PDA

View Full Version : CRF1000L - problem z zimnym startem


leebros
08.11.2016, 13:19
Od jakiegoś czasu w mojej afri pojawia się problem odpaleniem zimnego silnika. Po wciśnięciu przycisku rozrusznik kręci, silnik odpala i za chwilę gaśnie. Kilka takich prób i odpala na dobre. Pomaga także dodania gazu podczas kręcenia. Wygląda to tak:

https://drive.google.com/open?id=0B_-sUUiGD1pTX1NYZWxlNk1LbEk

Czy ktoś z Was ma podobne problemy? Był z tym w ASO? Póki co występuje to stosunkowo rzadko, w ASO twierdzą, że aby mogli coś zadziałać to u nich musi się powtórzyć.

redrobo
08.11.2016, 13:46
Zakrec troche, po co puszczasz?

Emek
08.11.2016, 13:53
https://photos.google.com/share/AF1QipNiuobkTS3QJPpuWeUajaqxQCseV_VzUZXJmiVG5DOemy j_t4jzMuA0chqiIc3j2Q/photo/AF1QipP218Zwva_jaT8t5Xv_ViLViPTO0Qk9HUzRtIXi?key=M 2ppZW1sQlRUUlBtZmlXSF9pWlJsOERUQjVUc3Rn
Rozłącz zasilanie od baterii na minutę i sprawdź wtedy czy problem nie ustąpił.

leebros
08.11.2016, 14:10
Zakrec troche, po co puszczasz?

Trzymanie kilka sekund też nic nie daje. Palić umiem, od czerwca do października zawsze mi wychodziło ;)

Na zagranicznych forach problem dosyć często podnoszony. Tutaj inny przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=ecdu9_0JFUg

PS sorry, nie zauważyłem, że Emek wkleił już ten filmik , sprawdzę wieczorem to odłączenie baterii

szynszyll
08.11.2016, 15:18
Hmmm... ciekawostka. Za uboga mieszanka w oprogramowaniu pewno w korelacji z temperatura.

maciej33
08.11.2016, 16:19
Tak zaraz sie okaze ,ze ta sa wersje na wlochy albo inny cieply kraj i w naszym klimacie nie beda dzialac prawidlowo:haha2:

Kazmir
08.11.2016, 18:19
Hmmm... ciekawostka. Za uboga mieszanka w oprogramowaniu pewno w korelacji z temperatura., albo pompa paliwa nie pracuje, bo czeka na sygnał, którego nie ma. Przyłóż ucho do zbiornika i posłuchaj co się dzieje podczas uruchamiania. Nie znam nowej AT, ale w samochodach po przekręceniu kluczyka pompa benzynowa na krótko się włącza. Jak nabije ciśnienie to staje i czeka na sygnał np z czujnika ciśnienia oleju (lub innego, że silnik pracuje) i wtedy ponownie załącza się na stałe. Z filmiku tak wynika jakby nie podawało paliwa.

leebros
08.11.2016, 21:23
, albo pompa paliwa nie pracuje, bo czeka na sygnał, którego nie ma. Przyłóż ucho do zbiornika i posłuchaj co się dzieje podczas uruchamiania. Nie znam nowej AT, ale w samochodach po przekręceniu kluczyka pompa benzynowa na krótko się włącza. Jak nabije ciśnienie to staje i czeka na sygnał np z czujnika ciśnienia oleju (lub innego, że silnik pracuje) i wtedy ponownie załącza się na stałe. Z filmiku tak wynika jakby nie podawało paliwa.

Pompę chyba bym wykluczył - z gazem zapala, tudzież po postoju w ciepłym.

Kazmir
08.11.2016, 22:25
z gazem zapala, tudzież po postoju w ciepłym
Układ wtryskowy silnika żyje innym życiem niż gaźnik. Przestawienie manetki gazu z pozycji wolnych obrotów - praca na ciepłym to są konkretne parametry, które się zmieniają w sygnały odbierane przez układ sterujący wtryskiem. Można by tu na początek sprawdzić charakterystykę czujnika temperatury silnika.
Wszystko fajnie, ale......no przecież to nowy motocykl za duuuuże pieniążki. Problemy z odpalaniem, grzane manetki, popierdywanie z wydechu / filtra powietrza, podnóżki pasażera. What else??? Pamiętam jak oglądałem film pokazujący inżynierów twórców nowej AT jak przeżywali to, czy mają prawo nazwać nowy motocykl nowa Afryką. Tak był sprawdzony i dopieszczony, że w końcu po nieprzespanych nocach powiedzieli TAK. Znowu się dałem nabrać specom od marketingu:bow:;)

leebros
08.11.2016, 23:35
czy mają prawo nazwać nowy motocykl nowa Afryką. Tak był sprawdzony i dopieszczony, że w końcu po nieprzespanych nocach powiedzieli TAK. Znowu się dałem nabrać specom od marketingu:bow:;)

Wiem, że nie wypada na tym forum ale ja starej afryki tak nie gloryfikuje ;) Ujeżdżałem przez dobrych kilka lat i też swoje z nimi przechodziłem (to inna bajka). Nie łudziłem się też, że kupując nowy model, zrobiony praktycznie od zera obejdzie się bez chorób wieku niemowlęcego. Speców od marketingu tez jakoś nie specjalnie słuchałem (może nie miałem okazji), zdecydowałem raczej na podstawie własnej impresji, która, myślę że cały czas się sprawdza. Od tego czy CRF 1000 zasłużyła na przydomek AT bardziej interesuje mnie czy ktoś jeszcze miewał ten problem i czy w jego przypadku udało to się go (i jak) rozwiązać. Zgłosiłem się na razie do Honda Plaza w Warszawie, mają przegadać temat z importerem i dać mi znać (ponoć to u nich pierwszy przypadek).
Zrobiłem odłączenie od akumulatora i po nim pali bez problemów. Tylko póki co w warunkach ciepłego garażu. Jutro zrobię próbę na zewnątrz.

szynszyll
09.11.2016, 06:30
Proby w garazu nic nie dadza. Motocykl musi byc wychlodzony. Cos czuje ze japonczyki sie ciotki ekologi przestraszyli i zrobili za ubogie 'ssanie'. Albo czujniki temperatury zawodza. Powinny byc dwa. Wody i powietrza w air boksie.

Jakie masz wolne obroty po nagrzaniu? Moze trzeba je lekko podkrecic.

KORNIK
09.11.2016, 14:41
Miałem kiedyś podobny problem w Suzuki King Quad 750 i po wyregulowaniu czujnika położenia przepustnicy wszystko wróciło do normy.

strobus1
09.11.2016, 16:15
W husce te 450 na wtrysku keihna opisany tu problem rozwiązuje ustawienie Tpsa- trzeba kompowi powiedziec, ze te miliwolty z tpsa są dla niego obrotami jalowymi. Ty robisz to mechanicznie manetką. Powód to sruba oporowa przepustnicy. Bez kompa z oprogramowaniem sterującym wtryskiem tego nie ogarniesz. Taki jest koszt nowoczesnosci.
Zdrowia

szynszyll
09.11.2016, 17:15
Moim zdamiem to nie problem TPS bo w cieple dni nie wystepuje. TPS informuje ECU na ile uchylona jest przepustnica i to wraz z danymi z czujnika cisnienia atmosferycznego i IAT oraz temperatury wody pozwala przewidziec ilosc powietrza dostajacego sie do cylindrow w suwie ssania. ECU w oparciu o te dane otwiera wtryskiwacz na dany czas bo cisnienie paliwa jest stale. Przy nizszej temperaturze mieszanka powinna byc bogatsza.

Gdyby TPS szwankowal bylyby problemy z paleniem rowniez na cieplo i z plynnym wzrostem obrotow, falowaniem itp. Tym czasem na cieplym mieszanka jest optymalna i silnik zapala.

Ponawiam pytanie o wolne na cieplym.

Kazmir
10.11.2016, 21:38
Bez kompa z oprogramowaniem sterującym wtryskiem tego nie ogarniesz. Taki jest koszt nowoczesnosci.
Komp to nie wszystko. Wiele ludzi myśli, że jak podłączysz kompa to wszystko zdiagnozujesz po kodach usterek. Ta nowoczesność pokazuje, że to za mało. Sterownik silnika pokaże kod usterki jak np: będzie przerwa w podłączeniu jakiegoś n-tego czujnika. Czasem jest tak, że diagnostyka pokazuje cacy, a charakterystyka czujnika jest wadliwa. Wtedy potrzebna jest głowa co trochę potrafi myśleć i ma chociażby dobry multimetr. O oscyloskopie nie wspominając;)
Dodatkowe utrudnienie to brak totalnego dostępu do data sheet (database) dla przeciętnego dłubacza. Przeglądając instalację nowej AT znalazłem tylko min/max parametru dla danego czujnika. To za mało do pełnej diagnozy usterki:(
Dobrze, że coś niecoś dali. Dobre i to:)

strobus1
10.11.2016, 22:46
To teraz Kazmirze Drogi upraszczasz - to nie jest błąd wyrzucany przez komp. To po prostu wartość odczytu z czujnika poza zakresem dopuszczalnym.
Szynszylu - może masz rację. Ale z tak zwanej dociekliwości naukowej sprawdź jaką wartość napięcia odczytasz na tym samym TPSie przy zimnym i ciepłym silniku ;)
Zdrowia

szynszyll
10.11.2016, 23:56
Mam nadzieje ze nie bedzie sie roznic. TPS to tak naprawde potencjometr opiety po obu koncach sciezki i w srodku. Na zmiany opornosci w zaleznosci od temperatury raczej bym nie liczyl. Nie wiem jaka metoda ECU mierzy opor ale zakladam, ze ta nie zawodzi i zadane wartosci sa stabilne czy to pradowo czy tez napieciowo. Najprosciej zmierzyc opor TPS zimnego i cieplego. Stawiam ze wynik bedzie identyczny.

Kazmir
11.11.2016, 00:54
To po prostu wartość odczytu z czujnika poza zakresem dopuszczalnym.
Strobusie 1 drogi miałem na myśli coś takiego jak na fotce. Ten czarny wykres ja namalowałem. Jak widać min. napięcie na wolnych wynosi 0,12V Przy pełnym otwarciu przepustnicy powinno być 1,0V Jak widzisz usterka namalowana mieści się w zakresie prawidłowym. Nie jest poza zakresem dopuszczalnym. Przy otwarciu przepustnicy 30-60 stopni mogą się dziać rzeczy dziwne z silnikiem. O takich usterkach rozważałem.

leebros
11.11.2016, 16:27
Ponawiam pytanie o wolne na cieplym.
Sprawdzę jak wrócę do Warszawy tj. w przyszłym tygodniu.

mdxmd
11.11.2016, 21:57
w motocyklu jest nie jeden czujnik wystarczy sprawdzić rano np. temperaturę silnika odczytaną z kompa i porównać np. ze wskazaniem na pulpicie lub z czujnikiem powietrza zasysanego do filtra nooo ale przecież Japończycy nie mogą dorobić się CAN, tylko pewnie będzie zabawa w woltomierze omomierze, (pewnie każdego rezystancja w danej temperaturze będzie inna dla zabawy) co więcej część jednostek wcale nie zapamiętuje historii błędów a jednie ten bieżący i tylko jeżeli on aktualnie występuje.

układ wtryskowy nowej AT jest bardzo prosty, jeżeli problem jest tylko gdy są niskie temperatury to jak w każdym innym motocyklu przyczyn może być wiele...
ale skoro motocykl jest na gwarancji... to i tak nic nie pogrzebiesz.

kiedyś miałem taki przypadek, że wystarczyło obniżyć obroty i moto już nie gasł a problem występował jak u Ciebie przy odpaleniu na zimno. Problemem może być nie tyle pozycja TPS jak wartość podciśnienia ssania w stosunku do ustawienia TPS/temperatury silnika/obrotów

jeszcze pytanie jaki masz zalany olej do silnika? (chodzi mi o klasę lepkości)

szynszyll
12.11.2016, 19:20
Nie poniosla Cie troche fantazja? Jakie czujniki zmieniaja swoja opornosc/pojemnosc pod wplywem zmian temperatury poza czujnikami temperatury?

W silnikach jakie spotkalem masz dwa istotne czujniki temperatury:

IAT - Intake Air temperature
CTS - Coolant Temperature Sensor

z OTS - Oil Temperature Sensor spotkasz sie w silnikach chlodzonych powietrzem

to chyba oczywiste, ze ze zmianami temperatury zmienia sie ich opornosc/pojemnosc - po to sa. Jaki inny czujnik wg Ciebie sie tak zachowa?

Z jakich innych czujnikow korzysta CAN?

Jakie sa zalety systemu CAN?

mdxmd
12.11.2016, 19:51
Nie poniosla Cie troche fantazja? Jakie czujniki zmieniaja swoja opornosc/pojemnosc pod wplywem zmian temperatury poza czujnikami temperatury?

W silnikach jakie spotkalem masz dwa istotne czujniki temperatury:

IAT - Intake Air temperature
CTS - Coolant Temperature Sensor

z OTS - Oil Temperature Sensor spotkasz sie w silnikach chlodzonych powietrzem

to chyba oczywiste, ze ze zmianami temperatury zmienia sie ich opornosc/pojemnosc - po to sa. Jaki inny czujnik wg Ciebie sie tak zachowa?

Z jakich innych czujnikow korzysta CAN?


nie zrozumiałeś mnie, aby sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej (bo o nim była wcześniej mowa..) wystarczy porównać jego wskazanie w innymi czujnikami temperatury w motocyklu i nie trzeba niczego demontować ( tak jest kiedy masz CAN) bo odczytujesz gotową wartość a nie rezystancję, która np. w 0 st.C jest różna dla czujnika cieczy chłodzącej, temperatury powietrza zasysanego czy temperatury otoczenia. W motocyklu gdzie nie ma CAN musisz dokopać się do kostki ECU i tam mierzyć rezystancję dla różnych czuników temperatury a następnie to porównać do wartości serwisowych....czyli kupa roboty, ewentualnie musisz rozłączyć kostki czujników i tam mierzyć wartość rezystancji.

Zalety CAN? tylko i wyłącznie zalety nie widzę tu żadnych wad, i nie rozumiem dlaczego JAPAN ciągle produkuje zwykłe instalacje, które mają same wady.

szynszyll
12.11.2016, 20:19
Jakie sa zalety CAN?

Jakie sa wady klasycznych instalacji?

Jakie urzadzenia trzeba miec by diagnozowac CAN? Ile kosztuja?

p.s. jakie zalety? same zalety! Mozesz handlowac BMW :) Masz to 'coś' :)

mdxmd
12.11.2016, 21:14
Jakie sa zalety CAN?

Jakie sa wady klasycznych instalacji?

Jakie urzadzenia trzeba miec by diagnozowac CAN? Ile kosztuja?

p.s. jakie zalety? same zalety! Mozesz handlowac BMW :) Masz to 'coś' :)

Jakie sa wady klasycznych instalacji?

- skomplikowana diagnostyka,
>konieczność odłączania elementów do weryfikacji
>konieczność wpinania się w złącza aby diagnozować czujniki
z wyjściem napięciowym - np. specjalne przelotki do ECU z kopią
sygnałów z czujników, do każdego motocykla inna przelotka....
>konieczność rozbierania motocykla aby dostać się do czegokolwiek do
weryfikacji
>często brak historii błędów,
- aby cokolwiek diagnozować -> konieczność posiadania dokładnych danych producentka dla każdego modelu motocykla (napięcia, rezystancje itdd..)
- 0 odporność na zwarcia, tzn. spali bezpiecznik ale nie rzadko pod ten bezpiecznik podpięte są inne obwody i tak np. możesz stracić wszystkie światła... inny przypadek - zwarcie w obwodzie ECU wywala całkiem silnik bo ECU ma jeden bezpiecznik... w przypadku CAN, automatycznie rozłączany jest tylko wadliwy obwód.

Jakie urzadzenia trzeba miec by diagnozowac CAN? Ile kosztuja?

wszystko można diagnozować tradycyjnie, nie ma problemu tak samo jak w zwykłej instalacji, przecież czujniki są niemal identyczne.... bierzesz schemat, miernik i do roboty...

ale jak nie chcesz się bawić kupujesz interfejs, to że do BMW kosztuje od 600-700zł nie znaczy, ze do wszystkiego - we wszystkich samochodach mam CAN a interfejsy są od 30zł i nie wyobrażam sobie latać pod maską i szukać po kabelkach i czujnikach.

p.s. jakie zalety? same zalety! Mozesz handlowac BMW :) Masz to 'coś' :)[/QUOTE]

CAN oprócz prostszej diagnostyki daje ogromną możliwość logowania wszelkich parametrów i późniejszą ich analizę, nie tylko BMW ma CAN.... i nie mam tego "coś", bo dopiero nowa AT cokolwiek oferuje...

chyba dobiegamy od tematu....czy wiadomo co było przyczyną gaśnięcia CRF ?

szynszyll
12.11.2016, 21:28
Jaka mozliwosc logowania parametrow daje interfejs za 700pln z alliexpres? Mowimy o motocyklach.

Druga sprawa to w przypadku ktorego dotyczy post - jezeli ECU nie zglasza bledu czy CAN taki blad zglosi? Na jakiej podstawie? Jak przy pomocy CAN rozwiazac problem opisany w poscie?

I jeszcze jedno. Wadliwy czujnik poda na CAN falszywe dane. CAN to tylko cyfrowa transmisja sygnalu analogowego po przetworniku A/D.

Zgodze sie jak najbardziej ze przelotki do odczytu parametrow 'na zywo' wpinane przed ECU to tragicznie glupie rozwiazanie. Powinni montowac to fabrycznie i zaslepiac. Koszt zaden.

Zapamietywanie bledow i wielkosc ich 'historii' nie ma zwiazku z systemem CAN. To funkcja ECU. CAN to jw. sposob przesylu informacji. Nie zapisywania bledow.

Cezarus
12.11.2016, 23:00
Jaka mozliwosc logowania parametrow daje interfejs za 700pln z alliexpres? Mowimy o motocyklach.

Druga sprawa to w przypadku ktorego dotyczy post - jezeli ECU nie zglasza bledu czy CAN taki blad zglosi? Na jakiej podstawie? Jak przy pomocy CAN rozwiazac problem opisany w poscie?

I jeszcze jedno. Wadliwy czujnik poda na CAN falszywe dane. CAN to tylko cyfrowa transmisja sygnalu analogowego po przetworniku A/D.

Zgodze sie jak najbardziej ze przelotki do odczytu parametrow 'na zywo' wpinane przed ECU to tragicznie glupie rozwiazanie. Powinni montowac to fabrycznie i zaslepiac. Koszt zaden.

Zapamietywanie bledow i wielkosc ich 'historii' nie ma zwiazku z systemem CAN. To funkcja ECU. CAN to jw. sposob przesylu informacji. Nie zapisywania bledow.

W BMW daje pełną możliwość odczytu łącznie z programowaniem ......to jest ten sam program diagnostyczny co w samochodach BMW .

Kazmir
12.11.2016, 23:41
Jakie urzadzenia trzeba miec by diagnozowac CAN? Ile kosztuja?
W tym temacie byłbym ostrożny. Rozmawiałem z kumplem, który od dziesiątek lat siedzi w motocyklach BMW i oczywiście można kupić "chinola" do serwisu, ale były przypadki, że "chinol strzelił focha" i spalił moduł sterujący wart kilka tysięcy zł. Fabryczne oprzyrządowanie diagnostyczne kosztuje......Nie da się ukryć z drugiej strony, że CAN ma duże możliwości." Przy użyciu klasycznej instalacji elektrycznej zbudowanie takich aut, jak np. współczesne BMW serii 7, byłoby po prostu niemożliwe. Nie tylko dlatego że wiązki urosłyby do gigantycznych rozmiarów, lecz też z powodu niedoskonałości sygnału analogowego"
Sprawą inną jest jeśli coś padnie to laweta. W klasycznej instalacji (jak się trochę orientujesz w elektryce) powycinasz, poskręcasz i pojedziesz. Jeśli rozpatrujemy motocykle terenowe dalsze wyprawy na "koniec świata", no to mamy chyba odpowiedź czemu nie ma CAN.

szynszyll
13.11.2016, 07:39
Pytanie do Cezarus: programowaniem czego? Jakich parametrow?

Ja sobie zdaje sprawe z zalet CAN w zastosowaniach ktore go wymagaja. Uwazam jednak ze w motocyklu jest on zbedny - tak jak napisal Kazmir - szczegolnie w terenowym i wyprawowym.

Kolejna sprawa to to ze japonskie ECU maja wyjscia diagnostyczne i z pomoca odpowiedniego sprzetu mozna odczytywac parametry z czujnikow.

Z tego co sie orientuje to w pelni funkcjonalny komputer diagnostyczny BMW mozna spotkac u niektorych dilerow i kosztuje spora kase. Dopytam w poniedzialek.

radiolog
13.11.2016, 09:17
Szyna CAN w BMW ma podstawową wadę,nie pozwala podłączać rzeczy niekceptowanych przez BMW, oczywiście można to obejść, podłączając bezpośrednio pod zasilanie, ale w serwisach jest ogólna niechęć do takich rzeczy
Parę przykładów:
Szyna nie pozwala na użycie kompresora przy podłączeniu do gniazdka podłączonego do szyny, automatycznie odcina zasilanie
Nie możesz sam sobie odblokować funkcji grzanych manetek BMW, jeżeli w fabryce tego nie aktywowali. Aktywować można tylko komputerem BMW w aso, gs912 nie daje rady i manetki są ledwo chłodne, bo CAN nie rozpoznaje ich.
Często dodatkowe gniazdo zapalniczki jest podłączane na stałe,bezpośrednio pod aku, żeby CAN się nie czepiał.
W hobdzie ztego co słyszałem takich problemów nie ma

myku
13.11.2016, 14:38
Zainteresowanym problemem spreawdzilem jak jest u mnie.Moto od kupna przed miesiacem stoi pod chmurka.Ostatnio jest naprawde zimno,w nocy ponizej zera a w dzien 3-8 stopni.Odpala bez problemu,bez zadnego krecenia czy przytrzymywania startera.

MacGyver
13.11.2016, 14:53
a moze problem jest duzo prostrzy do rozwiazania.

nie mam zielonego pojecia jak jest zbudowany wtrysk w nowej afryce ale byc moze jest tam baypass kanal dla przepustnicy (tj w niektorych starszych wtryskach) I wystarczy wykrecic 1 obrot srube regulacyjna powietrza dla tego kanalu (wykonac ta czynnosc dla obu cylindrow)

mialem podobny problem kiedys w moim ducati I przeszlo jak reka odjal

szynszyll
13.11.2016, 15:47
Ja w motocyklu na gwarancji radzilbym nic nie krecic a juz na pewno nie przy przepustnicach. Od tego jest diler zeby problem rozwiazal.

Nie wiem jak w crf1000 ale np w ostatnich dl1000 jakakolwiek ingerencja w uklad zasilania wymaga podpiecia firmowego kompa suzuki. wprowadzasz ECU w tryb serwisowy i mozna regulowac bedac prowadzonym przez instrukcje z kompa. inaczej rozbieznosci w odczytach TPS, Lambda, atmosferyczne, IAT zasygnalizuja bledy i zapisza je w pamieci. To samo tyczy sie synchronizacji.

Jutro zerkne jak to jest zrobione w CRF1000. W szlifierkach Hondy mamy po dwie przepustnice i po dwa... wtryskiwacze na cylinder. Zgranie tego bez kompa jest nierealne. A jak sie 'homeostaza' ukladu rozjedzie to i swiety boze nie pomoze.

p.s. z innej beczki ale mysle na temat. porysowal bak klientowi. vtx 1800 kolor Apple Candy Red. 5 warstw, lakier wodny. Pomijajac cene materialow nikt nie chcial sie podjac lakierowania. Za duze ryzyko. W fabryce robia to automaty. Oparlo sie w koncu o autoryzowany serwis w Niemczech. tam byl pracownik ktory po szkoleniach Hondy potrafil to zrobic w miare znosnie. Cena? prosze nie pytac.

To tak a propo grzebania w motocyklu na gwarancji. Serwis sie wypnie a Wy bedziecie szukac magika ktory to potem zestroi.

Epilog: klient sprzedal za kilka miesiecy VTX i caly poszedl pod aerograf u nowego wlasciciela, takze ta...

radiolog
13.11.2016, 18:31
https://m.facebook.com/groups/320788504743215?view=permalink&id=738468849641843

Rozwiązanie na fb?

szynszyll
13.11.2016, 18:47
Nie wpuszcza mnie. Opisz sprawe.

darius
13.11.2016, 19:48
Moze to jest jakies rozwiazanie. Tylko co ten pan wlasciwie robi?

https://youtu.be/BjjygK2KeG8


Pozdrowienia
D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

radiolog
13.11.2016, 20:22
Cholera go wie, nie widze związku pomiędzy upuszczaniem szlamu z odpowietrzenia skrzyni korbowej, a naciskaniem startera na wyłączonym zapłonie, pewnie to jakaś wyższa mechanika hehe
Ake jak ma pomóc, teraz czekamy na realizację naszego forumowicza i opinię o tym sposobie

Emek
13.11.2016, 20:53
Problem jest pewnie błachy. Mnie też się zdarzyła taka sytuacja w wysokich górach. Moto nie chciało odpalić. Gdzieś na advrider.com przeczytałem że problem rozwiązuje odcięcie zasilania na jakiś czas lub sposób pokazany na filmie. Jako że nie chciało mi się dobierać do aku bo dostęp średni więc wybrałem opcję numer 2 z tym że oleju z tej rurki pozbywam się w miarę regularnie. Problem zniknął. Pojawił się jeszcze raz po długim postoju jak nie miałem okazji używać motocykla. Rozwiązałem go w ten sam sposób. Zrobione 20000 km i moto nie chciało odpalić 2 razy. Mimo wszystko motor dało się uruchomić i zawsze był zdatny do kontynuowania jazdy. Nie doszukuję się tutaj jakiegoś gardłowego problemu i grzebania w czujnikach, szynach CAN i innych pierdołach. No ale dla mnie ważne że działa i mogę jechać dalej. Rozumiem jednak tych co muszą rozłożyć problem na czynniki pierwsze.

szynszyll
13.11.2016, 23:27
Emek. A po polsku w punktach. Bo ja nic nie lapie z tego belkotu. Co kto i jak.

Jaki motocykl?

Jakie dzialania?

Jaki komp?

Jaki rozwoj sytucji?

W PUNKTACH! To to i to.

Emek
14.11.2016, 07:08
Szynszyllu drogi, wybacz ale jako najbardziej aktywny w tym wątku powinieneś wiedzieć o jakim motocyklu tu jest mowa, jaki problem zgłosił kolega, itd. Prześledź proszę posty jeden po drugim a może coś ci się rozjaśni.

szynszyll
14.11.2016, 13:20
eeee... upuszczenie oleju z air boxa i naciskanie guziczkow na wylaczonym zasilaniu plus krecenie manetka ma pomoc?! na jakiej zasadzie? :) wrozbita maciej by pewnie wiedzial :)

swoja droga to dziwne ze w nowym motocyklu zbiera sie tego oleju tak duzo.

radiolog
14.11.2016, 13:59
Jak nie odpuszczasz, to sie zbiera, a nie wiem czy 1-2 ml to dużo, a tyle max sie wylało. W niektórych motocyklach odpowietrzenie jest do airboxa i tego nie widać, tu pewnie ze względów ochrony środowiska dali rurke z koreczkiem

mdxmd
14.11.2016, 18:25
Jezeli problem wystepuje rzadko to nie ma sensu tego wałkowac bo wygląda to raczej na niedoróbkę softu... ew.jakość paliwa.

Jezeli pomoge to moj 1200gs przez 25000km raz zapalił i zgasł no i do dziś to pamiętam...:)

Dla mnie can to fajna sprawa i niech kazdy pisze co chce. Pelna dignostyka przez interfejs to wisienka na torcie.

Np. W tym przypadu z watku, zrzucacie logi wszystkich parametrow od startu do zgasniecia moto i macie wszystko od temperatur, dawka wtrysku, kąt, stan zasilania pompy paliwa, połozenie przepustnicy itd.... mozna to np. Porownac z innym moto w tych samych warunkach, itd..

RAVkopytko
14.11.2016, 20:18
eeee... upuszczenie oleju z air boxa i naciskanie guziczkow na wylaczonym zasilaniu plus krecenie manetka ma pomoc?! na jakiej zasadzie? :) wrozbita maciej by pewnie wiedzial :)

swoja droga to dziwne ze w nowym motocyklu zbiera sie tego oleju tak duzo. przez ten syf czujnik w airboksie szaleje :zdrufko:


Radiolog, takom rurkie to Pan Hąda już dawno daje od motóruf ;)

mdxmd
14.11.2016, 22:40
przez ten syf czujnik w airboksie szaleje :zdrufko:


Radiolog, takom rurkie to Pan Hąda już dawno daje od motóruf ;)

największe znaczenie ma czujnik temperatury silnika, ten w airboxie daje lekką korekcję ale aby moto przez niego gasł.....

nie ma sensu dalsze dyskusja, jeżeli ktoś nie zweryfikuje podstawowych parametrów jak obroty silnika, odczyty temperatur z czujników itd.. może to być także wina elektrozaworu, który znajduje się w korpusie przepustnicy (odpowiada za bypass niby jest podane, że do wolnych obrotów) generalnie moja rada to do serwisu i niech to podłączą do czegoś odczytają wszystkie parametry (o ile się da... :) i przestaną ściemniać, że jak będzie częściej to zobaczą.... Skoro klient zgłasza się z problemem to jeżeli nawet nie znajdą usterki to wypadałoby sprawdzić podstawowe parametry.

Tylko obawiam, się, że większość serwisów stwierdzi, że skoro nie wywala CHECK na kokpicie (brak błędów) to problem nie istnieje. Jaki wniosek - zasięgnąć drugiej ew trzeciej opinii...u innego przedstawiciela marki.

Ostatecznie, jeżeli czujnik cieczy chłodzącej jest dostępny można podłączyć go pod potencjometr zsymulować temperaturę silnika na np. -10st C i jeżeli zawsze odpali jak należy to wygląda na to, że mapa ECU jest dla krajów z południa europy...

ps. będę śledzić wątek bo... lubię takie przypadki.
ps1. olej z odmy to kiepska konstrukcja odmy (lub kiepski olej z dużym % odparowywania) i tyle no bo przecież nie nadmierne przedmuchy po kilku tyś km.

radiolog
15.11.2016, 14:33
No dzisiaj też miałem ten problem,tydzień temu umyłem motocykl i stał bez odpalania, ale w ciepłym garażu i dzisiaj odpalił dopiero z uchyloną manetką do połowy i żeby bie zgasł przytrzymałem go z 2sekundy w lekkim otwarciu, po tym pracował i odpalał normalnie. To problem może z dostawaniem sie wody gdzieś,a przy staniu w zimnym jakaś kondensacja i też problem za ubogiej mieszanki.
W rurce trochę oleju było,alenie odpuszczałem

mdxmd
15.11.2016, 15:38
No dzisiaj też miałem ten problem,tydzień temu umyłem motocykl i stał bez odpalania, ale w ciepłym garażu i dzisiaj odpalił dopiero z uchyloną manetką do połowy i żeby bie zgasł przytrzymałem go z 2sekundy w lekkim otwarciu, po tym pracował i odpalał normalnie. To problem może z dostawaniem sie wody gdzieś,a przy staniu w zimnym jakaś kondensacja i też problem za ubogiej mieszanki.
W rurce trochę oleju było,alenie odpuszczałem

zrób tak następnym razem, nie dodawaj nic gazu i trzymaj rozrusznik aż zapali bez odpuszczania startera (nic mu nie będzie bo ma sprzęgło jednokierunkowe) zwolnij starter dopiero jak motocykl będzie pracował i nie gasł,

inaczej pisząc kręć cały czas, jeżeli nie zapali przez ok 10s odpuść i spróbuj ponownie bez gazu.

aby było to spowodowane wodą to musiałaby dostawać się do zbiornika (np. nieszczelny korek)

nagraj video z każdej takiej próby.

radiolog
15.11.2016, 17:57
I co mam zrobić z tym materiałem?

Emek
15.11.2016, 18:48
Wrzuć na forum BMW ;)

Kazmir
16.11.2016, 11:09
Opisałem czujniki, poczytałem co za co odpowiada i ................pomyślałem po cho....ę mi to.
Nie mam nowej AT.
Nawet nie jeździłem nową AT.
Te co jeżdżą są na gwarancji. Kto się odważy sam "dłubać"
Niech serwisanci kombinują.

Dziwne rzeczy czasem człowiek robi.:dizzy::

QrczaQ
16.11.2016, 11:27
No dzisiaj też miałem ten problem,tydzień temu umyłem motocykl i stał bez odpalania, ale w ciepłym garażu i dzisiaj odpalił dopiero z uchyloną manetką do połowy i żeby bie zgasł przytrzymałem go z 2sekundy w lekkim otwarciu, po tym pracował i odpalał normalnie. To problem może z dostawaniem sie wody gdzieś,a przy staniu w zimnym jakaś kondensacja i też problem za ubogiej mieszanki.
W rurce trochę oleju było,alenie odpuszczałem

Czyli motocykl ma charakter, taka kaprysna księżniczka. Czasami nie chce jej sie z łóżka wstać. Ale łatwo zagnać batem do roboty ;-)

Prawie jak jakies Stukati czy Smarlej-Dławikson. Tylko te raczej...
https://pbs.twimg.com/profile_images/2923982105/b3501113eb1d241f310ddcfe795b9876_400x400.jpeg

radiolog
16.11.2016, 11:40
Ale powiem,że kiedyś jak umyłem GSa i stał miesiąc w garażu, to też nie chciał odpalić i też musiałem zastosować podobną technikę,ale wtedy zeszło dłużej. Generalnie lepiej nie myć, niż myć i nie przejechać przynajmniej do pełnego rozgrzania

mdxmd
16.11.2016, 13:24
Ale powiem,że kiedyś jak umyłem GSa i stał miesiąc w garażu, to też nie chciał odpalić i też musiałem zastosować podobną technikę,ale wtedy zeszło dłużej. Generalnie lepiej nie myć, niż myć i nie przejechać przynajmniej do pełnego rozgrzania

tak a w trasie to trzeba jechać z parasolką albo motocyklem w kondonie :) mycie nie ma nic do tego cz moto pali czy nie, no chyba, że lipa jakaś konstrukcyjna. GS myję zawsze pod ciśnieniem i pali normalnie. Wszystkie istotne połączenia masz hermetyczne czy inne nie wiem bo nie widziałem w GS 100% połączeń jest w złączach hermetycznych... no może 99% :)

leebros
23.11.2016, 17:26
Oddałem w sobotę "księżniczkę" do ASO. W ostatnich dniach problem był przy każdym starcie, na zimno, ciepło, nawet tuż po przejażdżce. Generalnie każde palenie. Wrzucam jeszcze jeden filmik, bo ostatnio ktoś mówił, że za krótko kręcę ;)
https://plus.google.com/108686670816020579144/posts/Nc93Fqg36g9

W ASO ... cudowne uzdrowienie. Pali za każdym razem. Tak się zastanawiam czy nie lepiej jej będzie jak tam zostanie

QrczaQ
23.11.2016, 17:33
Oddałem w sobotę "księżniczkę" do ASO. W ostatnich dniach problem był przy każdym starcie, na zimno, ciepło, nawet tuż po przejażdżce. Generalnie każde palenie. Wrzucam jeszcze jeden filmik, bo ostatnio ktoś mówił, że za krótko kręcę ;)
https://plus.google.com/108686670816020579144/posts/Nc93Fqg36g9

W ASO ... cudowne uzdrowienie. Pali za każdym razem. Tak się zastanawiam czy nie lepiej jej będzie jak tam zostanie

Moim zdaniem zlasnie widac, ze za krotko krecisz.

Jest zimno 2C to musisz troche dluzej krecic i gaz dodac.

Jak kreciles dluzej to maszina zażigała kak trjeba.

leebros
23.11.2016, 17:38
Następny film będzie z 20s kręcenia :)
Na filmie widać/słychać, że zaczyna na chwile gadać. Poza tym tak jak pisałem - na ciepłym silniku przy mocno dodatniej temp to samo się dzieje.

Kazmir
23.11.2016, 19:55
Ludzie!!! Nie po to wymyślono wtrysk paliwa, czujniki i ECM, żeby dodawać "gazu" i kręcić do upadłego. Czy ktoś w samochodzie też dodaje "gazu"??? Silnik ma zapalić od "muśnięcia" rozrusznikiem!

leebros
23.11.2016, 21:28
Silnik ma zapalić od "muśnięcia" rozrusznikiem! z tego samego zalozenia wychodze :Thumbs_Up:

szynszyll
24.11.2016, 09:06
sprawny silnik spalinowy ma zapalic od pierwszego gora drugiego cyklu sprezania. jak inaczej udawaloby sie odpalic silniki z kopniakiem? gaz rowniez powinien byc 'zamkniety'. tak jak pisze Kazmir - ECU w oparciu o dane z czujnikow ma tak dobrac mieszanke i moment zaplonu by silnik odpalil NATYCHMIAST.

jezeli sytuacja o ktorej mowa w poscie powtarza sie w innych CRF i jest opisywana na forach to mozna juz chyba mowic o jakims niedociagnieciu konstrukcyjno-jakosciowo-montazowym :(

zlewanie oleju z odmy i odpinanie aku do mnie nie przemawia.

Kazmir
24.11.2016, 12:12
zlewanie oleju z odmy i odpinanie aku do mnie nie przemawia.
Do mnie też. W starych AT tez jest odma zatykana korkiem i co ma to jakiś wpływ. Pewnie wielu nawet nie wie, że ta rurka wisi pod ramą.:)

szynszyll
24.11.2016, 12:21
w wiekszosci air boxow jest taka rurka i czesto niestety korek jest zgubiony i uklad zasilania podcisnieniem ciagnie syf, czesto z pod motocykla :(

w TA650 spotykam sie natomiast z uszkodzeniem/przetopieniem rurki spustowej o dolna puszke wydechu - ten baniak pod spodem. rurka idzie bardzo blisko i jak sie zle ja zalozy np. po wymianie filtra oleju to dotykajac 'puchy' ulega zniszczeniu.

w RD04 jest trudny dostep do zalozenia jej na air box i spotykalem sytuacje gdzie jej po prostu nie bylo bo komus sie nie chcialo/nie udalo jej zalozyc.

kolejny problem z tym elementem to rozklejajace sie koncowki 'pypkow' zamykajacych odplyw. pypek to nr 17

https://www.thumpertalk.com/shop/oem/images/Honda/2002/Motorcycles/KT0AF1400.gif

i wyglada tak:

http://images.cmsnl.com/img/products/tubedrain_big17359KK0000-01_d23d.jpg

z czasem koncowka sie rozlazi bo jest zgrzewana i air box lapie lewe powietrze. u kolegi Jarka byla taka sytuacja i nie chcialo palic z kopa - uszczelnilismy i jak inny motor.

mdxmd
24.11.2016, 16:16
trochę wygląda to na nieszczelność w układzie paliwowym i zanim się odpowietrzy to gaśnie, z tego co widać z fiszek to do wtrysków dochodzi tylko zasilenie paliwem (czyli regulator ciśnienia jest w zbiorniku razem z pompą) z a listwy nie ma żadnego powrotu więc całe powietrze musi przez wtryski przepompować, chociaż kiedy silnik już pracował normalnie a Ty go zgasiłeś i znowu był problem to już nie bardzo pasuje do powyższej teorii.

ciekawe czy jest różnica przy pełnym zbiorniku?

bardziej pasuje do tego problem z ECU

szynszyll
24.11.2016, 17:52
Ja pewnej koncepcji nie mam zadnej po tym co zobaczylem. Rodzaj najbardziej upierdliwej usterki - raz jest raz nie ma. Na pewno nie jest to normalna sytuacja. Gwarancja, serwis i niech szukaja.

07 A-gent
24.11.2016, 18:09
Ja naciskam kciukiem, nie miałem problemów.:)

QrczaQ
24.11.2016, 18:15
Etam. Piredolicie.
Powtórzę, motor ma charakter!

Motor to nie auto. Każdy właściciel Smarleja ma banana bo jedzie a nie powinno.

Gaz gaz gaz, jedyne rozwiązanie problemu :)

QrczaQ
24.11.2016, 18:16
Ja naciskam kciukiem, nie miałem problemów.:)

Czyli w Turcji działa a niby zimę mają...

07 A-gent
24.11.2016, 18:19
Już w Polsce jestem i nadal jeżdżę (codziennie do pracy) a było już - 3. W Turcji bywa też - 13 (Ankara 2013)

mdxmd
26.11.2016, 07:39
wracając do tematu to czy na zimno już zawsze gaśnie po odpaleniu?

leebros
01.12.2016, 10:49
wracając do tematu to czy na zimno już zawsze gaśnie po odpaleniu?

A no właśnie... ostatnie dni u mnie miał problemy prawie przy każdym paleniu. W ASO próbowali kilka dni i palił bez zastrzeżeń, aż w końcu się 'udało'. Pomierzyli, pobadali i nic nie znaleźli. Honda Polska poleciła wymianę przełączników startera. W chwili obecnej Afryka czeka w ASO na ową część.

szynszyll
01.12.2016, 14:28
Chyba se jaja robia :) wlacznik startera?

Dren
01.12.2016, 16:38
A mogli zacząć od ciśnienia w oponach :(

mdxmd
01.12.2016, 20:32
W rzeszowskiej yamaha placa dzieciakom po technikum 1500pln. Ekipa zmienia sie co 4 miesiace. Robie po nich czasem - rece opadaja. Szef wielki biznesmen uwaza ze ma plan :) ten kraj zginie przez wiesniakow - biznesmenow. Jebac pracownikow i sprowadzac gowno z chin. Na tyle im wystarczq pomyslow.

nie wiem czego narzekasz ? jeżeli 1500 na rękę po technikum to nieźle, i jeżeli tak ich wykształcą to zawsze konkurencja mniejsza :P

Cezarus
01.12.2016, 20:49
W rzeszowskiej yamaha placa dzieciakom po technikum 1500pln. Ekipa zmienia sie co 4 miesiace. Robie po nich czasem - rece opadaja. Szef wielki biznesmen uwaza ze ma plan :) ten kraj zginie przez wiesniakow - biznesmenow. Jebac pracownikow i sprowadzac gowno z chin. Na tyle im wystarczq pomyslow.

Tam jest dwóch szefów to , który uważa się za wielkiego biznesmena ?

hellwoot
01.12.2016, 20:52
Nieźle... o ile te 1500 to tygodniówka :D

mdxmd
01.12.2016, 20:58
A no właśnie... ostatnie dni u mnie miał problemy prawie przy każdym paleniu. W ASO próbowali kilka dni i palił bez zastrzeżeń, aż w końcu się 'udało'. Pomierzyli, pobadali i nic nie znaleźli. Honda Polska poleciła wymianę przełączników startera. W chwili obecnej Afryka czeka w ASO na ową część.

wszystko zależy od instalacji, rozumiem, że podczas jazdy nigdy nie gaśnie?

leebros
19.12.2016, 12:40
Motocykl wrócił z serwisu. Miał wykonane:
- Sprawdzenie oporności wszystkich czujników w układzie wtryskowym, tj.: MAP, IAT, VS, O2.
- Sprawdzenie ułożenia przewodów paliwowych (głównych, podciśnienia, odpowietrzenia)
- Diagnostykę napięcia akumulatora oraz prądu rozruchowego.

Na diagnostykach nic nie wyszło. Wymieniony został także przełącznik na kierownicy. Póki co pali bez problemu.

Emek
19.12.2016, 13:25
U mnie również podobna akcja się zdarzyła po dłuższym postoju (dwukrotnie). Nie chce palić jak u ciebie. Próby odpalenia nieudane. Rozwiązanie - włączasz zapłon i pompę, odkręcasz gaz do oporu i pomału odpuszczasz. Zapłon i pali od strzała. Nie wiem OCB.

mdxmd
19.12.2016, 13:45
:( trochę irytujące

szynszyll
19.12.2016, 13:46
zasniedzialy potencjometr TPS po ruszeniu gazem przecierasz nielaczaca sciezke.

jednen z tysiaca pomyslow.

mdxmd
19.12.2016, 13:50
zasniedzialy potencjometr TPS po ruszeniu gazem przecierasz nielaczaca sciezke.

jednen z tysiaca pomyslow.

ECU pewnie pracuje na Windows :);)

a tak na poważnie to zwróćcie uwagę czy problem występuje przy pełnym zbiorniku

Miras Sc
19.12.2016, 14:58
zasniedzialy potencjometr TPS po ruszeniu gazem przecierasz nielaczaca sciezke.

jednen z tysiaca pomyslow.

Ale może i niegłupi.
W każdym razie nie zaszkodzi w ramach testu - w przypadku trudnosci z odpaleniem - po przekręceniu zapłonu, na sucho, "przegazować" kilka razy i dopiero wtedy odpalać.
Taka myśl mi się wymknęła.:)

szynszyll
19.12.2016, 15:20
albo w takiej sytuacji nie probowac odpalac i ABSOLUTNIE nie ruszac rolgazem tylko zmierzyc opor TPS. Potem ruszyc rolgazem pare razy i zmierzyc ponownie opor po calkowitym zamknieciu gazu.

jezeli wyniki beda sie roznic to juz cos wiemy... krecenie manetka na 'sucho' wplywa tylko i wylacznie na wartosci TPS - na nic innego. moze ujawni sie jakis brak styku w tamtych okolicach.

kudlaty
19.12.2016, 16:01
zmierzyc opor TPS.

Jeśli już to rezystancję, a nie opór.

mdxmd
19.12.2016, 16:11
albo w takiej sytuacji nie probowac odpalac i ABSOLUTNIE nie ruszac rolgazem tylko zmierzyc opor TPS. Potem ruszyc rolgazem pare razy i zmierzyc ponownie opor po calkowitym zamknieciu gazu.

jezeli wyniki beda sie roznic to juz cos wiemy... krecenie manetka na 'sucho' wplywa tylko i wylacznie na wartosci TPS - na nic innego. moze ujawni sie jakis brak styku w tamtych okolicach.

nie tylko.... inne jest też podciśnienie w kolektorze ssącym, i tutaj może być jakaś zależność - jak to wykluczyć? podnieść obroty na śrubie regulacyjnej np o 1/2 obrotu na początek, zawsze można powrócić jak nie będzie skutku.


tylko czy ktoś robił test bez dodania gazu ale kręcić rozrusznikiem np. z 20s

szynszyll
19.12.2016, 16:48
Mowie o sytaucji gdy zaplon jest wylaczony. Podcisnienie sie nie zmienia bo niby dlaczego.

Opor elektryczny jest rownoznaczny z okresleniem rezystancja. Jezeli uwazasz inaczej podaj mi zdrodlo tej wiedzy.

Dren
19.12.2016, 16:53
Jeśli już to rezystancję, a nie opór.

Jaka jest różnica ?

szynszyll
19.12.2016, 20:17
O i to sa fora internetowe. Wpadlem, pierdolnalem i mnie nie ma :)

W punktach:

1. Kluczyk przekrecic
2. Zaplon na przelacznikach po prawej - NIE DOTYKAC ROLLGAZU
3. Rozruch BEZ GAZU
4. CRF nie zapala
5. Wyjac kluczyk - NIE DOTYKAC ROLLGAZU
6. Zmierzyc TPS - zapisac
7. Ruszyc kilka razy Rollgazem
8. Zmierzyc TPS - zapisac na pozycji zero ZAMKNIETY
9. Kluczyk, zaplon, proba rozruchu bez dotykania roklgazu.
10. Opisac efekty.

Dziwne jest tylko to ze ECU nie pokazuje bledu w zwiazku z oporem TPS z poza zakresu. Ale moze ta zaleznosc nie miesci sie w granicach zadanego przez producenta bledu.

Ale chyba mamy dziada :) temperatura, rozszerzalnosc cieplna, wykraplanie, kondensacja pary. Brzmi jak - potencjometr :) tez pewnie chinski :( bladź pizdjec...

bukowski
19.12.2016, 22:52
Ja dziś odpaliłem po miesiacumiesiącu pod ceratą na tarasie. Bez gazu, odpaliła po drugim obrocie i zaraz zgasla. I tak z 5 razy, dodanie gazu gasilo silnik natychmiast. Potem odpaliła i już.

mdxmd
19.12.2016, 23:58
Ja dziś odpaliłem po miesiacumiesiącu pod ceratą na tarasie. Bez gazu, odpaliła po drugim obrocie i zaraz zgasla. I tak z 5 razy, dodanie gazu gasilo silnik natychmiast. Potem odpaliła i już.

normalnie jakby miała gaźnik :)

po kolei...

1. czujnik cieczy chłodzącej

jak nie zapala zdjąć wtyczkę od czujnika cieczy chłodzącej znajduje się po lewej stronie motocykla za termostatem i spróbować odpalić (ma to na celu ustalenie czy problemem jest mapa w ecu, odłączenie czujnika teoretycznie powinno dać wartość zastępczą -20 lub nawet niżej st.C)

2. sprawdzić czy problem występuje przy pełnym zbiorniku paliwa

szynszyll
20.12.2016, 01:38
TPS amen

kudlaty
20.12.2016, 08:04
Jaka jest różnica ?

Generalnie dla większości żadna, ale mnie zawsze uczono (i żaden z wykładownców nie używał pojęcia oporności), że poprawna nazwa to właśnie rezystancja. Poprostu lubie jak wszystko nazywane jest precyzyjnie. Ot co.
Już nie zaśmiecam wątku dalej.

QrczaQ
20.12.2016, 08:26
Generalnie dla większości żadna, ale mnie zawsze uczono (i żaden z wykładownców nie używał pojęcia oporności), że poprawna nazwa to właśnie rezystancja. Poprostu lubie jak wszystko nazywane jest precyzyjnie. Ot co.
Już nie zaśmiecam wątku dalej.
Ja się kochałem w różniczkach i wyniczkach odejmowanka :)

mdxmd
20.12.2016, 12:27
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystancja

QrczaQ
20.12.2016, 20:04
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystancja
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3%C5%BCniczka

mdxmd
31.12.2016, 05:26
Rozwiązanie problemu startu na zimno:

BjjygK2KeG8

dawid8210
31.12.2016, 12:55
Procedura odpalania nowego motocykla za 50 tys :)

Navaja
31.12.2016, 12:58
Sprawdżcie u siebie chlopaki.
Ale koniecznie zasyfiały olej musi skapać na kartery. Nie, że szmatę czy jakiś pojemnik pod wężyk podłożycie. Inaczej nie zadziała i dalej będą problemy z paleniem. :p

mdxmd
31.12.2016, 18:14
Sprawdżcie u siebie chlopaki.
Ale koniecznie zasyfiały olej musi skapać na kartery. Nie, że szmatę czy jakiś pojemnik pod wężyk podłożycie. Inaczej nie zadziała i dalej będą problemy z paleniem. :p

może olej oprócz wężyka zacieka do regulatora wolnych obrotów i zatyka dysze.

Bardziej ciekaw jestem czy:

włączenie i wyłączenie stacyjki
włączenie startera i dodanie gazu na max
włączenie stacyjki i odpalenie moto

czy to pozwala na uruchomienie silnika za pierwszym razem.

a wracając do oleju z odmy to ja już mam na to swoje zdanie...

szynszyll
31.12.2016, 19:08
TPS ziew... :)

Dren
31.12.2016, 20:07
Zlał kilka kropel szlamu z odmy i nagle zaczęło palić ?

szynszyll
31.12.2016, 20:45
Pokrecil rolgazem.

Dren
31.12.2016, 20:57
Pokrecil rolgazem.

Panaceum :D

szynszyll
31.12.2016, 21:32
Dokladnie. Kilka postow wyzej tlumaczylem dlaczego. TPS.

Kazmir
31.12.2016, 21:54
Dokladnie. Kilka postow wyzej tlumaczylem dlaczego. TPS.
To nie TPS!
Zlał kilka kropel szlamu z odmy i nagle zaczęło palić ?
To jest przyczyna. Podobno w tym szlamie tworzy się coś w rodzaju pyłu kosmicznego, który promieniuje i zakłóca prace ważnych elementów elektronicznych odpowiedzialnych za uruchamianie i prace silnika.

szynszyll
31.12.2016, 23:04
A ja sie moge zalozyc :)

mdxmd
01.01.2017, 10:25
może ktoś z zainteresowanych by przetestował...

generalnie kupy to się nie trzyma, może TPS... ale skoro tak to mam dla Was świetną wiadomość TPS nie występuje jako część zamienna tylko podobnie jak kosz sprzęgła (ni ma sprężynek) :) całość z przepustnicami i pewnie kosztuje kilka koła ....

jak się okaże, że to jest przyczyną to Hunda dostanie trochę po d...e

szynszyll
01.01.2017, 11:24
1. Silnik nie pali
2. Ruszasz manetka
3. Silnik pali

No to co innego? Tez widzialem na OEM ze to jeden pewnie bardzo drogi element. Diagnozowac szybko sprawe i domagac sie akcji serwisowej.

mdxmd
01.01.2017, 11:48
1. Silnik nie pali
2. Ruszasz manetka
3. Silnik pali

No to co innego? Tez widzialem na OEM ze to jeden pewnie bardzo drogi element. Diagnozowac szybko sprawe i domagac sie akcji serwisowej.

nie wiem jak jest w CRF ale np. w BMW po wyłączeniu stacyjki przez 10-15s ecu jest nadal pod "prądem" czasem przeprowadza wtedy np. kalibrację regulatorów wolnych obrotów, przy włączeniu resetuje TPS... chodzi mi o to, że w nowych konstrukcjach, gdzie gów..o jest już rozbijane na atomy a sterowanie spalaniem b.precyzyjne (piep..ekologia) to nie wystarczy, że czujnik TPS na wolnych ma np.napięcie 0,47-0,50V tutaj nawet jak wtryskiwacz wymienisz to układ kalibruje się od nowa a w zasadzie to ciągle się kalibruje na podstawie sygnałów z sonda LAMBDA (tak jest przynajmniej w BMW już od euro3) ale skoro AT ma Euro4 to przypuszczam, że i tutaj nastawy zerowe można sobie wsadzi..ć wiadomo gdzie...

Aby motki spełniały normy emisji niestety ale muszą na bieżąco śledzić co mają w spalinach i jedziesz zawsze na sondach lambda a nie jak kiedyś tylko jak utrzymujesz stałą prędkość a podczas przyśpieszenia sonda nie była brana pod uwagę.

Podsumowując, oprogramowanie ECU nowych pojazdów nie jest już takie proste jak kiedyś, mapy zapłonu, dawki paliwa są budowane na bieżąco aby utrzymać się w normach emisji. I problem z zapalaniem AT może mieć związek z błędnym softem ECU.

np. BMW dopiero powyżej 4000obr i to przy gazie na maxa wali paliwa tyle ile ma na sztywno w ECU. Dlatego tuning poprzez zmianę czujnika temperatury powietrza, oleju, cieczy chłodzącej można sobie wiadomo gdzie wsadzić... jak nie przeprogramujesz ecu aby brał dane z mapy a nie z sond lambda to nic nie zdziałasz.

radiolog
01.01.2017, 16:06
Po 3 tygodniach stania w zimnym odpaliła bez problemu

mdxmd
01.01.2017, 19:28
Po 3 tygodniach stania w zimnym odpaliła bez problemu

rozumiem, że odpaliła bez jakichkolwiek zabiegów?

radiolog
01.01.2017, 19:57
Dokładnie tak

RAVkopytko
01.01.2017, 20:10
Po miesiącu stania na dworze, dzisiaj odpaliłem ale jednak z ruszeniem rolgazu,odpaliła od strzała.Z rurki odmy nic nie ciekło,chyba zamarzło :haha2:







... RD03 :D

mdxmd
01.01.2017, 20:46
Po miesiącu stania na dworze, dzisiaj odpaliłem ale jednak z ruszeniem rolgazu,odpaliła od strzała.Z rurki odmy nic nie ciekło,chyba zamarzło :haha2:
... RD03 :D

proponuję wszystkim, u których problem występuje sporadycznie aby w pierwszej kolejności odpalać bez wcześniej opisanych zabiegów z gazem i gdy nie odpali to próbować zrobić to co wcześniej było na filmie.

czyli

nie odpala
wyłączamy stacyjkę + manewr z gazem
włączamy i odpalenie moto (już bez dodawania gazu)

gratuluję dałem się nabrać :)

Dren
01.01.2017, 21:07
Normalnie z ciekawości jutro odpalę mojego DL-a, który stoi nieruszany ponad 2 m-ce. Ziemię po równiku objechał już 3x. Jak nie zapali z dotyku to będę wysoce niekontent.

szynszyll
01.01.2017, 22:05
Jest problem i trzeba go szybko rozwiazac bo po koncu gwarancji moga sie wypiac. Nie smiecic tylko dzialac.

raf
02.01.2017, 10:55
Po 2,5 miesiąca nieodpalania dzisiaj poszedłem do garażu. Wkładam kluczyk do stacyjki, naciskam guzik, odpala od razu...




KTM;)

mdxmd
02.01.2017, 11:07
Po 2,5 miesiąca nieodpalania dzisiaj poszedłem do garażu. Wkładam kluczyk do stacyjki, naciskam guzik, odpala od razu...

KTM;)

no cóż bardzo nam przykro, że KTM odpala to rzadki przypadek, proponuję abyś założył oddzielny wątek i tam szukał pomocy bo wszystko się pomiesza co powinno odpalać a co nie KTM,BMW,SAT,NAT... ważne abyś sprawdzał czy opala przed każdą jazdą to tak na wszelki wypadek aby nie pchać moto bez sensu



;):)
:);)

bukowski
02.01.2017, 11:26
Moja po pierwszym odpalaniu po miesiacu stania fochowała się troche, teraz po 2 tygodniach odpaliła od strzała przy podobnych temperaturach.
A zabieg z rolgazem jest opisany w instrukcji.

mdxmd
02.01.2017, 11:56
A zabieg z rolgazem jest opisany w instrukcji.

??

a co dokładnie jest napisane ? i czemu ma on służyć ?

Emek
02.01.2017, 12:11
Otwórz całkowicie przepustnicę i wciśnij na 5 sekund przycisk rozrusznika.

mdxmd
02.01.2017, 12:30
Otwórz całkowicie przepustnicę i wciśnij na 5 sekund przycisk rozrusznika.

ok, ale w kontekście czego ?

Emek
02.01.2017, 12:32
Jak nie chce odpalić to zastosować procedurę jak opisałem.

mdxmd
02.01.2017, 12:34
no to problem rozwiązany,

raf
02.01.2017, 14:50
no cóż bardzo nam przykro, że KTM odpala to rzadki przypadek, proponuję abyś założył oddzielny wątek i tam szukał pomocy bo wszystko się pomiesza co powinno odpalać a co nie KTM,BMW,SAT,NAT... ważne abyś sprawdzał czy opala przed każdą jazdą to tak na wszelki wypadek aby nie pchać moto bez sensu



;):)
:);)

https://lh3.googleusercontent.com/WF7cxjCtgf2v9Bmdh1vMCDHywhfsFtgX9BQ8KCS981YvoaZxsI T9Lt_rb23FjPI4QWJXMmZWk-GFyAhCmFCwc30JkVCjtSf8DyZtpunywzBZKblHxMWvsjI7sAnX wCLjfFB6FiXoX80yFCHBmr5stQU463kC64AUMiUkT25uqcJBUz SoTibV4ah8NIS40pmz25WBkZi5UJ5dI7uvCsw6zckiWVIxiSZV QqtRrLBZZONEKvwlUs2K5rDlCtdj6z-iQFLozmHdpzzeCw9tjOoay_UcuPirl7EQvd8yyhHZm5uzaKmkb i1h_GTjWT_CuBLjg9okpVN3-9w3JikSUXGpTEwdz-9xpaTyYFQHWTevznNDOxSn-tkCSQAiKLh62-7VWL8FaaAeBUBEaRtk5ZnsF2Tk2EG5SgTmy7s8EKtqREPV8BaM sGduWPTK5ip531TB6GlmI_uFrU8T70ooZbVaNTvvrt5DNFpK4K xnv8Tggn4johHxuHULrNUOFMJHwAO-hiKlrgXWmLkQTvqb8gi0_ShuKyVc50moWApMNPPUTQ8N4fs6Gj 0vJUHwMrp_1IvubUBH7R-NIBCbojE2mjAMPGN3fnMnQW1nKTvLoRsokt1wp1lmbWpw=w500-h341-no

;););););););););););););););););););)

A tak poważnie, to w nowym motocyklu nie powinno mieć miejsca. W serwisie też pewnie nie naprawią bo tam z reguły pracują wymieniacze części a nie mechanicy.
Szczęśliwego Nowego Roku :)

mdxmd
02.01.2017, 17:36
https://lh3.googleusercontent.com/WF7cxjCtgf2v9Bmdh1vMCDHywhfsFtgX9BQ8KCS981YvoaZxsI T9Lt_rb23FjPI4QWJXMmZWk-GFyAhCmFCwc30JkVCjtSf8DyZtpunywzBZKblHxMWvsjI7sAnX wCLjfFB6FiXoX80yFCHBmr5stQU463kC64AUMiUkT25uqcJBUz SoTibV4ah8NIS40pmz25WBkZi5UJ5dI7uvCsw6zckiWVIxiSZV QqtRrLBZZONEKvwlUs2K5rDlCtdj6z-iQFLozmHdpzzeCw9tjOoay_UcuPirl7EQvd8yyhHZm5uzaKmkb i1h_GTjWT_CuBLjg9okpVN3-9w3JikSUXGpTEwdz-9xpaTyYFQHWTevznNDOxSn-tkCSQAiKLh62-7VWL8FaaAeBUBEaRtk5ZnsF2Tk2EG5SgTmy7s8EKtqREPV8BaM sGduWPTK5ip531TB6GlmI_uFrU8T70ooZbVaNTvvrt5DNFpK4K xnv8Tggn4johHxuHULrNUOFMJHwAO-hiKlrgXWmLkQTvqb8gi0_ShuKyVc50moWApMNPPUTQ8N4fs6Gj 0vJUHwMrp_1IvubUBH7R-NIBCbojE2mjAMPGN3fnMnQW1nKTvLoRsokt1wp1lmbWpw=w500-h341-no

;););););););););););););););););););)

A tak poważnie, to w nowym motocyklu nie powinno mieć miejsca. W serwisie też pewnie nie naprawią bo tam z reguły pracują wymieniacze części a nie mechanicy.
Szczęśliwego Nowego Roku :)

Min. Dlatego probujemy cokolwiek ustalic....

szynszyll
02.01.2017, 18:15
Prosilbym o skan tego fragmentu instrukcji.

bukowski
02.01.2017, 23:14
ok, ale w kontekście czego ?
W kontekście tego, zejeśli silnik nie odpala to zrobić właśnie to, co napisał Emek. Znaczy to taki ficzer jest, nie bug.

mdxmd
02.01.2017, 23:29
W kontekście tego, zejeśli silnik nie odpala to zrobić właśnie to, co napisał Emek. Znaczy to taki ficzer jest, nie bug.

raczej odwrotnie... tajemnica jakaś czy co ? dawajcie tą instrukcję:)... wyobraź sobie, że siedzisz na polanie w lasie, słonko świeci, ptaszki śpiewają..sielanka.. a tu niedźwiedź upatrzył sobie w Tobie posiłek no i co afra nie odpala :( ....

Emek
03.01.2017, 08:47
http://i.imgur.com/f1RVWII.jpg?1

mdxmd
03.01.2017, 09:42
:D
a my tu się głowimy i szukamy dziury w całym... słabą pamięć ma ta młoda AT skoro zapomina ustawienia TPS

Dzieju
03.01.2017, 10:09
Niby taka nowoczesność a tu procedura jak w MZ .

Lucky Luke
03.01.2017, 10:46
Dla przykładu w instrukcji Husqvarny TE450 miałem napisane , że po dłuższym postoju należy dwa razy odkręcić manetkę na full. I dopiero potem procedura startu.

szynszyll
03.01.2017, 11:49
No to lekka siara :( zolci wiedza ze cos spartolili. Poczytam inne instrukcje hondy ale nie pamietam takich zapisow. Nie wrozy to dobrze na przyszlosc :(

bukowski
03.01.2017, 11:56
A ja tam nie wiem, czy cos jest sp... czy też nie.
Teoretycznie możnaby powątpiewać, czy pompa w starej AT była szczęśliwa. Raz, że styki, dwa, że na małym ciśnieniu. Czyli ze sie moze zwalić i zamoczyć (choć przewidywalnie), czyli ze nie mozna wymienic na typowa samochodowke.
Za to mozna ja wypiąć w ogóle albo naprawić pod chmurą.
To samo z podciśnieniową Mikuni -niby sprytna, ale w upale sie zapowietrzała.
Chce powiedziec, ze dopóki nie wiemy, jaki był zamysł, założenia i ograniczenia konstruktora, dopóty to nasze pisanie p...leniem o szopenie jest. I dupy bólem.

mdxmd
03.01.2017, 13:57
A ja tam nie wiem, czy cos jest sp... czy też nie.
Teoretycznie możnaby powątpiewać, czy pompa w starej AT była szczęśliwa. Raz, że styki, dwa, że na małym ciśnieniu. Czyli ze sie moze zwalić i zamoczyć (choć przewidywalnie), czyli ze nie mozna wymienic na typowa samochodowke.
Za to mozna ja wypiąć w ogóle albo naprawić pod chmurą.
To samo z podciśnieniową Mikuni -niby sprytna, ale w upale sie zapowietrzała.
Chce powiedziec, ze dopóki nie wiemy, jaki był zamysł, założenia i ograniczenia konstruktora, dopóty to nasze pisanie p...leniem o szopenie jest. I dupy bólem.

wydając ponad 56.000zł mało mnie interesuje co tam sobie konstruktor założył... kupując używkę po x-tym właścicielu trudno marudzić. AT nawet na gaźnikach pali w 1/2 obrotu wału a zabiegi z dodawaniem gazu czy jak to jest w instrukcji w lekkim dodaniem gazu gdy obroty będą niestabilne... moto na wtrysku to zwykły babol w sofcie, który jak przypuszczam w japan's moto jest na sztywno zapisany ECU i nie pozostaje jak się z tym pogodzić...

Ciekawe czy problem dotyczy tylko jakiejś pierwszej serii, czy wszystkich roczników.

szynszyll
03.01.2017, 16:38
Wg mnie taka sytuacja jest nieakceptowalna i staralbym sie uzyskac jakies wyjasnienia od Hondy nt. akcji serwisowej.

R2D2
03.01.2017, 23:40
Honda może g...... wiedzieć bo ECU robi chyba Keihin Corporation więc puki żółci nie ustalą między sobą co się dzieje to chyba ten wątek będzie miał 150 stron.Problemy jak wiadomo mogą być sprzętowe ze względu na coraz gorszą jakość materiałów lub softwarowe i nie wiadomo czy coś się da wogle przeprogramować.

Niestety jak chce się mieć nowe i z wodotryskami to trzeba liczyć się z problemami i kosztami.

Moim zdaniem serwisy w Polsce będą spychać klientów bo u nas spychologia to podstawa handlu , czyli wyjdź Pan za drzwi a mu damy Panu jeszcze kopa w dupę.
Ciekawe czy wogle jakiś serwis czy Honda Motor Poland napisali do Japońców że taki problem występuje.

szynszyll
04.01.2017, 02:23
Na zachodnich forach tez temat jest poruszany - trzeba cisnac dilerow i wymagac konkretnych dzialan.

Kazmir
04.01.2017, 10:29
Ciekawe czy wogle jakiś serwis czy Honda Motor Poland napisali do Japońców że taki problem występuje.
A któż by śmiał???
Jest na to sposób - póki zima. Zasłyszane gdzieś w środowisku motocyklowym;). Wszyscy co zakupili NAT zwożą je do jednego serwisu w jednym czasie i zapraszają media (TV, radio i Redaktorów pism motocyklowych) na ten czas. Powiadomić trzeba o tym fakcie fora zachodnie.
Drugi sposób to poczekać jak minie gwarancja i założyć stare poczciwe gaźniki:haha2:

mdxmd
04.01.2017, 11:41
u nas nie jeden dobry tuner by sobie z tym poradził... ale nikt dla tak niszowego tematu nie będzie sobie głowy łamał... no i pytanie czy ECU jest zalany czy nie bo w 1 przypadku to też specjalność japan i będzie trudniej..

Kazmir
04.01.2017, 15:08
Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - pewnie głupi. Czas ucieka i niedługo większość z NAT pozostanie bez gwarancji. Jeśli do tej pory serwisy tak działają to widzę dla was czarność....dużą czarność:(.
Danych dotyczących czujników pewnie nikt wam nie da (obawiam się, że nawet serwis nie ma). Póki nowe motocykle , może warto byłoby wszystkich zapędzić w jedno miejsce do łebskiego elektronika co by wam pomierzył wszystko co się da zmierzyć. Można by potem uśrednić dane i była by baza do dalszych napraw.

Jeśli natomiast po roku, lub dwóch zaczniecie sprzedawać NAT to też fajnie!!! Powstanie zgrabny rynek wtórny:D;)

Cassini
04.01.2017, 15:44
Nie bardzo rozumiem po co kombinować ze zbiorowym oddawanie motek do serwisu czy naprawami na własną rękę wadliwego moto.Albo Honda sie zmobilizuje i poprawi soft w sterowniku jeżeli to jego błąd jak nie moto zwracasz do dealera po 3 nieudanej naprawie na niezgodność towaru z umową i żądasz zwrotu gotówki. Jak będzie kilkudziesięciu takich klientów to gwarantuję, że będzie to wystarczająca mobilizacja dla dystrybutora by rozwiązać problem.

mdxmd
04.01.2017, 17:59
Nie bardzo rozumiem po co kombinować ze zbiorowym oddawanie motek do serwisu czy naprawami na własną rękę wadliwego moto.Albo Honda sie zmobilizuje i poprawi soft w sterowniku jeżeli to jego błąd jak nie moto zwracasz do dealera po 3 nieudanej naprawie na niezgodność towaru z umową i żądasz zwrotu gotówki. Jak będzie kilkudziesięciu takich klientów to gwarantuję, że będzie to wystarczająca mobilizacja dla dystrybutora by rozwiązać problem.

warunki gwarancji określa producent lub importer lub sprzedawca, więc skoro w instrukcji jest to co jest to możesz sobie cmoknąć w co chcesz :)

szynszyll
04.01.2017, 18:11
Zoltki wiedzialy co jest grane i stad ten zapis. Teraz moga powiedziec: uprzedzalismy...

Mallory
04.01.2017, 20:38
Fakt zapis w manualu jest. Czyli wiedzieli. Moto niby opracowywane długo i solidnie, ochy i achy. Firma poważna. Więc może jest tak, że jest to wada nieusuwalna. Inaczej na dużo wcześniejszym etapie byłoby to rozwiązane. Gdyby nie wiedzieli, to ok - błąd, niedopatrzenia, do poprawienia. Źle to wróży. Może ten rewelacyjny i rewolucyjny silnik - jego rozrząd itp... achów też nad jego fiszkami było sporo - nie pozwala na naprawę.
I tak powstał zapis w manualu - zmienił wadę na cechę.

strobus1
04.01.2017, 21:10
Ależ czarnowidztwo w temacie zapanowało :)
Proponuję podejść do tematu z optymizmem - Honda zastosowała wtrysk starszej generacji, prostszy w budowie. To niesie za sobą tę przypadłość / niedogodność. Nikt z tym w czarnej doopie nie zostanie tylko se manetką zakręci i śmiga dalej. Nie musi wozić pompy, regulatrola, itp.
A reakcja na gaz motocyklowego silnika na wtrysku jest, hmmm, warta wypróbowania.
zdrowia

Mallory
04.01.2017, 21:43
Sorry, za OT... ale, z tego co widzę, to NAT też regler posiada, więc się też regler psuł będzie, taka jego natura w kazdym moto. NAT i pompę paliwa posiada także, pytanie czy bez niej obejść się może? Bo stara może a i starą łatwiej w kieszeń zabrać, w nowej to raczej niemożliwe z tego co na fiszkach widać...
Chociaż żeby nie było... podoba mnie się ta NAT... i jak jeździ ... (chociaż tylko 2godz jeździłem).... super

szynszyll
04.01.2017, 22:11
No jak bez pompy jak masz wtrysk :) a ladowanie klasyczne - trzy fazy w gwiazde i regler.

mdxmd
04.01.2017, 23:08
No jak bez pompy jak masz wtrysk :) a ladowanie klasyczne - trzy fazy w gwiazde i regler.

stara pompa na 12V, kabelki do wtrysków jakis stycznik albo może jest na rynku jakiś prosty układ co zbiera impulsy z cewki i daje prosto na wtryski :)..

zresztą przy dużo niższym ciśnieniu może wystarczyłoby tylko otworzyć wtryski i ognia do przodu bez zwalniania :)

bukowski
05.01.2017, 13:19
Moi drodzy, naprawdę uwielbialem moja rd07 i zrobiłem nią koło 100k. Ale przy NAT nawet nie stała, sorry, jeśli będziecie tutaj sobie dysonans poznawczy niwelowac, to zaraz będziemy mieli plemiona RD0x (które następnie podziela się na klany RD03 , 04 i 07 z frakcja 07A), plemię NAT, plemię x-challenge no i oczywiście JMT. No nie ma sensu. 53 brutto za solidnie zrobionego i ładnego litra to małe pieniadze, zestawienie tego z "14k za lalunie rd04 i zostanie na wycieczkę dookoła swiata" też wydaje się być też karkolomne, co nic nie mówiące poza "a ja to wolę..."

Zamiast spuszczac się nad usterkami i psioczyc na producenta, lepiej zrobić solidny research w internecie. Ja zrobiłem, chwilę mi zajęło, ale proszę uprzejmie: jest rozwiązanie tej arcywaznej opisanej w instrukcji przypadłości. Nie wiem, gdzie to kupic, ale była fotka. Załączam. 68169

cheniek
05.01.2017, 14:14
Nie wiem, gdzie to kupic, ale była fotka. Załączam. 68169

http://allegro.pl/masc-na-bol-dupy-lek-na-wszystkie-problemy-swiata-i4839051203.html

szynszyll
05.01.2017, 14:15
no i co niby wynika z Twojego posta? ze akceptujesz bylejakosc produktu ktory firma wypuscila na rynek z wada? pogratulowac podejscia.

bukowski
05.01.2017, 16:23
Tak, akceptuję, ba - nie postrzegam tego, jako bylejakość.
Tak samo akceptowałem problem pompy w RD07 (wstawiłem faceta) czy nie mówiłem, że rd07 była cienka bo miała słaby silnik czy klekoczący kosz sprzęgłowy. To sa pierdoły a RD07 jest super motocyklem.
W NAT na razie zarejestrowałem problem słabej ramy pomocniczej (mała nośność no i przypadki pękania) oraz potencjalny problem zastosowania upsów z przodu. Utleniające się szprychy czy nie działające poprawnie fabryczne grzane minetki traktuję jako folklor i/lub choroby wieku dziecięcego. Łożyska zgłoszone przez Emka to może być przypadek. Czy zapomniałem o czymś? Ach...no tak. Jest jeszcze ból. A właściwie to "bul". Ale, jak zauważam, nie trawi on posiadaczy NAT. Bo ten bul leczy bardzo łatwo prosta czynność: siadasz na Afryke, włączasz starter, sprzęgło, bieg i odkręcasz manetkę. I bul znika. Poważnie.

Tak samo akceptuję usługi firm z branży Przemysłowy Przewóz Bydła (Ryanair...) i nie narzekam na niezbyt wygodny fotel w służbowym fordzie. Ryanair to świetny przewoźnik, mondeo to bardzo dobry samochód. Nie zamieniłbym NAT na RD07 nawet gdyby ta druga była w mint condition a Niemiec po sprzedazy wpadł w ciężką depresję i z rozpaczy rozjechał swoim mercedesem procesję staruszek pod kościołem.

I można sobie tak przy zimie pop...lić o bUlu dupy, który trawi wielu z nas. Tylko po co?

szynszyll
05.01.2017, 18:36
No to juz teraz wiemy ze ta niedorobka firmy honda Ci nie przeszkadza. Twoj wybor. Sadze jednak ze na forum sa osoby ktore mysla inaczej i chcialyby konkretnie rozwiazac ten problem. Temat dotyczy problemow z rozruchem nowej AT. Jezeli gwarancja sie skonczy a problem bedzie sie poglebial - moim zdaniem winien jest wadliwy TPS - to koszty naprawy beda spore. Uszanuj to ze nie kazdy mysli tak jak Ty i za wydane pieniadze oczekuje uczciwego traktowania.

p.s. porownanie Ryanera do Hondy bezcenne. A mondeo trzyma cene prawie jak RAV4 :)

p.s. co to jest: potencjalny problem zastosowania upsow z przodu?

Kisiel
06.01.2017, 11:39
Odnośnie TPS, nie w NAT ale w FJR, Yamaha wprowadziła kilka lat temu akcję naprawczą i wymieniali za free wszystkie TPS, nawet te które nie zdradzały objawów nieprawidłowego działania. Obsługiwano również bezpłatnie wszystkie FJR po gwarancji. Można? Można!

Hubert88
06.01.2017, 14:47
Jakiś czas temu przymierzałem się do TDM 900 i dokładnie prześledziłem ich forum. Do 2005 roku montowali wadliwe czujniki TPS. I tu również Yamaha zrobiła akcję serwisową. Po numerze VIN sprawdzali czy pacjent jest chory i wymieniali do oporu, gwarancja nie była konieczna :)

mdxmd
06.01.2017, 23:40
p.s. co to jest: potencjalny problem zastosowania upsow z przodu?

UPS = UPS.. posikały uszczelniacze w najmniej odpowiednim momencie :)

a wracając do tematu...wszystko rzecz gustu i odporności na bzdety...a tu wiemy, że często bzdety na dłuższą metę są najbardziej wq.

chyba temat raczej wyczerpany... instrukcja pisze, że tak ma być, użytkownicy zadowoleni więc po co ciągnąć coś co bardziej się nie wyciągnie :)

bukowski
07.01.2017, 13:31
RFM
https://youtu.be/5c-OsYCnTOk

hellwoot
07.01.2017, 14:07
Co to za oszustwo? przecież zagadała za pierwszym.

Kazmir
07.01.2017, 16:31
Zagadała za pierwszym, ale zdechła:(
Czy ja dobrze widzę? Światła zapalają się po włączeniu zapłonu automatycznie?

bukowski
07.01.2017, 17:02
Zagadała, ale opornie (ze 3 obroty) no i zdechła. Po sztuczce-magiczce od razu i chodziła stabilnie. Szynszyll ma rację, to coś z TPS.

A światła zapalają się automatycznie. To led, więc prądu chyba dużo nie zjada. Ostatnio u Huberta na wymianie opon stała z zaplonem godzinę i nie wyczerpalo aku zauważalnie.

mdxmd
07.01.2017, 18:06
Zagadała, ale opornie (ze 3 obroty) no i zdechła. Po sztuczce-magiczce od razu i chodziła stabilnie. Szynszyll ma rację, to coś z TPS.

A światła zapalają się automatycznie. To led, więc prądu chyba dużo nie zjada. Ostatnio u Huberta na wymianie opon stała z zaplonem godzinę i nie wyczerpalo aku zauważalnie.

albo TPS albo ecu gubi skrajne położenia TPS bo skoro to sam TPS to po ki grzyba oprócz gazu naciskać starter? być może jest to procedura adaptacji TPS czyli 0 i 100% położenia rolgazu i ecu ją zapamiętuje wtedy. Drugi powód to możliwe, że kiedy jeździmy to TPS jest nagrzany a później stygnie i zmienia się rezystancja... tylko, że TPS zawsze składał się z 2 potencjometrów, każdy o odmiennej charakterystyce aby niwelować takie problemy...oszczędność?

Sam TPS łatwo sprawdzić..zmierzyć rezystancję na ciepło oraz zimno bez dodawania gazu oraz na max'a (np. podgrzać lekko ) i będzie wiadomo czy się zmienia, jak nie to ECU gubi adaptację TPS

Sądzę, że tego HONDA nie powinna zamiatać po dywan...tylko wziąć na plecy i tyle...przecież ktoś im te TPS czy ECU produkuje więc jak spier.. to niech teraz kuka producent tylko składa..

Kazmir
07.01.2017, 21:52
Pytałem się o światła, bo w starym Polonezie na czas kręcenia rozrusznikiem światła są odłączane automatycznie. Led nie led, ale jaki to problem zrobić światła sterowane np czujnikiem ciśnienia oleju? Kolejna oszczędność??? Przecież tego prądu w moto nie ma za wiele. Na filmie jakoś nie widać, żeby rozrusznik kręcił jak szalony.

szynszyll
11.01.2017, 07:19
moim zdaniem to fizyczne niedomaganie TPS. na filmie widac jak po kluczyku moto nie pali. potem kluczyk jest na OFF wiec ECU nie dostaje napiecia. ruszenie rolgazem i pali. naciskanie startera wtedy nie ma znaczenia bo i tak nie ma napiecia w instalacji.

instrukcja pisze:

- przy MAKSYMALNYM wychyleniu rolgazu motocykl nie odpali

i radzi w razie klopotow przekrecic kluczyk na ON, odkrecic manetke na MAX i wtedy nacisnac na 5 sek starter. ale wtedy mamy intsalacje pod napieciem.

na tym filmie i kilku innych widac ze pomaga ruch manetka BEZ napiecia za stacyjka. pisalem juz jak to zweryfikowac:

- moto nie pali - NIE DOTYKAC ROLGAZU - zmierzyc opor TPS na obu sciezkach
- ruszyc manetka - zmierzyc opor TPS, sprobowac odpalic - wyniki porownac

najlepiej gdyby ktos z Was podjechal do madrego dilera i przedstawil mu sprawe - niech on sie juz o to martwi bo przeciez motocykle na gwarancji.

tu schemat dla ciekawskich:

https://drive.google.com/file/d/0B7zz1S01jAVlb0VCTnBMX3FlX1E/view

i tak jak juz tu wspominano - TPS - nie wystepuje jako osobny element za powiedzmy 30$ - tylko jako cala bateria z przepustnica a to honda wycenia na 326$. i tak nie duzo jak na ich fantazje cenowa :) to oczywiscie cena w USA - w Polsce moze byc dowolna. kiedys za nowy bam do VTX Honda Polska powiedziala mi 9200pln gdy w USA kosztowal 2800pln :) takie smieszki :)

a z ciekawosci - zaraz napisze maila do dilera PL i zapytam :) ja stawiam na 2500-2800pln. kto da wiecej?

jest gdzies na sieci serwisowka do crf1000 po niemiecku badz angielsku? tylko wloska i hiszpanska znalazlem :(

Emek
11.01.2017, 08:10
Kazimir skanował moją po angielsku. Może gdzieś powiesił w sieci.

mdxmd
11.01.2017, 08:18
moim zdaniem to fizyczne niedomaganie TPS. na filmie widac jak po kluczyku moto nie pali. potem kluczyk jest na OFF wiec ECU nie dostaje napiecia. ruszenie rolgazem i pali. naciskanie startera wtedy nie ma znaczenia bo i tak nie ma napiecia w instalacji.

instrukcja pisze:

- przy MAKSYMALNYM wychyleniu rolgazu motocykl nie odpali

i radzi w razie klopotow przekrecic kluczyk na ON, odkrecic manetke na MAX i wtedy nacisnac na 5 sek starter. ale wtedy mamy intsalacje pod napieciem.

na tym filmie i kilku innych widac ze pomaga ruch manetka BEZ napiecia za stacyjka. pisalem juz jak to zweryfikowac:

- moto nie pali - NIE DOTYKAC ROLGAZU - zmierzyc opor TPS na obu sciezkach
- ruszyc manetka - zmierzyc opor TPS, sprobowac odpalic - wyniki porownac

najlepiej gdyby ktos z Was podjechal do madrego dilera i przedstawil mu sprawe - niech on sie juz o to martwi bo przeciez motocykle na gwarancji.

tu schemat dla ciekawskich:

https://drive.google.com/file/d/0B7zz1S01jAVlb0VCTnBMX3FlX1E/view

i tak jak juz tu wspominano - TPS - nie wystepuje jako osobny element za powiedzmy 30$ - tylko jako cala bateria z przepustnica a to honda wycenia na 326$. i tak nie duzo jak na ich fantazje cenowa :) to oczywiscie cena w USA - w Polsce moze byc dowolna. kiedys za nowy bam do VTX Honda Polska powiedziala mi 9200pln gdy w USA kosztowal 2800pln :) takie smieszki :)

a z ciekawosci - zaraz napisze maila do dilera PL i zapytam :) ja stawiam na 2500-2800pln. kto da wiecej?

jest gdzies na sieci serwisowka do crf1000 po niemiecku badz angielsku? tylko wloska i hiszpanska znalazlem :(

nie sądzę aby znaleźli się zainteresowani aby to sprawdzić... a ten schemat to jakiś naćpany robił oczopląsu od tych kolorów można dostać ... przy odłączeniu stacyjki ABS jest pod napięciem, możliwe, że ECU także albo jakaś jego część (pamięć) o...

szynszyll
11.01.2017, 08:28
abs jest pod napieciem bez kluczyka? z ktorego kabla? czarno czerwony ze stacyjki idzie do bezpiecznika ABS 7,5A potem za nim czerwono zielony idzie do ABS. gdzie jest drugie +12V? myslisz o zolto czerwonym za bezpiecznikiem 30A? tam wedlug mnie nie ma przeplywu bez kluczyka - pojawienie sie na wejsciu IGN napiecia masuje modul i ten zaczyna pracowac. jak tam jest bezpiecznik 30A na zasilaniu to taki modul musi pobierac spory prad do pracy i przez noc rozladowal by akumulator. miernik w reke i sprawdzic ale wg mnie bez kluczyka tam nie ma przejscia. do tego nie ma to zadnego sensu. po co tam napiecie bez pracy?

napiecie na ECU tez mozna sprawdzic - miernik w reke i bedzie widac uplyw/spadek. jakies podtrzymanie moze byc. chociaz lepiej jest unikac takich rozwiazan.

zostawiony GPS rozladowuje aku wiec czarno widze.

p.s. Kazmirz, podejdź no do płota :)

tomajkAT
11.01.2017, 16:04
Skoro przy kluczyku nawet wyjętym ze stacyjki idzie napięcie na alarm i HIS to co stoi na przeszkodzie, by szło dalej? (ch....ku)? Jeśli stacyjka odcina w pizdu wszystko, to czemu wypierdala akumulator?
Odpaliłem po 2 miesiącach i jeden obrót wystarczył by zatrybiła. Jakiś mam zjebany model.

szynszyll
11.01.2017, 19:01
Prawo oma, prawo kirchowffa, opor elktryczny, moc, prad, napiecie elektryczne i jeszcze kilka 'chujku' - poczytaj zamiast handlowac piaskiem. Przyznaj sie jak pojdziesz z placzem do dilera :) bo ze pojdziesz to sie moge zalozyc.

tomajkAT
11.01.2017, 19:05
To Ty płaczesz, bo NAT nie odpala od "kopa". TANIA REKLAMA!

PS. Dla Twojej szynszyl wiadomości, MAM CZYM ZAWIEŹĆ MOTOCYKL DO SERWISU i nie muszę iść.

szynszyll
11.01.2017, 20:09
No masz kawalek do lba czlowieku :) reklamuje sie bo to ja zjebalem TPS w CFR i teraz bede zyl z jego naprawiania. Powiem Ci ze cpam od lat to i owo ale takich lotow nie mam :) wskakujesz na moja liste inwalidow i od tej pory masz specjalny status :) rzeklbym: paraolimpijski :)

Nawet nie wiesz jak smuci mnie konsekwentne spierdolenie takiego fajnego motocykla jak AT ktory do iskry potrzebowal stabilego +12V, masy i informacji o polozeniu walu. Jezeli bede mogl to do usranej smierci bede robil carburatori i CDI. I takich kiedys zabraknie. A Ty idz sie daj walnac po rogach do Hondy. Nie mam odpowiedzi co do ceny elementu. Na stronach element jest niedostepny. Zolci wiedza ze zjebali. I cicho sza :)

northb
11.01.2017, 20:27
MOCNO bijesz :).......... ale nie napisałeś nic o wyższości rd07a nad CFRem :)
Pozdrawiam

tomajkAT
11.01.2017, 20:37
No i mam zjebane carburatori w moim motori. Szyna CDI się spierdoli, póki co pali i wali mnie co ćpasz. Cieszy mnie, że jakiś ziomek będzie poprawiał do usranej śmierci to co japońce zjebali, a co mi tam nie jestem zazdrosny i jestem chujkiem a nie pizdą zawistną.

northb
11.01.2017, 20:39
Panowie po co ta gówno-burza. Jesteśmy dżentelmenami tak ?

mdxmd
11.01.2017, 21:18
dokładnie..wyluzujcie :)

szynszyll
11.01.2017, 21:46
Juz napisalem - koles jest w szufladzie NFZ. Jemu odpuszczam bo pierdoli bez sensu. Zero argumentow i wiedzy. Wygral motor na strzelnicy.

Zalety RD07 nad CRF?

Gdyby CRF 1000 wyprodukowano w 1996 a technologia na to pozwalala to z tej pojemnosci i przy prostej elektryce byloby tylko lepiej. R2 z gaznikami Keihin, 120 KM przy 8200 rpn, 100Nm przy 7000rpm. 210kg suche - badzmy realistami. CDI, prosta budowa, USD z regulacja jako realna nowinka techniczna. Daj boze sucha miske. Bullet Proof. Stal, magnesium i dural. Sila i jebac norme Euro666. Motor na 300 tys km.

Co mamy? Bubel z milionem kabli co jak stanie NIKT go nie naprawi.Robiony bog wie gdzie z bog wie czego.

Jutro dzwonie do Hondy i pytam czemu mnie zlewa w sprawie Throtle Body do CRF.

northb
11.01.2017, 22:08
Zalety RD07 nad CRF?

Gdyby CRF 1000 wyprodukowano w 1996 a technologia na to pozwalala to z tej pojemnosci i przy prostej elektryce byloby tylko lepiej. R2 z gaznikami Keihin, 120 KM przy 8200 rpn, 100Nm przy 7000rpm. 210kg suche - badzmy realistami. CDI, prosta budowa, USD z regulacja jako realna nowinka techniczna. Daj boze sucha miske. Bullet Proof. Stal, magnesium i dural. Sila i jebac norme Euro666. Motor na 300 tys km.



Podoba mi się :)... Niestety nie może powstać taki motocykl... czasy merców beczek i afryk się skończyły :).
btw. Grzebiesz coś przy śrubkach ?

szynszyll
11.01.2017, 22:15
Cos tam czytalem. Przegladam fora i ogladam filmy na YT. Swojego bym nie ruszyl ale na cudzym bym cos sie podszkolil...

northb
11.01.2017, 22:26
Pytam... bo fajną akcję wykręciłeś z tym WOŚPem :). Jakby Ci się udzielił świąteczny nastrój to w tym wątku przewija się pewien temat... ;)

szynszyll
11.01.2017, 22:41
oj... takie tam przedsmiertne figle...

szynszyll
13.01.2017, 10:33
dostalem odpowiedz od dilera hondy w sprawie Throtle Body z zabudowanym TPS:

"Cena nieznana cześć nie przewidziana na nasz rynek...."

WTF?!

znalazem inny numer OEM - wyslalem pytanie jeszcze raz. wyglada, ze czesc jest rozna w roznych krajach.

dla oem 16410-MJP-A61 jest tak:

https://www.bike-parts-honda.de/microfiches-recherche_piece-16410-MJP-A61.html

dla oem 16410-MJP-G51 jest tak:

https://www.bike-parts-honda.com/microfiches-recherche_piece-16410-MJP-G51.html

ale zeby bylo smieszniej to widac, ze np dla Niemiec z tego samego roku modelowego wychodzily dwa rozne oem (!). i teraz moze byc taki myk ze byla wadliwa seria o numerze X i zastapiono ja czescia o numerze Y. HGW!

czekam na odpwiedz od Hondy co do drugiego OEM.

mam odpowiedz - 16410-MJP-G51 kosztuje w Honda PL 1700 pln z VAT - tym samym przegralbym zaklad :)

p.s. PONAWIAM PYTANIE O SERVIS MANUALA :)

mdxmd
14.01.2017, 08:03
no cena wyjątkowo przyjazna jak za przepustnice...czyżby CRL :) TPS byłby tańszy :( ale biorąc pod uwagę, że przepustnice z czasem będę się wycierać i łapać luzy to i tak dobra wiadomość :)

szynszyll
14.01.2017, 09:07
Te dwa numery OEM mnie zastanawiaja. Cos chujki kreca. Na moje byly dwie serie w tym jedna wadliwa i potem upgrade.

mdxmd
14.01.2017, 20:08
Te dwa numery OEM mnie zastanawiaja. Cos chujki kreca. Na moje byly dwie serie w tym jedna wadliwa i potem upgrade.

jeżeli nie można już zamówić z pierwszego numeru tylko z drugiego..to chyba wszystko jasne..

tomekz
25.04.2023, 19:54
I mnie dopadło gaśnięcie silnika na zimnym. Crf1000 2016 manual. Opali na sekundę, obroty zaczynają falować, spadają i gaśnie. Wystarczy że wcześniej na zgaszonym silniku strzelę z manetki i wtedy odpala normalnie i trzyma obroty. Podejrzewam że to TPS. Ma ktoś może serwisówke albo wie jakie wartości powinien mieć TPS na poszczególnych pinach? Profilaktycznie wyczyściłem przełącznik rozrusznika ale to nic nie zmieniło. Podczas jazdy silnik pracuje poprawnie i nic się nie dzieje

Kazmir
25.04.2023, 20:15
........

tomekz
25.04.2023, 21:12
Dzięki.
Napięcie na tych przewodach mam 5.05v . Mierzyłem też opór na zimnym TPS i wynosi on 1.4k Ohm. Jak ruszę manetką do końca to opór rośnie do 6k. Jednakże po zamknięciu przepustnicy nie wraca do pierwotnego 1.4k tylko do 1.7k i
później bardzoooo powoli spada.

Kazmir
25.04.2023, 22:14
Luz linek masz dobrze ustawiony? Sprężyna powrotna dobrze działa?

tomekz
25.04.2023, 22:22
Tak. Zmieniłem trochę pozycję TPS żeby zwiększyć minimalnie oporność. Sprawdzę czy to coś zmieni

bukowski
25.04.2023, 22:47
To jest coś w manetce. Na gwarancji wymieniali caly zespół przy starterze i pomagało.
Z tego co pamiętam, to smar w przełącznikach za bardzo gęstniał w naszych temperaturach i wtedy źle paliła; dziwiłem się, że zamiast wyczyscic/wymienic smar, wymienili cała, spora część.
U mnie faktycznie objaw występował wylacznie w temperaturach <10 stopni i problem ustal po wspomnianej wymianie. Historie o smarze przytaczam za szefem serwisu w MCS.

dzinks
25.04.2023, 22:51
Mi wymieniali na gwarancji bo takie dziwne rzeczy się działy.

tomekz
26.04.2023, 20:56
Przejrzałem jeszcze raz dokładnie service manual i nie znalazłem opcji ustawienia TPS.
To napięcie na podłączonym czujniku miałem zgodne z manualem ale ono się nie zmieniało ani z regulacją TPS na śrubach ani ruchem manetki.
W innych motocyklach miałem napisane ile ma wynosić oporność lub podane było napięcie, ale ono się zmieniało wraz z ruchem czujnika położenia przepustnicy i ustawiałem wtedy zgodnie z podanymi wartościami w omach lub voltach.
Tu mi Honda pisze jak coś jest nie tak to mam wymienić całą przepustnicę bo czujnik TPS nie występuje jako część zamienna :mur:

Przestawiłem jednak trochę ten czujnik według przeprowadzonych własnych obserwacji oraz pomiarów i motor pali teraz na zimnym za pierwszym razem :)

bukowski
26.04.2023, 21:05
tylko teraz to nie jest zimno chyba.
U mnie na wiosnę objawy ustępowały.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

tomekz
26.04.2023, 21:11
U mnie problem występował na zimnym silniku nawet w ten weekend przy 20 stopniach otoczenia

mdxmd
26.04.2023, 22:44
I mnie dopadło gaśnięcie silnika na zimnym. Crf1000 2016 manual. Opali na sekundę, obroty zaczynają falować, spadają i gaśnie. Wystarczy że wcześniej na zgaszonym silniku strzelę z manetki i wtedy odpala normalnie i trzyma obroty. Podejrzewam że to TPS. Ma ktoś może serwisówke albo wie jakie wartości powinien mieć TPS na poszczególnych pinach? Profilaktycznie wyczyściłem przełącznik rozrusznika ale to nic nie zmieniło. Podczas jazdy silnik pracuje poprawnie i nic się nie dzieje

nie powinno się strzelać z rolgazu bo pomimo wydawać by się mogło pancernej stopki przepustnicy śruba przepustnicy potrafi wybijać sobie dołeczek i przestawia się zerowe położenie TPS.

z mierzeniem napięcia nie będziesz miał łatwo.. ponieważ dostęp jest karą za wszelkie grzechy. Oficjalnych danych nie ma ale może ktoś już to przerabiał. Położenie TPS można sprawdzić interfejsem. Jak nic nie znajdziesz postaram się zdobyć dane (napięcie V) mam luzem przepustnice od CRF 2016/2017 znajdę jakieś 5V i będzie można sprawdzić.

Odnośnie problemów ze startem zimnego silnika często winowajcą jest prawy przełącznik zapłon/starter wystarczy rozebrać/przeczyścić i wyrównać papierem ranty blaszki, która stanowi styk dla zapłonu i jest wysuwana przez sprężynę w pierwszych modelach potrafiła się klinować i po puszczeniu startera słabo łączyła.

tomekz
27.04.2023, 21:54
mdxmd dzięki ale motocykl działa już poprawnie.
Być może właśnie u mnie przepustnica się trochę zużyła i minimalne przestawienie TPS naprawiło sytuację z odpalaniem.