View Full Version : Patent na wałek zdawczy??
Co o tym myślicie? Wydaje się to dobrą opcją. Tylko cena 79Euro + wysyłka z Włoch jest trochę zniechęcająca... Ale myślę, że spokojnie można coś takiego dorobić :-)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=5dCw2m_fIVg
Thorgal77
03.02.2016, 10:29
jak chcecie to mogę coś takiego dorobić za 1/3 ceny
Co o tym myślicie? Wydaje się to dobrą opcją. Tylko cena 79Euro + wysyłka z Włoch jest trochę zniechęcająca... Ale myślę, że spokojnie można coś takiego dorobić :-)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=5dCw2m_fIVg
Cholerni leniwi Włosi. Nie chce im sie rozpoławiac silnika. Dranie!
Dorobić można. Mam tylko pytania:
- czy wystarczy precyzja lasera przy cięciu blachy 3-5mm?
- ile wytrzymają te śrubki m6?
Ad 1 wystarczy
Ad 2 tyle co nic
podobny watek - moze ktos polaczy je?
Link (http://africatwin.com.pl/showthread.php?goto=newpost&t=25790)
spider2you
03.02.2016, 14:12
jak chcecie to mogę coś takiego dorobić za 1/3 ceny
No to do dzieła.
Lepi do roboty! Ja sam bym zakupił takie płytki w dobrej polskiej cenie.
Nie wiem jak Wy, ale ja bym zdecydowanie posmarował jeszcze to klejem. 7-rok już jeżdżę na takim "naboju" którego sam wystrugałem. Zero luzu!!!
Twarde sruby m6 przy sile scinajacej sporo wytrzymaja ale zrobilbym na M8
Twarde sruby m6 przy sile scinacej sporo wytrzymaja ale zrobil bym na M8
:confused::confused::confused:
Panowie może listę chętnych zróbmy?
lista i dla jasności określić cenę :D
Thorgal77
08.02.2016, 00:51
róbcie róbcie... coś może się wyklaruje niebawem
Tomas_XRV
08.02.2016, 09:19
1. Tomas_XRV
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
ziutek2002
08.02.2016, 13:39
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
kuntakinte
08.02.2016, 13:42
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
5. Kuntakinte
spider2you
08.02.2016, 14:01
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
5. Kuntakinte
6. spider2you
Lista od kogo nie kupować afry :-D
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
5. Kuntakinte
6. spider2you
7. SZCZURS
Lista od kogo nie kupować afry :-D
Profilaktyka Kolego.... Profilaktyka :p
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Tomas_XRV
08.02.2016, 14:35
Lista od kogo nie kupować afry :-D
Raczej od kogo kupic Afre bo to zabezpieczenie raczej tylko na zdrowy wałek sie nadaje :)
Maurosso
08.02.2016, 14:53
Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.
Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.
M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.
Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO ;)
Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.
Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.
M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.
Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO ;)
Tak naprawdę to się trzyma na 4 śrubach ale i tak uważam że to rozwiązanie doraźne/awaryjne.
Dla mnie to pić na wodę, to nie ma prawa działać, ale to wasze wałki i wasze pieniądze :)
Pozdro
Z tego co mi się wydaje to przednia zębatka powinna być "pływająca" a nie tak jak tu na sztywno. Gadżet dobry żeby awaryjnie wrócić z trasy do mechanika bo gdyby takie cudo było to honda w nowej afryce by zamontowała;)
A nowej właśnie jest na sztywno. Honda dogoniła konkurencję ;)
Paweł 4x4
09.02.2016, 08:15
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
5. Kuntakinte
6. spider2you
7. SZCZURS
8. Paweł 4x4
Z tego co mi się wydaje to przednia zębatka powinna być "pływająca" a nie tak jak tu na sztywno.
bo inaczej o czym by tu gadać na forum, tylko na FAT i FTA wałek to temat przewodni i cykliczny:))) Np. Yamaha w tenerze 600 w latach 83-85 też pływający miała, a w późniejszych wersjach dali na sztywno i nie ma o czym pogadać na forum... a honda dopiero po prawie 30 latach kończy temat.... trudno, co zrobić.
Kiedyś miałem takie zdarzenie ,pozyczylem wujkowi jawe twin sport 350 a on wybrał sie nią w podróż,opowiadal ze zredukowal z 4 na 1 noi motor stanol.Zjechaly sie frezy na walku zdawczym a na zembatce o dziwo zostały,ciekawie skonstruowali wtedy motocykle.
W MZ ts 250 wałek się ukrecil a zębatki i frez nie ruszony :) tak więc DDR nie był taki zły ;)
Skydiverek
09.02.2016, 14:34
Napisał Maurosso http://africatwin.com.pl/images/buttons/pl/viewpost.gif (http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=468425#post468425)
Licząc na kolanie...wyjszło mi, że gdyby te śruby miały przenosić całą moc silnika, to przy największym obciążeniu, musiałby by sobie poradzić z momentem na zębatce zdawczej o wartości ~328Nm.
Jako, że są dwie, na średnicy 44mm, to na jedną działałoby jakieś ~3727N.
M6 w klasie 8.8 wytrzyma na ścinanie około 2995,2N
W klasie 12.9 będzie to jakieś 5054,4N i powinny urobić z rozsądnym współczynnikiem bezpieczeństwa.
Tak więc jak coś...to lepiej nie kupować zwykłych M6 z TESCO ;)
To teraz jeszcze przelicz na naciski powierzchniowe i ścinanie wielowypustów na wałku w przypadku że wałek pod zębatką zdawczą jest wyrobiony i cały moment jest przenoszony przez te blaszki. Bo śruby śrubami ale jak te blaszki będą hartowane to jeszcze pomasakrują już do reszty ten wałek. A jak będą miękkie to i tak układ szybko dostanie luzu.
gerard36856
09.02.2016, 15:38
czyli na końcu zostaje tylko migomat? :D
nie, na końcu poczciwa Królowa staję się ozdobą garażu, a kupujesz nową Królewnę CRF 100 L. I tej drogi należy się trzymać :haha2:
Emerytura? Tak, jeżeli moto jest zużyte w całości to ok, ale jeżeli jest w stanie dobrym i mogłoby jeszcze długo pojeździć, gdyby nie jeden nieskomplikowany (ciężko w sumie o prostszy) acz ważny i trudny do wymiany element to jest to konstrukcyjny dramat.
Dbajcie panowie o wałki zdawcze w babciach, bo Pan Honda zaprzestał już ich produkcji.
Ostatnie sztuki są jeszcze w Holandi, 850zł z przesyłką do PL.
i to by było na tyle
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-XRV750-AFRICA-TWIN-RD07-COUNTERSHAFT-23220-MAY-000-/191758590873?hash=item2ca5b3e399:g:cLwAAOSwSHZWd3K h - prosze bardzo - prosto z Japoni - akurat do mnie z przesyłką wychodzi niecałe 100 funtów
Dbajcie panowie o wałki zdawcze w babciach, bo Pan Honda zaprzestał już ich produkcji.
Ostatnie sztuki są jeszcze w Holandi, 850zł z przesyłką do PL.
i to by było na tyle
Czyli kupiłem jeden z ostatnich jak nie ostatni.
YEAAAAAAAA !!!!!!
Ciekawe, czy ktoś jeszcze ostatnio wałek zmieniał :rolleyes:
PZDR
Gdyby ktoś kupował ctrl+c/ctrl+v z advrider co do różnic w wałkach RD04 RD07 RD07A:
Part numbers between RD04/RD07 and RD07A are different.
23220-MV1-000 is the countershaft fitted to all RD04 and RD07 only
23220-MAY-000 is the countershaft fitted to the RD07A only
Zet Johny
11.02.2016, 07:46
A w realu to czym się różnią?
Zet Johny:
A w realu to czym się różnią?
Więc mailowałem dzisiaj w tej sprawie z Honda Karlik i do końca nie wiem ciągle. Odpowiedź z Honda Karlik: dla mnie jest inny numer części więc czymś się różni, ponieważ gdyby był ten sam to miał bym pokazane że te numery zamieniają się wzajemnie a tego nie mam
Schiza, kupiłem wałek "na zaś" bo afryka ma dożywocie - na razie:)))), ale ta choroba chyba nie jest wyleczalna w moim przypadku. Więc jak za kilka lat do silnika trze zajrzeć będzie to od razu wałek się wymieni, a jak nie to wam sprzedam:)))
Z przesyłką 478 PLN - 108 Euro z przesyłką z UK do PL - bo mają w akurat promocję na oryginalne części honda 20%.
Kilka osób pisze gdzie kupiłem za tę cenę. Nie chciałem robić reklamy komuś, ale jak takie zainteresowanie to podaję jak to się odbyło. Najpierw znalazłem starą aukcję na ebaju UK - napisałem do tych co kiedyś wystawiali i okazuje się, że na ebaju już nie wystawiają, ale mają w swoim sklepie. Do tego po kliknięciu KUP pokazała się zniżka 20%. To ten sklep. Nic wspólnego nie mam z nimi:)))
https://micksbikeparts.com/search.php?search_query=23220-MV1-000
Zet Johny
13.02.2016, 15:26
Ciekawe jak z przesyłką kilku sztuk? Jest to gdzieś na tej stronie? Jak kilka osób pytało to może ......się zastanawiam.
Ciekawe jak z przesyłką kilku sztuk? Jest to gdzieś na tej stronie? Jak kilka osób pytało to może ......się zastanawiam.
Chciałbym Afrę swojemu 10 miesięcznemu synowi przekazać. Myślę że moim obowiązkiem jest zamówić Nowy Wałek Zdawczy. Piszę się.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1012616398813120&id=100001943096752
1. Tomas_XRV
2. slafo
3. Robin
4. ziutek2002
5. Kuntakinte
6. spider2you
7. SZCZURS
8. Paweł 4x4
9. Ostach
motomysz
14.02.2016, 11:18
Panowie musicie sie pospueszyc bo rabata 20% obowiazuje dzis do pólnocy. A swoja droga zastanawiam sie czy faktycznie te walki przestaja produkowac.
Jak by ktoś zamawiał do 07A to ja się pisze.
Schiza, kupiłem wałek "na zaś" bo afryka ma dożywocie - na razie:)))), ale ta choroba chyba nie jest wyleczalna w moim przypadku. Więc jak za kilka lat do silnika trze zajrzeć będzie to od razu wałek się wymieni, a jak nie to wam sprzedam:)))
Z przesyłką 478 PLN - 108 Euro z przesyłką z UK do PL - bo mają w akurat promocję na oryginalne części honda 20%.
Też bym wziął na "zaś" do RD07a ze względu na prawdopodobne dożywocie AT u mnie.
bylekiery
14.02.2016, 13:10
Z katalogów wynika, że w 1996r (a więc już RD07A) montowany był jeszcze wałek o tym oznaczeniu: 23220MV1000 (wałek przypisany do RD04 i RD07).
Witam
Coś wyszło z tego zamówienia grupowego?
Można jeszcze się dopisać?
Z kim się skontaktować?
Mój wałek i łożysko do wymiany i bez sensu zakładać stary wałek przy rozpoławianiu silnika.
Proszę o info, sprawa podbramkowa.
Zet Johny
19.02.2016, 13:54
Dla mnie nie mają wałka i nie wiadomo kiedy będą mieć. Dostałem dzisiaj info. Kasa się wraca. Trzeba zainwestować w dobry klej. Dzisiaj już 20% zniżki niema. Może zainteresowanie było tak duże że po prostu wałki wyszły.
nie ma wałków - zwrot dostałem też i info, że jak dokładnie sprawdzili to część jest uszkodzona, albo jej nie ma... (automat wysłał).
d....a
No to teraz zostanie tylko dorabianie.
Czyli pozostaje silnik do rozpołowienia, kasa wydana na mechanika, łożyska, uszczelki i paten z klejem.
Trochę bez sensu ale alternatywy brak.
Dobrze że rozwiązanie z klejem daje radę i opinie są pozytywne.
Jak wałek będziesz miał na wierzchu to możesz z nim zrobić cuda. Nagwintować, napawać, dłutować, przedłużyć, skrócić, pocieńkować, pogrubasić...
motomysz
19.02.2016, 22:40
nie ma wałków - zwrot dostałem też i info, że jak dokładnie sprawdzili to część jest uszkodzona, albo jej nie ma... (automat wysłał).
d....a
HA. Mallory miałem do Ciebie pisać z pytaniem. Ciekawy byłem jak ze stanem zamówienia, bo do mnie ta sama wiadomość przyszła. Polecieli po bandzie..
Czyli pozostaje silnik do rozpołowienia, kasa wydana na mechanika, łożyska, uszczelki i paten z klejem.
Trochę bez sensu ale alternatywy brak.
Dobrze że rozwiązanie z klejem daje radę i opinie są pozytywne.
Wałki z pewnością się pojawią do sprzedania ale zapewne za wyższą cenę.
Tak przy okazji to nie wiem czy jeszcze nie zaktualizowali stanu na stronie, ale mi się pojawia że wałek do mojej mogę kupić za 142 funty.
róbcie róbcie... coś może się wyklaruje niebawem
coś się dzieje w temacie??
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.