oryginalny akumulator z Afryki (CRF)? ;)
Chodzi mi o ten nierozbieralny?

Jack13
01.03.2024, 06:26
tu sa
https://pl.aliexpress.com/item/4000027022849.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5de2452c3uSi O1&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol

pałeł
01.03.2024, 10:19
Czy regenerowaliście oryginalny akumulator z Afryki (CRF)? ;)
Chodzi mi o ten nierozbieralny?


pomoże ci cos ?

https://dcriffraff.wordpress.com/2021/04/11/eliiy-battery-repair/?fbclid=IwAR1B2AGMkYs2XkTTps6fxTX-rz8jcXEV7DBMSZK-oUfLKiYFcpTDZR25fzc

Wiem ze odpowiedz po roku ale ja w posiadaniu wiedzy jestem od 2 dni :D
wiec przekazuje dalej
W tym wypadku uległy spaleniu bezpieczniki 45A po zwarciu jakie udało sie zrobic użytkownikowi

mysle ze nowa nisza dla r2d2 sie otwiera :D

byc moze warto skopiować sobie stronę a także wszystkie informacje nawet tłumacz z googla w tym wypadku nie zagmatwał i według mnie opis naprawy jest czytelny

madafakinges
01.03.2024, 11:16
tu sa
https://pl.aliexpress.com/item/4000027022849.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5de2452c3uSi O1&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol

Kto pierwszy stestuje. Obawiam się spektakularnego pożaru... ale może niesłusznie.

ziutek2002
01.03.2024, 12:22
Do CRF1000 poleciłem kiedyś ten akumulator: MTZ14S GEL MORETTI. Dwie osoby mają je od kilku lat i są zadowolone tym bardziej, że ich cena jest śmiesznie niska (około 130 zł).

Moja oryginalna Yusa po 8 latach - wczoraj pomiary pokazały 62% sprawności. Po ładowaniu 85%, ale poleżała jedną noc w garażu i z powrotem 62%. Z 230 CCA ,,zostało się'' 143. Po jednej z ostatnich nocy, kiedy motocykl stał na dworze, a temp. spadła do około 0st. - problem z uruchomieniem, musiałem podpiąć na chwilę ładowarkę.

Dziś zakupiłem i też montuje MORETTI.

Novy
01.03.2024, 22:23
pomoże ci cos ?

https://dcriffraff.wordpress.com/2021/04/11/eliiy-battery-repair/?fbclid=IwAR1B2AGMkYs2XkTTps6fxTX-rz8jcXEV7DBMSZK-oUfLKiYFcpTDZR25fzc

Wiem ze odpowiedz po roku ale ja w posiadaniu wiedzy jestem od 2 dni :D
wiec przekazuje dalej
W tym wypadku uległy spaleniu bezpieczniki 45A po zwarciu jakie udało sie zrobic użytkownikowi

mysle ze nowa nisza dla r2d2 sie otwiera :D

byc moze warto skopiować sobie stronę a także wszystkie informacje nawet tłumacz z googla w tym wypadku nie zagmatwał i według mnie opis naprawy jest czytelny

Oryginalny akku w CRF z 2017 jest ołowiany.
Nie ma tego całego elektronicznego badziewia w środku jak jest w tym artykule.

mdxmd
05.03.2024, 09:42
Tak sobie szukam czy coś się zmieniło w kwestii sprawności Li w niskich temperaturach i wygląda na to iż bez zmian. Bardzo fajny opis można znaleźć na stronie Landport poniżej link do aku litowo żelazowych

https://www.landportbv.com/media/documents/LPT_200201_Veiligheidsinstructies_a4_lfp.181bd3.pd f

cyt. "Starting power at temperatures below 0 °C is only available to a limited extent"

także wszystko jasne...

Jack13
09.03.2024, 16:02
Ja czesto pracuje przy chińskich pojazdach elektrycznych np autobusy. Powiem ze jakość jest wysoka jak również ogniwa elektryczne znacznie wyprzedają jakościowo europejskie. Chińczycy nie dali rady na rynku pojazdów spalinowych, poszli ostro w pojazdy elektryczne i tu sa w czołówce.

8Bodzio8
21.01.2025, 09:37
Nie jest to żadne odkrycie. Problem jest taki że NAT ma fabrycznie bezpiecznik 5A w obwodzie zapalniczki, który może nie wytrzymać. Domyślam sie, że wiesz gdzie ten bezpiecznik się znajduje😀

Spokojnie gniazdo jest podpięte na osobnym przewodzie bezpośrednio do akumulatora gdzie mam bezpiecznik 10A Nic od 10 lat się nie dzieje... Tak samo mam podpięte gniazda w pozostałych motocyklach i wszystkie obsługuję jedną ładowarką

8Bodzio8
21.01.2025, 09:39
A to gniazdo jest na sztywno połączone z aku czy przez stacyjkę?

Gniazdo podpięte pod akumulator na osobnym przewodzie z bezpiecznikiem 10A. Wszystko działa idealnie. Dodatkową zaletą jest to że na postoju można użyć gniazda bez włączania zapłonu. Oczywiście rozsądnie bo wszyscy wiemy jakie słabiutkie mamy aku w NAT...

8Bodzio8
21.01.2025, 10:19
Mam wrażenie że mój oryginalny aku CRF1100 z 2019 powoli pada. Za pierwszym odpaleniem bardzo ciężko kręci przez dłuższą chwilę ale odpala moto. Oczywiście jest doładowywany systematycznie. Zastanawiam się nad zakupem zamiennika z uwagi na cenę oryginału....

Zastanawiam się nad HJ13L-FPZ

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym aku czy ewentualnie możecie polecić coś innego