PDA

View Full Version : Mitas C-17 Czarna czy z Żółtym Paskiem (Dakar) ?


drwalu4
24.04.2017, 14:41
Siema

Chcę zamówić sobie oponę na przód do Trampka na Integrację. Wymyśliłem , że Mitas C-17 będzie ok. Waszym zdaniem lepiej zwykłą (czarną) czy z żółtym paskiem (Dakar) ??

Dzięki za pomoc.

motif
01.05.2017, 00:30
z żółtym paskiem ma sztywniejsze ścianki, bezpieczniejsza na kamieniste drogi
ale trudniejsza w zmianie. Jak jedziesz relaksacyjnie to czarna wystarczy.

Adagiio
01.05.2017, 07:12
Mitas bez paska jest na tyle twardy że i tak wolno się zużywa, do AT czy Tenerki zakładem zawsze bez paska i nigdy jej nie rozprułem na kamieniach.

chemik
06.05.2017, 12:29
Nie mam doświadczenia z C17, ale za to używałem/używam E07 oraz E09. One też występują w wersji Dakar.
Dakar ma tylko mocniejszą (grubszą) pobocznicę. Daje to większą wytrzymałość mechaniczną na szlakach, na których wysępują ostre kamienie. Za to przy zmianie twój wulkanizator Cie przeklnie. Chyba, że zmieniasz Sam - wtedy Ty sam Siebie przeklniesz.
Bież wersję zwykłą - zaoszczędzisz na kasie, na wadze i na nerwach.

motif
06.05.2017, 18:04
Bież wersję zwykłą - zaoszczędzisz na kasie, na wadze i na nerwach.

ale za to daleko nie pojedziesz na przebitej dęntce w przeciwieństwie do wersji dakar.

dawid8210
06.05.2017, 21:16
Miałem e09 dakar. Sam zakładałem, sam zmieniałem. Łyżki 30 cm. Dało radę, szlag mnie nie trafił. Tyle że ja to czasem ręcznie wymieniam opony w c330 ojca, więc mam inny punkt widzenia ;) Długa łyżka to podstawa.

pattryk
07.05.2017, 13:00
na Dakarze przejedziesz napewno 300km na kapciu - wiem z doświadczenia :-/.

Pirania
08.05.2017, 12:51
na Dakarze przejedziesz napewno 300km na kapciu - wiem z doświadczenia :-/. :haha2:
I to offem z brodami!:) Nawet bez dętki pójdzie..:p

borys609
08.05.2017, 23:15
Jeśli Twój wulkanizator klnie na widok Mitasa Dakar, to.... proponuję zmienić wulkanizatora... :)
Kurde, nie uważam się za żadnego guru w tematach zmiany opon bo i techniki mi zapewne brakuje i pierdolę się z tym jak ostatnia ślamazara... Ale krótkimi, 20-cm łyżkami sam zmieniałem swojego tylnego E-09 Dakar w GS-ie i się dało. Podobno zajebiście twardy i niewdzięczny Dunlop D952 na tylnym kole w Kacie nie stawiał jakiegoś gigantycznego oporu nie do przeskoczenia. Ot twarda opona, którą trzeba cierpliwie ponaciągać... C02 u kumpla, jego profi łyżkami to już z zamkniętymi oczami zakładałem...
Wystarczy parę razy przejść tą drogę i nawet średnio uzdolniony potomek szympansa da sobie z tym procesem radę :).

motif
10.05.2017, 01:32
Jeśli Twój wulkanizator klnie na widok Mitasa Dakar, to.... proponuję zmienić wulkanizatora... :)
Kurde, nie uważam się za żadnego guru w tematach zmiany opon bo i techniki mi zapewne brakuje i pierdolę się z tym jak ostatnia ślamazara... Ale krótkimi, 20-cm łyżkami sam zmieniałem swojego tylnego E-09 Dakar w GS-ie i się dało. Podobno zajebiście twardy i niewdzięczny Dunlop D952 na tylnym kole w Kacie nie stawiał jakiegoś gigantycznego oporu nie do przeskoczenia. Ot twarda opona, którą trzeba cierpliwie ponaciągać... C02 u kumpla, jego profi łyżkami to już z zamkniętymi oczami zakładałem...
Wystarczy parę razy przejść tą drogę i nawet średnio uzdolniony potomek szympansa da sobie z tym procesem radę :).

dobrze wiedzieć bo się martwiłem że moimi krótkimi motion pro (beadpro)
łyżkami sobie nie dam rady w terenie z E09 dakar. Kupiłem właśnie taką
i ciężko ją ręką nawet zgiąć... W drodze niestety 30cm łyżek nie wożę :)

Zmyler
10.05.2017, 06:46
Ile na ile ten mitas C17 pozwala na szosie (do jakich prędkości przelotowych nie znika w oczach)?

motormaniak
10.05.2017, 08:31
akurat c17 znam, używam , cenię. Mi wytrzymała 30h w lekkim w jeżdzie typowo hard enduro i potem z zaokrąglonymi kostkami ze względu na nośność 54 wylądowała w Afryce. W AT wytrzymała kolejne 1500 km po kamieniach w Albanii, ale tez nie latam szybko. Po tym przebiegu - jeszcze jej trochę było, ale na upartego zrobił bym nią jeszcze z tys km, ale gum ci u mnie dostatek więc wymieniłem.

drwalu4
11.05.2017, 16:20
Po konsultacjach i obserwacji w końcu padło na zestaw: Dunlop D952 Przód + Mitas C02 tył. Już założone na kołach . Teraz czekamy na Integrację :)

qbaRD07
11.05.2017, 22:49
A jak sie maja przebiegi dunlopa w porównaniu z np tkc80 ?
Moja tkc sie już wyząbkowała dość mocno i zastanawiam sie nad alternatywa.
Może dunlop, a może ...
szosę tez lubię, i jakoś do offa trza dojechać