PDA

View Full Version : Konektory.


Emek
12.07.2017, 09:27
Zamontowałem sobie gniazdo do ładowania navi, podpięte bezpośrednio do aku. Niestety jakiś cwaniak wymyślił że w gnieździe potrzebna jak koszula w doopie jest dioda informująca o tym, że działa i w związku z powyższym pobór prądu przez gniazdo jest stały. Skutek po dłuższym czasie oczywisty - zdechnięte aku. Nie chcę podpinać gniazda w instalację moto (pod światła, kluczyk etc. - odpada). Wykminiłem więc że najprościej będzie pod ręką mieć jakiś wyłącznik. Zamontowałem sobie takie cudo w dniu wczorajszym.
http://konektory.pl/img/p/2050-2049-thickbox.jpg
Mogę powiedzieć o tym tylko tyle, że działa ale sam system wpinania i wypinania jest do doopy, jakościowo jest to słabe i na hermetyczne to tylko wygląda a te gumeczki nie wróżą dłuższego działania po ekspozycji na warunki atmosferyczne.
Stąd proszę o jakieś wskazówki dotyczące wyboru odpowiedniego połączenia. Ma być:
1. Jak najmniejsze.
2. Hermetyczne.
3. Łatwo wypinalne.
Ewentualnie jakiś wyłącznik który zamontuję na przewodzie ale musi być malusi.

Prince
12.07.2017, 10:14
Lutowałeś to? Bo jak ja próbowałem zalutować a nie tylko zagiąć to u mnie już wtyka nie chciała wejść. Miałem trzy-pinowe.

Emek
12.07.2017, 10:36
Nie lutowałem, zacisnąłem jak ty a wystające przewody dodatkowo zaspawałem samokurczkiwą opaską. Ogólnie jakoś tandetne strasznie mi się to zdaje stąd szukam czegoś bardziejszego.

szynszyll
12.07.2017, 12:05
te zlacz sa do dupy. straszna tandeta. ja bym szukal wylacznika. slabo tak co chwila rozpinac i spinac.

krakus
12.07.2017, 12:10
a ja bym założył przekaźnik. Zapomnisz wyłączyć i też rozładuje.

Emek
12.07.2017, 12:10
te zlacz sa do dupy. straszna tandeta. ja bym szukal wylacznika. slabo tak co chwila rozpinac i spinac.
Podrzucisz jakąś propozycję? Że są do dupy to już się przekonałem. Szukałem włącznika ale wszystko duże, mnie malutki by się zdał oczywiście hermetyczny.

Robin
12.07.2017, 12:52
Też bym puścił to przez przekaźnik - będzie Ci się samo załączać i rozłączać - nigdy nie zapomnisz i nie rozładujesz baterii gdzieś w czarnej dupie.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Emek
12.07.2017, 13:05
Pewnie macie rację, tylko kompletnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i co gdzie popodpinać. Po drugie wolałbym nie wchodzić w instalację ale może nie ma wyboru. Pacjent DR 650 SE.

next22
12.07.2017, 13:26
Coś się tak uparł na tą hermetyczność ja wiem
Ja bym zakładał przewiewny :)

krakus
12.07.2017, 13:33
Pewnie macie rację, tylko kompletnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i co gdzie popodpinać. Po drugie wolałbym nie wchodzić w instalację ale może nie ma wyboru. Pacjent DR 650 SE.

kupujesz przekaźnik 12V i podstawę do niego. Później siadasz nad schematem który zrozumiesz w 2 minuty i zaczynasz łączyć :) Już było kilka tematów tutaj odnośnie podłączania odbiorów przez przekaźnik, na pewno pomogą.

albo podjedź do jakiegoś auto elektryka i za grosze to zamontuje.

szynszyll
12.07.2017, 13:33
pobor pradu przez taka ladowarke nie bedzie duzy. ja bym wogole pominal przekaznik - na co do max 3A przekaznik?

napisz jaki to dokladnie rok i model to zerkne na instalacje i napisze Ci gdzie sie wpiac.

Emek
12.07.2017, 13:36
1997 DR650SE. Pobór prądu jest taki że po miesiącu odpalił od strzała a po dwóch nawet nie zachechłał. AKU jest świeże.

motomax
12.07.2017, 13:37
wszystkie motocyklowe przełaczniki nie sa wodoodporne...

Emek takiego czegoś szukasz?

http://allegro.pl/przelacznik-wlacznik-hermetyczny-podswietlany-12v-i6694507484.html

Emek
12.07.2017, 13:42
Szukam czegoś co da się zamontować bezpośrednio na przewodzie. Coś jak włącznik do lampki tylko małe.
http://kolorowekable.pl/311/przelacznik-swiatla-plastikowy.jpg
Robię pstryk i prądu nie ma. ;)
Nie chciałem w instalację bo czasem ładowanie bez kluczyka potrzebne ale z tego co widzę to chyba jedyna opcja.

szynszyll
12.07.2017, 13:53
jak juz to takie cos na kiere i z glowy

podprowadz sobie do tego prad z aku przez bezpiecznik i pstryk-pstryk

Emek
12.07.2017, 14:07
No i git. Szynszyllu czy mogę prosić o łopatologiczne wyłuszczenie jak to spiąć z aku i ładowarką?

szynszyll
12.07.2017, 15:05
bezpiecznik daj sobie w obudowie na kabel gdzies obok aku. kable wystarcza 1,5mm2

oczka konektorow do aku przed zacisnieciem zalutuj i daj na wyjscie oczka koszulke termokurczliwa

Kici
12.07.2017, 15:11
A na koniec będzie milion oczek na akumulatorze... wyjecie go i włożenie będzie masakrą. Według mnie lepszym pomysłem na przyszłość jest podłączanie gdzieś dalej przy przekaźniku rozrusznika tam tez jest stale napięcie i w razie jakichś prac akumulator łatwiej wyciągnąć.

szynszyll
12.07.2017, 15:14
a to jak sobie ktos zyczy. pracuje nad rozdzielaczem o ktorym bylo w innym watku. jedno wyjscie z aku i potem podzial za bezpiecznikiem i czesc na przekazniku czesc na stale.

krakus
12.07.2017, 15:38
a to jak sobie ktos zyczy. pracuje nad rozdzielaczem o ktorym bylo w innym watku. jedno wyjscie z aku i potem podzial za bezpiecznikiem i czesc na przekazniku czesc na stale.

czekamy :)

szynszyll
12.07.2017, 15:43
wracam z wakacji w poniedzialek, czesci w zasadzie mam juz wszystkie. teraz trwa walka nad maksymalnym ograniczeniem gabarytow bo w duzych moto sie miejsce zawsze znajdzie a we wscieklakach zawsze go brakuje.

ofca234
13.07.2017, 13:10
co do problemu Emka: wyłącznik to prawidłowe rozwiązanie.

Co do kostek z pierwszego posta. Ja uważam, że są super, ale trzeba się nauczyć je składać. Mam takich trochę w X, jak robiłem konserwacje elektryki w zimę to te kostki były czyste, w innych gnój. Nauczyłem się.(polecam tutoriale na youtube plus zaciskarkę do konektorów) je składać i korzystam z nich. Szczerze polecam.

szynszyll
13.07.2017, 13:22
to zamontuj w nich prosze solidnie izolowany przewod 2mm2. producent deklaruje prad maxymalny 14A - pytanie tylko czym go podac...

Emek
13.07.2017, 13:31
to zamontuj w nich prosze solidnie izolowany przewod 2mm2.
To niemożliwe. Ledwo wlazł cienki przewód od gniazda Oxforda. Nic grubszego nie przepchniesz.

ofca234
13.07.2017, 16:20
to są konektory do nieizolowanych kabli.

QrczaQ
13.07.2017, 16:37
Pod przednia czacha jest wtyczka do podpinania GPS z 12V tylko po kluczyki. Ja tam wpialem gniazdo.

szynszyll
13.07.2017, 16:48
to są konektory do nieizolowanych kabli.

bzdura

ofca234
13.07.2017, 17:46
bzdura

wygrałeś. buziaki.

Emek
13.07.2017, 18:01
Pod przednia czacha jest wtyczka do podpinania GPS z 12V tylko po kluczyki. Ja tam wpialem gniazdo.
Jak mówisz o tej
https://www.snafu.org/pics/dr650se/2014/1026-wiring/p-14299-1762.jpg
To u mnie niestety jej nie ma :mad:

QrczaQ
14.07.2017, 21:25
Jak mówisz o tej
https://www.snafu.org/pics/dr650se/2014/1026-wiring/p-14299-1762.jpg
To u mnie niestety jej nie ma :mad:Nie taka. Raczej coś jak tu opisane. Generalnie to było przejściebane żeby to zainstalować.
http://www.africatwinforum.com/forum/209-parts-accessories/1186-africa-twin-panniers-crash-bars-3.html#/topics/1186?page=4

Tu której chyba opisane
http://advrider.com/index.php?threads/crf1000-oem-heated-grips.1166941/

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

Emek
15.07.2017, 10:44
To my się dogadali. Ty o NAT a ja o DR650 ;)