Zaloguj się

View Full Version : Co sprawdzić przy zdemontowanym silniku?


Vooytas
19.02.2009, 21:47
Witam szanowne grono.
Wkońcu rozebrałem AT. Powodem rozebrania jest nadmierny apetyt na olej i kopcenie przy rozgrzanym silniku. Moja Afryczka nie wydawała jakiś niepokojących dzwięków, nie zuważyłem spadku mocy itd.
Napewno ściągne głowice w celu sprawdzenia powodu braku osiowości trzonka i konia i wymiany uszczelniaczy trzonków i sprawdzenia gładzi cylindrów. Mam pytanie (nie jestem mechanikiem) co koniecznie sprawdzić pzy okazji wyjęcia silnika na stół?
Nie chciałbym się zagonić w niepotrzebne koszta ale też nie chciałbym ominąć jakiś ważnych oględzin.
i jeszcze pytanko: Dlaczego firmy zajmujące się regeneracją głowic samochodowych kręcą nosem jeżeli pytam o sprawdzenie głowicy z AT? Czy wielkość głowicy uniemożliwia zapięcie w jakieś urządzenia pomiarowe ???

Cibor klv
20.02.2009, 11:01
No to w wypadku kiedy brała Ci olej.. oprócz uszczelniaczy, prowadnic i stanu gładzi cylindrów.. to luz na zamkach pierścieni, pierścienie zgarniające, sprawdź jaki luz ma tłok w cylindrze... stan tłoków... czy nie owalne za mocno.. no i wiadomo... stan łożysk , panewek... simmeringi przy okazji można powymieniać... dobrze jest obadać pompę oleju, naftą i spręzonym powietrzem poczyścić kanały olejowe...

Vooytas
20.02.2009, 11:15
Ok. zanotowano! ;)Właśnie o takie rady mi chodzi.
Mam jeszcze pytanie: jaki może być efekt przegrzania silnika? np po jeździe na niskim poziomie płynu w chłodnicach etc.?

Babel
20.02.2009, 14:46
Ok. zanotowano! ;)Właśnie o takie rady mi chodzi.
Mam jeszcze pytanie: jaki może być efekt przegrzania silnika? np po jeździe na niskim poziomie płynu w chłodnicach etc.?
Właśnie taki jak opisałes nadmierny apetyt na olej i kopcenie - tzn pierścienie do wymiany, lub też uszczelka pod głowicą i wiele innych - zależy jak przegrzałes silnik

rambo
20.02.2009, 15:37
japoński silnik przegrzać cieżko, to nie cinkłoczento ;)

Dzieju
20.02.2009, 21:16
jak zabraknie plynu to wszystko da się przegrzać, pozostaje tylko kwestia skutków

Kazmir
20.02.2009, 22:44
No to w wypadku kiedy brała Ci olej.. oprócz uszczelniaczy, prowadnic i stanu gładzi cylindrów.. to luz na zamkach pierścieni, pierścienie zgarniające, sprawdź jaki luz ma tłok w cylindrze... stan tłoków... czy nie owalne za mocno.. no i wiadomo... stan łożysk , panewek... simmeringi przy okazji można powymieniać... dobrze jest obadać pompę oleju, naftą i spręzonym powietrzem poczyścić kanały olejowe...

Cibor klv żeby to zrobić trzeba by rozebrać cały silnik, a wywnioskowałem, że Vooytas chyba nie chce tego robić. Ten silnik nie ma miski olejowej - do panewek się nie dostaniesz a pompować jeszcze tam naftę to dopiero można narobić bigosu..... zresztą wszystkie kanały masz "zamkinięte" oprócz kanałów do głowicy....

i jeszcze pytanko: Dlaczego firmy zajmujące się regeneracją głowic samochodowych kręcą nosem jeżeli pytam o sprawdzenie głowicy z AT? Czy wielkość głowicy uniemożliwia zapięcie w jakieś urządzenia pomiarowe ???

Głowice samochodowe z reguły mają kształt powiedzmy obrazowo cegły.
Głowice motocyklowe są dziwacznych kształtów co stwarza pewien problem zamontowania takiej głowicy na stół frezarki lub innej maszyny do obróbki np. gniazd zaworowych stąd te kręcenie nosami:)

Cibor klv
21.02.2009, 19:24
Cibor klv żeby to zrobić trzeba by rozebrać cały silnik, a wywnioskowałem, że Vooytas chyba nie chce tego robić. Ten silnik nie ma miski olejowej - do panewek się nie dostaniesz a pompować jeszcze tam naftę to dopiero można narobić bigosu..... zresztą wszystkie kanały masz "zamkinięte" oprócz kanałów do głowicy....

A no tak sorki.. źle odczytałem... zrozumiałem że Vooytas ma rozłożony silnik na czynniki pierwsze... a chodzi tu o to , że tylko wyjęty z ramy.. tak więc oczywiście nie da się zrobić tych rzeczy o których pisałem wyżej.

Babel
21.02.2009, 22:15
Dlaczego firmy zajmujące się regeneracją głowic samochodowych kręcą nosem jeżeli pytam o sprawdzenie głowicy z AT? Czy wielkość głowicy uniemożliwia zapięcie w jakieś urządzenia pomiarowe ???
U mnie na wiosce jest magik od głowic min. i nie marudził jak mu zaniosłem głowice od CX 500 - moim zdaniem zrobił przyzwoicie docieranie gniazd i zaworów z wymianą uszczelniaczy a w dodatku za normalną kasę

Vooytas
22.02.2009, 18:23
A czy według Was może się okazać że trzeba planować głowice? Czy przy takiej powierzchni przylegania raczej krzywizn nie powinno być?
(nie mam wiedzy w tym temacie, wole wypytać niż coś zniszczyć)
pozdro! Voy

Babel
22.02.2009, 21:09
To zawsze ci sprawdzą w warsztacie zajmującym się głowicami- ale moim zdaniem nie .
Miałeś wywaloną uszczelke pod głowicą??

puntek
22.02.2009, 22:44
A czy według Was może się okazać że trzeba planować głowice? Czy przy takiej powierzchni przylegania raczej krzywizn nie powinno być?
(nie mam wiedzy w tym temacie, wole wypytać niż coś zniszczyć)
pozdro! Voy
planowanie to chyba robota jak chcesz zwiększać moc :)

Tak naprawdę mam podobną sytuację jak ty - znaczy silnik zaraz będę miał na wierzchu, nie chcę rozbierać silnika po za super koniecznością. Jeśli pracuje w miarę dobrze to po co kompilować sobie życie - po co przepłacać (uszczelki, nie daj bóg pierścienie itd...)

Planuję i już zakupiłem
- wymianę uszczelniaczy ( 6 szt :)
- wymianę filtra olejowego :)
- pewnie wymianę oleju :)

wymieniam też uszczelki pod klawiaturą i jakieś dwie gumki przy śrubach (jeszcze nie wiem jakie ale Ramires powiedział że są i warto :)

Z silnika to chyba wszystko - chyba że Afrykańskie grono zasugeruje jakąś zmianę, bądż sprawdzenie ...

A ha wymieniam jeszcze czujnik luzu bo mi się skończył (ok 170 k km)

...

Vooytas
22.02.2009, 23:19
To zawsze ci sprawdzą w warsztacie zajmującym się głowicami- ale moim zdaniem nie .
Miałeś wywaloną uszczelke pod głowicą??

Nie nie miałem, sucho i bez przedmuchów żadnych.
Pytam o planowanie bo w przypadku samochodowych głowic jakie dawałem do sprawdzenia, docierania itp. nigdy jeszcze mi się nie zdarzyło żeby wróciła nie splanowana.

Cibor klv
23.02.2009, 15:58
Nie nie miałem, sucho i bez przedmuchów żadnych.
Pytam o planowanie bo w przypadku samochodowych głowic jakie dawałem do sprawdzenia, docierania itp. nigdy jeszcze mi się nie zdarzyło żeby wróciła nie splanowana.

Głowice samochodowe mają duże powierzchnie... są długie i wąskie... tak więc łatwiej może się odkształcić , zwichrować...pod wpływem przegrzania a zwłaszcza jeśli kolejność i moment dokręcania nie były zachowane... w Africe głowica jednego cylindra ma małą powierzchnię... mniej podatną na zwichrowania i odkształcenia... w silniku rzędowym... głowica obsługuje 4 6 cylindrów...no więc długi płaski kształt nie sprzyja zachowaniu sztywności i odporności na odkształcenia ,,, skręcanie zwichrowanie itp..