View Full Version : Wymiana lozysk glowki ramy AT Rd07
lukaszb17045
30.12.2015, 21:49
witam a zatem chyba nadszedl czas wymiany lozysk glówki ramy w mojej Afrze.poszukuje kogos lub miejsca gdzie ktos mogl by mi to wykonac moze znacie kogos lub gdzie mogli by mi to wymienic bez problemow. jestem z woj podlaskiego
Białystok i akalice - jest tu kilku magików ale z Augustowa to 100 km, nie wiem czy warto aż tyle gonić.
zrób to sam- afra to nie prom kosmiczny.
dawid8210
01.01.2016, 13:40
A za pieniądze które zapłaciłbyś u majstra kup se klucz dynamometryczny :) To wbrew pozorom prosta robota. Jedyne przez co możesz się wkur..ić to zdjęcie bieżni ze sztycy, o ile masz stożki :)
zrób to sam- afra to nie prom kosmiczny.
Dokładnie :Thumbs_Up: , jest to na tyle proste że wymiana żarówki bywa trudniejsza ;)
Oczywiście kwestia regulacji napięcia łożyska wymaga precyzji ale po instrukcji telefonicznej dasz radę.
I dynamometr nie jest konieczny no chyba że pozbawiony jesteś czucia w ręku ..... to wtedy ci się przyda :D
Raz zrobisz sam to potem nawet w czarnej dupie naprawisz afre
lukaszb17045
30.01.2016, 13:35
a jak mozna wybic gniazda lozysk jesli mialbym wybite?
maciej33
30.01.2016, 14:46
a jak mozna wybic gniazda lozysk jesli mialbym wybite?
Mlotek , i kawalek rurki ,albo preta
Benek, ja dynamometr mam, mogę pożyczyć w razie co, to prosta robota, sam wymienisz te gniazda i łożyska.
stare łożysko- możesz przyjebać w bieżnie łożyska przecinakiem i pęknie ( uwaga na oczy -odpryski)
Afro_BAU
31.01.2016, 10:52
Łukasz jak chcesz to Ci pomogę. Ty trzymasz rurke ja wale młotkiem ;)
lukaszb17045
01.02.2016, 18:38
dzieki wielkie wam. No No tylko nie po lapach mi tu zaraz heheh. Fiecia odezwe sie do ciebie z tym kluczem :)
lukaszb17045
01.02.2016, 18:56
a jeszcze jedno pytanie wiecie gdzie moge dostac gniazda lozysk?
maciej33
01.02.2016, 19:12
a jeszcze jedno pytanie wiecie gdzie moge dostac gniazda lozysk?
Wymieniasz wszystko ,sa komplety
lukaszb17045
06.02.2016, 18:10
czy to jest kpl? http://allegro.pl/all-balls-lozyska-glowki-ramy-transalp-africa-twin-i5120764197.html
dawid8210
06.02.2016, 18:58
Tak,komplet.
lukaszb17045
27.02.2016, 19:02
A teraz pytanie dokrecilem nakretke koronkowa na sztycy poniewaz byla zupelnie luzna zalozylem gorna polkę dokrecilem i gorna polka jest krzywo cos zle zrobilem?
a dolna jest równo z główką? Jakim momentem dokręciłeś?
lukaszb17045
27.02.2016, 21:13
nie ruszalem dolnej polki dokrecalem bez dynamometra nie wiem jak to ustawic, ustawialem tak ze odkrecalem gorna polka bo tylko ja ruszalem pod murek i cisnalem kolem na lewo pod naciskiem aby ustawic i dokrecalem ale jest bez zmian kierownica dalej jest na prawo z dolno polka
Marcin-BB
27.02.2016, 21:44
Żadne all-balls czy inne chińskie gówno. Kup sobie porządne łożyska w sklepie z łożyskami a nie te gotowe zestawy w sklepie internetowym. Łożyska są metryczne i bez problemu kupisz jakieś markowe w dobrym sklepie metalowym : koyo, skf, nachi itp. Takie markowe łożysko będzie tańsze niż zestaw all-balls i dużo trwalsze.
Za 2 łożyska nachi stożkowe do AT rd03 płaciłem około 90 zł. I są 10x lepsze niż te chińskie zestawy:http://www.stozek.pl/
Musisz tylko uważać na oryginalne uszczelniacze. Ciężko je dokupić osobno, więc lepiej nie zniszczyć oryginałów.
lukaszb17045
27.02.2016, 22:08
Ok dzieki Marcin-BB. A Czy ktos mi powie dlaczego po odkreceniu gornej polki i dokreceniu tylko i wylacznie sruby koronkowej sztycy glowki ramy i skreceniu tego z powrotem gorna polka jest lekko na prawo razem z kierownicą?? (motocykl jedzie prosto)
jak wsadziłeś lagi w półki to powinno być prosto jak przed demontażem. Sprawdź mocowania kierownicy w górnej półce tam zazwyczaj jest problem ze zużytymi gumami i one "krzywią" kierownice.
lukaszb17045
29.02.2016, 18:44
nie odkrecalem mocowan kierownicy jedynie tlyko sama kierownice wyjalem przed odkreceniem glownej nakretki sztycy w gornej polce
lukaszb17045
29.02.2016, 19:35
dzisiaj zobaczylem ze dolna polka i lewy ogranicznik jak skrecem kierownica do konca nie dotyka ramy nie ogranicza. czyli co za tym idzie nie ustawiona dolna polka?
lukaszb17045
29.02.2016, 20:26
tak to wyglada http://imgur.com/a/IQaaV
Marcin-BB
29.02.2016, 21:22
A wszystkie linki i przewody są prawidłowo poprowadzone? Bo może coś Ci po prostu blokuje tą kierę?
lukaszb17045
01.03.2016, 07:27
tak jedynie chyba juz szyba i kierownica dalej nie da sie jej skrecic a do ograniczniika brakuje troche
szynszyll
01.03.2016, 12:31
moze masz kiere skrecona na silentblokach w gornej polce. kiera jest rownolegle do gornej polki?
lukaszb17045
01.03.2016, 16:51
no wlasnie przygladalem sie i jest rowno z gorna polka to wlasnie gorna polka jest lekko na prawo razem z kierownicą tak jak widac na pierszym zdjeciu
mareksz007
01.03.2016, 18:03
Rozbierz jeszcze raz. Sprawdź czy bieżnie wbite równo itp. to musi być dobrze nie ma co tam zepsuć. A byłem wczoraj w Augustowie mogłem luknąć. I jeszcze jedno pytanie oczywiście masz wszystko skręcone i założone koło?
lukaszb17045
04.03.2016, 19:48
dobra zagadka rozwiazana po rozebraniu wszystkiego czyli sprawdzeniu obu pólek lag oraz przedniej osi z kolem, obnizylem kierownice i zobaczylem ze to ona jest krzywa a nie polka czy lagi :0 dziekuje wszystkim za pomoc
Czyli zaczynać od najprostszych rozwiązań zamiast szukać poważnych :)
lukaszb17045
05.03.2016, 10:48
dokładnie ale dopiero zobaczylem po sprawdzeniu calego zawieszenia i obnizajac kierownice ze gorna polka jest rowno natomiast wlasnie kierownica jest przekrzywiona ;p
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.