View Full Version : Gmole GIVI dedykowane do RD07 pasują do RD04
Obiecałem Ramiresowi, że jak będzie wszystko poskładane to foty zrobie. Więc zamieszczam dowód w sprawie: montaż gmoli GIVI do RD07 w... RD04. Bez jakichkolwiek przeróbek. Pasują jak ulał. Mimo że ramy sie diametralnie różnią, to pewne punkty mocowań są takie same. Wykonanie gmoli - O.K. Mocowania ...pojeździmy, zobaczymy. Wrażenie pozytywne.
Zdrowia.
Wielkie dzięki za fotki, bo znalezienie gmoli do czwórki graniczyło z cudem.
A teraz wszystko jasne.
Jak by to powiedział Hancock:
Gooood job!
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł wątku na bardziej klarowny :)
Nie jest bardziej klarowny, bo powinno pisać, że od RD07 do RD04 pasują Givi TN362 :)
Swego czasu Givi robiło pod RD04 ale przestali.
...Swego czasu Givi robiło pod RD04 ale przestali.
Przecież nie przestali ;)
:dizzy: No dobra to w końcu o co chodzi ???
Chodzi o to, że to są "teoretycznie" dedykowane pod RD07 gmole.
Jednak Polska myśl techniczna udowodniła, że pasują do RD04 również :)
Tak samo jest w Givi z szybami. Szyby od RD07 pasują do RD04 - przetestowałem na sobie.
volsebix
15.04.2009, 18:32
Pytanie czy pasuja do RD03 ??
Pewnie też. Zdaje się, że te z 04 pasują do 03.
Pewnie też. Zdaje się, że te z 04 pasują do 03.
To muszą być wyjątkowo flexible szyby.
Pewnie pasują też do bmw :D
No tak, ale wtedy 160 nie poleci.
To muszą być wyjątkowo flexible szyby.
Pewnie pasują też do bmw :D
Mam pęknietą w drzwiach balkonowych.... hmmm musze przyłożyć;)
Mam pęknietą w drzwiach balkonowych.... hmmm musze przyłożyć;)
Ja mogę załatwić szybe zespoloną z termoramką w pakiecie zamknietym 4x16x4 o wsp. U=1,0 czyli ciepły pakiet....:haha2:
Cibor klv
20.04.2009, 17:18
Ja w swojej RD 03 mam gmole wyciągnięte z 04 i też pasują... tylko delikatnie przerobiłem górne mocowanie..., bo było przykręcane w miejsce gdzie przykręca się chłodnice... czyli cieniutka śrubeczka...
tia, to najgłupszy patent jaki widziałem ...
mam tak samo w gmolach H&B
Co do gmoli GIVI to ich mocowanie też jest niezbyt szczęśliwe. Po wywrotce próbowałem przesunąć motor za gmola i ten został mi w ręce. Co prawda zrobiło się miejsce na wodę ale nie tego się po nich spodziewałem...
4992
Wystarczy ustabilizować koniec rurki w obejmie co by nie wyskakiwała.
Co do gmoli GIVI to ich mocowanie też jest niezbyt szczęśliwe. Po wywrotce próbowałem przesunąć motor za gmola i ten został mi w ręce. Co prawda zrobiło się miejsce na wodę ale nie tego się po nich spodziewałem...
4992
Zazigi nie masz więcej zdjęć mocowania tych gmoli do ramy? W tórym miejscu puszcza mocowanie? Bo przy 3 punktach połączenia raczej ciężko je ruszyć. Przynajmniej teoretycznie. A Ty piszesz że bez większego nakładu siły odgięły się od motocykla.
Wygląda na to , że wysuneły sie tylko z mocowania.
Zdjęcie czwarte od góry w pierwszym poście.
Element mocujący składa się z dwóch części skręcanych ze sobą, pomiędzy które wchodzą górne odcinki rur gmoli. Elementy te są mocowane do ramy za pomocą obejm (srebrne elementy widoczne na zdjęciu).
To tak pokrótce, jak ktoś ma instrukcję instalacji tych gmoli to może ją tu wrzuci.
Te obejmy są do wymiany / zastąpienia - u mnie po prostu nakrętka obejmy górnej poszła sobie w pi***, teraz przed sezonem zastąpię to badziewie czymś pancernym - bo tak wolę :D
Te obejmy są do wymiany / zastąpienia - u mnie po prostu nakrętka obejmy górnej poszła sobie w pi***, teraz przed sezonem zastąpię to badziewie czymś pancernym - bo tak wolę :D
W sklepie żeglarskim kupiłem uszy, które mocuje się do pokładu (ta sama średnica, nierdzewka, jak ktoś chce). Można nimi zastąpić to włoskie "badziewie".
m_schubert
02.02.2010, 10:10
Te obejmy są do wymiany / zastąpienia - u mnie po prostu nakrętka obejmy górnej poszła sobie w pi***, teraz przed sezonem zastąpię to badziewie czymś pancernym - bo tak wolę :D
polecam pręt z nierdzewki ( cynkowany) o średnicy 6 lub 8 mm gwintowany na całej długości, nadajesz mu kształt jaki potrzebujesz ( imadełko giętarka itp.) przycinasz , na końce po nakrętce i zrobione na koniec można trysnąć na czarno jakimś sprajem co by w oczy nie kuło , sprawdzone u mnie w trampku
Się jeździ więc mogę coś powiedzieć.
Gmole są pod kształt baku 07'emek. W 04 bak z racji konstrukcji jest trochę szerszy, więc jest mało miejsca pomiędzy baniakiem a gmolem. Czasem człowiek po glebie nie zauważy i pojedzie, a rurka będzie wibrować i trzeć o bak.
Dalej.
Jako, że miałem okazję i przyjemność za razem walnąć dwa szlify na prawą stronę pragnę podzielić się z Wami obawami co do mocowania gmola śrubą mocującą podnóżki. Jakoś tak dupnąłem oba razy, że podnóżek i gmol przetransferowały energię uderzenia na rzeczoną śrubę i się ona śruba była urwała wzięła. I nie masz hamulca, podparcia nogi, gmol wisi luźno i przy następnej wywrotce więcej narozrabia niż ochroni. Śruba, mam obserwacje tylko na temat prawej, ma gwint drobnozwojny więc nie dokupi się rezerwowej w pierwszym lepszym metalowym. W Hondzie kosztuje ona 20pln, więc nie pieniądze, a w czarnej dupie marnej może się tfu tfu przydać.
Oczywiście dupnięcie dupnięciu nierówne, ale może komuś się przyda taka informacja. Śrubka nic nie waży a trzyma wiele elementów w kupie.
W Hondzie kosztuje ona 20pln, więc nie pieniądze, a w czarnej dupie marnej może się tfu tfu przydać.
Albo komplet trytek i drut. :D
Proszę mnie oświecić jak najwygodniej i najprościej przerobić to chędożone górne mocowanie instalacji firmy Givi szumnie nazwanej gmolami. Znajdzie się spawarka, znajdzie się tokarka, wiertarka i koparka ładowarka. Byle toto usprawnić bo mnie się wszystko pogięło, punktowe spawy puściły i górnego mocowania nie mam.
Jedno z drożej kupionych badziewi do mojego motocykla :)
PS: obejmy oczywiście też się poukręcały. Jego mać...
Najlepiej będzie chyba wziąć do ręki giętarkę i zrobić coś od podstaw, przerabianie starego to więcej pracy i efekt może być marny.
Pozdr.
Najpierw bym dorobił porządniejsze górne mocowanie - stąd pytanie. Po co przecierać nowy szlak jak mogę pójść znaną drogą za rękę z przewodnikiem ;).
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.