PDA

View Full Version : Czy to możliwe


giziu
16.04.2009, 10:33
Może mi ktoś wytłumaczyć co jak i dlaczego?
Na Targach w Berlinie zakupiłem Leosia do swojej Afryczki, założyłem pięknie cudnie pyrka...ale najważniejsze spalanie drastycznie mi spadło. Przy oryginalnym kominie do rezerwy mogłem zrobić nie więcej niż 230km a w tej chwili mam już 300 z kawałkiem i dalej jeżdżę. Czyżby jakieś cuda niewidy?
I tak chyba muszę jechać na regulację gaźników bo przy wylocie widać czarny nalot (sadza). Technika jazdy nie zmieniła się od dnia zakupu :)

rambo
16.04.2009, 13:15
300km to robie po mieście od rezerwy. Założony tłumik arrow

giziu
16.04.2009, 13:35
Rambo...poprzednie Afryki tez mi paliły bardzo mało ale ta to przeginała pałę od samego początku dlatego jest dla mnie zaskoczeniem, że zmiana komina ma ( lub nie ma) taki wpływ.

rambo
16.04.2009, 13:47
Kurde, może jakaś popsuta ta afryczka ;)

chinol
16.04.2009, 17:53
pewnie zasysa więcej powietrza i mieszanka odpowiednia powstaje. może jakiś zawalony syfem był stary tłumik. mi też 300km robi do rezerwy od zawsze

rambo
16.04.2009, 18:31
Ale wy Towarzyszu Chiński to macie taką nowszą tą AT. niby są oszczędniejsze :)

Dzieju
16.04.2009, 22:50
Giziu, zmniejszenie spalania po założeniu Leona jest jak najbardziej możliwe.
Oczywiście przy zachowaniu normalnej jazdy.
Gdy jednak ktoś podkręcony brzmieniem wydechu chętniej odkręca gaz to spalanie raczej nie spadnie.
Leon poprawia dół i umiejetne obchodzenie się z gazem ( wcale nie anemiczne tylko odpowiednie) daje wymierne oszczedności przy podobnej dynmice jak przed zmianą.

giziu
17.04.2009, 07:37
Czyli wychodzi na to że bardzo umiejętnie obchodzę się z manetką gazu :)

fazi
17.04.2009, 19:05
A mi ostatnio spaliła 12 ale było duzo terenu i do trzeciego biegu odkręcałem do końca

wieczny
17.04.2009, 22:13
No to mi wtedy pali 6,5 :).

rambo
17.04.2009, 22:23
Dwa razy po 340km do rezerwy po Wawie :drif: Albo to te świece od Towarzysza Ramiresa albo cuda wianki :)

chinol
18.04.2009, 20:09
Dwa razy po 340km do rezerwy po Wawie :drif: Albo to te świece od Towarzysza Ramiresa albo cuda wianki :)

no ale ty z każdej górki jedziesz na luzie ;) i do połowy górki z rozpędu ;)

rambo
20.04.2009, 02:04
OK hola hola panie holan :p te 340km to do rezerwy ale przy dzidowaniu po mieście odcina nieco później niż w trasie jak nie bujamy motorem

Ale jeden pomiar 6,08 drugi 5,97 L benzyny na 100km po Stolycy :) od świateł do świateł. Mówie Wam że to te świece od Ramiresa :oldman::oldman::oldman:

Nowy011
20.04.2009, 16:52
Aż dziw bierze.. że się jeszcze dzieju nie wypowiadał. na temat spalania
n i Zbyszek... co na kotlee 485 kilosów zrobił na Rd04 ........:Thumbs_Up::dizzy:

Dzieju
20.04.2009, 18:38
no to masz
ostatnio do rezerwy zrobiłem 430km dodam że filtr powietrza i świece mają już 15tyskm no i przy tej jeździe odrobinę mi tarły przednie klocki ( teraz już chodzą lepiej).
Nie był to najlepszy wynik :(najmniej mi kiedyś 3 razy wyszło 4.3-4.5)
ale żeby nie było.... zdażyło mi się przy dynamicznej jeździe ( na topienie burej suki , dabal niech się wypowie) spalić nawet ok 5.8-6.
Zobaczymy jak będzie na nowym oleju i filtrze powietrza, no i może wreszcie jakaś kontrola zaworów po 30tyskm :)..to może bedzie jeszcze mniej


Dzis zalałem do pełna po jeździe wspomnianej powyżej.
Okazało się że na 23.5 litrach zrobiłem 510km, co daje 4.6/100
Czyli od bidy może być.Daje to teoretyczny zasięg na zbiorniku jakieś 550km.

motomysz
17.06.2015, 21:18
Panowie odświeżam temat!
Giziu nie powinien się martwić, jak pali mniej to rewelka!!! Ja mam natomiast odwrotny problem bo po założeniu LEOSIA spalanie 6,6 i to po trasie bez wariacji przerażające :dizzy: wiem ze wcześniej było to w granicach 5. Można coś z tym zrobić? Wybieram się w dłuższą trasę i chyba bede zmuszony napieprzać na ori. A LEOS tak ładnie brzmi i taki leciutki. Podpowiedzcie proszę co wyregulować o ile można....

Misza
17.06.2015, 21:50
temat równie czsto poruszany... już na starym forum o ile dobrze pamiętam. A prawdopodobnie powodem jest właśnie ten piękny pomruk leosia ale tylko na wyższych obrotach ;) Do których trzeba się dokręcić co powoduje właśnie to większe spalanie. Sam z siebie się nie poprzestawiał aż tak...

motomysz
17.06.2015, 22:07
Ale własnie sęk w tym ze pojechałem w traske żeby to sprawdzić bo coś za szybko ta rezerwa. Nie kręciłem maneta za żwawo porostu 1,2,3,4 i rakietuuuu...:haha2: żartuje oczywiście, jazda spokoja, preferowna przez rodziców młodych motocyklistów.

Dzieju
18.06.2015, 08:55
Od 2 lat mam Leona, nie odnotowałem zwiększenia spalania.
Na zużycie większy wpływ ma czystość filtra pow. i dokręcania manetki gazu.
Jak często widać posiadacze głośniejszych kominów lubią odkręcić by sobie posłuchać, a to kosztuje paliwo.
Na ostatnim 1600km wypadnie w Kotlinę trójka spalała mi średnio 4.7-4.9/100 ale wcześniej na przybrudzonym filtrze potrafiła 5.5 a nawet czasem bliżej 6/100.

motomysz
18.06.2015, 11:18
Ok. Jesli tak to zakladam orginalmy tlumik i robie testa...

zimny
18.06.2015, 11:24
Ciekawe jest to co Dzieju pisze.

W trójce jest prawie taki sam silnik jak w trampku 650. Trampek nie schodzi poniżej 5,5l, a 6 jest norma. Inne dysze, gaźniki?

Moja 600 paliła na oryginale 5-5,5l, niedawno założyłem dedykowanego Marvinga - zobaczymy, jeżdżę tak samo nie kręcę silnika powyżej 6,5tys obr.

Pozdrawiam
Zimny

motomysz
18.06.2015, 11:35
Oo.. Zimny daj cyne jakie rezultaty, aby nie takie jak umnie. Pozdro.

Dzieju
18.06.2015, 13:31
Dodam że na tym wypadzie i zero siódemki też potrafiły w ok 5/100 jak i wiadro które z nami jechało nie przekraczało tej wartości.
Tylko na jednym tankowaniu/odcinku wyszło wszystkim do 0,5ltr więcej z racji dynamiki przejazdu.
Myślę że styl jazdy ma też znaczenie, można szybko czy dynamicznie ale przy tym względnie oszczędnie .
Jedna z 07 zawsze dużo paląca, może z powodu dynojetów nie wiem, chlała pod 7/100.

zimny
18.06.2015, 13:45
To też fakt - mi trampek załadowany z pasażerką pali najmniej bo...mimo ze czasem pojedziemy szybciej to wtedy jeżdżę bardzo płynnie, bez szarpania gazu więcej niż potrzeba.

Pozdrawiam
Zimny

marekw
19.06.2015, 23:12
A niech chleje 7 litrow,paliwo nie jest wcale takie droge,byle miala moc

Balugass
20.06.2015, 09:46
cos rozkalibrowane macie te Afryki :D mi po leśnych szutrach to ponad 7 wychodzi a w trasie do 120 ok 6 :)

Dzieju
21.06.2015, 17:13
A niech chleje 7 litrow,paliwo nie jest wcale takie droge,byle miala moc

Co ciekawe różnica w mocy między spalaniem pięć z hakiem a siedem jest raczej znikoma.
No ale skoro u ciebie jest tak tanie paliwo to jak wpadnę to mi zatankujesz Afryczkę :)

sizyrk
21.06.2015, 19:28
Ja na swoim tripmasterze ustawiam 400 i po tej wartosci szukam stacji i mam paliwa na jakies 50 km. Leos ladnie siedzi i gada :)

motomysz
21.06.2015, 20:36
[QUOTE=sizyrk;437217]Ja na swoim tripmasterze ustawiam 400 i po tej wartosci szukam stacji i mam paliwa na jakies 50 km. Leos ladnie siedzi i gada :)[/QUOT

Nawet jak masz 10 litrow w garbie? ,-)

sizyrk
21.06.2015, 23:12
[QUOTE=sizyrk;437217]Ja na swoim tripmasterze ustawiam 400 i po tej wartosci szukam stacji i mam paliwa na jakies 50 km. Leos ladnie siedzi i gada :)[/QUOT

Nawet jak masz 10 litrow w garbie? ,-)

Nawet jak mam 5!!!!!

Nie no przy pelnym zbiorniku .

Dzieju
22.06.2015, 08:08
Wczoraj dzwonił do mnie kolega z trasy że mu trampek przestał jechać a dodatkową wskazówką było ostatnio podwyższone spalanie.
Diagnoza oczywista, zapchany filtr powietrza. Mimo że jak twierdził niedawno zmieniał.
Opukał, wydmuchał , lekko naderwał papier i pojechał dalej.
Ostatnio przebiegi do zapchania filtra powietrza zdecydowanie spadły.
Kiedyś zdarzyło mi się 18tys na filtrze zrobić, ostatnio wyszło 4.5tys a na jednym ledwo 1.5tyskm.
Dlatego sprawdzajcie ich czystość jak tylko średnie spalanie podniesie się 0.5-1ltr/100.
Grzebanie w gaźnikach czy zaworach zostawcie na później.
Różnica czysty-brudny spokojnie może sięgnąć 1.5 litra.