View Full Version : Filtr K&N
Trafił do mnie quad z mocno już tłukącym się korbowodem, właściciel stwierdził ze było bardzo mało oleju w silniku , dolał ponad 1 l i dopiero pokazało się coś na bagnecie. Przy rozbiórce okazało się że ma założony filtr powietrza K&N a cały dolot jest pokryty pyłem który przyśpieszył zużycie pierścieni(zwłaszcza olejowego). Efekt taki że cały silnik od remontu. Pisze to żeby pokazać jak używanie filtrów K&N w terenie przyśpiesza zużycie silnika.
K&N w każdy warunkach zużywa szybciej silnik, szczególnie na gaźnikach.
wojtekm72
13.02.2017, 22:51
A jaki mędrzec zakłada właśnie ten filtr w teren.
2 lub trzy lata temu Szynszyl mył moje gaźniki. Stwierdził, że tak czystego gaźnika jeszcze nie widział :).
A w tym samym czasie robił afrę która wróciła z Maroka. To była masakra :dizzy: I nie miała założonego K&N-a.
Dbam o filtr, często go pryskam preparatem, a w kurzu w ogóle nie jeżdżę.
Mam K&N :).
Pany , a co lepsze nasączany K&N czy nasączany filtr z gąbki oryginalny...................motocykl KLR 650 ?
Ps. miałem Hondę Rincon i miała nasączany filtr gąbkowy .....
wojtekm72
13.02.2017, 23:45
W teren na pewno gąbka.
Transglobal
14.02.2017, 10:23
Najlepsza gąbka. Naprzykład Nikasil bardzo nie lubi filtrów typu K&N
To jest tego najlepszy dowód.
kuba1981
14.02.2017, 13:11
K&N tylko na drogi utwardzone dla supermoto,sportbike itp.itd . w terenie to zabójstwo dla silnika.Sprawa jest prosta ,te filtry maja dostarczyc jak najwiecej powietrza co niestety w terenie gdzie podnosi się kurz i drobinki piasku które zasysa silnik , działa to jak papier ścierny. Czytałem o przypadkach gdzie zeszlifowało cały nikasil z cylindra !
Jedynie słuszny w teren to gąbkowy ,nasączony jeszcze najlepiej jak jest prefiltr i co istotne czysty!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.