View Full Version : Szprychy
Czesc,
Ostatnio szukalem informacji na temat regenreacji szprych. Kwota za dwa kola to 600+ plus 5 tygodni realizacji. Calkiem sporo, jest sens regenerowac? Jakie jest Wasze zdanie? Moze wystarczy po prostu zaplecenie nowych? I podejrzewam ze cena jak i czas mocno spadnie.
Ktos przerabial temat nowych szprych?
Ja właśnie przerabiam temat szprych:) komplet nowych na przód ok 700-800zł więc lepiej nowe.Właśnie czekam na wyrok ile szprych trzeba nowych do mojego koła. jak z 10 to pewnie kupię 10 ale jak ze 20 to się zastanowię czy nie kupić wszystkich nowych.
Maurosso
12.07.2017, 11:54
jest coś takiego: http://informacja-gospodarcza.pl/dorabianie_szprych_czestochowa.html
gdzieś tam zasłyszałem, że generalnie dorabiają szprychy jakie się chcę, po wcześniejszym wysłaniu im wzorca. No i w porównaniu z cenami oryginałów, różnica jest znaczna.
O ile dobrze kojarze, ok. 8zł za szprychę. Gdzie oryginały, bodajże w okolicach 20zł za sztukę.
Trza pamiętać żeby sprawdzić ile typów szprych jest w danym kole. Np w Afryce z tyłu są trzy typy szprych: A, B, C...
EDIT: Jakbyście zamawiali całe zestawy, to zawsze można by zrobić listę zainteresowanych. Może ktoś coś na zapas by się skusił i cena by dalej w dół poszła.
Yyyy, a przeszprychowanie na nowych szprychach z kwasówki u Króla nie wyjdzie taniej przypadkiem?
spider2you
12.07.2017, 12:02
U Króla czyli u kogo? Jakieś namiary?
Pytanie czy z kwasówki będą miały odpowiednie do naszych zwalistych moto odpowiednią twardość i elestyczność zarazem.
Może za bardzo wymyślam, ale tak gdzieś mi w oko wpadło, że nie każdą szprychę da się użyć w konkretnym moto.
hellwoot
12.07.2017, 12:10
Jak już wchodzi w grę wymiana wszystkich szprych to nie ma co dawać tych ori cienkich. Trzeba grubsze.
Król jest królem kół :D Miałem w Afryce koła zrobione przez niego i robiło to robote. No i wygląda fajnie :at:
602 833 570 taki numer mam do niego w telefonie.
Ja tam przy takiej robocie bym się nie bawił w doróbki podróbki. W końcu to koła. One się kręcą i na nich moto jedzie. Jakbym miał dorabiać dla parunastu zł osczędności a póżniej się zastawić czy będą strzelać darowałbym sobie robotę, czas,pieniądze i późniejsze nerwy.Jak kilka do wymiany to koszt minimalny a jak wszystkie to robota raz a porządnie a później nawijanie kilometrów.
Maurosso
12.07.2017, 12:45
Nie zmylaj ludzi Zmyler ;]
oszczędzacz parenaście złotych na jednej szprychie (szprysze? śmieszne słowo)
Więc na pełnym zestawie oszczędności jest parę setek złotych, a nie parenaście złotych :)
Do tego nie wygłupiajmy się, nie je to jakiś skomplikowany element mechanicznie.
jest coś takiego: http://informacja-gospodarcza.pl/dorabianie_szprych_czestochowa.html
gdzieś tam zasłyszałem, że generalnie dorabiają szprychy jakie się chcę, po wcześniejszym wysłaniu im wzorca. No i w porównaniu z cenami oryginałów, różnica jest znaczna.
O ile dobrze kojarze, ok. 8zł za szprychę. Gdzie oryginały, bodajże w okolicach 20zł za sztukę.
Trza pamiętać żeby sprawdzić ile typów szprych jest w danym kole. Np w Afryce z tyłu są trzy typy szprych: A, B, C...
EDIT: Jakbyście zamawiali całe zestawy, to zawsze można by zrobić listę zainteresowanych. Może ktoś coś na zapas by się skusił i cena by dalej w dół poszła.
Szczerze odradzam te szprychy z mojego miasta. Łatwo się ukręcają przy centrowaniu.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Robiłem u Króla tylne koło do Trampka, koszt około 300 PLN, bardzo sztywne i co najważniejsze całe szprychy i nyple z nierdzewki
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Maurosso
12.07.2017, 13:31
Szczerze odradzam te szprychy z mojego miasta. Łatwo się ukręcają przy centrowaniu.
Ciekawe. Cóż, dobrze wiedzieć :)
Pozostaje znany i ceniony Król.
Jest szansa zobaczenia efektow pracy Krola? - wrzuc fotke jak mozesz :)
Maurosso piszę z własnego doświadczenia. Nie dalej jak 3-4 tyg temu kupowałem szprychy na tył do EXC525 w salonie KTM Lublin po 8zl sztuka-oryginał fakt że po zniżce. W tamtym sezonie wymieniłem parę sztuk - były jakieś podróbki albo zamienniki (całkiem inne niż oryginał nawet nyple nie pasowały), w tym złapałem jakiegoś pręta w szprychy poszła jedna+ plus jedna zagięta, postanowiłem że jeśli jeszcze jedna strzeli zmieniam wszystkie oczywiście oryginał, nie wiem czy rzemieślnik zrobi dużo taniej w Polsce, jeśli ktoś ma wypróbowanego to OK. A i od razu napiszę dla jasności że o profesjonalizmie pan Króla słyszałem i życiu bym tego nie podważał, chodziło mi tylko o szprychy.
A i kiedyś ok 10 -11lat temu dorabiałem do XT 600 1vj bo ciężko było z org, padały od strony zębatki jak muchy - kupiłem używane całe koło za niewiele więcej (ale to były trochę inne czasy). Pozdrawiam
Zmyler inne są ceny w ASO KTM inne w Hondzie.
Z oryginałami jest ten problem że koroduja i po kilku latach nie możliwości centrowania koła..
Miałem ten sam problem,cynkowanie sie tu nie sprawdza niestety..
poszperałem i kupiłem nierdzewne EXCEL z kutymi aluminiowymi nyplami..
Koła mam do dziś szprychy dalej jak nowe,centrować można o każdej porze dnia i nocy.
Na przodzie zjadło już jedną felgę i dalej nic sie z nimi nie dzieje.
Wadą jest to że nyple są grubsze i trzeba było otwory rozwiercać deko.
Dobra firma to CC z tym że szprychy nierdzewne,a nyple stalowe niklowane i po jakimś czasie zaczynają rudy kolor mieć... można to przeskoczyć dając nyple alu np z DRZ kwestia gwinty pomierzyc i muszą sie dokładnie zgadzać.
Robie terez kilka kół na Excelach i CC z kolorowymi nyplami alu z Zety.
Koła można sobie rozbierać i zaplatać nie ma w tym nic trudnego i każdy sobie poradzi ale wiedzy troszke trzeba miec albo sie przynajmniej serwisówka posiłkowac.
W niektórych kołach trzeba byc uwaznym bo muszą zgadzac sie pewne wymiary.. tzn w XR dla przykładu między licem mocowania tarczy ham a licem obręczy musi być 21mm inaczej zrobimy dwuślada bo bo środek obręczy przesunie się względem osi ramy i tylnego koła.. także trzeba uważać
Z centrowaniem trzeba równiez uważać by nie przeciagac nypli i szprych i lepiej dać to fachowcowi.
Z ciekawostek szprychy w przednim kole NAT są takie same ja w XRkach więc można nierdzewke zapodać
takie tam wyczyny moje
ewuleczka
13.07.2017, 16:17
No niezłe wyczyny niezłe .. elegancko świecą .. ile zeszło ?
Zeszło jakies 1,5 godziny z dwoma kołami,sam nie centruję bo mnie to wkurza,daję znajomemu do centrowania...
Co do napiecia szprych nie mogą być zbyt mocno napiete gdyż wtedy strzelaja.. nawet w nowych koła da sie wyczuć że szprychy nie sa napiete jak struny..
mimo drzew głazów i wczelakiego innego badziewia na drodze dalej sa w komplecie.
Teraz w NX przerabiam koło z 17 na 18 cali.. właśnie na nierdzewnych szprychach didowskiej obręczy.
Taki ze mnie Afrykańczyk na jednym garnku
Taki ze mnie Afrykańczyk na jednym garnku
Półafrykańczyk.
Gdzie te nierdzawiejkowe szprychy można kupić?
Andrzej998
18.07.2017, 12:40
Taką firmę znalazłem od szprych :
http://www.central-wheel.co.uk/
Szukam szprychy do RD03 do tylnego kólka, ktoś posiada ?
Przerabiałem temat. Kupiłem zestaw nowych szprych i zapłaciłem około 100zł za wymianę. Wyszło ok 800-900zł. Nie ma za bardzo innej alternatywy.
Andrzej998 wrzucił firmę z UK komplet niedrzewnych szprych nie cieniowanych wraz z nyplami ok. 350zł
Maurosso
03.08.2017, 20:36
Daaaaamn. 900zł za szprychy...grubo.
Chyyyyba wolałbym jednak drugie koło: http://allegro.pl/honda-xrv-750-africa-twin-felga-kolo-tyl-fvat-i6765316339.html
I dętkę w gratisa jeszcze! ;]
U Króla w Bielsku-Białej wymiana wraz ze szprychami kosztuje 350 PLN za koło, szprychy i nyple nierdzewne
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Voxan,jesteś pewny że nyple są nierdzewne?
Znalazłem takowe ale w Japoni,generalnie albo stalowe cynkowane albo niklowane...
jeżeli by takowe miał to zamamwiam wiaderko bo mi do kilku kół potrzebne..
Przedzwonie z ciekawości jutro
Tak twierdził jak robił mi koło w jesienią 2015r.
zamiast szprych za 900zł jest jeszcze opcja nowego koła ze szprychami za 1200zł
https://shop.touratechpolska.pl/excel-rim-with-set-of-spokes-for-honda-africa-twin-rd07-a-for-rear-wheel-43-18-x-6-35cm-17-x-2-5-32.html
$zwagier
09.09.2023, 18:21
Cześć, można jakiś namiar do Pana Króla, w zimę chciałbym wymienić szprychy, obręcze też przydałoby się trochę ogarnąć.
$zwagier
09.09.2023, 20:46
602 833 570
Dziękować!
Gori Moto
11.12.2023, 20:35
Panowie na ktoś jedną szpryche tylnego koła od strony tarczy ta bodajże 17,7 cm
szynszyll
12.12.2023, 06:00
jakas mam nową - zostala po Mauroso. wiecej Cie kurier bedzie kosztowal. Masz widze w Świdnicy dilera Hondy - podejdz, zamow i odbierz:
Gori Moto
12.12.2023, 14:13
Szpryche do rd07 zewnętrzną od strony tarczy ( jedną sztukę) czy ktoś posiada? 504682021 pilny temat
U mnie w salonie hondy mi nie pomogli.
Na moje oko około 17,7
szynszyll
12.12.2023, 18:49
Postaraj sie podac mi dokladny wymiar. Zaraz zmierze ta co mam jak ja znajde. Jest nowa. taka mam jedna. ktorego numeru dokladnie z rysunku potrzebujesz? 11,12 czy 13? zapytam kolege z Hondy na kiedy moglby to miec.
szynszyll
12.12.2023, 19:38
tak jak rozmawialismy kolo z rd04 jest inne i szprychy tez sa inne. rozkladowka + numery OEM:
nr 7 426A0MV1000 - strona zebatka, 16 sztuk, dostepne, 178mm
nr8 426B0MV1000 - strona tarcza, 8 sztuk, dostepne, brak wymiaru
nr9 426C0MV1000 - strona tarcza, 8 sztuk, niedostepne, brak wymiaru
Gori Moto
12.12.2023, 20:38
Szpryche do rd07 zewnętrzną od strony tarczy ( jedną sztukę) czy ktoś posiada? 504682021 pilny temat
U mnie w salonie hondy mi nie pomogli.
Na moje oko około 17,7
Mam koło od rd04 i szerokosc felgi jest 2,75
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.