View Full Version : rozmiar wałka
Jakżeby inaczej kolejny temat o wałku po niedługim czasie - tardycja:)))
Ale od innej strony tym razem.
Prośba, pewnie macie gdzieś pochowane wasze wałki na czarną godzinę... i moglibyście zmierzyć suwmiarką dokładnie każdy wymiar tychże wałków. Zależy mi, i pewnie nie tylko mi, na porównaniu wałków do RD04/RD07 (takie same) numer 23220-MV1-000 z wałkiem do RD07A numer 23220-MAY-000.
Ciężko uzyskać wiedzę czy są identyczne czy jednak różne (chyba, że słabo szukałem).
Czyli dwóch ochotników z różnymi (a może nie) wałkami może przysłużyć się do może największego odkrycia tego forum, być może do eureki na miarę kamienie filozoficznego - bo czymże jest dla nas zamiana ołowiu w złoto (felgi złote wystarczą) do odpowiedzi na pytanie o wymiar wałka.
Nie powinniśmy zaznać spokoju do czasu znalezienia odpowiedzi...
Więc wałki na stół i podawać wymiary....:::))))
Oznaczenia według schematu - to powinno wystarczyć.
Jak chcesz wymiary to odrób pracę domową porządnie. To co namalowałeś na tym wałku to dla dzieci kolorowanka? ;-)
No nareszcie coś się rusza w temacie:)))
To jest schemat od wałka 23220-MAY-000 czy od 23220-MV1-000?
Pracę domową obiecuję odrobić i podzielę się wnioskami - tylko muszę mieć takie schematy dwóch w/w wałków.
Mam też inny pomysł na odpowiedź na pytanie o różnice, ale to trochę potrwa...:)))
Mam wałek os Wojtasa ale nie wiem z czego zrobię mu staloskopie i może twardość
To będę znał gatunek i w przybliżeniu będzie można oszacować obróbkę cieplna
Zet Johny
28.04.2016, 14:27
Mallory chce tylko się dowiedzieć czym się różnią wałki od RD04/07 i RD07a bo maja różne nr katalogowe.
Właśnie... mają różne numery.
Pisałem do serwisu Hondy w PL i stwierdzili, że numery różne i wałki różne - czym się różnią nie wiedzieli. Czy będą pasować? Stwierdzili, że nie, ale może będzie coś można dotoczyć, dopasować itp... Nawet osobiście się pofatygowałem do ASO, żeby sprawę wyjaśnić - wnioski te same, że skoro w katalogu inny numer to wałek inny. Podejrzewam, że sami nie wiedzą. Dlatego chciałem zwymiarować oba i porównać - to właśnie ten rysunek przedszkolny z 1 posta:)))
Kolejny pomysł to sprawdzenie wszystkich innych elementów, które współpracują z oboma - łożysk, zębatek, tulejek,... tak na szybko wszysko poza wałkami jest identyczne - więc mam podejrzenie, że wałki też są identyczne - ale muszę to jeszcze raz sprawdzić dokładnie w wolnej chwili.
Problem oczywiście jest istotny dla właścicieli afryk rd04/rd07 - tam jest wałek MV1 - którego już nie można kupić. Dla RD07a jest MAY ciągle gdzieniegdzie dostępny.
Wałek, który mam dostałem od Podosa. Nie wiem co on miał za AT, ale pewnie nie problem się dowiedzieć. Taki wałek mogę Ci zwymiarować tylko;) .....to już wiesz.
Pisałem do serwisu Hondy w PL i stwierdzili, że numery różne i wałki różne - czym się różnią nie wiedzieli.
Po co ci ludzie tam pracują?
A skąd serwisant, nie projektant, ma znać wszystkie różnice między dwoma produktami? Może być różnica w wymiarze ale może być inny materiał, inaczej obrabiany/ulepszany. A może zrobili po prostu taniej ;)
W serwisie mają potrafić co najwyżej wymienić taki wałek. Na część oryginalną. To wszystko. Jakby mi serwisant zaczął się wymądrzać, że zamontuje mi inny wałek bo wg niego niczym się nie różni...
W serwisie mają potrafić co najwyżej wymienić taki wałek. Na część oryginalną. To wszystko.
Lepi ja jestem ulepiony z innej gliny. Ostatnio kupiłem czujnik ciśnienia oleju za 15zł, który u Yamahy kosztuje 230zł
Po to potrzebna jest ta wiedza, żeby nie dać się wydymać, ale jak ktoś lubi.....
Wracając do wałka. Mówimy tu o 2 (słownie dwóch) wałkach do XRV 750. Ja nie wymagam wiedzy, czy ten wałek pasuje w innych motocyklach - setkach motocykli to absurd. Z nudów i ciekawości bym to spróbował rozwiązać. Lepiej pomiętosić smartfona w reku niż suwmiarkę. Takie czasy OK rozumiem.
Nie święci garnki lepią i skoro Hąda nas olała to napisałem do firmy ŚWIĄTEK (nomen omen:)) http://www.swiatek.com.pl/ czy są w stanie dorobić wałek 23220-MV1-000 do RD04/RD07.
Odpisali, że żeby ocenić i wycenić muszą mieć go fizycznie. Więc pytanie czy ktoś z okolic Bydgoszczy ma taki wałek i mógłby im go użyczyć? Lub wysłać? Lub jakoś inaczej dostarczyć?
Pewnie cena będzie niższa gdyby zbiorowo kupić.
Ja mam nowy wałek do XRV 750 :Thumbs_Up:
Wolałbym go jednak sprzedać :Thumbs_Up:
Jak znam firmę to nie łudźcie sie, u nich taki wałek będzie kosztować od 2tyś.
Raczej wiecej. Nie kupicie przeciez 100 sztuk.
NO to z innej beczki przygarnę używany wałek zdawczy z racji że posiadam 07a najlepiej takowy. Jak będę miał w łapie to zobaczę co mogę "załatwić" :Dna razie tyle.
Jaka cena zobaczymy jak wycenią -może nie będzie tak źle.
Nie trzeba wysyłać wałka do nich. Dostałem kolejne info w sprawie wyceny:
"proszę o dosłanie zdjęcia wałka oraz długości całkowitej i największej średnicy elementu. Jest to niezbędne do wyceny"
Więc ładnie proszę kogoś z wałkiem poza silnikiem o w/w wymiary - sam poszukam gdzieś w serwisówkach.
Największa średnica to na pierścieniu ustalającym koło zębate = fi 34mm
Cały wałek ma fi 28mm
Nie mam długiej suwmiarki (ukradli hu...e) miarką około 185mm z zapasem.
Największa średnica to na pierścieniu ustalającym koło zębate = fi 34mm
Cały wałek ma fi 28mm
Nie mam długiej suwmiarki (ukradli hu...e) miarką około 185mm z zapasem.
dzięki, działam dalej
A więc mamy odpowiedź:
"Szacunkowo taki wałek powinien kosztować około 360 zł dla 1 - 3 szt. Dla 10 szt cena mogła być 320 zł. Potrzebne by były (do sprawdzenia) elementy, które są montowane na ten wałek (wielokliny)."
Ja bym wziął "na zaś" za 320.
Dochodzi sprawa kwestia, żeby czy nie zrobić lepiej niż fabryka a mianowicie żeby był gwintowany i nakrętką zabezpieczony jak w super tenerze. Trzeba by im wysłac wałek na wzór.
Jak zrobili by wałek z nakrętka zabezpieczająca to ja jestem drugi w kolejce do zakupu
No to super tanio! Pytanie czy będzie ulepszany? Patrząc na foty myślałem, że jest sporo większy a to taka średnia parówka ;)
Ciekaw jestem jak to się potoczy.
motomysz
09.05.2016, 18:27
Optymistyczne to wygląda. Ja rownież bym sie pisał na taki wałek "na zaś"
Zet Johny
09.05.2016, 18:50
Mallory daj znać kiedy i gdzie będzie lista zamówieniowa.
Fajna koncepcja. Kibicuję i ustawiam się w kolejce.
Małem kupować orginał na zapas, ale skoro jest opcja innego mocowania zębatki zdawczej to ustawiam się w tej kolejce.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Popytam o ich opinię o wytrzymałość w stosunku do oryginału oraz opcję innego mocowanie. Zobaczymy.
Marco Polo
09.05.2016, 22:11
Obserwuję temat ;)
Poruszyl ten temat moje dupsko i umysl i bede go sledzil a na Mallorego bede glosowal w nastepnych wyborach jak cos u Swiadka wskura. A jak bedzie mocne i dzialac przynajmniej jak oryginal to do stol swego zaprosze. A jak lepsze to i butelczyne alkocholu 17to letniego sprezentuje.
Biorąc pod uwagę jakość wałków rozrządu produkowanych przez inżyniera Świątka, nie zaryzykowałbym montażu w motocyklu. Za dużo pieprzenia z wymianą żeby za kilka tysięcy kilometrów znowu go zmieniać.
Mam zupełnie odwrotne doświadczenia niż Ty z walkami regenerowanymi u Świątka i to do ciężarówek . Sprawdzone na dużej liczbie sztuk .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Spokojnie - na razie nikt nikomu nic nie obiecał:)))
Wysłałem pytanie o wytrzymałość w stosunku do oryginału oraz o możliwość zastosowania nakrętki zabezpieczającej od XTZ750. Zobaczymy. Mnie najbardziej interesuje opinia/gwarancja wytrzymałości.
Nawet gdyby nic nie wyszło z zamówienia grupowego to będzie wytyczona droga dla tych co mają problem, a Honda nie daje części na rozwiązanie tego problemu.
Dochodzi sprawa kwestia, żeby czy nie zrobić lepiej niż fabryka a mianowicie żeby był gwintowany i nakrętką zabezpieczony jak w super tenerze. Trzeba by im wysłac wałek na wzór.
Miałem Ci o tym napisać. Może przejrzałbyś te mocowania zębatki w innych moto.
Stożek występuje plus mocowanie śruba / nakrętka?
Też na taką kwotę się piszę.
jeżeli coś takiego wypali to również jestem chętny.
Orginalne zebatki przednie hondy nie pasują na lancuch did i rk a czemu to kto wie.
Marekw:
Ja mam oryginał honda zębatkę i łańcuch Did złoty i pięknie pasuje.
To pewnie wyszła jakas wadliwa partia zębatek ponieważ. spotkałem sie 2 przypatkami nie pasujacych zębów orginalnych zębatek na łańcuch
Ciąg dalszy historii z wałkiem i firmą Świątek.
Więc jestem w kontakcie w szefem firmy (dzisiaj telefonicznym) i na razie wygląda to tak:
Wytrzymałość:
Wałek taki musi być wykonany jako element ulepszany cieplnie (wytrzymały). Oni robią generalnie takie elementy - w tym się specjalizują. W porównaniu do oryginału - będzie podobna wytrzymałość, ale zależy to od dostępnego materiału i testów.
Testowanie materiału:
Trzeba dostarczyć im wałek na wzór - może być zużyty wieloklin. Będą testować jak jest utwardzanym czy powierzchniowo czy na całej grubości.
Najlepiej byłoby dostarczyć im z kołami zębatymi, które z tym wałkiem pracują.
Wałek ulepszany:
Mogą eksperymentalnie zrobić wałek ulepszany i azotonasiarczany. Będzie wtedy wytrzymały i twardy ale to trzeba będzie przetestować na jakimś motocyklu.
Ilość:
Najlepiej zrobić byłoby 1-3 sztuki i zamontować je w motocyklach i przetestować.
Tak to wygląda.
Dawajcie opinie - co sto głów to nie trzy;);)
Ja proponuję następujące rozwiązanie:
nie zamawiać od razu hurtowo, tylko jeżeli ktoś będzie miał już duży problem i będzie musiał remontować, to uderza do firmy Świątek powołując się na forum FAT i ustaloną cenę, wysyła im wałek i zębatki. Oni robią pomiary, robią schemat dla siebie i ten ktoś decyduje się czy chce: standardowy jak oryginał, ulepszany czy z nakrętką na wieloklinie.
Kolejni będą mieli łatwiej.
ale jeżeli zdecydujemy się na zbiorcze zamówienie - to ja kupuję i się tym zajmę.
Kolejny post pod postem - sorry, ale mam pomysł.
Robimy zrzutę na testowy wałek - załóżmy po 20 PLN. Zainteresowanych pewnie się 18 znajdzie. Wysyłamy do Świątka zamówienie na testowy wałek, ale z gwintem jak w XTZ. Wałek wędruje do forumowego magazynku (zresztą ja też mogę go przechować).
I czekamy, wałek leży gotowy i też czeka.U Świątka mają w "razie w" gotowe schematy i nastawy.
Gdy znajdzie się chętny do założenia i testowania w swojej afryce to go od nas dostanie jako beta tester za darmo - chociaż z opinii od mechaników i wysyłanych na priv jakość będzie bardzo dobra.
Kto chętny na zrzutę dla dobra królowej?
Magazynek to będziesz musiał sam założyć. Dla dobra sprawy chętnie się dołożę. A może skubniesz z forumowej kasy? Leży i się kisi ;) Dla dobra sprawy.
motomysz
11.05.2016, 17:37
I ja dorzuce 20 zlotowek!
cezeters
11.05.2016, 18:17
A jak pomysl sie sprawdzi i wałek też, to patent i na ebay. a kasiora na FAT na serwer itp itp . Chętnych ba świecie by było trochę.
Więc nie ma co gadać trzeba działać. Lubię takie akcje gdzie duch zwycięża z materią:)))
Ustalmy zasady:
kasę zbieram ja, jak się zbierze 18 chętnych to podaję numer konta do wpłat, szukamy wałka na wzór (może być używany) a ja się zajmuję resztą. Dostarczenie do Świątka, przelanie mu kasy, odebranie wałka z LOGO FAT nr 1 i przechowywanie go.
Jeżeli znajdzie się ktoś kto akurat rozpoławia silnik i chce użyć wałka nr 1 dostaje go za darmo. W zamian wykonuje sesję zdjęciową oraz co 2-3 tysiące km ściąga zębatkę i sprawdza stan wieloklinu - także podsyła zdjęcia, aż do przebiegu powiedzmy 30 tyś.
Proszę się dopisywać - Lista Hall of Fame - rozwiązanie problemu wałka.
zrzuta 20 PLN - jażeli chętnych będzie więcej niż 18 to zrzuta automatycznie mniejsza:)))
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
Proszę się dopisywać - Lista Hall of Fame - rozwiązanie problemu wałka.
zrzuta 20 PLN - jażeli chętnych będzie więcej niż 18 to zrzuta automatycznie mniejsza))
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
Andrzej998
11.05.2016, 19:03
Proszę się dopisywać - rozwiązanie problemu wałka.
zrzuta 20 PLN - jażeli chętnych będzie więcej niż 18 to zrzuta automatycznie mniejsza))
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8.wschód
Proszę się dopisywać - rozwiązanie problemu wałka.
zrzuta 20 PLN - jażeli chętnych będzie więcej niż 18 to zrzuta automatycznie mniejsza))
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8.wschód
Mamy już chętnego z rozpołowionym silnikiem (i nie jestem to ja:)))
Dopisywać się - załatwmy to szybko to testy jeszcze tej wiosny.
Jeżeli znajdzie się ktoś kto akurat rozpoławia silnik i chce użyć wałka nr 1 dostaje go za darmo. W zamian wykonuje sesję zdjęciową oraz co 2-3 tysiące km ściąga zębatkę i sprawdza stan wieloklinu - także podsyła zdjęcia, aż do przebiegu powiedzmy 30 tyś.
Wszystko pięknie tylko powstaje pytanie : jeśli wałki bez problemu robią ponad 200tyskm to 30tyskm dużo nie powie.
Ale z drugiej strony zrobienie tych 30tyskm trochę czasu zajmie.
cezeters
11.05.2016, 19:32
Wracając swoje trzy grosze automatycznie zostalem dopisany do listy sponsorów . Hihi. A niech to będzie. Już licze swoj procent udziałów w przyszłych zyskach. :drif: :D albo jak FAT będzie dzieki temu samowystarczalny to i mi za świeci sie słoneczko albo i $ :D
Wracając swoje trzy grosze automatycznie zostalem dopisany do listy sponsorów . Hihi. A niech to będzie. Już licze swoj procent udziałów w przyszłych zyskach. :drif: :D albo jak FAT będzie dzieki temu samowystarczalny to i mi za świeci sie słoneczko albo i $ :D
sorry:))) to moja nieuważna sprawka - ale fajnie że się zgadzasz
Proszę się dopisywać - rozwiązanie problemu wałka.
zrzuta 20 PLN - jażeli chętnych będzie więcej niż 18 to zrzuta automatycznie mniejsza))
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8.wschód
9. Ural
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8.wschód
9. Ural
10. Robin
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
Zet Johny
11.05.2016, 22:32
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
______________
dawid8210
12.05.2016, 06:53
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
Andrzej998
14.05.2016, 18:00
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass[/QUOTE]
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters[/QUOTE]
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
Właśnie wróciłem z IZIego i widzę, że list rośnie. Super.
Zaczekamy jeszcze kilka dni - im nas więcej tym taniej wyjdzie ten test. Myślę że afryka i FAT są tego warte.
Chciałbym sam sie przejechać (afryką oczywiście) do Bydgoszczy i wyjaśnić ostatecznie o co chodzi (także z tokarzem pogadać).
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
Andrzej998
18.05.2016, 19:37
Yes,Yes,Yes !!!!!!!!
I co dalej? Cicho wszędzie głucho wszędzie.
Ponury-Zibi
21.05.2016, 07:43
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
Ja też jak trzeba to się dorzucę;)
dawid8210
21.05.2016, 09:01
Będzie oczko? :D
szymon25
21.05.2016, 11:37
I ja.
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
20. Gawień
21. szymon25
22. ...
23. ...
24. ...
zostały 3 miejsca na honorowej liście, wtedy będzie po 15 PLN.
Teraz kolejna sprawa: kto ma wałek do RD04/RD07 na stanie wymontowany i może mi go użyczyć - proszę o kontakt.
Myślę że będą 24 osoby wtedy zamykam listę i wysyłam na priv dane do przelewu i będę informował jak sprawy się toczą.
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
20. Gawień
21. szymon25
22. kornik
23. ...
24. ...
To ja też, dla dobra ludzkości.
Jak by trzeba było dosłać wałek to ja właśnie rozpołowiłem silnik i mam wałek do wglądu do zestawu mogę pożyczyć nową oryginalną zębatkę hondy mogą wówczas ten zestaw zgrać na sztywno plus gwint z nakrętką zabezpieczająca jak by dorabiali
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
20. Gawień
21. szymon25
22. kornik
23. R2D2
24. ...
Szczególnie przekonany zamiennikiem nie jestem, alem zawsze chętny do działań badawczych :)
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
20. Gawień
21. szymon25
22. kornik
23. R2D2
24. Sasza
Dobra - lista zamknięta:::)))
Czyli po 15 PLN wyjdzie dla dobra AT - dzisiaj wysyłam nr konta pa priv do Was.
Teraz potrzebny wałek RD04/RD07 - kto ma do użyczenia, załóżmy że na miesiąc max.
RAVkopytko
22.05.2016, 10:33
Mallory,Podaj nr konta
Boski-Kolasek
22.05.2016, 19:42
no to moze i ja sie dopisze, czy juz amen?
no to moze i ja sie dopisze, czy juz amen?
1. Mallory
2. Ferolo
3. Lepi
4. Motomysz
5. Lizak
6. Cezeters
7. Kraft90
8. wschód
9. Ural
10. Robin
11. Łokciu
12. Zet Johny
13. Rojek
14. bouli
15.dawid8210
16.Cass
17.Slaw (niedługo do wymiany)
18. RonDell
19.Ponury-zibi jak trzeba ja też chętnie
20. Gawień
21. szymon25
22. kornik
23. R2D2
24. Sasza
25. Boski-Kolasek
i koniec - jak zostanie kasy to oddaję.
Wysłałem nr konta, po 15 pln.
Wałek mamy od Krafta90 wraz z kołami zębatymi.
Teraz decydujmy jaki robimy, nasza kasa nasza decyzja:
a) Normalny, ale jako element ulepszany cieplnie (wytrzymały) a nie twardy, żeby nie byłby kruchy i nie pękał.
b) eksperymentalny wałek ulepszany i azotonasiarczany. Będzie wtedy wytrzymały i twardy ale to trzeba będzie przetestować.
Takie są dwie propozycje Świątka.
Druga sprawa - czy z gwintem tak jak na obrazku (prawa autorskie moje i Bouliego:))) i nakrętką jak w XTZ? (zębatkę miał będę do zwymiarowania)
fajny wątek! Ciekaw jestem jak te testy pójdą!
Al_Chali
22.05.2016, 23:45
Chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób zużywają się owe wałki ?
Moim zdaniem jeśli już inwestować to tylko w wesję z nakrętką
Żeby zastosować nakrętkę zębatka musi mieć opór od strony silnika.
dawid8210
23.05.2016, 15:40
Przelew poszedł.
Jak pójdzie operacja w kierunku z nakrętką (co nie raz, nie dwa na forum się przewalało jako dobre rozwiązanie) to możnaby zastosować nakrętkę od xzty tak by w razie zguby była dostępna na rynku.
...to możnaby zastosować nakrętkę od xzty tak by w razie zguby była dostępna na rynku.
też tak myślę, jak wałek będzie w firmie Świątek - to ustalamy dalej szczegóły - tak się z nimi umówiłem.
Andrzej998
23.05.2016, 17:22
Znalazłem taki patent :
http://africatwin.ru/forum/index.php?topic=6812.0;highlight=jaan
http://moto.kiev.ua/trid/tuning/1277043324750
Coś mi się wydaje, że ten patent z przyspawaniem gwintu do wałka zrobi furorę:)!!!
dawid8210
23.05.2016, 19:10
Nawet pomysłowe.
A na tą wystającą nakrętkę można założyć wiatraczek na stopę :D
Artek i tak będzie frez jak na rysunku będzie na grubość zębatki gdyż ustawia się ona tak jak jest na rysunku zaznaczone
Mallory kaska wpłacona.
Rozważ czy nie możnaby tego wykonać z centralną śrubą klasy 12,9 + krążek dociskowy tak jak jest w Hondzie CBF 600
CzarnyCzarownik
25.05.2016, 10:56
Jeśli byłaby taka potrzeba to mogę dopisać się do listy i wesprzeć projekt.
Kiedy wałki mogą być dostępne do kupienia?
Jeśli byłaby taka potrzeba to mogę dopisać się do listy i wesprzeć projekt.
Kiedy wałki mogą być dostępne do kupienia?
Nasze cele to: przetestowanie wałka + wykonanie wzoru po to żeby każdy miał w razie czego dostęp do wałka.
Czekam głównie na wałek. Kasa cała pewnie dojdzie prędzej czy później:)))
szymon25
25.05.2016, 19:12
Poszedl przelew.
Przelew poszedł. :Thumbs_Up:
Wałek jutro poleci od Krafta do Świątka:)))
CzarnyCzarownik
27.05.2016, 23:18
Wielkie gratulacje za pchanie tematu do przodu. Z niecierpliwością czekam na informacje o 'nowej' części zamiennej. Jak nie teraz, to na zimę kupię i wymienię - dziś kupiłem klej loctila i może tymczasowo da radę :)
Gwoli informacji co się dzieje. Wałek jedzie do warsztatu, wczoraj jeszcze nie doszedł... będę sprawdzał w poniedziałek czy już go dostali i dam znać co i jak.
Andrzej998
03.06.2016, 17:25
Jako udziałowiec trzymam kciuki za projekt,jak wszystko pójdzie po myśli,produkcję przenosimy do Chin :-)
cezeters
03.06.2016, 23:45
a może poprosić Chińczyków o całe nowe RD03 wezmiemy z kontener po 26tys zł/szt ?
Kontaktowałem się właśnie w naszej sprawie. Mamy już numer zlecenia.
Wałek jest już u Świątka - właśnie jest myty:))))
Robiony będzie dopiero po 14.06 (dużo zleceń) - ale wtedy to już szybko pójdzie.
Potrzebowałbym link do nakrętki XTZ 750 (wymiary, rozmiary) żeby zrobić taką samu na naszym wałku.
Tylko trzeba zrobić jakiś limit osadzenia zębatki na frezie bo na nic się nie zda ta nakrętka :D
:Thumbs_Up:Przelew poszedł , przepraszam za opóźnienie
dawid8210
07.06.2016, 23:17
Tylko trzeba zrobić jakiś limit osadzenia zębatki na frezie bo na nic się nie zda ta nakrętka :D
Oraz minimalny limit kilometrów jakie przyszły właściciel wałka będzie robił. Rocznie tak z 20tys co byśmy widzieli co sie dzieje:D
Cytat:
Napisał Łokciu http://africatwin.com.pl/images/buttons/pl/viewpost.gif (http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=486049#post486049)
Tylko trzeba zrobić jakiś limit osadzenia zębatki na frezie bo na nic się nie zda ta nakrętka :D
<Dawid8210>
Oraz minimalny limit kilometrów jakie przyszły właściciel wałka będzie robił. Rocznie tak z 20tys co byśmy widzieli co sie dzieje:D
</Dawid8210>
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:
15 pln za to że będziemy z wypiekami na twarzy śledzić co się dzieje na forum w najważniejszej sprawie - warto myślę:))))
Łokciu limit jest zaznaczony na rysunku kilka postów wczesniej, wszystko jest dograne
Tak jak pisałem - jestem umówiony na telefon 14.06 bo wtedy będą to robić. Dotychczasowe ustalenia:
1) zdajemy się na ich doświadczenie, czy wykonać wałek eksperymantalny-wzmacniany czy standardowy - po analizie wałka stwierdzą co będzie lepsze,
2) chcielibyśmy żeby był gwint na jakąś standardową i łatwo dostępną nakrętkę z czoła wałka,
3) dodatkowo żeby gwint był trochę dłuższy z nacięciem i zastosowaniem blaszki z zabezpieczeniem przeciwko odkręcaniu,
4) żeby był ustalony limit od strony silnika - żeby zębatka nie poszła za głęboko,
CzarnyCzarownik
09.06.2016, 11:00
Taki pomysł podrzucam, zamiast zaklepywanej blaszki (wałek z gwintem musi być ścięty na kształt 'D', lub podwójne ścięcie - zawsze to osłabia gwint) można zakręcić nakrętkę koronową, coś ala na rysunku.
https://redro.pl/fototapety/26559424/400/nakretka-koronowa.jpg
Dobre to jest z tą zawleczką:))
Ale myślę, że jak dać na niebieski klej do gwintów i blaszkę to wystarczy.
Wystarczy sama blaszka bez kleju ale tak jak napisal CzarnyCzarownik walek pod blaszke musi byc podciety badz nafrezowany, z biegiem czasu i kilkukrotna zmiana zebatki blaszka sie zuyje i trzeba nowa zrobic badz dokupic. Nakretka koronkowa sie nie zuzyje tak szybko i jesli zastosowac standardowy gwint bedzie do dostania w kazdym metalowym. Warto to rozwazyc.
A czy jest brane pod uwagę żeby ta nakrętka nie wystawała za bardzo, żeby dało się założyć osłonę bez kombinacji?
CzarnyCzarownik
09.06.2016, 17:27
Wydaje mi się że takiej opcji nie ma i nakrętka oznacza rzeźbę w osłonie. Ktoś podawał kilka stron wstecz ruski patent na wałek z nakrętka więc można sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Andrzej998
09.06.2016, 17:34
Wydaje mi się że takiej opcji nie ma i nakrętka oznacza rzeźbę w osłonie. Ktoś podawał kilka stron wstecz ruski patent na wałek z nakrętka więc można sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Proszę bardzo patent made in Ukraina
http://moto.kiev.ua/trid/tuning/1277043324750
Wydaje mi się że takiej opcji nie ma i nakrętka oznacza rzeźbę w osłonie. Ktoś podawał kilka stron wstecz ruski patent na wałek z nakrętka więc można sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Niekoniecznie, wystarczy dobrać tylko odpowiednio wąską nakrętkę.
Rozmawiałem wczoraj ze Światkiem. Jeszcze kilka dni potrzebuje żeby się zająć sprawą.
Jest problem z koncepcją zrobienia gwintu i limitu na wałku - mówi, że mało miejsca na to jest. Świątek proponuje zrobić oryginał całkowity. Ja nie chcę napierać na jakieś rozwiązanie, żeby nie zrobić wałka, który np. się nie mieści lub jakiejś skuchy jak z RED-CAP było na forum.
Chciałby ktoś bardziej ode mnie ogarnięty w tych tematach się zająć ustaleniem jak ma być? Chętnemu podam telefon i wszelkie info do ustaleń.
To może zrobić coś takiego http://moto.kiev.ua/trid/tuning/1277043324750 tylko zamiast dospadać
to zrobić gwint wewnątrz wałka na śrubę m8.
Andrzej998
15.06.2016, 17:25
To może zrobić coś takiego http://moto.kiev.ua/trid/tuning/1277043324750 tylko zamiast dospadać
to zrobić gwint wewnątrz wałka na śrubę m8.
Popieram,słuszna koncepcja.
Polać :-)
CzarnyCzarownik
15.06.2016, 19:25
Nie wiem czy to jest dobry pomysł aby nacinać gwint wewnątrz wałka, przecież nie zrobimy tam gwintu M6 głębokiego na 5mm, takie coś może znacząco osłabić wałek, który będzie przypominał rurkę w najważniejszym miejscu. Gwint nie jest nacięty do końca, otwór musi być wywiercony z naddatkiem.
Dla porównania jaki gwint jest w ST pod nakrętkę: http://s238.photobucket.com/user/super10_2007/media/engine11.jpg.html
Zet Johny
15.06.2016, 21:15
Jeżeli są w stanie poprawić parametry wałka oryginalnego to mi nie przeszkadza to zeby zrobić oryginalny wałek bez przeróbek.
Tak sobie myślę że te wałki mogły być robione seriami które nie koniecznie musiały się zgadzać parametrami tzn. twardością i tym podobne parametry które doprowadziły do masakry na styku z zębatka. Nie podważam tutaj kontroli jakości Pana Hondy ale jest element w naszych Afrykach który bardzo różni się czasami parametrami, i dlatego mam taką teorię (mówię tutaj o piankach w siedzeniach - czasami jest twarda jak kamień a czasami dużo bardziej miękka).
Mam pewne podejrzenia co do powtarzalności jakości oryginalnego wałka gdyż znane są sytuacje gdy komuś w przeciągu kilkunasty/dwudziestuparu tysiącach km wałek poleciał dość znacznie a w niektórych egzemplarzach po 150 kkm nie widać zużycia.
Andrzej998
16.06.2016, 11:09
Trzy grosze : a może spróbować z tym wewnętrznym gwintem w końcu to prototyp,albo pomyśleć czy nie dałoby się przerobić dekielka który zakrywa zębatkę zdawczą,trochę go odsunąć ?
Pozdrawiam.
Mierzył ktoś odległość wałka do, od osłony jeśli jest z 1 cm. odległości można by gwint na wałku (wałek ) przedłużyć około 0.5 cm lub więcej i wtedy gwintu by było z 1.5 cm lub więcej.
Pomysł z zębatką, która z jednej strony się opiera o karb a z drugiej jest dociskana przez nakrętkę jest zły.
Karb uniemożliwi wymianę uszczelniacza wałka zdawczego.
Pozostaje oryginał zrobić luz w wałku nagwintować otwór.
...
Tak sobie myślę że te wałki mogły być robione seriami które nie koniecznie musiały się zgadzać parametrami tzn. twardością i tym podobne parametry które doprowadziły do masakry na styku z zębatka.
...
znane są sytuacje gdy komuś w przeciągu kilkunasty/dwudziestuparu tysiącach km wałek poleciał dość znacznie a w niektórych egzemplarzach po 150 kkm nie widać zużycia.
...
Karb uniemożliwi wymianę uszczelniacza wałka zdawczego.
Pozostaje oryginał zrobić luz w wałku nagwintować otwór.
Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami.
Czyli, proponuję wykonać oryginał, ale z nagwintowanym otworem.
CzarnyCzarownik
17.06.2016, 06:50
Takie jeszcze info, nie wiem jakim momentem dokręca się nakrętki wałka w różnych motocyklach - znalazłem na szybko informacje że 100-150Nm. Patrząc na tabele dokręcania śrub możemy znaleźć odpowiadającą średnicę gwintu ( http://www.euro-met.com.pl/Optymalne%20warto%C5%9Bci%20moment%C3%B3w,446.html ). Czyli dla klasy 8.8 wychodzi jakieś M14. Można brać mniejszy rozmiar gwintu i lepszą klasę ale pytanie jaka klasa będzie odpowiadała wałkowi, żeby nie ukręcić wałka/gwintu przy dokręcaniu, bo jego klasa będzie niższa niż super nakrętki 12.9 której nawet nie wiem gdzie można kupić i za ile.
------
Dla przykładowego gwintu M14 zabieramy w wałku około 35% powierzchni przekroju wałka, jak dla mnie sporo. Już chyba lepiej zrobić wałek oryginalny i zębatkę osadzać na Loctile do wielowypustów, oryginalne zabezpieczenie i może wytrzyma kolejne 150-200kkm :)
gerard36856
17.06.2016, 10:36
klasyczny Hondowski będzie ok :) eksperymenty i prototypy to zawsze problem. skopiować wałek 1:1 będzie im na pewno łatwiej niz cos modyfikować.
a skoro hondowska konstrukcja wytrzyma grubo ponad 100 000 km to nei wiem czy jest sens ją ''ulepszac'', skoro wałki bylyby dostępne :)
dobra - robimy oryginał,
otwór z gwintem zawsze będzie można zamówić osobno przy własnej realizacji...
Dla przykładowego gwintu M14 zabieramy w wałku około 35% powierzchni przekroju wałka, jak dla mnie sporo.
Varadero 1000 jakoś się tym nie przejmuje!!! Po co kombinować? Copy, copy, copy. "Trochę" większa moc i moment i nic się nie urywa:)
Czekam na nowy wałek mam do zrobienia drugi silnik!
dawid8210
18.06.2016, 07:19
Czyli jednak można :)
No moim zdaniem jeśli już inwestować w takie coś to zrobić to z zabezpieczeniem tej zębatki bo skoro wcześniejszy pomysł hondy się nie sprawdził w tym temacie to po co to powielać a tłumaczenia że niby będzie to wytrzymalsze.
Do mnie nie przemawia jeśli już ktoś inwestuję we wsadzenie dużej kasy w remont silnika bo nie ma co się oszukiwać tak jest przy rozpoławianiu serducha w afrze to lepiej aby wsadzić coś porządnego niż pierdołkę która za 30 tyś będzie miała już ślady użytkowania.
Dlatego wydaję mi się że patent co kolega pokazał wyżej jest najlepszy i niezajebliwy, oczywiście każdy ma swoje zdanie ale mi się wydaję że to jest najlepsza droga
Mój Hondowski wałek ma 100 tys km i nie ma żadnych śladów , więc myślę że się sprawdza ;P
gerard36856
18.06.2016, 10:47
moja afra ma 23 lata, i jeszcze nie nadgryzl się wałek. nowy starczy do konca zycia ;)
Będzie montowany u Krafta do testów, więc zapytałem go jaki chce: z nagwintowanym otworem czy bez. Chce z otworem na śrubę - taki zrobimy i taki będziemy testować. Jak przejdzie testy - chociaż z 10 tyś. km i jezeli ktoś będzie chciał bez otworu to przy zamówieniu dla siebie taki zamówi - wilk syty i owca cała.
Mam nadzieję, że w poniedziałek już się sprawa domknie z produkcją prototypu, że nie będą dalej odwlekać.
Sprawdźcie ile kosztuje ta śruba od zębatki "wiaderka" Dwa zabezpieczenia jak będą nic się nie stanie. Dobrana (zaprojektowana) odpowiednio podkładka pod śrubę M10 może być też po zastosowaniu oringu dobrym uszczelnieniem wielowypustu przed wodą. Za zębatką od strony silnika, jakby założyć kawałek "gumki" to mamy ochronę smaru na wielowypuście.
Też przychylam się za rozwiązaniem z Varadero 1000 na gwint M10.
Wielki dzień nadszedł. Właśnie zabierają się za wałek. Obiecali zdjęcia z produkcji. Wrzucę jak będą.
Zet Johny
21.06.2016, 09:34
Super.
I jakie decyzje w sprawie zabezpieczenia?
Będą robić coś takiego jak w Varadero?
Jak tak to chyba będzie potrzebna jakaś tuleja oporowa od strony silnika?
Będzie do wyboru: z otworem nagwintowanym jak w varadero lub bez otworu. Podczas zamówienia trzeba będzie się zdecydować. Oprócz tego wałek identyczny (innego nie podjęli się robić po zbadaniu sytuacji), więc nawet wybierając wałek z otworem można go nie używać.
dawid8210
21.06.2016, 13:44
:Thumbs_Up: :)
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:
Jak wałek zaskoczy to mam nowy temat!!! Sprzęgło.
Info z dzisiaj:
Na razie walczymy z technologią. Mimo, ze wałek wydaje się prosty problem stwarzają wielokliny - jest krótki wybieg dla freza.
Cena sie nie zmieni tylko potrzebujemy 2 - 3 tygodni na wykonanie specjalnych narzędzi lub znalezienie wykonawcy.
dawid8210
25.06.2016, 11:33
Wałek tanio skóry oddać nie chce :D
Gacie by mi z wrazenia opadly jak to by dzialalo :P Powodzenia !
Co do wałka:
- wszystko jest ustalone, tylko u Świątka muszą dorobić narzędzia do wykonania odpowiedniego wieloklinu,
- Kraft jest gotowy na zamontowanie - silnik czeka i obiecał zdawać częste relacje + zdjęcia,
- w ciągu tygodnia/dwóch wałek powinien być gotowy i zostanie wysłany od Świątka bezpośednio do Krafta + będziemy mieć zdjęcia z wykonywania pierwszej sztuki,
- wpłaciły 24 osoby wraz ze mną - jednej brakuje - jak wpłaci będzie 375 PLN i wtedy będzie 15 PLN za dużo - naddatek wpłacę na konto forumowe, jak nie wpłaci to jest na 0 - czyli jest ok,
- miesiąc mnie nie będzie w PL więc poprosiłem o fakturę i opłaciłem testowy wałek jeszcze przed jego wykonaniem - żeby nie było problemów gdy nie będzie ze mną kontaktu,
- dzisiaj przy okazji wizyty w Honda Karlik Poznań pochwaliłem się wiadomościami o próbie produkcji wałka - w serwisie byli pozytywnie nastawieni do tej wiadomości, bo muszą odsyłać ludzi z kwitkiem - obiecali, że będą odsyłać do FAT:))))
Mallory
dzięki, że ogarniasz temat.:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:
coś długo ciągnie się ta produkcja wałka....
Zet Johny
03.07.2016, 21:22
Świetnie :Thumbs_Up:
Andrzej998
03.07.2016, 23:25
Co wy na too ?
http://africatwin.ru/forum/index.php?topic=9409.0
To już się przewijało bodajże.
Można się jeszcze dorzucić do wałka? Czy zaspałem?
Plisss..
Andrzej998
13.07.2016, 15:05
To już się przewijało bodajże.
Można się jeszcze dorzucić do wałka? Czy zaspałem?
Plisss..
Wałek jest robiony,jak się uda będziesz mógł sobie zamówić. Na razie musi przejść testy.Cierpliwości
Wałek tanio skóry oddać nie chce :D
prorocze słowa....
Myślałem, że po powrocie sprawa będzie rozwiązana. Niestety okazało się, że ciągle jest problem ze średnicą narzędzi tnących. Otrzymałem w tym tygodniu takiego maila z biura Świątka:
"Pana zamówienie jest w trakcje realizacji
W związku z koniecznością opracowania i wykonania specjalnego narzędzia do obróbki wieloklinów Pana zamówienie zostanie skończone najprawdopodobniej pod koniec września."
Czyli nic nowego, to już było przed moim wyjazdem.
Dzwonię dzisiaj do szefa firmy i rozmawiam co jest. Okazuje się, że walczą z tematem bo problem jest z konstrukcją noża o takiej małej średnicy żeby stworzyć identyczne przejście z nacięcia w owal.
Deklaracja że do końca września będzie. Kraft mówi, że wytrzyma jeszcze z silnikiem rozłożonym.
Czekamy.
Dzisiaj telefon do Świątka - według umowy we wrześniu miałem się kontaktować.
Info: prace postępują, jedno narzędzie, które wykonali nie sprostało, zrobili drugie. Umówieni jesteśmy na telefon za dwa tygodnie.
szymon25
06.09.2016, 17:52
Kraft bądź cierpliwy :)
czyli nie w tym roku ....
Jedziemy dalej z informacjami - z dzisiaj...
Cytat:
Posuwamy się powoli. Mamy przygotowane płytki skrawające i teraz zrobimy specjalny frez do wykonania rowków. Przydało by się koło łańcuchowe na wzór.
Teraz pytanie kto mógłby takie dosłać do Świątka - najlepiej nowe/niewyrobione, żeby nie zrobić kopii zużytego wieloklinu.
Sylwek_76
22.09.2016, 09:36
Nowa zębatka afam (od Trampka ) może być?
Zet Johny
22.09.2016, 09:38
Raczej chyba chodzi o hondowską oryginalną i do Afryki.
Mogę podesłać nową zębatkę OEM HONDA na wzór :Thumbs_Up:
Mogę podesłać nową zębatkę OEM HONDA na wzór :Thumbs_Up:
Dzięki Rambo... zgłoszę się na priva.
na razie proszę o spokój....ale.... chyba będę miał dobre wieści niedługo...
Kolejne info z dzisiaj od pani Natalii konstruktora oraz od pana kierownika produkcji - wałki już prawie są... muszą tylko wyfrezować i przetestować.
Obiecali podać dokładny, ostateczny termin wykonania gotowych wałków na początku przyszłego tygodnia.
ziutek2002
13.10.2016, 11:27
:Thumbs_Up:Super
Zębatka OEM HONDA się przydała..?
Niech Ci ją odeślą jak skończą :Thumbs_Up:
Niech ją przyślą do mnie a ja się rozliczę z Rambo priv. Będzie test na oryginale.
motomysz
13.10.2016, 14:41
To sie nazywa, dobra robota!!! Brawo Mallory :brawo:
Jak mówię o terminach jakichś w tym temacie to czuję delikatny niepokój:::))) mam nadzieję, że tym razem finał jest bliski...
I tak trzymać optymizm najważniejszy. Mimo złej pogody nie można popadać w melancholie. Będzie dobrze już niebawem.
prosz.....
z produkcji fotki... niedługo niby finał:::::)))))
dawid8210
19.10.2016, 22:17
Dzieje się, dzieje :) na gwiazdkę prezenty będą.
Toż to SZOK takie rzeczy tylko na FAT. A nie pisałem kilka postów wcześniej, że będzie GIT.
Fragment, tym razem maila, z dzisiaj:
(...)
Specjalne płytki do frezu, które wykonaliśmy przy przejściu z próbek aluminiowych na stalowe delikatnie wyszczerbiły się więc chłopaki robią co tylko mogą.
(...)
będziemy informowani na bieżąco w kolejnych dniach jak to idzie.
Kolejne wieści od Świątka z dzisiaj:
Jeżeli chodzi o postępy prac nad wałkami do Hondy:
czekamy za wycenami frezów, oraz odpowiedziami od innych firm gdyż, mało która firma chce się podjąć wytworzenia frezów.
Nie są to zwykłe frezy ponieważ frezy zaprojektowane specjalnie pod ten wałek.
ta... a ja chce sobie kupić afryke... bouli?
Coraz mniej entuzjazmu wśród kibiców i fundatorów dorabianego wałka. Wygląda to niepoważnie. Zamierzam dzisiaj skontaktować się z szefem i ustalić ostatecznie ostateczny termin wykonania wałka. Wiedzieli już w maju co to za część i się podjęli wykonania. Są specjalistami więc te tłumaczenia - tym bardziej, że tyle czasu trwające, powodują już frustrację i nie są wiarygodne. Zobaczymy co na to szef firmy Świątek. Jeżeli nie będzie to już krótki termin (bo głupio mi przed Kraftem co z rozbebeszonym silnikiem czeka) to oddają kasę i ja zwrotne przelewy wykonam.
Kolego daj im jeszcze czas do wiosny. Takie moje zdanie!
Kolego daj im jeszcze czas do wiosny. Takie moje zdanie!
Ja bym im dał, ale nie jestem sam. Do tego Kraft z silnikiem w częściach czeka...
Jest to ból... ale lepiej niech zajmie im to wieceję czasu i zrobią dobry wałek. Co będzie jak zrobią bubla, a kolega na nim złoży piec. Robota i kasa do kosza.
Zet Johny
30.11.2016, 09:28
Nie wydaje mi się żeby kolejne pół roku miało wpływ na jakość wałka.
Oni wiedzą jak to zrobić tylko muszą zagęścić ruchy.
dawid8210
30.11.2016, 09:54
Jeśli Kraft nie może już czekać i tak złoży silnik na oryginale, a wycofanie się z projektu postawi nas w punkcie wyjścia. Kraft, jak to widzisz?
Poprosiłem o realne wyznaczenie terminu, tak żeby można było określić czy kolejny sezon afryka będzie jeździć czy będzie w garażu z rozłożonym silnikiem czekać...
Świątek odpisał po zastanowieniu się i przeanalizowaniu sytuacji.
Jeszcze raz przeanalizuję całe dotychczasowe działania. Niestety chyba nie damy radę tego zrobić a problem polega na wymiarach i technologii jaką stosuje producent tej części. Rowki, na których osadzone są koła zębate mają krótkie wybiegi narzędzia (zakończenia) i można je wykonać tylko frezami o małej średnicy. Taki frezów i w dodatku o profilowym kształcie nie ma i nikt nie chce się podjąć dorobić. Sami próbowaliśmy wykonać specjalne narzędzie kilkukrotnie ale nie zadziałało. Producent tego wałka w oryginale stosuje metodę wytłaczania ale tak obrabiarka i narzędzia to koszt kilkuset tysięcy złotych ta technologia jest nie wykonalna dla serii poniżej kilku tysięcy szt wyrobu. Niestety chyba musimy się poddać.
Kraft już wie - dzwoniłem do niego z wieściami od Świątka.
Porażka niestety. Ale lepiej to wiedzieć chyba po pół roku niż po roku...
Sprawdzę jak z odzyskaniem zapłaconej kasy. Tak czy inaczej każdy kto wpłacił za wałek otrzyma ode mnie przelew zwrotny.
Sorry, za post pod postem.
Ale smutna wiadomość musi być szybko wycięta przez dobrą wiadomość.
Na szybko zacząłem szperać po necie i okazało się, że chyba jest dla nas nadzieja i rozwiązanie.
Mianowicie znalazłem sklep na zachodzie (ciekawe gdzie w internecie zachód jest??:::)), który twierdzi, że wałek od hondy szadoł podejdzie do dowolnej afryki.
Tu info:
http://ruggedroads.co.uk/OEM-Honda-Countershaft-RD04/07/07A-1992-2003
Czy tak jest? Czy faktycznie tylko ta nieistotna końcówka jest inna?
Mam propozycję:
jak odzyskamy kasę to przeleję całość do Krafta on dopłaci resztę, kupi i zamontuje w swoim silniku. Sprawdzi co i jak. Będzie to jakieś zadośćuczynienie za czas oczekiwania i jego poświecenie.
Kto za kto przeciw?
Panowie sorki że się wtrącam ale oryginalne wałki przy tej ilości jaką potrzebujecie można zamówić u japońców w lepszej cenie niż w RR skoro w detalu sprzedają za ok 400 pln.
http://www.ebay.pl/itm/HONDA-XRV750-AFRICA-TWIN-RD07-COUNTERSHAFT-23220-MAY-000/191758590873
Panowie sorki że się wtrącam ale oryginalne wałki przy tej ilości jaką potrzebujecie można zamówić u japońców w lepszej cenie niż w RR skoro w detalu sprzedają za ok 400 pln.
http://www.ebay.pl/itm/HONDA-XRV750-AFRICA-TWIN-RD07-COUNTERSHAFT-23220-MAY-000/191758590873
cały wątek i temat powstał właśnie dlatego że są już niedostępne oryginały, link, który podałeś jest ze stycznia 2016 - wtedy się skończyły. I nie chodzi o to żeby w RR zamawiać, tylko, że oni twierdzą, że wałek 23220-mba-000 pasuje do afryki. Taki można kupić w PL za 600 pln w hondzie.
dawid8210
30.11.2016, 11:32
Mallory, co do Twojej propozycji jest na tak.
Zet Johny
30.11.2016, 12:02
He tutaj ten wałek za 82 dolce:
http://www.ronayers.com/oemparts/p/honda/23220-mba-000/countershaft
To hameryka i jak doliczysz cło i vat i przesyłkę to nie będzie tak kolorowo.
Zet Johny
30.11.2016, 13:20
Mirmił nie takie rzeczy sprowadzał :D
Jeżeli jesteście na TAK - to cena w hądzie w Poznaniu jest 596 PLN (kontaktowałem się). Na przyszły tydzień może być sprowadzony - odbiorę, wyślę do Krafta (z różnicą w kasie się rozliczymy) i on testuje.
Rozumiem, że Dawid8210, ZetJohny, Bouli (priv) są na TAK.
Proszę o opinie - to Wasza kasa.
To ja też jestem na tak:Thumbs_Up:
jakby od początku czułem, że tak to się zakończy...kiedyś klient gdzieś dorabiał całą flanszę dyfra do XV1100 i trwało to z 5 dni łącznie z azotowaniem, nie był to Świątek spróbuję odnaleźć kontakt.
motomysz
30.11.2016, 18:05
Ja, również na TAK!
znalazłem email, mam nadzieję, że aktualny jeszcze ...
Tez nie mam nic przeciwko :)
Wszyscy na tak jak do tej pory. To tak zróbmy.
Czekajcie na dalsze informacje i zdjęcia z montażu.
Należy się Wam wyjaśnienie więc na szybko i w miarę krótko...
Podsumowanie historii wałka:
1) Honda wycofuje wałki zdawcze do Afryki z produkcji – styczeń 2016,
2) Po krótkim czasie nie ma ich prawie nikt – sprawdzono wielu dostawców w PL i za granicą (nawet zapłaciłem za siebie i kolegę z forum za wałek z Anglii gdzie niby były, jednak nie było i kasę zwraócili),
3) Wiosna 2016 – pomysł na dorobienie wałka w Świątka z Bydgoszczy,
4) Konsultacje telefoniczne i mailowe ze Świątkiem (mnóstwo rozmów i maili), wniosek – nie ma problemu – zrobimy i będzie taniej niż w Hondzie (w Hondzie ostatnie dostępne sztuki chodziły po 1000 PLN),
5) Ustalamy, ze Świątkiem, że zrobi 1 sztukę do testów za 360 PLN,
6) Zbieram kasę – po 15 PLN od 23 osób + ja,
7) Kraft90 oferuje się, że wyśle swoją skrzynię biegów do Świątka i będzie czekał z rozłożonym silnikiem na wałek testowy,
8) Świątek otrzymuje klamoty i zabiera się do produkcji – co 2 tygodnie kontaktuję się z nim i monituję jak to wygląda,
9) Pod koniec czerwca wpłacam 360 PLN – faktura na forum wklejona,
10) Mijają miesiące kolejne – w międzyczasie RAMBO wysyła jeszcze do Świątka zębatkę oryginał na wzór, żeby frez dopasować,
11) Mijają kolejne miesiące i ostateczne terminy – najpierw wrzesień, później październik, listopad, aż wreszcie w grudniu Świątek rezygnuje – powody są w wątku,
12) Graty zostają odesłane do Krafta90, ja mam zwrócone 360 PLN,
13) Głupio się robi, że po ponad pół roku lądujemy w tym samym miejscu, a Kraft z rozłożonym piecem na marne czekał tyle...
Ale życie nie zna pustki i….
14) W akcie desperacji zaczynam przeglądać rożne fora: angielskie, włoskie (z translatorem::)) ruskie itd.. i sklepy z całego świata – i?????... trafiam na świeżutkie info, że wałek od hondy shadow pasuje niby do Prawdziwej Królowej (w wątku do znalezienia numer i sklep),
15) Proponuję, że albo oddam każdemu po 15 PLN albo dopłacimy Kraftowi za tenże wałek a on przetestuje czy faktycznie jest OK. Większość udziałowców aprobuje plan, nikt nie chce kasy z powrotem (gdyby ktoś jednak chciał to proszę o priva) i zapada decyzja, że składamy się na ten wałek.
16) Zamawiam wałek w Hondzie – ma kosztować 596 PLN (czyli ok. cena się wydaje jak na oryginał),
17) Dzisiaj odbieram wałek z Hondy i po rabacie dla stałych klientów kupuję go 60 dych taniej - czyli za 536 PLN – super.
18) Ja wysyłam jutro z rana wałek do Krafta (jesteśmy dogadani co do rozliczenia),
19) Kraft szybko wszystko pomierzy czy pasuje czy nie – bo jak nie (powoli zaczynam wierzyć w fatum wałka do afry:)))) to możemy zwrócić jeszcze w przyszłym tygodniu do Hondy,
20) Jak pasuje to dalej już Kraft będzie zdjęcia wstawiał itd… itp…
21) Jeżeli pasuje, to byłoby fajnie, bo w Hondzie dowiedziałem się, że jest kilka tych wałków w Europie (5 w Belgii np..), ale właśnie producent zamówił wyprodukowanie 1000 nowych sztuk.
Tyle, na szybko.
Przypomnij numer konta :) trzeba wyrównać różnice która jak rozumiem dołożyłeś ze swoich ? Na więcej osób będzie mniej bolesna :) czekam na dalsze informacje :)
Al_Chali
14.12.2016, 21:39
Gdyby ktoś miał zbędny jeden wałek i chciał by go oddać na jakiś czas to chętnie pożyczę i spróbuje dorobić
Kraft szybko wszystko pomierzy czy pasuje czy nie
Proszę o dokładny i staranny pomiar, bo też jestem zainteresowany wymiana wałka.
Gawień:
Przypomnij numer konta :) trzeba wyrównać różnice która jak rozumiem dołożyłeś ze swoich ? Na więcej osób będzie mniej bolesna :) czekam na dalsze informacje :)
Nie trzeba - wałek idzie do Krafta i on dopłaca różnicę. Ale dzięki za postawę:)))
Zet Johny
15.12.2016, 08:42
Ciekawe jak z jakością tych wałków od Shadow-a?
Zastanawiam się czy Pan Honda zorientował się że z tym wałkiem afrykańskim zrobił "małą" wtopę i zamiennik jest już jakościowo lepszy, bo wydaje mi się że to są błędy na etapie produkcyjnym.
Nic to. Ma być tysiąc wałków do zużycia, trzeba zacząć jeździć - same się nie wyrobią.:D
Ciekawe jak z jakością tych wałków od Shadow-a?
Zastanawiam się czy Pan Honda zorientował się że z tym wałkiem afrykańskim zrobił "małą" wtopę i zamiennik jest już jakościowo lepszy, bo wydaje mi się że to są błędy na etapie produkcyjnym.
Nic to. Ma być tysiąc wałków do zużycia, trzeba zacząć jeździć - same się nie wyrobią.:D
Raczej to blad konstrukcyjny niz materialowy. Inna sprawa ze w duzej czesci ludzie wkladaja nie orginalne bez gumowego amortuyzatora i prawdopodobnie zle dobranym luzem pasowania co powoduje znacznie szybsze zuzycie. Tak czy owak rozwiazanie mocowania zebatki zdawczej w XRV jest z dupy, istnieja duzo lepsze i skuteczniejsze rozwiazania.
Pozdro
Pomierzę go dokładnie, mam też oryginalną zębatkę od rambo więc nie powinno być problemu
szynszyll
15.12.2016, 12:31
shadow 750 c2 nadal jest w ofercie sprzedazy honda USA.
http://powersports.honda.com/2013/shadow-rs.aspx
wiec czesci powinny byc dostepne jeszcze dosc dlugo
Rok temu wymieniałem wałek, był dostępny bez większego problemu. Gdybym wiedział, że będą takie problemy, zrobiłbym kopię nawet z gównolitu byle wymiar mieć.
Powodzenia
Mallory szacun
kudlatov
16.12.2016, 22:08
Z tego co wyczytałem na jakimś zagranicznym forum to wałek od shadowa c2 różni się tylko fazą na wałku od strony zębatki zdawczej. Ja kupiłem używany mimo że nie oglądałem jeszcze swojego wałka a trafił mi się w stanie idealnym bez widocznego gołym okiem zużycia (za 80zł) Także myślę że będzie pasował ale czekam na wyniki pomiarów dla potwierdzenia tej teorii.
Wałek dotarł, kilka fotek na szybko z telefonu.
kudlatov
16.12.2016, 22:57
Z tego co widać jest trochę dłuższy od strony zębatki zdawczej i ma większą fazę z tejże strony ale kanałek na zabezpieczenie jest w odpowiednim miejscu.
Zebatka jest założona odwrotnie. Proponuję założyć zebatke tak jak ma być i założyć do niej zabezpieczenie wtedy będzie wiadomo jaki jest luz.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
szynszyll
17.12.2016, 16:31
Na moje bedzie OK :) co wiele wyjasnia i ulatwia :) ciekawe jak z koszem - czy jest inny. Jutro obczaje z kompa.
Zet Johny
17.12.2016, 17:10
Tak, kosz by się nam przydał
Tak, kosz by się nam przydał
Andrzej - idziemy za ciosem... mamy z Kraftem pewien pomysł, w ciągu miesiąca będzie wszystko wiadomo prawdopodobnie..., ale na razie cicho-sza...:D
Chcą nasze afryci uziemnic to się zdziwia
Kraft weź powiedz ile nalotu na liczniku ma ta afryka z której pochodzi ten oryginalny wałek. Czy według ciebie przyczyną zużycia są po prostu przejechane kilometry czy kiepskie zębatki i nieterminowa wymiana. Interesuje mnie to o tyle że mam w podobnej kondycji ten wałek i nie jestem pewien przebiegu maszyny. Ma nakulane 80 tkm a może to być po prostu 180tkm. Motor z 94 więc wszystko możliwe. Cała reszta bardzo ok. Przejechałem 5tkm i nie zauważyłem spadku poziomu oleju. Poza tym wałkiem na którego wkleiłem hondowską zębate maszyna jest wporzo. Powiedz jak to z twojego punktu wygląda.
Hej, nie wiem ile dokładnie miał przejechane silnik. W RD04 mojego brata przy 140-150tys wyglądał lepiej, w transalpie o nalocie 45tys nie widać praktycznie żadnego zużycia. Kwestia zużycia wałka to dbanie o stan napędu, jakość części oraz styl jazdy ale według mnie przy 80tys nie powinien tak wyglądać.
Wałek w mojej Rd07 z 95 roku jest taki sam albo gorszy.Motocykl ma przejechane 40 tyś kilometrów, nigdy nie widział terenu i deszczowej pogody.Historia sprzętu jest mi znana od dnia zakupu - posiadam całą papierologie.Poprzedni właściciel (mój znajomy)dzisiaj ma 65 lat a używał tego motocykla tylko do niedzielnych przejażdżek.MOTOREK DZIEWICA.To powiedzcie mi dlaczego taki wałek. Fakt zebatki były różnych producentów .
Jakiś czas temu byłem na targach enduro w Stoneleigh w Englandowie i rozmawiałem z mechanikiem z firmy BOANO gość zakochany w afryczkach i zadałem pytanie o wałek , powiedział teorie że zdażały sie egzemplarze z takim walkiem jak u mnie i możliwe że część może pochodzić z wadliwej serii - nie jest to niestety pojedynczy przypadek.A wiec według moich obserwacji wynika że trudno określić przebieg na podstawie stanu wałka.Jedni nie robią z wałkiem nic i jest jak nowy inni dbają a wałek wylatany.
No właśnie. Kupiłem swoją 07 z 94' w tym roku z Niemcowni. Mam 4 TUV Niemieckie każdy na 2 lata na każdym wbity stan licznika. Daje to 8 latek. Hans robił ok 3 do 4 tyś na dwa lata. Stan wizualny tego motora jest bardzo fajny. Trza było zrobić gaźniki - bo jeździł na ssaniu. Spalanie miał pod 8 litra na sete i niemiłosiernie kopcił. Powodem były zgnite sprężyny w gaźnikach. Tak poza tym nie ma się do czego przyczepić tylko ten wałek ma luzy nawet na oryginale i musiałem wklejać. Jednak mam wątpliwości i wydaje mi się że jednak licznik się już przekręcił i ma o 100tk więcej patrząc na ten wielowpust.
shadow87r
19.01.2017, 21:31
Wiadomo już coś więcej z tym wałkiem? będą jakieś zdjęcia i opinie? gdyż czekam z niecierpliwością na rezultaty i zastanawiam się czy będę mógł przeprowadzić remont w ten sposób również u siebie.
jeżeli kwestia dorobienia wałka jest jeszcze aktualna to mam dobrą wiadomość, oddzwonił dziś do mnie klient, który dorabiał jak wcześniej wspomniałem całą falnsze tylnego dyfra do XV1100 i ma podesłać mi numer telefonu do jednego z właścicieli firmy, która mu to dorobiła.
Dowiedziałem się tylko tyle, że firma ta produkuje narzędzia precyzyjne i w zasadzie nie dorabia niczego na indywidualne zamówienia kontakt jest prywatny więc klient ma zadzwonić i dogadać i jak będzie zgoda to może przekaże jednej osobie z forum aby to pociągnęła dalej:
Odnośnie dorabiania flanszy to wiem, że samo wykonanie elementu trwało b.krótko bo kilka dni ze wszystkim jednak ulepszanie powierzchni robią aż zbierze się cały piec czy coś takiego i może to potrwać do 1-mca
odnośnie flanszy dyfra to nowe z Yamahy klient ukręcił 2szt. (zawsze padał wielowypust) obecnie dorobiona jest nie do zdarcia :)
shadow87r
21.01.2017, 10:13
jeśli było by coś takiego możliwe ja bym się pisał na taki extra wałek zdawczy :-) bo czeka mnie jego wymiana...
Panowie byłem dzisiaj w serwisie hondy w Gdansku i sprawdziłem dostępność wałków do afriki i shadowa.Bez żadnego problemu - dostępność do AFRIKI made in japan cena około 850 pln.Tak wiec fabryka chyba sie obudziła i wznowiła produkcję. Pozdrawiam potrzebujących.
Potwierdziłem w honda plaza dostępne 15 sztuk cena niższa niż pisałem 780 pln dla klienta.Czas oczekiwania 3 dni robocze.
myślę, że w takim razie można sobie darować jakiekolwiek próby dorabiania...na zasadzie uda się czy nie uda będzie lepiej czy nie, ukręci się a może wytrzyma... itd..
kupujcie OEM!
firma, która dorabiała wspomnianą wcześniej flanszę :
http://irmet.pl
tak czy inaczej, jeżeli ktoś ma rysunek techniczny wałka to wyślę z ciekawości co odpowiedzą.
Dostępne w motorista wg 1-go posta Malloreya po nr części tak to wygląda:
do rd04 i 07 nr części 23220MV1000 COUNTERSHAFT 738.00 PLN 7-14 dni
do rd.07a nr części 23220MAY000 COUNTERSHAFT 787.20 PLN 7-14 dni
nie wiadomo z czego wynika róznica w cenie, może z jakości materiału? Tego nie wiedzą chyba najstarsi górale.
Zet Johny
13.02.2017, 14:49
Poczekajmy jeszcze, może wystarczy kupić od szadoła za pińset a za dwieście kupić kilkadziesiąt litrów paliwa.
Jędruś z szadołki mają faktycznie
nr części 23220MBA000 (http://czescihonda.motorista.pl/produkty/23220MBA000)
SHAFT, COUNTER 596.55 PLN 7-14 dn
U mnie 5 dni dostawa tych wałków i ceny niższe
Zet Johny
13.02.2017, 15:21
Kraft montuje chyba ten od szadoły w swoim piecu.
Czekamy na jakieś informacje jak to bangla.
Dostępne w motorista wg 1-go posta Malloreya po nr części tak to wygląda:
do rd04 i 07 nr części 23220MV1000 COUNTERSHAFT 738.00 PLN 7-14 dni
do rd.07a nr części 23220MAY000 COUNTERSHAFT 787.20 PLN 7-14 dni
nie wiadomo z czego wynika róznica w cenie, może z jakości materiału? Tego nie wiedzą chyba najstarsi górale.
Pytałem w ASO Poznań - sami nie wiedzą z czego różnica w cenie wynika.
Co do Krafta - zaraz spróbuję się dowiedzieć jak działa wałek od shadowy - z montażem nie było problemów żadnych plug&play.
motomysz
13.02.2017, 17:05
Rambo? Można zwrócić wałek po starej cenie, a wziąć nowy w lepszej? Mam dowód zakupu :umowa: :vis: ;)
Tak wiem rambo odnośnie cen u Ciebie jak coś na priva.
Poczekamy na info od Krafta co i jak
Hej panowie coś wiadomo na temat tego wałka od shadowa
Hej panowie coś wiadomo na temat tego wałka od shadowa
Tak, wiadmo.
Kraft zamontował, pasuje plug&play. Zdjęcia i testy już niedługo z tego co mi wiadomo.
Ponawiam pytanie kolegi chyba wszyscy na to czekają aby ktoś w końcu coś napisał na temat tego wałka do którego się dorzucaliśmy czy jest kompatybilny z silnikiem afry jak się sprawuje etc
Andrzej998
25.03.2017, 19:52
Na bank kasę przepili :)
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Na bank kasę przepili :)
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
No tak... i już wytrzeźwieli. Faktury są w wątku.
... edycja - niepotrzebne to było .....
Kraft obiecał wrzucić zdjęcia, rozmawiałem z nim 2 tygodnie temu telefonicznie i się deklarował zrobić relacje - czekam też....
Andrzej998
25.03.2017, 21:21
I zdrowia życzę.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Nie mam już wpływu na dalszy bieg wydarzeń... ale skoro wymyśliłem akcję to się poczuwam... spoko, nie uraziłeś - czekamy na relację.
Jak ktoś ma czas to wałek od hondy Shadow do Africi już za 90 dolców + wysyłka 20 dolców. Z reguły przy takich zakupach bez cła
wystarczy wbić symbol hondy w wyszukiwarkę i załozyć konto by kupić. Płatność paypalem czyli bezpieczna. opinie w necie na temat sprzedawcy dobre
Dobra strona dla szukajacych tanszych nowych części
Np. Napinacz xr 400 36 $,
Zmiana 2 i 5 tego biegu w xr 650 L 36+ 80 $ . To połowa ceny hondy w europie i tansze niż w usa
Sprawdzałem tylko to co mnie interesuje.
Mozna popatrzec na pompy czy inne pierdolety do Afry
Oryginalnych wałków niestety w Hondzie na dzis dzień - brak
https://www.impex-jp.com
Jeżeli brak oryginałów to z hondy shadow są ratunkiem. Kraft montował i bez problemu wchodzi - jest identyczny z afrykowym. Większy test pewnie na wiosnę - na razie nie może jeździć z różnych względów ... ale skoro wchodzi i w podobnym silniku działa baz problemów to można być dobrej myśli...
Nie długo przekładamy na nasze królowe żółte blachy
Zet Johny
27.03.2017, 13:43
Franz napisał:
"Jak ktoś ma czas to wałek od hondy Shadow do Africi już za 90 dolców + wysyłka 20 dolców. Z reguły przy takich zakupach bez cła
wystarczy wbić symbol hondy w wyszukiwarkę i załozyć konto by kupić. Płatność paypalem czyli bezpieczna. opinie w necie na temat sprzedawcy dobre
Dobra strona dla szukajacych tanszych nowych części
Np. Napinacz xr 400 36 $,
Zmiana 2 i 5 tego biegu w xr 650 L 36+ 80 $ . To połowa ceny hondy w europie i tansze niż w usa
Sprawdzałem tylko to co mnie interesuje.
Mozna popatrzec na pompy czy inne pierdolety do Afry
Oryginalnych wałków niestety w Hondzie na dzis dzień - brak
https://www.impex-jp.com" (https://www.impex-jp.com)
Kiedyś kombinowałem żeby u nich kupić kosz sprzęgłowy. Ceny mają naprawdę super.
Nawet miałem człowieka który by to odebrał osobiście. Na miejscu nie sprzedają bo nie mogą. Tylko wysyłka. Z tego co pamiętam to firma rosyjska.
Paypala nie mam i trochę się bałem że coś pójdzie nie tak. Dobrze by było sprawdzić tą firmę od począdku do końca ten kontakt.
Franz Ty już coś u nich zamawiałeś?
Witam, trochę mnie tu nie było gdyż wyjechałem do roboty za granicę i nie ma czasu kiedy napisać. Na temat wałka - wałek pasuje w 100% wszystkie zabezpieczenia czy koła od skrzyni biegów wchodzą bez problemu, czy też sam montaż. Nie sprawdziłem jedynie czy inne zafazowania wałka i jego minimalnie większa długość nie kolidują z pokrywą zębatki zdawczej bo jej nie posiadam. Co do relacji z montażu całości - będę na święta i trochę po w domu więc wyskrobie coś wraz z fotkami. Wiem, że przeciąga się do dość długo ale aktualnie nie mam innej możliwości. Jest jeszcze jedna sprawa z którą będę miał problem a mianowicie sam test wałka na oryginalnej zębatce. Z racji tego, że przebywam za granicą i w sezonie nie będę miał za dużo czasu na jazdę motocyklem ilość kilometrów dla testu może być nie za ciekawa. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycję co do długodystansowego testu wałka i propozycje podawajcie gdyż ja będę miał problem nakręcić kilometry.
Pozdrawiam.
Franz napisał:
"Jak ktoś ma czas to wałek od hondy Shadow do Africi już za 90 dolców + wysyłka 20 dolców. Z reguły przy takich zakupach bez cła
wystarczy wbić symbol hondy w wyszukiwarkę i załozyć konto by kupić. Płatność paypalem czyli bezpieczna. opinie w necie na temat sprzedawcy dobre
Dobra strona dla szukajacych tanszych nowych części
Kiedyś kombinowałem żeby u nich kupić kosz sprzęgłowy. Ceny mają naprawdę super.
Nawet miałem człowieka który by to odebrał osobiście. Na miejscu nie sprzedają bo nie mogą. Tylko wysyłka. Z tego co pamiętam to firma rosyjska.
Paypala nie mam i trochę się bałem że coś pójdzie nie tak. Dobrze by było sprawdzić tą firmę od począdku do końca ten kontakt.
Franz Ty już coś u nich zamawiałeś?
Na tą firmę trafilem na jakimś anglojęzycznym forum. Bawię sie w przerabianie
Xr 650 L i dość duza przegladalem roznych stron . Po co wymyślać i popełniać błędy jak już ktos to
wymyslil bez błędów. :D
Tak wiec wracajac do tematu ludzie z tego forum wyrazali sie dość pozytywnie
Bo pare osob cos tam kupiło. Mają też stronę na facebooku i tez pozytywne tam opinie
Jako ze moje potrzeby sa jeszcze na kilkaset dolcow a nie mam tyle na paypalu
To doszedlem do pozycji zapłać by sprawdzić czy wszystko funkconuje jak należy.
Strona jest po japonsku, rusku i angielsku ,ale firma jest japan
Nie wszystko jest tam tańsze. Trzeba porównać ta firmę z Partyzilla, ebayem . Pododawac cla wysyłkę i zobaczyc
Gdzie sie najlepiej oplaci. Jakbym miał jedna pozycję na paredziesiat euro to niezawracalbym sobie glowy
Ale jak trzeba wydac tysiac to można zyskac dużo
To tyle na ten temat.
Andrzej998
15.07.2017, 13:59
Witam . Chłopaki ze wschodu zrobili takie coś,kosztuje ok 150$ jeśli ktoś potrzebuje mam namiary na producęta:
http://africatwin.ru/forum/index.php?topic=10272.0
https://www.youtube.com/watch?v=h4_15_oo8Eg&feature=youtu.be
Są chętni na wałek od Shadow? Ja jeden bym wziął na pewno, może dwa? Można się do kogoś podłączyć?
Zapytam o rabat i znajomego w hądzie jak już będą zdecydowani...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.