PDA

View Full Version : Kanistry Rotopax do kufra


jakub
16.02.2016, 15:31
Cześć,

Wczoraj miałem dzień majsterkowicza, zamocowałem kanistry 1 galonowe do kufra centralnego, co prawda nie przy Africe ale przy BMW,

1) Dokładne rozplanowanie, tak by dało się założyć kanister gdy są założone kufry boczne i by nie przeszkadzał w ich otwieraniu. Bardzo pomocna była taśma malarska
https://lh3.googleusercontent.com/xJ22rMOGgeuIYBgquIoP_gMvy8S2MJUjPXSd8-4mmKspGKv3z6tlG62uJQ-89vRg3bAmxs8YcC_TidhDEMcrg-hPCDYcfNtb00h_wvNASRzXdRaevYjjHf7TM4AFfucHh0Q08p7g bTrneOpcFlzzb-HGh__wBzschYfpyXuXk2gIFAQxJO70glxlki3OdKcDH0kvjknx cfjF15vflnPkaFVdxl95acEEvZeO3lsw7EhFkVWxY9v_2gVn1T 0Wp4CZN3k_l6hGeFCYJ3doHe99P_VbyXQjPCyoJ5E7sYn-t-KSIiqV0jJLh-8axT89Ap1iXuIbAe8wlzydyYPKuyyQs29cWpwORuLicJae83in ufubPwf9gN0ISoycwyoT10CBb1mm507Ks0N-n7TuxVcZPFFwa0ExPuxmko3vkikuxPUhU3oYGDFiE94yUyLnGB _5621-XLVwkS-LfPzjVF3rT4n7cum3l95aNkHbemb2bNqvPeaNo4PFRZtKnJvec 4K0fwrJ905wwGDMYBaabNiV1elsN4LONcXWQW18MkDBGb5z0Sx 77OalOORE-Ae1OaNrRn_i=w480-h270-no


2) dziurki wywiercone

https://lh3.googleusercontent.com/y6fBGbOybXSs04c1DuzmjNh8Kqu262BS2IUOoOEKLbvYa5ArkP I8GqNoX9b-nd05xRRIEf6u3GOuHwluQfYZng3K4ALwcm2cx8dIvfm3bcgD0r hsHqxd8i6VtnqqSjZH9W9wZOAevPd7DSIviv0fGqj2UZBGzgpu B3h-Et7BA-L__bH2qKUqx2d7UCN-gcbz2q5YKw4bEkrn_irhLCPfAF55eesMWx6IvookxH3EY6iKck 9hk3LaCNV-IUGWJU31RsQei7U8V8mnRPjswQsbMk8yLcMqGQuUfhnaRa20aL eeGPAYIBf_kxqUUwvKQi2-6s9vEYuIfdkE7F7b4VhaqCRouPKx9NEM2u08lJ5e8tlZsZGM6g M0y7WDnXCabk4GvO5I-dbUxzRgDa2oiyIeYuA_d6dzT3KD37Pfsk0nr2MFkO-HEd0omGgCplbrxItRaUOF5mF4QA0icM8XjOhJrEHA0rtG_eMg_ q1NTl66VsI6sDGZkMIgj1nkpGn9A7S9uyTFndmRuBlM9HvxjkF A5OUr7uzTJ5bBrDwpgN_N_qu3bfaI22L87JO_LPhExXeKtqP0= w480-h270-no


3) Pierwszy kanister (na wodę) już zamontowany
https://lh3.googleusercontent.com/9sNKf_LxoY3IKi6K2hAoJAmXm00n4LowwTihYmDaMVUFDGFxu4 JRUMdwF5_qaFFrN2MNasMnKh9KInZ7SW0lSEdhYi0FXkvJ_0tN e8bMu4c58hdrYR-Fh-6obCqRcQoVT6v62015udUVo-jmqfQNvbsW9wt-aLMDlPJzZMWl-sFaIOnTkdBrYsCs0HabBrPsBM2PVI7AYIOBvF-o4gr9chfeJDmOv7x3h0TV48CxVa9kLArCZOdWCWCK1c1p8_fzn X9BKIRvVss8wiDukyD10Vud8mMhLH_w6NyXYmqi4cwzQLFKLft EkV15CE6ZqCwZdvwjcGuHYQSviHc1nwRCmxDa3KSJP9sdjnlq4 kgvkX29IkhpJSG7F1cOSgpXkE9Co_CU4hvhSoq_N0ke-BWpAo6vdwZxRAXSpJLwcu0Rq9oebxg8Ez6ejc7EyHMej1fm7k3 0H_9bsO-m_6P0nDDDoQaIaLm9X6yyCZ2XZrrQas5JLOHu8uGAdl9BdSI5i lRSeGCOxrV8knhBGlMp_L_KFRDmvysBvdDeF1SyQAHyr2z_HKn To8UW0vNkh0z0_LRlr_kf=w480-h270-no

4) drugi na benzynę
https://lh3.googleusercontent.com/YNkpmsA2X4nYFWYTXg-Cfb9vnhwGWZPd7wkzVr9gRuIIggdmbdzD0k2GJ5I36eYzQlEvc 7kUeYJWzh8YpiX-jC-GWl7LzzFVT6VmGtqReJBAkTPd_XofA-nLBkQsUIgZAAmGcwUa7KusJgVRpTHrsyVhNsvHBnWMvg16f4aU uVED6B-J4H6o0-z2cA94wqbQjVZVhSEW2mKeteK4YR5qLG9I0lJ8keGJ4ryo7nc0 UoHUiKIYL0I0F8UiHl_-xdUnbafJgNbAbli4qJX2CHA-IKJ8oppBD4Qk2a0QQhcDT5yYY46Y44siIGZu_OOcZvOiWF1Adh opYroq7g5jo0c4TCdLTNYC2dU41LxKGM3ckHw-Ekw30FQXOTePakLF73AqLl53zxzzQhv6mN5DQJL5t6_sjbY-xvfwaNiQoxkfZ1L_xFJ7pbsqbIwvZJv4wViz1TH_LtzBWS4TLS mXJJHxMAsyG55OYgeVj_Se-E6Z_cSe2t4vmPcgqRKjHxKrKx1piYZoCqmIGtCKN29w1xiNgr8 jkAfTTYefh3QSyLZg34s663T84F7GpLur0S8YiQPwvneu=w480-h270-no

https://lh3.googleusercontent.com/eJJgE-TbLECg9gOY0i2bKSJ-4TIEb33UZfK1SYz_9ZIUtCrVdk6uStXuqU6c0QD0Vy3fip7yan xE_oR65MCLtVe3tirPv8TAsURAROrtGcnsauvucB4Xt4kV2YRZ E1p7DBgvedwbsREP5IiIYmDbGAxthNlfKKhnROQPZo2hCtRAdL j0zbBn6r5bmb06bhh0KYTPed-68zBy4JNwIygokEUnhktg6Pn04wdExMwXNxmYFyquZujdXU0dH vp6F-umnMwD4rG4_sZG-Wpwo_kXn5QRMizKPouhBEk-11MzOET_oXvxKGXzB_8ydlfNeNWdlhH87OjPNYwxWZxNcxngtM DjncMHEXClZxkzP55hmbnNOgl1pQeXSQ0kIyX9kWaUQW1KrRAF AVxymm7qaXtxYmWjAF0wWZ-b4QVEAkgk50ux3MCKCHgbda8Gtbuqk3-oy6han6BosDlQbxLGqUb9T_e_mUWKISPk5bnZbH0cTTWoM6tXQ SjpKASeNz1aY49OjPjHh9K7W7wfEL0GSiYVZKVFShgcLtksJSw eEDY7pMsAy2O9F_u1HJElu0TbEBIcy3Xl=w480-h270-no

Navaja
16.02.2016, 16:04
Jakub,
nie bierz sobie tego do serca ale jezeli oprócz zapakowanego kufra centralnego dołozysz tam jeszcze 7 kilo to motocykl nie będzie się stabilnie prowadził. No ale za to na gumę lepiej pójdzie. :D
Do tego nie wiem jak z obciążeniem bagażnika.
Może lepiej jeden z tych baniaków spróbowac upchnąć na wewnętrzną scianę prawego kufra?

madafakinges
16.02.2016, 16:13
Gdzie się wybierasz że potrzebujesz tyle paliwa?

Navaja
16.02.2016, 16:26
Jeszcze jedno. Masz nicka jakub a w podpisie reklamujesz stronę o Rotopaxach, której właściciel ma na imię Jakub.
To przypadek czy świadome działanie? Jeżeli to drugie to opłać składkę PID i reklamuj się w dziale producentów i dostawców. Tak będzie uczciwie.

Emek
16.02.2016, 16:49
Jeśli nie zamontowałeś od wewnątrz kufrów wzmocnienia tylko dokręciłeś standardowe mocowanie Rotopaxów na 4 śruby bez podkładki od wewnątrz to
przy obciążeniu istnieje ryzyko wyrwania mocowania z kufra. Zgadzam się z opinią że tak wysoko umieszczony znaczny ciężar nie pomaga w stabilności motocykla.
Same rotopaxy po napełnieniu będą ważyć ponad 8 kg do tego waga kufra i szpej w środku. Wszystko to wysoko nad ziemią. Subframe będzie miał ciężko.

jorge
16.02.2016, 17:04
Bedzie szedl na gume. Poza tym wypelnienie do polowy rodzi nastepne komplikacje. Fizyka.

jakub
16.02.2016, 17:39
Navaja, brawa za spostrzegawczość. Na razie wrzucam fotki z montażu. Składkę opłacę a ogłoszenie w PID rozważę.

jakub
16.02.2016, 17:43
W Transalpie miałem przerobiony stelaz od kufra bocznego i woziłem z boku 2 galonowy. fotki na kanistrynawyprawy.pl
W tym motocyklu nie chciałem mocować z boku bocznego kufra by nie był za szeroki. Drogą eliminacji, wybór padł na kufer centralny.
Po pierwszych testach z obciążeniem zdam relację :)

Zmyler
16.02.2016, 17:47
A od spodu kufrów bocznych by się nie dało ? Trzeba by było tylko pamiętać przy zdejmowaniu ich ze stelaża ? ? ? Myślę że niżej już by się ich(kanistrów ) nie dało zamontować.

sebol
16.02.2016, 19:06
Też zastanawiam się po co dociążać motocykl dodatkowym paliwem. Jak na razie z tych przejechanych kilku kilometrów mają AT tylko raz ( wiedząc, że stacji nie będzie przez 400 km ) wziąłem dodatkowe paliwo (w 2 dwulitrowe butelki po jakimś piciu). Nawet w Mongolii dodatkowy baniak się nie przydał.

Boski-Kolasek
16.02.2016, 19:10
Też zastanawiam się po co dociążać motocykl dodatkowym paliwem. Jak na razie z tych przejechanych kilku kilometrów mają AT tylko raz ( wiedząc, że stacji nie będzie przez 400 km ) wziąłem dodatkowe paliwo (w 2 dwulitrowe butelki po jakimś piciu). Nawet w Mongolii dodatkowy baniak się nie przydał.

W Kazachstanie "pety" robily robote, na jednym odcinku ktory mial okolo 400km

sebol
16.02.2016, 19:20
To chyba o tym samym odcinku myślimy. Granica Kazachstan - Uzbekistan :D ??

jakub
16.02.2016, 21:47
Boski-Kolasek Cytat:
Napisał sebol http://africatwin.com.pl/images/buttons/pl/viewpost.gif (http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=469676#post469676)
Też zastanawiam się po co dociążać motocykl dodatkowym paliwem. Jak na razie z tych przejechanych kilku kilometrów mają AT tylko raz ( wiedząc, że stacji nie będzie przez 400 km ) wziąłem dodatkowe paliwo (w 2 dwulitrowe butelki po jakimś piciu). Nawet w Mongolii dodatkowy baniak się nie przydał.

W Kazachstanie "pety" robily robote, na jednym odcinku ktory mial okolo 400km

Nie zawsze wiesz kiedy będzie następna stacja. Wszystko można wozić w "pecie" włożonym pod "pająka", paliwo, wodę i olej. Tylko w sumie będziesz miał 5 lub więcej butelek - można ale po co. Niektórzy wolą w porządnym kanistrze. A ten na wodę jest idealny do wożenia wódy w arabskich kracjach :)

Tank
17.02.2016, 02:11
To chyba o tym samym odcinku myślimy. Granica Kazachstan - Uzbekistan :D ??



Droga Beynau- Nukus. Wtedy ggdy my nią jechaliśmy paliwo (z baniek) bylo dopiero w Nukusie, co dali prawie 700 km.