View Full Version : Kpl zawieszenie Husqvarna te 610 - warto?
Cześć, rozważam zakup kompletnego zawieszenia przedniego do od Huski te610, nie UPS, razem z kołem półkami hamulcem aż po kierownice - cały przód. Sprężyny podobno były dorabiane pod motocykl 200kg, czy to mogę jakoś sprawdzić?
Ile taki zestaw jest warty? Jest sens się w to pakować?
Dzięi za rady :)
szymon25
11.04.2017, 17:59
Majki chyba z Huski ma zawieche w RD04
Fihu a gdzie chcesz to zaaplikować w sensie w co ?
W Afre. Mam wrażenie że mój ori zawias już swoje wypracował, powoli rozglądam się za czymś. Nie robie dzika ;)
Znaczy się Marzocchi Magnum 50mm? Franz to miał w jakiejś swojej zmocie i sobie chwalił. Jak w dobrym stanie, z kołem i całym szpejem to pewnie z 1200zł trzeba wyłożyć. I moim zdaniem warto.
Takie?
https://www.southbayriders.com/forums/attachments/438228/
Zdecydowanie warto, ale tylko komplet tak jak piszesz.
Licz się z ewentualna koniecznością wymiany panewek, a to może być następne parę stówek...
Franz ma dalej we Franzalpie. Dobry zawias bo mam dobrane sprezyny , ale jakie nie wiem
Fachmat pokroju Pksa mi robił całość.
Ten zawiech mi lepiej wybiera niż w xr 400 czy 650 L
Moze dlatego ze motocykl cięższy.
50mm? Łołł, wydawało mi się że to ma coś koło 45mm, nie wiem dlaczego.
Na pierwszy rzut oka takie coś, właściciel nie zna rocznika
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Husqvarna%20TE%20610E%2098.jpg
Ja mam podobne... WP Extreme 50mm i nawet na kompletnie wyjebanych panewkach, tryskające olejem działają niebo lepiej niż oryginał... Nawet mikro tarcza hamuje elegancko
Ja mam 50 mm, nie powiedzialem ze z husqvarny. Pytano o Marzocchi.
Byly i 45 mm. 50 tke napewno miał Muz 660
Gość który mi robił pytal czy chce od KTM 690 czy Marrzochi
Jako bylem swiezo po rozwodzie z BMW gdzie najlepsze zawiechy stosowane byly od Marrzochi
Wybralem tradycyjne zawieszenie. Trampkowi takie lepiej pasuje.
Misza, to są dopiero argumenty :D !!
Franz, i inni, zakładając że jest to 45mm, warto? "Luzów żadnych nie mają" blablabla ... wiadomo ;)
RAVkopytko
11.04.2017, 21:12
Fihu ,warto,warto,u mnie w babci trójce jest WP 50 ,jest zajebista różnica.
Warto, wszystko kwestia kosztów.
Za taki komplet liczą średnio 1500 zł, pozostają koszty dorobienia sztycy, nowe łożyska i serwis zawiasu +/- 2000 zł. Przy założeniu że wsio jest ok, i nie potrzeba nic w środku wymieniać, regenerować zacisku, kupować nowej tarczy itp, itd.
Misza, to są dopiero argumenty :D !!
Franz, i inni, zakładając że jest to 45mm, warto? "Luzów żadnych nie mają" blablabla ... wiadomo ;)
Fihu , nie doczytales ze zrozumieniem
Napisalem , że zawiech dobieral i robil mi facet pokroju PKSa
A czlowiek ten robi amory zawodowo :) i ludziom z naczego forum również
Na swoim zawiechu nie oszczedzalem . Mi wyszlo przeszlo tysiac euro
Doszla nowa tarcza 320 mm, dystans do zacisku, zacisk
Zawiech robilem w niemczech nie w PL
Bez luzow :D
Ps. Na tylnym amorze też nie. Najwyzsza polka Ohlinsa z hydraulika
Nowka kosztuje 1200 euro, ale dalem tylko polowe za prawie nowy
Kumpel ma na handel kompletny przód WP50 z lc4 adv. Półki, lagi, koło, zacisk itp także jak ktoś chętny dam namiary. Cena chyba 1600zl
PawelM, na razie dzięki, będę się odzywał jak coś.
Franz, zrozumiałem, słyszałem o PKSie, pisząc o luzach i "blablabla" miałem na myśli że sprzedający zachwala, opisuje że super stan i extra cacy ...
Budując Franzalpa miałeś konkretne założenia, ja myśle nad wrzuceniem czegoś na przód, od tak aby poprawić przyjemność z jazdy, i nie zamienić przysłowiowej siekierki na kijek
Skoczę do gościa i sprawdzę stan zawiechy w takim razie :D
mirkoslawski
12.04.2017, 08:26
Fihu - miałem takie zawieszenie w swojej AT - WARTO:Thumbs_Up:
Pamiętaj jednak, że jak przód zmienisz, to i tył musisz bo inaczej tył Ci nie wyrobi za przodem i nie odczujesz w rezultacie różnicy, bo nie wykorzystasz właściwości przodu ;)
Ja w swojej RD07 miałem na tyle WP z KTM LC 4 (chyba ADV) + nowa (pode mnie_ sprężyna z Wilbersa zamawiana i wtedy to grało:Thumbs_Up:
Można pchać z ktm-a 990 lub 950 albo lc4 tylko sprężyny trzeba zmienić. Ja takie mam.
motormaniak
12.04.2017, 08:56
Jeżeli to Upside down to wg mnie nie warto akurat tego zawiasu. Miałem w swoich afrykach/trampkach różne, w tym 2 razy 45 - raz showe , raz marcoche. Zawias z huski 45mm upside down to dosyć stary zawias, części do jego bebechów (oprócz uszczelniaczy) sa drogie i kiepsko dostępne. to nie WP 43/48 że kupisz zestaw all bolsa za 250 zł. Druga sprawa - lagi 45 mm szybko traca chrom na dolnych powierzchniach-zazwyczaj wystaje w tych leciwych zawiasach podkład z mosiądzu, ale nawet jak jest dobry wsadzasz taki 20 letni zawias do AT i zaraz masz starty. Mam 2 komplety tego zawieszenia...
Dlaczego jednak można się zastanowić? Huska w latach 94 - 99 stosowała sztycę pod łożyska 1 cal - 25,4 mm. Gwint na sztycy był mniej niż 25 mm. Wystarczyło przetoczyć sztycę na 25 mm pod seryjne łozysko 25/47 i mieliśmy zestaw do AT. Ogarnięty tokarz zebrał mi te 0,4mm bez wyciskania sztycy za niewielką kwotę. Dodatkowy plus - górnej półki nie musimy ruszać - w miejscu gdzie się idzie pólka sztyca ma poniżej 25 mm.
Pólki od Huski - są OK i prawie pasują do AT/TA/Dominatora/XL/XR/SLR/FMX i innych.
Moja propozycja: do półek od huski pasują Lagi KTM WP 43. Te lagi są bardzo popularne, części do nich od holery, pasuje do nich każde koło na ośkę 20 jak i 26mm, do kompletu pasuje każda tarcza od ktma po 2000 roku i każdy zacisk (zacisk kompletuje się do pompy hamulcowej - rok zmiany to 2008)
Onufry22
12.04.2017, 20:02
Czy nie będzie problemu po takiej modyfikacji np. z ramą?
Czy ona jest przygotowana do takich zmian?
Czy to nie zmieni obciążeń itp?
Robiąc przód koniecznie tył trzeba wyrównać, bo będzie latał jak szmata...
Zgadza się Panie Modzie, ale to już dłuższy temat, nic pilnego :D
Kupiłem, faktycznie ładny komplet
Zawias przód wpisany w długą kolejke do roboty, jak coś wystrugam to napisze, albo wcześniej założe temat co by posłuchać się starszych
Dzięki wszystkim za cenne sugestie
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.