PDA

View Full Version : Zdławiony "szwajcar"


KORNIK
11.07.2017, 18:11
Miałem ostatnio okazję pogrzebać w kilku Afrykach ze Szwajcarii, sprawa dotyczyła wałków rozrządu. Wersje szwajcarskie (RD04, RD07 i RD07A) są dławione między innymi na wałkach rozrządu. Efekt jest taki że pomimo oddławienia gaźników i króćców Africa nie chciała za bardzo jechać więcej jak 140 km/h. Po wyjęciu wałków i ich pomierzeniu okazało się że wymiary krzywek są delikatnie mówiąc poniżej limitu, dla krzywek ssących limit jest 38,10 mm a wymiar zmierzony to 37,30 mm. Różnica może wydawać się niewielka ale dla zaworu uchylenie się o ponad 1 mm więcej to ogromna różnica. Efekt taki że po wymianie wałków Africa znacznie łatwiej wkręca się na obroty, no i oczywiście prędkość maksymalna znacznie wzrosła (ale o odczuciach po oddławieniu niech może napisze właściciel). Wałki "zdławione" oznaczone były literą "M" i "3" oraz "M" i "G" ale nie mam pewności czy to ma jakieś znaczenie bo miałem w międzyczasie w rękach kilka kompletów wałków i każde miały inne oznaczenia.
Przeglądając katalogi części (Africa RD04) znalazłem jeszcze kilka rzeczy które są inne (inne nr katalogowe) w motocyklach ze Szwajcarii w porównaniu do np.wersji niemieckiej - rurki emulsyjne (holder, needle jet) i iglice. Jeżeli miałby ktoś spisane oznaczenia rurek i iglic z wersji otwartej to proszę o wrzucenie tutaj.

ArtiZet
11.07.2017, 20:32
Czy 3-ki tez były dławione na wałkach ??

Moja poprzednia 7-ka ze Swiss niby była zdławiona a szła 180 (licznikowo)- a nie wydaje mi się, żeby ją ktoś oddławiał w PL no chyba ze jeszcze w Swiss

KORNIK
11.07.2017, 21:45
Moja 4-ka też przyszła oddławiona ze Szwajcarii. Co do 3 to nie sprawdzałem, trzeba by było sprawdzić w katalogach części.

madafakinges
11.07.2017, 21:53
Mowa tu o mojej byłej. Afra szła 155 i koniec, po wymiane walków prawie 170 na 4... różnica jest ogromna. Jeśli ktoś ma zamuloną afre i w dodatku w papierach na 27kW watro sprawdzić czy w głowicach nie siedzą mu "biedne" wałki.

ArtiZet
11.07.2017, 21:59
Będe miał pewnie niedługo Trójkę ze Swiss- jesli bedzie opcja sprawdzenia tego co piszesz to zobaczę- gaźniki na pewno beda rozbierane do czyszczenia; nie wiem czy bedzie opcja sprawdzenia wałków (sam raczej się za to nie bede brał chyba że mechaniorowi się zechce przy regulacji zaworów- do pomiaru i odczytania oznaczeń trzeba je demontować ??)
w Briefie tej 3-ki jest 26kW
Jeździłem nia ale nie było opcji sprawdzenia max speed

Artek
11.07.2017, 23:02
Można pomierzyć czasy taką tarczą.

ArtiZet
15.07.2017, 12:20
No dobra mam już Szwajcarke i max. speed licznikowo 175:)
Dodam że idzie jak szalona

Lucky Luke
15.07.2017, 21:22
Ja także mam rd04 ze Szwajcarii w papierach zdlawiona. Licznikowo rozpędza się 175 z wysoką szybą deflektorem i kufrem.

trafior
16.07.2017, 00:36
Jakie obroty macie przy 175 km/h?


Pozdrawiam
Trafior

ArtiZet
16.07.2017, 11:46
Jakie obroty macie przy 175 km/h?
Trafior
Około
7999:D

KORNIK
16.07.2017, 13:05
Moją jechałem ok 160 i pewnie by jeszcze poszła ale jakoś nie mam parcia na sprawdzanie ile pójdzie, chodzi mi bardziej o przyśpieszenia w górnym zakresie obrotów, czy wymiana tych iglic i rurek emulsyjnych by coś zmieniła. Zastanawia mnie też że w mojej po założeniu jakiegokolwiek wydechu akcesoryjnego właśnie obcinało górę obrotów na wyższych biegach (i tu właśnie mogą mieć znaczenie te rurki emulsyjne i iglice). Dlatego szukam jakie one mają oznaczenia w wersji otwartej.

szynszyll
17.07.2017, 14:02
tu jest kopalnia wiedzy o tlumieniu rd04:

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin-technical-specs/69675-africa-twin-rd04-xrv750-engine-restriction-details.html

Smierzu
21.12.2017, 14:02
Czyli jeśli moto idzie około 180 to motocykl jest odblokowany, a jak max 140 to zblokowany? czy niema w tym reguły a jedynie jest różnica w przyśpieszeniu ?

szynszyll
21.12.2017, 16:48
jedz na hamownie, zaplac 100pln i bedziesz wiedzial.

Smierzu
21.12.2017, 17:38
toż mi też po głowie chodziło...

Zet Johny
21.12.2017, 17:38
Jak by coś to mam komplet wałków rozrządu do wersji nie kastrowanej.

Mallory
23.12.2017, 09:19
Super ebałt dis:

https://www.youtube.com/watch?v=6MmuEhCRR_U

https://www.youtube.com/watch?v=6MmuEhCRR_U

Mallory
10.01.2018, 16:40
a tu o wałkach i kompresji:
http://www.badasscars.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=68/category_id=13/mode=prod/prd68.htm

Mallory
30.07.2019, 17:54
Kusi mnie jednak zajrzeć do moich wałków ... obie AT na 26 KW i obie mają numery vin i engine mieszczące się w zdławionych... więc będziemy próbować uzyskać 44 KW czyli prawie 60 KM :::)))

Poniżej kopij-wklej z xrv.org na przyszłość:

Africa Twin RD04 XRV750 - Engine Restriction Details

It would appear that the restriction modifications can be ascertained on engine number alone, but only on Austrian and German models. Bikes for the Swiss market were also restricted but their engine numbers are in sequence with the full power models, just to make things difficult.

Also, the Honda Area (Market) Codes are my best guess. Again, if you know better then let me know.

Production years 1990 - XRV750L, 1991 - XRV750M and 1992 - XRV750N, RD04 750cc.

Full Power models for markets B (Belgium), E (England), F/YB (France), G (Germany), H (Holland), It (Italy), ND (Netherlands) and SP (Spain).

Full Power model produced for market AR (Austria) in 1990 only.

Restricted Power models for markets AR (Austria, 1991 and 1992), G/50P (Germany) and SW (Switzerland).

All models have the same CDI unit, the only changes were to the camshafts and the Inlet Rubbers. There are also carburettor changes to the restricted market models.

I will start by listing the standard part numbers -

Camshafts, Part Nos, Front: 14110-MV1-000, Rear: 14120-MV1-000

Inlet Rubbers, Part No: 16211-MN8-750

CDI Unit, Part No: 30410-MV1-003

Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MV1-630, Left/Rear - 16102-MV1-630

Main Jet Front/Right: #118, Part No: 99101-393-1180

Main Jet Left/Rear: #122, Part No: 99101-393-1220

Slow Jet: #42, Part No: 99103-437-0420

Front/Right Needle Set, Part No: 16151-MM9-621

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MV1-700

Front/Right Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MF5-671

Left/Rear Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MV1-630

Plate Set, Valve; Part No: 16050-MS9-004

Piston Comp, Vacuum; Part No: 16112-MB6-881





Restricted models.

Market - Austria (Honda Area Code "AR"). Note: for years 1991 and 1992 only, NOT for 1990.

Restriction on camshaft only. Carburettors changed for 1991 and 1992.

Engine Nos: RD04E-5000001 to 5000329 for 1991 and

Engine Nos: RD04E-5100001 to 5100346 for 1992

Camshaft Part Nos, Front: 14110-MS8-000 and Rear: 14120-MS8-000

Carburettor Part Nos: Right/Front - 16101-MV1-880, Left/Rear - 16102-MV1-880

Changes to individual components are -

Main Jet Front/Right: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #38, Part No: 99103-MT2-0380

Front/Right Needle Set, Part No: 16131-MS8-004

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MS8-681

Left/Rear Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MF5-671

Plate Set, Valve; Part No: 16050-MS9-004

Piston Comp, Vacuum; Part No: 16112-MN8-752



Market - Germany (Honda Area Code "G/50P")

Restriction on inlet rubbers only.

Engine Nos: RD04E-3000001 to 3002245 for 1990,

Engine Nos: RD04E-3100001 to 3101536 for 1991 and

Engine Nos: RD04E-3200001 to 3201605 for 1992

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16211-MS9-710



Market - Switzerland (Honda Area Code "SW")

Unlike the Austrian and German models, Swiss bikes CANNOT be determined from Engine Number.

Restriction on camshaft AND inlet rubbers. There are carburettor changes also.

Engine Nos: RD04E-2000040 to 2006085 for 1990,

Engine Nos: RD04E-2100022 to 2105791 for 1991 and

Engine Nos: RD04E-2200010 to 2202882 for 1992

Camshaft Part Nos, Front: 14110-KW0-000 and Rear: 14120-KW0-000

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16211-MV1-640


Carburettor Part Nos: Right/Front - 16101-MV1-640, Left/Rear - 16102-MV1-640 for 1990 only.

Carburettor Part Nos: Right/Front - 16101-MV1-860, Left/Rear - 16102-MV1-860 for 1991 and 1992.

Changes to individual components are -

Main Jet Front/Right: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #38, Part No: 99103-437-0380 for 1990 only.

Slow Jet: #38, Part No: 99103-MT2-0380 for 1991 and 1992.

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MS8-681

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MV1-640 for 1990 only.

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MV1-860 for 1991 and 1992.

Left/Rear Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MF5-671

Plate Set, Valve; Part No: 16050-MK7-771

Piston Comp, Vacuum; Part No: 16112-MN8-752




Teraz RD07

Africa Twin RD07 XRV750 - Engine Restriction Details

Because this post would have ended up being very long, I have separated the RD07 and RD07a into different posts.

There were a number of changes from year to year, so I will present the information for each year of production and provide as much detail as available to me.

Production years 1993 - XRV750P, 1994 - XRV750R and 1995 - XRV750S, RD07 750cc.

It would appear that the restriction modifications can be ascertained on engine number alone, but only on Austrian and German models. Bikes for the Swiss market were also restricted but their engine numbers are in sequence with the full power models, just to make things difficult.


Also, the Honda Area (Market) Codes are my best guess. Again, if you know better then let me know.

The situation is not as clear cut as with the earlier models, but bear with me and I'll try and make it as clear as possible.

I will start be listing the standard part numbers -

Camshafts, Part Nos, Front: 14110-MV1-000, Rear: 14120-MV1-000

Inlet Rubbers, Part No: 16211-MY1-000

Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MY1-000, Left/Rear - 16102-MY1-000

Individual carburettor components -

Main Jet Right/Front: #118, Part No: 99101-393-1180

Main Jet Left/Rear: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #40, Part No: 99103-MT2-0400

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MY1-700

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MY1-640

Holder, Needle Jet; Part No: 16165-KAF-670

Plate Set, Valve; Part No: 16037-MW0-600

Spring, Comp. Coil; Part No: 16050-MY1-000

Piston Comp, Vacuum; Part No: 16111-MY1-000

CDI Unit, Part No: 30410-MV1-003 - this is standard across all markets for the years shown.



Full Power Models for B (Belgium), E (England), F (France), G (Germany), H (Holland), IT (Italy), ND (Netherlands) and SP (Spain).

Restricted Models for AR (Austria), G/50P (Germany) and SW (Switzerland).


Restricted models.

Market - Austria (Honda Area Code "AR").

Restriction on camshaft and inlet rubbers, different carburettors.

Engine Nos: RD04E-5200001 to 5200531 for 1993

Engine Nos: RD04E-5300001 to 5300552 for 1994 and

Engine Nos: RD04E-5400001 to 5400302 for 1995


Camshaft Part Nos, Front: 14110-KW0-000 and Rear: 14120-KW0-000

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MY1-660

Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MY1-660, Left/Rear - 16102-MY1-660

Changes appear to be to the Slow Jet and Front/Right Needle Set -

Slow Jet #38, Part No: 99103-MT2-0380

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MY1-000
--------------------------------------------------------------------------------


Market - Germany (Honda Area Code "G/50P")

Restriction on inlet rubbers only.

Engine Nos: RD04E-3300001 to 3301723 for 1993

Engine Nos: RD04E-3400001 to 3401750 for 1994 and

Engine Nos: RD04E-3500001 to 3500910 for 1995

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MY1-780

No changes to carburettors.
-------------------------------------------------------------------------------


Market - Switzerland (Honda Area Code "SW")

Unlike the Austrian and German models, Swiss bikes CANNOT be determined from Engine Number.

Restriction on camshaft AND inlet rubbers.

Engine Nos: RD04E-2300029 to 2305144 for 1993,

Engine Nos: RD04E-2400106 to 2404970 for 1994 and

Engine Nos: RD04E-2501580 to 2502721 for 1995

Camshaft Part Nos, Front: 14110-KW0-000 and Rear: 14120-KW0-000

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MY1-640

Carburettors, Part Nos: Right/Front - 16101-MY1-640, Left/Rear - 16102-MY1-640

Changes appear to be to the Slow Jet and Front/Right Needle Set -

Slow Jet #38, Part No: 99103-MT2-0380

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MY1-000


Poniżej - RD07A


Africa Twin RD07a XRV750 - Engine Restriction Details

There were a number of changes from year to year, so I will present the information for each year of production and provide as much detail as available to me.

Production years 1996 - XRV750T, 1997 - XRV750V, 1998 - XRV750W, 1999 - XRV750X and 2000 - XRV750Y, RD07a 750cc.

It would appear that 2000 model year bikes were available up to 2003.

It would appear that the restriction modifications can be ascertained on engine number alone, but only on Austrian and German models. Bikes for the Swiss market were also restricted but their engine numbers are in sequence with the full power models, just to make things difficult.


Also, the Honda Area (Market) Codes are my best guess. Again, if you know better then let me know.

The situation is not as clear cut as with the earlier models, but bear with me and I'll try and make it as clear as possible.

I will start be listing the standard part numbers -

Camshafts, Part Nos, Front: 14110-MV1-000, Rear: 14120-MV1-000

Inlet Rubbers, Part Nos: 16211-MY1-000

Carburettors, Part Nos: RightFront - 16101-MAY-620, Left/Rear - 16102-MAY-620

Individual carburettor components -

Main Jet Right/Front: #115, Part No: 99101-GHB-1150

Main Jet Left/Rear: #115, Part No: 99101-GHB-1150

Slow Jet: #40, Part No: 99103-MT2-0400

Right/Front Needle Set, Part No: 16012-MAY-620

Left/Rear Needle Set, Part No: 16027-MAY-620

Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MAY-620

Plate Set, Valve; Part No: 16037-MZ2-E00

Spring, Comp. Coil; Part No: 16050-MY1-000

Piston Comp, Vacuum; Part No: 16111-MY1-000


CDI Unit (1996 to 2000), Part No: 30410-MAY-621 - changes according to market for years shown.



Full Power Models for E (England), ED (?), F (France), G (Germany), H (Holland) and ND (Netherlands).

Models for H (Holland) NOT produced in 1996 or 2000.

No model for ND (Netherlands) in 2000.

Restricted Models for AR (Austria), G/50P (Germany) and SW (Switzerland).


Restricted models.

Market - Austria (Honda Area Code "AR").

Restriction on camshaft, CDI Unit AND inlet rubbers. Also changes to carburettors.

Engine Nos: RD04E-5500006 to 5500426 for 1996,

Engine Nos: RD04E-5600006 to 5600340 for 1997,

Engine Nos: From RD04E-5700001 for 1998,

Engine Nos: From RD04E-5800001 for 1999 and

Engine Nos: From RD04E-5810001 for 2000.


Camshaft Part Nos, Front: 14110-KW0-000 and Rear: 14120-KW0-000

CDI Unit, Part No: 30410-MV1-003

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MY1-660


Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MY1-660, Left/Rear - 16102-MY1-660 for 1996 only.

Changes to individual components for 1996 only are -

Main Jet Right/Front: #118, Part No: 99101-393-1180

Main Jet Left/Rear: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #38, Part No: 99103-MT2-0380

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MY1-000

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MY1-640

Holder, Needle Jet, Part No: 16165-KAF-670

Plate Set, Valve; Part No: 16037-MW0-600


Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MAY-840, Left/Rear - 16102-MAY-840 for 1997 to 2000.

Changes to individual components for 1997 to 2000 are -

Main Jet Right/Front: #118, Part No: 99101-393-1180

Main Jet Left/Rear: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #38, Part No: 99103-MT2-0380

Right/Front Needle Set, Part No: 16012-MAY-650

Left/Rear Needle Set, Part No: 16027-MAY-650

Holder, Needle Jet, Part No: 16165-MAY-000

------------------------------------------------------------------------------


Market - Germany (Honda Area Code "G/50P").

Restriction on inlet rubbers only.

Engine Nos: RD04E-3600001 to 3600850 for 1996,

Engine Nos: RD04E-3700001 to 3700580 for 1997,

Engine Nos: From RD04E-3800001 for 1998,

Engine Nos: From RD04E-3900001 for 1999 and

Engine Nos: From RD04E-3910001 for 2000.


Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MAY-660

No changes to caburettors on these models.
--------------------------------------------------------------------------------


Market - Switzerland (Honda Area Code "SW").

Unlike the Austrian and German models, Swiss bikes CANNOT be determined from Engine Number.

Restriction on camshaft, CDI Unit AND inlet rubbers. There are also carburettor changes to these models.

Engine Nos: RD04E-2600040 to 2601633 for 1996,

Engine Nos: RD04E-2701805 to 2702409 for 1997,

Engine Nos: From RD04E-2800001 for 1998,

Engine Nos: From RD04E-2900001 for 1999 and

Engine Nos: From RD04E-2910001 for 2000.


Camshaft Part Nos, Front: 14110-KW0-000 and Rear: 14120-KW0-000

CDI Unit, Part No: 30410-MV1-003

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MY1-640


Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MY1-640, Left/Rear - 16102-MY1-640 for 1996 only.

Carburettors, Part Nos: Front/Right - 16101-MAY-650, Left/Rear - 16102-MAY-650 for 1997 to 2000.


Changes to individual components are -

Main Jet Right/Front: #118, Part No: 99101-393-1180

Main Jet Left/Rear: #120, Part No: 99101-393-1200

Slow Jet: #38, Part No: 99103-MT2-0380

Right/Front Needle Set, Part No: 16131-MY1-000 for 1996 only.

Right/Front Needle Set, Part No: 16012-MAY-650 for 1997 to 2000.

Left/Rear Needle Set, Part No: 16151-MY1-640 for 1996 only.

Left/Rear Needle Set, Part No: 16027-MAY-650 for 1997 to 2000.

Holder, Needle Jet, Part No: 16165-KAF-670

Plate Set, Valve; Part No: 16037-MW0-600 for 1996 only, standard parts for 1997 to 2000.

I na koniec RD03


Africa Twin RD03 XRV650, 1988 and 1989 - Engine Restriction Details


It would appear that the restriction modifications cannot be ascertained on anything simple like engine number alone - if only things were that simple. Engine numbers for one market overlap with those of the other markets. I can only assume that batches of bikes were made for each market and the engine and frame numbers were just those of the items at hand. If you know better, then please let me know.

Also, the Honda Area (Market) Codes are my best guess. Again, if you know better then let me know.

Production years 1988 - XRV650J and 1989 - XRV650K, RD03 650cc.

Full Power models for markets B (Belgium), F (France), FI (Finland), IT (Italy), PO (Poland) and SP (Spain).

Model produced for market H (Holland) in 1989.

All models have the same cam-shafts and CDI units, the changes were to the Inlet Rubbers, which are called "Insulator, Carburetor" by Honda. There is also a carburettor change on the Swiss market models.

Standard Inlet Rubbers, Part No: 16211-MS8-000

Production year 1988, for all markets except Switzerland the carburettors are -

Front (Right Hand), Part No: 16101-MS8-621 (for 1988 only) or 16101-MS8-622

Rear (Left Hand), Part No: 16102-MS8-621 (for 1988 only) or 16102-MS8-622

I believe that theses should be matched, ie both ****-621 or ****-622.

The changes to the Swiss market models are different Slow Jets, Front and Rear Needle Sets and Vacuum Piston.

The standard parts are -

Slow Jet (#38), Part No: 99103-427-0380

Front Needle Set, Part No: 16131-MM9-621

Rear Needle Set, Part No: 16151-MM9-621

Vacuum Piston, Part No: 16111-MS8-004


Restricted models.

Market - Austria (Honda Area Code "AR")

Engine Nos: RC31E-5003423 to 5008451 for 1988 and

Engine Nos: RC31E-5100001 to 5103460 for 1989.

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda): 16211-MR1-710


Market - Germany (Honda Area Code "G")

Engine Nos: RC31E-5000020 to 5008561 for 1988 and

Engine Nos: RC31E-5100006 to 5101907 for 1989.

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda): 16211-MS8-610


Market - Switzerland (Honda Area Code "SW/HSQ")

Engine Nos: RC31E-5000031 to 5007423 for 1988 and

Engine Nos: RC31E-5100940 to 5103672 for 1989.

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda): 16211-MR1-710

Carburettor, Right Hand (Front), Part No: 16101-MS8-683

Carburettor, Left Hand (Rear), Part No: 16102-MS8-683

The changes are -

Slow Jet (#35), Part No: 99103-427-0350

Front Needle Set, Part No: 16131-MS8-681

Rear Needle Set, Part No: 16151-MS8-681

Vacuum Piston, Part No: 16111-MF5-841

źródło: https://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin-technical-specs/

I jeszcze na stronie czeskiej znalazłem takie info o rocznikach 96-2000 - zdławione nr VIN Austria JH2RD07 C i Szwajcaria D (1996-2000).

Para
25.03.2025, 10:38
Pozwolicie, ze odkopie ten temat. Wszystkie znaki wskazuja, ze mam zdlawiona wersje:
- Motocykl kupiony w Niemczech
- oznaczenie na ramie RD07B
- predkosc maksymalna (przy 130km/h juz sie serce zaczyna krajac i szkoda dalej cisnac)

Szczerze jest to jedyny negatywny punkt mojego motocykla i czesto brakuje mi przyspieszenia i wiekszej predkosci... Powoduje to grzeszne mysli o sprzedaniu motocykla...

Czy ktos to robil z taka wersja jak RD07B i odblokowal cala moc? Te potencjalne 11koni extra BARDZO by sie przydaly!!!!

Jak sie do tego zabrac?

madafakinges
25.03.2025, 10:42
Trzeba znaleźć wałki od wersji odblokowanej, przy okazji sprawdzić czy króćce gazników nie mają zwężek. Wtedy max wzrasta do 180.

wierny
25.03.2025, 16:41
Pozwolicie, ze odkopie ten temat. Wszystkie znaki wskazuja, ze mam zdlawiona wersje:
- Motocykl kupiony w Niemczech
- oznaczenie na ramie RD07B
- predkosc maksymalna (przy 130km/h juz sie serce zaczyna krajac i szkoda dalej cisnac)

Szczerze jest to jedyny negatywny punkt mojego motocykla i czesto brakuje mi przyspieszenia i wiekszej predkosci... Powoduje to grzeszne mysli o sprzedaniu motocykla...

Czy ktos to robil z taka wersja jak RD07B i odblokowal cala moc? Te potencjalne 11koni extra BARDZO by sie przydaly!!!!

Jak sie do tego zabrac?


Market - Germany (Honda Area Code "G/50P").

Restriction on inlet rubbers only.


Rd07B to wersja zdławiona na Niemcy. Wymienić krućce i po temacie.
Gorsze wałki były tylko w wersji zdławionej na na Szwajcarię Rd07D.

Para
25.03.2025, 16:44
To by bylo genialne, mozna sie upewnic na 100% po numerze VIN?

szynszyll
25.03.2025, 16:56
po prostu wyjmij gazniki z kroccow i zobacz czy maja zwezke. przy okazji mozesz zagladnac dla pewnosci jakie masz dysze

wierny
25.03.2025, 17:02
No pewnie, że można. Moja pierwsza AT była Niemką zdławioną i miała krućce z przegrodami. Wymieniłem krućce , ale nie wiem czy dużo to zmieniło, bo to ponad 10 lat temu było.:)

Para
25.03.2025, 19:43
Dzieki Wierny, jest nadzieja! ....

Ok czyli chyba mi sie poszczęściło, sprawdziłem numer silnika i łapie się.w tych widełkach

Engine Nos: RD04E-3700001 to 3700580 for 1997,

a więc

Market - Germany (Honda Area Code "G/50P").

Restriction on inlet rubbers only.

z tego opisu powyzej przy moich numerach silnika wyglada ze czesc do gaznika z restrykcja to

Inlet Rubbers (called "Insulator, Carburetor" by Honda), Part No: 16210-MAY-660

No changes to caburettors on these models.

https://images.cmsnl.com/img/products/insulator-compca_big16210MAY660-01_9461.jpg

a czesc "standardowa" ktora pomoze zwiekszyc moc to


I will start be listing the standard part numbers -

....

Inlet Rubbers, Part No: 16211-MY1-000

....

Czyli cos takiego? Dobrze gadam? To naprawde wystarczy zeby dodac pare koni? Rzeczywiscie nie ma tych dodatkowych przegród https://allegro.pl/oferta/krocce-ssace-gaznika-honda-xrv-750-africa-twin-93-7736125300

https://images.cmsnl.com/img/products/insulatorcarbure_big16211MY1000-02_6502.jpg

Artek
25.03.2025, 21:08
Tulejkę od Szynszyla sobie przy okazji wstaw.
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=38541

Dzieju
26.03.2025, 06:28
Jak chcesz na szybko to zwyczajnie rozkalibruj do pełnej średnicy przelotu.
U mnie tak było , jak masz nadal miękkie to nie trzeba nowych.
Ja zmieniłem ale nowe nigdy nie wytrzymają tyle co stare , za dużo plastiku w nich . Te nowe też musiałem z tuningować bo odlew nieco niedokładny.
Także wytnij dziurę i po robocie.

Jarczoq
27.03.2025, 22:54
To nie takie proste, bo jak będzie miał najmniejszą kombinację dysz, to może się nadmiernie grzać. Dysze od razu wymieć na max duże.

Para
28.03.2025, 08:00
To nie takie proste, bo jak będzie miał najmniejszą kombinację dysz, to może się nadmiernie grzać. Dysze od razu wymieć na max duże.

Jak dojdą króćce gaźnika to zerkniemy też na inne rzeczy. Honda po robocie wskoczy też na hamownie wiec dam znac w moim temacie jak to wygląda po zmianach :Thumbs_Up:

Dzieju
30.03.2025, 05:51
Dysze od razu wymieć na max duże.
Co oznacza max duże, chyba raczej na takie jak producent obliczył.
Przy okazji zwężka na dolocie nie zawsze oznacza inne dysze.

Jarczoq
30.03.2025, 12:43
Co oznacza max duże, chyba raczej na takie jak producent obliczył.
Producent obliczył od 115 do 123.

Dzieju
31.03.2025, 06:19
Spory rozrzut, dotyczy jednego cylindra? Pomijam różne dysze na oddzielnych garkach.

szynszyll
31.03.2025, 07:16
a tak to wyglada wg serwisowki:

XRV750-L to N (1990 to 1992) models Front cylinder 118 Rear cylinder 122
XRV750-P to S (1993 to 1995) models Front cylinder 118 Rear cylinder 120
XRV750-T models onwards (1996-on) Front cylinder 115 Rear cylinder 115

mozna sobie dowolnie mieszac jak dżemy w biedronce

Dzieju
31.03.2025, 13:07
No właśnie czyli nie ma dowolności tylko ściele określone a nie maksymalne.

szynszyll
31.03.2025, 15:53
silnik jest ten sam od 1990 - zalozysz gazniki od ntv i tez pojedziesz. zmniejszanie dysz zapewne wynikalo z norm emisji. a czy sobie zapniesz gazniki z 1990 czy z 2000 roznica zadna poza tym, ze podobno RD04 jedzie najlepiej a RD07A najslabiej.

Jarczoq
02.04.2025, 22:32
Jak zmieniłem z 115/115 na 120/123 jedzie, jak należy. ;)

Dzieju
03.04.2025, 06:31
Zapewne , podaj jeszcze spalanie i kolory elektrod ;)
Da się w AT spalić i 9 litrów a i 190 też pojedzie :)
Dobra , nieważne , ważne że jedzie :Thumbs_Up:

Jarczoq
07.04.2025, 00:07
Moja do 120 - 5L. Udokumentowane.