View Full Version : Amortyzator skrętu
Ktoś używa podróbki Ohlinsa zrobionej przez małe chińskie rączki?
http://www.aliexpress.com/wholesale?initiative_id=SB_20160324032809&site=glo&shipCountry=pl&g=y&SearchText=steering+damper+ktm&page=2
Jak tak to proszę o rzeczową i obiektywną lub subiektywną opinię
ktos kupowal na advrider.pl do 990adv ale jeszcze opinii po montazu niema, bo trzeba patencic troche jesli nie ma mocowania pod dany sprzet...
Z mocowaniem nie ma problemu..... coś się wystruga. Najbardziej interesuje mnie jak to pracuje w porównaniu do scotta/ohlinsa.
Ja kupilem do 950 adv. Amor juz mam ale brak mocowania. Zamowilem tez probnie zestaw montazowy od smt i bede przerabial
Możesz podać jaki jest rozstaw mocowań (otworów) uchwytu do kierownicy? Mocowanie bolca nie stanowi problemu i da się wystrugać.
U mnie jest zawias z KTM 520 i wygląda jakby miało pasować.
Rozumiem, że ten komplet będziesz miał.
http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Arrival-Motorcycle-Steering-Damper-For-KTM-990-SMT-2009-2013/32360739445.html?spm=2114.01010208.3.1.7JMcmq&ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201602_5_100 36_10035_10034_507_10032_10020_10001_10002_10017_1 0010_10005_10011_10006_10003_10021_10004_10022_100 09_401_2020020_10008_10018_10019,searchweb201603_8&btsid=9c3a34f2-745c-4d22-a247-a67dabea007c
Jeszcze tydzien jestem poza domem wiec pozniej pomierze. Dokladnie ten zestaw od tego sprzedawcy. Wedlug niego nie pasuje zestae od smt do adv ale mam rozne info i najwyzej troche drogiego zelastwa znow u mnie polezy
Jak nie u Ciebie przypasuje to może u mnie. Pomierzysz to się wyjaśni ;)
Zaraz bo zle zrozumiałem. Najpierw kupilem sam amor i juz go mam. Potem jednak zaryzykowalem i dokupilem zestaw montazowy ale on jest jeszcze w drodze. Wedlug historii przesylki to 4dni temu wylecial z Chin wiec akurat jak wrócę to bedzie albo po weekendzie czyli 1.5 tyg
Właśnie zamontowałem klona amortyzatora Scotta wykonanego sprytnymi chińskimi rączkami do mojej DRZ400 (http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Accessories-Universal-STEERING-DAMPER-STABILIZER/32442454240.html). Patrząc na wykonanie, nie ma do czego się przyczepić. Sterowanie takie same jak w oryginale - trzy obwody olejowe i układ pokręteł.
Ponieważ koledzy Chińczycy nie oferują zestawu montażowego do DRZ, to zaszalałem i ściągnąłem zestaw montażowy od Scotta z USA - drogo :( Ponieważ mam podwyższaną kierownicę, to muszę dorobić wyższą szpilę (tzw. tower pin) łączącą amortyzator z zaciskiem na główce ramy. Jak pan tokarz zrobi co ma zrobić i pojeżdżę trochę to dam znać czy robi robotę.
Czekam na wyniki testów.
Fajnie by było jakbyś miał również możliwość polatać na oryginalnym SCOTTcie. Byłaby skala porównawcza.
Przy montazu warto bysie pokusic o niski montaz.. W Afryce mam mam wysokie podniesienie kierownicy i to wpływa na odległość amora na kierze od punktu mocowania na ramie i powoduje ,ze długośc bolca jest nadmierna. To z kolei powoduje luz na całym zestawie a co za tym idzie ograniczenie pracy amora w malym zakresie ruchów kiera. Lepsze umiejscowienie jest gdy amor lezy bezposrednio na górnej półce np jak tutaj w ktm http://www.emigracing.com/ktm-950990-adv.html
Tu przykładowo rozwiazanie dla dr 650 se
http://www.emigracing.com/dr650seshowa.html
Dzięki Puszek za sugestie, bo już powoli zmierzałem w górne mocowanie.
Fajny ten zestaw z linka, ale cena mega turbo kosmiczna. :dizzy::dizzy::dizzy:
Na szczęście nie jest to mocowanie zbyt skomplikowane, aby spróbować samemu porzeźbić.
Rychu, jak masz zawias z 520, tj. standardową półke WP 43/48, to pod Scotta nic nie trzeba rzeźbić, są dostępne w ktm-ie odpowiednie "kostki" montażowe pod mocowanie kierownicy, o takie: http://ktmsklep.pl/powerparts/produkt/173683/obejma-do-amortyzatora-skretu
Przy 905/990 adv, niestety trzeba wymieniać półkę ( Puszek pokazał na jaką :/ ), albo strugać swoje mocowanie.
A już miałem w głowie jak takie coś wyrzeźbić, a tu proszę gotowiec :):):)
Chociaż trochę to delikatnie wygląda.... zwłaszcza mocowanie samego amortyzatora.
Teraz zostało czekać na wyniki testów ;)
Amortyzator do kostki jest przykręcony na dwie śruby fi6 - wystarcza zawodowcom to wystarczy i nam amatorom. Co do mocowania góra czy dół, nie mam zdania. Do DRZ nie znalazłem dolnego, może słabo szukałem. Przy dolnym mocowaniu dostęp do regulacji jest nieco utrudniony. IMO: ważne by przestrzegać zaleceń montażowych producenta, wtedy nic nie powinno się gibać na boki. Patrząc na wykonanie amortyzatora, mam podejrzenie, że scotty wychodzą z tej samej fabryki, tyle że bogatsze w grawerowany napis :) Zobaczymy jak amorek zadziała na podjeździe do bazy ILŻ na UKR ;)
Amor skrętu to najlepsza rzecz jaką założyłem do Xchallenga. Po założeniu kamieniste koryta rzek na UA nie stanowią już wyzwania dla bicepsów 😂
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
miro&afryka
30.03.2016, 14:15
Kurcze, a ja błędnie - jak się okazuje - myślałem, że takie rozwiązania to się tylko w ścigaczach stosuje, żeby shimmy uniknąć.
Człowiek się uczy całe życie.
a takie mam pytanko: nie boicie się że taki chiński amor noname, o 50%-75% tańszy niż markowy może się np w pewnym momencie zablokować, pęknąć itp? I że stanie się to przy dużej prędkości? Ja wiem że wszytsko (Ohlins i Scott) robione są pewnie w chinach, moze i w tych samych fabrykach.. no ale mimo wszystko kontrola jakości w Scott może być wyższa niż w "Huyang Piang Ciang Motor Company"?
Cena kusząca, ale ja się troche boje... niepotrzebnie?
a takie mam pytanko: nie boicie się że taki chiński amor noname, o 50%-75% tańszy niż markowy może się np w pewnym momencie zablokować, pęknąć itp? I że stanie się to przy dużej prędkości? Ja wiem że wszytsko (Ohlins i Scott) robione są pewnie w chinach, moze i w tych samych fabrykach.. no ale mimo wszystko kontrola jakości w Scott może być wyższa niż w "Huyang Piang Ciang Motor Company"?
Cena kusząca, ale ja się troche boje... niepotrzebnie?
Sam amor to wyfrezowany kawał aluminium, złożony z dwóch części, skręcony na śrubki. Mechanicznie z zewnątrz nie bardzo jest to jak uszkodzić ani nie ma się co zepsuć. W środku są trzy obiegi oleju i zawory. Tutaj teoretycznie może się coś zepsuć, np. zawór zostanie w pozycji otwartej lub zamkniętej. Efekt może być taki, że w jedną stronę kierownica może stawiać opór a w drugą już nie. Scott zaleca przegląd - czyli wymianę oleju - co dwa lata jazdy. Przy okazji serwisu zobaczę jak to wygląda w środku. Czy chińskie no-name jest tak samo solidne jak markowe ? Nie wiem ale nie mam obaw przed testami. By było mi raźniej, zakładamy drugi zestaw na drugą DRZ - będzie nas razem z @Jac dwóch królików doświadczalnych ;)
a takie mam pytanko: nie boicie się że taki chiński amor noname, o 50%-75% tańszy niż markowy może się np w pewnym momencie zablokować, pęknąć itp? I że stanie się to przy dużej prędkości? Ja wiem że wszytsko (Ohlins i Scott) robione są pewnie w chinach, moze i w tych samych fabrykach.. no ale mimo wszystko kontrola jakości w Scott może być wyższa niż w "Huyang Piang Ciang Motor Company"?
Cena kusząca, ale ja się troche boje... niepotrzebnie?
A pamiętasz wątek o naprawianych oponach na sprzedaż? Chętnych nie brakowało...
Opony to kolejna kwestia. Jak mialem lat 20 to moze bym kupil.teraz jestem madrzejszy
Kurka Pany przecież to nie prom kosmiczny ;) Mam Scotsa , ale jak go kupowałem nie było dostępnych chińskich "zamienników" . Teraz jak jest wybór to po co przepłacać .
PS. wygląd zewnętrzny to dokładna kopia Scotsa.
A do tego z oryginalnym mocowaniem (póki co Chińczyki nie strugają tego) pasuje plug-and-play. Moim zdaniem, albo robią dla scotts'a, albo robią identyczną kopię, co w sumie przy tym poziomie "technologii" na to samo wychodzi. Ale nikogo nie namawiam.
pzdr
Jac
Tak to wygląda po montażu na DRZecie. Jeśli kierownica jest podniesiona (pewnie 90% przypadków) to standardowy szpindel (63 mm) jest nieco za krótki, trzeba dorobić dłuższy, tak by wchodził w tuleję na minimum 20 mm. Drugie ograniczenie to odległość między kierownicą a poprzeczką. Test wkrótce razem z @Jac na Ukrainie albo Rumunii :)
Dla zainteresowanych - trzeba kupić to:
http://www.scottsonline.com/Stabilizer_Purchase2.php?Make=Suzuki&Model=DRZ&Bike_ID=2233&Year=2003&Size=400&Fred=%20street&BI_ID=124424
i to :
http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Accessories-Universal-STEERING-DAMPER-STABILIZER/32442454240.html
W zależności od kursu USD, wychodzi nam zestaw za ok 1000 PLN. Montaż zajmuje 60 minut - no dobra, z kawą - 90 minut :)
https://lh3.googleusercontent.com/lKDGaxNgZMZJOBrWpzaDfxy8KmCVLtysShZcGhn70F5FgIFprZ f9OPblwQBCr_B4y3rCEY2_mTRgSQ-NsGAFDtqYyXKpx6VoztJcN4JWxHTQ_WlGctDhmPWlm47md_EU0 LWKdwyhyKVDPgFFnL4l41n7aS5TJuSyqXX_t3pMpz07zZBQqqb uWYKig4ixOCQJnxuF7O9VZiFHwZLeaeTbYV488hq8m4Ro6v0ag HIz86ZGei-7yfKzql78M66kU8IIkBAWw0sdrd1x0j2nHbnUfQFbN3LCC7u7A ofHy4faoMNK_sZShpKYWB6nlbkj896lZLZIiPUBKba69Gdu78Z hoHNq16W3jqnIL-Otx3DPqtJ_dgqwxiUDYTYXgQRgr1lrhX0siAVVlmFI67mmgfXU ZIUaifnjrSe3zuLGrfH0uoABZB9k4OYjvm8aSXQHKzn88pZq_b gCnM-oXdcb1QlEmfo2m1mjU6RuRd6Bjzx2zGuguuf5MBStQS28XlJne HSkHrbk2AIp17ezF3r5ztcnl04OBWieJC3oOk6V0wVa1DMu2hV Z8mqFAXseFAksePZD9KhIag=w969-h643-no
https://lh3.googleusercontent.com/sbKWjdd6onYboBnj_zJazxZIrBWuvGRHLZygGXoBX67TqiQKje yeZNjRBH5mkfAfN3TapmtgYyB_t2dnkXaPRMhF9SJNhgMjZlcQ ukwB9I3r7OMOuXdVTDbzJ38YrGddEm2Mn9OpG1PCei9gkbfNPU lSmY0mruzx2HO0fC3J3bBtXeenQjyscmk7Y-8_3EUweFnjxqTsmEH0KVmVtKsoE5evyWqETZutetR_yhNR9XEs 64y8aKhTQndkmgUbR7ILK71LNz8rwscTYrmkffhubqGjoMkF2f URfN45AlZSM2uKtWP7vzgP_N0f_vt6QJ0CsJxpwLqhZPvSuXRV u9wNZWYtOeclctiZZe9OY8u3km3fUjYMkEsgXGwRogs1ovtEbt mkS1-7Yx9Pa9QEb4jpjqnGakC6oDd50K0RjXDwQ07mbLSoS8adynue_ MKZ1s1T0Hh3GiV9HXzaL-WcKrusqU6dN5GmR9WqZMvzD4UEC8ho5Ryi_uSIZOOzCvepbgB_ exK86RsSo6NfKq24EKn-ea0CubJz7Z27VA48g3ldXvjhltpIaCxpqsUuWh-XjKVmRL99iw=w968-h643-no
Spora siła będzie działać na tą wieżę Eifla. ;) Mam nadzieje, że nie puści dół.
Testuj i chwal się jak działa.
Tomas_XRV
30.04.2016, 13:30
Na aliexpress pojawił sie gotowy do montażu do Afryki 1990-2002. Nie potrafię sobie wyobrazic jak to zamontować i jeżeli nie trzeba rzeźbić to chętnie bym zrobił test.
http://pl.aliexpress.com/item/For-Honda-XRV750-L-Y-Africa-Twin-1990-2003-CNC-Motorcycle-Steering-Damper-Stabilizer-Linear-Reversed/32652346286.html?isOrigTitle=true
spider2you
30.04.2016, 14:48
To jest gotowy amor czy sam system montażowy, bo wydaje mi się, że gotowy, ale niech mnie fachowcy poprawią. Wygląda jak montowany w ścigaczach i różny od tych Scotta, co chłopaki zamawiali.
Za taką kasę to chyba zaryzykować warto?!
To jest damper do motocykli szosowych z jednym obiegiem oleju. Na moje oko, jedyne co możesz w nim wyregulować to siłę tłumienia. Do jazdy terenowej będzie to mniej przydatne.
W klonach Scotta są trzy obiegi oleju każdy z regulacją:
- duże pokrętło (base valve) - regulujesz kliknięciami siłę tłumienia na kręcenie kierownicą.
- małe pokrętło (high speed valve) - dojście płaskim śrubokrętem - regulujesz płynnie, bez kliknięć siłę tłumienia na gwałtowne boczne uderzenia.
- dwie boczne małe śruby (sweep control valve) - regulujesz zakres kątowy w jakim amortyzator działa, do wyboru cztery ustawienia od 34 do 90 stopni. Dzięki temu w ciasnych wolnych zakrętach można wyłączyć działanie amorka.
Tomas_XRV
01.05.2016, 22:10
Jak nie w teren to mnie nie interesuje.
spider2you
02.05.2016, 22:08
Ten amorek co podałeś, to na Ali już niedostępny.
Co do oryginalnych mocowań, to zapewne da się to wystrugać u nas za 1/3 ceny. Magików u nas wielu na Forum, więc radę dadzą.
Sam amorek za 105$ to można udźwignąć, ale dodatkowe 150$ za mocowanie już tanio się nie robi.
Może ktoś podejmie się takiego wystrugania mocowań?
sowizdrzal
03.05.2016, 15:04
To jest damper do motocykli szosowych z jednym obiegiem oleju. Na moje oko, jedyne co możesz w nim wyregulować to siłę tłumienia. Do jazdy terenowej będzie to mniej przydatne.
W klonach Scotta są trzy obiegi oleju każdy z regulacją:
- duże pokrętło (base valve) - regulujesz kliknięciami siłę tłumienia na kręcenie kierownicą.
- małe pokrętło (high speed valve) - dojście płaskim śrubokrętem - regulujesz płynnie, bez kliknięć siłę tłumienia na gwałtowne boczne uderzenia.
- dwie boczne małe śruby (sweep control valve) - regulujesz zakres kątowy w jakim amortyzator działa, do wyboru cztery ustawienia od 34 do 90 stopni. Dzięki temu w ciasnych wolnych zakrętach można wyłączyć działanie amorka.
Dzięki mikelos - dwa dni się nad tym biedziłem.
Szepnij jeszcze, czy te pokretła base i high speed działają na tej samej zasadzie, jak
pokretła w amorku tylnym lub widelcu - im bliżej ,,prawej'' (clockwise) tym większa siła tłumienia...
Tak, w prawo większy opór w lewo mniejszy - oczywiście przy założeniu, że amor założony jest normalnie czyli dzyndzlem na dół ;) Polecam oryginalny
manual do Scotta (http://www.scottsonline.com/litrack/257.pdf) - nie ma co zgadywać, wystarczy poczytać ;)
sowizdrzal
03.05.2016, 19:23
Podziękował :)
I ja dziekuje :) jak ustawiacie to ustrojstwo? Mikelos jakie wedlug Ciebie sa ok ustawienia?
Mikelos do tablicy!!!!
Zdaj krótkie sprawozdanie jak sprawował się amorek na UA. ;)
Ja latam wkolo komina poki co i o niebo lepiej na piachach a jeszcze nie bawilem sie tymi regulacjami co kolega opisywal
Mikelos do tablicy!!!!
Zdaj krótkie sprawozdanie jak sprawował się amorek na UA. ;)
W czasie integracji zrobiliśmy trasami hard i szuter 550 km w tym ok 100 km asfaltodziurami.
Moje obserwacje:
- na drobnych luźnych kamieniach i błocie mam skręcone w prawo 2 pełne obroty (z 3 możliwych)
- na dużych kamerdolach i przez rzeczki - skręcam w prawo na maksa czyli 3 pełne obroty. Myślę że każdy musi sam eksperymentować z ustawieniami, zmieniać po kilka klików i czujnie obserwować co i jak działa.
- nie regulowałem jeszcze prawego pokrętła czyli reakcji na gwałtowne boczne uderzenia, z tym dopiero będę eksperymentował :)
- mam subiektywne wrażenie, że z amortyzatorem jeżdżę szybciej niż bez. Nie dlatego że jestem taki zajebisty, tylko mniej walczę z kierownicą i skupiam się bardziej na balansowaniu ciałem i reakcjach gazem.
- nie bolą mnie ani nadgarstki ani przedramiona, mogłem codziennie wieczorem pić piwo nie oblewając się :)
- wyższy szpindel działa, nic się nie złamało ani nie wygięło.
Słowem: polecam :)
Dzięki :)
Pomęczę Cię jeszcze za jakiś czas o kolejną opinię jak już pobawisz się wszystkimi ustawieniami ;)
Niby mam już wszystko. Pytanie co dalej, kto w Wawie przyspawa mi sztycę do XCh? :D
http://i946.photobucket.com/albums/ad308/okrzemek/Mobile%20Uploads/image_zpshf34opb9.jpg
Mam używanego Ohlinsa w WRCE i se chwałę ! Potwierdzam opinie Mikeosa, dodając ze prży mocnych i szybkich zjazdach po kamolcach ze strachu dokręcania Ohlinsa i jakoś jeszcze nie wydupczylem, czyli działa !;)
Na nowego nie miałbym kasy a używka za 800 zeta jakoś do zaakceptowania.
Polecam!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/3f9bd20470c9b969e8ef70408ef2e444.jpg
Nie wiem kto w Warszawie przyspawa , ale u mnie wyglada to tak ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pięknie dziękuję za zdjęcie poglądowe. Taki łącznik piętrowo-schodkowy też w Scottsie dokupiłem do chińczyka, mam założone podwyższenie kierownicy z lekkim offsetem, mam nadzieję, że da się to pożenić. Jak nie to będzie trochę rzeźby.
Czailem sie juz od dawna by to wstawic. W koncu mnie sie zachcialo .
I ja pokazuje.
Zamontowaklem to 2,5 roku temu i wiele przejechalem . Dziala i cieszy wlasciciela a przede wszystkim pomaga w krytycznych sytuacjach.
Jest to gotowy zestaw od Kawasaki ZX-6R 2005-2006. http://www.scottsonline.com/Stabilizer_Photos.php?ID=1209
Nalezalo troszke dorobic ale naprawde robota prosta.
Dorobione :
-2 blaszki z dobrego 2mm aluminium - poprostu wygiete w kot 90 stopni i wywiercona dziura i obrobiona w wewnetrzny stozek tak by sie schowala tam sruba stozkowa a lepek jej licowal z powierzcnia blaszki. Mozna to przyspawac do ramy. W tedy nalezy zastosowac kontowniczek stalowy . U mnie to dziala bez spawania, jedynie nalezy wykazac sie precyzja by dokladnie obejmowalo rame i nie bylo luzu.
-Docieta laserem a potem lekko dogieta w dol blaszka przedluzajaca ramie i obnizajaca jej osadzenie na sworzniu . Wyciety wewnatrz otwor w ksztalt fasolki i oczywiscie dwa otwory na sruby. Bylo to kawalek zelastwa ze starego mocowania alternatora. Pilnikiem tez sie da . Ale kto mi zabroni uzyc lasera do ciecia sera.
Obciete :
-Gorny kapstelek od nakretki dociskajacej gorna polke amortyzatora. Szukalem jakiejs fajnej nakretki tjuningowej ale odpuscilem po kilku probach dopasowania.
Moze ktos was wie od czego mozna to dopasowac tak by bylo bardziej rally . nie widac tego ale swiadomosc ze mam cos fajnego wywoluje u mnie erekcje.
-Kawalek oryginalnego mocowania sworznia tak by sie zmiescil przy air boxie. Potem wywiercony w innym miejscu otwor na srube mocujaca ten dznks. Uzylem tutaj sruby odrobine dluzszej niz oryginalna mocujaca air boxa. Pod mocowanie dalem kawalek aluminiowej tulejki tak by calosc docisnela air boxa do ramy, tak jak to ma sie w wypadku oryginalu.
Jak widzicie mozna spawac lub nie - jak kto woli. A wiekszosc domoroslych majsterkowiczow poradzi sobnie . Nic nie przeszkadza, kluczyki wchodza w stacyjke.
Wazne by zastosowac na gwinty loktajta , a wszczegolnosci na te male imbusiki co znajduja sie w "obreczy" mocujacej na nakretke amortyzatora.
P.S,
Musze umyc wreszczie moto po tym calym oleju com nim motora zima spryskal. Widze ze lekko cos tam rdzewiej a nakretka miala byc nierdzewna a juz pokryta ruda suka. Mam rtakiego fetysza ,z e gdzie sie da tam wstawiam nierdzewke.
Też mogę potwierdzić, że jest to jedno z lepszych ustrojstw, które zamontowałem w motocyklu. Nie raz mi dupę uratowało na kamolach, w koleinach, korzeniach czy przy uślizgach przedniego koła np. na mokrej trawie, błocie. A na piachu, jest po prostu zajebisty :).
Kupiłem używkę, używam w obu motorkach.
Co do moich ustawień: tłumienie na 36 stopniach wychylenia (te dwie śrubki po bokach) - wystarczy, przy wiekszym skręcie, kierownica chodzi normalnie, pokrętło High (prawe) na maksa, "klikacz" Base - w teren 2/3 kliki od końca, piach - na maksa, asfalt - 6/7 klików od końca.
Działa :)
Ot, taki przykład - jedziemy gdzieś tam z kobitą, pełny załadunek - przy około 80 km/h, kilka razy przednie koło łapie shime - dwa kliki na "+" i problem znika :)
A wygląda u mnie tak:
Też mogę potwierdzić, że jest to jedno z lepszych ustrojstw, które zamontowałem w motocyklu. Nie raz mi dupę uratowało na kamolach, w koleinach, korzeniach czy przy uślizgach przedniego koła np. na mokrej trawie, błocie. A na piachu, jest po prostu zajebisty :).
Kupiłem używkę, używam w obu motorkach.
Co do moich ustawień: tłumienie na 36 stopniach wychylenia (te dwie śrubki po bokach) - wystarczy, przy wiekszym skręcie, kierownica chodzi normalnie, pokrętło High (prawe) na maksa, "klikacz" Base - w teren 2/3 kliki od końca, piach - na maksa, asfalt - 6/7 klików od końca.
Działa :)
Ot, taki przykład - jedziemy gdzieś tam z kobitą, pełny załadunek - przy około 80 km/h, kilka razy przednie koło łapie shime - dwa kliki na "+" i problem znika :)
A wygląda u mnie tak:
w exc duża różnica jest ? Po przesiadce na niego zauważyłem że jest podatny na uderzenia boczne w kamienie, korzenie. Jak się jedzie szybko po takiej drodze z korzeniami to nieraz miota nim jak szmatą :). Zastanawiałem się czy amor to zniweluje.
w exc duża różnica jest ? Po przesiadce na niego zauważyłem że jest podatny na uderzenia boczne w kamienie, korzenie. Jak się jedzie szybko po takiej drodze z korzeniami to nieraz miota nim jak szmatą :). Zastanawiałem się czy amor to zniweluje.
Zniweluje :).
Prędkość przelotowa znacznie wzrasta :), ale nie wiem, czy to dobre jest... ;)
Dzięki dla kolegów co mają Ohlinsa za opinie, ale to już wiadomo, że oryginał robi dobrą robotę.
Bardziej mi zależy na opinii dotyczących taniej podróbki będącej alternatywą dla oryginału.
BTW
Spytałem jednego z kolegów, który duuuuuużo lata w offie (łącznie z zawodami) dlaczego nie chce sobie takiego czegoś zamontować. On mi na to, że nie chce się oduczyć jeździć, bo amorek zbytnio ułatwia życie. :)
Dzięki dla kolegów co mają Ohlinsa za opinie, ale to już wiadomo, że oryginał robi dobrą robotę.
Bardziej mi zależy na opinii dotyczących taniej podróbki będącej alternatywą dla oryginału.
BTW
Spytałem jednego z kolegów, który duuuuuużo lata w offie (łącznie z zawodami) dlaczego nie chce sobie takiego czegoś zamontować. On mi na to, że nie chce się oduczyć jeździć, bo amorek zbytnio ułatwia życie. :)
Twój kolega ma rację , ale u nie profesjonalistów takich jak np. ja ułatwia życie i pozwala na pewniejsze prowadzenie :)
Wszystko zależy od podejścia. W dakarze jak nie wszyscy profesjonaliści to napewno stanowcza większość ma amorki. :)
Też należę do NIE profesjonalistów i z ciekawości założę i potestuję. ;)
Amor przede wszystkim oszczedza siły... A to ma znaczenie gdy sie robi dluzsze przeloty w terenie. Jednak za nikogo nie pojedzie.
spider2you
07.06.2016, 17:56
Zadałem już wcześniej pytanie, ale zostało bez odpowiedzi, czy ktoś na FAT jest w stanie zrobić dolne mocowanie do Afri????
Tylu magików, cuda robiących, a nikt takiej roboty podjąć się nie chce, aby wystrugać mocowanie?
Cena w Scott to 150 $, więc drogo.
Kto się podejmie Panowie magicy????
Bartol co to za podwyzszenie kiery?
Ja pierdziele, prawdziwy coming out z tymi amorkami :) Z powodu ceny bariera wejścia była kiedyś wysoka ale teraz, jak ktoś pomyka w terenie to naprawdę jest to dobrze wydane kilka stów, na pewno lepiej niż na nowe "naklejki mocy" ;)
Za 86$ żal nie kupić :). W sumie szkoda, że mocowanie w scottsie+wysyłka i opłaty celne to już nie taka okazja, ale i tak mniej boli jak zakup kompletu :D
Bartol co to za podwyzszenie kiery?
Sw-motech. Patent Rox'a, ale Rox trudno dostępny w Eu.
Sw-motech. Patent Rox'a, ale Rox trudno dostępny w Eu.
Roxa też podróbkę można kupić na aliexpres :)
spider2you
08.06.2016, 00:17
Cezarus, dawaj linka z Ali na to podwyższenie.
CNC Aluminum Handlebar Clamp Fat Bar Mount Handle Bar Risers Adapter 28MM For KTM DUKE 200 390 690 EXC450 LC4 640 Adventure
http://s.aliexpress.com/6N7bYf6z
(from AliExpress Android)
To to to?
Pewnie , że to . Są też w srebrnym kolorze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spider2you
08.06.2016, 10:24
A co powiecie na taki?
Montaż widziałem na stronie Ohlinsa i jest dużo mniej skomplikowany niż w Scott-cie.
http://www.aliexpress.com/item-img/Motorcycle-Accessories-Universal-STEERING-DAMPER-STABILIZER-OHLINS/32622019827.html
spider2you
08.06.2016, 15:06
Pytanie zadałem chinolowi i powiedział, że może wykonać mocowanie do naszych Afryczek, ale mu trzeba wysłać jakieś zdjęcia wysłać lub oczywiście rysunki.
Zapytuję zatem czy macie jakieś linki lub wiecie gdzie wyszukać takowe pasujące do Afryki?
. Zapewne takowego nie ma gdyż długo szukałem Dlatego zastosowałem mocowanie od Kawasaki. Ponadto myślę że jeśli takowe by istniała prawdopodobnie byłoby podobne do tego co ja wystrugalem.
Zatem Miłego szukania A jeśli znajdziesz coś ciekawego to proszę podaj tutaj link
spider2you
08.06.2016, 19:47
Czyli muszę uśmiechnąć się do znajomych, postawić im moto i niech strugają....kurczę, a myślałem, że będzie łatwiej.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.