View Full Version : Opony do crf1000
Grzechu2012
05.08.2016, 16:25
Czy koś już u siebie zmieniał?
Polecacie jakies ?
Osobiscie zastanawiam się nad mitas E07 lub K60 haidenau chociaz te ostatnie w moim poprzednim moto powodowaly dziwne wibracje z przodu przy 50-60km/h
karol1989
05.08.2016, 18:32
Używam Heidenau K60 Scout w CRF1000L.
W porównaniu z seryjnymi oponami:
- trakcja na suchym asfalcie porównywalna, na mokrym gorsza
- dużo lepsza trakcja w lekkim terenie
- gorsze prowadzenie i przede wszystkim gorasza zwrotność motocykla
- przy prędkościach do 50 km/h odczuwalne wibracje w przedniej części motocykla
- są głośniejsze
radiolog
05.08.2016, 19:03
Mam zamiar po asfalcie dojeździć fabryczne, a potem zgodnie z sugestiami na większość zastosowań pierlli mt90, a w teren mitas e09 tył i tkc 80 lum pirelli mt21 przód
tomajkAT
05.08.2016, 21:59
Po 3,5tyś km zmieniłem na K60. Z pewnością są to mocniejsze opony, trudniej je pewnie na ostrych szutrach uszkodzić. Ale przód jak koledzy wspominali robi jak traktor przy 50 no i głośne i to bardzo tak od 90 do 110 szybciej wycie ustaje.
Ktoś porównywał na własnym motocyklu MT90 i K60SCUT ?
Ludzie myślicie, że opony od nowej Afryki różnią się od opon starej Afryki?
Może rozmiarem.
Za to rozmiar macie ten sam jak KTM 950/990, a temat jest wałkowany już latami.
Czy jest sens następnej never ending story?
Opcja szukaj i czytanie. A nie nabijanie postów o tym co było już wiele razy powiedziane.
tomajkAT
05.08.2016, 23:12
Aleś teraz dowalił, jak łysy warkoczem o kant kuli.
Uciekam z podkulonym ogonem :D
Nie masz uciekać tylko poszukać informacji, które tu już dawno są.
tomajkAT
05.08.2016, 23:34
A nie skleiłeś może, że nie chodzi o INFORMACJE a o wymianę doświadczeń?
Wrzuć na luz, przecież forum jest od tego, właśnie żeby sobie pomagać/pogadać. Co potrafi googlacz to raczej większość tu obecnych wie.
Ale dzięki za dobre chęci.
radiolog
06.08.2016, 06:44
Nie masz uciekać tylko poszukać informacji, które tu już dawno są.
Kolego masz znaczek BMW w avatarze,a bluźnisz hehe, na naszym forum (bmw) temat opon i oleju jest nieśmiertelny ;-)
Ja myślę jednak ,że nawet najlepsza Afryka na najlepszych oponach nie dorówna Gs na zwykłych oponach używanych,takich nalewkach.
Chodzi o trakcje.Natomiast KTM nie ma tych wibracji w przednim kole bo oryginalne opony nie przenoszą już tych wibracji z silnika,które doskwierały modelom z poprzednich roczników.
Nie uważacie ,że Honda ma lepszą kulturę pracy silnika niż KTM?
No i co by było w sumie lepsze Afyka czy KTM na pierwsze moto?
Uśmiałem się :)
Wymiana doświadczeń? To nowa Afryka to jakiś cud techniki i inaczej się kółka kręcą? Wszystkie informacje o Mitasach, Heiadenauach czy innych są na tym forum i nie trzeba szukać w google.
A Forum Africa Twin to stan posiadania motocykla AfricaTwin to stan umysłu. Ale widać idzie nowe, w sumie już przyszło ;)
Calgon trafił w setno problemu. Choć jak wiemy to olej silnikowy i dobrze nasmarowany łańcuch decyduje o wswszystkim.
tomajkAT
06.08.2016, 12:12
Jeśli jest nowe to stare musi odejść :p
PS. No zajebieniście przyjmujecie w szeregi nowych, na zachętę gogolacz, no i w ogóle to się nie wychylaj, nie pytaj, szukaj, czytaj. Powiem że nie ważne czy nowe, czy stare, ważne, żeby się kręciło. Skoro komuś kto ma staż to przeszkadza, że nowi próbują nawiązać kontakt (choćby nieudolnie na początek) no to hmm.
Grzechu2012
06.08.2016, 12:44
nic nie poradzisz na szeryfów internetu :)
btw. ja nastawiam sie bardziej na on road i zastanawiam się nad:
Pirelli Scorpion Trail II
dunlop trailsmart
dunlop trailmax
Metzeler Tourance
ew. tkc70
radiolog
06.08.2016, 12:59
nic nie poradzisz na szeryfów internetu :)
btw. ja nastawiam sie bardziej na on road i zastanawiam się nad:
Pirelli Scorpion Trail II
dunlop trailsmart
dunlop trailmax
Metzeler Tourance
ew. tkc70
To bierz scorpiony, zaraz potem trailsmarty i będziesz zadowolony
Panowie luzik,wysublimowane poczucie humoru to podstawa na tym forum!
Tego nowego słowa nauczyłem się wczoraj u Slawka w garażu szykując mojego trytytkowca na wyjazd.
Co do opon to padło pytanie?
Sławciu jak myślisz czy ta tkc da radę w dojechać?
Padła odpowiedź
- Myśle ,że wrócisz😄
tomajkAT
06.08.2016, 17:41
Niezmiernie jestem rad, iż u szanownego starszego usera wywołałem salwy śmiechu :D
kristoch
07.08.2016, 22:12
Cześć! Też mi się kończą fabryczne Dunlopy (12kkm) i znalazłem trochę pozytywnych opinii o TKC70, a powyżej widzę raczej rekomendacje Pirelli MT90.
Przesiadłem się z GS-a i coraz częściej zjeżdżam z czarnego ale raczej na twarde i suche :drif:. Ktoś może miał doświadczenia z jedną i drugą i może porównać?
Dunlopy są fatalne na mokrym asfalcie i szukam czegoś lepszego + trochę bliżej off. K60 podobno śliskie na mokrym :-(
Dzięki za komentarze.
radiolog
07.08.2016, 23:08
Zgodnie z rekomendacją zamówiłem pirelli mt90 i zobaczymy
Podrzuć gdzie kupowałeś bo kończę K60 i też będę zamawiał Pirelli.
radiolog
08.08.2016, 08:39
Podrzuć gdzie kupowałeś bo kończę K60 i też będę zamawiał Pirelli.
oponytanio.pl
Myślałem , że tylko na forum BMW są tylko goście , którzy spuszczają się w temacie opon , żeby ich nowe motocykle miały hiper przyczepność na miejskich bulwarach 😀😀😀😀http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160808/59e6ae7a08f27b2ae9ac2ecfb083495a.jpg
Taki przykład bulwarówki 😂😂😂niestety nie mam zdjęcia nowej Afry w tym klimacie , ale myśle , że Radiolog zaraz podrzuci takowe 😜😜
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Myślałem , że tylko na forum BMW są tylko goście , którzy spuszczają się w temacie opon , żeby ich nowe motocykle miały hiper przyczepność na miejskich bulwarach 😀😀😀😀
Przecież powszechnie wiadomo że w BMW stabilność i przyczepność na bulwarach zapewnia zestaw 3 kufrów a opony dają tylko tzw. adwęczer look. :D
Adweczer look to wlasnie kufry i mega dodatkowe xenony, kolega kufrow nie sciaga twierdzac, ze w razie gleby nie porysuje motocykla. Jezdzi na nowym GSie tylko wokol komina, wychwala pod niebiosa, kiedys zabralem go na szybszy szuterem to powiedzial, ze jestem poj..ny
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Kurde, mimo tematu specjalnie wydzielonego do darcia lacha z BMW, spamujecie na temat GejeSow gdzie się da, nawet w tak ważnym temacie jak adweczer opony do (nie)bulwarowej Królewny. :) Kompleksy jakies czy co? :D
radiolog
08.08.2016, 11:44
Czarek ma na pewno jakiś kompleks, pewnie po Serku...w końcu sąsiadami są :)
Tank spokojnie ;-) wielu wlascicieli True Adwenczer bedzie uzytkowac tak samo swoje motki jak niektorzy na GSach, czyli McDonalds i do domu, kocham to forum hahaha ;-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
kristoch
08.08.2016, 22:35
Powiem tak: imho każdy "spuszcza się" (że zacytuję) jak lubi i w jakim temacie chce. Nie widzę gorszości ani lepszości w jeżdżeniu po asfalcie czy off, blisko czy daleko komina, na bmw czy at. Forum po to jest by pytać i odpowiadać - byle w temacie ;-), chyba że opony to krypto-temat wątku, a ja bardzo nieogarnięty jestem. I dziękuję za odpowiedzi!
W całym temacie chodzi o to , że forum idzie w kierunku forum BMW , a dokładnie w takim , którym najważniejsze jest posiadanie drogiego motocykla i miliona mniej lub bardziej potrzebnych dodatków do niego , a nie podróże nim . O tych dodatkach napisano już wszystko , a wolałbym poczytać ( i pewnie nie będę jedyny w tym ) jak ty pojechałeś tym swoim motocyklem nawet do MCDonalda i miałeś po drodze jakieś przygody 😀 Zauważyłem , że większość tych ludków , którzy kupują pierdylion dodatków do swojego motocykla pisze tu , żeby się tu pochwalić rzeczami , które dokupił do swojego moto , a nie ma ich inny posiadacz i właśnie jesteśmy na tym zajebistym forum świadkami narodzin kasty posiadaczy , a nie użytkowników ( dokładnie jak na forum BMW ) . Za chwilę już nie dowiem sie z tego forum jak dojechać na Magadan czy , które drogi w Kirgistanie są godne uwagi ......, ale na pewno dowiem się , kto co ma niepotrzebnego założonego do swojego motocykla , jaki olej wlać , żeby moto nie przegrzało się w korku do MCdriva itd .
Ps . To jakie opony zapewniają najlepszą przyczepność i oczywiście lans na dzielnicy ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grzechu2012
09.08.2016, 09:21
przyszło "nowe", czas się przyzwyczaić ;)
W całym temacie chodzi o to , że forum idzie w kierunku forum BMW , a dokładnie w takim , którym najważniejsze jest posiadanie drogiego motocykla i miliona mniej lub bardziej potrzebnych dodatków do niego , a nie podróże nim . O tych dodatkach napisano już wszystko , a wolałbym poczytać ( i pewnie nie będę jedyny w tym ) jak ty pojechałeś tym swoim motocyklem nawet do MCDonalda i miałeś po drodze jakieś przygody 😀 Zauważyłem , że większość tych ludków , którzy kupują pierdylion dodatków do swojego motocykla pisze tu , żeby się tu pochwalić rzeczami , które dokupił do swojego moto , a nie ma ich inny posiadacz i właśnie jesteśmy na tym zajebistym forum świadkami narodzin kasty posiadaczy , a nie użytkowników ( dokładnie jak na forum BMW ) . Za chwilę już nie dowiem sie z tego forum jak dojechać na Magadan czy , które drogi w Kirgistanie są godne uwagi ......, ale na pewno dowiem się , kto co ma niepotrzebnego założonego do swojego motocykla , jaki olej wlać , żeby moto nie przegrzało się w korku do MCdriva itd .
Ps . To jakie opony zapewniają najlepszą przyczepność i oczywiście lans na dzielnicy ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chyba nie ująłbym tego lepiej....
kristoch
09.08.2016, 11:38
W całym temacie chodzi o to , że forum idzie w kierunku forum BMW , a dokładnie w takim , którym najważniejsze jest posiadanie drogiego motocykla i miliona mniej lub bardziej potrzebnych dodatków do niego , a nie podróże nim . O tych dodatkach napisano już wszystko , a wolałbym poczytać ( i pewnie nie będę jedyny w tym ) jak ty pojechałeś tym swoim motocyklem nawet do MCDonalda i miałeś po drodze jakieś przygody 😀 Zauważyłem , że większość tych ludków , którzy kupują pierdylion dodatków do swojego motocykla pisze tu , żeby się tu pochwalić rzeczami , które dokupił do swojego moto , a nie ma ich inny posiadacz i właśnie jesteśmy na tym zajebistym forum świadkami narodzin kasty posiadaczy , a nie użytkowników ( dokładnie jak na forum BMW ) . Za chwilę już nie dowiem sie z tego forum jak dojechać na Magadan czy , które drogi w Kirgistanie są godne uwagi ......, ale na pewno dowiem się , kto co ma niepotrzebnego założonego do swojego motocykla , jaki olej wlać , żeby moto nie przegrzało się w korku do MCdriva itd .
Ps . To jakie opony zapewniają najlepszą przyczepność i oczywiście lans na dzielnicy ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Coś czułem, że jednak nie ogarnąłem :-). Myślałem, że w tym wątku można zapytać o opony - tak zwyczajnie (skoro sam nie mam doświadczenia), a prawdziwy temat jest o wyższości wyjazdów na Magadan nad lansem na dzielnicy i byciem nad posiadaniem. I, że forum już nie to... Pewnie, żeby utrzymać kultowość tego forum, warto rozważyć zamknięcie go dla nowych uczestników - bez sarkazmu piszę. Wprawdzie nie mam porównania z forum bmw bo nie zaglądałem gdy miałem gs-a ale wierzę, że jest jak piszesz. A'propos, jaki adres.? Dzięki.
A wracając do pytania: które z dwóch byś rekomendował tkc70 czy mt90? Pytam o Twoją osobistą rekomendację - nie które zapewniają najlepszą przyczepność.
PS. Chciałem się wybrać na jakiś zlot Afrykańczyków, ale teraz się boję :-). O przygodach też strach pisać bo może nie takie jak trzeba będą...
Coś czułem, że jednak nie ogarnąłem :-). Myślałem, że w tym wątku można zapytać o opony - tak zwyczajnie (skoro sam nie mam doświadczenia), a prawdziwy temat jest o wyższości wyjazdów na Magadan nad lansem na dzielnicy i byciem nad posiadaniem. I, że forum już nie to... Pewnie, żeby utrzymać kultowość tego forum, warto rozważyć zamknięcie go dla nowych uczestników - bez sarkazmu piszę. Wprawdzie nie mam porównania z forum bmw bo nie zaglądałem gdy miałem gs-a ale wierzę, że jest jak piszesz. A'propos, jaki adres.? Dzięki.
A wracając do pytania: które z dwóch byś rekomendował tkc70 czy mt90? Pytam o Twoją osobistą rekomendację - nie które zapewniają najlepszą przyczepność.
PS. Chciałem się wybrać na jakiś zlot Afrykańczyków, ale teraz się boję :-). O przygodach też strach pisać bo może nie takie jak trzeba będą...
Kup jedne a jak się skończą drugie i będziesz miał własne zdanie.
Z przykrością napiszę tu o oponach, a konkretnie o TKC 70.
Co prawda w rozmiarze Trampkowym, co może mieć wpływ na doznania, ale jednak...
Po pierwsze - tył TKC 70 jest cholernie śliski na deszczu. O ile jest świetnie na suchym, tak na mokrym to nieprzyjemnie zaskakuje. Osobiście podejrzewam, że winien jest ciągły pasek bieżnika na obwodzie opony, no ale .. zrywanie przyczepności Trampkiem na trzecim biegu sugeruje, że nowa Afryka zrobi to i na piątce.
Po drugie - przód TKC 70 ma jakąś dziwną przypadłość związaną z myszkowaniem (czasem szarpaniem wręcz) przodu przy szybszej jeździe > 120 kmh. To takie trochę dziwne zjawisko, ale przy np. powiewie wiatru, czy lekkim ruchu kierownicą, motocykl potem wykonuje jeszcze kilka podobnych ruchów. Takie jakby baaaardzo delikatne shimmy. Trochę zanika w miarę zużycia opony, ale wymusza uważną jazdę i jest zdecydowanie nieprzyjemne, co gorsza nie zawsze występuje.
Oba zjawiska mogą nie występować w innych rozmiarach opon, ale zaobserwowane na przynajmniej dwóch motocyklach (TA 650, TA 700). Jeśli wystąpią w AT, to mogą być nieprzyjemne przy większej mocy.
Cześć! Też mi się kończą fabryczne Dunlopy (12kkm) i znalazłem trochę pozytywnych opinii o TKC70, a powyżej widzę raczej rekomendacje Pirelli MT90.
Przesiadłem się z GS-a i coraz częściej zjeżdżam z czarnego ale raczej na twarde i suche :drif:. Ktoś może miał doświadczenia z jedną i drugą i może porównać?
Dunlopy są fatalne na mokrym asfalcie i szukam czegoś lepszego + trochę bliżej off. K60 podobno śliskie na mokrym :-(
Dzięki za komentarze.
Podobno jak babci wzrosną wąsy to zostaje dziadkiem.
Grzechu2012
09.08.2016, 13:38
Mialem K60 w xtz750 co prawda zrobilem na nich tylko 7000km ale nie doswiadczylem uslizgow na mokrym jedynie co mnie wkur... to te wibrowanie przodu w okolicach 50km/h
Trza szybciej jechać ;). K60 na mokrym o niebo lepsze od seryjnych Dunlopów.
Grzechu jak mowi nasz forumowy kolega mistrz Polski w motocrossie - Gaz jest twoim przyjacielem ;-)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
kristoch
10.08.2016, 23:20
Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Zamówiłem TKC70, żeby było inaczej i nad czym "się spuszczać" - znaczy żeby różnorodność wśród ludzi była. Może będzie okazja by się wymienić (min. poglądami) i porównać w tych samych warunkach.
radiolog
12.08.2016, 14:07
Pytanie jeżeli opona zalecana jest 150/70 r18, to na ile mogę zamienić bezpiecznie? Np 130/80 18 bedzie ok?
madafakinges
12.08.2016, 14:21
Nie będzie.
Felga w nowej afrze ma taką samą szerokość jak w ktm i wszystkie opony poniżej 150 układają się na kwadratowo, mocno ograniczająć możliwość składania się.
Jeżeli, ma być to typowa kostka to 140 ujdzie. Polecam pirelli rally, dunlop d908rr - opony wytrzymują długo i dobrze sprawują się na czarnym, nawet na mokrym.
Jeżeli opona szosowa to tylko 150.
Ja żeby mieć większy wybór opon w teren zrobiłem sobie drugie koło z felgą o szerokości 2,5 cala(fabrycznie 4cale)
64449
na taką felgę mogę zakładać sobie 120-140 więc pełna gana opon off czeka.
radiolog
12.08.2016, 14:56
Chodzi mi o typową kostkę do terenu, bez składania się na czarnym.
Czyli 140/80 18 bez problemu?
W kacie 140 latala jak ta lala. Wiec i w CRF powinno byc dobrze.
radiolog
12.08.2016, 15:42
Niechodzi mi o podróże tylko off niedaleko domu hehe
W kacie do dzidowania mialem Pirelli mt21 w rozmiarze 140/80/18
tomajkAT
18.08.2016, 13:25
Czy ktoś już naprawiał w terenie gumę w nowej Afryce?
Postraszył mnie gość w serwisie, że ręcznie zdemontować oponę by dobrać się do dętki, to będzie poważny problem w terenie bo niby bardzo płytka felga. Jakoś tak mi się widzi taka sama jak i inne, no ale.
Zbieram komplet kluczy i łyżki do demontażu, przydałyby się z nakładkami do alu by nie poobdzierać felg, ale same jakieś kobyły po 500-600mm gdzie to do kufrów pakować.
hellwoot
18.08.2016, 14:04
Nie zapomnij o wyważarce statycznej. Słyszałem, że nowa afryka nie może jeździć na niewyważonych kołach.
szkotu1,
daj na luz.
Pisz radiologu jak tam się na pirelkach lata? Kateemiarze nie ściemniali, że taka pro jest?
;)
dawid8210
18.08.2016, 15:02
tomajkAT, zacznijmy od tego że kufry w terenie to zło.
tomajkAT
18.08.2016, 15:27
Jak ja uwielbiam takich mondralińskich.
Szkotu1 czemu kurcze statyczną? może lepiej dynamiczna i za sobą mobilny serwis opon.
Przecież nowa afra wymaga precyzji nie to co stare klamoty RD07
No spokojnie, napisałem kufry ale to tak chodzi o bagaż. Mam torbę z sakwami.
Faktycznie pieprzyć to, po co ja się pytam, większość gówniarzy jak robiłem koła przy motocyklach jeszcze nie skakała z jajko na jajko, a teraz to są takie bystrzachy.
Ale syf, chrzanię to.
hellwoot
18.08.2016, 15:34
Co to za śmiechy? mi to mechanik z serwisu hondy powiedział!
tomajkAT, też daj na luz.
Jakie to ma znaczenie czy stara czy nowa? Gdybym w starej miał nowe felgi, a nie wytłuczone przez 20 lat po Bóg wie czym i Bóg wie gdzie, to też bym wyważał. Gdybym starą latał po 160 kmh też bym wyważał. W aucie starym czy nowym każdy (?) wyważa, a w starym/nowym moto nie można?
szkotu1, czym poparł swoją wypowiedź?
tomajkAT
18.08.2016, 15:53
Łatka to akurat tyle zmieni w wyważeniu koła że strach się ruszyć w ogóle.
Tommi robiłeś koła w terenie? zakładam że tak, wyważałeś? sądzę że nie, więc o co kaman? Co do felg, skoro nowe, to co w tym dziwnego, że człowiek stara się by wyglądały w miarę jak najdłużej? Czort wie na ile ta powłoka jest wytrzymała by przy zrywaniu łyżkami nie popierdzielić, czarne to zaraz widać będzie uszkodzenia, opony twarde więc pewnie i tak łatwo nie będzie.
tomajkAT, ależ ja się nie czepiam, pisze tylko, że nie ma co wprowadzać podziału stara/nowa, bo obydwie są zajebiste!
tomajkAT
18.08.2016, 16:27
Kto wprowadza podział? Obydwie są zajebiste (choć czy nowa jest taka to się okaże dopiero za parę sezonów) ale są też całkiem inne. Jeśli kondoniarz mówi że płytka felga i ciężko będzie walczyć ręcznie to albo pier.....oli głupoty, albo nie wie komu.
Pytałem się czy ktoś już zwalał gumy ręcznie w nowej, nie miałem starej więc nie wiem jak idzie łyżkowanie a płytka felga tego z pewnością nie ułatwia. A mnie tu wyjeżdżają z bzdurami jak wyważarka w terenie.
Łatka nie wpływa na wyważenie opony, ważne żeby zaznaczyć i zamontować z powrotem gumę na swoim miejscu, ale to to już banały są.
Ach zapomniałbym, w heidenałach kropeczki czerwone na wentyl namalowali, ciekawe ile czasu wytrzymają.
Nie żebym się wymądrzał Tomajk, ale nic Ci nie da tej wiedzy co praktyka. Trzeba zdjąć łyżkami i zobaczyć. W czarnej dupie i tak nie będziesz mieć wyboru.
radiolog
19.08.2016, 11:30
szkotu1,
daj na luz.
Pisz radiologu jak tam się na pirelkach lata? Kateemiarze nie ściemniali, że taka pro jest?
;)
Narazie mało nalatane, ale przynajmniej po czarnym nie jest gorsza niż fabryczna, jak coś więcej nakręcę to zobaczymy co robi w terenie, myślę że po TT event powiem coś więcej
Ooo a taki mankament znalazłem, skoro fabryka wymysliła odważniki zaciskane na szprychy, to czemu dostałem w aso takie?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160819/53926aa76bf12371050f0bc5257cfadc.jpg
Czy mam jednak to reklamować?
Ewidentnie reklamować i pamiętać o krawacie(bo klient w krawacie jest mniej awanturujący się). Jak mogli te głąby odważniki nakleić. No jaaaakkkk????
:mur:
Narazie mało nalatane, ale przynajmniej po czarnym nie jest gorsza niż fabryczna, jak coś więcej nakręcę to zobaczymy co robi w terenie, myślę że po TT event powiem coś więcej
Ooo a taki mankament znalazłem, skoro fabryka wymysliła odważniki zaciskane na szprychy, to czemu dostałem w aso takie?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160819/53926aa76bf12371050f0bc5257cfadc.jpg
Czy mam jednak to reklamować?
A to ma jakiekolwiek znaczenie jakie są ciężarki? Jak opony wyważone poprawnie to w czym problem?
radiolog
19.08.2016, 19:21
Pewnie żadne, ale w fabryce wymyślili na szprychach, może takie w piachu rzadziej odpadają, a może felga dla takich przyklejanych jest za wąska, tu są dokładnie na styk z rantem, w bmw były przyklejane, ale wypadało to w środku felgi,a nie na obrzeżu
:lol8::lol8::lol8::lol8::lol8::lol8::lol8:...Panow ie nie przesadzajcie,ja tez szykuje sie do zakupu CRF i nie chcialbym miec jakichs fobii.:haha2:
Ja tak mam w EXC i mimo ciorania w ostrym terenie nic nie odpadlo i UA bez problemow objechalo, na pewno wytrzyma w CRF
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
radiolog
19.08.2016, 20:27
To po grzyba skośnoocy wymyślili na szprychach
hellwoot
19.08.2016, 20:36
Wymyślili szkopy :D Takie na szprychy to bardziej do harlejuf. Tylko szybciej odpadają niestety, naklejane lepsze.
tomajkAT
19.08.2016, 20:52
Wymyślili żeby było lepiej, ale po co lepiej jak może być po "staremu".
kristoch
27.09.2016, 21:30
Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Zamówiłem TKC70, żeby było inaczej i nad czym "się spuszczać" - znaczy żeby różnorodność wśród ludzi była. Może będzie okazja by się wymienić (min. poglądami) i porównać w tych samych warunkach.
Krótka opinia o TKC70 po 5kkm na nowej AT:
Zarówno przód jak i tył są nieporównywalnie lepsze od fabrycznych Dunlopów. W każdych warunkach. Różnica najbardziej zauważalna na mokrym asfalcie, na korzyść TKC oczywiście. TKC trzymają na mokrym lepiej niż dunlop na suchym. Dotyczy temperatur 2 - 35 st C.
Najmniejsza różnica na suchym szutrze i kamieniach.
Oczywiście TKC70 nie dają rady na błocie itp, ale tego sie spodziewałem.
Ogólnie bardzo polecam do wszelakich nawierzchni DROGOWYCH.
Aaa: na obu kołach dętki Michelin UHD 4mm - bez problemów, choć temperatury opony wysokie. Zużycie: ok 40%
PS
Dzięki Hubertowi z motogumy.pl za super obsługę!
Też mam dobra opinię o nich tylko w Tenerce mi przód z kostkował ale to chyba przez zawias za miękki.
07 A-gent
27.09.2016, 22:00
:(A to ma jakiekolwiek znaczenie jakie są ciężarki? Jak opony wyważone poprawnie to w czym problem?
nie są złote? :(
radiolog
03.10.2016, 07:50
Update po BT2016, scorpion mt90 dają radę, jedynie wymiękają na mokrej trawie na ostrych podjazdach i zjazdach, no i myślę na błotnym cieście.
Zdecydiwanie opona 50/50
Metzeler sahara 3 - wrzuciłem na przód, wcześniej k60 scout. Wyje tak samo, przy małych prędkościach "wibruje" podobnie , ale za to w piachu idzie jak po sznurku. Na asfalcie mam wrażenie, że też jest lepiej, chociaż scouta bardzo lubię i nie mam do niego zastrzeżeń - jest miększa i lepiej tłumi na dziurawym asfalcie z tysiącem łat. Błota jeszcze nie było, więc nie powiem.
Krótka opinia o TKC70 po 5kkm na nowej AT:
Zarówno przód jak i tył są nieporównywalnie lepsze od fabrycznych Dunlopów. W każdych warunkach. Różnica najbardziej zauważalna na mokrym asfalcie, na korzyść TKC oczywiście. TKC trzymają na mokrym lepiej niż dunlop na suchym. Dotyczy temperatur 2 - 35 st C.
Najmniejsza różnica na suchym szutrze i kamieniach.
Oczywiście TKC70 nie dają rady na błocie itp, ale tego sie spodziewałem.
Ogólnie bardzo polecam do wszelakich nawierzchni DROGOWYCH.
Aaa: na obu kołach dętki Michelin UHD 4mm - bez problemów, choć temperatury opony wysokie. Zużycie: ok 40%
PS
Dzięki Hubertowi z motogumy.pl za super obsługę!
A ja ją odrzuciłem bo niby na linii frontu nie na nic do odrzucenia wody...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161003/66f22d23b20a346c7489528f7b716e8c.jpg
A ja ją odrzuciłem bo niby na linii frontu nie na nic do odrzucenia wody...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161003/66f22d23b20a346c7489528f7b716e8c.jpg
Ja się zastanawiam nad Michalin Komandor 2 ale to zaprojektowane na Cruiser i podobno wytrzymuje 40.000 km
madafakinges
04.10.2016, 07:00
Jeśli chcesz tylko na asfalt to ja mam teraz conti attac 2 w KTM.
http://cdn1.bikebandit-images.com/product_images/co/450/conti-trail-attack-2-dual-sport-tire.jpg
Tył ma juś ponad 10tyś. Zrobiłem ma nich Alpy i Bałkany asfaltowo z babą i bagażami, poza tym znęcam się na nich na słowackich winklach stasznie i zostało z tylu trochę mniej niż pół... Zajebiste na mokrym, bezszelestne i super stabilne, jedno 'ale'; absolutnie nie nadają się na zjechanie z asfaltu, dlatego wg. mnie lepsze mt90
Jeśli chcesz tylko na asfalt to ja mam teraz conti attac 2 w KTM.
http://cdn1.bikebandit-images.com/product_images/co/450/conti-trail-attack-2-dual-sport-tire.jpg
Tył ma juś ponad 10tyś. Zrobiłem ma nich Alpy i Bałkany asfaltowo z babą i bagażami, poza tym znęcam się na nich na słowackich winklach stasznie i zostało z tylu trochę mniej niż pół... Zajebiste na mokrym, bezszelestne i super stabilne, jedno 'ale'; absolutnie nie nadają się na zjechanie z asfaltu, dlatego wg. mnie lepsze mt90
Też byłem na nich w Alpach, na asfalt super guma, tyl wystarczył na 12tys km, tyle, ze to opona tylko na asfalt.
1190 wypuszczają na takich i co ja się w serwisie nasluchalem że są super na szutry i nawet na teren
Mialem te gumy od nowosci i tak jak koledzy napisali na asfalcie bajka, bardzo ciche i dobrze kleja na winklach, poza asfalt strach zjezdzac. Nie wiem jak jest z ich trwaloscia bo sprzedalem po kilku tys km moto
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Mialem te gumy od nowosci i tak jak koledzy napisali na asfalcie bajka, bardzo ciche i dobrze kleja na winklach, poza asfalt strach zjezdzac. Nie wiem jak jest z ich trwaloscia bo sprzedalem po kilku tys km moto
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
To oryginalne g00vno z CRF to ni na asfalt ni off. Raz z jakiejs łąki nie mogłem wyjechać
Pisalem o Conti attack
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
kristoch
05.10.2016, 07:56
A ja ją odrzuciłem bo niby na linii frontu nie na nic do odrzucenia wody...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161003/66f22d23b20a346c7489528f7b716e8c.jpg
Też miałem wątpliwości. W Rumunii przejechałem 2 dni w deszczu w temperaturach 4-12 st. C (:-( tak wyszło). Wprawdzie na asfalcie nie nie było kałuż ani głębokiej wody ale byłem pod ogromnym wrażeniem jak dobrze guma trzymała zarówno przy hamowaniu jak i w zakrętach na różnej jakości i mokrej nawierzchni. To jest b. miękka opona, a rowki w rzeczywistości są większe niż wyglądają na zdjęciach - zobaczymy jak wyjdą porównania do innych ale oryginalnych dunlopów z pewnością nigdy już nie kupię. Przód tkc70 już nie jest tak dużo lepszy jak tył.
radiolog
06.10.2016, 22:42
Nowy gracz i są rozmiary AT
http://www.mcnews.com.au/pirelli-introduce-new-scorpion-rally-str/
bukowski
07.10.2016, 09:35
Hubert? Ja bym się pisał na pierwszy komplecik :)
A ja coś słabo widzę zastosowanie tego poza czarnym. Małe odstępy pomiędzy dużymi kostkami, byle błoto to zapcha i nie będzie trakcji. Na mokrej trawie też raczej nie pociągnie. Na ostatnim wyjeździe kumpel miał założone Kenda Big Block i w błocie na TDM900 :eek: radziły sobie najlepiej. Moje nowe TKC80 nie dawały rady a on odkręcał i jechał. Na czarnym też mówił że sprawdzają się dobrze ale było sucho.
No to jakie gumy polecasz na Pamir ? Co z przodu, co z tyłu ?
Jak jedziesz na kołach w obie strony i nie chcesz zmieniać po drodze to K60 w zupełności wystarczą. Teraz na przód założyłbym chyba jednak TKC80 bo subiektywnie jakoś lepiej mi pasuje. Tam nie ma extremów. W zasadzie sam asfalt na dojazdówce a reszta szutry + troszkę piachu i błota. Do objechania dowolnym motocyklem.
Jeśli na miejscu chciałbyś dużo offa to lepiej na dojazd dałożyć dowolne szosowe opony a na miejscu zmienić na kostkę.
Dziękuję za odpowiedź. Tak mi po głowie chodzi od dłuższego czasu, uniwersalny zestaw: przód TKC80, tył K60 Scout. Na off się nie nastawiam, bo nie umiem. Tylko kiepskie drogi i szutry.
radiolog
08.10.2016, 09:57
To na szutry i kiepskie drogi asfaltowe starczą, 90% dróg załatwiają scorpiony mt90 a/t
Nie wiem tylko na ile starczą. K60 bez bólu 20k zrobisz.
Po dzisiejszej rozmowie z Qrczakiem tez zdecydowalem sie wyrzucic nowe gumy i kupic cos do jazdy.Conti Trial Atack,TCK70 lub Pirelii MT90 wchodza w gre.
Co raz więcej pojawia się na forum spamerów.
Odgrzeję trochę kotleta. Mefo Super Explorer .
http://ez.smugmug.com/Motorcycles/2007-KTM-990-Adventure/i-gdTthM7/0/L/20130913_180453-L.jpg
Wydaje mi się że to takie K60 z tym że w rozmiarze NAT bez paska na środku. Chodzi mi o przebieg, czy wytrzyma toto 15 tysi (80% po czarnym)? Miał ktoś styczność i może coś więcej powiedzieć? Na zachodnich forumach zdania są podzielone i trudno coś wnioskować.
bukowski
16.12.2016, 11:26
Ja dziś zamowilem mitasa 09 dakar na tył i mt21 na przód. Pewnie będzie dobrze
W terenie pewnie tak. Mnie interesuje konkretnie możliwy przebieg na MEFO SE. Ktoś miał styczność?
tomajkAT
16.12.2016, 13:57
Jaki qużwa przebieg, przecież K60 to TRYPLE nie pojedziesz tym w terenie.
K60 wytrzymają trasę do Chin, ale przecież to są beznadziejne gumy, więc ?
K60 wytrzymają trasę do Chin, ale przecież to są beznadziejne gumy, więc ?
Pod jakim względem beznadziejne? Jedyne co mi wadzi to ten pasek na środku w rozmiarze NAT stąd pytam o MEFO.
Na tym kole z pomarańczowym paskiem długo nie pożyje! :D:D:D
Pod jakim względem beznadziejne? Jedyne co mi wadzi to ten pasek na środku w rozmiarze NAT stąd pytam o MEFO.
Zrób sobie narzynkę w pasku w k60 i będziesz miał to samo. Przecież to sama nalewka ogarnięty wulkanizator Ci to ogarnie. Wiem zalatuje druciarstwem, ale to chyba pewniejsze niż wskakiwanie na nowe, mało popularne opony.
madafakinges
16.12.2016, 14:13
Po co wyważasz otwarte drzwi... Przecież lc8 ma takie same rozmiary. Tam sprawdza się najlepiej pirelli scorpion mt 90 do jazdy 80/20. W dziku wytrzymuje ponad 10tyś. więc w afrzer spokojnie zrobi 15....
Opona jest super na asfalnie mokrym i suchym, a na szutrze trzyma prawie jak TKC.
radiolog
16.12.2016, 14:58
Pisałem o tym, ale nie wierzy hehe, zrobiłem na niej i TT event i BT i po jeździe po kamiorach nie ma śladu na bieżniku, a na e09 po Motorfescie na jurze były wyraźne ślady.
Radio, jak cię pytałem to zeznałeś że zrobiłeś na nich 3-4 tysie a ja pytam o 15, opony te widziałem po mniejszych przebiegach i nie wydaje mi się że dadzą radę zrobić 15K motocyklem ważącym ok 350 kg. STąd pytam czy ktoś ma lub miał do czynienia z Mefo. Drzwi wyważać nie zamierzam i swoja koncepcję mam ale sprawdzam też inne opcje.
radiolog
16.12.2016, 16:07
W Mefo się kostki urywały
tomajkAT
16.12.2016, 16:24
K60 spokojnie dają radę na 25tyś cuzamen, ten pasek to tylko takie wrażenie, czy zasłyszane z neta? mocno przeszkadza? Ta trasa którą robiłeś to jest wybitnie pod takie gumy. To że wszyscy psioczą nie znaczy, że znajdziesz coś lepszego. Nawet jeśli, to wolę jechać na świeżych K60 niż wygrzebanych paroletnich INNYCH może i lepszych TEORETYCZNIE.
To że K60 dadzą radę z takim przebiegiem to wiem a pasek psuje robotę w terenie i to moje wrażenia a nie z neta. Porównując mniejszy rozmiar K60, który paska nie ma czuć i widać różnicę. A pytałem czy ktoś ma doświadczenie z Mefo bo konkretnie opinia użytkownika w tym temacie mnie interesuje a jak zwykle dwie szufle informacji odnośnie kompletnie innych opon. Nie było pytania w takim razie bo szkoda tłuc powietrze.
Emek, też myślałem o tych gumach i chyba nie pozostaje nic innego jak kupić i się przekonać. Tutaj niczego się nie dowiesz. Zawsze będzie za i przeciw
http://www.zenoverland.com/tyres_tubes/mefo_s_explorer.html
mi tez się podobają :at:
radiolog
26.12.2016, 08:25
Ciekawostka, ze rozmiar afrykański nie ma homologacji na asfalty w Europie? To byłoby niedobrze, w przypadku bum ubezpieczyciel wypiąłby się na wypłatę odszkodowania
http://www.zenoverland.com/tyres_tubes/mefo_s_explorer.html
mi tez się podobają :at:
Ale fajna opona. Ciekawe, jak trzyma na mokrym asfalcie ?
radiolog
21.03.2017, 10:03
Od dzisiaj Motoz Tractionator Adventure inne są dostępne w Maladze
radiolog
21.03.2017, 16:13
Company name: SOLOSON IMPORT SPAIN,S.L
2. Company address: CALLE JIMERA DE LIBAR ,7 POLIGONO LA ESTRELLA .29006 MALAGA
225 euro z przesyłką do Polski, juz wiem, komplet czy jeden czy pięć 225 każdy
Będziesz brał? Jak bierzesz to ja też się.podłączę.
Ja właśnie odebrałem Pirelli Scorpiony. Zobaczymy jak się spiszą. Fabryczne gumy wytrzymały 12 tys km.
JA chyba jednak zdecyduje sie na tyl zalozyc Pirelli Scorpion MT90 A/T.I teraz mam pytanie.Mam prawie nowa TKC80 na przod i szkoda zeby lezala a ja zebym kupowal pirelke na przod.Myslicie ze conti i pirelli dogadaja sie?
bukowski
11.04.2017, 10:29
TKC80 z przodu w mojej opinii jest genialna. Teraz mam pirelkę, jest jakby pewniejsza w błocie, podobna w piasku, ale dużo słabsza na czarnym - bo jednak wibruje, podczas gdy TKC zachowuje się niemal jak szosówka.
TKC80 z przodu w mojej opinii jest genialna. Teraz mam pirelkę, jest jakby pewniejsza w błocie, podobna w piasku, ale dużo słabsza na czarnym - bo jednak wibruje, podczas gdy TKC zachowuje się niemal jak szosówka.
Taktylko ze TKC w blocie zakleja sie i nie czysci a na asfalcie zabkuje momentalnie i huczy. Co do trzymania nie mam uwag, tyle ze dla mnie zalety tej opony koncza sie wlasnie w tym miejscu.
Pozdro
W moim przypadku ja ja poprostu mam z XCH.Szkoda zeby lezala,a po blocie tez nie bede jezdzic,raczej po kamieniach.
bukowski
11.04.2017, 18:15
Dubel, mi wyzabkowala po 30 kkm z okładem, dwukrotnie. W tym czasie wymieniłem 2x tkc i 3x mitasa ( w tym jedna 10, która zeszła po 7 kkm). Ale to było na rd07.
radiolog
14.08.2018, 00:38
po 6000 karoo str wygląda na kwadratową, dużo asfaltu,ale nigdy powyżej 130 km/h i nigdy przeładowana. Trochę to dziwne,że zużywa się bardziej na środku.
Efekt odkrecanie tylko na prostej?5
radiolog
14.08.2018, 17:18
Tak wyglada, starło sie to wyżłobienie na klocku8221982220
A tak w nowej, upodobniła się do pirelli strhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180814/5e9e8ecf025518d6e64c00daec7e76f7.jpg
Tak wyglada, starło sie to wyżłobienie na klocku
A tak w nowej, upodobniła się do pirelli str
Oprócz ww. zużycia, odkryłeś jeszcze jakieś wady? Zadowolony jesteś z opon?
Kupiłbyś je jeszcze raz?
radiolog
14.08.2018, 20:27
Kupiłbym, opona na czarnym jedzie jak po sznurku, shimmy nie ma nawet przy 160.
Według mnie nie jest głośna.
Jak ktoś jeździł na karoo 3 to podobnie kładą się w zakręt
Zobaczymy co będzie po następnych paru tysiącach
bukowski
14.08.2018, 21:16
Kupiłbym, opona na czarnym jedzie jak po sznurku, shimmy nie ma nawet przy 160.
Chyba laski nie robi. Motozy, które odkupiłem od Ciebie nie miały shimmy do 190. Przy przebiegu 7k zaczynają lapac powyżej 160, ale lekko i rzadko. Myślę, że problemem jest wyzabkowany przod, tak się zlozylo, ze ten zestaw u mnie zrobil wiekszosc po czarnym.
Tył spokojnie do 11 dobije.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180814/525f7a90c8f0e21dc04eea386deaa6b6.jpg
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
No wlasnie jak to. Jest z ta shima? W moim f650gs nigdy jej nie odczuwalam a tu ostatnio przy 140 szok , czy to moze byc przez zuzyte opony serio?
Dodam ze ostatnio mialam wymieniane lozysko glowki ramy...
Chyba laski nie robi. (...)
Laski na pewno nie... :lol8:
Sorki, nie mogłem się powstrzymać :D
bukowski
14.08.2018, 21:54
No wlasnie jak to. Jest z ta shima? W moim f650gs nigdy jej nie odczuwalam a tu ostatnio przy 140 szok , czy to moze byc przez zuzyte opony serio?
Dodam ze ostatnio mialam wymieniane lozysko glowki ramy...Shimmy is magic
Przednia opona zawsze robi wężyk, taka już uroda układu żyroskopowego motocykla. Tyle, ze normalnie to się nie poglebia, jeśli występuje shimmy czyli pogłębiające się wężykowanie przedniego koła, oznacza to problem z geometrią. Wyzabkowana opona wprowadza kolo w niestabilność, choć raczej nie doprowadzi do utraty kontroli. Jeśli masz przy 140 shimmy to raczej jest coś nie tak.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
No wlasnie nigdy nie byla tak wyczuwalna, baaa wezykowala tak ze ciezko bylo manewrowac. Przy 120wszysyko ok, przy 140strach bylo jechac. Nigdy wczesniej nie mialam takich problemow, mocnp bylam zdziwiona..
Sprawdż czy koła idą jednym śladem.
radiolog
15.08.2018, 08:46
Motozy, które odkupiłem od Ciebie nie miały shimmy do 190. Przy przebiegu 7k zaczynają lapac powyżej 160, ale lekko i rzadko. Myślę, że problemem jest wyzabkowany przod, tak się zlozylo, ze ten zestaw u mnie zrobil wiekszosc po czarnym.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
No i to jest dla mnie nie do pojęcia, bo u mnie zawsze w przedziale 120-130 wpadały w taką shimę, że myślałem że się wypierdole
No i to jest dla mnie nie do pojęcia, bo u mnie zawsze w przedziale 120-130 wpadały w taką shimę, że myślałem że się wypierdole
Moze z moto cos nie tak? skoro te same opony na innym moto shimy nie maja?
Myślę, że to kwestia przyłożenia się gumiarza do wykonywanej pracy.
radiolog
15.08.2018, 10:31
Moze z moto cos nie tak? skoro te same opony na innym moto shimy nie maja?
Chyba nie ,bo zawsze wymieniam w tym samym miejscu, a tylko w Motozach była taka przerażająca shima.
W dodatku zawsze robię mały test, jadąc koło 100 km/h wybijam motocykl ze stanu równowagi, uderzając w jeden z koniec kiery, moto zaczyna wężykować i po chwili się stabilizuje, w Motozach takie działanie powodowało,pogłębiające się wężykowanie, bardzo nieprzyjemne doznanie, trzeba było przyhamować .Pewnie gdybym miał amor skrętu nie byłoby tematu.
Coś może być na rzeczy bo ja latałem na dwóch motocyklach na Motozach i żadnej shimmy nie było.
Myślę, że to kwestia przyłożenia się gumiarza do wykonywanej pracy.
Gumiarz odpowie Ci, ze to kwestia pilnowania odpowiedniego ciśnienia i w 90% przypadków będzie miał rację.
Gumiarz odpowie Ci, ze to kwestia pilnowania odpowiedniego ciśnienia i w 90% przypadków będzie miał rację.
Pozwolę sobie się nie zgodzić :)
Dobrze wykonana praca pozwoli na użytkowanie bez konieczności ciągłego sprawdzania ciśnienia.
Chodziło mi o poprawne wyważenie koła.
radiolog
17.08.2018, 11:19
Kolega ma pirelli str, chyba mniej podatne na scieranie pośrodku https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180817/645af29b8905e5aea948d8ba04b5e8b9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180817/fdeb84483caf76c2685af97065533c92.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180817/27ba814c6ec2b57a4fa2a13bc1e697cb.jpg
O swoich Pirelli STR pisałem tutaj.
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=592189&postcount=402
A ogóle to są dwa niemalże identyczne wątki:
Opony do NAT
i
Opony do CRF1000.
Może by je jakoś sprytnie połączyć?
radiolog
17.08.2018, 19:53
Po pomiarach wyszło ze różnica wynosi 2 mm pomiędzy środkiem a bokiem, zostało jeszcze 6 mm, czyli zużycie metzelera i pirelli jest na podobnym poziomie
Czy ktoś testował już nowe mitasy e-07+ ?? Jakieś opinie ??
Mam zakupioną E07+ na tył do mojej NAT ale będę miał wymienianą za miesiąc na przeglądzie.
Po fabrycznych Dunlopach to i tak pewnie będzie raj
Piterm123
16.09.2018, 20:02
Czy ktoś testował już nowe mitasy e-07+ ?? Jakieś opinie ??
Latam na nich i jakoś złego nic nie powiem ale na mokrym uważm i im nie do konca ufam po opisach innych że śliskie.Co do suchego to ufam w 100%.
Przelatane mam około 10 tysi już i jeszcze chwile posłużą. Do wiosny wytrzymają w sensie tył na latanie w koło komina.
marcinos11
16.09.2018, 20:17
mam ją w trampku i wsumie nie różni się trakcją na szosie od zwykłej e07. w offie lepiej gryzie (mam na myśli szutry czy ziemię) w błocie nie jeździłem na niej.
Co do mokrego to znowu: trampek momentem nie grzeszy, na suchym jak i w ulewnym deszczu super sie zachowuje jak dla mnie :)
MOTOZ TRACTIONATOR ADVENTURE jestem zadowolony.
Bez problemów na mokrym asfalcie, teren szutr bez przygód
Potwierdzam. W błocie niestety nie robią ale tego się nie spodziewałem. 😉
A na takiej jeździli :-)
https://lh3.googleusercontent.com/KUoPgXqRJgNX9AD_OLO3xdBrAjsHN7xMeNFXGN0mHlRgn48s3g y2dILGv1paUIBGpFhtww55VB4MgBv_FufWPftDb7l9c61-TVC97TJ1zUV0VrgY9HHwu31GGZ6n1wafYu7hVbEEcvJFfu800-1FnKznJuAV42G3EvfTeNaOsXmzG2ZxzznyOYhrpgIshTprKmtV 4NUL_zjoLOjkwSCH6cL_5aGAT5NPHkqytNYj6wjiFlBks7416j 4GNtBvXUPzHhkQ_uomtq1rbe2dQU7oTw7N_JhQMS6FWIemhnQJ j4Y8J4NIxnlkkRwZtJDEXMaIiOgaUMqjnEV6rgYQBUwA2ao5xW JFJVzQb23inYnazPvCqADdG3trFFg9nqiVyyTtZEuIojIBVbx4 AXhe0skDq7yT4JjKJN57XpwTPCEFswIQHHlzR1Uks-NEbjJTynw_56RNJQ_uLvXIchlrX1qQNlZZ5TmRliX_F_tIaLTw vTqVMgrF1e4Ltvq4P9YHABKOiGdprnWgQmTwU03kM79yCxW7Sc sIFygFCkwioVHqTsKfL8gsbLgVzcH_5NfZJg6RD8kj5qpFfInm hFGs5tXDvBFau5DTknIO1VFDVxkHL9cgEr1MG1hnspXCMrejAK 0=w1677-h944-no
a może taka nowość od Bridgestone
https://www.youtube.com/watch?v=DkLAb-Xlawc&t=5s
radiolog
23.10.2018, 09:42
To znając zycie beda dopiero w połowie przyszlego sezonu
A jakie opony obecnie polecacie na zimę? Wiem że, temat był już poruszany ale pewnie od tego czasu już coś się zmieniło i proszę o nowe wytyczne oraz sugestie, interesują mnie dobre zimowe opony na asfalt.
Pozdrawiam
Bartek
Zimowe masz na myśli o oznaczeniu M+S czy ze znakiem "śnieżynki" ???
operator99
23.10.2018, 15:05
Zimowe masz na myśli o oznaczeniu M+S czy ze znakiem "śnieżynki" ???
MS to oznacza że jest dla motocykli
MS to oznacza że jest dla motocykli
:dizzy::haha2:
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-oznaczenie-m-s-moze-byc-mylace
operator99
23.10.2018, 16:59
:dizzy::haha2:
https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-oznaczenie-m-s-moze-byc-mylace
Ok,pomyliłem symbole miało być M/C opona motocyklowa
http://www.opony-serwis.waw.pl/index_pliki/Page818.htm
Dziękuje za wyjaśnienia, a wracając do mojego zapytania to czym się zainteresować?
W czasie kiedy będzie śnieg na ulicy nie mam zamiaru jeździć, ale przy niskich temperaturach to i owszem, opona tylko na asfalt. Co wybrać?
Jedyne jakie widze typowo zimowe opony co pasuja do CRF to Heidenau K60
90/90-21 TT 54T M+S M/C Silica SiO2. Jest to opona przeznaczona na niskie temperatury, tylnej nie znalazlem.
K60 sam osobiście używałem w zimie i byłem zadowolony.
Wazne by w K60 bylo takie oznaczenie ''Silica SiO2''
Samo M+S nic nie daje bo jest to myk prawny by mozna bylo montowac opony z innym/nizszym indexem predkosci niz zaleca producent motocykla.
operator99
25.10.2018, 10:15
Jedyne jakie widze typowo zimowe opony co pasuja do CRF to Heidenau K60
90/90-21 TT 54T M+S M/C Silica SiO2. Jest to opona przeznaczona na niskie temperatury, tylnej nie znalazlem.
Trudno dostępne są w kraju rozmiary do Afryki na zamówienie tylko z tego co ja wyszukałem, większość to opony na skutery
Trudno dostępne są w kraju rozmiary do Afryki na zamówienie tylko z tego co ja wyszukałem, większość to opony na skutery
Nikt nie mowi ze bedzie lekko, latwo i przyjemnie :D
Mam zakupioną E07+ na tył do mojej NAT ale będę miał wymienianą za miesiąc na przeglądzie.
Po fabrycznych Dunlopach to i tak pewnie będzie raj
Założone i trochę polatane. Na razie ciut za mały przebieg aby coś powiedzieć. Jedno wiem: lepsze od fabrycznych Dunlopów
Założone i trochę polatane. Na razie ciut za mały przebieg aby coś powiedzieć. Jedno wiem: lepsze od fabrycznych Dunlopów
Gdy tylko wyrobisz sobie jakieś zdanie - podziel się proszę.
Podoba mi się ta guma :Thumbs_Up:
Gdy tylko wyrobisz sobie jakieś zdanie - podziel się proszę.
Podoba mi się ta guma :Thumbs_Up:
Reiner ja mial w swojej. Pogadaj z nim
Reiner ja mial w swojej. Pogadaj z nim
Z dziewczynami nie gadam :D
guenvyhar
26.01.2019, 10:35
Jakie macie doświadczenia z Michelin Anakee Wild? Planuję je nabyć, jednak na tył (w tej chwili co prawda) są nie do zdobycia. Mam chęć jeździć głównie poza asfaltem wokół komina, aby oswoić się z jazdą poza czarnym. Na dalsze wyjazdy asfaltowe dojeżdzę fabryczne opony.
Nasłuchałem się od różnych znawcow, że ATAS to za ciężki sprzęt do latania w terenie. W związku z tym mam zamiar właśnie w takich warunkach go użytkować.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bardzo dobra opona na asfalt i szuter, ale bardzo szybko schodzi.
Po ok 5000 km w tym 50%szutrów praktycznie do wymiany.
Przelatałem komplet pirelli scorpion trail II. Najlepsza opona na drogę jakiej miałem okazję doświadczyć. Oczywiście nie zmieni NAT w supersporta, ale na ułożenie nóg na podnóżkach trzeba wyjątkowo uważać. Na suchym wybitna, szybko łapała temperaturę. Na mokrym dobra ale tu jestem surowy, bo praktycznie żadna guma nie budzi we mnie wystarczającego zaufania na mokrym. Z minusów szybko się skończyła z przodu, 5kkm 90% po górkach. To chyba od pojedynczej mieszanki przy kapciu 90. Z tylu było jeszcze ze 1,5mm do znacznika. Swobodnie można było ją domknąć.
Teraz dojeżdżam karoo street. Zadziwiająco dzielna w terenie szutry, krótkie odcinki piaszczyste, małe błoto. Dobra na suchym i mokrym asfalcie. Z minusów to chalasliwa od 110 ale nie wibruje. Tył obecnie ma 7kkm wytrzyma pewnie jeszcze 1-2kkm. Domykana okazjonalnie.
Witajcie Panowie.
Po długich rozmyślaniach wybór mój padł na Scorpion MT90. Rozważałem jeszcze TKC70 i Conti Attack2)
Niewiele jeżdżę w terenie. Głównie asfalt i czasami szuter. Chciałem aby opona nie była hałaśliwa, trzymała się na mokrym asfalcie i wytrzymała dłużej.
Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę który ma dobre ceny?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.