PDA

View Full Version : Air Box-wieksze otwory dolotu powietrza


marekw
20.01.2016, 12:41
Czy z szanownych Kolegów testował taki patent ,jeżeli air box ma poklejone silikonem wszystkie łączenia i nie ciągnie powietrza gdzie popadnie to moze mieć ciężko naciągnąć powietrza tyle ile potrzeba i przy wyższych obrotach skład mieszanki może być nie halo,on ma takie 2 otwory okrągłe po bokach a jak by zwiększyć ich średnice oczywiście przy zastosowaniu co najmniej filtra hilfo.Ktoś coś kombinowal z tym?

QrczaQ
20.01.2016, 14:49
Czy z szanownych Kolegów testował taki patent ,jeżeli air box ma poklejone silikonem wszystkie łączenia i nie ciągnie powietrza gdzie popadnie to moze mieć ciężko naciągnąć powietrza tyle ile potrzeba i przy wyższych obrotach skład mieszanki może być nie halo,on ma takie 2 otwory okrągłe po bokach a jak by zwiększyć ich średnice oczywiście przy zastosowaniu co najmniej filtra hilfo.Ktoś coś kombinowal z tym?

Prawdopodobnie, bez wiekszych dysz ten pomysł nie ma sensu.

Testowalem to w DR650. Zmienilem pare rzeczy i dodalem 1 dodatkowy otwor wielkosci 5zł. Po tym modyfikacjach motor zupelnie nie działał. Dusil się, nie wchodzil na obroty, nie mial wolnych itd. Dopiero po konsultacji z lożą starców doszedłem do wniosku, że ten dodaktowy dolot zmienil skład mieszanki... a ja myslalem, że czym wiecej powietrza tym lepiej.

szynszyll
20.01.2016, 14:50
Zima. Nudzisz widze sie...

Lepi
20.01.2016, 15:12
... a ja myslalem, że czym wiecej powietrza tym lepiej.

Czym więcej mieszanki tym lepiej.

QrczaQ
20.01.2016, 15:35
Czym więcej mieszanki tym lepiej.

Czyli, ze czym wieksza dysza tym wiecej potworów trzeba nawiercac? Eksperymentalnie pewnie.

No i wtedy pewnie ma wiekszego kopa ale wiecej pali?

Nie ma jakiegos patentu jak ten cziptuning w TDI? Wiecej mocy, mniej pali, emisja spalin taka sama... nie wiem gdzie jest magia.

Lepi
20.01.2016, 15:54
Akurat w dieslu nie musisz martwić się składem mieszanki więc jest łatwiej.

QrczaQ
20.01.2016, 16:26
Akurat w dieslu nie musisz martwić się składem mieszanki więc jest łatwiej.

Dlatego, że sa wtryski? Czyli np motocykl z wtryskiem mozesz takie zmiany robic bez problemu?

Sory, ze takie glupie pytania zadaje ale troche sie zdziwilem ostatmi razem jak myslalem, ze bede kozaczył ze zmianą dolotów.

marekw
20.01.2016, 16:54
Dlatego warto pytać zanim samemu sie zacznie eksperyment

siwy
20.01.2016, 17:31
ja po eksperymentach z przerabianiem airboxu w xr wróciłem do oryginału

Lepi
20.01.2016, 17:55
Dlatego, że w dizlu skład mieszanki czyli stosunek paliwa do powietrza nie musi być stały.

nicek27
20.01.2016, 23:57
Dizel ciągnie tyle powietrza ile mu się podoba, bo nima przepustnicy. Wszystko sterowane jest czasem wtrysku. Do moto z gaźnikiem możesz wsadzić Dynojet'y, wolny wydech, filtr K&N ale to nie jest plug&play.
We wtrysku znowuż wydech, wtryskiwacze, ciśnienie paliwa. Można tak bez końca wiadomo wymieniać. Neverending story.


:)