View Full Version : Zbyt mocno dokręcona dolna półka=rysy od wewnątrz golenia.
madafakinges
07.08.2017, 10:35
http://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-crf1000l-suspension.1155122/page-56
72102
Na advrider toczy się dyskusja na temat przyspieszonego zużycia się wewnętrzych górnych tulei ślizgowych+ pojawianiu zużycia/rys od wewnątrz goleni w miejscu mocowania dolnej półki.Problem występowal w pierwszysm roczniku, na 2017 podobno zmienili lagi-nie sprawdzałem trzeba by zaglądnąć do fiszek. Spec od zawieszeń twierdzi, że jest to spowodowane zbyt dużą siłą z jaką dokręcone są śruby dolnej półki.
Wg serwisówki górna 22Nm dolna 25Nm przy czym w Ktm lc8 jest to odpowiednio 23Nm 18Nm dodam, że śruby w półkach KTM i CRF są takie same tj. 8mm.
problem istnieje ponieważ jednemu typkowi wymienili golenie na gwarancji...
Spec twierdzi, że spokojnie wystarczyłoby 15Nm a rekomenduje 17Nm.
Trochę nie chce mi się wierzyć, żeby półka była w stanie zgnieść rurę o średnicy grubo ponad 50mm, choć wyciera się od środka powłoka anody więc pewnie grubość liczona jest w mikronach....
Ja dla świętego spokoju odpuszczę dolną półkę i dokręce na te 17/18Nm.
Mada kolo który kiedyś ścigał się w crossie mówił mi to już ze 3 lata temu.Za mocne skręcenie dolnej półki wg niego (tak go uczyli) może upośledzać działanie i przyspieszać zużycie.
Na chłopski rozum mocniejsze skręcenie dołu obniża elastyczność widelca. Sprawdziłem kilka przypadków i wychodzi na to że nawet Honda daje niższe wartości na dolnej półce (CRF 450), podobnie KAT, Yama. Może to błąd i powinno być 25 (góra)/22 (dół)?
madafakinges
07.08.2017, 11:36
Jakie jest w CRF450?
22 góra, 20 dół, tylko że Africa jest dużo cięższa, no i ma też znaczenie grubość ścianki rury amora.
madafakinges
07.08.2017, 12:00
No ale porównywalny gabarytowo LC8 ma sporo mniej... Ja dokręce tak jak jest w KTM
22 góra, 20 dół, tylko że Africa jest dużo cięższa, no i ma też znaczenie grubość ścianki rury amora.
SuperTenere o większej masie niż NAT ma bodaj 20 dół i 26 góra.
Same problemy z tym upside down.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
madafakinges
07.08.2017, 15:57
Emek a ty miałeś robione lagi, nie zwrócił nikt uwagi, czy coś się nie dzieje w środku?
Mada, zwrócił. Lagi były robione 2 razy bo puszczały uszczelniacze. Zarówno za pierwszym jak i drugim demontażem robiliśmy pomiary. Za każdym razem wymiary mieściły się w tolerancji fabrycznej. Lewa laga była jednak lekko przytarta ( w sensie widać ślady wytarcia ale bardzo delikatne tak , że mieściły się w tolerancji więc nie było podstaw do reklamacji). Prawa laga bez jakichkolwiek znaków wycierania. Znaki na lewej nie pogłębiły się pomiędzy pomiarami (różnica ok 15 tysi).
madafakinges
07.08.2017, 16:40
Panewki były w porządku przy takim przebiegu?
Mada -zakładaj przód od kata.
.... Oczywiście to czarny żart był ...
Panewki były w porządku przy takim przebiegu?
Tak wszystko było OK. Teraz sprawdzaliśmy przy nalocie ok 35K (nie pamiętam dokładnie) i również dobrze.
madafakinges
07.08.2017, 18:15
No to dobrze może to są jakieś jednostkowe przypadki. Wymiana oleju w lagach zalecana jest co 12tys. Wtedy zobacze co siedzi w środku. A śruby i tak popuszcze na 18Nm.
radiolog
07.08.2017, 18:59
No to dobrze może to są jakieś jednostkowe przypadki. Wymiana oleju w lagach zalecana jest co 12tys. Wtedy zobacze co siedzi w środku. A śruby i tak popuszcze na 18Nm.Powaga? Zaczynam się martwić, bo nie mam takiej pozycji na fakturze przy serwisie w ASO hehe
Być może w nowej AT jest inaczej, nie odkręcałem nigdy koła w tym moto, choć nie sądzę bo to przypadłość większości moto. Moim zdaniem większe zużycie bebechów w jednej ladze wynika z nieprawidłowego/niepoprawnego dokręcenia oski przedniego koła. Wtedy jedna laga pracuje pod minimalnie innym kontem w stosunku do drugiej.
https://www.youtube.com/watch?v=sQ5KKnFxpBA
radiolog
08.08.2017, 08:09
Też słyszałem, że ta ośka ma być idealnie w linii z powierzchnią lagi
madafakinges
08.08.2017, 09:00
Wtarcie wystepuje w tylnej cześci lag w miejscu w którym dolna półka trzyma lagi, więc nie bedzia miało to związku ze źle skręconą ośką.
Byłem wczoraj w garażu popuścić te śruby i dolna półka była lekko skręcona, na pewno lżej niż górna, więc może na 2017 już poprawili te momenty, a my mamy stare serwisówki... skręciłem ma 22 góre i 18 dół.
nie ma takiej opcji aby różnica między 17-25Nm miała jakikolwiek wpływ na wgniecenia w rurze... chyba, że otwór w półce nie zamyka się kołem na ladze.
czasem przy zmianie opon aby ośka się nie kręciła ludziska sobie dokręcają śruby kontrujące a później już tak zostawiają i problem mamy gotowy...panewki a czasem goleń zużywa się w tempie expresowy,
druga sprawa to liniowość zawieszenia, jeżeli moto zaliczy glebę i jak półki nie są dobrze skręcone dochodzi o obrotu lagi i zawieszenie zaczyna już pracować nieliniowo więc panewki lecą... także lagi nie mogą być skręcane zbyt lekko 15Nm to trochę mało.
madafakinges
30.08.2017, 10:31
http://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-crf1000l-suspension.1155122/page-78
post 1557
nie wygląda to dobrze...
Za to zawiecho z posta #1577 wygląda obiecująco :)
madafakinges
02.09.2017, 11:37
http://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-premature-front-fork-failure-current-owners-and-prospective-new-owners-must-read.1253181/
Honda will need time to sort this all out. The second they say, "Yes, there is a problem with XYZ", people will be bombarding their dealers with questions and demands to fix it. In order to fix the problem, you need to figure out exactly what's going on. Is it a bad run of anodizing, bushings issue, too much flex in the tubes, over torqued lower clamps bolts? Other? They'll need to run tests with updated parts to make sure they actually are better than the previous version.... likely several revisions. They need time to produce the new parts (thousands of sets). They may need to design and make new tooling to even be able to make the new parts. Then they need to get parts on the way to dealers. At that point they may acknowledge there's an issue. If you see anything public and official from Honda any sooner than 3 months from now I'd be surprised.
How many months did it take BMW to put out an official statement about the R1200GS stanchions separating? Then shortly after that statement, dealers had the special clamp/crimping tool and new parts. I can assure you BMW started looking into the issues soon after hearing about the first forks separating. Honda will be doing the same here, quietly working on the issue and trying to get ahead of it before the masses hear about it.
I have no doubt Honda will sort it out but they are a giant company and it'll take time.
radiolog
02.09.2017, 17:05
Czyli trzeba czekać 3 lata minimum
madafakinges
04.09.2017, 16:07
72559
72560
Montowałem w sobotę lagi w lc8 po raz pierwszy wg tego poradnika
http://www.ktm950.info/how/Suspension%20Shop/dirtbike/bruce_dirtbike_suspension_setup.html
i raczej mi się nie zdaje, że działają lepiej. Więc te niuanse grają tu rolę.
radiolog
04.09.2017, 16:32
72559
72560To Twoje?
madafakinges
04.09.2017, 16:34
Nie jakiś gość wrzucil
madafakinges
04.09.2017, 16:42
Dokręcenie dolnej półki nie mają wpływu, na wytarcie. W konflikt suspension robią testy mieli jedną afre ktorej zaraz po kupnie "popuścili" śruby i po 2000mil rozebrali i miała takie same slady wytarcia.
Robią teraz testy z nowym anodowanien i innymi teflonowymi panewkami.
madafakinges
05.09.2017, 10:25
http://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-crf1000l-suspension.1155122/page-82
SWAP zawiasu na KYB
Z ośką i tymi blaszkami w półkach to niezła rzeźba. Jeszcze kwestia dobrania sprężyn i przestrojenia pod masę AT. No i jeszcze tył do tego zrobić :D
Ale dobrze że kombinują ;)
madafakinges
05.09.2017, 11:12
Właśnie z tym strojeniem to jest największa lipa... a te blaszki i oska będą robić robotę;)
No będą, mniej roboty niż montaż pólek i koła z YZF.
madafakinges
08.09.2017, 12:14
Pisałem z jednym z tunerów zawieszenia z Polski o tym wycieraniu się goleni.
"Co do samych lag, to już ten temat przerobiłem i faktycznie jest problem i Honda Poland nic z tym nie zrobi. jeden z moich klientów wpompował ok 30tyś zł w dodatki - zawieszenie, układ wydechowy, elektronika, kufry inne gadżety i poddał się sprzedając motocykl zamieniając na multistrade. Efekt ten jest dość uciążliwy - taczkowata praca przodu."
Lipa.
bukowski
08.09.2017, 22:43
Pisałem z jednym z tunerów zawieszenia z Polski o tym wycieraniu się goleni.
"Co do samych lag, to już ten temat przerobiłem i faktycznie jest problem i Honda Poland nic z tym nie zrobi. jeden z moich klientów wpompował ok 30tyś zł w dodatki - zawieszenie, układ wydechowy, elektronika, kufry inne gadżety i poddał się sprzedając motocykl zamieniając na multistrade. Efekt ten jest dość uciążliwy - taczkowata praca przodu."
Lipa.Malo wiarygodne. Wpompowanie 30k w NAT jest dość trudne. Nawet jeśli, to wygląda na gadzeciarstwo. Gadzeciarze rzadko zjeżdżają z asfaltu i raczej mało jeżdżą. A na asfalcie znane sa całkiem spore przebiegi NAT bez usterek. Jeśli zaś naprawdę ktoś za chore pieniądze zrobił z NAT twarde enduro i na dodatek używa zgodnie z przeznaczeniem to nie wierzę, żeby nie ogarnął serwisowania UPSow.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
madafakinges
08.09.2017, 22:52
Daj mi 30tyś to w tydzień wpompuje je w afre:)
Zawias MUPO 265mm to 10tyś.
Wydech 5tyś.
Elektronika +stojenie 3-4tyś
Osłona silnika, kierownica, podnóżki, handbary itp 3-4tyś.
A to same 'potrzebne rzeczy'
A tak poważnie to też średnio chce mi się wierzyć w tą historyjkę, choć kto wie.
bukowski
08.09.2017, 23:31
Daj mi 30tyś to w tydzień wpompuje je w afre:)
Zawias MUPO 265mm to 10tyś.
Wydech 5tyś.
Elektronika +stojenie 3-4tyś
Osłona silnika, kierownica, podnóżki, handbary itp 3-4tyś.
A to same 'potrzebne rzeczy'
A tak poważnie to też średnio chce mi się wierzyć w tą historyjkę, choć kto wie.No zaraz, zawias się nie liczy, bo gdyby zrobił, to by nie narzekał że cieknie albo taczkowato pracuje. A poza tym, gwarancja...
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
madafakinges
09.09.2017, 06:24
Przeczytaj cały wątek. Chodzi o wycieranie goleni.
To się wyciera bo jest zrobione po taniości i tyle, co tu dywagować. Jakby to zrobili jak trzeba to by nie było tematu zwłaszcza że ile maja te motocykle najechane, 20-30 tysiecy. Co to za przebieg. Miałem AT RD07, ale to był inny motocykl. Nowa AT to produkt na 3 sezony i do żyda. I kiedy juz kurz opadł wychodzi jaka to legenda.
radiolog
14.09.2017, 21:06
Się okaże, czy się wyciera, czy nie, już we wtorek :)
madafakinges
18.09.2017, 10:42
73076
Anodizing issue is moving towards a resolution.
Christmas in September, replacement fork leg arrived, this will replace my damaged one which has been sent to Japan for examination by Honda Australia.
The anodizing was worn off in one location approximately 5 cm in diameter on the inside of the tube.
If you have concerns talk to your dealer, I did, he was brilliant, set up a warranty claim and this is the end result.
The fork leg was not replaced on warranty as such but was replaced so they could use mine for examination.
This is as good a result that I could hope for as the wheels are in Motion and we will see what comes of it.
I understand it will take a few months for the process but be aware that if no one complains nothing will happen.
Gość poszedł z swoimi lagami na gwarancję i diler poinformował o tym hądę japan. Japońce dali mu nowe lagi a jego kazali przysłać na analize do siebie.
madafakinges
18.09.2017, 11:05
http://advrider.com/index.php?threads/fork-install-guide.1250293/
Tutaj gość położył nową anodę i dodatkowo podłożył blachę pod tuleje ślizgowe.
madafakinges
19.09.2017, 09:40
Guys...just an idea for you guys having the stiction issue..just for fun...measure it..
Stand your bike upright...get someone to balance it...lift up the front of the bike to extend the forks (easy to do by pulling up on the crash bars if you have them). Then let them come down to rest SLOWLY...measure this point from the bottom of the chrome legs to the dust wiper....then push down on the forks and let them SLOWLY rise to the static position...measure this point (bottom of tube to Dust Wiper)...the difference between the two measurements is stiction...my Showa Crap had more than 45mm before I dumped them...my KYBs have 7mm...
https://www.facebook.com/kaisohlins/posts/1574667579221594
Ale jest już rozwiązanie kompletne 48mm lagi od ohlinsa... niestety będa kosztować ponad 3000$...
madafakinges
21.09.2017, 15:54
https://www.youtube.com/watch?v=wjjacd7BT4U&t
madafakinges
12.10.2017, 12:57
https://www.shocktech.co.uk/suspension-motocross/motocross-suspension-upgrades-servicing/suspension-anodising/fork-anodising-top-tubes-pair.html
Będę wysyłał, może są jeszcze chętni na poprawę fabryki? Podzielimy koszty wysyłki. Można wysłać same tuby, twarde anodowanie 100funtów, ewentualnie całe lagi, wtedy koszt serwisu z olejem i nowymi uszczelniaczami 125funtów więc bez tragedii.
może głupie pytanie, ale rozumiem, że anoda też w środku?
madafakinges
12.10.2017, 21:50
Przede wszystkim w srodku
no mam najechane 20 tys, więc serwis zawieszenia można by majtnąć, a kiedy myślisz wysyłać?, bo pogoda jeszcze służy do latania :), jak za miesiąc to bym się pokusił.
p.s pytałeś ich czy nat już robili.?
madafakinges
12.10.2017, 22:08
No ja planuje dopiero po sezonie. Nie pytałem ale zawias w NAT to naprawdę nic specjalnego więc dadzą sobie radę...
ok, to jesteśmy wstępnie ugadani, to że zawias w nat nic specjalnego to wiem (chociaż dziury wybiera nieźle ;), tylko do anody to muszą chyba dobrze skład materiału znać, na który nakładają.
radiolog
12.10.2017, 23:53
Ha, a może to dlatego hehe
https://www.scigacz.pl/Afera,hutnicza,w,Japonii,dotyka,producentow,motocy kli,31527.html
Ha, a może to dlatego hehe
https://www.scigacz.pl/Afera,hutnicza,w,Japonii,dotyka,producentow,motocy kli,31527.html
i jak tu się dziwić, że Chiny powoli przejmą wszystko... tam za numer za taką skalę pewnie cały zarząd do piachu.
"Nie musimy się oczywiście obawiać, że np. ramy nowych motocykli zaczną nagle hurtowo pękać - wielcy producenci mają bardzo ostre normy jakości i bezpieczeństwa"
kit jak każdy w takiej sytuacji.... Kawasaki w niektórych modelach już od dawna był problem z pękającymi ramami przy główce no ale w normalnym użytkowaniu gdy oba koła jaką po asfalcie problemu nie ma, problem dotyczy tych co lubią na jednym kole...
Dokręcenie dolnej półki nie mają wpływu, na wytarcie. W konflikt suspension robią testy mieli jedną afre ktorej zaraz po kupnie "popuścili" śruby i po 2000mil rozebrali i miała takie same slady wytarcia.
Robią teraz testy z nowym anodowanien i innymi teflonowymi panewkami.
Odkopuję temat bo i u mnie wystąpiła ta przypadłość. Przejechane 16k km a środek wyglądał jak poniżej, dodatkowo zużyte panewki.
https://drive.google.com/uc?id=1JtNAUiGZcTBrKi5PBBS-MlPXHrIqiF87
Co prawda jestem już po wymianie części zawieszenia na nowe ale chciałbym się uchronić na przyszłość. Zastanawiam się nad tym co napisałeś - moment dokręcenie nie ma wpływu, czy oddawać do anodowania czy nie.
Spostrzeżenia mam takie: wytarcie występuje tylko na wysokości dolnej półki. Jeśli anoda jest kiepskiej jakości rozumiem, że wycierałoby się równomiernie a nie w jednym miejscu, wszystkie opisane przypadki jakie znalazłem w necie mają wytarcia na wysokości półki. Dolna półka to nie jest miejsce gdzie panewka pracuje najczęściej więc wytarcie powinno powstawać w innym miejscu. Jeśli pominiemy ten fakt i założymy, że anoda jest do dupy dlaczego zjadło też panewki? Konkurencja w podobnych sprzętach zaleca znacznie mniejszy moment na dolną półkę.
Idąc dalej tym tropem pomierzyłem jak zmienia się średnica wew. względem momentu dokręcenia i wygląda to tak (od lewej : 0nm, 10nm, 15nm, 25nm)
https://drive.google.com/uc?id=1pad-Pl5Rdf-61yCFgJIgYKi8DWLernLT
Przy zalecanych 25nm zmniejsza się o 0.05mm. Czy to dużo czy mało?
Jeśli zrobimy nową anodę zakładam, że zmniejszy się średnica. Czytam, że anoda twarda ma grubość do 0.1mm więc znowu zmniejszamy średnicę.
Zimuję u siebie CRF1000 kolegi i sprawdziłem jak sprawa wygląda u niego. Żadnych widocznych przetarć (14k km) ale sprzęt nie widział terenu. Mój natomiast trochę pojeździł w off i wydaje mi się, że to właśnie przy pełnej pracy zawieszenia jest szansa na przekroczenie przez panewkę wysokości dolnej półki.
madafakinges
18.01.2018, 16:11
Moje za niedługo wrócą z twardej anody. Do tego typ co robił anode kazał dać nowe panewki mimo że moje są jak nowe.
Poczytaj sobie tamat na advrider.com. ludzie już wałkowali temat na każdą stronę. Podobno twarda anoda rozwiązuje problem. Ja to robiłem w shocktech w angli. koszt 100funtów i jeśli to rozwiąże problem myślę, że będzie można zamknąć temat.
...i jeśli to rozwiąże problem myślę, że będzie można zamknąć temat
Nie wiem czy zamyka temat. Czy u Ciebie też były przetarcia? Jeśli nie to nie wykluczone, że i na oryginalnej anodzie by się nie wycierało.
Możesz napisać dlaczego aż do UK wysyłasz? Dlaczego nie anodujesz u nas?
madafakinges
18.01.2018, 19:06
Bo nikt nie chce się tego w Polsce podjąć. Były wytarcie, w każym są dziwi mnie to że znlazłeś takie bez wytarć... na pewno dobrze patrzyłeś?
Bo nikt nie chce się tego w Polsce podjąć. Były wytarcie, w każym są dziwi mnie to że znlazłeś takie bez wytarć... na pewno dobrze patrzyłeś?
Wymienili mi w Hondzie na nowe razem z bebechami.
Bo nikt nie chce się tego w Polsce podjąć. Były wytarcie, w każym są dziwi mnie to że znlazłeś takie bez wytarć... na pewno dobrze patrzyłeś?
Dobrze patrzył ;).
Jedno z lekarstw
http://www.pro-techsuspension.com/protechsuspension/images/gallerie/piastra0228.jpg
Wymienili mi w Hondzie na nowe razem z bebechami.
...ku mej uciesze na koszt Hondy
madafakinges
25.01.2018, 09:52
https://www.shocktech.co.uk/suspension-motocross/motocross-suspension-upgrades-servicing/suspension-anodising/fork-anodising-top-tubes-pair.html
Podrożeli ja jeszcze płaciłem 100Ł
W przyszłym tyg mam mieć z powrotem.
https://www.shocktech.co.uk/suspension-motocross/motocross-suspension-upgrades-servicing/suspension-anodising/fork-anodising-top-tubes-pair.html
Podrożeli ja jeszcze płaciłem 100Ł
W przyszłym tyg mam mieć z powrotem.
O k...wa. 50% podwyżki za komplet!!! Muszą mieć popyt na tą usługę :D
P.S. Udało się z PayPalem?
madafakinges
25.01.2018, 11:44
Tak, opanowałem tą diabelską technologie:)
Tak się przymierzałem do nowej w wersji 2018 z powiększonym skokiem, ale jak takie jaja się dzieją, to nie wiem czy sens, bo może kolejne kwiatki wyjdą.
Z tego co przerzuciłem internet to wersja 2017 posiada ten sam problem.
Zresztą 25 nm to wydaje się ogromniasto dużo, w MX z reguły dokręcam na 12 nm max. Cięzar jest mniejszy, ale jednak tam się konkretnie lata i niejednokrotnie ląduje na płasko więc nie wiem czy to uzasadania zabójcze 25 nm w CRF1000.
madafakinges
25.01.2018, 14:27
Kolega na priv mi pisał że u jego kumpla w crossturerze też anoda zlazła, tak że to nie tylko problem crf.
Te na rok 2018 mają inny kolor goleni może to już lepsza anoda stąd ten nowy kolor?
Rozebrałem lagi od BMW xcountry, które zdjąłem z moto niebawem po kupnie i tam też wytarte do gołego alu, na jeszcze większej powierzchni, na podobnej wysokości. Moto miało wg licznika 16k km. Może to norma? :)
Co do anody w afryce to ja się dalej będę upierał, że to nie jej wina. Ale to się pewnie okaże jak Mada zrobi pierwsze 10k km
radiolog
27.01.2018, 21:19
Jak wszyscy mają krzywe kręgosłupy to zaczyna to być norma hehe.
Może taka przypadłość wszystkich usd
Jak wszyscy mają krzywe kręgosłupy to zaczyna to być norma hehe.
Kręgosłup jak i zawieszenie się zużywa.. :)
ps: anodowanie goleni w PL można u sanchez'a zrobić
madafakinges
07.03.2018, 09:39
78618
78619
W końcu...
radiolog
07.03.2018, 09:42
To kolor taki sam?
Szkoda,ze nie masz fot jak ta kashima wyglada
madafakinges
07.03.2018, 09:44
Miał być złoty showa
78618
78619
W końcu...Napisz potem czy chociaż warto było 😉
Warto nie warto i tak juz angol nikomu z Polski pewnie nie zrobi ;)
madafakinges
30.03.2018, 09:14
Kolega kupił xt1200z. Robił serwis zawiasu zaglądnąłem a tam wytarta anoda dokładnie tak jak w afrykowych lagach....
Przedłużacie gwarancję z związku z tym tematem?
pewnie te wszystkie japońskie zawieszenia to robi ta sama firma w chinach z surowców wtórnych;) .
102.000km R1200 : pierwsza wymiana uszczelniaczy : panewki /goleń bez zużyć olej czysty.
więc można to zrobić dobrze.
radiolog
05.06.2018, 15:30
pewnie te wszystkie japońskie zawieszenia to robi ta sama firma w chinach z surowców wtórnych;) .
102.000km R1200 : pierwsza wymiana uszczelniaczy : panewki /goleń bez zużyć olej czysty.
więc można to zrobić dobrze.Uszczelniacze to nie rozpadajacy sie silnik, a w BMW często się o tym czyta, nawet w Polsce kilka takich przypadków już się zdażyło, zacierające się panewki też. Więc pisanie ze BMW nie ma wpadek jest słabe
bukowski
05.06.2018, 16:53
Przedłużacie gwarancję z związku z tym tematem?
ja właśnie wstawiłem do serwisu i czekam na diagnozę.
Uszczelniacze to nie rozpadajacy sie silnik, a w BMW często się o tym czyta, nawet w Polsce kilka takich przypadków już się zdażyło, zacierające się panewki też. Więc pisanie ze BMW nie ma wpadek jest słabe
przecież piszę tylko o zawieszeniu :) i sugeruję, że w CRF to spaprano... mogę nawet dodać, że ten zawias został przytulony przez dział starzenia produktu, który chciał mieć dobre wyniki to ma ;)
ja właśnie wstawiłem do serwisu i czekam na diagnozę.
i ja zostawiłem wczoraj...
A ma ktoś info czy na rok 2018 coś poprawili w kwestii jakości anody? Bo na opinie użytkowników NAT i ATAS to chyba ciut za wcześnie...
radiolog
08.06.2018, 11:52
Napewno zmienili anodę na inną
i ja zostawiłem wczoraj...
W moim przypadku naprawa gwarancyjna
W moim przypadku naprawa gwarancyjnaZgłosiłeś w ciemno żeby sprawdzili? Czy już wcześniej widziałeś?
W moim przypadku zawieszenie było odczuwalnie twarde - na drobnych nierównościach nie wybierało.
Zgłosiłem i powiedziałem, że według mnie to ten problem, o którym coraz więcej w internetach. Poprosiłem o zrobienie dokumentacji foto po rozłożeniu.
bukowski
15.06.2018, 11:14
ja właśnie wstawiłem do serwisu i czekam na diagnozę.Naprawiono w ramach gwarancji. Naprawa polegająca na wymianie rur zawieszenia.
Dodatkowo wymieniony został zespół włącznikow, zarówno lewy (przycinajacy się przycisk SET w niskich temperaturach) jak i prawy (podobno jest przyczyna tego, że NAT czasem nie zapala).
Brawo Honda!
radiolog
15.06.2018, 13:37
A wymienili na nową anodę, czy starą-nową?
bukowski
15.06.2018, 13:47
A wymienili na nową anodę, czy starą-nową?
Nie wiem. Rury są tak samo złote.
Ciekawe, że na liście części są dwie "rury zawieszenia" 51410-MJP-G51, ale tylko jedna "rura zawieszenia prawa" 51425-MJP-G51. Tak czy inaczej bez robocizny 4,3k brutto.
Muszę też zgłosić. Zawieszenie ewidentnie wybiera słabo na nierównym asfalcie. Mam porównanie do drugiej afry z podobnym przebiegiem i do f800gs, który wg moich odczuć, przód wybiera o niebo lepiej niż NAT.
...... Poprosiłem o zrobienie dokumentacji foto po rozłożeniu.
Możesz te fory udostępnić?
bukowski
16.06.2018, 00:09
Muszę też zgłosić. Zawieszenie ewidentnie wybiera słabo na nierównym asfalcie. Mam porównanie do drugiej afry z podobnym przebiegiem i do f800gs, który wg moich odczuć, przód wybiera o niebo lepiej niż NAT.Wg Pana z serwisu, uszkodzenie anody pojawia się przy ciężkiej pracy zawieszenia, tj. jeździe off lub permanentnego przeciazania. Normalnie tego zużycia nie ma.
Sent from my G8441 using Tapatalk
Wg Pana z serwisu, uszkodzenie anody pojawia się przy ciężkiej pracy zawieszenia, tj. jeździe off lub permanentnego przeciazania. Normalnie tego zużycia nie ma.
Sent from my G8441 using TapatalkInfo by się u mnie zgadzało. Brat nie lata w off i ma ok u mnie jest off i jest be.
madafakinges
16.06.2018, 00:39
Za przeproszeniem pierdoli głupoty. W KTM takie coś się nie dzieje mimo że dużo ludzi traktuje ostro adv w terenie. Po prostu showa robię kiepska powłokę. Takie samo wytarcie widziałem w xtz1200 z małym przebiegiem wyłącznie po asfalcie.
bukowski
16.06.2018, 11:56
Za przeproszeniem pierdoli głupoty. W KTM takie coś się nie dzieje mimo że dużo ludzi traktuje ostro adv w terenie. Po prostu showa robię kiepska powłokę. Takie samo wytarcie widziałem w xtz1200 z małym przebiegiem wyłącznie po asfalcie.Mada, niekoniecznie. To, że anoda jest słaba, oo oczywiste. Ale pewnie bez szybkich i głębokich odbic/dobić wyciera się szybciej. Moja nie ma jeszcze 24kkm, ale dostała zdrowo w Pamirze.
Sent from my G8441 using Tapatalk
Możesz te fory udostępnić?
Nie wyślą ;-)
Mam zobaczyć przy odbiorze
Nom.... 6500 km... i lagi przestały działać... zero offu... tylko turystyka we dwie osoby z lekkim bagażem...
Myślałem, że coś z silnikiem się dzieje...coś zaczęło się dziwnie jeździć... a tu lagi potrzebuje siły żeby przełamać opór... przy 50km.h światło się trzęsie bo przód stoi w miejscu zamiast wybierać nierówności :) ... nagle rondo robi się kwadratowe...
6500km.... hahahahhaha
Jutro dzwonie do aso... ciekawe co oni na to :)
Temat żyje: https://thetenerist.wordpress.com/2018/10/06/2017-honda-crf-1000-africa-twin-fork-inspection/
Greg the Pole
08.10.2018, 17:10
ten problem ma nic do zeczy gdzie jezdisz mc.
To poprostu jest total shit design (bushing is too close to the end of the fork outer. They have fixed this on the ATAS, by moving it further in to reduce flex). Coating tez jest do dupy.
moje forks ida do dealer na warranty work.
prezepraszam za kiepski polski pisany jezyk...jus tu jestem dosic dlugo:D
gdzie pisze po angielsku uzywajcie google translate:umowa:
Nawet jak coating jest naprawiony, valving still suck the proverbial ball! its easy enough to do, and it makes a big improvment:
https://thetenerist.wordpress.com/2018/05/11/the-crf1000-honda-africa-twin-fork-re-valve-procedure/
Springs need to be set up to rider weight,
and the fork has excessive flex.
operator99
08.10.2018, 17:18
ten problem ma nic do zeczy gdzie jezdisz mc.
To poprostu jest total shit design (bushing is too close to the end of the fork outer. They have fixed this on the ATAS, by moving it further in to reduce flex). Coating tez jest do dupy.
moje forks ida do dealer na warranty work.
prezepraszam za kiepski polski pisany jezyk...jus tu jestem dosic dlugo:D
gdzie pisze po angielsku uzywajcie google translate:umowa:
Nawet jak coating jest naprawiony, valving still suck the proverbial ball! its easy enough to do, and it makes a big improvment:
https://thetenerist.wordpress.com/2018/05/11/the-crf1000-honda-africa-twin-fork-re-valve-procedure/
Springs need to be set up to rider weight,
and the fork has excessive flex.
Hi mate, you can write English, it will be better
zawieszenie, które pracuje na nierównościach zużywa się w mniejszym stopniu niż na równej nawierzchni...podczas szybkiego suwu zawieszenia wytwarza się film olejowy, natomiast przy nikłej pracy zawiasu następuje suche tarcie i po to jest ten teflon oraz właściwa powłoka lub jej brak jak w tym przypadku... takie same elementy mam w BMW i obecnie ponad 100.000km zero zużyć, szwagier v-storm 650 82.000km olej czysty bez zużycia goleni, użytkowane na wszystkich rodzajach nawierzchni...no może bez błota po kolana. Także takie bajki o problemach z zawiasem to można sobie opowiadać na dobranoc...
radiolog
09.10.2018, 06:51
Ale my mamy w Polsce pełno dziurawych dróg 😁
Greg the Pole
09.10.2018, 17:04
I'm talking from experience with my AT, and my buddy's AT, and not other bikes. Glad your GS is working for ya.
As a reference, my XT1200 that logged 90k km on 60/40% road/off road had zero issues with the suspension.
Both 2017 ATs need new tubes at less than 15k km.
Honda has totally dropped the ball on the 2016/2017 bikes.
my forks are done at 13k km.. that's total shit.
Even if the bike was ridden on road, the coating will wear, as the design sucks balls.
The AT fork has:
-Excessive flex
-poor bushing placement design (too close to the end of the outer tube)
-Bushing thickness is insufficient, causing slop. This can be worked around with a shim or three behind the inner bushing
-valving is poor if used as intended
pictures...tell a thousand words..
https://farm2.staticflickr.com/1906/43324680090_3a034e21c0_c.jpg (https://flic.kr/p/291siYW)
Greg the Pole
09.10.2018, 17:05
zawieszenie, które pracuje na nierównościach zużywa się w mniejszym stopniu niż na równej nawierzchni...podczas szybkiego suwu zawieszenia wytwarza się film olejowy, natomiast przy nikłej pracy zawiasu następuje suche tarcie i po to jest ten teflon oraz właściwa powłoka lub jej brak jak w tym przypadku... takie same elementy mam w BMW i obecnie ponad 100.000km zero zużyć, szwagier v-storm 650 82.000km olej czysty bez zużycia goleni, użytkowane na wszystkich rodzajach nawierzchni...no może bez błota po kolana. Także takie bajki o problemach z zawiasem to można sobie opowiadać na dobranoc...
Hi mate, you can write English, it will be better
Sure, whatever works...btw...I'm not a mate, they are in Ooostralia!:)
sprawdzałem numery katalogowe goleni roczników 2016-2017 i 2018 ich nie zastępuje... zastanawiałem się nad zakupem samych goleni z 2018 tylko mam wątpliwości czy różnica jest tylko w anodzie....
madafakinges
06.02.2019, 12:19
https://advrider.com/f/threads/another-crf1000l-fork-thread-reg-vs-adv-sport-forks.1346588/page-2#post-36730364
Poczytaj.
Na koniec gwarancji złożyłem zgłoszenie i w mojej i brata wymienili rury. Zobaczymy co będzie.....
madafakinges
19.02.2019, 19:13
Na złote? W świecie ludzie wymieniają od razu na brązowe a najlepiej na te od atas bo są grubsze
Na koniec gwarancji złożyłem zgłoszenie i w mojej i brata wymienili rury. Zobaczymy co będzie.....
Ale miałeś jakies objawy, czy tak po prostu zgłosiłeś?
Ale miałeś jakies objawy, czy tak po prostu zgłosiłeś?
Zarówno u mnie i brata przy prędkościach 50-70 km/h źle nie tłumił lekkich nierówności. Kierownica chodziła góra i dół na prawie idealnym asfalcie.
W serwisie powiedzieli że już sporo wymienili.
Pytałem czy wymieniają na to samo co było tyle że nowe, to dostałem informację, że ten element obecnie jest pod innym numerem katalogowym, więc jest już nie ten sam. Może poprawiony :)
Na złote? W świecie ludzie wymieniają od razu na brązowe a najlepiej na te od atas bo są grubsze
Na złote. Na brązowe nie mogą wymienić na gwarancji, nie są przypisane do mojego modelu.
jak sądzicie, mój jest już po gwarancji ale wszystko robione w ASO z fakturami (francja) czy jest jakaś szansa walczyć z naprawą w ramach gwarancji ?
madafakinges
19.02.2019, 20:24
Pamiętaj że masz teraz znów 2 lata gwarancji na te rury.
Więc za rok jak się wytrawne znów na gwarancje
Zarówno u mnie i brata przy prędkościach 50-70 km/h źle nie tłumił lekkich nierówności. Kierownica chodziła góra i dół na prawie idealnym asfalcie.
Ja mam tak prawie od nowości...z Hubim w Motogumach wrzuciliśmy koło na wyważarkę i to obręcz ma bicie + trochę K60 z przodu. Teraz się zbieram, żeby wysłać do Króla to zobaczymy czy minie...
Ten zawias nie jest tak czuły, żeby 'liście' wybierać i trochę bije po łapach np. na tarce, ale i tak mniej niż np. 690...
jak sądzicie, mój jest już po gwarancji ale wszystko robione w ASO z fakturami (francja) czy jest jakaś szansa walczyć z naprawą w ramach gwarancji ?Może próbować co ci szkodzi, ale to nie jest wezwanie serwisowe więc mogą olać. Kwestia jak do tego podchodzi centrala. Serwis otwiera robi foty i wysyła do centrali w PL. Oni odpowiadają wymieniany lub nie.
Apropos bicia.
Próbowałem na szosowych, motozach i zawsze było to samo. Wyważałem w różnych miejscach i nic. Wymienili za darmo to dlaczego nie ;-) Zobaczymy.
Mada. Działa tak od nowa gwarancja na lagi jak są wymienione? Napewno?
madafakinges
19.02.2019, 22:23
Masz gwarancję na cześć przecież.
jak sądzicie, mój jest już po gwarancji ale wszystko robione w ASO z fakturami (francja) czy jest jakaś szansa walczyć z naprawą w ramach gwarancji ?
Mi nie chcieli uznać. W lutym skończyła się gwarancja, podjechałem na początku kwietnia jak się cieplej zrobiło. Może będziesz miał więcej szczęścia.
Robiłem anodę u Sancheza, ale nie zdążyłem się nacieszyć bo mi kierowca golfa skasował moto.
radiolog
20.02.2019, 09:54
Za 4000 zobaczymy co dala anodowanie by Mada
Ostatni reklamowałam 3 k60 bo kiery nie szło utrzymać w nat
a co myślicie o anodowaniu u sanchez'a ? koszt to coś ok 350zł za obie golenie
madafakinges
09.08.2019, 07:22
https://advrider.com/f/threads/hot-for-the-ohlins-on-the-at-read-on.1399773/#post-38157583
tak,że ten..
ktoś testował inne panewki jak OEM? wybór i tak jest mały.... mi znany jest tylko allballs oraz JMT (tylko ślizgowe) zastanawiam się też z włożeniem blaszki 0.05mm pod panewkę ślizgową.
co do wytarć to u mnie przy 82.000km lewa anoda jest znacznie wytarta ale nie czuć progu prawa wytarcie a ok 2cm. Będę robić anodowanie później trzeba lagi zamontować odwrotnie bo wyciera się tylko z jednej strony i mam nadzieję zapomnieć już o tym.
zastanawiam się nad anodowaniem tutaj
https://wzl2.mil.pl/oferta/galwanizernia/anodowanie-twarde/
mogliby tylko sami sobie określić stop....
"Przy zamówieniu usługi anodowania twardego należy podać:
Stop z jakiego wykonane są detale
Stan utwardzenia stopu
Grubość powłoki
Wskazanie miejsca kontaktu elektrycznego
Rysunek techniczny"
madafakinges
12.08.2019, 10:31
Ja myślę że trzeba olać temat.
Jak widać ohlinsy też się wycierają, osobiście widziałem wytarte lagi od supertenery1200, teraz gość wrzycił na advrider zdj. z takimi samymi wytarciami w tigerze 800.
Po prostu tak się dziejea anoda na lagach to porłoka dekoracyjna.
Dbać o świerzy olej w zawieszeniu, wymieniać raz w sezonie, a nie jak się lagi zleją, dzięki temu zawieszenie będzie lepiej pracować i mniej się zużywać. To samo dotyczy amortyzatora, tam jest kilka setek oleju a przyjmuje dużo większe temperatury niż ten w lagach, co 2-3lata wysłać amor na serwis, a nie chwalić się że ktoś nie dotykał nic przez 100tyś i dalej się nie zlało więc jest super.
Ludzie kupują sprzęty za 30-40-50tyś.zł i żał im wydać 3-4stówki na serwis zawiasu raz w roku, albo 100zł żeby wytłumaczył co to jest SAG co robi reboud i comp. i jak to ustawiać żeby jeżdziło się dobrze.
Dobrze ustawione zawieszenie daje w terenie i na asfalcie tyle co dobre opony.
Ale większość ludzi woli wydać tą stówkę na osłone tylnego zbiornika hamulcowego, albo osłonke klaksonu, żeby moto nie trąbiło przy skęcaniu kierownicą...
Ja myślę że trzeba olać temat.
Jak widać ohlinsy też się wycierają, osobiście widziałem wytarte lagi od supertenery1200, teraz gość wrzycił na advrider zdj. z takimi samymi wytarciami w tigerze 800.
Po prostu tak się dziejea anoda na lagach to porłoka dekoracyjna.
Dbać o świerzy olej w zawieszeniu, wymieniać raz w sezonie, a nie jak się lagi zleją, dzięki temu zawieszenie będzie lepiej pracować i mniej się zużywać. To samo dotyczy amortyzatora, tam jest kilka setek oleju a przyjmuje dużo większe temperatury niż ten w lagach, co 2-3lata wysłać amor na serwis, a nie chwalić się że ktoś nie dotykał nic przez 100tyś i dalej się nie zlało więc jest super.
znam wiele przykładów gdzie nic się nie wyciera pomimo b.dużych przebiegów, jeżeli będzie się wycierać to zawieszenie po kilku latach będzie się nadawać na złom no chyba, że ktoś ma w d...e jak to pracuje.
Kto jest producentem zawieszenia w CRF, TIGER czy Super Tenere czy nie jest to showa ? to jak ma być inaczej...
ale w DL650 też jest showa i nic się nie wyciera także strategia planowania chyba...
madafakinges
12.08.2019, 10:47
w ST jest KYB
W starego typu klasycznych zawieszeniach takich jak w xrv czy vsztormie powieszchnia po któej pracuje panewka w ogóle nie była anodowana.
Nie mówie, że to NIC że się wyciera, bom jako pierwszy na forum zająłem się tym tematem, jednak polecam;
1. Zadbać o serwis zawiasu(wymiana oleju ikontrola panewek)
2. Zadbać o odpowiednie ustawienie(podjechać do kogoś kto się na tym zna)
3. Zrozumieć i nauczyć się samemu ustawić zawieszenie.
I dopiero wtedy kiedy zacznie nam brakować odpowiednich ustawień bawić się w poprawe jego działania.
w ST jest KYB
W starego typu klasycznych zawieszeniach takich jak w xrv czy vsztormie powieszchnia po któej pracuje panewka w ogóle nie była anodowana.
nie wiem co jest w V-strom 650 ale ma zero zużycia, olej zawsze czysty a nie grafitowy z wytartego aluminium. Co do anodowania to mamy także wpływ na grubość warstwy i może tutaj tkwi sekret...
W 950 mam wytarte placki wewnątrz lag tam gdzie pracowała górna panewka, nie mam pojęcia kiedy to się stało, mogło ze 4 lata temu, obróciłem lagi o 90 stopni, zawias działa normalnie. Mam też na półce WP48 z LC4 adv i ma wytarte placki dokładnie w tym samym miejscu.
W 950 mam wytarte placki wewnątrz lag tam gdzie pracowała górna panewka, nie mam pojęcia kiedy to się stało, mogło ze 4 lata temu, obróciłem lagi o 90 stopni, zawias działa normalnie. Mam też na półce WP48 z LC4 adv i ma wytarte placki dokładnie w tym samym miejscu.
więc wygląda na to iż tyle warta jest ta anoda...
a jak kwestia zawieszeń 2018-2019 ... idąc tym tropem pewnie też będzie się wycierać
madafakinges
20.08.2019, 13:01
Będę robił przez zime serwis to sprawdzę.
mały update w temacie wycierających się lag:
przy 16k km miałem wymieniane na gwarancji golenie z racji wytarcia (wymienione na takie same jak org tylko nowe). Wczoraj rozebrałem lagi (przejechałem prawie 2gie tyle) i żadnych wytarć. Po wymianie dokręciłem mniejszym momentem niż zaleca serwisówka (15nm dól, 20nm góra)
Zakręcenie mniejszą siłą niczym nie grozi? Przesunięcie itp?
Serwisówka mówi: 22 góra i 25 dół
Zabieram się do wymiany oleju w swoich po 9tyś/ 2 lata od wymiany goleni w serwisie z olejem.
greszczyn
22.06.2024, 18:24
Czołem !
Odświeżę temat i chciałem tylko potwierdzić wycieranie goleni .Moja afryka to rocznik 2016 Przebieg 78 tyś . Przy 46 tyś . robiłem serwis przodu ( olej + nowe uszczelniacze ) w serwisie i nie było uwag .( albo serwis nie zwrócił na to uwagi ) Dziś rozebrałem przód by wymienić uszczelniacze oraz założyć sprężyny hyperpro i zonk. Już na wiosnę jak czyściłem uszczelniacze to wyleciało trochę takiego czarnego oleju . Ale to co teraz zlałem to kolor jak z diesla + srebrne wtrącenia . Obie lagi wytarte na wysokości dolnej półki , prawa tylko ma wytarcie tyłu , natomiast lewa z przodu i z tyłu . Dolne ślizgi wytarte z zewnątrz , górne bez śladu zużycia na zewnątrz , ale w porównaniu z nowymi fabrycznymi wydają się cieńsze . Moje pytanie ,jeździć z tym i częściej wymieniać olej , czy dać lagi do anodowania regeneracji , czy kupić nowe np. na allegro ?
Pozdrawiam.
Wycieranie się goleni po części spowodowane jest zbyt cienką ścianką (powinna być na tyle gruba/mocna, żeby nie uginać się pod półką), po części jakości duralu. Powierzchnia anodowana jest z reguły tylko zewnętrzna. No i oczywiście olej i interwał wymiany. W szosowych powinno wymieniać się 10-15 kkm, w enduro co 10 i to nie wszystko. Ważna (a nawet bardzo) jest firma. Ja osobiście stosuje często produkty przemysłowe z natury przewyższające jakością te na rynek konsumencki. Po za tym, używam własnych kombinacji lepkościowej i produkt nie musi mieć dużego index-u lepkości. Na koniec : właściwe nastawy są do bardzo wąskiego przedziału wagowego/obciążenia. Co do powyższego, to na razie obrócić o 90* golenie, czyli żeby wytarcia były poprzecznie w stosunku do kierunku jazdy i dokręcić półki 15/17Nm.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.