PDA

View Full Version : Spalona kostka???


Maras
17.02.2016, 14:19
Kolegi!
Pomóżcie zanim zaczne dłubać dalej. Kiedy chcę uruchomić Afre i naciskam przycisk starter to rozrusznik nie kręci a kostka czteropinowa ( ta od której idzie kabel plusowy do akumulatora) tyrkocze. Nie wiem jak mam opisać ten dzwięk....

Miałem tak wcześniej gdy kiedyś poluzowały mi się klemy lub padł aku. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, aku ok, nic nie popalone..... Mam Rd 07A

Ktoś coś?

fassi
17.02.2016, 14:45
Stawiam na padniete aku. Masz za malo pradu w aku i tak: w kostce stycznik wyskakuje i robi kontakt na wlaczniku rozrusznika. W tym momencie jest taki mocny pobor pradu ze brakuje go w akumulatorze i stycznik z powodu braku tegoz pradu odbija. Jak odbije to rozlaczy styki rozrusznika i znowu zaskakuje itd.

Podlacz klemy z auta i odpal.

Voltomierzem tego nie zmierzysz, bo aku ma 12Volt, ale nie ma Amperarzu, czyli pojemnosci

TYMEKVMAX
17.02.2016, 14:52
oprócz naładowania akumulatora sprawdz mase - z dwóch stron wyczyść klemy

Maras
17.02.2016, 16:47
Super dzięki za podpowiedzi. Wieczorkiem ogarnę temat.

Grzesiek.
28.02.2016, 13:19
Przepraszam, że podepnę się pod temat. Tytuł dotyczy problemu, z którym się borykam.
W moim moto stopiona jest właśnie ta wtyczka. Chciałem wymienić sam plastik. Niestety
mam poważny problem z jego znalezieniem. Znalazłem ją tylko w Anglii i Chinach.
Wysyłka niepomiernie zwiększa koszty taniego elementu.
Zwracam się z uprzejmą prośbą o nakierowanie na miejsce gdzie owy plastik dostanę w kraju.

Dziękuję. :)

http://www.cycleterminal.com/Motorcycle-Starter-main-fuse-cover-Solenoid-connector1.JPG

szynszyll
28.02.2016, 15:48
nie idz ta droga. jak masz spalona i potopiona gore to masz stopiony i popalony tez dol. wywal to wszystko, zostaw tylko sterowanie rozrusznikiem a bezpiecznik glowny zastap obudowa bezpiecznika MIDI - taka jak na zdjeciu + bezpiecznik 30A.

Grzesiek.
28.02.2016, 21:22
Dzięki za odpowiedź. Mam dokładnie taki stycznik

http://imged.pl/1685/przekaznik-rozrusznika-honda-cb-cbr-500-1000-600-2-1051685.jpg

Ta ziolona cześć nie nosi absolutnie żadnych śladów stopienia. Jeśli mimo wszystko powinienem to przerobić, to czy bez problemu zdejmę ten zielony plastik? Nie chciałbym, by wyleciał mi cały środek stycznika.

szynszyll
28.02.2016, 21:28
Masz inny stycznik. Zrob zdjecie i porownaj.

Grzesiek.
29.02.2016, 04:30
To są zdjęcia mojego stycznika i wtyczki.

Zaznaczam, że nie pochodzą one z Afryki, której nie posiadam.
Są to części z VFR750. Niestety nie ma mnie na forum VFR więc głupio było mi tam zakładać konto, by pytać o wtyczkę. Natomiast w Afryce wtyczka jest identyczna więc pomyślałem sobie, że ktoś przerabiał temat i coś podpowie. Może nie jestem zbyt aktywny na tym forum, ale przynajmniej się witałem. Na forum BMW, na którym
aktywnie spędzam czas mnie wyśmiali, bo pierwszy raz widzą taką wtyczkę na oczy :vis:

szynszyll
29.02.2016, 10:38
z tego co widze to konektory od sterowania stycznikiem nie sa stopione - zostaw je tak jak sa a do bezpiecznika glownego uzyj obudowy jaka podeslalem Ci wyzej. zalozysz nowa wtyczke to znowu po jakims czasie sie stopi - taka wada fabryczna tego elementu.

Grzesiek.
29.02.2016, 12:24
Dziękuję za info. Tak zrobię.
Pozdrawiam.

szynszyll
29.02.2016, 12:27
Zrobilem tak juz kilka Hond i wszystko smiga piko-bello

barthelemi1
20.07.2016, 22:22
Witam, czy ma ktos do sprzedania wtyczkę do kostki?

redneck
23.10.2016, 10:04
Witam

Podepnę się do tematu kosteczki.
Otrzymałem w spadku kosteczkę strasznie przypaloną,stopioną- poprzedni właściciel raczej nie czytał forum.
Szynszyl pisał o patencjie z innym bezpiecznikiem, ale czy jest jakiś patent na wymianę kostki na inną?
W moim przypadku konektory w styczniku nie są nadpalone.
Co mogę zrobić:
1. Nowa kostka- brak dostępności w PL.
2. Inna kostka?
3. Cztery oddzielne konaktory.

Kazmir
23.10.2016, 11:48
3. Cztery oddzielne konaktory.
Też u siebie nie mam kostki. Załóż nowe dobre konektory grube nie cienkie blaszki. Jeśli nie chcesz lutować połączenia to przed użyciem zaciskarki posmaruj przewód wazeliną. Posmaruj grubo wazeliną wodoodporną wszystkie konektorki i na to załóż koszulki termokurczliwe. Tak dopasuj te koszulki (ilość), żeby ciasno wchodziły do obudowy złącza. 7 rok idzie zero problemów.
Marne mam zdjęcie, ale tak to wyglądało:(
Jeśli smar to tylko to:
http://sklep-twinpower.com.pl/pl_PL/p/Yamalube-Grease-Lical/2207