View Full Version : Wyrobione krzywki wałka rozrządu.
CzarnyEZG
16.03.2018, 16:04
Hej.
Kumpel poskładał właśnie Hondę VT500, po wymianie wałka rozrządu.
Wymiana wałka była spowodowana wyrobieniem krzywek, lecz w nietypowy sposób, bo tylko części z nich.
Szukamy przyczyny takiego wyrobienia i przyszła nam do głowy myśl, że było to spowodowane częstą praca motocykla stojącego na kosie (wyrobione są te krzywki, które są wtedy wyżej)
Czy to dobra droga? Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?
szynszyll
16.03.2018, 16:23
to problem znany z intruderow, ktore na bocznej stopce leza wyjatkowo mocno na lewa strone. w hondzie sie nie spotkalem. pierwsze VT 500 mialy problem z rozklepywaniem trzonka zaworu na 'grzybka'.
CzarnyEZG
16.03.2018, 16:34
Sprzęt o którym mówimy, tez dosyć mocno leży na lewą stronę (kosa jest chyba spawana i nieoryginalna) Dzięki za odpowiedź. Zatem nie szukamy dalej miodu w dupie.
madafakinges
16.03.2018, 17:28
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
i rozrząd na kołach zębatych
szynszyll
16.03.2018, 18:27
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
?! a w afryce i transalpie to niby z czego jest silnik? przeciez VT500 jest pierwowzorem silnika TA, NTV, AT i calej pozniejszej rodziny Shadow dla Europy. rodzina VT dzielila sie pomimo tego samego symbolu na dwie grupy tj. glownie sprzedawane w usa i kanadzie - gdy do serii VT wkladano glowice z kasatorami - o to rowniez byl oparty silnik w XLV750R. do dnia dzisiejszego w honda USA mozba je kupic w VT1100, oraz popularniejsze w europie moticykle z silnikami opartymi na vt500c. rowniez trzyzaworowe glowice ale bez kasatorow. reasumujac: amerykanskie VT750 to nie to co VT750C2 sprzedawane w europie.
te silniki z kasatorami rowniez byly bardzo trwale - zla opinia brala sie z tego ze Polske zalewala fala trupow z Kanady i USA i w polaczeniu z buraczanym serwisem tak skomplikowany mechanizm sie poddawal. w starszych modelach dochodzilo tez do uszkodzen cewek zaplonowych a wlasciwie tylko jednej z nich. na fotkach honda vt1100 w wersji USA i EU. to sa inne silniki. ten ktory byl w VT500 nie mial kasatorow i przeksztalcil sie w silnik z TA vh-06 z glowicami na luzach 0.1 - w 1988 juz te glowice zmieniono na 13-22. te silniki sa niemal identyczne.
jedyna problematyczna seria hondy jaka znam to pierwsze magny. bardzo zlozona konstrukcja bez dobrego serwisu i materialow eksploatacyjnych potrafila przyspozyc klopotow. ale pokazany w 1982 (!) vt500 ma silnik blizniaczo podobny do TA i AT. o jakich wiec 'nieudanych' konstrukcjach tu mowimy? mocna teza jak na forum Africa Twin :D
jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.
zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca?
Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ
Zmora amatorów czoperowania...
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/moto_gallery/HONDA-VT-750-C-SHADOW-13084_1.jpg
szynszyll
16.03.2018, 18:55
jeżeli krzywka nie ma smarowania od wewnątrz mogło mieć to wpływ na zatarcie ale nie musiało.
zdjecia wałka macie? Które krzywki? Ssąca?
Raczej słabe smarowanie i jakość oleju miały na to wpływ
Zmora amatorów czoperowania...
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/moto_gallery/HONDA-VT-750-C-SHADOW-13084_1.jpg
na fotce mamy vt750 lub vt700 z okolic 1984-85 roku. charakterystyczne sa te okragle gumki w osi walka rozrzadu, wkrecane gniazda swiec w glowicy na duzy imbus i naciety okragly dekielek od krecenia walem. ale to nie jest rodzina VT500 tak jak wspomnialem wyzej.
motormaniak
16.03.2018, 19:04
Wszystkie stare vt i wariacje na temat tego silnika to bardzo nieudana konstrukcja hady tak że raczej spodziewajcie się jeszcze innych niespodzianek.... Żeby odbudować zaufanie klientów honda wypuściła vfr.
Pomyliło Ci się z silnikami serii VF zastąpionymi przez VFR.
szynszyll
16.03.2018, 19:06
Pomyliło Ci się z silnikami serii VF zastąpionymi przez VFR.
tak jak napisalem - pierwsze magny byly problematyczne i szybko zniknely. wrocily dopiero w 1994 juz na silnikach z vfr.
madafakinges
16.03.2018, 21:48
Rzeczywiście chodziło mi o vf
szynszyll
16.03.2018, 23:47
ale ze wygladaja mega kozacko to fakt. trzeba pamietac ze to byl poczatek lat 80! kolesie wyskoczyli z mega zaawansowanym i skomplikowanym sprzetem. nikt wtedy tak wysoko nie latal. bmw w najlepsze tluklo swoje popychaczowe cudo 2v :) a japonce w takie wypasione zegary sie bawili :) gwiezdne wojny :)
https://youtu.be/FguLW4jRVxg
tu pokazane jaki to byl wypasiony sprzet:
https://www.youtube.com/watch?v=sI1_Me4eXT0
szynszyll
19.04.2018, 12:58
o taka anegdotka.
dzis przez telefon pan sie smiertelnie obrazil bo grzecznie odmowilem naprawienia Jego wymarzonej Magny 750 z 1983. a przeciez to tylko takie drobiazgi :D linke sprzegla naprawic ( tam jest silownik) i zsynchronizowac gazniki - bo tak mu kolega powiedzial :D
gazniki w Magnie 1983?! aaaaaaahhhhhhhaaaaaaa... ile siwych wlosow na ogonie sobie oszczedzilem?
APAGE SATANAS!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.