PDA

View Full Version : Średnie spalanie ..


Nowy011
05.04.2008, 22:53
Dzisiaj doznałem szoku,,,,,,,,,,,,,,,,:dizzy:

Zrobiłem dzisiaj 550 Km.. z kobiteta czyli dwie osoby i centralny kufer..
Tem.. kiela + 10 ?

Ale kiedy zatankowałem pod tzw korek i byłem święcie przekonany ,że dojade do wawki spokojnie z palcem w d..ipe ...spotkało mnie rozczarowanie.. i to dośśś duże...kiedy nagle motocykl po przejechaniu ( jak policzyłem ) 250 km.. zaczął zdychać:dizzy:.
ale myśle, licze km.. :dizzy:mówię sobie .nie mozliwe ,że paliwo ---cośśś się zjeb..ło. no ale przekreciłem rezerwe i odpaliłem . dojechałem do stacji i zatankowałem do pełna..

wyszło 22 litry i przejechałem 250 km.. cos qrw.. nie tak :mur:..
Pałowałem mocno kiela 120- 140 bliżej 140 :rolleyes:

p.s.
Oczywiście kontrolek rezerwy sobie nie zreperowałem .. jak zawsze nei było czasu....

regulacje miałem robione zeszły roku u Łysolca ładnie palił i wogóle cacy.. Do kletna jak lecieliśmy wyszło średnio 6 litrów w trasie przy silnym wietrze i predkościach do 120

Nie wiem może mała synchro by sie przydała .. ? bo zauważyłem przy ciepłym silniku troche nei równe obroty w granicach 1200 na min..

wieczny
06.04.2008, 00:12
Sprawdź czy Ci się linka ssania nie przycięła. Miałem identyczne objawy - chłopaki mi dobrze podpowiedzieli. U mnie gumka była źle założona na to plastikowe gówno delikutaśne wkręcane w korpus gaźnika i wilgoć zrobiła swoje. Efekt? W mieście z 8-8,5/100 spadło na 6,5/100. No i obroty równe.

Dzieju
06.04.2008, 07:41
Przy uszkodzonym króćcu ssania w jednym z gaźników pewna 07 ( nie pisze która bo i po co antyreklamę komuś robić) chlała ok 8 a w porywach pod 10.
Synchronizacja nie ma wpływu na takie kosmiczne spalanie.
Może pod zaworek iglicowy coś podeszło i przelewa ??, bo skoro pali i normalnie jedzie to coś tam w garkach się zapala i spala tylko ciut przy dużo.

dj.1
06.04.2008, 08:04
orginalnie wyregulowana rd07 z fabryki pali przy max speed 180kmh okolo 9 do 9,5 l na 100. (osobiste testy) a przy stalej 100kmh to max 5l. raczej mniej.

kudlacz
06.04.2008, 11:29
Dzisiaj doznałem szoku,,,,,,,,,,,,,,,,:dizzy:

ale myśle, licze km.. :dizzy:mówię sobie .nie mozliwe ,że paliwo ---cośśś się zjeb..ło. no ale przekreciłem rezerwe i odpaliłem . dojechałem do stacji i zatankowałem do pełna..



No miałem takie samo ździwko przy jeździe po autostradzie wczoraj gdy nagle silnik zdechł, też bez niechcenia przekręciłem na "res" i o poszła. objawy też przy przejechanych 250km tylko nie tankowałem pod korek przed wyjazdem ale organoleptycznie było stwierdzone i widoczny wyskoki stan paliwa. Oczywiście przed wyjazdem miałem w obwodzie kilka numerów z Afrimapy co by czuć sie pewnie. Pozdrawiam :D
P.S też myślę że coś nie tak ze ssaniem (trzeba by pomyśleć nad pewniejszym rozwiązaniem tego systemu), pozatym dlaczego w AT nie ma przelewu paliwa podłączonego pod bak tak jak to ma miejsce w chociażby dieslach, nie raz mi sie już zdażyło gdy z rurek spierd...ala paliwo!!!

wieczny
06.04.2008, 12:42
Nowy, gdzie ty masz rezerwę do kręcenia w czwórce :D? Weź se te kontrolki zrup i będziesz miał spokój. U mnie cała choinka działa, wszystko świeci :).

Dzieju
06.04.2008, 13:20
No jest możliwość posiadania kranikowej rezerwy , zakręcasz prawy kranik i wysysasz paliwo do końca.
Potem odkręcasz prawy kranik i masz jeszcze ok 2 litrów ostatecznej rezerwy.

wieczny
06.04.2008, 14:15
Aaa, w ten sposób...

Nowy011
07.04.2008, 10:27
Nowy, gdzie ty masz rezerwę do kręcenia w czwórce :D? Weź se te kontrolki zrup i będziesz miał spokój. U mnie cała choinka działa, wszystko świeci :).
U mnie też działa ...................jak właczam zapłon :D



Dmuchnełem wczoraj jeszcze 120 km. na I otwarciu sezonu w sochaczewie...
I zoabcze ile mi jeszcze wyjdzie na baku.,...

p.s.
Awo simson. Junaczki . i inne starocia maja ..bardzo ładne i wychuchane...Fajnie było

podos
08.04.2008, 08:46
Wykrec jedna swiece i zobacz jak wyglada. Jak czarna - linki ssania. 04 pali 12 ltr z podwieszonymi linkami - wiec jakby sie zgadza...

Nowy011
08.04.2008, 15:03
Wykrec jedna swiece i zobacz jak wyglada. Jak czarna - linki ssania. 04 pali 12 ltr z podwieszonymi linkami - wiec jakby sie zgadza...
Dobra i tak zrobie,..,,.

bawiłem się tzw ,,obrtotami" i ustawiłem siobie na zimnym silniku koło 1100 ( był napewno zimny ) bo jak złapał temeperature ( zauważyłem pod bramą domu) to obroty miałem w przedziale 1400- 1500 ...

krystek
15.04.2008, 10:39
moje spalanie to ko 5 l na 100 zwykle jezdze ok 100km/h

podos
15.04.2008, 12:13
bawiłem się tzw ,,obrtotami" i ustawiłem siobie na zimnym silniku koło 1100 ( był napewno zimny ) bo jak złapał temeperature ( zauważyłem pod bramą domu) to obroty miałem w przedziale 1400- 1500 ...

1250 na ciepłym silniku ma być. W 07. W czworce chyba tez?

bisol
27.05.2008, 22:46
witam mam takie pytanko odnosnie tej linki ssania jesli by sie przyciela to czy motocykl nie mialby wysokich obrotow przez caly czas?

Misza
27.05.2008, 23:17
Jak sie linka ssania przytnie to trzyma na obrotach tak jakby ssanie było non stop włączone :)

podos
28.05.2008, 09:08
Jak sie linka ssania przytnie to trzyma na obrotach tak jakby ssanie było non stop włączone :)

No nie jest tak do konca. Zwlaszcza jak sie jedna przytnie. Jak sie moto zagrzeje to to obroty spadaja, a jak kolega pokrecily wolnymi to juz nic nie wie. Za to obroty "falują"

W koncu co było?

majo
13.07.2008, 12:25
Powiem tak bo przejechalem kilka km na afryce ostatnimi czasy. jazda autostradowa:)140-155 8l, ok 6 tys obr, jazda kapeluszowa max 3,5 tyd 5,2l, jazda z podwieszonymi linkami od ssania 10l:( najlepszego

Nowy011
13.07.2008, 14:55
Mnie już dawno nie spaliła w granicach nawet 6 litrów

myku
13.07.2008, 23:37
dzis jezdzilismy z diablem na afrikach i trzeba bylo zatankowac za 15 litrow zaplacilem 20 euro i przejechalem 300 km.tak wiec rowne 5l na setke.i tak jest zawsze,bez wzgledu czy jade na pusto czy napakowany.obroty na jalowym 1250 tak jak powinno byc.przy 110km/h jest rowne 5000obr/min.przy 4700/min jade 100km/h.120km/h mam przy 5400obr/min.mozna porownac.

motormaniak
15.07.2008, 16:05
jeśli moge to dodam coś od siebie nie na temat afryki- dla porównania . Właśnie wrociłem z wycieczki prawie 4700 km. Moto to Tdm 850 rocznik 2001
Załadowanie - 2 osoby, 2 duże kufry, spory worek z tyłu.
Prędkości autostradowe - 150 - 160 - 6,5 l/100 km - wynik z 700 km
autostrada 130 - 150 - 5,7 l/100 km
średnie jazdy 90- 130 - 4,9 l/100 km
lajcik zupełny-zwiedzanie 70- 100 - 3,6 l/100 km


Podsumowując- chciał bym żeby moja Afryka paliła tyle co moja TDM- afryka pali średnio 1,5 litra więcej tyle że 150- 160 nie da rady utrzymać załadowana.

Dzieju
18.07.2008, 16:29
z matematycznego punktu widzenia wychodzi że przy 50-60 powinna ci spalić 2.6.....:dizzy:;)

rambo
18.07.2008, 16:56
mi kiedys transalp przy spokojnej jeżdzie po skandywai (60~80kmh) spalał 3,5.

kamek
19.07.2008, 01:01
Mi DR 650 w 2osoby z bambetlami 3,9 lecąć z Dubrovnika na północ po winklach...myśle ,że te wyniki sa realne gey zadko przekracza sie 100km/h.

Babel
21.07.2008, 11:00
A moja na felkowskim to z 8,5 na setke wyszła - ale teren w większosci a i przy wywrotkach troche wylało odpowietrzeniem baku

Kotrrin
21.07.2008, 13:11
Ponieważ swoją Arfi tankowałem dopiero trzy razy, więc może mało wymiernie, ale wyszło na trasie, średnio 100-110 km/h 5,0l.
Chyba OK?
Jako początkujący motocyklista doznałem szoku przy kasie na stacji kiedy tankując "Do Pełna" zostawiłem 80pln.... :dizzy:
Fajne

puntek
21.07.2008, 13:42
moja jakby nie jeździć wychodzi na 8-8,5 zależy jak często "setkuję" na prostych 50 m :(
niby oddławiona, trochę mocy ma ale spalania się trzyma, może koledzy podpowiedzą dokładniej gdzie linki ssania się przecinają i co z tą gumką?

wieczny
21.07.2008, 13:47
Przycierają się w korpusie gaźnika (UWAGA NA JEJ PLASTIKOWĄ NAKRĘTKĘ NA KLUCZ 10 W GAŹNIKU, w którą wchodzi linka. Łatwo zniszczyć, droga jest). U mnie gumka na jednej z linek nie była dobrze założona. Dostała się wilgoć i pordzewiało. W efekcie linka się zaczęła przycinać i spalanie miałem dokładnie takie jak Ty. No i obroty mi falowały 200-300rpm na jałowych.

JarekAT
10.09.2008, 00:27
najnowsze newsy
po przjechani pierwszej wiekszej trasy czyli 432 km
srednie spalanie 4,75 l na 100km
na pokladzie dwie osoby i kuferek centralny
mowia ze to niemozliwe :)

ramires
10.09.2008, 23:22
przelozenie mocne (musze w koncu te zeby policzyc)
manetka zamknieta przy 160km/h (juz koniec rozpedzania sie)
spalanie:
289km - 15.22l
srednia predkosc przelotowa to 100km/h (glownie trasa szybkiego ruchu), troche palowania itp.
kuferki boczne, przelotowy wydech.
nie jest zle :)
ciekaw jestem jak bedzie jak zaloze oryginalne przelozenie :)

wieczny
10.09.2008, 23:55
A ja dziś tankowałem pod koreczek. 271km i 20.6L.
:)

abrasadera
11.09.2008, 00:39
właśnie wróciłem z trasy i po 1200km stwierdzam że rekordowo udało mi się 4,5 spalić przy prędkościach 70/90km/h - sprawdzałem 2 razy - jak się lajtowo jeździ to można takie cuda osiągnąć - byłem sam z torbą luisa na pokładzie :)

puntek
12.09.2008, 08:38
właśnie wróciłem z trasy i po 1200km stwierdzam że rekordowo udało mi się 4,5 spalić przy prędkościach 70/90km/h - sprawdzałem 2 razy - jak się lajtowo jeździ to można takie cuda osiągnąć - byłem sam z torbą luisa na pokładzie :)
Ja też po trasie mam mniejsze spalanie - ostatnio wychodzi w granicach 6,2 - 6,3 na 100 przy prędkościach 100- 130 .. wcześniej było 8 !!! ( ale z brudnym filtrem i w mieście...

Babel
19.09.2008, 08:34
A mi wyszło prawie 11l / 100 km ale filrt powietrza sie przypchał i Afri nie jest w stanie przepalić tej ilosci paliwa - ledwo do domu dojechałem:(

Miklaz
15.09.2010, 09:14
Odkopię trochę temat bo nie daje mi spokoju spalanie mojej afryki 04.
Czy 5.7 przy 90/100 km/h (nie przekraczałem 5tys obrotów), jest spalanie zupełnie normalnym i muszę do tego przywyknąć? Jazda emerycka, afryką trudno spokojnie jechać.
Jest po wszystkich regulacjach, wymianie filtra, sprawdzeniu dysz czy jakieś większe nie siedzą. Z pasażerem wyszło mi 7.7 prędkość też koło 100km/h. Od wczoraj zmieniłem benzyniarnie, z małej lokalnej na dużą powiatową BP, może lepiej będzie.

opony kostki ale to już prawie bez znaczenia

Evvil
13.09.2011, 21:49
Pierwsze tankowanie po 100 km - tylko miasto, troche palowania, sprinty od swiatel do swiatel. 5,95 l.

Intruz, hehe, na miasto to zabieral 7,2 l :)

rambo
13.09.2011, 22:02
Pomiar po 100km od zatankowania nie ma wiele wspólnego z realnym spalaniem

Miklaz
14.09.2011, 06:55
Nowe pomiary- przy baardzo spokojnej jeździe 70-85 km/h wyszło zadziwiające 4,8 litra, a przy jeździe po mieście, dosyć szybki start spod świateł a po wylocie z miasta prędkość tak do 100km/h spalanie 6,1 l. Spalanie mierzone co 300km czyli w moim przypadku jak świeci się żółta rezerwa to składam wizytę benzyniarni.

matata
14.09.2011, 09:46
Na odcinku 1745km At spaliła mi 5.2litra na 100km przy prędkościach 100-140, dla porownania kolega na nowym tigerze 800 spalanie miał 5.0-5.1 litra na 100km :);)

grabbie
14.09.2011, 10:26
Witam,

Ja Afryczką co prawda latam od niedawna ale już ze 3000 km zrobiłem. Przy lataniu po poligonie pod Wrocławiem, lasach milickich, błotach, glebach i dzidowaniu po lesie + dojazdy asfaltami spaliła mi 5,2. Jak zjeździłem bory dolnośląskie to na 570km wzięła też 5,2. W cyklu mieszanym, czyli na dystansie 250km 120 było w mieście i raczej szybciej niż wolniej to wzięła 5,7. Jeszcze więcej mi nie spaliła. Po trasce na autostradzie przy prędkościach 120-140km/h spaliła 5,5.

Wojtek_K
15.09.2011, 20:48
trasa ekonomiczna - do 4,5
trasa nie ekonomiczna /140-160/ - do 6.5
miasto - do 6,0

Genek
06.05.2012, 14:28
trasa mieszana prędkości od 80-140 4,82 L :D

Piki
06.05.2012, 17:06
U mnie na na E77 z Gdańska do wawy, remontowany odcinek, 2 osoby, kufer i dwie sakwy wyszło 4,97. Ale już dwa dni wcześniej takie samo wyposażenie na autostradzie manetka do oporu, duży wiatr wyszło ponad 8,5 :)

grabbie
06.05.2012, 19:30
U mnie podczas majówki najniższe spalanie na dystansie 275km wyszło 4,58. Prędkości spacerowe między 80 a 100. Na dystansie 2250km z całej majówy wyszło 4,78 :D. Gaźniki świeżo po synchronizacji... chociaż wcześniej też schodziłem poniżej piątki.

Jaro-Ino
07.05.2012, 00:58
Ja ostatnio na trasie z Poznania w RD04 z Montii zszedłem do 5l/100km. Wynik uważam za świetny, biorąc pod uwage, że 10l/100km też brała. Regulacji gaźników brak. Jedyne co to regulacja prawym nadgarstkiem pozwala zmniejszyć spalanie o 50% :D

lortprodisz
17.05.2012, 17:05
motór - słynna przeklęta Africa z Tuszyna hehe
trasa Tuszyn - Legnica = 298 km
prędkosci rozwijane = miasto do 70kmh , poza miastem 100 -120kmh , kilkukrotnie odcinkami 160kmh
i szok TAAAKI ....4,11 na 100 , teraz w koło komina i po wertepach średnio 4,5 na 100km
...Pany , tylko jeżdzić ....a podobno grat

Daroo
17.05.2012, 19:04
Nie wiem ile ma dokładnie rezerwa ale zrobiłem do jej włączenia 336km gdzie 250 kilometrów z max predkością 100km/h ponieważ wiatr był tak silny że moto sie jechało pod // i reszta trasy mieszanej

Singar89
06.07.2012, 11:39
Witam.
Orientujecie się może ile afra może spalić na biegu jałowym na 1200 obrotach na godzinę ?
Zakładamy dajmy na to,że ma normalne średnie spalanie w granicy 5-6l/100km jak "zdrowa" afra przyprędkości przelotowej 90km/h :)

Jaro-Ino
06.07.2012, 14:55
A po co takie rozważania? Ja podczas regulacji Super Tenery zasilając ją z butelki wypaliłem około setki, może półtorej na 10 minut pracy silnika. ale takie trzymanie na wolnych możę czasem doprowadzić do zagotowania silnika, zwłaszcza przy obecnych temperaturach. Olej też podgrzejesz za bardzo i czasem może się przytrafić przytarcie przy bardzo długim trzymaniu motocykla na jałowym.

Singar89
06.07.2012, 15:02
a rozważałem używanie motocykla jako agregatu prądotwórczego i zastanawiałem się właśnie jak długo na biegu jałowym może stać i ile spali.
A nie wiem ile można używać akumulatora, żeby nie mieć problemu z odpaleniem

Evvil
06.07.2012, 18:09
Przed Szparaqremontem paliło od cholery... nawet nie nadążałem liczyć.
Teraz w trasie 5/100 przy jeździe 90-120, w mieście jakbym nie próbował 6/100

Dzieju
09.07.2012, 07:41
takie trzymanie na wolnych możę czasem doprowadzić do zagotowania silnika, zwłaszcza przy obecnych temperaturach. Olej też podgrzejesz za bardzo i czasem może się przytrafić przytarcie przy bardzo długim trzymaniu motocykla na jałowym.
Chyba pomyliłeś silniki chłodzone powietrzem i płynem.
Silnik z chłodzeniem wodnym może sobie i 20 lat pyrkać na wolnych obrotach.
Po to ma chłodnice i wentylatory aby jego temperatura była cały czas taka sama.
Jedyny kłopot to rozgrzane do czerwoności ( czyli pewnie ok 700-800*C) kolektory.

Jaro-Ino
09.07.2012, 17:52
Wiem, że to nie puchnie tak jak chodzone powietrzem, ale silniki są raczej zaprojektowane do napędzania motocykla, a nie do robienia za agregat. Poza tym o ile chłodnica płynu ma wentylator to chłodnica oleju już nie. Czasem może się zdarzyć, że przepracowany olej się w takich warunkach przegrzeje i może być nieciekawie. Jak sam zauważyłeś kolektory będą mieć taką temperature czyli będą już czerwone. Ciepło promieniujące z moto znacznie podgrzeje powietrze wokół niego i stopniowo będzie się grzał coraz mocniej. Wiele razy wentylatory mi chodziły, ale nigdy nie miałem tak gorącego silnika po jeździe jak po trzymaniu go na jałowym w gorący dzień. Wykluczam tu wygrzebywanie się z błota lub jazdy po torze, bo tam chyba każdy stara się mimo wszystko nie przegrzać sprzętu.

majo
12.07.2012, 22:49
ok przejechałem 1000km w tempie emeryckim 90km/h spalanie 4,2l na 100km:):):) 600km na zbiorniku (ale to Rd03 ma największy baniak i jest najlżejsza):)

Dzieju
13.07.2012, 07:38
ok przejechałem 1000km w tempie emeryckim 90km/h spalanie 4,2l na 100km:):):) 600km na zbiorniku
Takie spalanie to norma :) :Thumbs_Up: , choć poniżej tej wartości jeszcze się nie starałem zejść.
Graniczną wartość oceniam na 4/100.

majo
13.07.2012, 09:15
hmm myślę że 3,5 - 4 l przy 3 - 3,5 tys obrotów:) Ja starałem się trzymać 4 tys obr (przy oryginalnej zębatce z tylu 49 zębów daje 80 km/h, po zmianie zębatki na 47 zębów - 90km/h.

rubin
14.07.2012, 18:47
ja nie wiem jak schodzicie ponizej 5ltr.... pewnie masa kierownika fest niska??
bo u mnie 3 cyfrowa

Krzysiek009
14.07.2012, 22:34
koledzy u moja afri pali 2l na 30km czy tez linka ssania się zacieła?

Jaro-Ino
15.07.2012, 13:38
rubin, RD04 jest najbardziej paliwożerna, ale zszedłem do 5 litrów na przelotowym tłumiku jadąc do 4 tys obr. Na ostatnim biegu było to coś koło 80km/h, do tego powolne rozpędzanie.

rubin
15.07.2012, 18:13
rubin, RD04 jest najbardziej paliwożerna, ale zszedłem do 5 litrów na przelotowym tłumiku jadąc do 4 tys obr. Na ostatnim biegu było to coś koło 80km/h, do tego powolne rozpędzanie.

Spoko ja 5 tez zrobilem/robie do 90km/h i lekko z gazem na hondowskim oryginale tlumika, dlatego sie dziwilem, ze afry do 4...z groszem schodza, choc w sumie rd03 to taki trampek przerosniety ;) a te do 4 schodza

majo
15.07.2012, 20:51
Przerośnięty trampek? A co konkretnie ma z Transalpa czego nie ma RD04?

rubin
15.07.2012, 21:26
Przerośnięty trampek? A co konkretnie ma z Transalpa czego nie ma RD04?

nie chodziło mi o to, czy cos RD04 ma z Trampka, czy nie tylko o porownanie silnikow i mas, bo to troche ma do spalania (przy ciezarze kierownika i sposobie jazdy=constans).

a konkretnie pojemnosc silnika troche mniejsza i podobna do trampka-upraszczajac

KML
16.07.2012, 07:18
Mi teraz RD04 wciąga ok 6,7/100Km , zębatka 48z i raczej bez oszczędzania

a skuterson przy odkręcaniu do oporu 4,4/100Km , ciekawe do ilu by zszedł przy emeryckiej jeździe :D

rubin
16.07.2012, 08:00
Mi teraz RD04 wciąga ok 6,7/100Km , zębatka 48z i raczej bez oszczędzania

a skuterson przy odkręcaniu do oporu 4,4/100Km , ciekawe do ilu by zszedł przy emeryckiej jeździe :D

No czyli standard :) zachowany

Mallory
11.05.2014, 08:03
Może ktoś będzie chciał porównać:
miasto 40% (spod świateł dynamicznie, ale nie szaleńczo),
trasa 55% (90-100 prawie ciągle, raz do 140 przez 1 km),
off - 5% (raczej polna droga z wybojami i kałużami dużymi).
Razem 331 km.
RD04 (1991), jadna osoba 85 kg, kufer - 5kg.
Spalanie: 5,47 L/100km.

calgon
11.05.2014, 08:42
Rd04 pali 6-7 i nie ma bata.Wszystko wyregulowane TIP TOP.

KORNIK
11.05.2014, 09:57
W RD04 można zejść ze spalaniem poniżej 6 litrów ale to nie dla mnie, u mnie wychodzi średnio ok. 6,5 litra.

Scorpi
11.05.2014, 10:31
LC8 950 ADV
Trasa 170km/h - 9,5
mieszany miasto i trasa do 110 bez szaleństw czyli normalnie - 6,66
lesne szutry 300 km w jeden dzień 7,7

Po plazy nie jezdziłęm wiec niewiem ale penie koło 10:D

I jak tu potwierdzić mit i wielkim spalaniu litrowego kata?

Balugass
11.05.2014, 21:19
moja rd04 ostatnio jak mierzyłem - 6,2l/100km :)

Misza
11.05.2014, 21:25
RD07, 47z tylna zębatka. Przelot typu 120 5,5l/100km, do 100kmh 5,0l/100km. :)

Zwykłe rd07, bez A :)

japek
11.05.2014, 21:28
moja czwórka między 6 a 8 zależy od stylu jazdy i podłoża ;) gaźnik to nie wtrysk...mnie tylko zastanawia jak jeżdżą Ci ze spalaniem poniżej 6 ? Dla mnie nie realne :haha2: może czwórka tyle pali???

Misza
11.05.2014, 21:38
Czwórka coś więcej pali od 07. Mój styl jazdy jest chyba daleki od ekonomicznego, z tego co mówią, ale jak widać da się mieć dobrze wyregulowany motór ;) Czysty filtr, czyste gaźniki, właściwe synchro, czyste i luźne zaciski ham., czyste i nasmarowane linki oraz jak najdłuższy czas unikania dotykania podłoża przez obydwa koła ;) (jako redukcja oporów toczenia ;))

bicio
12.05.2014, 09:47
Ta sama trasa co Misza, RD07 46z z tyłu, asfalt, sporo łagodniejszy styl jazdy i do 120 km/h wzięła 5,7l/100, pogoniona po górkach coś koło 6,5 l/100 pół na pół z albańskim olejem prima sort good oil :D

Mallory
12.05.2014, 10:36
Spalanie: 5,47 L/100km - posta napisałem właśnie dlatego, że to mój niezamierzony rekord:)) jechałem po prostu z bratem, który po remoncie silnika suzuki gr650 nie chce przez jakiś czas ostrzej cisnąć - normalnie moja RD04 pali 6,2 L (miasto 100% lub trasa 120-130 km/h).

madafakinges
12.05.2014, 10:43
U mnie po synchro gaźników trasa przez słowacje wokół tart, Zakopane, Bukowina, z babą na pokładzie. Jazda średnio dynamiczna spalanie 6,2. Z tym że 47z na tyle co do jazdy w dwie osoby jest super, za to solo po asfalcie trochę męczące.

calgon
12.05.2014, 16:51
Ma jeździć ma palić!!! A rekordy to sobie na hamowniach pobijać!

zbys
12.05.2014, 20:43
A moja po wymianie gazników nie przestaje mnie zadziwiac srednio Pali 5,3 l a ostatnio zeszła do 4,8 tempo emerycki, ale mina kumpla na trampku 650 bezcenna :), w offie jak prubowałem nadąrzyc za 950 I hp2 to spaliła 5,8l I jak tu nie kochac afri :)

Scorpi
12.05.2014, 21:17
masz zdłąwioną na 30 koni?:D

zbys
12.05.2014, 23:04
No własnie ze nie, chlopaki na ktmach pytali co jest dłubnięte przy silniku bo za bardzo nie mogli mnie zgubić :), Ja się smialem że to polski wydech jest taki zajebisty, a tak na serio to sam jestem zaskoczony tym spalaniem, bo na starych gaziorach to ponizej 6l nie schodziła.

Miras Sc
13.05.2014, 00:29
Mnie w 07a też udało się uzyskać spalanie 4,75 l/100 km. A lekkiej ręki nie mam i Arrowa lubię posłuchać.

Po 04 to istotna odmiana. ;)

Dubel
13.05.2014, 11:04
Ja bym sie tak niskim spalaniem nie cieszyl bo istnieje bardzo duza prawdopodobnosc ze mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga, a co za tym idzie glowica dostaje znaczaqco po dupie w skutek zbyt wysokiej temperatury spali.
Pozdro

Misza
13.05.2014, 18:12
Dubel nie martw się, mieszanka jest jak trallalala ;) Zresztą spalanie rzędu 5l/100km uważasz za niskie? :) a GS ile palił? :)

Dubel
13.05.2014, 18:26
Mi wychodzi okolo, raczej do 6 jak jade z ma dama, po Klodzku na jesieni i rowie nie moze sie otrzasnac. Jak latam sam miedzy 7 a 8. Tyle ze gs nowszy, czujnikow, pierdonikow milion i wtrysk ktory znacznie obniza spalanie.
Pozdro

Genek
13.05.2014, 20:52
Odkąd posiadam afrę robię zapiski spalania. 95% mojej jazdy to asfalt:
maxymalne spalanie 5,3 L , minimalnie 4,55 L , średnio w granicach 5
i żaden to wyczyn :)

marekmoto1
18.09.2014, 21:35
Moja Rd04 spaliła najmniej 5,9. Moja "nowa" 07a spaliła najmniej 4,7. Ten sam ustawiacz gaźników, ten sam kierowca i żadnych przeróbek. Miasto 07, 6 litrów, 04 zawsze ponad 7.

norweg
25.09.2014, 18:53
a jest opcja ze rd 04 z omineta pompa (padla i jeszcze nie zrobilem) bedzie palic wiecej? to ma wplyw?

marekmoto1
25.09.2014, 19:06
Moim skromnym to może mieć wpływ. Moja 04 była w super stanie. Odpalała od strzała, nie brała oleju. Po prostu baja. Mimo to paliła sporo.

bass
25.09.2014, 21:29
pompa nie ma żadnego wpływu, jeździłem z i bez pompy moją 4ką i spalanie miałem te same... tylko trzeba było pamiętać o stacji częściej :D

norweg
25.09.2014, 23:47
spalila mi 8 w miescie ( co prawda cisnalem ale i postalem w ciasnocie troche) :/
jak sie dobrze rozgrzeje wolne obroty ma 2k wiec moze ssanie przyciete? co myslicie?

marekmoto1
26.09.2014, 05:20
Pompa nie ma wpływu jeżeli gaźniki dobrze trzymają. Gdybym ostro traktował manetkę, moja była 04 pewnie też by wzięła 8. Zrób przez zimę gaźniki. Wyjmij, daj do czyszczenia, niech ustawi ktoś, kto się dobrze zna. I Sprawdź rozmiary dysz. Potrafią się różnić w zależności od kraju pochodzenia motocykla. Np. włoskie podejście do ekologi jest bardziej liberalne jak niemieckie:-)

MaRP
26.09.2014, 11:50
Norweg, poczytaj tu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=18967, i tam dalej o problemie pisz.
Również nieprawidłowa regulacja wolnych obrotów może dać takie efekty.
Piszesz o problemach AT, jeżeli tak to jakiej (03, 04 czy 07/07a ?).

bicio
26.09.2014, 11:55
Norweg, odepnij linki ssania i wkręć same króćce z zaworkami (no i sprężynkami rzecz jasna). Też miałem 1500 jak sie rozgrzała, zrobiłem taki manewr i wszystko wróciło do normy, diagonza: ssanie :D Kamień z serca bo podejrzewałem wyrobione ośki przepustnic.

krzysiek_m
26.09.2014, 15:11
W czwórce niektórych mechaników może zmylić ustawienie pilotów. Wg. pana hądy 1.25 - według haynesa i auto-daty 2,5 :-). Warto oczywiście wymienić filtr powietrza. Ciężko w to uwierzyć, ale faktycznie zima w garażu, albo kilka godzin w piachu może dać litra więcej - przynajmniej mi :-).

norweg
26.09.2014, 16:45
pisze o rd 04 '90
dzieki wszystkim za pomoc
bedzie trzeba pogrzebac troche jak widze.

pozdr!

norweg
05.10.2014, 13:18
a tak w ogole to po cholere ta pompa... kupilem styki i juz mialem robic ale, no wlasnie. nic mi pompowac oktanow nie musi, paliwo od razu w gazniku, pali na dotyk, dojezdzam do czerwonej rezerwy i zdazam na stacje... po wuja to ustrojstwo, chyba zeby sie psulo tylko

Dzieju
10.10.2014, 20:20
a tak w ogole to po cholere ta pompa... kupilem styki i juz mialem robic ale, no wlasnie. nic mi pompowac oktanow nie musi, paliwo od razu w gazniku, pali na dotyk, dojezdzam do czerwonej rezerwy i zdazam na stacje... po wuja to ustrojstwo, chyba zeby sie psulo tylko
Styki wystarczają na ok 60-80tyskm to nie tak często.
Idąc twoim tokiem spokojnie powyrzucaj parę elementów , będzie lżej no i mniej awaryjnie.

mdxmd
10.10.2014, 21:14
W czwórce niektórych mechaników może zmylić ustawienie pilotów. Wg. pana hądy 1.25 - według haynesa i auto-daty 2,5 :-). Warto oczywiście wymienić filtr powietrza. Ciężko w to uwierzyć, ale faktycznie zima w garażu, albo kilka godzin w piachu może dać litra więcej - przynajmniej mi :-).

to co piszesz to są położenia wyjściowe, bo do ustawienia i tak trzeba nimi "pokręcić" i ustawić albo na obroty, na słuch, color tune lub analizator spalin.

norweg
15.10.2014, 22:49
Styki wystarczają na ok 60-80tyskm to nie tak często.
Idąc twoim tokiem spokojnie powyrzucaj parę elementów , będzie lżej no i mniej awaryjnie.

moze to jest mysl! :p tylko tu chiba juz nie ma co wywalic oprocz pompy.
Btw, pompkie mogli zrobic jak w trampku.
zreszta masz racje, styki starczaja na dlugo, a jak znowu padna to w 10 min mozna znowu ominac

Widmo80
24.09.2016, 07:07
Moja rd03 spala koło 6 przy normalnej jeździe , czasem gaz do końca
Przy tekiej samej jexdzie moje rd07 spala 5.2 i nigdy więcej jak 5.5 , mimo że cięższa i silnik większy .
W 3 czeka mnie chyba robota gaźników , ssania i krócców

Dzieju
24.09.2016, 08:16
To zależy jak często masz ten gaz do końca. Jak się z nim obchodzisz w pozostałym czasie.
Różnica w spalaniu przy zachowaniu podobnych prędkości/dynamiki dochodzi do 20% w zależności od kierującego.
Jak masz kawę z mlekiem na elektrodach to raczej nic nie wykombinujesz.
Sprawdź filtr powietrza , jak jest papierowy i ma trochę czasu to może być już ciasny a od niego zależy więcej niż od gazu.
W zimę możesz sobie gaźniki poustawiać ale jak elektrody powiedzą to co pisałem to niewiele może dać.
Zdarzało mi się uzyskać w mojej 03 spalanie w granicach 4.5/100 ale i też 6/100 ( zwłaszcza na ciasnym filtrze) ale można przyjąć że 5-5.5 jest optymalne.

Dylan
24.09.2016, 11:51
A moja Trojka jeszcze mniej niz 7 nigdy nie spaliła... szykuje sie pracowita zima

motormaniak
24.09.2016, 22:09
Do niedawna sądziłem że rd03 musi palić od 5 do 7, zazwyczaj 6-6,5. Ale w Albanii jechałem 250 kilometrów z uszkodzoną oponą z prędkościami skuterowymi- okazało się że spaliła 4/100 a więc da się :)

Kazmir
24.09.2016, 22:42
Moja rd03 spala koło 6 przy normalnej jeździe , czasem gaz do końca
Przy tekiej samej jexdzie moje rd07 spala 5.2 i nigdy więcej jak 5.5 , mimo że cięższa i silnik większy .
Dużo! Moja trójko-czwórka w zakresie 120 -140 chwilami 160km/h 4,7
Darek świadkiem, jak jechaliśmy w pamiętne Bieszczady. Po 1200km może spaliła niepełną setkę oleju.

Dzieju
02.10.2016, 07:22
Zrobiłem króciutką przejażdżkę i stwierdzam co następuje :

- odcinek pomiarowy : 570km
- drogi : żółte, białe, szutry , leśne
- prędkość : ogólna przelotowa ok 100km/h
- dynamika : normalna z uwagi na dwie towarzyszki na trampkach
- spalanie : po dotankowaniach wyszło 4.54/100 i 4.82/100
- trampki ze spalaniem wyszły podobnie

maciej33
02.10.2016, 08:31
Do niedawna sądziłem że rd03 musi palić od 5 do 7, zazwyczaj 6-6,5. Ale w Albanii jechałem 250 kilometrów z uszkodzoną oponą z prędkościami skuterowymi- okazało się że spaliła 4/100 a więc da się :)

Pewnie jakbys zalozyl kola od skutera to z 3 litry by wyszly😀

Widmo80
19.02.2017, 19:59
Dzisiaj po zimowym serwisie mojej trójki chciałem sprawdzić spalanie . Paliła koło 6 .
wymieniłem króćce ssące , filtry , olej , świece . Regulacja zaworów , czyszczenie gaźników , porządek z linkami ssania ( spręzynki nowe ) wynik spalania 5.8L . Zrobiłem dopiero 200 km i pomiar może byc obarczony błędem . Kolor starych świec byl kawa ale mało mleka :) Nie mam pomysłów co może byc nie tak . Składem mieszanki nie kręciłem .
W RD07 najczęstsze spalanie to 5.0 L

KORNIK
19.02.2017, 21:27
Jak wyregulujesz gaźnik teraz przy temperaturach w okolicy 0st.C to w lecie może ją zalewać.

Widmo80
20.02.2017, 23:36
Spróbuje jeszcze odkręcić linki ssania ( pomimo odchamienia ich i sprężynek podejrzewam ze i tak się nie zamyka do końca ) i pojęździć z całkowicie zamkniętymi zaworkami ssania czy będzie różnica . Obroty mi na jałowych falują trochę ( tak + minus o 200 obr . )

adoado0
21.02.2017, 10:04
Widmo80, u mnie to samo, koniec końców zrobiłem synchro, ustawiłem świece na jasną kawę, i 5.5 to absolutne miniumum, ale uczciwie trzeba uznac niecałe 6 przy jeździe do 120 km/h. Ssania poprawiałem X razy, przeczyszczone, przesmarowane, niewiele to dało.
Może jak jest silnik zmęczony życiem to już potrzebuje więcej mieszanki na uszczelnienie tych wszystkich przelotów na gładziach ;)
W praktyce okazało się, ze jazda spokojna w ogóle nie popłaca w moim egzemplarzu (co jest niestety dla mnie 'policzkiem', bo lubie jezdzic na niskim spalaniu czy tam ecodriving uprawiać). Jakbym się nie męczył to poniżej 5.5 przy mieszanym się zejść nie udało. Dlatego później przelotową podniosłem do 140, a marzenia o spalaniu poniżej 5 l przy spokojnej jezdzie włożylem na półkę i podpisałem 'niemożliwe' ;)

Widmo80
21.02.2017, 12:46
Może byc że silnik już swoje przejechał i są mniejsze albo większe przedmuchy . Spalania oleju nie mam - staram się 6 tys nie przekraczać . Spróbuje jeszcze gęstszy olej jej wlać ( gęśtszy niż 10W40 ) Może go troszkę uszczelni . Jaki można nalać ( nie chcę tutaj wywołać zaraz gównoburzy że się nie leje , że jak zużyty to remont , że 6 musi spalić .. Chodzi mi o to czy np 20w50 będzie ok dla mojej trójeczki .

Edit ; W starej DR 650 jak mi żłopała olej , zalałem jej gęstszy i o dziwo spalanie oleju spadło znacznie , dostała mocy i spalanie z 5,2 l spadło mi na 4, 5 a nawet mniej .. Czary :D

adoado0
21.02.2017, 14:52
Tam to miałeś uzasadnione pewnie słabą kompresją, którą olej gęstszy trochę zwiększył.
Tutaj jak Ci nie bierze to nie wiem czy nie będzie to tzw. "dobra zmiana".

magicl
21.02.2017, 17:18
W mojej afryce spalanie oscyluje pomiedzy 6 do 8l/100km. Ze strony technicznej wszystko sprawdzone i jest tak jak byc powinno. Poczawszy od dysz w gazniku a skonczywszy na cisnieniu w oponach. Pogodzilem sie z takim spalaniem a wydaje mi sie, ze wszysto to przez zbyt energiczne odkrecanie manety.

Dzieju
22.02.2017, 21:02
Pogodzilem sie z takim spalaniem a wydaje mi sie, ze wszysto to przez zbyt energiczne odkrecanie manety.
Ręka w motocyklu a noga w samochodzie czyli styl jazdy a nie tylko prędkości osiągane mają wpływ i 30% na spalanie.
Dlatego ogólne porównania nie są miarodajne.

Widmo80
02.03.2017, 07:55
Nie wiem co jeszcze można zrobić ,by zejść zespalaniem w 3 .
Zrobiłem wszystkie potrzebne regulacje ,wszystkie filtry nowe , nowe króćce ssące , Naprawione linki ssania ( króćce i sprężynki też) Nie mam już z pomysłu . Wydech oryginał . Może tutaj jest przyczyna . RD07 mimo większego silnika i ciut lepszych osiągów pali mniej . Zamontowany w 7 mam motad venom .

Dubel
02.03.2017, 07:57
Widmo kup skuter bedzie palil mniej :vis:

Zmyler
02.03.2017, 09:08
Cały czas mam wrażenie że ten temat ktoś dla jaj założył a tu widzę że chce Wam się liczyć na poważnie te dziesiąte części litra ? Trochę jestem zdziwiony bo mi się nie chce liczyć czy zapisywać czy motocykl pali 4,72 czy 5,28 ( a pali mi raczej sporo więcej). A statystyki przy 90km/h to tyle i tyle, przy 110km/h znowu tyle to już całkiem szaleństwo. To jest do zbadania w laboratoryjnych warunkach. A 3-4 ostre wyprzedzania czy starty spod świateł i całe to liczenie kropelek przy 110km/h psu w dupe.Jeżeli moto dobrze jedzie, nie grzeje się, ma odejście nie che mi się wnikać w dziesiąte części litra spalania. Gdzie przyjemność z jazdy ???

tommi
02.03.2017, 11:17
Oj tam, daj się ludziom ponudzić ;)
Mi 4ka paliła 6l/100, 7a 5l/100, crfa podobnie jak 7ka , a jak się przyłożę, to mieszczę się w 4,5l/100.
Idąc tą drogą wychodzi, że 3ka musi palić 7.

P.S. Tak, wiem, że można te wyniki podwoić. Różne są sposoby osiągania przyjemności :)

Mirek Swirek
02.03.2017, 14:03
A ja to chyba wpakuje podtlenek Lpg do mojej Czworeczki :haha2: i zasieg mi sie zwiekszy hee...
W Lublinie jezdzi jeden Trampek z podtlenkiem. Butle ma w centralnym kufrze. Pycha :p

sizyrk
02.03.2017, 17:28
Ja tam licze 6l na 100km jak spali mniej to bonus , a jak wiecej ...... loj to gorzej.....:at::at::at:

Widmo80
02.03.2017, 17:38
Widmo kup skuter bedzie palil mniej :vis:

To po co w ogóle ten temat ? Ale faktycznie wolałbym skuter od BMW - obciach taki sam , ale spalanie i cena zakupu przynajmniej mniejsze .
Pytam , bo dziwi mnie trochę że mając mniejsszy silnik niż w 7 i troche słabsze osiągi spala mi więcej . Chodzi mi o to co może byc tego powodem . Gazu nie oszczędzam , bo nie mam zamiaru ,zajebac się mułem dla mniejszego spalania.
Przykładowo , jężdżąc na dr 650 z podobnymi przyspieszeniami i prędkościami , potrafiłem miec spalanie 2 litry mniejsze ( na 100) . I też nie było ono pierwszej młodości .

hellwoot
02.03.2017, 18:04
U mnie trójka nigdy nie spaliła mniej niż 6. Siódemka najwięcej na autobanie pali 9. Dr650 ma jeden gar, 40pare kucy, 150 kg... gdzie to do afryki porównywać tego piździka?
Gdzieś czytałem, że są tacy co trójką poniżej 4 litrów schodzą ale to chyba już napletem manetkę kręcą. :D

Dubel
02.03.2017, 22:36
To po co w ogóle ten temat ? Ale faktycznie wolałbym skuter od BMW - obciach taki sam , ale spalanie i cena zakupu przynajmniej mniejsze .
Pytam , bo dziwi mnie trochę że mając mniejsszy silnik niż w 7 i troche słabsze osiągi spala mi więcej . Chodzi mi o to co może byc tego powodem . Gazu nie oszczędzam , bo nie mam zamiaru ,zajebac się mułem dla mniejszego spalania.
Przykładowo , jężdżąc na dr 650 z podobnymi przyspieszeniami i prędkościami , potrafiłem miec spalanie 2 litry mniejsze ( na 100) . I też nie było ono pierwszej młodości .
Opciachem jest świadectwo jakie wystawiasz sobie sam swoimi postami.

motomax
02.03.2017, 23:01
Swego czasu jadąc na Ua w moim 22 litrowym zbiorniku ubyło 9 litrów paliwa motocykl 30 konna XR 250,hmm winny gaznik z pompką przyśpieszajacą.. i dysze jak do XR 600.. było bogato w komorze spalania..

Jak ci dużo pali to założ mniejsze dysze i wydech oryginał.. powodów może być bardzo wiele typu za duże dysze,dysze rozwiercane bo dziada nie było stac na kupno nowych i ty patrzysz na oznaczenie a tan np 130 a w rzeczywistości 180 jest ,może już silnik kulawy i bedzie chlał wiecej,nieszczelne głowice,wyciągniete łańcuchy rozrządu.. itp i itd pisać by można dużo... jak sie mieści w średniej forumowej to nie ma co grzebac i psuć płatów móżgowych..jak zacznie chlać 10 to wtedy szukaj

Widmo80
03.03.2017, 07:48
Opciachem jest świadectwo jakie wystawiasz sobie sam swoimi postami.
No pewnie tak .. Przepraszam zatem , jeśli kogoś uraziłem moimi oburzającymi postami :vis: A Ty po co dodajesz posty, które nic sensownego nie wnoszą i są pisane .. nie wiem po co .. chyba dla samego pisania z nudów .

Co do spalania faktycznie nie będę sobie tym głowy zawracał . Chcę mieć w mojej Hondzi wszystko na tip -top zrobione , ale skoro się mieści w normie to :D

Widmo80
01.04.2017, 22:47
W końcu zacząłem robić jakieś konkretne kilometry i po zimowych wymianach , regulacjach itd , dzisiaj byłem w szoku ( najpierw myślałem że kontrolka od rezerwy się zepsuła i nie świeci ) Bo spalanie jakie odnotowałem to 4.9 L !! Nie oszczędzałem gazu i momentami na czarnym miałem 160 - trasa on/off 50/50 . Nie żeby minie cieszyło małe spalanie , ale to dobrze świadczy o kondycji królowej :) Może miłości potrzebowała .
Fajne moto z tej trójki :D Mam jeszcze RD07 i dr 650 , ale ostatnio kilometry robię trójką bo jakoś tak najfajniej ..

Mallory
11.04.2018, 15:28
Wczoraj tak ładnie było, że po pracy zamiast do domu od razu poleciałem gdzieś tam.... i nastąpiło testowanie... Najpierw (niemiecka::) autostrada - ok. 40 km - próby max speed po zimowym serwisie - 180 poszła - pierwszy raz tyle afrykę leciałem... gdybym był twardszy to pewnie powoli..powoli, poszła by ponad 180 ale miałem dla niej litość... od 180 baaardzo wolno przyspieszała...później szutry między polami... ostro..ostro na dwójce i trójce i równoczesne testowanie przeserwisowanego zawiasu... szła jak dzika... zawias wybierał:::))) plus miasto - razem dokładnie 100 Km i tankowanie - ten sam dystrybutor i ta sama stacja i pod korek identycznie - wyszło 7 litów prawie równiutkie ... nie jest źle jak na takie pałowanie sódemki bez A::)))
Zalałem do pełna i teraz zrobię pórbę minimalnego spalania na mieście... więc jakby ktoś spotkał emeryckiego kierownika na afrze w poznaniu w najbliższych dniach to pozdrawiam:::))) - ciekawe czy wytrzymam...

EDIT: zaczynam wierzyć że AT może pod 200 jechać... gdyby tak mieć w baku z 4 litry zamiast 24 jak ja miałem... gdyby waga jeźdźca byłą w okolicy 65 kg a nie jak u mnie 90 + ubiór... do tego wzrost tak z 175 cm i bardziej aerodynamiczny kształt a nie jak u mnie 192... wszytsko pododawać.. poodejmować + konkretny lepszy egzemplarz AT i może być pod 200...

Neo
11.04.2018, 16:08
(...)zaczynam wierzyć że AT może pod 200 jechać... (...) wszytsko pododawać.. poodejmować + konkretny lepszy egzemplarz AT i może być pod 200...

Pytanie tylko po co? Dla sportu można czasem sprawdzić górny pułap ale ustawiać wszystko pod licznik? To troszkę nie ten motocykl... Tak mi się wydaje...

Mallory
11.04.2018, 16:22
Pytanie tylko po co? Dla sportu można czasem sprawdzić górny pułap ale ustawiać wszystko pod licznik? To troszkę nie ten motocykl... Tak mi się wydaje...

EDIT....
powodów testowania może być kilka... a) zwykła ciekawość b) weryfikacja sprawności silnika c) weryfikacja ustawień gaźnika lub przełożeń...

Neo - miej litość nade mną:::))) i nie każ mi pisać za co cenię AT:::::))) i do czego jej używam zgodnie z przeznaczeniem:::)))

Tank
11.04.2018, 17:08
Tjaaa... Jak ja tak testowalem swoją 3AJ, to po 30stu kilometrach na /nie/niemieckiej autostradzie, złapałała na tłoku. (ale pusciła;) ) :)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

karol1989
11.04.2018, 18:10
Jeździłem 5 egzemplarzami CRF1000.
Vmax licznikowy na lekko 220, z kuframi i pasażerem 195.

Misza
11.04.2018, 18:45
RD07 na maxie jedzie jakieś 185km/h. Miarodajny test spalania nie może się w takim przypadku odbyć na odległości 30km - zrobiłem taki na odległości ok 1000km i wychodziło jakieś 9 litrów... :D

voytas
11.04.2018, 20:22
tiaaa , wskazania prędkościomierza a rzeczywistość , odnosi się to również do przebytej drogi i zużycia paliwa

Mallory
11.04.2018, 21:32
From tel: Ja sobie testowałem bo mistrz Szynszyll afre przegladał zimą. .. I robotę zrobił świetną. .. dzięki Jurek:::))) przed szynszylowym grzebaniem szła ok. 10-15 km mniej... i mniej dynamicznie .... acha i tak jak pisalem 40 km miasto kilkanaście do 20 drogi gruntowa i ok 40 km autostrada i max speed jako test tylko dwa razy przez chwilę dojścia do piku:::)) a nie przez cały czas szpula:::))) kocham ten sprzęt przecież .... reszta normalnie 120-130 na lekko nic nie powinno się stać. ... pobór w tych warunkach jest ok także wg. mnie....

Sławekk
11.04.2018, 21:44
Pytanie tylko po co? Dla sportu można czasem sprawdzić górny pułap ale ustawiać wszystko pod licznik? To troszkę nie ten motocykl... Tak mi się wydaje...

piosenka dla Ciebie :)

XRp2ytvPd7I

vanik
18.04.2018, 22:44
Mam podstawowe pytanie o kraniki - kiedy przelaczacie kranik na rezerwe w RD07? Gdy się zaczyna dusić, czy po jakiejś określonej liczbie km?

dawid8210
19.04.2018, 08:03
Zamiast patrzeć na tripa patrz na drogę. Afryka sama da znać jak trzeba na rezerwę, nic jej nie będzie jak na chwilę paliwa braknie.

kudlacz
19.04.2018, 20:13
Zamiast patrzeć na tripa patrz na drogę. Afryka sama da znać jak trzeba na rezerwę, nic jej nie będzie jak na chwilę paliwa braknie.

Uwielbiam ten moment przy wyprzedzaniu :at:

bukowski
19.04.2018, 20:22
Uwielbiam ten moment przy wyprzedzaniu :at:I tam, po paru razach w trakcie robisz ruch ręką, przekrecasz i idzie dalej.

Sent from my G8441 using Tapatalk

vanik
20.04.2018, 16:19
Dzień po moim poście odcięło mnie przy 140 podczas wyprzedzania dwóch ciężarówek, na szczęście na ekspresówce.
Już wiem jak to działa, mam natomiast kolejne pytanie. Gdy tankuję motocykl, to nie ważne na jakim kraniku jest ustawiony tak? Zawsze napełni się cały bak, niezależnie czy kranik na rezerwie czy full?

Mirek Swirek
20.04.2018, 16:27
Vanik, Ty sobie chłopie jaja robisz.
Jak masz kranik ustawiony w pozycje Rezerwa, to zatankujesz tylko 4,5 litra.
Jeśli masz kranik w pozycji On, to tankujesz do pełna.
Bacznie przy tankowaniu trzeba uważać na pozycje Kranika.

W pozycji Off nie zatankujesz nic...

hellwoot
20.04.2018, 16:28
Dzień po moim poście odcięło mnie przy 140 podczas wyprzedzania dwóch ciężarówek, na szczęście na ekspresówce.
Już wiem jak to działa, mam natomiast kolejne pytanie. Gdy tankuję motocykl, to nie ważne na jakim kraniku jest ustawiony tak? Zawsze napełni się cały bak, niezależnie czy kranik na rezerwie czy full?

Napełni się cały, nawet jak go będziesz od dołu tankował :D

Nie zapomnij tylko przy tankowaniu przekręcić z rezerwy na normalny - Bo jak zapomnisz to po następnym odcięciu będziesz pchał do stacji :haha2:

Widmo80
21.04.2018, 07:44
Dzień po moim poście odcięło mnie przy 140 podczas wyprzedzania dwóch ciężarówek, na szczęście na ekspresówce.
Już wiem jak to działa, mam natomiast kolejne pytanie. Gdy tankuję motocykl, to nie ważne na jakim kraniku jest ustawiony tak? Zawsze napełni się cały bak, niezależnie czy kranik na rezerwie czy full?

:haha2:
Mnie ten problem nie dotyczy- mam RD03 i tankuję zawsze za 50 zł :Thumbs_Up:

Misza
21.04.2018, 08:07
Gdyby ktoś pytał... Tankowanie od dołu też działa tylko strasznie długo trwa. Przetestowane dwa razy. Szczegóły dla zainteresowanych...

vanik
23.04.2018, 21:09
Zatem wychodzi mi bardzo ladne spalanie w cyklu mieszanym :) Zatankowalem do pelna na kraniku full, zrobilem 370 km, odcielo mnie i przejechalem 2 km na stacje na rezerwie. Weszlo 18 litrow do pelna. Wychodzi 4,84l na 100 km :)

bukowski
23.04.2018, 22:21
Zatem wychodzi mi bardzo ladne spalanie w cyklu mieszanym :) Zatankowalem do pelna na kraniku full, zrobilem 370 km, odcielo mnie i przejechalem 2 km na stacje na rezerwie. Weszlo 18 litrow do pelna. Wychodzi 4,84l na 100 km :)Slabo odkręcasz...
Powinna palić 6 :P

Sent from my G8441 using Tapatalk