View Full Version : stuki powyzej 4000 obr. rd03
JackHarrer
02.03.2009, 01:36
Witam
Podczas jazdy na kazdym biegu zawsze od 4000obr. pojawia sie dziwny metaliczny dzwiek,czestotliwosc rosnie wraz z obrotami.Na początku myslalem ze cos moze wpada w rezonans, jednak raczej nie - sprawdzilem oslone silnika,stopke itp. Mechanik zalecil wymiane lancuszkow rozrzadu tak tez zrobilem i nie pomoglo. Gdy motocykl stoi to ciezko doszukac sie niepokojacych odglosow w calym zakresie obrotow.
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie
randal 76
02.03.2009, 06:54
napisałeś podczas jazdy? czyli na jałowym biegu chodzi normalnie?
obstawiam łańcuch lub sprzęgło .
.....Mechanik zalecil wymiane lancuszkow rozrzadu .......
Niestety, sam musisz trochę poznać swój motek, bo szybko zbankrutujesz :confused:
U mnie było to samo i okazało się, że osłona silnika. Ciężko to zlokalizować więc stwierdziłem że odegnę osłonę (w najwyższym punkcie koło kranika) i się okaże. Pomogło.
Spróbuj, powinno wyjść taniej niż łańcuszki:oldman:
zmień mechanika, bo dalej popłyniesz przy jego zaleceniach :Sarcastic:
A co do moto, to sprawdził jeszcze raz mocowanie osłony silnika :Thumbs_Up: bo jakby to było z silnika to bylo by raczej od początku obrotów
A dźwignię hamulca tylnego sprawdziłeś ? Czasami się podegnie i napierdziela o osłonę silnika. Również kolektor może dotykać lekko osłony.
Najlepiej zdjąć osłonę i przejechać się bez niej żeby na 100 % wyeliminować jej wpływ na te dźwięki
Osłona osłona osłona.... tez miałem taki dylemat, powyżej 4tyś obrotów napierdzielała że aż huczało, wystarczyło odgięcie w odpowiednim miejscu ( musisz je sam znaleźć ) i dzida dalej.
P.S.
Hm, po 70tyś też mogą to być łańcuszki rozrządu.
Łańcuszki rozrządu to raczej przy 170 000 km co też jest prawdopodobne :) ale to też raczej od początku obrotów.
tutaj to jest jakiś rezonans raczej niż tarcie czegoś o coś
Artuditu
02.03.2009, 11:47
Ja miałem tak z pękniętym płaskownikiem od gmola. powyżej wlaśnie jakiś 4000 napier... aż bolało. nie byłem pewien co to i już zaczynałem srać w gacie. jak wygiąłem troszke, odrazu ucichło. Kurde, inna jazda. Normalnie jakby z salonu wyjechał:)
Swoją drogą ma ktoś patent jak to ogarnąć na stałe? Bo po jakimś czasie osłona wraca i dalej napiera.
Łańcuszki rozrządu to raczej przy 170 000 km co też jest prawdopodobne :) ale to też raczej od początku obrotów.
tutaj to jest jakiś rezonans raczej niż tarcie czegoś o coś
Łancuszki to raczej przy małych obrotach a wraz ze wzrostem obrotów cichną - ale może się nie znam - tak miałem w CX 500 na wolnych napieprzał a jak obroty wzrosły do 3 tys to cisza.
JackHarrer
03.03.2009, 20:29
No juz kiedys sprawdzalem bez oslony i bylo to samo sprawdze jeszcze dzwignie hamulca i stopke boczna.dzieki za porady
JackHarrer
14.03.2009, 02:17
a wiec tak zdjalem wszystko co sie da:podnozki,plastiki,oslone silnika itp,opukalem cale moto zeby sprawdzic czy cos nie wpada w rezonans.jazda testowa i znowu powyzej 4000obr cos zaczyna bardzo glosno stukac do tego dochodza silne wibracje ktore czuje pod du.. Stukanie jest takze da sie uslyszec ponizej 4000obr przy gwaltownym dodaniu gazu.Jesli macie jeszcze jakies sugestie to bede bardzo wdzieczny za pomoc.pzdr
tu znalazlem watek a w nim kolega ma podobny problem z tym ze moja chodzi nierowno na wolnych obrotach ale nie gasnie.pzdr
a ........
No to chyba wpadnę do Ciebie, albo jeżeli Twój "stukot" jeździ to się gdzieś "na mieście" spotkamy.
Może razem coś uradzim :)
zobacz czy silnik masz dokręcony, albo czy zbiornik nie drga czasami.
JackHarrer
14.03.2009, 10:34
sprawdzilem mocowania silnika dociskalem zbiornik i nie pomaga.7greg no moj stukot jak najbardziej jezdzi ale co to za jazda. mnie niema w trojmiescie jeszcze przez ten tydzien.Odezwe sie do ciebie jak wroce fajnie by bylo jak bys mogl podjechac i posluchac swoim afrykanskim uchem :)pzdr
Jeśli już tyle zrobiłeś to zrób taki eksperyment:
Zdejmij fajki z jednego gara (świec nie wykręcaj) wsadź w nie świece zapłonowe co by cewek zapłonowych nie uszkodzić i odpal moto na jednym cylindrze. dodawaj "gazu" na "podrywkę" i posłuchaj co słychać to samo zrób z drugim garem
Masz na myśli Kazmir sprawdzenie wału , czy nie wali? Czy zmniejszenie drgań i rezonansu?
Sprawdzisz układ korbowo-tłokowy. Panewki, sworzeń tłokowy
JackHarrer
16.03.2009, 23:58
ale czy to mozliwe zeby panewki lub sworzen tak glosno stukaly (dzwiek jest na prawde bardzo glosny) i to akurat od 4000rmp? Powoli zaczynam sie zastanawiac czy to moze nie sprzeglo :/
Zrób to co mówiłem, a jeśli coś z tego eksperymentu wyniknie - napisz mi napriv bo potem jak tu napiszesz, to już jej nikt nie kupi:haha2::haha2::haha2:
ale czy to mozliwe zeby panewki lub sworzen tak glosno stukaly (dzwiek jest na prawde bardzo glosny) i to akurat od 4000rmp? Powoli zaczynam sie zastanawiac czy to moze nie sprzeglo :/
Hmm sprzęgło jeśli ma sklepane sprężyny w koszu napierdziela ale raczej przy małych obrotach na luzie i przy gwałtownym dodawaniu gazu i też tylko przy małych obrotach.
JackHarrer
17.03.2009, 20:14
Nigdy jej nie sprzedam więc sie nie macie co napalać:)
Jak się dowiem o co chodzi ze stukaniem to dam znać w weekend bedzie troche czasu zeby rozebrac sprzeglo no i moze sprobuje zrobic ten test o ktorym mowi Kazmir. Jeśli to nie tajemnica to moze moglbys napisac co moze sie dziac podczas testu i co to oznacza:)pzdr
Żadna tajemnica ot ten cylinder któremu odetniesz zapłon będzie pracował jako kompresor.
Możliwe, że usłyszysz ten dźwięk na postoju, a nie podczas jazdy. Możliwe, że tylko będzie występował na jednym garze, ale poczekajmy na twoje działania - potem pomyślimy co dalej.
Cibor klv
20.03.2009, 22:18
Przyczyn stukania może być wiele... od prozaicznych typu osłona , czy gmol po poważne .. typu np. panewka ( bo podone objawy daje własnie panewka)... tak z opisu trudno wywnioskować... no i miejmy nadzieję , że to nie panewka...
Jack Harrer jakieś newsy na temat stuków puków??
Zet Johny
23.03.2009, 21:43
Moim skromnym zdaniem to nie sworznie bo one raczej stukają już przy niskich obrotach.
Jak piszesz że to naprawdę głośne to chyba coś grubego, obracającego i zaczynającego się na W.
Zrób "Test Kazmira" bo on może wykluczyć najgorsze.
JackHarrer
23.03.2009, 22:08
stuk puk coraz glosniejsze az strach jezdzic. Stuki slychac juz od 3500obr chociaz jak dam duzo gazu to milkna i pojawiaja sie powyzej 5000obr.Poza tym nie wiem czy to ma zwiazek ze stukaniem moze to tylko kwestia regulacji ale afryka zaczela gasnac na wolnych obrotach(moze to od k&n bo ostatnio zainstalowalem:) ) na jednym garnku chodzi bardzo podobnie jak na obu zarowno na przednim jak i na tylnym. Powoli rozgladam sie za silnikiem no ale zobaczymy co powie doktor, Afri idzie jutro do szpitala :(
... Afri idzie jutro do szpitala :(
odwiedzaj ja czasem ,bo wiesz jak to "nasza służba zdrowia..." lubi zapomniec o pacjencie......... i nie ma co narazie serducha szukac złapała małą infekcję i tyle....
Afri idzie jutro do szpitala :(
jakies wiesci ze szpitala??
JackHarrer
28.03.2009, 18:03
jest wstepna diagnoza- korba :(
w poniedzialek bede wiedzial wiecej.No ale jednak trzeba zaczac sie rozgladac za nowym serduchem.Moze ktos ma?
Artuditu
28.03.2009, 18:15
Kupując nowe serce nigdy nie wiesz w jakim jest stanie i za ile będziesz musial robić remont. Operując stare serce wiesz na czym jeździsz i wiesz że sprzęt pewny jest. Takie moje zdanie na temat kupna używanych silników. Pytanie teraz: ile kosztuje używany silnik a ile reanimacja starego.
JackHarrer
28.03.2009, 18:23
Nie ma co dyskutowac czy remont czy nowy silnik.Kazdy wie jakie sa plusy i minus.Remont jest nieoplacalny.Wole kupic nowy silnik z gwarancja rozruchowa
Cibor klv
28.03.2009, 20:12
Nie ma co dyskutowac czy remont czy nowy silnik.Kazdy wie jakie sa plusy i minus.Remont jest nieoplacalny.Wole kupic nowy silnik z gwarancja rozruchowa
Ja bym szukał od Tansalpa 650 ... motocykle stosunkowo nowe ,a więc nie zakatowane,, pojemność i moc praktycznie ta sama co w rd 03
JackHarrer
28.03.2009, 21:29
a czy od takiego trampka bedzie pasowal?
http://www.allegro.pl/item583848286_honda_xl650_xl_650_transalp.html
jedyna roznica jaka widze "na oko" to oslonka na zebatke zdawcza
randal 76
28.03.2009, 21:33
a czy od takiego trampka bedzie pasowal?
http://www.allegro.pl/item583848286_honda_xl650_xl_650_transalp.html
jedyna roznica jaka widze "na oko" to oslonka na zebatke zdawcza
jednego mocowania do ramy ma mniej, koło rozrusznika
możliwe że głowice mają inny kąt wyjścia na kolektor wydechowy ?
Cibor klv
28.03.2009, 21:59
Faktycznie... w Trapie jest brak tylnego górnego mocowania... ale jeśli chodzi o kąty kolektorów wydechowych to myślę , że jest tak samo jak w rd 03... a jeśli nie... to kolektor od Trapa nie jest aż tak drogi... no ale moduł i gaźniki to już trochę kosztują...
Obawiam się ze to nie takie proste ale może się mylę
Kiedys silnik od trampka z 2007 roku z przebiegiem 300 km był na alledrogo za 2500 zł.
Zadzwon pod numer 509408598 - w zeszłym roku gosć miał rozbitą rd 03 i za silnik chciał ok 1000 zł
JackHarrer
29.03.2009, 00:46
no to chyba lepiej bedzie znalezc silnik dedykowany do rd03 niz bawic sie w przeszczep z trampka - nigdy nie wiadomo co nie podpasuje.pzdr i dzieki za rady
JackHarrer
29.03.2009, 01:07
http://www.allegro.pl/item582891292_honda_africa_twin_na_czesci.html
gosc mowi ze da gwarancje rozruchowa. Ktos moze cos wie na temat tego serducha?
http://www.allegro.pl/item582891292_honda_africa_twin_na_czesci.html
gosc mowi ze da gwarancje rozruchowa. Ktos moze cos wie na temat tego serducha?
Oj tylko to, że ten gosć długo się ogłasza z tymi cześciami.
Ale to nie oznacza że silnik jest zły.
JackHarrer
29.03.2009, 08:52
gosc od transalpa odpisal:
Witam. Rok produkcji 2005 przebieg 1700km import_ italia brak pompy wody ena 1800zl
kuszaca propozycja silnik jak nowy. Czy moze ktos sie orientuje czy oprocz gaznikow, modulow i pewnie regulatora napicia cos jeszcze trzeba by wymienic??
gosc od transalpa odpisal:
Witam. Rok produkcji 2005 przebieg 1700km import_ italia brak pompy wody ena 1800zl
kuszaca propozycja silnik jak nowy. Czy moze ktos sie orientuje czy oprocz gaznikow, modulow i pewnie regulatora napicia cos jeszcze trzeba by wymienic??
No w sumie pewnie mniejszym lub większym nakładem da się to włozyć do RD03.
Jestem strasznie ciekaw - jakbyś się zdecydował to koniecznie udokumentuj taki przeszczep dla potomnych - a na pewno grono RD 03 będzię wdzieczne dozgonnie:zdrufko:
Cibor klv
29.03.2009, 10:59
Ja bym się nie zastanawiał, tylko brał silnik od Trapa 650... jeśli nawet drożej cała operacja będzie kosztowała... bo co z tego jak znajdziesz silnik od d 03 w stanie takim jaki był Twój i będziesz musiał a to wymienić sprzęgło, albo wałek zdawczy , czy pierścienie i uszczelniacze bo oleju bierze jak dziki...... silnik z 2005 roku na pewno dłużej pochodzi bezawaryjnie niż ten z 89 roku z Bóg wie jakim przebbiegiem. No gaźniki najlepiej od Trapa, ale można spróbować założyć od rd 03 o ile średnice gardzieli są takie same... moduł... od Trapa plus część wiązki elektrycznej... Na zlocie w Kletnie był człowiek na starym Transalpie 600 z przeszczepem serducha od 650 i latał jak trzeba... ale nie wiem jak rozwiązał sprawy elektryki...
JackHarrer
29.03.2009, 11:44
jutro pogadam z mechanikiem co on mysli o przeszczepie z trampka. Babel a co do dokumentacji to w razie czego na pewno bedzie :) pzdr
JackHarrer
30.03.2009, 23:32
doktor powiedzial zeby lepiej dac sobie spokoj z przeszczepem od trampka bo moze wyjsc wiecej komplikacji niz mogloby sie wydawac. wiec chyba dam sobie spokoj i poszukam od rd03.pzdr
PawelZDR
31.03.2009, 00:01
Doktor jest mało ambitny, wcale nie ma z tym tak dużo walki.
randal 76
31.03.2009, 07:49
Doktor jest mało ambitny, wcale nie ma z tym tak dużo walki.
dokładnie
przeszczepa mozna zrobic na 750 jak ten no jak mu tam Ramires ;) ma
dokładnie
przeszczepa mozna zrobic na 750 jak ten no jak mu tam Ramires ;) ma
No to z tym chyba bedzie więcej walki jak z Trampkiem - ale może się mylę.
Oglądałem to u Kazmira - niech się zresztą wypowiedzą ci co mają taki przeszczep od 07
RD03 nie ma chłodnicy oleju a i cos tam jakieś kombinacje z tylnim kołem no i do tego też elektryka.
Poza tym ceny silników do 07 .....
Od trampka za 2,5 tys to widziałem silnik z przebiegiem 300 km .
Najlepiej byłby trafić nówkę od RD03 - ale gdzie.....
Jeśli masz zamiar zmieniać silnik możesz pomyśleć nad 750
Tematy do rozwiązania to:
- montaż chłodnicy oleju
- wykombinowanie zbiorniczka płynu i jego umiejscowienie
- zamontowanie sygnału dźwiękowego
Montaż chłodnicy sprowadza się do zastosowania oryginalnych gratów i spasowania tego tak, żeby nigdzie chłodnica nie dotykała innych części
To cała robota - żadne mecyje.
Jeśli masz zamiar zmieniać silnik możesz pomyśleć nad 750
Tematy do rozwiązania to:
- montaż chłodnicy oleju
- wykombinowanie zbiorniczka płynu i jego umiejscowienie
- zamontowanie sygnału dźwiękowego
Montaż chłodnicy sprowadza się do zastosowania oryginalnych gratów i spasowania tego tak, żeby nigdzie chłodnica nie dotykała innych części
To cała robota - żadne mecyje.
A cos kojarzę jak byłem u Ciebie o kole z tyłu coś opowiadałes - ale może się mylę.
A co z elektryka - ty masz silnik od 04 ??
Cześć koledzy,
temat stuków pow 4 tyś się zdaje się wyczerpał, ale widzę że przeszliście płynnie w przeszczepy - proszę uprzejmie nowy temat(y) założyć w poszczególnych działach technicznych.
JackHarrer
02.04.2009, 19:44
Doktor dzisiaj ostatecznie stwierdzil ze z silnika nic nie bedzie, zdja miske olejowa i powiedzial ze w srodku byla panewka :) i do tego luz na wale ponad 1mm. Czyli szukamy nowego silnika. Powiedzial zeby odpuscic sobie silnik trampka i wstawic 750 lub 650. Zakladam nowy watek odnosnie przeszczepu 750 do rd03
Sprawdzisz układ korbowo-tłokowy. Panewki, sworzeń tłokowy
:oldman:Panie i Panowie, a nie ....................:)
Zet Johny
04.04.2009, 22:59
:oldman:Panie i Panowie, a nie ....................:)
Kolega Kazmir ma dużą sprawdzalność prognoz.
Zauważyłem to już dawno:).
Kurna, a tak chciałem pracować jako prezenter pogody w TV. Jak patrzę na te dziwne ruchy J.Kreta to dostaję jakiś dziwnych dreszczy, a do tej pory byłem całkiem spoko:haha2::haha2::haha2: Chyba mam za słabe parcie na szkło:)
:oldman:Panie i Panowie, a nie ....................:)
Prorok panie jaki czy co ;) - jak zaczniesz jeszcze zdalnie przez neta leczyc Afrykańskie choroby zostaniesz forumowym szamanem:haha2:
Wojtek_RD04
19.05.2009, 17:28
korzystając z okazji podłączę się do tematu bo chciał bym sie dowiedzieć czy normalne są jakieś takie "większe" wibracje powyżej 4,5 - 5000 obr/min ?? do 4000 silnik pracuje idealnie gładko, w całym zakresie obr nie ma jakiś stuków tylko ta wibracja :(
Artuditu
19.05.2009, 18:17
Norma. a co? mrowi w ręce przy 5000obr?:D
Wojtek_RD04
19.05.2009, 21:11
no właśnie zaczyna mrowić i zastanawiałem się czy to tak ma być czy ja jakiś przewrażliwiony już jestem :)
Zawsze możesz zainwestować w nowa kierownice SW-Motech'a ;)
http://sw-motech.de/produktbilder/len_00_156_10001_b_8_xl.jpg
http://sw-motech.de/produktbilder/len_00_156_10001_b_2_xl.jpg
http://sw-motech.de/produktbilder/len_00_156_10001_b_4_xl.jpg
http://sw-motech.de/produktbilder/len_00_156_10001_b_3_xl.jpg
Ceny Ci nie zdradzę, bo stwierdzisz od razu, że mrowienie ustało :D
Wibracje + do tego dziwne stukanie + pulsowanie klamki sprzęgła + klekot jak przy zużytym koszu sprzęgłowym itp i co się okazało-padło łożysko podpory wału kosza sprzęgłowego
Ale masakra - da się to wymienić bez rozbierania silnika ??
eeetam masakra, plan jest taki żeby to zrobić bez rozbiórki silnika,
Trzeba dorobić kawałek pręta specjalnie zakończonego i ściągaczem bezwładnościowym wyciągnąć łożysko. Łożyska lepiej nie rozbierać bo może cześć koszyka zostać w silniku (skrzynia biegów!!!) Prosta robota.....
Reszta koszyka to została wydłubana, czy zmielona???
Mam nadzieję, że nie ucierpiało łożysko po drugiej stronie wałka?
Tak czy owak jeśli uda się reanimacja proponuję korek z magnesem (miska olejowa)
Artuditu
20.05.2009, 00:23
Dzięki Dabal za MMSa. Mam noc z głowy:Sarcastic:
E tam. Mi znowu wybuchł silnik i jakoś żyje ;)
Wiecie jak sprawdzić łożysko po drugiej stronie wałka? Nie patrzyłem w serwisówkę.Na pewno większe obciążenie przekładane jest na to łożysko do strony kosza.W miarę wykonywanych prób z wyciągnięciem zużytego łożyska będę zamieszczał stosowne zdjęcia
Jakie są wymiary togo łożyska.(mam niestety tylko symbol)
pomysł na ściągacz przekazałem Dabalowi,dziś zrobimy test.
Arecki007
20.05.2009, 10:52
Z tego co zrozumiałem powyżej to NORMALNE że pow. 4000 obrotów są wibracje i przy dłuższej przejażdżce ręce mrowieją? Bo u mnie ostatnio zauważyłem cos takiego i myslałem że jest to związane z koszem sprzęgłowym (klekoczącym). Proszę Panowie wypowiedzcie się bo jak jechałem na mazury to nie było mrowienia i wibracji a jak wracałem to już były :( więc sam nie wiem co o tym myśleć..:dizzy:
Sprawdź sobie stan gum w półce jakie "mają tłumić" drgania, wyważenie opony itp, bo to też powoduje, że ręce po dłuższej jeździe mogą zacząć mrowieć.
A ciężarki na końcach kierownicy masz ??
Arecki007
20.05.2009, 14:31
Ciężarki mam...jak jechałem na wschód to miałem i jak wracałem to też były:) myślałem że to od kosza sprzegłowego, po waszych reakcjach stwierdzam, że to nie jest normalne że drgania idą w górę?
wsjo normalna, nie kryminalna ;)
Udało się wyjąć łożysko(58\25\15) Po wstępnym podgrzaniu bieżni łożyska i zastosowaniu "szpilek dzieja"w technologi rejli , łożysko bez większych trudności wyszło na zewnątrz.
O to super że się udało - kurcze ale jak pamietam to twoja Afri chodziła jak zegarek, cicho bez klekotania koszem.
Czy na pewno kosz był przyczyną rozwałki łozyska:dizzy:.
A sciągacz - top technologia-rejli :)
Kosz nie miał wpływu na łożysko bo niby czemu, ot po prostu wieniec trzymający kulki się rozsypał i tyle.
Co do ściągacza to najważniesza jest skuteczność , prostota konstrukcji a koszt materiału można pominąć w tym wypadku.
Ale czerpiąc naukę od niektórych "handlowych" osób dzialających na tym forum nadmieniam iż przyrząd został opatentowany a jego wzór zastrzeżony :)
Ale czerpiąc naukę od niektórych "handlowych" osób dzialających na tym forum nadmieniam iż przyrząd został opatentowany a jego wzór zastrzeżony :)
:haha2:Ale w razie czego mogę liczyć na wypożyczenie
JackHarrer
30.05.2009, 22:32
Dabal i jak tam po wymianie łożyska?wszystko wróciło do normy?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.