Zaloguj się

View Full Version : OPONY do xt660z tenere


GATEWAYFL
26.12.2015, 22:48
Panowie/Panie przeczytałem na forum tematy dot. wyboru opon. Opcje różne, posty od 2009r. Wiem, że to temat oklepany ale może jest coś na rynku nowego z gum co zdaje egzamin..itd.
Kilkanaście lat latałem tylko na sportach i gumy enduro/cross są mi obce. Kupiłem małą tenerkę xt660 - 2009r z oponami do wymiany. Chcę kupić nowy komplet opon.

Z Waszych wypowiedzi skłaniałbym się do zestawu:
-przód TKC 80 90/90 21
-tył MITAS E09 130/80 17
lub:
-komplet HEIDENAU K60 Scout

Dodam, że zamierzam pokonywać trasy dojazdowe ok. 150-300 km asfaltem (np. Bieszczady) i reszta drogi leśne, kamienie i szutry, glina i błoto. Moto czasami z kuframi i pewnie z pasażerką.
Nie ma doświadczenia w tym temacie, wiem że najlepiej mieć dwa komplety w teren i na drogę ale to nie wchodzi w grę. Zależy mi na komforcie jazdy na asfalcie i dobrym prowadzeniu w terenie. Dla mnie prędkości przelotowe to 100-120 km/h na czarnym bez szaleństw. Ważne by oponki miały dobrą przyczepność i prowadzenie poza drogą.
Doradzicie coś?

wilq.bb
26.12.2015, 22:50
Jasne, że tak - lekturę na wieczór:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=914&highlight=opony+pocz%B1tkuj%B1cego

jaro5000
27.12.2015, 10:26
ja na afryce mam przód TKC a tył K60, wg mnie fajny zestaw. Na asfalcie działa dobrze w każdych warunkach, w terenie całkiem nieźle o ile jest względnie sucho, w głębokie błoto bez sensu (jak i każdy ciężki motoor). Zestaw trwały dodam (po 8tys. nie widać znaczącego zużycia)

GATEWAYFL
27.12.2015, 17:53
Doszedłem do wniosku, że wybór padnie na zestaw przód i tył TKC 80, zbierają dobre opinie. Na każdym forum się przewijają jako sprawdzone i dobre rozwiązanie.
Oczywiste jest że nie ma opony która na każdej nawierzchni będzie naj.. więc to będzie taki "złoty środek".
Zestaw na mój motorek to koszt ok. 620pln

Mhv
27.12.2015, 19:43
jak planujesz jakikolwiek off to na przód MT21, poczytaj..

pałeł
27.12.2015, 20:40
w związku z tym co piszesz i ze to pierwsze opony typu kostka to jednak kup tkc na przód potem jak zużyjesz zdecydujesz czy bardziej chcesz off czy bardziej on i tak jak wielu z nasz znajdziesz swój zestaw optymalny kształtem bieżnika oraz miekkoscia mieszanki i szybkością znikania, życzę ci abyś mógł miec możliwość zmiany 4 kompletów w roku szybko następuje wtedy wyczucie opon a potem masz swój zestaw


moje typy off 80%
przód to ac10 unicros / mt21
tył c02 / t 63 /e09

off 50% i blizej onroad to jednak
tkc80/ i e09

GATEWAYFL
27.12.2015, 21:11
Dziękuje za podpowiedzi.
A jak PIRELLI MT21 w rozm. 90/90-21 czyli przód zachowuje się na asfalcie? (u mnie max. 120 km/h i spokojna jazda)

pałeł
27.12.2015, 22:21
mt 21 tak jak kostka przywyknij najpierw do kostek potem sie bardziej nastawiaj na offowe opony na pierwsza kostkę asfaltowa kup sobie jednak tkc mimo tego ze nie robi jakos super w terenie ale hamuje na asfalcie jak zwykła opona
mt21 hamuje jak kostka

Mhv
29.12.2015, 09:42
Pierwsza odpowiedź pod Twoim zapytaniem to link. Kuźwa, te pytania na forum były już zyliony razy. Piszesz że czytałeś?:Sarcastic:

sowizdrzal
29.12.2015, 10:08
Z Waszych wypowiedzi skłaniałbym się do zestawu:
-przód TKC 80 90/90 21
-tył MITAS E09 130/80 17
lub:
-komplet HEIDENAU K60 Scout



Jeśli czytałeś już o tych oponach, to miałem kiedys zestaw tkc80 przód i K60 tył. Wytrzymały i asfalt, i szuterki.
Przód K60 słabo się zachowuje na śliskim, miałem, zdjąłem. W ogólności, jeśli kombinujesz inny przód i tył, to przód
powinien być ciut bardziej agresywny, niż tył (K60 tył i TKC przód spełnia tę zasadę).

A w glinie i błocie żadna z tych opon, także MT21, po prostu nie porobi (to również kwestia zawiasu i masy motka) :)

To oczywiście na początek, jak pisał pałeł, żeby przyzwyczaić się do kostki. Potem sam wyczujesz, czy iść
np. w stronę CST 755, Dunlop D908 i jeszcze paru innych.