View Full Version : wylacznik trakcji w CRF
szynszyll
23.05.2018, 11:46
yo
Emek zasygnalizowal potrzebe stworzenia ukladu pozwalajacego odcinac cos z trkacji w CRF. ja sie za bardzo nie orientuje o co chodzi. napiszcie mi mozliwie jasno co i jak. cos sie po kluczyku wylacza cos po swiczu. opiszcie sprawe a ja to postaram sie rozgryzc i cos zaproponowac.
madafakinges
23.05.2018, 11:58
Ja mam na to taki pomysł... kontrole trakcji ustawia i wyłącza sie(trzeba przytrzymać 3s) guzikiem na kierownicy tam gdzie zwykle jest blinda, niestety po każdym wylączeniu zapłonu kontrola ustawia się na max.
Są moduły za kilka stów zielonych które wpina się w modół motocykla. Pokrętłem ustawiasz 0-1-2-3 na którym poziomie ma być kontrola trakcji-fajnie, ale drogo i trudny montaż.
Ja proponuje zrobić coś wpinanego pod kostkę wychodzącą z lewych przełączników. Zamontować tam ustrojstwo które za każdym razem po przekręceniu kluczyka będzie wysyłało sygnał, że kontrola ma się wyłączyć.
Drugi sposób nawet łatwiejszy; mamy wspólny bezpiecznik od ABS i TC zrobić obejście które będzie odłączało ten bezpiecznik guzikem z kierownicy.
Za prawa autorskie poproszę jedną darmową sztukę na testy.
Tylko wtedy pozbędziesz się też ABS a on na przodzie może się czasem przydać. Ja byłbym za tym aby wyłącznik odcinał tylko TC bez ingerencji w ABS.
Mada - odłączenie ABS i/lub TC to dwie różne rzeczy. Może zrobić to w pierwszym proponowanym rozwiązaniu.
Moze znajdź film i wklej tu albo wyślij Szynszyllowi, żeby wiedział dokładnie, co masz na myśli.
madafakinges
23.05.2018, 12:13
No tak ale wjeżdżając w teren wciąż będziesz musiał pamiętać o tylnym abs. A tak to przycisk OFF i nie ma ani TC ani ABS.
ps. tak naprawdę w offie potrzebujesz ABS z przodu...
Jestem co raz bliższy wywaleniu w pizdu tego abs i TC=5kg mniej. Do tej pory ngdy mi nie pomógł a kilknaście razy przeszkodził...
https://thetenerist.wordpress.com/2018/01/13/honda-crf1000-africa-twin-traction-control-memory-module-installation/
Rzeźba trochu.
Ale może ktoś by chciał ABS wyłączyć, a TC zostawić np. na pierwszym ustawieniu.
madafakinges
23.05.2018, 12:18
Jest to kolejna rzecz która może się zepsuć, dlatego też zdemontowałem RapidBikea. To musi być proste jak dupcenie, dlatego ja bym obstawał za opcjąc wpinaną w miejsce bezpiercznika. To będą dwa kable na jednym bezpiecznik i włącznik. Jak coś się zjebie wypinasz i wkładasz bezpiecznik na swoje miejsce.
"Ale może ktoś by chciał ABS wyłączyć, a TC zostawić np. na pierwszym ustawieniu."
Tak wtedy włączasz sobie 'bezpiecznik' guzikiem i rzęcznie ustawiasz co chcesz. Wjeżdżasz w błoto to z TC nie najedziesz pyk jeden guzik i masz analogowy moto.
Jak wyłączy tylko ABS na tyle to może być po Twojemu.
madafakinges
23.05.2018, 12:23
Niestety bezpiecznik całkiem wyłącza abs.
LuckyStrike
23.05.2018, 12:58
Próbował ktoś odpalać z wciśniętym przyciskiem od kontroli? Może wystarczy go przykleić :)
Będzie przeskakiwał między trybami ;).
Ja tam prosty chlop ze wsi jestem, ale naprawdę nie mogę zrozumieć, ze komus chce się ingerować w motocykl, budowac ustrojstwa za ciężkie piniondze itd. itd. :D
Ilez to czasu zajmuje nacisniecie tego przycisku?
Pomnozone nawet przez 10 lat użytkowania - wyjdzie i tak niewiele w porównaniu do budowania i wpinania jakiegoś modulu.
Ale co kto lubi.....
Z zaciekawieniem będę obserwowal temat.
Tu nie o to chodzi aby wcisnąć guzik. W terenie to upierdliwe i zapominasz. Ja 2 razy przez niewyłączenie TC z racji zapomnienia leżałem w tym raz w wodzie bo moto w strumieniu zdusiło na śliskich kamieniach. Goowniane uczucie jak prosty bród sprawia problem przez elektronikę.
madafakinges
23.05.2018, 13:46
Nie wiem po uj ta trakcja... rozumię, że takie 1000rr co ma 200kuni na kole potrzebuje TC ale afra ledwo 82kunie na kole pokazuje... 950/990 milion razy agresywniejsze a jakoś nie przeszkadza ludzią w terenie, że TC nie ma...
Podpiąć tylny czujnik pod przednie koło i po ABSie z tyłu i TC tak mi na myśl przyszło,tak głośno myśle sobie.. Ale pewnie dupa z tego będzie bo sygnał z tylnego czujnika bedzie do czegos tam potrzebny..
szynszyll
23.05.2018, 19:08
ok. prosze napisac mi w punktach co chcemy uzyskac przy pomocy jakich srodkow.
madafakinges
23.05.2018, 20:10
1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera
2.
szynszyll
24.05.2018, 08:58
1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera
2.
a to trzeba z ta Pania rozmawiac :D
https://www.youtube.com/watch?v=CFh4aUf3_7g
1. 20 koni więcej przy pomocy magnetyzera
2. 200 tys. przebiegu więcej przy pomocy ceramizera.
W ktm mam takie pudeleczko https://www.ktm.com/powerparts/handlebar-amp-instruments--electric/instrumentselectric/dongle-8f546dc0/?year=2016&segment=Enduro&model=F9703P8&category=KE3-16007245%2FKE4-16007249
Jak raz się ustawi abs i trakcje to tak zostaje, póki się nie wyłączy ręcznie.
Moze można cos podobnego skonstruować do afri ?
Uważam to za jedno z niezbędnych akcesoriów.
ok. prosze napisac mi w punktach co chcemy uzyskac przy pomocy jakich srodkow.
Za pomocą środka typu wyłącznik on/off chciałbym uzyskać.
1. Całkowitą dezaktywację TC niezależnie od wyłączenia moto kluczykiem.
2. Działający ABS na przód, wyłączony na tyle.
3. Bez prucia instalacji.
radiolog
24.05.2018, 10:00
Za pomocą środka typu wyłącznik on/off chciałbym uzyskać.
1. Całkowitą dezaktywację TC niezależnie od wyłączenia moto kluczykiem.
2. Działający ABS na przód, wyłączony na tyle.
3. Bez prucia instalacji.
Też tak chcę, 100% moich oczekiwań w projekcie Emka
bukowski
24.05.2018, 16:13
Też tak chcę, 100% moich oczekiwań w projekcie Emka
No albo żeby "pamiętał" ostatnie ustawienie TC i ABS tył.
Moze tak powinniscie pocwiczyc pamiec....zenujace jest to rozwazanie nad trakcja i jej wylaczaniem...Wysiadam...:haha2:
Wysiądź. Nie interesuje Cię temat to ok ale po co te uwagi.
...o coś takiego:
https://youtu.be/IVtcc-69IOs
IVtcc-69IOs
madafakinges
24.05.2018, 19:14
Muku podobno turatech rzucił coś nowego. Sprawdź czy nie jest ci to konieczne żeby afra dobrze w garażu wygladala;)
Wysiądź. Nie interesuje Cię temat to ok ale po co te uwagi.
Czasami niektórzy tak mają że pierd...ą bez sensu dla zasady :)
bukowski
24.05.2018, 19:29
Czasami niektórzy tak mają że pierd...ą bez sensu dla zasady :)...a jak nie widać, to nie ma sensu. Zero do lansu. Co innego fancy ramka do GPS albo carbonowa okleina na cokolwiek, tudzież olejarka że sterowaniem ze smarkfona. Mogą być jeszcze gmole w wersji chroniącej zbiornik płynu hamulcowego, bo jest na jutubie film, jak facet stracił ten zbiornik i odlamki amelinium wbily mu się w płat czołowy i stał się warzywem.
Kurde, tetryczeje na starość.
:D
Sent from my G8441 using Tapatalk
madafakinges
24.05.2018, 20:03
Ale wzmocnienie podnóżka i podniesienie błotnika by ci się przydalo
bukowski
24.05.2018, 20:31
Ale wzmocnienie podnóżka i podniesienie błotnika by ci się przydaloZ tym wzmocnieniem trochę się zastanawiam. Nietanio i ciężko, ale coraz więcej tych podnozkow potrzaskanych.
Sent from my G8441 using Tapatalk
A tak na poważnie, jeżeli po wyłączeniu stopką boczną nie kasują się ustawienia, to może w jakiś magiczny sposób przenieść to do switcha. Dla jasności :-) nie jestem zainteresowany , ja mam wyrobiony odruch , po odpaleniu naciśkam trakcję 2x na pierwszy stopień i po sprawie - działa.
szynszyll
25.05.2018, 08:37
gruby temat. z tego co widze bez cyfrowki sie nie obejdzie. nie zrobie tego zdalnie. moze na zime wpadnie jakies crf zeby sie popastwic. proste odciecie spowoduje pojawienie sie bledow - uklad niesprawny przy self-diagnostic. trzeba oszukac ECU. i nie popsuc przy okazji.
W przyszłym michu siądę i zrobię ... przekonałem się ostatnio, że tylko 1 tryb jest dobry :D pozostałe zabijają hehe....muszę tylko skończyć automat do crossturera ... oryginalny nie ma trybów S123...:(
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.