Zaloguj się

View Full Version : Świece NGK- mógłby ktoś zerknąć?


betu
12.04.2017, 21:11
Witam.
Wymieniłem własnie świece na nowe, ponieważ mam takie przeczucie ze Africa nie chodzi zbyt płynnie. A może się tez mylę.
Mógłby ktoś z was rzucić okiem na te świece i się wypowiedzieć czy tak mają wyglądać, ewentualnie z którą jest coś nie tak.

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG201704_aarwpex.jpg (http://ifotos.pl/z/aarwpex/)

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG201704_aarwpea.jpg (http://ifotos.pl/z/aarwpea/)

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG201704_aarwpsa.jpg (http://ifotos.pl/z/aarwpsa/)

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG201704_aarwpqh.jpg (http://ifotos.pl/z/aarwpqh/)

Cassini
12.04.2017, 22:56
Te świece jakim momentem były dokręcone ? Podkładka nie jest zgnieciona więc były za lekko dokręcone - złe chłodzenie mogło je zabić w krótkim czasie.

motomax
13.04.2017, 00:02
Wygrzane po montażu dobrze? To istotne.

betu
13.04.2017, 20:39
Co do momentu, to nigdy tego nie mierzyłem. Zresztą nie jest łatwo tam dojść. Wkręcam świecę ręka, a na końcu lekko kluczem i tyle.
Nie rozumiem o co chodzi z tym dogrzaniem po montażu.

Cassini
14.04.2017, 23:30
Świeca ma być przykręcona właściwym momentem lepiej za mocno niż za lekko bo nie będzie mogła się chłodzić i oddawać ciepła do głowicy.
A wygrzanie polega na tym, że wkręcając nowe świece nie wolno odpalić zimnego silnika i np. po 30 sek. zgasić. Ma się silnik zagrzać do temp. roboczej a najlepiej zrobić rundkę w około komina.

betu
15.04.2017, 06:44
Teraz rozumiem. Myślę że dokrecone są w miarę dobrze, choć głowy nie dam. Za późno. Co do wygrzania, to pierwszym odpaleniu, zgasliem silnik dopiero po ok 200 km. Mówię teraz o nowo założonych świecach. Jak było ze starymi, już nie pamiętam.
PS. Silnik chodzi równiej, i nie tych lekkich szarpnięć po wymianie świec

Dzieju
15.04.2017, 10:44
.... a na końcu lekko kluczem i tyle.
Po podkładkach wnoszę że przykręcasz za lekko.
Wkręcasz do oporu ręcznie czyli do styku podkładki z głowicą następnie kluczem do właściwego oporu czyli do sprasowania podkładki .To jest dobrze wyczuwalne. Nie potrzeba do tego dynamometru.
Środkowe miały odrobine bogatszą mieszankę lub gorzej dopalały,ich leciutkie przykopcenie może sugerować śladowe ilości oleju spalanego w danym cylindrze , szkoda że nie piszesz które były w jednym cylindrze.

rambo
15.04.2017, 14:04
Drodzy koledzy

na opakowaniu świec NGK jest opisane jak je prawidłowo dokręcić.
Nie trzeba ani dynamometryka ani filozofi :Thumbs_Up:

Betu

dwie świece wyglądają normalnie, a dwie słabo.
Jedna para była w tylnym garnku a druga w przednim ..?

betu
15.04.2017, 19:40
.Pierwsza to prawy przód, drugą prawy tył, trzecia lewy tył i ostatnia lewy przód. Wszystko stojąc po lewej stronie kierownicy.