View Full Version : Alien na korku
jamarjan
27.10.2017, 08:05
Wczoraj dłubiąc w bebechach królowej znalazłem aliena na magnesie korka oleju. Wygląda mu się tak:
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/resizes/2017/afra/0.jpg?m=1509083259
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/albums/2017/afra/1a.jpg?m=1509083257
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/albums/2017/afra/2a.jpg?m=1509083257
Zrobiony jest z twardej stali, może sprężynowej.
Zaniepokojony zajrzałem do sprzęgła i niestety nie wygląda to ciekawie:
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/albums/2017/afra/3.jpg?m=1509083259
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/albums/2017/afra/4.jpg?m=1509083259
http://www.spg.art.pl/gallery3/var/albums/2017/afra/5.jpg?m=1509083260
Jest nieduży luz na łożysku igiełkowym kosza, no i sprężyny reakcyjne latają jak Żyd po pustym sklepie. Więcej uszkodzeń nie znalazłem. Zębatka wału nieruszona.
I teraz pytania do wiedzących:
1 - skąd mogło się to cudo oderwać?
2 - gdzie zajrzeć żeby sprawdzić co jeszcze napsuło?
3 - czy kosz sprzęgła wart jest ratowania czy szukać innego (możliwe?)
Pomożecie?
A nie będzie to właśnie cześć sprzężyny?
za Gawieniem, część sprężyny z odgiętym zwojem
jamarjan
27.10.2017, 08:31
Nie wykluczam. Pytanie tylko gdzie szukać reszty tej sprężyny?
Innymi słowy skąd się urwała i co jeszcze napsuła.
reszta może być na miejscu
jamarjan
27.10.2017, 08:34
No dobrze. To gdzie jest miejsce takiej malutkiej sprężynki?
madafakinges
27.10.2017, 08:39
To na pewno nie jest sprężyna kosza.
jamarjan
27.10.2017, 08:41
Ano nie. To co znalazłem jest malutkie (pierwsze foto).
Może być któraś z wewnętrznych zaworowych?
A może część sprężyny napinacza rozrządu?
Ale łańcuchy nie są luźne.
szynszyll
27.10.2017, 08:58
Na moje to sprezyna napinacza, ktory mogl sie nie cofnac pomimo jej zerwania bo jest zaciety. Od tego bym zaczal. Sprezyny zaworowe sa znacznie masywniejsze a to jest cienki drut.
Sprawdź zębatke wału, tam też o ile pamiętam są sprężynki
Ale też stawiałbym na sprężyny napinacza
jamarjan
27.10.2017, 09:14
Ok. To wezmę się za napinacze.
A druga sprawa to kosz sprzęgłowy.
Trzeba wymieniać?
Jest szansa znaleźć w miarę dobrym stanie? Czy tylko impex?
szynszyll
27.10.2017, 10:12
mnie kiedys w xtz750 wypadla sprezyna z kosza i wskoczyla pomiedzy wal a kosz sprzeglowy. sila byla taka, ze rozerwalo blok silnika wokol lozyska wchodzacego do skrzyni i zostawilo slad na koszu i na zebatce walu. po rozbiorce okazalo sie ze ogolnie silnik jest w bardzo dobrym stanie i szkoda go skreslac. skaleczony wal zostal, dalem nowy karter i nowy kosz sprzeglowy. motocykl po jakims czasie odkupil kolega i jezdzi do dzisiaj - nakrecil juz kilkadziesiat tys kilometrow - jedyna pamiatka po tej przygodzie to terkotliwy odglos dochodzacy z prawej strony silnika - halasuje to niewielkie skaleczenie na zebatce walu :)
kosz koniecznie wymien lub regeneruj
p.s. sprezyny w silniku AT
https://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-80427-80427-XRV750V-1997-E_04-AFRICA+TWIN+750.html
https://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-80427-80427-XRV750V-1997-E_06-AFRICA+TWIN+750.html
https://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-80427-80427-XRV750V-1997-E_07-AFRICA+TWIN+750.html
https://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-80427-80427-XRV750V-1997-E_16-AFRICA+TWIN+750.html
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-arm_24641216000/#.WfLsyVu0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-shift-drum_24435mm9000/#.WfLs7Vu0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/24651mb0010-spg-shift-return_24651mb0000/#.WfLtAFu0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-clchlever_22815413000/#.WfLtF1u0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-cam-chain_14516mg8003/#.WfLtMVu0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-invalve_14751mr1003/#.WfLtW1u0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-exvalve_14752mr1003/#.WfLtcFu0NrQ
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-northern-europe_model7067/spring-clutch_22401mv1000/#.WfLtjlu0NrQ
nadal obstawiam sprezyne napinacza - albo ktoras z ukladu wybieraka
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1993-p-france_model7062/partslist/E__1600.html#results
jamarjan
27.10.2017, 13:35
Ok. Wezme sie na dniach za zbadanie ktora to sprezynka i dam znac.
Napiszesz cos wiecej o tej regeneracji kosza? Napawanie zebow? Kto? Gdzie? Za ile?
szynszyll
27.10.2017, 13:50
a gdziez tam - jakie napawanie :) niektorzy rozkuwaja kosz i zmieniaja sprezyny. tymi rysami na zebach bym sie nie przejmowal - moze to tylko nieco halasowac. poza tym nic temu nie bedzie.
jamarjan
27.10.2017, 17:44
Dobra znalazlem.
Brakuje jednej z trzech sprezyn wyrownujacych na zebatce napedzajacej lancuszek rozrzadu. Tej z która zazebia sie kosz sprzegła. I teraz pytanie za 100pkt. Gdzie jest reszta? Magnesem w misce olejowej? Endoskopu brak?
Jak mi takie coś się stało to wszystko było w misce.. na zdjętej prawej pokrywie wlewalem tam ropę, bujalem motorem i i wylewałem spustem oleju. Wyleciało wszystko... No jeszcze trochę tam pogrzebałem magnesem
Na potwierdzenie że to sprężyna powiem że ostatnio miałem to samo w samochodzie.
Po 140tyskm od założenia nówki LUKa przestało wysprzęglać do końca sprzęgło.
Myślałem że to docisk-słoneczko ,okładziny sprzęgła i wysprzęgnika wyeliminowałem po objawach.
Okazało się że pękły dwie sprężyny w tarczy sprzęgła i kawałki dostały się między słoneczko a docisk i zablokowały pełny ruch słoneczka.
Kiedyś to było nie do pomyślenia ale dziś tandeta produkcyjna jest przerażająca.
Sprężyny w Afrykach wiele znoszą ale czasem kiedyś któraś może też pęknąć.
szynszyll
11.11.2017, 16:48
czy cos udalo sie ustalic?
jamarjan
12.11.2017, 18:56
No tak - sprezyna zebatki wału napędzająca kosz wypadła i została zmielona przez tryby kosza.
Mocnym magnesem przeczesalem miskę olejową i znalazlem jeszcze troche fragmentów.
Tak na oko oceniam ze znalazłem pół sprężyny w kawałkach.
Gdzie jest reszta - nie wiem.
Zamowilem u majfrendów kamerkę endoskopowa i przejrze jeszcze miskę,
pozniej zaleje jakims niedrogim olejem, dam afryce się zagrzać i zleje i znowu magnesem poszperam.
Innych pomysłów brak.
szynszyll
12.11.2017, 23:09
hmmm... czyli ten element nie wystepuje jako oddzielny OEM. amortyzator w tzw. dwumasie. cos nowego do zeszytu.
szynszyll
13.11.2017, 09:10
w takiej :D
https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1990-l-belgium_model7027/gear-assy-prim-dr_23110mv1000/#.WglTbFvWxrQ
To nie ma nic wspólnego z kołem zamachowym dwumasowym o którym myślisz :). To jest dwuczęściowa zębatka wału która wg mnie za zadanie skasowanie luzu pomiędzy nią a zębatka sprzęgła. Jak zdejmujesz sprzęgło trzeba w odpowiednie miejsce w niej wkręcić śrubkę 6mm żeby ta mała zębatka się nie przekręciła i potem było łatwiej zlozyc do kupy.
Koło dwumasowe stosuje się by zamortyzować drgania skrętne pomiędzy wałem silnika a sprzęgłem.
szynszyll
13.11.2017, 10:12
no co Ty?! przeciez sobie jaja robie :)
jamarjan
16.11.2017, 22:17
Tak sobie czytam o reglerach na mosfetach i wymianie żóltych kabelkow między prądnicą a reglerem i mnie tknęło...
Czy jest możliwość że części sprężyny dostały sie do komory w której siedzi stator i poprzyklejaly się do magneta? Kilka razy babcia leżała na lewym boku więc grawitacyjnie mogło. Nigdy tam nie zaglądałem więc nie bardzo czuję jak przestrzeń prądnicy połączona jest z miską olejową. Macie jakieś sugestie? Warto zwalac pokrywę (i uszczelkę) czy olać jezdzić i obserwować;-)?
Raczej nikłe szanse... tam są ze dwie może małe dziury do komory korbowej.
Niby nikłe, jednak jeśli jutro nie musisz nigdzie jeździć to ja bym to zrobił. Temat nie będzie Ci chodził po głowie
szynszyll
17.11.2017, 08:12
godzina roboty + uszczelka a bedziesz mial pewnosc ze jest ok
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.