View Full Version : Szpila debila
Hej! Panowie, mam zardzewiałą szpilkę od silnika - z 3ech w silniku to ta przód, wyżej. Zakleszczona na amen, nawet główkę urwałem już z nasadką i metrową przedłużką, a Wd 40 poszło już tyle, że i tytanika bym tym odrdzewił. Nie wiem jak to ugryźć, a boje się walić 10 kilowym młotem w tą szpilkę, bo jak mi pęknie blok to rzucę wszystko i pojadę w Bieszczad (choć z tym młotem to już testowałem :Thumbs_Down: ).
Jakieś pomysły?
Obcięta już od str gwintu, silnik na stole, a szpila bez łebka i gwintu na amen w silniku. Spuchła przez lata od rdzy, bo wypada w miejscu gdzie koło chlapie najbardziej. Jak pukam w ten jeden cm wystający od gwintu to się szpila rozbija na boki jak cisowy kołek :vis:
Wrzuć zdjęcie jak to wygląda.
nagrzać karter, schłodzić szpilkę i użyć wykrętaka ??
Nakrętka na szpilę i przyspawać zawsze puszcza
Dobrze podgrzać i wybijać z czuciem żeby nie pękł karter.
gerard36856
22.03.2016, 18:16
wywiercić ją i wydłubac resztki? na precyzyjnej wiertarce stołowej, mozna by duzo wybrac materiału - bez uszkodzenia gwintu.
szynszyll
22.03.2016, 18:41
Grzac. Mialem taki problem kilka razy.
Zdaje mi się, że wiercenie to ostateczność, bo tam jest z 20 cm w prostej linii, szpila stalowa, mocna, a karter na około delikatny.
A co powie uszczelka łącząca kartery na temat palnika? Bo siłowo to ja prędzej skisne niż ta szpila.
Z tego co kojarze między karterami nie ma uszczelki
Nie ma, jest coś a'la uszczelka w płynie, ale jak będziesz nagrzewał z głową to nie powinno się nic stać
szynszyll
23.03.2016, 10:40
grzac opalarka nie palnikiem - uszczelka powinna wytrzymac przy rownomiernym nagrzewaniu
Dzięki za odpowiedzi, tak przynajmniej wiem co dalej z tym robić i czego szukać :Thumbs_Up: :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.