View Full Version : Mitas E09
Szukam na tył opony Mitas E09. Na Allegro są, ale w opisie jest info że opona jest bezdętkowa.
I teraz pytania.
Czy produkują jeszcze te opony w wersji dętkowej?
Czy można do opony bezdętkowej włożyć dętkę?
Pozdro
Trafior
Ale brzegi sa trwardsze i trudniej ja założyć
A można jeszcze w ogóle kupić wersję dętkową?
Pytanko do posiadaczy E09 Dakar TL.
Jakie powinno być ciśnienie przód/tył na przelot asfaltem przy grubych dętkach i w motocyklu 205kg +?
W instrukcji motocykla mam 33/36psi (w odniesieniu do Metzelerów). Takie samo może być dla E09?
motormaniak
14.05.2017, 21:38
na asfalt w jedną osobę ja bym dał 1,7-2 bara. W dwie 2- 2,2 bara. Jak solo będziesz latał pow 2 barów też się nic nie stanie - ale poniżej 2 ładniej opona się klei. Natomiast poniżej 1,5 na asfalcie już zaczyna się niepotrzebnie grzać. Powyzsze stosuje do rd03, ale ostatnio coraz mniej latam szybko asfaltami.
A można jeszcze w ogóle kupić wersję dętkową?
Nowej nie można.
@motormaniak
Dzięki za podpowiedź.
Chemik - dzięki za info :)
Szybkie pytanko:
Czy po złapaniu kapcia w E09 Dakar da radę pojechać na flaku "kawałek" do cywilizacji, która posiada wulkanizację? ;)
Opony są w uj twarde i nie wyobrażam sobie wyciągania dętki w pojedynkę na jakimś zadupiu. Nie udało się to w garażu, w trzy osoby, a wulkanizator także dość długo walczył z 90/90-21 mając do dyspozycji maszynę. :dizzy:
Jaro-Ino
07.06.2017, 23:46
A z czym dokładnie walczyłeś najbardziej?
Odbicie od felgi czy przełyżkowanie?
Lucky Luke
08.06.2017, 00:07
A czy taki dakar jest twardszy od c-02 ?
Szybkie pytanko:
Czy po złapaniu kapcia w E09 Dakar da radę pojechać na flaku "kawałek" do cywilizacji, która posiada wulkanizację? ;)
Opony są w uj twarde i nie wyobrażam sobie wyciągania dętki w pojedynkę na jakimś zadupiu. Nie udało się to w garażu, w trzy osoby, a wulkanizator także dość długo walczył z 90/90-21 mając do dyspozycji maszynę. :dizzy:
Da radę spokojnie jechać ... ile km ciężko powiedzieć, wiadomo w zależności od ciężaru moto i warunków.
walther_white
08.06.2017, 09:03
Da rade 40 km z prędkością do 40 km, jak się rozgrzała to sama się zsunęła. Moto na lekko mała tenera. Gorzej było z założeniem jej później na felgę, bo ani mini kompresorek ani nożna pompka nie dawały rady.
@Jaro-Ino
Ze ściągnięciem Tourance'a nie było problemu, bo oponka TT i dosyć miękka. Zakładanie E-09 Dakar TL to był koszmar. Początek poszedł jako tako, ale naciąganie to był koszmar. Końcową fazę realizowaliśmy w 3 osoby, opona co prawda wskoczyła na felgę, ale przy próbie pompowania okazało się, że przyszczypałem dętkę w czasie łyżkowania i kiszka.
Dodam, że wcześniej poczytałem jak się powinno to robić (talkowanie, lekkie napompowanie dętki itd.) także kardynalnych błędów chyba nie popełniłem. ;)
W każdym razie, mam przeczucie graniczące z pewnością, że w warunkach polowych i w pojedynkę nie dam rady tego ogarnąć niestety. :(
@ Lucky Luke
C-02 widziałem założone u kolegi, ale jak twarde to jest - nie mam pojęcia. E09 Dakar to jeszcze dodatkowo opona TL i jest bardzo twarda (według mnie). W porównaniu do niej Tourance to masło...
@Nynek, Walther White
Dzięki za info. A jak już powietrze zejdzie to odkręcić profilaktycznie nakrętkę wentyla, żeby go nie urwać w czasie jazdy na flaku?
zaczekaj
08.06.2017, 11:10
Jechałam na kapciu z tyłu ponad 10 km, odciążając tył. Oponie nic nie było ino dętka wentyl straciła. Nic nie odkręcałam bo nie pomyślałam nawet.
Marcin3City
08.06.2017, 12:53
A jak w takim przypadku utraty powietrza z użyciem pianki uszczelniającej?
W moim przypadku pianka pomogła. W zasadzie to nadal pomaga. Z lenistwa latam tak już prawie rok.
Lucky Luke
08.06.2017, 20:37
Proponuję trenować. Ja za pierwszym razem też przyszczypnąłem detkę. Teraz bez problemu zmieniam, touranca, tkc80, c 02, cross competition, Pirelli scorpion.
Dakara nigdy nie robiłem, ale trening czyni mistrza.
Najważniejsze są łyżki obecnie używam dwóch yato do opon niskoprofilowych i nic innego nie chcę.
Najważniejsze to jest odpowiednie ułożenie opony na obręczy podczas zakładania. Czyli trening:D
Trzeciego kotleta odgrzewam, ale tylko po to, zeby wazystko bylo na swoim miejscu dla potomnosci :)
Czy wie ktos czy E09 jest dostepna w ogole w 140/80-17 w wersji nieDakar?
Zarowno w PL jak i DE wszystko to dakary. Na stronie mitasa niby normalna wersja wystepuje...
bukowski
27.01.2020, 21:08
kiedyś była na pewno, bo na tym właśnie jeździłem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Na stronie mitasa niby normalna wersja wystepuje...
Mitas do tej pory miał aktualne dane na stronie więc na 99% ta opona występuje. Poczekaj aż się sezon rozkręci i dystrybutorzy się zatowarują.
Pytalem w Mitasie i dalej jest normalnie dostepna. Znalazlem tez 2 sklepy, ktore ja maja. Co ciekawe, po wykresach cen widac, ze wbrew pozorom zima to nie sezon na kupowanie opon do moto, bo ceny sa wyzsze o ok 10-15% jak w lecie.
Inna kwestia: jak sie ma Dakar do zwyklej E09 w kwestii trakcji itp? To, ze jest twarda i ciezka w zakladaniu to juz wiem ;)
To w zasadzie taka sama opona tyle ze twarda co zmienia sposob jej zuzycia na roznych podlozach
Proponuję trenować. Ja za pierwszym razem też przyszczypnąłem detkę. Teraz bez problemu zmieniam, touranca, tkc80, c 02, cross competition, Pirelli scorpion.
Dakara nigdy nie robiłem, ale trening czyni mistrza.
Najważniejsze są łyżki obecnie używam dwóch yato do opon niskoprofilowych i nic innego nie chcę.
które łyżki ?
Na oponie w wersji Dakar jest taki DOT. Jaka jest data produkcji? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200527/ec86ac124f36c0e6430c215fc78241f4.jpg
lukasz_vip
27.05.2020, 23:05
Tak jak rumpel pisze. To niżej to DOT ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.