PDA

View Full Version : problem po wymianie filtra paliwa


Adamo0124
13.03.2018, 18:34
Witam, wymieniłem cieknący filtr paliwa, pomyliłem się i założyłem go odwrotnie, zapaliłem motor chodził chwilę i zaczął szarpać jakby na jednym garze chodził, jakby paliwo nie dochodziło, obroty na ssaniu około 1 tysiąca, i zgasł, później jeszcze tak chodził jak odpaliłem miał tak ciężko na ssaniu i puścił na wysokie po kilku minutach, na drugi dzień to samo ale juz cały czas miał ciężko, oblukałem wtedy że jest odwrotnie ten filtr i go zamieniłem odwrotnie zgodnie ze strzałką, po tym dalej to samo, nawet jak motor odstał kilka dni to też po odpaleniu na ssaniu chwilę chodzi bardzo ciężko i gaśnie, jak dam na siłę gazu to nieraz przy gazowaniu strzeli z tłumika, zauważyłem też ze przy jednej świecy jest mokro, czy to mozę być tylko kwestia zalanych świec czy cos więcej? proszę o pomoc może ktoś miał kiedyś podobną sytuację, pewnie coś rozwaliłem ale nie wiem o co chodzi, jak narazie nic się nie dotykam, motor mam od miesiąca, africa twin rd07a

sluza
13.03.2018, 20:30
taka pomyłka nie powinna mieć związku z opisywanym problemem

szynszyll
14.03.2018, 03:11
podaj paliwo bez filtra zupelnie. moze Ci sie trafil wadliwy egzemplaz co nie przepuszcza bez wzgledu na kierunek.

Dzieju
14.03.2018, 12:19
Może tak jak seria filtrów powietrznych z żółtym papierem.
Przestawały przepuszczać po max 1500km jeżdżone w czystym powietrzu czyli bez offa.
Czyżby paliwowe też spaprali?

szynszyll
14.03.2018, 13:48
wydaje mi sie to malo prawdopodobne - nigdy sie z takim przypadkiem nie spotkalem ale na logike: mechanizm dziala --> wymieniamy jedna prosta czesc --> mechanizm nie dziala. no to bym od tej czesci zaczal.

szymon25
14.03.2018, 14:08
Drugi filtr zamontuj. Tylko teraz dobra strona :-) jak nie pomoże to pomiń na czas testu filtr i podłącz paliwo z innego źródła. Dziwny przypadek swoją drogą.

Adamo0124
14.03.2018, 17:43
ok, jak uda się to naprawić to napiszę co było nie tak

szynszyll
14.03.2018, 19:40
luz. to jest prosty uklad jak moje relacje damsko-meskie z ewa w 1981 w 'maluchach' :) musi robic

robertG7
14.03.2018, 20:26
a może pompa padła i paliwa nie podaje - taki zbieg okoliczności

Adamo0124
15.03.2018, 02:17
odkręciłem kopułke od pompy paliwa i jak naciskam starter to pompa reaguje, ruszają się części, tak samo w filtrze też jest paliwo i po za pompą, jak oddam do mechanika to po wszystkim opisze co było nie tak

szymon25
15.03.2018, 06:20
To tak prosty układ ze aż mechanika nie potrzeba. Przed wydaniem kasy na majstra sprawdził bym samemu. Odłącz pompę, podłącz wache z banki na długiej rurce do przewodu za filtrem, podnieś wysoko i rura. Musi działać. To nie silnik odrzutowy

Dzieju
15.03.2018, 06:34
Tak dla spokoju wyjmij filtr powietrza przy próbach.
Zdarza się że papierowe potrafią napić się wilgoci i blokują.
Rozwiń stwierdzenie :" zauważyłem też ze przy jednej świecy jest mokro, czy to może być tylko kwestia zalanych świec czy coś więcej?" , ????

Poncki
15.03.2018, 12:45
Jeśli chodzi o paliwo z bańki to patent bardzo pomocny, ale trzeba działać z głową, bo jeden motocykl FAT już spłonął ;)

sluza
15.03.2018, 12:59
Rozwiń stwierdzenie :" zauważyłem też ze przy jednej świecy jest mokro, czy to może być tylko kwestia zalanych świec czy coś więcej?" , ????

Trafne spostrzeżenie. Świeca nie dokręcona?

szynszyll
16.03.2018, 03:21
Jeśli chodzi o paliwo z bańki to patent bardzo pomocny, ale trzeba działać z głową, bo jeden motocykl FAT już spłonął ;)

byl taki przyjaciel tu albo na FTA co palil wtryskowego TA700 z... miednicy w ktorej zanuzyl pompe wtryskowa. mama zawolala go na zupe ( nie zmyslam) i jak wrocil to garaz juz dogasal :D

Adamo0124
16.06.2018, 19:27
Witam po długiej przerwie, afryka już sprawna oczywiście, okazało się że jakiegoś syfu się napchało i przytkał się gaźnik poprostu, problem jest inny teraz, prędkościomerz wariuje nieraz, spada wskazówka i powraca do góry, i przeważnie tak drga cały czas lekko na dół i do góry, do tego też rzężenie sprzegła jak wcisne go na luzie, niewiem czy to cos poważnego czy nie jak ktoś orientuje się to prosiłbym żeby coś napisał:)

motomysz
17.06.2018, 09:39
Jeśli chodzi o wskazówkę prędkościomierza to zaczął bym od ślimaka. Zciagnij przednie koło i oceń jego stan. W razie "w" zrób fotę koledzy ocenia. A sprzęgłem bym się na razie nie przejmował, większości afryk sprzęgło słychać po wciśnięciu klamki, w jednych mniej w drugich bardziej. Musiałby ktoś zaznacz z tematem posłuchać tego, tak ciężko powiedzieć.

krzeszu
07.05.2019, 08:39
Pobawię się w sapera, ale co tam, może się komuś przyda... Wczoraj moto zgasło w drodze do pracy. Objawy jak przy kończącym sie paliwie. W weekend wymieniałem sobie oleje i filtry-w tym właśnie filtr paliwa. Okazało się, że nowy filtr ledwo przepuszczał paliwo! Po wymianie na stary, śmiga znowu.

Kloskuba
07.05.2019, 09:27
Kolego.

Na Twoim miejscu sprawdziłbym nadmiar paliwa a nie jego brak.
Być może (jak sądzę masz tam gaźnik) przelewa ci paliwo przez gaźniki np. puściły zaworki iglicowe i objaw jest taki. Motor chodzi ale zalewa go podczas pracy. ??
To dość typowa częsta usterka gaźników. Pocieszenie --> nie droga w naprawie.

Kuba

krzeszu
07.05.2019, 10:52
Przed wymianą filtra motor brykał aż miło. Po wymianie, stracił moc i zgasł. Dmuchająć w nowy filtr, powietrze przechodziło bardzo słabo. Po wymianie na stary filtr, motor śmiga jak złoto (100 km juz zrobiłem). Więc nie bardzo rozumiem Twoją radę :dizzy:

wojtekk
07.05.2019, 11:02
Załóż inny filtr.

Dzieju
07.05.2019, 11:16
Tak jak z powietrznymi może i w paliwowych się zdarzają wadliwe partie tak ciasne że niczego nie puszczają.

krzeszu
07.05.2019, 11:26
Na bank jakiś wadliwy-dmuchając w stary, przepływ jest swobodny. Jak dmuchnałem w nowy, to musiałem użyć sporo siły, żeby powietrze przeszło.

Galar
07.05.2019, 20:52
Po wypaleniu paliwa po pierwszym rozruchu mogły się zawiesić pływaki.

tommi
08.05.2019, 10:23
Okazało się, że nowy filtr ledwo przepuszczał paliwo! Po wymianie na stary, śmiga znowu.

Czytamy do końca, koledzy :)