View Full Version : ..calkowicie mechaniczna olejarka lancuchowa - steampunk ;-)
A wiec tak - nie do końca przekonują mnie produkty roznych producentow znanych marek ze względu na ingerencje w motocykl.
Przecinaniu rurki podciśnieniowej mówimy stanowcze NIE!
Zapinaniu jakiegoś ustrojstwa w instalacje elektryczna mówimy stanowcze NIE!
Szukalem, myslalem, kombinowałem i ciagle nie moglem na to wpaść.
Moje myśli krazyly wokół czegos na kształt mydla w plynie - czyli plastikowy pojemniczek, pompka, przewod i tyle. Tylko nie wiedziałem, jak to zamontować ;-)
Podrzucam dwa filmiki. Moim zdaniem mistrzostwo swiata.
7xg1bOcV3rI
Wb01cxFS1bw
Jeśli komus tez chodzi(lo) po glowie cos podobnego, to możemy się powymieniać pomysłami, spostrzeżeniami itp.
Koszt czegos takiego raczej smieszny, nie ma się co popsuc, najwyżej kwestia dokładnego ustawienia i tyle.
Filmy nie odpalają ani na tablecie ani na stacjonarnym, a oba urządzenia są w całkiem innych sieciach.
[aktualizacja]
Idąc tropem Twojej myśli znalazłem olejarkę bez prądu, zasilaną wiatrem :)
https://www.motobriiz.com/#
https://youtu.be/YZb6idKcqOc
szynszyll
08.06.2017, 16:37
Sa na allegro chinakie olejarki uruchamiane ciegnem z kierownicy. Moim zdaniem glupi pomysl. Filmy noe robia.
Osco oiler mam i jestem zadowolony
ciekawy pomysl z tym wiatrem, w sumie tez fajnie..
Emek, a skad wziales tego Osco oilera? gdzie to się da kupic? bo ich strona troszkę mierna.. no i jaka jest jego zasada? jest gdzies jakiś przycisk/pompka czy cos?
a tu filmik, który chciałem zamiescic:
https://www.youtube.com/watch?v=Wb01cxFS1bw
https://www.youtube.com/watch?v=7xg1bOcV3rI&t=92s
Na stronie osco kupisz. Wyciągasz tłok który powoli opada i dozuje olej. Proste i skuteczne.
Znalazlem już nawet filmik. Faktycznie, proste jak ubikacja.
Jak często zatem smarujesz? I w ogole jaki masz przebieg obecnie? Na pierwszym napedzie? Masz to cos od początku posiadania Afryki?
mirkoslawski
08.06.2017, 20:44
139 EURO x 4,2 PLN = 583 PLN...to jest koszt kompletnego napędu, który zmieniamy co średnio 20 - 30 k km...a więc ile razy go zmienicie w motocyklu, zanim go sprzedacie (motocykl)?
Przestałem używać olejarki 2 lata temu, od czasu do czasu "psikne", od czasu do czasu "wymyję HIPOLEM" i nie zauważyłem mniejszej żywotności...
miałem w AT Scottoilera - teraz w BMW nie mam olejarki, nie miałem w XTR...i zaoszczędziłem poprzez niekupowanie olejarki co najmniej na jeden komplet napędu ;) nawet nie wiem, czy wykorzystam w TYM motocyklu (na napędzie w BMW zrobiłem 7 k km - w ogóle nie naciągałem bo nie ma potrzeby, smarowałem 2 razy, raz myłem HIPOLEM - jedyne do czego nie dopuszczam to ruda ;)) hehe
Ale jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki :)
Tylko hipol i szczoteczka do zębów jak rolki zaczynają błyszczeć czyli średnio co 300-400km. Litr na kilka lat.
Czasami mycie dokładniejsze ale na hipolu jest to sporadyczny zabieg.
Obecny przelot na łańcuchu dobrze ponad 40tyskm i nie widzę problemu by 50 przekroczyć , a potem ocenimy zużycie.
Kiedyś myślałem o olejarce ale jej zasadność jest przy długich dziennych przelotach, jeździe autostradowej gdy rolki się mocno rozgrzewają i szybko "wysychają" lub średnim terenie by wypłukiwać kurz.
Na błoto i tak olejarka nie pomoże.
Gdybym miał zakładać to chyba najprostszą np pompkę by co te 300km w czasie jazdy zwilżyć łańcuch bez zatrzymywania.
Bez wchodzenia w elektroniczno/elektryczno/podciśnieniowe super olejarki.
Prostota bywa najczęściej bezawaryjna.
Znalazlem już nawet filmik. Faktycznie, proste jak ubikacja.
Jak często zatem smarujesz? I w ogole jaki masz przebieg obecnie? Na pierwszym napedzie? Masz to cos od początku posiadania Afryki?
Mam od początku. Smaruje co jakieś 300-400 . Przebieg 3x tysi.
radiolog
09.06.2017, 09:46
Mam od początku. Smaruje co jakieś 300-400 . Przebieg 3x tysi.
Możesz wrzucić foty, jak to wygląda u Ciebie?
Lucky Luke
09.06.2017, 10:15
kiedyś w trampku miałem olejrkę ,tzn: zbiorniczek , gumowy wężyk, na końcu rureczka miedziana, a do tego jakiś zawór od gazu. W wężyk gumowy wkręciłem kawałek śruby aby olej nie spływał za szybko. Zawór był wpięty w elektrykę i otwierał się po przekręceniu zapłonu.
Działało całkiem dobrze.
Kropki z oleju na podłodze garażu nieuniknione , w rurce zawsze trochę oleju zostaje i grawitacyjnie musi spłynąć.
bukowski
09.06.2017, 10:27
A ja mam wrażenia jak Mirkosławski. W starej Afryce przejechałem dwa napedy na olejarce, jeden na spraju i dwa na niczym. Bez różnicy w przebiegu, około 30 kkm trzeba było wywalić wszystko.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Popieram przedmówców. Też miałem olejarkę, którą zdemontowałem po dwóch miesiącach. Wnerwiało mnie strasznie sprawdzanie czy działa, czy olej leci na łańcuch itp.
szymon25
09.06.2017, 17:55
Jak się ostro kreci manetą to żadna olejarka nie pomorze.
Takie coś do mnie przemawia. Całkowity manual. Olej leci tylko wtedy gdy się pokręci.
4U_T_YYthvc
Pozdrowienia,
D
hellwoot
10.06.2017, 10:29
Po co smarować łańcuch? Żeby wszystkie syfy z drogi się do niego czepiały i robiły pastę ścierną?
Nie smaruję odkąd pamiętam. Moje motocykle mają się świetnie. Np. w afryce teraz zvmx, nie skażony smarem czy hipolem - 24 tyś i ma się dobrze. Zawsze w zimę tylko go umyję bo taki brudny nie wygląda ładnie na wyczyszczonym motocyklu :D Zmieniam tylko zębatkę z przodu... o ile nie zapomnę :p
a nie zapiekają Wam się ogniwa ? bo u mnie do puki nie zmotałem sobie olejarki to miałem problem ze sztywnymi ogniwami
Zapiekają się. Można smarować , można nie smarować. Każdy ma prawo do własnego zdania. Brak smarowania ma 2 zalety nie brudzi się moto i nie trzeba wozić smaru lub montować olejarki. Reszta to same wady. Ja smaruję raz dziennie. Łańcuch pracuje ciszej, nie strzela, oszczędza zębatki i nie grzeje się niepotrzebnie. Napęd i tak wymieniam co 15 tysi niezależnie od jego stanu.
borys609
18.06.2017, 20:07
Nigdy wcześniej nie miałem motocykla na łańcuch, więc temat był mi obcy.
Kupiłem Kata i temat siłą rzeczy stał się dla mnie aktualny..
Ja rozumiem, że łańcuch ma swoje uszczelnienia a pod nimi smar, który przez kolejne 30 tys km będzie się tam trzymał, choćby nie wiem co się z motocyklem działo. Wszystko pięknie, jednak ile razy miałem do czynienia z niesmarowanymi łańcuchami u kolegów, to wiecznie te łańcuchy skrzypiały, rzeziły a współpracujące ogniwa sztywniały...
Pierwsze dwa-trzy tysiące km smarowałem łańcuch sprayem. Niby taki spray, który nie brudzi i piasek się do niego nie lepi. Gówno prawda. Motór cały ujebany, zwłaszcza w okolicach zębatki zdawczej, paskudną, lepką, gęstą mazią. Piasek lepi się jak cholera.
Próbowałem smarować ręcznie hipolem przed wyjazdem na polatankę, ale zauważyłem, że po pierwszych 15 minutach łańcuch już dawno był suchy.
Udało mi się kupić używanego scottoilera za stówę na allegro.
Montaż był bardzo prosty. Zamiast przecinać wężyk z podciśnieniem, po prostu dorobiłem do niego trójnik, kawałek igielitu i podłączyłem olejarkę - w każdej chwili mogę bezstratnie wrócić do oryginału. Regulacja debilnie prosta, pokrętłem a zarazem deklem obudowy. Do środka wlałem hipol, który pamięta chyba jeszcze zakup przez mojego Ojca Simsona Awo...
Działa to wyśmienicie.
W terenie wiadomo, gówno to daje. Ale dual to także dojazdówki, lajtowe szutry, dziurawe drogi itd... W takich warunkach łańcuch mam cały czas zwilżony, nic nie skrzypi, nic się nie zacina. Po odstawieniu do garażu nic nie kapie na posadzkę.
Spód motocykla nie jest koszmarnie ujebany, jak w przypadku smaru w sprayu. Jestem zadowolony...
Zupełnie nie rozumiem marudzenia i z dupy wyjętych argumentów przeciwko takiemu rozwiązaniu w dualowych enduro...
Nie wiem czy olejarka cokolwiek wydłuży czas życia zestawu napędowego, ale na pewno komfort jego użycia znacząco wzrósł, bo nie muszę się z nim pierdzielić w mycie, czyszczenie czy smarowanie...
bukowski
18.06.2017, 21:08
No widzisz, tylko ludzie tu piszą, że można w ogóle nie smarować albo od wielkiego dzwonu. Jak mi zaczyna łańcuch hałasować albo błyszczy się jak psu jajca, to psikne i już.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
radiolog
19.06.2017, 07:00
Kupiłem w końcu nemo 2, zobaczymy jak mi pójdzie z montażem
Kupiłem w końcu nemo 2, zobaczymy jak mi pójdzie z montażem
Gdzie zbiornik zamontujesz?
D
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Na kierze raczej. Tutaj wielu opcji nie ma. Mnie bardziej przekonało OSCO bo jest więcej opcji montażu i można schować zasobnik tak aby był tylko dostęp do tłoka i wlewu oleju.
radiolog
19.06.2017, 12:40
Spróbuję przymierzyć się do okolicy zbiorniczka na płyn hamulcowy tylnego hebla, ale jak bedzie ciasno to na kierę, wzdłuż linki sprzęgla i jakoś dalej, chyba bez zdjęcia prawego plastiku sie nie da, ale może się nauczę i nie połamię ;-) też trzeba rozkminić mocowanie na wahaczu, bo ta plastikowa prowadnica łańcucha przy tylnym kole trochę komplikuje montaż
Upierdliwe to będzie. Ja bym raczej na lewej stronie kiery to mocował tak abyś mógł obsługiwać na lajcie. Przy tylnym heblu to mało miejsca masz i będzie ci to odstawać. Widziałeś moje osco w tym miejscu, tylko ono jest płaskie tu zbiornik musisz zamontować w pionie a przy pompie hamulca to będzie trudne.
radiolog
19.06.2017, 14:45
Fakt, wszedzie mało miejsca, wykorzystałem mocowanie barkbastersa, zobaczymy co bedzie dalejhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/0381e75870ecaf51d6a581f9a338093c.jpg
Czy możecie w skrócie opisać zasadę działania Osco i Cobrra bo po naszemu nie znalazłem nic w necie. Napiszcie czy te oliwiarki działają grawitacyjnie, w jaki sposób otwierają się zawory itp. Jestem na etapie szukania oliwiarki nie wiem co wybrać.
radiolog
19.06.2017, 16:00
Osco i cobbra podobnie, przez chwilowe wytworzenie nadciśnienia w układzie, w osco przez wyciagniecie tłoka,w cobrrze przez obrót o cwierć obrotu obudowy. Daje to wypłym smarowidła przez 3 minuty. Cobrra zaleca olej przekładniowy 80w90, osco chyba podobnie, albo olej silnikowy. Ty decydujesz kiedy smarować, a kiedy nie. Żadne podłączanie pod odmę nie jest potrzebne. W cobrrze wyplyw można przerwać, cofając obrót o 1/4, w osco chyba nie.
Osco podaje smarowidło od góry przez otwór wywiercony w osłonie łańcucha, cobrra podaje na dół łańcucha przy zębatce
Zapiekają się. Można smarować , można nie smarować. Każdy ma prawo do własnego zdania. Brak smarowania ma 2 zalety nie brudzi się moto i nie trzeba wozić smaru lub montować olejarki. Reszta to same wady. Ja smaruję raz dziennie. Łańcuch pracuje ciszej, nie strzela, oszczędza zębatki i nie grzeje się niepotrzebnie. Napęd i tak wymieniam co 15 tysi niezależnie od jego stanu. :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:
Osco i cobbra podobnie, przez chwilowe wytworzenie nadciśnienia w układzie, w osco przez wyciagniecie tłoka,w cobrrze przez obrót o cwierć obrotu obudowy. Daje to wypłym smarowidła przez 3 minuty. Cobrra zaleca olej przekładniowy 80w90, osco chyba podobnie, albo olej silnikowy. Ty decydujesz kiedy smarować, a kiedy nie. Żadne podłączanie pod odmę nie jest potrzebne. W cobrrze wyplyw można przerwać, cofając obrót o 1/4, w osco chyba nie.
Osco podaje smarowidło od góry przez otwór wywiercony w osłonie łańcucha, cobrra podaje na dół łańcucha przy zębatce
Dzięki, już wszystko jasne, jeżeli chodzi o działanie.
Czy ktoś tym handluje w Polsce?
Wpisujesz sobie w Google:
cobrra nemo 2 site:.pl
i przeglądasz wyniki klnąc pod nosem na relację cen do przeciętnych dochodów ;)
radiolog
19.06.2017, 19:40
Ja kupiłem na ebayu z wysyłka z niemiec wyszlo 150 zl mniej niz w Polsce.
Założone, kabla na styk.
Teraz jade szukać oleju
Trzeba bylo pokombinować przy tym ograniczniku łańcucha,ale chyba wyszlo dobrze, dodatkowo w tym zurawiu pod ramą zrobilem pilnikiem rynienke dla trytytki,zeby nie ganiała. Troche to komplikuje naciąganie łańcucha, ale moze tylko wystrarczy zapas trytytek wozić
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/e5cc2b6f719356bd548caa4ccbee8d62.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/943d8ddaa6b7455f5265d3a7acd68d3b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/b69ba9417445aee719b276ef781c1e33.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/3b6f6e57a00e8898a86f2f1c1d297cb5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/0b08f14c277681f996ee9d5344930902.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/0df0faf2b0cf334b153317664feba2f2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/ae76de68e444136c7c512b965eff7283.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170619/7e5f1ec363284314932cc38ab7819396.jpg
Działa
http://cloud.tapatalk.com/s/594941f6e2b93/MOV_0095_000.mp4
Trzeba poszukać używki bo cena nowego "zachodnia".
Trzeba poszukać używki bo cena nowego "zachodnia".
Dziś była najtaniej na Amazon.de (98€) z darmową dostawą do Polski ale już się rozeszły, teraz widzę po 104€. Podobno okresowo pojawiają się w dwucyfrowej cenie. Widziałem oferty z Niemiec po 93€ ale dochodzi przesyłka 9-10€...
HarryLey4x4
21.06.2017, 08:16
Radiolog, a nie pomyślałaś ,żeby może ujście zrobić w okolicy mocowania centralki, ,tuż przed zębatką zdawczą? Może by te kusidła z wahacza wywalić, bo nie dość, że szpecą , to jeszcze w krzaczorach możesz pogubić (czyt. pozrywać).
Poza tym fajny gadżet i pewnie się na niego skuszę. Jakby ktoś zamawiał z przesyłką , to mogę się podłączyć, żeby koszty sumaryczne obniżyć.
radiolog
21.06.2017, 09:10
Tam chyba za dużo łancuch się kolebie,pokazywali w okolicy zębatki zdawczej,ale tam ciężko,bo jest ten ogranicznik łańcucha, może coś pomysle,ale w tym miejscu musi isć po boku wahacza, a trytytki ciężko będzie chyba założyć, no chyba że pod slizgi łańcucha
(...)Poza tym fajny gadżet i pewnie się na niego skuszę. Jakby ktoś zamawiał z przesyłką , to mogę się podłączyć, żeby koszty sumaryczne obniżyć.
Tu masz (chyba) najtańszą ofertę na dzisiaj jak zakupisz z kimś aby rozbić koszt wysyłki:
https://www.motoment.com/932020-Kettenoeler-Nemo2-Komplettset-Kettenschmiersystem-Adly-ATV-Aeon-Crossland-Aprilia-RS4-50-TK
radiolog
21.06.2017, 14:59
Poprawiłem, po kilkunastu km, mimo że smarowanie jest tylko od jednej strony,to caly jest nasmarowany, czyli higroskopia działahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170621/e934e44adcbb83ea10d70402d4662ff1.jpg
rozumiem że owa cobrra jest uniwersalna do większości moto , nie musi być dedykowana do crf1000.?
rozumiem że owa cobrra jest uniwersalna do większości moto , nie musi być dedykowana do crf1000.?
Biorąc pod uwagę zasadę działania (coś a la strzykawka plus wężyk), to dla chętnego nada się nawet do roweru :)
borys609
23.06.2017, 07:07
Nada się nawet do boxera BMW :-).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
HarryLey4x4
24.06.2017, 07:20
Na kardan 👌
borys609
26.06.2017, 00:00
Zawsze można tarczę hamulcową smarować, żeby nie piszczała :-).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zwykło się mówić, że poniedziałki w pracy są... takie sobie. A u mnie kurier z paczką z Amazonu :)
Tak już poważniej to zakup "czegoś" do łańcucha planowałem już dawno ale nie mogłem się zdecydować na konkretne rozwiązanie. Dopiero ten wątek podsunął mi pomysł o możliwości zakupu uniwersalnego ustrojstwa które nie będzie puszką w sprayu i nie będzie wymagało wpinania się w żaden sposób w istniejącą instalację. Dzięki temu przy dokupieniu większego motocykla nie będzie dużego dłubania przy przekładaniu wszelakich akcesoriów.
Zobaczymy za jakiś czas czy postawiłem na właściwego "konia". Brałem pod uwagę jeszcze Osco (http://www.osco-webshop.com) o którym pisał Emek (http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=536115&postcount=25) ale cena zagrała swoją rolę, przyznaję.
Zatem dziękuję za pouczający wątek i wasze wypowiedzi zarówno za, jak i przeciw tego typu rozwiązaniom.
https://s8.postimg.org/srbpeok9h/IMG_4774.jpg
Ja tez się zastanawiam nad Osco vs Kobrra.
I chyba podejmę taka sama decyzje jak ty ;-)
Możesz zdradzić, o ile uszczuplal twój budżet?
Będę się rozgladal, w którym kraju to można najtaniej kupic.
Myslalem, ze Osco i Kobrra sa w podobnej cenie.
radiolog
27.06.2017, 16:58
Osco jest troche mniej upierdliwe do montażu, bo zbiornik nie musi być idealnie wypoziomowany, raczej się mieści gdzieś przy tylnej ramie i cykl smarowania jest krótszy i bardziej symetryczny.
Ale trzeba wiercić osłonę łańcucha, sposób napełniania jest trochę gorszy (wg mnie)
(...)Będę się rozgladal, w którym kraju to można najtaniej kupic.
Myslalem, ze Osco i Kobrra sa w podobnej cenie.
Nie szukałem najtańszej oferty na Osco, być może da się trafić okazję. Nemo 2 znalazłem, tak jak wspomniałem wyżej, na niemieckim Amazonie za 98 euro (kurier za darmo). W tej chwili cena jest wyższa ale poprzednio też oscylowała wokół 100 euro w ciągu kilku dni więc możliwe że zejdzie niżej.
HarryLey4x4
28.06.2017, 12:23
A ja zakupiłem w Niemcowni za 92,95 EUR + 9,95 EUR przesyłka. Z tego co widze,kurier ma dziś dojechać. W poniedziałek moto idzie na serwis wiec moze dorzucę to ustrojstwo do założenia.
A ja zakupiłem na Alli za 20 $ i też radzi sobie nie źle.
madafakinges
28.06.2017, 14:13
Podaj linka
radiolog
28.06.2017, 14:52
Znalazlem fajne mocowanie na wahaczu,lepsze niż oryginał i na trytytkach, a z tylu trytytka pod srubą sie nie przesuwa, https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170628/4113619f2cd410ccce0cc1387ee927d5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170628/4b0816e878a53ca9c1e0caac1fb32d34.jpg
Auto Sterowanie Ręczne Smarownica Lube Pitbike Tuning Smarowanie Automatyczne Łańcuch Motocykla Olejarka
http://s.aliexpress.com/7z2ieuIF
(from AliExpress Android)
madafakinges
28.06.2017, 21:49
Jak to działą?
Wykonujesz pełny ruch dźwigienką i on sobie zasysa porcyjkę?
Właśnie tak i ładnie po trochu rozlewa po łańcuchu.Ma chyba jakieś zaworki bo po wruceniu dzwigni olej zostaje w wezyku.Działa i to sie liczy a za 20 $ mogę zmieniać ja wet co 2 lata.
Lucky Luke
29.06.2017, 09:23
marekw , daj jakieś zdjęcia jak to u Ciebie wygląda
ja planowałem zrobić ręczną na bazie zbiorniczka od płynu hamulcowego (lub trochę większego) oraz pompki paliwa od piły/kosiarki jak poniżej. Raz na jakiś czas trzeba by po prostu przycisnąć guzik w czasie jazdy. Człowiek jednak z natury leniwy jest i kupiłem gotowe rozwiązanie :)
http://ajmserwis.pl/allegro/pompka%20paliwa%20pily%20podkaszarki.png
Zapraszam na strone fb Honda Africa Twin Polska. Tam sa zdjęcia.Tu mi jakoś z telefonu nie chcą wchodzić.
HarryLey4x4
29.06.2017, 16:50
Ja skorzystałem z osłony handbaru od hepco i dospawałem nakrętkę,a do tego dokręciłem cobrre.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170629/1c37253cdd520e7d8e68e720b992a374.jpg
radiolog
30.06.2017, 20:14
Ja też zmieniłem miejsce, na obejmie barbastersa było za wysoko i miałem wrażenie,że zbytnio podatne na uszkodzenie, to wykorzystałem uchwyt gopro.
A jak rozwiązałes końcowy odcinek,https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170630/23236096c807bcb142e7da337fa8113d.jpg
ja zamontowałem zbiorniczek od Cobrry z lewej strony w okolicy tylnego amortyzatora. zastosowałem płaskownik dwa razy wygięty jest ok ,nic nie przeszkadza w jezdzie. Na upartego można go jeszcze bardziej schować ale płaskownik musiał by być trochę węższy a takowego nie miałem :)
radiolog
01.07.2017, 07:07
O widzisz, calkiem dobre to mocowanie do osłony na łańcuch
Odgrzewam temat.
Ktos podpowie, gdzie najtaniej można kupic Cobrre?
W UKu sa za 100gbp, w Niemczech widze po około 100 ojro.
Czy sa gdzies inne tajne zrodla dojścia do tego ustrojstwa?
radiolog
25.12.2017, 07:36
Ja najtaniej na ebayu znalazłem
Trochę mnie denerwował sposób poprowadzenia kabla po wahaczu -podatność na urwanie w offie, ale pomysł A.R.T jest super dlatego dzisiaj go wykorzystałem i mam podobnie 😀
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171226/64e2e21379505b43a9043fc893b0e5e0.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171226/58855db7dedaab2acf747907c41e45a4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171226/09bb917e8561132d0044a721140a2547.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171226/4cebdcacfddcdd3db62baeb2c238368c.jpg
ja zamontowałem zbiorniczek od Cobrry z lewej strony w okolicy tylnego amortyzatora. zastosowałem płaskownik dwa razy wygięty jest ok ,nic nie przeszkadza w jezdzie. Na upartego można go jeszcze bardziej schować ale płaskownik musiał by być trochę węższy a takowego nie miałem :)
Zastanawiam sie takze nad kupnem cobrry nemo 2. Miejsce zamontowania zbiorniczka godne uwagi, ale co mnie troszeczke sie nie podoba to zamocowanie wezyka na wahaczu. Gdzies w intrukcji od scottoiler proponowane jest przeprowadzenie wezyka wewnatrz wahacza (przez gumowe zaslepki przeprowadzic wezyk ). Co sadzicie o tym?
Ja tak mam i to wg mnie jedyne sensowne rozwiazanie.
Ja tak mam i to wg mnie jedyne sensowne rozwiazanie.
Masz moze jakies fotki?
Ja tam wolę elektryczną olejarkę z możliwością jej całkowitego wyłączenia, bo załączam ją jedynie po zjechaniu na asfalt gdy wiem, że przede mną jest wystarczająco dużo km bez piachu, błota itp. Olej zmieszany z pyłem to słabe smarowidło. Już raz w Rumunii szukałem sklepów motocyklowych, jak mi zjadło nową zdawczą po niecałych 1000km - olejarka była na full, bo przecież trzeba piach i ziemię spłukać :o
Prosty układ na NE555, choćby i gotowiec AVT1459 https://sklep.avt.pl/avt1459.html, jakieś pudełeczko, wyciągnięty na zewnątrz potencjometr, elektrozawór, zbiorniczek, wężyki i mamy olejarkę za kilka dyszek. A można to i zzipować do maleństwa
https://lh3.googleusercontent.com/cuKambLxlch5kD1DgK2UbdPXjk0t7-T9P1NqzZznky4p6vv12BuWuA88f3vucdWA4IZy1lsetswAr8Eh QtfEWMXCQJq6qyf1QpyV63mSI_s=w2560-h1920-no
Używanie olejarki włączonej na stałe to raczej nie dla zjeżdżających z czarnego.
Swoją drogą, chyba Dudo na forum adv robił kiedyś test wytrzymałości napędu niesmarowanego. Wytrzymał chyba tyle samo co smarowany.
W moim słabym singlu łańcuch wytrzymuje zawsze ok 12-13tys.km, niezależnie ile oleju na niego wylałem, czy innych siuwaksów typu smar PTFE (miałem kiedyś kilka worków nie do końca wykończonych, to testowałem). Ale przelotówek robię mało. Ciekawy jestem czy dałbym radę obrócić na jednym napędzie np. do Mongolii i z powrotem :confused:
Masz moze jakies fotki?
Nie umie ich tu wkladac.Prosta sprawa,estetycznie i nic nie widac
Ciekawy jestem czy dałbym radę obrócić na jednym napędzie np. do Mongolii i z powrotem :confused:
Oczywiście. Ja tak zrobiłem.
Ja tak mam i to wg mnie jedyne sensowne rozwiazanie.
Znalazlem jeszcze cos takiego (nie jest to crf 1000 ale pomysl sie liczy):Thumbs_Up:
http://up.picr.de/31605173sv.jpg
http://up.picr.de/31605183df.jpg
trzeba sie tylko zastanowic jak zamocowac orginalny uchwyt np. do oslony lancucha i mamy smarowanie z obu stron zebatki.
Grzechu2012
28.01.2018, 14:53
Pany, moja olejarka CLS, a raczej wężyk nie trzyma oleju.
Nie dość że napełnia się dość długo to przez noc potrafi spłynąć, czy to wina 'pompki' tego urządzenia że nie trzyma ciśnienia ?
A ja mam Patent,ktorego nigdzie nie widzialem. Zakonczenie wezyka to mosiezna rurka stykajaca sie prawie lub stykajaca sie z zebatka. Czasami ta rurka sie wyciera i mosiadz zmniejsza jej srednice. Wtedy latwo o zapchanie. Mialem tak kilka razy. Teraz na mosiezne zakonczenie zalozylem kawalek rurki ktora olej plynie ze zbiorniczka. Jest ona elastyczna i w razie zapchania czy zepsucia łatwa do wymiany. Fajnie przylega do zebatki i w razie zahaczenia o cos wraca do poprzedniej pozycji
Ja tyle razy straciłem lub popsułem dyszę, że w końcu przeniosłem ją na przednią zębatkę i jest spokój :D
radiolog
28.01.2018, 19:52
Ja tyle razy straciłem lub popsułem dyszę, że w końcu przeniosłem ją na przednią zębatkę i jest spokój :DAle nie syfi sie nadmiernie?
Zanim zaczne montaz mojego nemo, chcialbym zapytac tych wszystkich, ktorzy maja jakas olejarke (elektryczna, mechaniczna scotti itd), czy wystarczy jedna dysza na zebatke, czy lepiej dwie (przod i tyl zebatki), zeby olej rownomiernie dotarl tam gdzie ma dotrzec?
Ale nie syfi sie nadmiernie?
Praktycznie w ogóle tam nie zaglądam od wymiany do wymiany zębatki (czyli kilka tys.km).
Zanim zaczne montaz mojego nemo, chcialbym zapytac tych wszystkich, ktorzy maja jakas olejarke (elektryczna, mechaniczna scotti itd), czy wystarczy jedna dysza na zebatke, czy lepiej dwie (przod i tyl zebatki), zeby olej rownomiernie dotarl tam gdzie ma dotrzec?
Gdy miałem dyszę z tyłu (pojedynczą), była ona ok 3cm nad punktem styku łańcucha z zębatką. Siła odśrodkowa każdą porwaną kroplę wywalała na zewnątrz, czyli gdzieś na koniec zęba - rolki były nasmarowane, czasami aż za bardzo, gdy za mocno odkręciłem, ale płytka łańcucha po stronie dyszy już niekoniecznie.
borys609
31.01.2018, 19:17
Dwie dysze z jednego wężyka równają się kałuży oleju w garażu...
tomekcrf
11.02.2018, 22:40
Witam
gdzie to cudo kupie
A ktoś z was wie coś na temat Motoiler? Patrzę na jakieś stare informacje i nie wiem czy oni jeszcze działają? Jakieś info???
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcinos11
25.03.2018, 09:46
napisz do nich na maila. ja w zeszłym roku wysłałem zapytanie i odpowiedzieli w lutym, że wznawiają produkcję z tego co pamiętam...
W zeszłym roku działali, kupowałem.
W zeszłym roku działali, kupowałem.
I jak Ci działa? Wszystko Ok? Chciałbym to u nich kupić. Najbardziej do mnie przemawia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
działało ok, motocykl sprzedany z olejarką. Aktualnie korzystam z dobrodziejstwa paska napędowego ;)
Dobra, mam to ustrojstwo (cobrra nemo2). Teraz proszę dobrych ludzi o powiedzenie, w jaki w końcu sposób najlepiej to zamontować? Co się najbardziej sprawdza? I ile czasu może zejść na montaż osobie ogarniętej mechanicznie? (to oczywiście nie ja ;-) )
radiolog
06.04.2018, 09:36
1.Najwygodniejsza metoda na kierownicy, przynjamniej dla mnie, można wtedy dosmarowac w czasie jazdy, bez wygibasów.
2.Montaż góra godzinę, ja tylko ściągnąłem prawy plastik, przewod jest twardy wiec latwo nim manewrować, puscilem wzdluz kabla sprzęgła i kolo baku.
Jest kilka wersji puszczenia po wahaczu no i kilka sposobów montażu przy zebatce, ja pozbylem sie oryginalnego sposobu na rzecz oslony łańcucha tt u paru trytytek.
3.Obecnie smaruje cwierć obrotu co 500 km, bo czestsz powodowalo sciekanoe oleju po bloku w okolocy przedniej zębatki
(...) I ile czasu może zejść na montaż osobie ogarniętej mechanicznie? (to oczywiście nie ja ;-) )
Sam ogarniesz bez problemu, skoro ja dałem radę w godzinę - kombinowałem różne lokalizacje ale w końcu jest na kierownicy.
Właśnie listonosz przyniósł podróbkę cobry od małych żółtych ludzików. Wyglada przyzwoicie.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181218/add7f5c0c251175542b1112085a01965.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181218/c98d9334909d8eeea76657868afc5fe9.jpg
Zet Johny
18.12.2018, 13:29
Emek podlinkuj proszę.:)
Proszę.
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.0.0.2a274c4dAQPvsd&orderId=96629762770860&productId=32956402488
Zaznaczam, że dopiero otworzyłem paczkę i nie testowałem tego ustrojstwa więc sugeruję się wstrzymać bo nie wiem jak i czy działa.
adniem21
18.12.2018, 13:41
Poprawiony link
https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html
wrruuummmm
A ja kiedyś kupiłem LOOBMAN'a.
http://www.loobman.co.uk/index.asp
Działało.
Nawet gdzieś mam w piwnicy.
Na Afryce tylko obawiam się, że spadnie jak zaczepię o krzaki.
Tanio i skutecznie?
na!zdrowie!
Poprawiony link
https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html
Dzięki :Thumbs_Up:
Poprawiony link
https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html
I o to chodzi , uwielbiam prostotę i skuteczność .
Myślę że spokojnie można by zastosować zwykłą strzykawkę z wężykiem gdzieś przy kierownicy bo na takiej zasadzie działa to z linku tylko ładniej oprawione.
Lub jakąś elastyczną gruszkę napełnioną olejem i co 200km ścisnąć ciutek , nasmarować łańcuch w biegu przy mniejszej prędkości , chwila na rozprowadzenie i rura dalej do następnego ściśnięcia.
Awaryjność żadna , ilość kontrolowana dowolnie , brak ingerencji w motocykl...... same zalety :)
Mam i ja :) Montaż bardzo prosty. Dorobiłem sobie mocowanie z blachy aluminiowej 2mm. Wężyk puściłem wewnątrz wahacza wykorzystując zaślepki w wahaczu. Zalane przekładniówką 80w90.
Miejsce montażu wybrałem tak, aby olejarka nie przeszkadzała w czasie jazdy i był do niej cały czas łatwy dostęp bez zbędnej gimnastyki.
https://images91.fotosik.pl/347/fed4687c60304c5bgen.jpg
https://images91.fotosik.pl/347/142a9bcc497551cdgen.jpg
https://images91.fotosik.pl/347/25b190f12dcb35e0gen.jpg
https://images90.fotosik.pl/348/74c1f817a67489f4gen.jpg
Też czekam na przesyłkę od pana chińczyka, dokładnie to samo ustrojstwo. Oryginał 100e u majfrendów 25e.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.