PDA

View Full Version : Dętki?


radekw
15.06.2016, 14:52
Nie mogę znaleźć dętki na tylne koło do CRF 1000L. Pomożecie? Gdzie mogę dostać dętkę 150/70/18? Na motogumy.pl nie ma, w innych sklepach, które znalazłem też nie ma. Chciałem na wyjazd kupić ze dwie sztuki rezerwowe na tył i przód, a tu zonk :confused:

EDIT: W tym wątku (http://www.africatwinforum.com/forum/113-honda-crf1000l-africa-twin-general-discussion-forum/4577-rear-inner-tube-2.html) proponują zabranie dętki 19" jako rezerwy pasującej i do przedniego i do tylnego koła. Testowaliście takie rozwiązanie? Sprawdza się?

I jeszcze jedno pytanko: ostały mi się wypełniacze do opon po poprzednim motocyklu - sprawdzą się w przypadku dętek czy nie mają sensu?

Nie licząc roweru, nie użytkowałem dętkowych opon wcześniej, więc wybaczcie możliwą naiwność pytań ;)

Fihu
15.06.2016, 15:18
W terenie da się dojechać i na 21' z tyłu zamiast 17' jednak to pewnie głupie. Ale mówimy tu o sytuacjach podbramkowych, na dłuższą metę nigdy tak nie jeździłem

krakus
15.06.2016, 15:35
a taka?
http://sklep.olekmotocykle.pl/heidenau-detka-18f-cross-34g-4-00-4-50-12090-15070-18-wentyl-patrz-na-zdjecie,436089.html

rambo
15.06.2016, 16:04
Ja mam dętki do CRF 1000L

69zł sztuka, wzmacnianie HEAVY DUTY

radekw
15.06.2016, 16:08
Dziękuję :)

Grzechu2012
15.06.2016, 16:41
polecam dętki od rambo, dzisiaj przyszły moje :)

szynszyll
15.06.2016, 16:52
polecam - szczegolnie modele HD

http://www.kabat.pl/pl/offer/detki/do-motocykli.html

Boski-Kolasek
15.06.2016, 19:23
Kudlatty ma racje, objechalem na kabat HD"" , Kirgizja i z powrotem i.... gume zlapalem na ukrainei tuz pod granica , kiedy przy okolo 1000km/h przyjebalme tylnim kolem w wyrwe w drodze o glebokosci metra tak na oko, detka nie pekla ale przeciela sie i powoli ulatnialo sie powietrze. Podobnych epizodow mialem kilka na trasie ale dopiero Ukrainskie drogi daly rade :)

cheniek
15.06.2016, 19:51
... kiedy przy okolo 1000km/h ...
respect :bow:

voxan69
15.06.2016, 19:53
Michelin HD jak dla mnie jest bardzo trudno zalatac, ma w skladzie podobno troche silikonu, ja polecam detki mitasa, bardzo dobra jakosciowo guma

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

szynszyll
15.06.2016, 20:20
Hubert ma teorie ze grube Haidenau to polskie Kabaty. Moze to byc prawda bo wygladaja i waza bardzo podobnie. Made in UE :)

rambo
15.06.2016, 21:39
Generalnie polecam na wyjazd czy do ogólnie do jazdy dać grube dętki a na zapas jednak normalne. Łatwiej je założyć, mniej zajmują miejsca itd :Thumbs_Up:

szynszyll
15.06.2016, 22:10
Atakowac Huberta i Johna! Wspierac swojego :) Reszta to chinczyk !

Boski-Kolasek
15.06.2016, 23:10
respect :bow:

he he dobre, afra wiele moze :)

ocoloko
16.06.2016, 00:04
ostały mi się wypełniacze do opon po poprzednim motocyklu - sprawdzą się w przypadku dętek czy nie mają sensu?

A na puszce nie ma info na ten temat? Ja używałem do dętki, skutecznie. Wielu km tak nie zrobiłem, bo jednak z wymianą pewniejsze samopoczucie.

chemik
16.06.2016, 07:29
U siebie na przodzie i tyle mam założone grube Heidenau... Grubość 3mm... Kupione przez allegro w bardzo konkretnym sklepie... Jeśli jesteś zainetesowany to poszukam namiarów...

MAKS_38
28.06.2016, 17:04
hej
i co znalazłes te dętki? łatwo się samemu je wymienia?

radekw
30.06.2016, 16:18
hej
i co znalazłes te dętki? łatwo się samemu je wymienia?

Kupiłem od Rambo. Jak się wymienia, powiem jak będę musiał wymieniać :P A mam nadzieję, że nie będę musiał ;)

krakus
30.06.2016, 16:24
Kupiłem od Rambo. Jak się wymienia, powiem jak będę musiał wymieniać :P A mam nadzieję, że nie będę musiał ;)

Ja przy zmianie opon wziąłem łyżki i sam na próbę wymieniłem, pomimo że robiłem to u kolegi w zakładzie wulkanizacyjnym.
Polecam się sprawdzić w cywilizowanych warunkach :)

Borkow
17.12.2018, 06:42
Ja mam dętki do CRF 1000L

69zł sztuka, wzmacnianie HEAVY DUTY


Można się jeszcze załapać na te dętki?

apex
17.12.2018, 12:51
Temat sprzed 2 lat... Mistrz!

Borkow
17.12.2018, 20:03
Temat sprzed 2 lat... Mistrz!

W 2018 dętki też się przydają. :)

wierny
17.12.2018, 21:32
W 2018 dętki też się przydają. :)
Rambo już nie handluje dętkami.:)Tu można kupić:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30295
Pozdro:at:

Borkow
17.12.2018, 22:08
Dzięki.

Borkow
05.02.2019, 08:12
Rambo już nie handluje dętkami.:)Tu można kupić:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30295
Pozdro:at:

Niestety tam też nie mają wzmocnionych 18-stek.
Nigdzie nie mogę tego znaleźć, więc oddam córkę za żonę i pół królestwa za info gdzie kupić grubą 150/70 18?

Emek
05.02.2019, 08:20
https://allegro.pl/oferta/detka-michelin-uhd-18-gruba-140-80-18-140-80-18-6773357762

Borkow
05.02.2019, 13:05
A w praktyce taka rozbieżność rozmiarowa (150/70 na 140/80) jakie niesie skutki?

Emek
05.02.2019, 13:12
Nie zauważyłem żadnych. Mam dokładnie taką dętkę w oponie i drugą na zapasie.

Poncki
05.02.2019, 13:34
Kojarzycie jak wygląda kwestia łatania tych dętek?
Kiedyś miałem grubą dętkę i łatki się jej nie imały :)

Emek
05.02.2019, 13:39
Odkąd mam grube we wszystkim to nie miałem kapcia więc nie pomogę. Klej się chwyta gumy więc jej grubość nie powinna mieć znaczenia.

dzinks
05.02.2019, 14:32
A w praktyce taka rozbieżność rozmiarowa (150/70 na 140/80) jakie niesie skutki?

Robi swoje :) PO wyjęciu z opony miałem lekkie zagięcie w jednym miejscu.

Czy takie grube dętki wymieniacie co wymianę opon?

Poncki
05.02.2019, 14:42
Emek, z tego co pamiętam te grubsze miały inny skład.
Ale to było dawno i nie muszę mieć racji :)

Emek
05.02.2019, 14:43
Nie mam pojęcia to i mądrzył się nie będę. Grubej nie kleiłem i niech tak zostanie.

rrolek
05.02.2019, 20:20
Witam

Latałem UHD wielokrotnie ale tylko Micheliny. Bez problemu i jakiegoś kombinowana sie kleją. No, chyba że dętka nasmarowana pasta do mousow. Wtedy umyć w benzynie trzeba.

Pozdr rr

Poncki
06.02.2019, 00:02
Dzięki, wszystko jasne!

przemo77390
06.02.2019, 07:41
Odkąd mam grube we wszystkim to nie miałem kapcia więc nie pomogę. Klej się chwyta gumy więc jej grubość nie powinna mieć znaczenia.

Gdzie znalazłeś do DR-ki 120/90-17 UHD - nigdzie takiej namierzyć nie mogę

Lakrua
06.02.2019, 16:35
Korzystał ktos z naboji CO2, Przyszedł mi taki zestaw dzisiaj z CO2 16 G. Ile naboju potrzeba żeby napompować koło w NAT powiedzmy do 2.0 Bar. Zna ktoś?

Emek
06.02.2019, 16:43
Gdzie znalazłeś do DR-ki 120/90-17 UHD - nigdzie takiej namierzyć nie mogęNa olx

przemo77390
06.02.2019, 18:19
Grzebie w tym necie i jakas amba.

Jakbys ktos natknal sie na detke 120/90-17 UHD (4mm) to niech wrzuci linka

Emek
06.02.2019, 18:42
https://www.olx.pl/oferta/detka-michelin-uhd-mhr-17-140-80-150-60-160-60-17-CID5-IDr0ajb.html#1a312103f7

milcz
12.04.2019, 16:59
Myślałem nad tymi Kabatami ale te ich oznaczenia rozmiarów są jakieś bez sensu, tylko średnicę jestem w stanie rozszyfrować... Jakby nie mogli używać normalnych oznaczeń jak reszta cywilizowanego świata.

Vladimir P
12.04.2019, 18:09
Ja zamawiałem tutaj, duży wybór dobre ceny:
https://gmoto.pl/detki-motocyklowe,935/

APC
17.12.2019, 21:48
Czy ktoś z was użytkuje Michelin UHD i robi spore przeloty asfaltowe? Na zagramanicznych forach pojawiają się teorie, że UHD się zbyt mocno grzeje i czasami strzela. No i ponoć montaż/demontaż to ból dupy gwarantowany.

bukowski
17.12.2019, 22:25
nie czytać forów, a zwłaszcza zagranicznych! tam miętkie faje zbroją za ciężkie euro maszyny, po czym jadą na zlot za miasto, poopowiadac sobie gdzie to oni i co to oni, filmik na YouTube, selfik z moto i ziomalem na insta i wogle

a poważnie, raz miałem, nie zmieniałem, nic nie pękło.
Ale mi w ogole nic nie pęka, może dlatego, że zawsze mam dobrze napompowane.

nawet ten wysyn że zdjęcia dziury nie zrobił, a detka normalna. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191217/d7d4d873e45bfbbbee0235851cdab2be.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

greenman
17.12.2019, 22:42
Ja co prawda ani na ciężkim enduro, ani daleko asfaltem nie jeżdżę, ale nie polecam. Strasznie ciężko się to wyjmuje, nie mówiąc o wsadzaniu. Raz spróbowałem i zostaję przy zwykłych.

Emek
18.12.2019, 07:52
Mam grube w 3 Moto. Ok 60 tysi zrobione. Nic nie strzeliło a i nie ma po co zmieniać bo się nie chcą dziurawić. Jestem zadowolony.

midro
18.12.2019, 08:11
Czy ktoś z was użytkuje Michelin UHD i robi spore przeloty asfaltowe? Na zagramanicznych forach pojawiają się teorie, że UHD się zbyt mocno grzeje i czasami strzela. No i ponoć montaż/demontaż to ból dupy gwarantowany.

Od kilku lat latam na Michelin UHD, głównie wokoło komina, kilka razy zrobiłem trasy po 500 km, raz trasę 1500km w dużym upale z prędkością ponad 100km/h i nic nie pękło. Montaż/demontaż zawsze we własnym zakresie, rękoma i nie ma z tym większego problemu. Trochę trudniej zakłada się na przednim kole bo jest wąskie, ale da się to zrobić. Na zapas zawsze zabieram ze sobą zwykłe dętki, mniej miejsca zajmują, łatwiej w terenie założyć.
Odnośnie pękania dętek UHD to moim wygląda to tak. Zazwyczaj jeździ się na obniżonym ciśnieniu, dętka mocno pracuje, ugina się i na bocznych ścianka roluje się guma dętki z powodu ocierania o ściany opony. Jest tarcie, wytwarza się temperatura, ale od tego raczej dętka nie pęka. Prędzej gdzie mocno dobije koło na kamieniu i dętka się przeszczepi.
Ja miałem jeden przypadek, że byłem u kolegi w górach i jeździliśmy po kamlotach, kilka razy mi dobiło przednie koło, ale było ok. Po około trzech tygodniach jechałem autostradą, obładowany torbami i po około 40 km czuje że jakby traci moc. Więc ja mu manetkę do końca odkręcam, a tu nic, więc zacząłem zjeżdżać z autostrady i już wiedziałem co się stało. Na zjeździe motocykl prostował mi się, że musiałem bardzi mocno walczyć z kierownicą aby nie wyglebić. Okazało się że nie miałem powietrza w przednim kole. Po analizie i sprawdzeniu dętki Michelin UHD okazało się, że pękniecie dętki było podłużne na około 1,5 cm i było to najpewniej spowodowane kilka tygodni wcześniej na którymś z kamieni w górach. Po prostu dętka była mocno naruszona, ale była jeszcze szczelna. Na autostradzie temperatura opony wzrosła i dętka puściła.

bigboykr
18.12.2019, 08:27
Miałem Michałki UHD w XTZ 750. Zrobiłem tym trasę przez Bałkany z dojazdem i powrotem autostradami. Jakieś 3500km. Dętkom nic nie było, za to w K60 na powrocie za Belgradem zaczęły odklejać się pojedyncze kostki.

motormaniak
18.12.2019, 09:42
Polecam Pirelli NHS HEAVY DUTY. Tak samo gruba, podobna cena, troszeczkę miększa i mam wrażenie że sie mniej ściera przy niskim ciśnieniu.

Emek
18.12.2019, 09:45
W CRF czyli ciężkim zrobiłem na grubych dętkach ponad 35 tysi w różnych warunkach. Od mrozu po 40 stopniowe upały. Zmieniałem gumy to miałem okazję się im przyjrzeć i nie było żadnych wytarć ani innych uszkodzeń. Może jak się niewłaściwie założy lub nie posypie talkiem to się wycierają. U mnie zdrowe.

rrolek
18.12.2019, 10:02
Witak

Dętki wycierają się jak schodzisz z ciśnieniem poniżej 1-0,8 bara. U mnie przy każdej wymianie opony czy łataniu dętki wysypuje garść farfocli. Trochę pomaga talk, przynajmniej dopóki się woda/błoto do środka nie dostanie, a to przy jeździe w terenie dzieje się zawsze. Można używać pasty do mousów tylko po co.
Na "asfaltowych" ciśnieniach problem chyba marginalny.

Pozdr rr

APC
18.12.2019, 10:03
I bądź Pan mądry czy wkładać grubsze dętki czy zrobić 3m tubeless. Jazda 95% po asfalcie.

dzinks
18.12.2019, 10:11
Założył bym taśmy 3m, jak chcesz to jestem ze Strzelec i mogę parę metrów odsprzedać.

midro
18.12.2019, 10:11
Witak

Dętki wycierają się jak schodzisz z ciśnieniem poniżej 1-0,8 bara. U mnie przy każdej wymianie opony czy łataniu dętki wysypuje garść farfocli. Trochę pomaga talk, przynajmniej dopóki się woda/błoto do środka nie dostanie, a to przy jeździe w terenie dzieje się zawsze. Można używać pasty do mousów tylko po co.
Na "asfaltowych" ciśnieniach problem chyba marginalny.

Pozdr rr

Jeździłem z ciśnieniem 1- 1,2 bara na przodzie,Michelin UHD, zawsze daje talk techniczny gdy zakładam dętkę i się wycierała po bokach. Z tylnią dętką nie było takiego problemu w ogóle przy ciśnieniu 1 bar.
Tak jak piszecie, wszystko zależy od ciśnienia i od mieszanki gumy z jakiej zbudowana jest dętka. Tak jak Motormaniak pisze, być może z innej firmy dętka UHD mniej się będzie wycierać.

rrolek
18.12.2019, 10:56
U mnie zakres z przodu 0,8-0,5, z tyłu 0,7-0,3. Tylko off (no dobra, jakieś nie za długie doloty). Używam michałów UHD. Przód już bardzo długo nie zmieniany i jeszcze polata, tył po 2 latach na śmietnik bo na bokach mało co zostaje. Talk sypie też.
Co do jazdy szosowej się nie wypowiadam bo się nie znam.

Pozdr rr

Bulla
30.01.2020, 10:52
Witam chciałbym kupić dętki na zapas , 90 % asfalt , jakie konkretnie potrzeba ?
średnicę znam ale co dalej , myślałem o michelinach ale nie wiem które ,żeby montaż był w mirę nie upierdliwy ale była wytrzymała

CzarnyCzarownik
30.01.2020, 11:12
Weź najcieńsze. Najmniej miejsca zajmują i najmniej problemów z zakładaniem.

Ale jak nigdy opon sam nie zmieniałeś to lepiej poćwicz przy najblizszej okazji. Bo może okazać się, że to nie takie proste :D

Aby było idealnie fajnie wozić ze sobą kapke pasty do opon, trochę talku :)

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

wierny
30.01.2020, 12:06
Weź najcieńsze. Najmniej miejsca zajmują i najmniej problemów z zakładaniem.

Dlaczego najcieńsze stwarzają najmniej problemów z zakładaniem względem grubych dętek? Zawsze zakładałem grube, sądząc że będą bardziej odporne na przebicie, przetarcie lub ewentualne przyszczypnięcie podczas montażu.:)

greenman
30.01.2020, 12:09
Tak jak wyżej kolega napisał: zajmują najmniej miejsca w bagażu (w końcu to zapas) i przynajmniej mi jest je najłatwiej wepchnąć i dobrze ułożyć w oponie w warunkach polowych.

CzarnyCzarownik
30.01.2020, 12:31
W sumie ja zawsze daje UHD i też upchanie nie jest jakimś mega problemem. Dużo większy problem to ściągnięcie opony z felgi (szczególnie bezdętkowa na dętkowej).
Ale na zapas mam spakownego najchudszego i najtańszego michałka :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

bukowski
30.01.2020, 12:57
wystarczy Ci jedna dętka, ta większa, jeśli już koniecznie chcesz wozić. Ale na asfalt to bym się nie wygłupiał, jak guma dobrze napompowana to szanse na przebicie są bardzo małe.

MrWaski
30.01.2020, 13:50
Ja się cały czas zastanawiam, czy nie lepiej wozić zestaw łatek (na gorąco?) niż większą dętkę, która mnie zaczyna drażnić swoimi gabarytami. Nawet imadełko jest mniejsze od tej zapasowej dętki. Gwóźdź zawsze może się trafić, ale lubię minimalizm. Że trzeba będzie czasu na załatanie...? Cóż, jak przygoda, to przygoda! :D

zaczekaj
30.01.2020, 19:53
Ja się cały czas zastanawiam, czy nie lepiej wozić zestaw łatek (na gorąco?) niż większą dętkę, która mnie zaczyna drażnić swoimi gabarytami. Nawet imadełko jest mniejsze od tej zapasowej dętki. Gwóźdź zawsze może się trafić, ale lubię minimalizm. Że trzeba będzie czasu na załatanie...? Cóż, jak przygoda, to przygoda! :D



Zawsze można trawy napchać 😅


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Prince
30.01.2020, 22:58
Ja się cały czas zastanawiam, czy nie lepiej wozić zestaw łatek (na gorąco?) niż większą dętkę, która mnie zaczyna drażnić swoimi gabarytami. Nawet imadełko jest mniejsze od tej zapasowej dętki. Gwóźdź zawsze może się trafić, ale lubię minimalizm. Że trzeba będzie czasu na załatanie...? Cóż, jak przygoda, to przygoda! :D
W razie przetarcia, rozerwania lub uszkodzenia wentla to sporo byś tych łatek musiał do opony napchać.

Dzieju
01.02.2020, 07:03
wystarczy Ci jedna dętka, ta większa.....
Kiedyś jechałem z dwoma koleżankami na moto wypadzik, jednej w małej BMce puściła przednia dętka, mieliśmy zapasową ale w rozmiarze tylnym Afrykańskim.
Upchałem jakoś , zmontowałem ale z racji nadmiaru gumy , nocy i innych niedogodności naprawa nie doszła do skutku...... skończyło się zabraniem koła i podjechaniem do Huberta celem założenia właściwego rozmiaru w normalnych warunkach.
Upchanie zbyt dużej dętki może zadziałać ale jest pofałdowana wewnątrz i są trudności podczas montażu na drodze by jej nie przyszczypać .
Obecnie są dobre kleje i łatki które szybko działają a zajmują mało miejsca.
Zapasowe dętki to raczej jak daleko od domu i kiepskie drogi.

MrWaski
01.02.2020, 07:17
W razie przetarcia, rozerwania lub uszkodzenia wentla to sporo byś tych łatek musiał do opony napchać.
Odpowiedni klej wulkanizujący i zapasowy wentylek załatwi temat.

Emek
01.02.2020, 10:39
To może być możliwe jedynie w sytuacji idealnej gdzie wyrwany wentyl zostawił po sobie niewielki otwór. Jak zabrał ze sobą kawał gumy z dętki to już nic nie zrobisz. Ja zawsze wożę 2 dętki, żaden problem wsadzić do narzędziówki.

MrWaski
01.02.2020, 11:04
Co może być powodem wyrwania wentyla?
Prawdę mówiąc, nigdy się z czymś takim nie spotkałem i zastanawiam się, jak to może się stać w prawidłowo napompowanym kole. Małą dziurkę obok wentyla widziałem, jak się dętkę źle założy i oszczędza na talku.

Emek
01.02.2020, 11:08
Dokładnie to nie wiem ale 30 km na kapciu na ten przykład taki skutek rodzi😉. Wyrwałem też w aucie więc to możliwe.

GregoryS
01.02.2020, 13:15
Kiedys Pavlin z motocycle adventures opublikowal filmik nagrany "na zywo" w jakim stanie mial detke po przebyciu w PRZEDNIM kole - na normalnej asfaltowej drodze. Nie moge znalezc tego filmu ale.. detka wygladala jakby ktos siadl i podziurawil ja nozem zadajac cios za ciosem. Dziesiatki jesli nie setki nawet nie dziur ale podluznych rozciec. Nie wiem (i Pawlin tez nie widzial) jakim cudem sie to stalo, podejrzewal ze tracaca cisnienie detka byly przyszczypywana, albo jakims cudem poszarpaly ja zakryte nyple, no nie wiadomo. W kazdym raziem nikt normalny nie wozi powiedzmy 30 latek, wiec bez detki bylby w czarnej d.

rrolek
01.02.2020, 17:50
Wieczór

Jak wyrwać wentyl? Ano starczy, ze oponka spadnie z rantu i się obróci ciągnąc za sobą detke. Przyczyną jest zawsze za niskie ciśnienie i brak szpanera. A za małym cisnieniem nie koniecznie stoi działanie ridera, może typ być mała dziurka i powoli schodzące powietrze. Jak się nie "wyczuje" na czas i z jakiegoś powodu odkręci lub mocniej przychamuje tyłem to bez trzymaka prawie na bank masz wyrwany wentyl.

Pozdr rr

MrWaski
01.02.2020, 18:38
Hm... chyba jednak na dalsze trasy bez zapasowej dętki się nie obejdzie. Tak jak pisze Emek, duża dziura i przecie w miejscu nie stanę.

Dario
03.02.2020, 00:46
Kiedys Pavlin z motocycle adventures opublikowal filmik nagrany "na zywo" w jakim stanie mial detke po przebyciu w PRZEDNIM kole - na normalnej asfaltowej drodze. Nie moge znalezc tego filmu ale.. detka wygladala jakby ktos siadl i podziurawil ja nozem zadajac cios za ciosem. Dziesiatki jesli nie setki nawet nie dziur ale podluznych rozciec. Nie wiem (i Pawlin tez nie widzial) jakim cudem sie to stalo, podejrzewal ze tracaca cisnienie detka byly przyszczypywana, albo jakims cudem poszarpaly ja zakryte nyple, no nie wiadomo. W kazdym raziem nikt normalny nie wozi powiedzmy 30 latek, wiec bez detki bylby w czarnej d.

Ja wożę zapasowe dętki w torbach Heed na gmolach.
Te torby kosztują niewiele a poza dętkami mieszczą sie jeszcze rękawice robocze i trochę szmat, które jaj wiadomo w trasie zawsze się przydają.
Jak wiadomo złapanie gumy to loteria. Mi zdarzyło się to raz
na skutek tego, ze wulkanizator przesunął gumową opaskę z nypli (bandaż) i dętka przetarła się tak, że rozpadła się na kawałki. Na szczęście stało się to w tylnym kole, bo jechałem ponad 100.
Łatki nic by nie dały, bo z dętki nie było czego zbierać.
Zdjąłem koło i pojechałem motorem kolegi do najbliższego miasteczka. Cala akcja trwala mniej niż godzinę i obyło się bez assistanca a przy okazji szukając wulkanizacji trafilem na warsztat chlopakow z Łowców Niewygód - bo to na Podlasiu było :)

Neno
03.02.2020, 08:14
Jak wyrwać wentyl? Ano starczy, ze oponka spadnie z rantu i się obróci ciągnąc za sobą detke. Przyczyną jest zawsze za niskie ciśnienie i brak szpanera. A za małym cisnieniem nie koniecznie stoi działanie ridera, może typ być mała dziurka i powoli schodzące powietrze. Jak się nie "wyczuje" na czas i z jakiegoś powodu odkręci lub mocniej przychamuje tyłem to bez trzymaka prawie na bank masz wyrwany wentyl.

W CRF1000 odkleić oponę od felgi (tył) to trzeba się jednak nasiłować ;) Sama jazda to za mało.
W innych sprzętach, zwłaszcza tych lżejszych jest tak jak piszesz- dużo łatwiej.

Tomas_XRV
03.02.2020, 09:02
Wyjechałem kiedyś z lasu na szosę z niskim ciśnieniem około 0,5 atm i jakiś cwaniaczek na światłach mnie podpuścił. Zielone ogień i stoję już na następnych światłach. Podjeżdża chyba chętny żeby drugi raz go złoić zielone ja maneta na maxa obroty w górę, a ja stoję w miejscu. Felga się kręci, a opona stoi. Na kapciu do domu i od tego czasu jeżdżę na trzymakach.

Neno
03.02.2020, 18:49
Wyjechałem kiedyś z lasu na szosę z niskim ciśnieniem około 0,5 atm i jakiś cwaniaczek na światłach mnie podpuścił.
Ostro! Ja nawet na wydmach nie schodzę poniżej 0.8 a na czarnym do momentu dopompowania to wolniej i łagodniej niż emeryt ;) . Mowa o dużym ciężkim moto oczywiście.