View Full Version : Temperatura spalin- stopiony kierunkowskaz XT660R
Mateusz93
26.10.2015, 21:05
cześć!
ostatnio zmieniłem olej, filtr oleju i powietrza i wydech (zawsze dmuchający na kierunek, był okopcony, ale bagatelizowałem) wytopił kierunkowskaz :o
czy temperatura spalin nie jest za wysoka?
wydech Dominatora, rzeźba z okolic Bielska Białej. trochę się zmartwiłem, czy nie jest on zbytnim przelotem--> za mały opór spalin w kolektorze, szybko opuszczają cylinder i przez to mogą wypalać gniazda zaworowe.
macie jakieś zdanie na ten temat?
przed wymianą filtra powierza (który był mocno zabrudzony...) nic się nie działo.
Olej Yamalube, półsyntetyk, filtry hiflo.
foto poglądowe:
http://s2.ifotos.pl/img/kierunkow_srhwppr.jpg
z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
Mateusz :)
Czysto teoretycznie -uboga mieszanka -ale ja tam się nie znam .
Miałem podobny problem w swojej AT po zmianie wydechu na opcjonalny - był za blisko migacza i mi go podgrzał na dobre :) zmieniłem na opcjonalny , zwiększając dystans pomiędzy tymi elementami i tyle.
Z tego co widzę to nie jest oryginalny wydech ......
Normalne, źle skierowany wylot. Mi kiedyś w trampku wypaliło dziurę w kufrze
Dla spokojności możesz zawsze wykręcić o obejrzeć świecę. jak brązowa, to ok. Swoją drogą, to kierunek fajnie wygląda :)
Oponka też fajnie zamknięta :D
I nie katuj go półsyntetykiem ;)
Mateusz93
27.10.2015, 00:29
Oponka też fajnie zamknięta :D
w sumie nie zwracałem uwagi :D
spoko, bo mam doświadczenia jakieś 600 km, świeżutko po prawku. coś tam próbuję walczyć z zakrętami :)
wiem, że źle skierowany. Bardziej martwi mnie ta temperatura spalin...
sprawdzę świecę jak będę w domu.
I nie katuj go półsyntetykiem ;)
Ale taki był lany wcześniej- kiedyś na kursie koparkoładowarki gość nas ostrzegał (lekko mówiąc) by nie zalać jednego po drugim, bo jak się połączą to ich jakieś tam cząstki się łączą i mogą tworzyć wżery w silniku.
Dwa: to czego nie wypłukał półsyntetyk wypłucze syntetyk i może zatkać kanaliki w silniku.
może ktoś coś na ten temat?
Tak to bywa z nie oryginalnymi częściami :p O oleju gadamy w wątku o oleju.
Temperatura spalin temperaturą ale na anihilację tego kierunku raczej największy wpływ miały "marchewy" ;) To samo u mnie a składy idealne :D
strobus1
27.10.2015, 07:05
Mateusz93 nie przejmuj się zbytnio wysoką temperaturą i jej wpływem na zawory i takie tam... Prawdopodobnie masz wtrysk paliwa a ten dzięki soundzie lambada potrafi dobrać odpowiednie składniki na prawidłową mieszankę do spalania.
Geometrię wylotu popraw, albo przemelduj kierunki.
zdrowia
XT660 wiec na pewno ma wtrysk. Słuszna uwaga
Przelotowy wydech szybciej wypuszcza spaliny przez co mniej temp. oddają samemu układowi wydechowemu i same są gorętsze . A Strobus ma ma rację -lambada dba o prawidłową mieszankę .
sowizdrzal
27.10.2015, 10:00
I nie katuj go półsyntetykiem ;)
Właśnie. 10w50 full synt. A na południe nawet 15w60.
Prawdopodobnie masz wtrysk paliwa a ten dzięki soundzie lambada potrafi dobrać odpowiednie składniki
,,Sonda lambada'' - made my day ;) :D
NaczelnyFilozof
27.10.2015, 12:50
Bardziej martwi mnie ta temperatura spalin...
sprawdzę świecę jak będę w domu.
A co tu ma tempoeratura spalin? :) Każdy wydech skierowany na plastikowy kierunkowskaz go stopi. Ktoś kto to montował trochę źle policzył z oka ;-) Nie ważne czy uieszanka będzie za uboga czy za bogata. Jeździć cały czas na sssaniu. Będziesz mieć za bogatą mieszankę a kierunkowskaz i tak będziue się topił :)
I żeby na ubogiej mieszance zajechać gniazda zaworowe to trzeba dziesiątki tysięcy kilometrów zrobić. Z objawami strzelania w wydech przy zamykaniu gazu. Nie mówiąc o trudnych rozruchach i dziwnych wolnych obrotach...
strobus1
27.10.2015, 17:06
I żeby na ubogiej mieszance zajechać gniazda zaworowe to trzeba dziesiątki tysięcy kilometrów zrobić.
Oj żebyś się nie zdziwił. Zbieg okoliczności typu - za małe luzy zaworowe + uboga mieszanka + duże obciążenie = nadpalone gniazda w tempie duużo szybszym niż przewidujesz.
Na początku wątku Mateusz napisał :Cyt : ostatnio zmieniłem olej, filtr oleju i powietrza i wydech (zawsze dmuchający na kierunek, był okopcony, ale bagatelizowałem) .Ja wywnioskowałem że i ten oryginalny dmuchał na kierunek ale dopiero po zmianie wytopił .Wiadomo że przelotowy wydech to szybsze przepłukiwanie silnika a co za tym idzie i uboższa mieszanka (wyższa temp) ,dodatkowo nic nie wiemy o filtrze powietrza(oryg. czy podróbka) ,a ten mając zbyt dużą przepustowość(za mały opór) też zuboży mieszankę.Jednak to powinna zrównoważyć lambda. Chyba że od początku źle zrozumiałem Mateusza i po prostu wylot Dominatora jest skrajnie za blisko kierunku to musi topić.Miałem nie raz okopcone ale nigdy nie stopione a też czasem było dość blisko.
Misza dobrze napisał to od marchewek się stopił xt bardzo często robią "jeb z komina" a jak masz 2w1 i przelot to już bajka:)
Mateusz93
27.10.2015, 23:55
Na początku wątku Mateusz napisał :Cyt : ostatnio zmieniłem olej, filtr oleju i powietrza i wydech (zawsze dmuchający na kierunek, był okopcony, ale bagatelizowałem) .Ja wywnioskowałem że i ten oryginalny dmuchał na kierunek ale dopiero po zmianie wytopił .Wiadomo że przelotowy wydech to szybsze przepłukiwanie silnika a co za tym idzie i uboższa mieszanka (wyższa temp) ,dodatkowo nic nie wiemy o filtrze powietrza(oryg. czy podróbka) ,a ten mając zbyt dużą przepustowość(za mały opór) też zuboży mieszankę.Jednak to powinna zrównoważyć lambda. Chyba że od początku źle zrozumiałem Mateusza i po prostu wylot Dominatora jest skrajnie za blisko kierunku to musi topić.Miałem nie raz okopcone ale nigdy nie stopione a też czasem było dość blisko.
Filtr Hiflo kupiłem w sklepie w Krakowie (akcesoriamotocyklowe.pl) więc nie wydaje mi się, żeby był podróbką.
tak, dobrze zrozumiałeś, przedtem też był tak skierowany, ale nic złego nie robił.
kierunek był mocno okopcony, ale raczej nic drastycznego się nie działo- po zmianie oleju i filtra po jednej jeździe (po 100km) zauważyłem, że kierunek się stopił.
sprawdzę świecę w weekend, jak będzie opcja, to jeszcze luzy zaworowe w najbliższym czasie.
pomysły?
po prostu przesunąć wydech/kierunek i się nie martwić, czy zastanowić się nad szkodliwością przelotu/zbyt wysokiej temperatury?
Przelot robi większe marchewy... czego ty chcesz szukać jeszcze? :)
Owiń kierunek kocem azbestowym i po kłopocie :D
Takie porady są najlepsze :), krótko i na temat hehe
Sprawdź świecę i o ile kolor Cię nie uspokoi lub jednoznacznie nie powie że jest za ubogo(chociaż lambda nie powinna na to pozwolić) to spróbuj założyć oryginalny tłumik tylko zmierz odkładnie odległość od kierunku a może zrób fotkę z tym Dominatorem i porównaj bo może 2-3 cm różnicy bliżej-dalej może zrobić taką różnicę .Może różnica tkwi w wysokość końcówki wylotu i strumień gorących spalin jest nieznacznie ale jednak mocniej skierowany w kierunek. Jeżeli kolor świecy będzie ok to coś przesuń(kierunki lub tłumik). Ja jak u siebie w GSX-ie1400 (na wtrysku ale bez sondy lambdy) zmieniłem wydechy na przeloty kilkukrotnie sprawdzałem kolor świecy i mimo że było OK podjechałem do znajomego na analizator spalin dla spokojności. Na tych cyferkach się nie znam ale powiedział że jest ok i tak upalam już z pięć sezonów.Powodzenia i napisz co ustaliłeś.
Mateusz93
28.10.2015, 14:10
dzięki wielkie wszystkim!
sprawdzę świecę, później (pewnie w następnym tygodniu) regulację zaworów.
wydech bije strumieniem gazów w kierunek, także podrzeźbię coś, żeby nie robiło szkód i polatam, póki jeszcze pogoda na to pozwala :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.