Zaloguj się

View Full Version : Silnik


sizyrk
10.10.2017, 13:58
Czy ktos moze wie z jakiego aluminium zrobiony jest silnik i wahacz w AT?

Prince
10.10.2017, 15:41
Z bardzo trwałego :rolleyes:

sizyrk
10.10.2017, 15:43
Z bardzo trwałego :rolleyes:

To zes pomogl:D

Zmyler
10.10.2017, 16:53
I nie pomalujesz tego ...

sizyrk
10.10.2017, 16:57
I nie pomalujesz tego ...

Nie chce malowac, anodyzowac( tak chyba to sie pisze)

Zmyler
10.10.2017, 17:09
Myślę że ciężko ciężko będzie o konkretne dane, składu, obróbki metalurgicznej, itd. Ale żeby to wybadać trzeba by pobrać próbki i zrobić dość kosztowne badania. Co do anodowania to jest w Polsce kilka firm.

Prince
10.10.2017, 22:50
Odpuść. Prostsze zadanie- znajdź firmę która zrobi anodę na obręcze 21 i da gwarancje jaki kolor im wyjdzie.

Rozumiem zajawkę na te technologie. W praktyce okaże się niewykonalna a najlepszym wypadku nieopłacalna.

madafakinges
11.10.2017, 00:31
Idż do dużego skupu złomu metali kolorowych. Powinni mieć tam spektro- taką maszynę, która prześwietla metal i pokazuje Ci zawartość poszczególnych metali i podaje jaki to stop.

machoni
11.10.2017, 07:27
miałem własnie napisać to co madafakinges, tylko skup musi być duży bo to urządzenie kupe hajsu kosztuje. Najlepiej jakas sieciówka typu centrozłom lub tom złom, drapol i to w dużym mieście.

Zmyler
11.10.2017, 08:57
Nie wiedziałem że jest takie urządzenie - przyznam.

motomax
11.10.2017, 09:58
Wahacz owszem ale dekli czy karterów się nie da bo to odlewy i mają zbyt dużą domieszkę innych metali...

Teoretycznie sie da ale praktycznie tego nikt raczej nie robi bo efektu nie będzie.

Pewne stopy alu też są trudne w anodowaniu.

Kolory zawsze zbliżone,ale nie da sie uzyskać jednakowego koloru na dwóch różnych stopach w tej samej kąpieli... trzeba by osobne kąpiele i próby które będą kosztowne i stać na to tylko fabryki

Kolejna sprawa że jeśli jest coś anodowane to trzeba tę powłokę usunąc galwanicznie,potem przygotować powierzchnię i anodować ponownie..

Podobnie jak z chromowaniem,ważne jest przygotowanie... po szkiełkowaniu,piaskowaniu,satynowniu powłoka bedzie matowa... wszystko zależy od gradacji materiału do szlifowania.. Wypolerowany materiał bedzie miał połysk jak chrom..
Najlepsze efekty wychodzą po wypolerowaniu satynowanego elementu...

Temat rzeka,najlepiej na twoje pytania odpowiedza ci ludzie którzy sie tym zajmują..

W Krakowie jest firma która zajmuje sie detalistami,do molochów nie dzwoń bo cię oleją z racji dużych zamówień..

Jak dzwoniłem to miło zostałem poinformowany o różnych zawiłościach

https://www.facebook.com/Anodic-precyzyjne-anodowanie-aluminium-701301109939308/

adoado0
16.10.2017, 17:23
A jaka to firma niby anoduje obręcze? Dzwoniłem po wielu i nikt takiego dużego elementu nie podejmuje się - pomijam fakt, że jak już anodowali to tylko na czarno..

Jarczoq
25.10.2017, 18:31
Ja będę anodował obręcze i piasty. Już robiłem to w innych swoich sprzętach. Problem dodatkowy polega jeszcze na tym, że nie może być żadnych wtrąceń żelaznych bo wypali dziurę. Jak nie jest wymagana powtarzalność, to spektrometr nie jest potrzebny. Po za tym, w tym samym elemencie wyjdą różne kolory w zależności od porowatości powierzchni. Dla przykładu : część wypolerowana wyjdzie na złoto w satynie, a chropowata w oliwkowym. Ogólnie w twardszych stopach łatwiej uzyskać kolor.

motomax
25.10.2017, 19:44
anodowałeś odlewane piasty?

Zmyler
25.10.2017, 19:54
Co do wielkości anodowanych elementów to z firmy w której pracuje wysyłamy 6,5 i 7 metrowe profile alu do dwóch firm na terenie Polski ale raczej przemysłówka.

Mallory
25.10.2017, 20:49
...dekle i elementy silnika spokojnie pomalujesz...tak wyglądają szkiełkowane i malowane (5 warstw różnych) pokrywy sprzęgła w afryce - miałem odpryski dwa i tak jak piszę zostało to zrobione - po ponad roku, zimie itd... szutrach, w azję dalekim wyjeździe cały czas jak nowe...