PDA

View Full Version : Jakie opony? dojazd 1500 km asfaltem, a na miejscu głównie kamienie


Pils
07.02.2016, 18:12
O oponach było juz wszystko albo prawie wszystko. Popularnym kierunkiem wyjazdów są Bałakany np Albania czy Czarnogóra? Dojechać i wrócić trzeba czarnym czyli jakieś 3000 km a na miejscu najwięcej kamienistych dróg.
Jakie byłyby optytmalne opony na takie trasy(kamienie i asfalt)?
Wersja jedziemy na Anakach, a na miejscu zmieniamy odpada
Jakie opony założylibyście?

Heidenau K60 scout na przód i na tył?

Misza
07.02.2016, 18:14
Tak :)

mygosia
07.02.2016, 18:26
Tak.
Albo bardziej wypasiona wersja - Enduro Sahara 3 <3

tyran
07.02.2016, 18:30
Wszystko jest napisane.
Ale proponuję na przód K60, na tym e07 Dakar.

Emek
07.02.2016, 18:39
Na dłuższą trasę też taki zestaw byś zaproponował? Właśnie zastanawiam się nad zestawem na 15 kkm z tego większość czarne.

Pils
07.02.2016, 18:44
Tak.
Albo bardziej wypasiona wersja - Enduro Sahara 3 <3

czy sahara jest lepsza od heidenau aż o 100 pln?
Ma ktoś porównanie?

A może TKC 80 na przód?

Misza
07.02.2016, 19:25
K60 jest bardzo dobre.... dużo lepsze od E09 Dakar.

mygosia
07.02.2016, 20:38
Jeździłam na Saharach w KTMie LC4 400 oraz na Scoutach na DR 650SE.

Metzelery nigdy mi nie uśliznęły na asfalcie, a K60 i owszem. Może to kwestia bardziej agresywnej jazdy [większa pewność siebie ;) ]. A może są jednak lepsze?
;)

W lajtowym terenie jedne i drugie ok.

Zupełnie subiektywnie jakbym miała wybór i kasę, to bym wzięła Sahary. A Scouty też są ok :)

Grinch
07.02.2016, 20:49
A ja "znowu" założyłem Karoo3 ... warczą na czarnym (chyba z rozpaczy) i jak pomyślę, że hipotetycznie na takich jechać "dajazdówkę" to już mi ich żal :/
Odwieczny więc problem. Na czym pojechać na integrację?

A to może zadajmy jeszcze inne pytanie, mianowicie: z jaką prędkością można po czarnym jechać, aby takie opony (ogólnie mówiąc terenowe) nie znikały w oczach?
80km/h? 95km/h? ...
Jakie jest Wasze doświadczenie?

Pils
07.02.2016, 21:59
Na karoo (tył) jezdze teraz... i znikają w oczach. Jazda pół na pół. Przód T63 rzadszy a o dziwo wiecej go zostało niż karoo. Wada powyzej 120 km zaczyna wezykowac.

ArturS
07.02.2016, 22:09
A ja bym założył Motoz Desert + Mitas E09 :D Z tego co pamiętam, to za pierwszym razem jak jechaliśmy na kołach jedynie Oskar nie mieszał gumami dojazdówka+docelowe, a jak dotarlismy do Kosowa, to mu nawet cycki z opon nie poznikały, czyli żadne zużycie. Motozy niedostępne, więc jeśli w maju pojadę, to zabieram tym razem Dunlop D952 + E09 - ten dunlop jest równie twardy i odporny na boczne przebicia jak desert, czy e09. Oczywiście wszystko można przejechać i na anakach ;) No prawie wszystko. Ale kto co lubi. Asfaltu tam już tyle, że na większość standardów kostka jest zupełnie zbędna.

xtr
07.02.2016, 22:53
Ja w tamtych stronach byłem dwa razy raz na kostach raz na Hidenau K90 dwie opcje dobry wybór

myku
07.02.2016, 23:14
Przod TKC80 a tyl Dunlop 908RR

kuntakinte
08.02.2016, 10:47
Mialem na tyle kiedys E09 Dakar i na mokrym asfalcie strasznie mnie stresowaly. Przyhamowanie (np przed swiatlami) i kolo wpadalo w poslizg. TKC 80 moim zdaniem o wiele bezpieczniejsze pod tym punktem.

krakus
08.02.2016, 11:51
Mialem na tyle kiedys E09 Dakar i na mokrym asfalcie strasznie mnie stresowaly. Przyhamowanie (np przed swiatlami) i kolo wpadalo w poslizg. TKC 80 moim zdaniem o wiele bezpieczniejsze pod tym punktem.

o tym że e09 słabo trzyma na mokrym to już chyba wszyscy wiedzą :)
za to nadrabia żywotnością i ceną. Miałem w afryce, teraz w klr i nie narzekam. po prostu jestem świadomy jaką mam oponę na tyle.
Na przód używałem tkc, teraz t63

killjoy
08.02.2016, 12:16
Bierz haidenau, dobre te kapcie.. jak nie będzie błota i piachu są ekstra! Z Polski przez Bałkany, Turcje rundę po Gruzji i Azerbejdżanie aż do Tadżykistanu gdzie założyłem mitas+conti ale haidenau zostawiłem i wiozę je dalej bo jeszcze dają radę!

ArturS
08.02.2016, 13:21
TKC80 łatwo przebić z boku, a na kamolcach ma to znaczenie. Podobnie ma się sprawa z CST C755, którą zupełnie zmasakrowałem w Gruzji - kilka przecięć bocznych, kilka bąbli. Z E09, czy D952 niema się co o to martwić.

czosnek
06.04.2016, 10:30
Używał ktoś może Karoo 3 na przodzie? Jak ma się ona w stosunku do TKC? Żywotność, trzymanie, błoto itp.
Wielcem zobowiązan za informacje.

Edit. Pardon, wkleiłem nie w ten wątek co trzeba.

Ypsi
06.04.2016, 10:47
A używałeś Karoo 3 na tyle? Jeśli tak, to jak to wygląda?

czosnek
06.04.2016, 10:49
A używałeś Karoo 3 na tyle? Jeśli tak, to jak to wygląda?

Nie używałem. Na razie mam przód do wymiany :)

Tank
06.04.2016, 11:03
8 tysi wytrzymala na GSie 1200,ale ja wyzabkowalem. (bieznika jeszcze sporo bylo) Kumplowi na 1200LC- 12 tys.

czosnek
06.04.2016, 11:07
Czyli całkiem przyzwoicie. Dzięki
PS. Przypominam się nieśmiało w kwestii priva ;)


Aaaa ale to przód czy tył ??

Ypsi
06.04.2016, 11:17
A jak Ci się na tym ogólnie jeździło Tank?

Tank
06.04.2016, 12:08
Mnie nie zachwyciły. Tyl szybko zszedł a ogólnie na mokrym i zimnym asflcie asfalcie nie do konca mnie przekonywaly. Poza asfaltem porównywalne do TKC, na asfalcie wg mnie gorsze.

kuntakinte
06.04.2016, 13:23
Ta jaka najlepiej na przod do kompletu do tylniej TKC80? Problem w przedniej TKC80 jest, ze u mnie bardzo szybko sie zabkuje.

czosnek
06.04.2016, 13:30
Niegłupia była Metzeler Enduro 3 Sahara

kuntakinte
06.04.2016, 13:51
o! Dzieki! Moze przetestuje :-)

mirkoslawski
08.02.2017, 15:07
Pany - porady szukam w sprawie opon :D

Plan jest taki - Karpaty (UA, RO, Bułgaria), później przez Grecję na Bałkany i tam też pewnie 50/50 on/off - w sumie około maks 8-10 k km do zrobienia (miesiąc czasu), z czego planuję jak najwięcej poza asfaltami. jadę sam więc w hard offa się pchał nie będę jednak...i tutaj własnie zaczyna się mój dylemat: UA (błoto/glina/kamienie) a później już coraz więcej kamieni + asfalt...

Sava Rockrider na razie są w zamyśle ale może macie jakieś propozycje (przetestowane)?
Zależy mi na dużej pewności poza asfaltem i względnej na asfalcie oraz (i to jest argument BEZWZGLĘDNY) opony mają mnie "obsłużyć na całej wyprawie):dizzy::D

Z góry senkju za pomysły ;)

Cezarus
08.02.2017, 15:19
W Albanii używałem :http://motoz.com.au/product/tractionator-enduro-it/ i ta opona dałaby radę na tym dystansie (niestety ta opona nie robi w błocie ;) )

mirkoslawski
08.02.2017, 15:39
Czarek - to świetne gumy ale "lekko" ponad budżet - maks 600 PLN za komplet a i taniej tym więcej ciepłych posiłków "na trasie" :D

tyran
08.02.2017, 16:07
W Afryce mam na tyle Mitasa E 07 Dakar. Super opona. Na dojazdach nie schodzi w oczach bo środek ma zajebiście twardy. Na mokrym czarnym trzyma super, w terenie też daje radę. Tylko nie wiem czy mają 18 cali.

mirkoslawski
08.02.2017, 16:12
Mitas 07 na mokrym (poza asfaltem) jest slikowaty...ale rozważałem komplet.

tyran
08.02.2017, 16:19
Robiłem na nim Albanię jesienią 2015. Lało 70% czasu. Jedynie podjazdy po mokrej glinie mnie pokonywały. Mokre kamole, szuter/żwir bez większych problemów, a Afryka do lekkich nie należy. Po czarnym 150 w deszczu bez problemu. ;)

mirkoslawski
08.02.2017, 16:21
o widzisz - no to i może wracają do grona kandydatów? :)

madafakinges
08.02.2017, 18:41
No to zrób se mixa tkc/e07

ArturS
08.02.2017, 19:17
Poczekaj spokojnie na te rockridery. Zużyta kostka na tulcu będzie lepiej robiła niż nowa e07. Trzymanie na mokrym czarnym w przypadku MC23 to jak dla mnie poziom TKC, w każdym razie takiego luzu jazdy na mokrym dawno nie miałem. Sowizdrzał miał w galerii pokazane jak TKC "lubi się" z albańskimi kamolcami - spuścisz trochę powietrza, strzelisz w większy kamor i pozamiatane. Zresztą identycznie miałem z CST C755, bok opony równie cienki jak w TKC, w Gruzji musiałem ją podkładać od wewnątrz starą dętką, bo się powybrzuszała od takich strzałów. Na MC23 możesz od biedy jechać i bez powietrza, boki ma grube jak E09.
Zyskasz w miarę dobre trzymanie boczne (lepsze niż w E09, czy TKC), brak napiny że czegoś nie przejedziesz, czy że pogniesz felę. W dodatku cena za komplet w zeszłym roku była znacznie niższa niż TKC+E07 (z cenami E07 w ostatnim kwartale 2016 coś się pomyliło mitasowi). No i na fotach będą wyglądały jak należy :D

tyran
08.02.2017, 20:00
Ja zakupiłem do XCh na marcowe Maroko takie:

https://www.rockymountainatvmc.com/p/742/3529/Pirelli-Scorpion-Pro-F.I.M.-Soft-to-Intermediate-Terrain

http://www.mx1canada.com/mitas-e09-dakar-150-70-17-tubeless.html

W kwietniu będę mądrzejszy. ;)

ArturS
08.02.2017, 20:44
Dziwne połączenie. Ten scorpion wytrzyma spotkanie z czarnym na ciężkiej AT? Taka dość hard bym powiedział.

mirkoslawski
08.02.2017, 21:08
Artur - na razie MC23 są liderem ale może jeszcze ktoś coś ma sprawdzonego w takich pieniądzach ;)

Za dotychczasowe piękne dzięki!

Nynek
09.02.2017, 09:41
W Afryce mam na tyle Mitasa E 07 Dakar. Super opona. Na dojazdach nie schodzi w oczach bo środek ma zajebiście twardy. Na mokrym czarnym trzyma super, w terenie też daje radę. Tylko nie wiem czy mają 18 cali.

No to mamy całkiem inne odczucia z jazdy na mokrym asfalcie , szczerze nigdy nie jeździłem na bardziej śliskiej oponie. Jak jest ciepło i mokro to jeszcze da się ogarnąć, natomiast przy niskiej temperaturze w deszczu to jest masakra.
Przejechałem na tych oponach już ponad 30 tyś ( Maroko, Pamir i normalna jazda w domu), przód jeszcze z 10 tyś wytrzyma, a tył na upartego z 20 tyś.
Także guma jest twarda, nie miałem też nigdy kapcia w tym zestawie.
Mitas E07 Dakar są bardzo ciężkie, co też ma znaczenie.

madafakinges
09.02.2017, 10:08
A wiecie że mitas wypuścił e12 rally star
http://www.mitas.co.uk/Adventure-/Safari-Tyres/Mitas-E12-Rally.Html

Jest to stuningowane e09 z nowej mieszanki.

Osobiście w dziku bardzo lubiłem Pirelli scorpiona rally można kupić na wyprzedaży za dobrą kase a robi super.

bicio
09.02.2017, 10:11
Jedyny plus e09 to że go robią 150/18 :) No i że dość wolno schodzi, ale miększa mieszanka to szybsze znikanie...

Gilu
09.02.2017, 10:39
Panowie, mitas sport eXStreme 754,zrobione w Kirgistanie 2tkm i na miejscu ok 800km i ciągle ponad połowa bieżnika jestem pod wrażeniem

bicio
09.02.2017, 11:08
mirkosławski a rozważałeś komplet Pirelli MT21? Ewentualnie na przód TKC80/tył MT21. TKC80 to chuj nie kostka, ale w offie i tak lepsza niż każda jodełka, a dystans wytrzyma spokojnie. MT21 tania, wolno schodzi i fajnie działa w różnych warunkach :)

Franz
09.02.2017, 15:02
Z miesiac temu kupowalem MT 21 komplet za 400 zl
Tył 120/90-18 przod 80/100-21 na inopony. Gumy z 2016 r
Rozmiary pasują na challenge
Zastosowalem do Xr650L. Wagowo motocykle podobne. Homologowane na asfalt

mirkoslawski
09.02.2017, 16:43
Hmm, MT21 brzmi fajnie, ich jeszcze nie miałem. Dzięki za podpowiedź i za namiar :)

myku
09.02.2017, 21:05
Dzis wlasnie przyszedl do mnie komplet MT21 w rozmiarowce jak ma byc do XCH.Lubie ta opone

Widmo80
14.02.2017, 21:49
Myślę o komplecie tych MT21 do mojej trójki .
Mają gdzieś fajną ofertę ?

Franz
15.02.2017, 12:26
ceneo i trochę pracy
jak zaczniesz szukać - reklamy google same się zaczną wpychać z pirelli 21
Ja tak mam
Motogumy też :)
Opony24
130/90/17 MT21 PIRRELI 216 ZL-2016r

222 na PRZÓD 80/90/21

jak się związałeś z trójką na dłuzej i używasz w terenie - warto zmienić felgę na 18.
Większy wybór i taniej.
Pirelka MT 21 w 18 cali już za 170 zł . Ten sam rozmiar u Huberta w 17 cali 350 zł.
Gdzie indziej zresztą podobnie

Gumy z reguły kupuję jak jest tanio i dobrze a nie jak się kończą. Bywa że i przeleżą sezon w garażu

Evvil
20.02.2017, 11:30
Pirelli MT21 to bajka jest a nie opona. To co ona (tył) wyprawia w terenie to jakieś mistrzostwo a na asfalcie też pozwala na ciasne kładzione winkle. No i nie kończy się szybko. Dla mnie osobiście idealny kompromis pomiędzy off i on.

myku
20.02.2017, 17:39
Dokladnie,poza tym ze jest bardzo solidna opona,twarda,to na asfalcie na wiele pozwala.Potwierdzam duze przebiegi.

Emek
20.02.2017, 18:01
A przybliżysz, ten duży przebieg to jaki?

myku
20.02.2017, 23:27
Mialem je na Islandii,wczesniej w Piemoncie i na kolach Albanie itd to co po drodze.Zrobilem chyba 8 tys i leza jeszcze na polce.Mysle ze z 3 bym spokojnie zrobil

Emek
21.02.2017, 08:41
Dzięki. 8 tysi to już faktycznie OK.

tommi
11.02.2019, 12:04
Odświeżę :)

18ka w starej afryce - w planach tet BiH i Czarnogóra, więc raczej kamienie i szutry niż błocko (?) - zostać przy s12xc czy lepiej poszukać czegoś innego - z tego tematu wynika, że mt21 będzie idealna?
Dojazd na pace jakby co...

Franz
12.02.2019, 12:43
i tak na klocu nie wykorzystasz mozliwości tej opony
pirelka bedzie lepsza
https://www.inopony.pl/opony,0,15672/pirelli-mt-21-rallycross-130-90-18-69-r-rear-tt-.html?ref=ceneo
https://allegro.pl/oferta/pirelli-opona-130-90-18-mt21-rallycross-tyl-2015-7469942765

tommi
12.02.2019, 14:48
i tak na klocu nie wykorzystasz mozliwości tej opony
pirelka bedzie lepsza
https://www.inopony.pl/opony,0,15672/pirelli-mt-21-rallycross-130-90-18-69-r-rear-tt-.html?ref=ceneo
https://allegro.pl/oferta/pirelli-opona-130-90-18-mt21-rallycross-tyl-2015-7469942765

Możliwości możliwościami, ale pewnie masz rację - trochę asfaltów też będzie, więc pirelka powinna być lepszym wyborem.
Homologacja na drogę też może być plusem ;)
Zobaczymy :Thumbs_Up:

dario9z
14.02.2019, 14:20
Chciałem kupić Pirelkę MT21, ale już nie mają i proponują mi w tej samej cenie Dunlop D606, czy warto brać tą oponę? Rozmiar 130/90/17 DOT 2016 cena 215 zł z przesyłką? Bardzo szybko zejdzie mi na dojazdach asfaltowych? Jak zachowuje się w terenie w porównaniu do MT21?

Emek
14.02.2019, 14:45
Że gdzie nie mają MT21? Nawet na Allegro wiszą.

dario9z
14.02.2019, 14:47
Tak mają , ale nie w tej cenie i nie ten rozmiar.

tommi
14.02.2019, 15:10
Chciałem kupić Pirelkę MT21, ale już nie mają i proponują mi w tej samej cenie Dunlop D606, czy warto brać tą oponę? Rozmiar 130/90/17 DOT 2016 cena 215 zł z przesyłką? Bardzo szybko zejdzie mi na dojazdach asfaltowych? Jak zachowuje się w terenie w porównaniu do MT21?

https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=DUNLOP&Model=D606&typ=MOTOCYKL

Mirmil
14.02.2019, 16:02
Chciałem kupić Pirelkę MT21, ale już nie mają i proponują mi w tej samej cenie Dunlop D606, czy warto brać tą oponę? Rozmiar 130/90/17 DOT 2016 cena 215 zł z przesyłką? Bardzo szybko zejdzie mi na dojazdach asfaltowych? Jak zachowuje się w terenie w porównaniu do MT21?

Zjechalem kilka kompletow D606
Raz przesiadlem sir na MT 21 i szybko wrocilem do dunlopow.
Dunlop d606 rewelacyjna opona. Twarda. Kiedys zerwalo mi wentyl z przodu, dokonczylem rajd normalnie i dopiero przy wkladaniu drz400 na przyczepe kapnalem sie, ze jechalem na kompletnym flaku
W MT21 podobny przypadek, ciezko bylo zrobic zakret przy malej predkosci, bez powietrza. Po 2 km obowiazkowa zmiana detki.
W d606 mozna zejsc z cisnieniem do 0.3 atm i opona super trzyma na piachu czy blocie.
Przebiegi podobne.
Dunlop konstrukcja kilka razy twardsza, guma tez twardsza.
Jest troche podobna do d952, mniej agresywna, ale na dluzrj starcza.
No i d606 ma profil 90, co sie zadko zdarza. A przez to lepiej amortyzuje, mimo twardych bokow.
Za oceanem d606 uzywana jako guma nr1 na wyprawy.
Jedyny minus to przod zabkuje, a jest kierunkowa.
Chociaz ja zakladalem ja odwrotnie.
Daj info, gdzie to mozna kupic, zwlaszcza tyl, to kupie kilka, bedzie idealna na Gruzje, do motocykli jakie tam mam.

Mallory
14.02.2019, 18:03
Jest troche podobna do d952, mniej agresywna, ale na dluzrj starcza.


Co do MT21 i kapcia... fakt nie da się jechać.

Co do D952 - aż zobaczyłem... fajna ta d952 - będzie następna jaką przetestuję.
Po latach mi się zmienia i widzę, że dużo bardziej wolę pomęczyć się na asfalcie na kostce i mieć dobrą oponę w teren niż dobrą na asfalt i walczyć w terenie.

Franz
14.02.2019, 18:04
siedemnastka MT 21 też jest na allegro
https://allegro.pl/oferta/pirelli-mt21-enduro-cross-130-90-17-opona-leszno-6501923766
a co do twardosci gum to kij ma dwa końce
wolę te bardziej miękkie . Łatwiej zdjąc ,załozyć. Na dzień dzisiejszy nie ma dobrych ofert Dunlop 606 18"
Chcemy tanio czyli dobrze kupić , to kupujemy kiedy są , a nie kiedy potrzebujemy .

To dobra cena za Dunlop 606 17" . Brałbym, nawet 2 szt.

dario9z
14.02.2019, 19:05
OK, odpisałem do sklepu, zobaczymy czy mi ją przyślą, jutro będę znał odpowiedź.
link do sklepu:
https://www.topgumy.pl/product-pol-4451-Dunlop-D606-130-90-17-68R-TT-DOT2 016.html

Franz ta z allegro MT21 to DOT 2013, tutaj mam DOT16 praktycznie za te same pieniądze.

Mirmił dzięki za wyczerpująca i szybką odpowiedź.



ps. opona dotarła, wszystko tak jak w opisie, jestem zadowolony z zakupu
tu mój zestaw wyprawowy
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2054f8829b78ca21