Zaloguj się

View Full Version : Uciekła iskra- przyczyną awaria pompy paliwa.


sizyrk
06.07.2016, 00:54
stało się to dwa razy.
AT odpaliła mi , pochodziła z 2-3 min i zgasła.
za nic później nie chciała odpalić.
Na 1 cylindrze iskra jest na drugim nie ma.
Świece , fajki , kable , cewki - nowe
jakieś pomysły?

dzięki z góry

kudlacz
06.07.2016, 08:04
A wcześniej działało?

szynszyll
06.07.2016, 10:10
wyglada na przerwe w instalacji badz uszkodzenie modulu. jezeli iskra jest na jednym cylindrze to wyklucza to cewke impulsowa.

sizyrk
06.07.2016, 10:25
wczesniej dzialalo
cewka impulsowa sprawdzona omomierzem

szynszyll
06.07.2016, 11:13
no to pozostaje podstawic modul.

sizyrk
06.07.2016, 12:06
kurcze ni mam

nie dobrze , a moze to byc spowodowane przebiciem ?

szynszyll
06.07.2016, 14:24
Przebiciem czego do czego?

sizyrk
06.07.2016, 16:17
tak tylko pytam bo moze o czyms nie pomyslalem

szynszyll
06.07.2016, 16:24
Jezeli zweryfikowales stan polaczen i sa ok, jezeli impulsowa jest ok, zaplonowe sa ok, kable i świece sa ok to pozostaje tylko modul. To prosty zaplon - filozofii tak nie ma.

sizyrk
06.07.2016, 17:15
dla pewnosci przelece jeszcze raz polaczenia ...

szynszyll
06.07.2016, 17:19
zwroc szczegolna uwage na obwod cylindra ktory nie pali - tego palacego nie ma co ruszac.

sizyrk
06.07.2016, 19:54
iskra jest na obydwu cylindrach
silnik pochodzi i iskra znika

zbyszek
06.07.2016, 20:05
Fajka może mieć zwarcie, lub przebicie. W takich wypadkach dobrze jest zacząć od końca;
-świeca
-fajka
-kabel WN
i następny krok głębiej w elektrykę.

szynszyll
06.07.2016, 20:08
czyli najbardziej prawdopodobnym i czesto wystepujacym 'schorzeniem' jest niedomaganie ktoregos z elementow badz polaczenia pod wplywem przeplywu pradu i wynikajace z tego podgrzanie elementu.

tak jak napisalem - po weryfikacji polaczen, cewki zaplonowej na padajacym cylindrze i swiec pozostaje tylko podstawienie modulu.

na moj futrzany rozum w 99% to jego wina.

co do wpisu Zbyszka. Afryka ma 2 swiece na cylinder i te pracuja nawet pomimo niedomagania jednaj z nich. ciezko przewidywac ze padna obie na raz.

kolejnym tropem moze byc fakt ze hondowskie v-ki bardzo sprawnie zapalaja i jezdza na jednym cylindrze.

sizyrk
07.07.2016, 00:50
:at:AT uzdrowiona , problem - uszkodzona pompa paliwa.
Wymiana na Facet i AT wrocila do zycia. Znikl tez problem z zegarami. Dzieki za pomoc:at:

Fajka może mieć zwarcie, lub przebicie. W takich wypadkach dobrze jest zacząć od końca;
-świeca
-fajka
-kabel WN
i następny krok głębiej w elektrykę.

jak naposalem wyzej wszystko nowe od swiecy przez kabel o cewki

szynszyll
07.07.2016, 10:01
O widzisz ... ciekawostka :)

Zet Johny
07.07.2016, 10:15
Też tak miałem ostatnio. Pierwszy cylinder (ciężko bo ciężko ale łapał) pracował a drugi ni huhu.
Wymiana pompy i wszystko gites.

sizyrk
07.07.2016, 10:36
Też tak miałem ostatnio. Pierwszy cylinder (ciężko bo ciężko ale łapał) pracował a drugi ni huhu.
Wymiana pompy i wszystko gites.

Ciekawy jestem dlaczego tak sie dzieje

Zet Johny
07.07.2016, 10:56
U mnie na wyjeździe pompa podciśnieniowa miała gorszy dzień i zmieniłem ją na oryginalną. Pompę kupiłem jako prawie nówkę na forum. Po jednym dniu jazdy (ponad 500 km) na drugi dzień już były te efekty o których pisałem wcześniej.
Założyłem Mikuni (po serwisie) i działa ale jeszcze muszę sprawdzić tą elektryczną czy to styki czy coś innego.

szynszyll
07.07.2016, 11:12
dzieje sie tak bo sterowanie/zasilanie pompy idzie z tego samego wyjscia modulu co sterowanie/zasilanie jednego z cylindrow. na schemacie kabel niebieski w zolte paseczki. pompa zwiera i napiecie siada - grozna sprawa bo moze uszkodzic modul.

Zet Johny
07.07.2016, 12:40
Czyli takie rzeczy mogą się dziać przez styki?
Mimo że Mikuni ma swoje wady to ją lubię.

szynszyll
07.07.2016, 12:48
najwidoczniej. moze styki, moze zatarty mechanizm powrotu tloka powodujacy jej zwarcie. tak jak napisalem wyzej - grozna sytuacja dla modulu bo jedna jego sekcja moze zostac uszkodzona.

sizyrk
07.07.2016, 13:32
ja zmienilem licznik na elekroniczy i zaczol mi wariowac juz wczesniej i nawet nie pomyslalem ze problemem moze byc pompa paliwa

sizyrk
07.07.2016, 13:33
najwidoczniej. moze styki, moze zatarty mechanizm powrotu tloka powodujacy jej zwarcie. tak jak napisalem wyzej - grozna sytuacja dla modulu bo jedna jego sekcja moze zostac uszkodzona.

ja zalozylem nowa pompe.........:mur:

szynszyll
07.07.2016, 17:51
i dobrze. statystycznie problemy masz juz za soba :)