View Full Version : Przeróbka elektryki w BMW XChallenge.
Szukam magika do przeróbki elektryki w Xch. Chcę zmienić licznik na akcesoryjny, lampę i ogólne uproszczenie elektryki.
Powód? Problemy z licznikiem i kierunkowskazami. Licznik szaleje podczas jazdy, kierunki przestają działać. Podmieniany był licznik (odpowiedzilny za kierunkowskazy), wiązka, komputer, regler, stator i czujniki w przepustnicy/wtrysk. Nie wiem co może być przyczyną. Moto mi pasuje do enduroturystyki, dlatego chcę zainwestować i latać nim dalej. Nastawiam się na wymianę licznika z odczytem prędkości, przebiegiem, przebiegiem dziennym, temperaturą i ciśnieniem oleju, poziomem paliwa i aktualnie załączonym biegiem. nie potrzebuję czujnika sprzęgła, rozłożonej stopki bocznej. Lampę przednią też z chęcią zmienię (Nie podoba mi się i słabo świeci).
Jestem z Częstochowy.
Znajdzie się ktoś z okolic Śląska kto ogarnie mi to? Dobrze by było zaprojektownie też stelaża przedniego pod nową lampe.
Temat na (mam nadzieję) krótką zimę.
P.S.
Mam schemat elektryczny do tego moto.
Dzięki za odzew.
Szukaj Kuby Warzyszynskiego w Czëstochowie.
http://www.motobmw.pl/kontakt.html
Wysłane przy użyciu Tapatanka
szynszyll
20.12.2017, 09:39
wrzuc prosze schemat. tu lub na priv szynszyll@gmail.com
jak to nie jest na CAN to przerobka nie bedzie trudna
Jaki licznik konkretnie chcesz wstawic?
szynszyll
20.12.2017, 11:54
ok juz mam instrukcje i patrze na schematy.
Dzięki Tank. Skontaktuję się.
Szynszyll. Nie wiem na czym to jest. Wiem że nie działa i nie bardzo można ustalić dlaczego.
(Nie wiem jak wrzucić te schematy)
76504
76505
76506
76507
76508
76509
Myku. Nie wiem jaki. Podejrzewam że jakiś Acewell. Sugestie mile widziane.
szynszyll
20.12.2017, 12:03
wrzuc mi prosze schemat na szynszyll@gmail.com bo ta instrukcja ktora mam jest strasznie popieprzona. na 99% to jest na CAN i trzeba bedzie ostro pokombinowac.
szynszyll
20.12.2017, 12:16
tak jak myslalem - wszystko na szynie. jest to do ogarniecia ale trzeba bedzie mocno powalczyc zeby CAN-a oszukac
wrzuc mi prosze schemat na szynszyll@gmail.com bo ta instrukcja ktora mam jest strasznie popieprzona. na 99% to jest na CAN i trzeba bedzie ostro pokombinowac.
Co mam to wysłałem.
szynszyll
20.12.2017, 12:24
tak mam. jedyne co Ci moge zaproponowac to konsultacje ze specem od motocykli BMW i instalacji CAN w nich.
Szynszyl to nie jest , żaden CAN :) to prosta instalacja z jednym sterownikiem .
Ps. Licznik wariuje (tz np. jadąc 90 km/h pokazuje cały czas różne wskazania np. 0km/h) ?
Jaki CAN Szynszyllu? Tam instalacja klasyczna i prosta ale sposób jej poprowadzenia to już inna bajka. Chyba że to tylko Mirkowy GX tak wyglądał pod kątem elektryki ale takiego żużlu to daaawno nie widziałem.
Szynszyl to nie jest , żaden CAN :) to prosta instalacja z jednym sterownikiem .
Ps. Licznik wariuje (tz np. jadąc 90 km/h pokazuje cały czas różne wskazania np. 0km/h) ?
Wyłącza się i włącza. Bez składu i ładu. Nie ma żadnej prawidłowości.
Prawie wszystko było podmieniane i nic. Olałbym to, ale z licznikiem wyłączają się kierunki, a to już jest słabe.
szynszyll
21.12.2017, 10:38
racja racja. chodzilo mi o to ze to ma centralny sterownik obslugujacy calosc instalacji. nie jest to CAN w klasycznym rozumieniu tego slowa. wszystko wchodzi do jednostki sterujacej i jednostka zawiaduje wykonywaniem zadanych funkcji.
911 pokazuje jakies bledy?
mozna ta instalacje zdublowac klasycznym rozwiazaniem - pytanie tylko jak zachowa sie sterownik po odlaczeniu np ukladu kierunkowskazow. czy nie trzeba go bedzie jakos 'oszukac'. temat do ogarniecia jednak.
Polecicie kogoś? Tank podesłał serwisanta BMWu, aż boję się dzwonić. ;)
Na forum F650GS jest słabo, bo kupa troli.
Dajcie jakiegoś ogarniętego elektryka z okolić Częstochowy. Tak do 150km.
Dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Pozdro... i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!!!
szynszyll
22.12.2017, 17:42
zadzwon do mnie w srode po swietach. siade z Piotrkiem i przegadamy sprawe. moze to co planujesz to wylewanie dziecka z kompiela. 504903149.
OK szynszyll. Zadzwonię. Tylko do Rzeszowa mam trochę kilosów.
Ale co tam, z chęcią Cię poznam. :)
racja racja. chodzilo mi o to ze to ma centralny sterownik obslugujacy calosc instalacji. nie jest to CAN w klasycznym rozumieniu tego slowa. wszystko wchodzi do jednostki sterujacej i jednostka zawiaduje wykonywaniem zadanych funkcji.
911 pokazuje jakies bledy?
mozna ta instalacje zdublowac klasycznym rozwiazaniem - pytanie tylko jak zachowa sie sterownik po odlaczeniu np ukladu kierunkowskazow. czy nie trzeba go bedzie jakos 'oszukac'. temat do ogarniecia jednak.
Można odciąć wszystko oprócz czujników i silnik będzie pracował . Komputer zarządza tylko wtryskiem...reszta jest analogowa tak jak w Africe.
Polecicie kogoś? Tank podesłał serwisanta BMWu, aż boję się dzwonić. ;)
Na forum F650GS jest słabo, bo kupa troli.
Dajcie jakiegoś ogarniętego elektryka z okolić Częstochowy. Tak do 150km.
Dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Pozdro... i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!!!Wbij się na forum BMW KMP. Mamy tam grupkë fanœw iXa (m.in.Cezaurus), ktorzy modzą i dlubią (i przy okazzji upalają) na tych n/b bardzo fajnych motorkach. Na pewno Ci pomogą. Ostatnio MJS cwiczy temat modyfikacji elektryki w iXie, ktorego kupil od mirkoslawskiego. Tam dopiero rzezba byla... :)
Ps. Nie boj się Kuby. Dusza czlowiek z ogromną wiedzą w temacie beemek (z resztą nie tylko ich:)). Podjedz do niego, pogadaj, sam się przekonasz.
Ps2. Skad te obawy o cenë? Uwierz mi, ze bardzo czesto serwis i czesci do japonczykow wychodzi drozej. :)
Wysłane przy użyciu Tapatanka
szynszyll
23.12.2017, 13:03
no to tym bardziej ulatwia sprawe. potrzeba tylko +12V i masy i mozna cuda robic. ja bym jednak poszukal przyczyny w istniejacym ukladzie. musi jakas byc. to pierwszy krok przed przerobkami extra.
Dzięki panowie. Najpierw wbiję na adres od Tanka. Później zobaczymy. Pozdrowienia.
Wbij się na forum BMW KMP. Mamy tam grupkë fanĹw iXa (m.in.Cezaurus), ktorzy modzą i dlubią (i przy okazzji upalają)
co to za forum? można adres? bo faktycznie, na f650gs.pl mają tyle śmieszków (i im to pasuje), że ciężko to czytać.
co do instalacji:
ja mam wyrzeźbioną i poprawiałem tam tą instalację i działa to tak:
- kostka od orginalnej lampy (4 pinowej) idzie do przekaźnika z infinity i potem to wali xenonami
- zasilanie jest na oddzielnej wiązce.
ja mam to na oddzielnym stelażu, który wyrzeźbił poprzedni właściciel (plus owiewka).
wszystko chodzi, światła praktycznie nie obciążają ładowania. można to na luzie machnąć samemu.
co do wariującego licznika - przeglądałeś wszystkie kostki.
http://www.bmw-klub-motocykle.pl/
Tylko "śmieszkow" tam tylu, co na FAT... ;)
Wysłane przy użyciu Tapatanka
co do wariującego licznika - przeglądałeś wszystkie kostki.
Tak jak pisałem na początku.
Najpierw instalacja została prześwietlona pińcet razy, później podmieniłem licznik, następnie wiązkę, komputer, regler i stator na koniec silniczek krokowy przy przepustnicy. Jeszcze jedno chodzi mi po głowie-cefkofajki. Może któraś ma przebicie? Ja z moim mechanikiem już wymiękliśmy. Wszelkie pomysły nam się pokończyły.😜
a jeszcze jest taka jedna głupia opcja - na pewno cefkofajki masz odpowiednio założone?
bo to jest nietrywialne - w sensie, łatwo jest je pomylić miejscami i potem bardzo trudno dojść jak to powinno być (bo - hehehe - nie wynika to z diagramu ele ani z serwisówki).
Po kolorze kabla dojdzie do tego jak jest dobrze z fajkocewką , ale jakby tak było to silnik pracowałby źle.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cezarus - not really true.
W moim, np. obie miały ten sam kolor, ale różniły się numerem. I te numery zgadzały się z tym co było w serwisówce.
z tego co pamiętam, u mikrosławskiego, przez jakiś czas moto chodziło na zamienionych fajkach.
ps. doczytałem - tak, po kolorze kabla można dojść, ale tych kolorów nie ma w serwisówce podanych. niech zostanie dla potomnych ;)
Ps. Nie boj się Kuby.
Wysłane przy użyciu Tapatanka
Potwierdzam. Kuba Warzyszyńki-fajny facet.
Niestety, też nie ogarnął problemu.
Ponieważ mam zapasową wiązkę, prujemy ją i przerabiamy pod licznik Trail Tech Vapor, oraz normalną wiązkę do kierunkowskazów.
Pod koniec lipca odbieram moto. Po grubo ponad roku problemów.
W sierpniu testuję, a we wrześniu Macedonia off :)
Vapor jest tani ale i cienki. Mi padł po 2 latach
Często parowal po myciu. Zaletą jest ze można
Kupić dość tanio sam licznik bez reszty
Vapor jest tani?
Nie żartuj.
Za sam nowy zegar na podmiane płaciłem
70 euro z wysyłką na ebay de
To chyba nie zwala z nóg
Moto zrobione, jutro odbieram od mechanika. :)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Lubię nasze forum. Zawsze można na Was liczyć.
Zadałem podobne pytanie na forum BMW 20-go lutego i nikt nie podjął dyskusji.
A to post niejakiego strażaka z wątku o XCh:
szynszyll
08.08.2018, 08:06
Moto zrobione, jutro odbieram od mechanika. :)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Lubię nasze forum. Zawsze można na Was liczyć.
Zadałem podobne pytanie na forum BMW 20-go lutego i nikt nie podjął dyskusji.
A to post niejakiego strażaka z wątku o XCh:
opisz co dokladnie zostalo w elektryce zrobione
Jest założony licznik Trail Tech Vapor wraz z obudową, w której mieszczą się cztery dodatkowe kontrolki.
Z oryginalnej instalacji udało się podłączyć rezerwę, luz i ciśnienie oleju.
Kierunkowskazy działają na przerywaczu wpiętym w oryginalną instalację.
Dodatkowo mam temp. silnika.
Teraz tylko przegląd, czas i wertepy.
Zobaczymy...
No i niestety ciągle mam to samo. Jeszcze wylazło że prąd ładowania skacze od 6 do 14V
Ja już wymiękam.
Dajcie proszę namiar na jakiegoś ogarniętego elektryka w południowej Polsce.
Pekaes ma Xa i naprawia motocykle ...raczej skutecznie.
Widzę że zagląda tu rzadko.
Ma ktoś nr do niego?
Weście sie naòczcie pisac po polsku.
Weście sie naòczcie pisac po polsku.
Co się czepiasz literówek, masz tel. do Pekaesa?
Łaski bez. 602 730 229 :)
:D...wazne ze moto jezdzi.
Pekaes ma Xa i naprawia motocykle ...raczej skutecznie.
Dzięki Cezarus.
Już jestem po słowie z PeKaEsem.
Dam znać co się okazało.
Pawel_z_Jasla
20.07.2020, 21:04
Czy po ponad roku wiadomo co się stało ?? Zanabyłem X-a i chętnie bym się dowiedział coś więcej o jego dolegliwościach.
U mnie miesiąc temu miałem szalejący licznik i okazało die , że przewód od czujnika prędkości był złamany.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pawel_z_Jasla
28.07.2020, 19:19
Pewnie niewiele pomogę ale u mnie objawem zaraz po zakupie a w zasadzie dostarczeniu pod chałupę czyli całe pięć dni temu było: słaby aku - odpalenie z kabli podpiętych pod aku Tereski, prędkościomierz chodził ze sporym przekłamaniem w "górę", licznik przebiegu "naliczał" ale nie zapamiętywał tzn. po każdym wyłączeniu i włączeniu zapłonu pokazywał przebieg pierwotny, kierunki tył działały a przód naprzemiennie raz szwankował prawy raz lewy, wskazanie ładowania na zegarach szalało od 11-14. Dzisiaj założyłem świeżo zakupione aku takie jak w książce stoi tzn. ETZ-10BS Exide /w książce jest dokładnie ETZ-10S ale to chyba poprzednie oznaczenie/ i doszło do samonaprawy - wszystko działa jak Pan Bóg przykazał a ładowanie 13,6-14,4. Poprzednie aku to jakiś "niemiecki" wynalazek z prądem rozruchu 105 i pojemnością 6 zamiast 145 i pojemnością 8,6 /w serwisówce Challenga stoi że pojemność ETZ-10S wynosi 10 ale to akurat chyba bzdura i naciąganie rzeczywistości - ponoć Exide takie aku robił tylko dla BMW tak jak i Shell olej Advance vel BMW Advantec/. Może warto wrócić do źródła ?? Pewnie aku i ładowanie 100 razy sprawdzone ale ...
Podpowiedzcie proszę jak zrobić żeby odpalał na biegu?
Masz uwalony czujnik sprzęgła (trzeba go zmostkować) i będzie odpalał na biegu.
Czołem:)
Wbiję się w temat, być może nie warto zakładać odrębnego.
X odpala od strzału, pracuje równo, jeździ jak zły. Po zgaszeniu nie chce skubaniec odpalić, dopóki nie ostygnie. Jak ostygnie, znowu odpala od zęba...hmm:(
Jakieś sugestie?
Dodam, że wszystko czyste, pospinane i co podstawowa wiedza mi podpowiadała sprawdzone....hmmm...raczej chyba, bo jest jak jest:(
PS: potwierdzam słowa Pawła, dotyczące akumulatora. Słaby, lub niewłaściwy prąd, rozstraja beemkę całkowicie;(
strobus1
22.12.2021, 00:06
Impulsator pomierzony?
Impulsator pomierzony?
o kurwości! a co to?! i takie coś jest w iksie?!
strobus1
22.12.2021, 13:05
o kurwości! a co to?! i takie coś jest w iksie?!
Powinno być pod prawym deklem sinika ;). Oporność około 200 ohm . Często to to płata psikusa podobnego do opisanego.
Czołem:)
Wbiję się w temat, być może nie warto zakładać odrębnego.
X odpala od strzału, pracuje równo, jeździ jak zły. Po zgaszeniu nie chce skubaniec odpalić, dopóki nie ostygnie. Jak ostygnie, znowu odpala od zęba...hmm:(
Jakieś sugestie?
Dodam, że wszystko czyste, pospinane i co podstawowa wiedza mi podpowiadała sprawdzone....hmmm...raczej chyba, bo jest jak jest:(
PS: potwierdzam słowa Pawła, dotyczące akumulatora. Słaby, lub niewłaściwy prąd, rozstraja beemkę całkowicie;(
Objaw typowy dla złego ustawienia zaworów . Sprawdz na ssącym powinno być 0,03 do 0,12 mm a na wydechowym 0,25 do 0,3 mm .
X najlepiej pracuje na zwykłych świecach zapłonowych , jak masz irydowe wywal je bo dają podobne objawy.
strobus1
22.12.2021, 16:57
Ssący od 0.03 ? Na pewno ?
mishieck
22.12.2021, 17:06
Ssący od 0.03 ? Na pewno ?
http://mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/ValveClearance/RRCheckValve1.pdf
Ssący od 0.03 ? Na pewno ?
Na pewno :)
Z racji, że nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, to pewnie się uda;)
Dziękuję, dam znać jak polegnę ja...lub on:)
strobus1
23.12.2021, 19:39
Mało luzu, kruca bomba....
Poniżej 5 setek bym osobiście nie schodził.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.