View Full Version : RD04 jakoś tak nie chce jechać - co za przyczyna?
spider2you
20.07.2016, 10:06
Proszę o poradę bardziej doświadczonych, bo ja na mechanice się znam jak kura na pieprzu.
Sprawa wygląda tak, że nie mogę rozbujać swojej Królowej do większej prędkości niż 120-130 km/h, a gaz już prawie na maxa.
Wiem, jestem ciężki, bo ponad 100 kg, ale kurcze to trochę za wolno.
Królowa, to nie ścigacz, ale cholercia zaraz Romety mnie będą objeżdżać.
Motocykl, mam wrażenie za szybko wchodzi na obroty, to znaczy, że słyszę jakby już miał 6-7 tyś. obr/min., a obrotomierzu 4 tyś.
Tak jest na każdym biegu.
Wczoraj rozmawiałem z Maciejem i podrzucił temat, że to może być wina sprzęgła - od zakupu nic z nim nie robiłem.....bo jeździło. Klamka bierze tak w 3/4.
Zatem, może ktoś miał podobne doświadczenia, może ma inne pomysły?
Jak wysądować czy to faktycznie wina sprzęgła?
może za dużo powietrza wpada pod skórę tę ozdobną i działa jak hamulec aerodynamiczny :)
A jakie masz zalozone zebatki?
gerard36856
20.07.2016, 11:29
nie trzymajace jzu sprzeglo powinno sie objawiac oprocz mniejszej maksymalniej predkosci, wzrostem obrotów. tzn reakcja na gaz powyzej pewnego obciazenia ''krytycznego'' jest wzrost obrotow ale juz bez wzrostu predkosci. masz tak?
Na 5ce, noga lekko na hamulec i maneta opór - jak obroty wzrosną, a prędkość nie, to znaczy że się sprzęgło ślizga, ale imho to nie to. Kołem da się na centralce kręcić, klocki nie trzymaja, tarcze po jeździe da się ręką dotknąć?
Wg mnie, jeśli nie masz podstawowego pojęcia o mechanice to jedź do warsztatu..co Tobie da ta wiedza, której (bez urazy) nie rozumiesz? A dobry mechanior zdiagnozuje z dużym prawdopodobieństwem od ręki..pozdro.
spider2you
20.07.2016, 12:44
Mechanior się przejechał i obstawia sprzęgło.
Rozdzieramy w następnym tygodniu.
Obroty właśnie oto chodzi, że na obrotomierzu nie rosną, a silnik wyje i prędkość rośnie bardzo powoli.
A może membrany przepustnicy, czy na niższych biegach wkręca się ładnie na obroty czy np. przy 4-5 tyś. zaczyna być taka tępa. Sprawdź świece.
spider2you
20.07.2016, 14:20
Membrany wymienione rok temu.
Na każdym biegu do 3,5 tysia idzie jak wściekła, a potem zaczyna wyć i obroty wzrastają do 4 tyś. i dalej nie przyspiesza, zmieniam bieg na wyższy dalej tak samo.
szymon25
20.07.2016, 14:35
to musi być sprzęgło. spróbuj popuścić linkę :)
A na luzie jak się zachowują obroty? Miałem coś podobnego jak kostka od stopki bocznej była nie do końca wciśnięta odcinało zapłon im większe drgania od obrotów były.
spider2you
20.07.2016, 14:58
Na wolnych obrotach pracuje poprawnie. Poluzuję linkę i się przejadę.
Membrany wymienione rok temu.
Na każdym biegu do 3,5 tysia idzie jak wściekła, a potem zaczyna wyć i obroty wzrastają do 4 tyś. i dalej nie przyspiesza, zmieniam bieg na wyższy dalej tak samo.
Ale dalej nie przyspiesza a obroty rosną czy obroty nie rosną.
spider2you
20.07.2016, 22:19
Dalej przyspiesza opornie, obroty na obrotomierzu w okolicy 4 tyś, a wyje jakby miał z 7 tyś. Tak na każdym biegu
Byłem dziś u drugiego kumpla i jak mu opowiedziałem o sytuacji to od razu powiedział, że sprzęgło się ślizga.
Linkę poluzowałem i dalej to samo. Podkręciłem i tak samo.
Pozostaje rozdzierać sprzęgło.
Gdyby sprzęgło ślizgało to obroty by rosły a moto jechało dalej z podobną prędkością. Sprawdź świece jak białe to jest szansa że znowu masz kłopot z membraną.
spider2you
20.07.2016, 23:05
Dzięki KORNIK za podpowiedź, sprawdzimy świece.
Jak moze tak byc ,ze obroty rosna a predkosc nie wzrasta,Ewidentna wina sprzegla ,slizga! Tarcze cierne wymiany.
spider2you
21.07.2016, 00:11
Żuku, obroty nie rosną, tylko wyje, jakby były na poziomie 7 tyś., a są na 4 tyś.
Co pokazuje obrotomierz w takim przypadku i na jakiej predkosci
spider2you
21.07.2016, 01:04
Obrotomierz pokazuje 4 tyś. ale dalej nie chcę kręcić, bo mam wrażenie, że zaraz silnik wyskoczy.
Na 5 biegu idzie tak 120 km/h i mam 4 tyś. ale dalej nie chcę próbować.
Ostatnio właśnie mnie zastanowiło to wycie.
Ja wiem, że Królową się podróżuje, a nie zapierdziela, ale kurcze na niższych biegach nie wkręca się tak jak powinien.
szymon25
21.07.2016, 04:47
Wymień tarcze. Jak zadziała to dobrze a jak nie to będziesz miał nowe sprzęgło a przyczyny będziesz dalej szukał. Tylko czemu wskazania obrotomierz a są takie dziwne
Lucky Luke
21.07.2016, 15:49
120 km/h i 4tyś obrotów. czy aby na pewno masz sprawny obrotomierz ???
Objawy wskazują na ślizgające się sprzęgło oraz uszkodzony obrotomierz.
spider2you
21.07.2016, 15:49
Szymon25, też się cały czas zastanawiam dlaczego tak dziwnie zachowuje się obrotomierz.
Z innej beczki.
1. Czytając na FAT wątki o sprzęgle wpadło mi w oczy info od kogoś (nie mogę teraz tego odszukać), że tarcze do RD04 są identyczne z innymi modelami Wujka Hondy. Pamięta ktoś o jakie modele chodzi?
2. Jakiej firmy tarcze się najlepiej sprawują wg. waszych doświadczeń?
Dzięki za odpowiedź.
szynszyll
21.07.2016, 18:53
Jezeli obroty by rosly to pokazal by to obrotomierz bo ten dostaje informacje z modulu, a nie jak predkosciomierz z kola.
120 km/h i 4tyś obrotów. czy aby na pewno masz sprawny obrotomierz
Ciekawe przełożenie??? Standard 16/45 to 120km/h i 5000obr/min
KAZMIR przy 5000 jest ok 108-110 max
Lucky Luke
22.07.2016, 10:16
ja u siebie mam uszkodzony obrotomierz i pokazuje właśnie podobne głupoty. Na szczęście wszystko inne działa jak trzeba , mi ogólnie to obrotomierz nie jest potrzebny i nie mogę się przybrać do naprawy.
szynszyll
22.07.2016, 13:28
Ja tak jak Kornik obstawiam gazniki/membrany i od nich bym zaczal.
spider2you
22.07.2016, 14:12
Kurde, membrany były robione rok temu. Wysłane do człowieka z FAT.
Chyba powinny wytrzymać więcej niż 4 tyś. km????
Z objawów jakie opisujesz to najbardziej prawdopodobne. Zaglądałeś do tych świec? W membranach nie trzeba wielkiej dziury żeby przestały działać jak trzeba. Mogą też być poprzytykane dysze.
spider2you
22.07.2016, 18:31
Nie zaglądałem jeszcze. Zdam relację jak to zrobię.
spider2you
31.08.2016, 18:50
Jestem po wymianie sprzęgła, teraz działa super, choć stare mogłoby jeszcze pojeździć, bo strachu nie było, ale jak rozdarłem, to i zmieniłem tarcze na nowe.
Jednak problem z tematu nie został rozwiązany czyli dalej jedzie do 4 tys. i dalej dupa.
Świece przeczyszczone, wyglądały po demontażu normalnie.
Membrany rok temu wymienione.
Jakieś pomysły, gdzie szukać winowajcy?
Synchronizacja gaźników? Linka gazu? Kurde, co to może być?
Synchronizacja na pewno nie pomoże, gaźniki na stół i dokładna inspekcja.
szynszyll
31.08.2016, 19:00
Od poczatku pisalem ze to nie sprzeglo. Gazniki na stol. Ja nadal obstawiam membrany.
spider2you
31.08.2016, 20:00
Szynszylku, ale kurde po 3 tyś. km membrany by się wypieprzyły?
szynszyll
31.08.2016, 21:37
Po wsiach biale baby czarne dzieci rodza... musisz tam zagladnac. Wyjscia ni ma.
hellwoot
31.08.2016, 21:47
To się nazywa dobra argumentacja :haha2:
Szynszylku, ale kurde po 3 tyś. km membrany by się wypieprzyły?
I co tam było z afrykę w końcu? Bo moją królową podobne objawy dopadły ... faktycznie membrany?
szynszyll
04.10.2016, 11:42
Tak.obie akcesoryjne membrany byly uszkodzone. Spider kupil gazniki z ntv i przelozyl suwaki z membranami.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.